Рішення
від 08.11.2023 по справі 300/6063/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"08" листопада 2023 р. справа № 300/6063/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Главача І.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до приватного експериментально-виробничо-комерційне підприємство "Промтехсервіс" про стягнення податкового боргу в розмірі 2 159 239,50 гривень,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (надалі, також позивач, ГУ ДПС в Івано-Франківській області) звернулося в суд з позовною заявою до приватного експериментально-виробничо-комерційне підприємство "Промтехсервіс" (надалі, також відповідач, ПЕВКП "Промтехсервіс") про стягнення податкового боргу на суму 2 159 239,50 гривень з розрахункових рахунків у банках, які обслуговують дане підприємство та за рахунок готівки, що належить відповідачу в дохід.

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що відповідач має податковий борг в сумі 2 159 239,50 гривень зі штрафних санкцій. Оскільки у встановлений строк вказаний борг відповідачем не сплачено, позивач просить суд стягнути в дохід бюджету.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.09.2023 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвала про відкриття провадження у відповідності до частини 10 статті 171 КАС України направлена сторонам із дотриманням вимог статті 126 КАС України.

Відповідачем ухвала про відкриття провадження отримана 19.09.2023 про що свідчить підпис на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення особи за довіреністю, який знаходиться в матеріалах справи.

Враховуючи вищенаведене судом повідомлено приватне експериментально-виробничо-комерційне підприємство "Промтехсервіс" в якості відповідача про розгляд адміністративної справи №300/6063/23 належним чином, однак у визначений судом строк правом на подання відзиву відповідач не скористався.

Частиною 6 статті 162 КАС України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дана справа розглянута і вирішена за правилами спрощеного позовного провадження відповідно до вимог частини 5 статті 262 КАС України без проведення судового засідання та повідомлення і виклику сторін за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши і оцінивши зібрані по справі докази, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з таких підстав та мотивів.

При розгляді справи встановлено, що приватне експериментально-виробничо-комерційне підприємство "Промтехсервіс" зареєстроване як суб`єкт господарювання та перебуває на обліку в Головному управлінні Державної податкової служби в Івано-Франківській області як платник податків і зборів, що підтверджено витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Посадовими особами ГУ ДПС відповідно до наказу від 19.10.2020 № 1223 "Про проведення фактичної перевірки" та на підставі направлень від 19.10.2020№ 61, 62 проведено фактичну перевірку ПЕВКП "Промтехсервіс", за адресою вул. Чорновола, 45, смт. Лисець, Тисменицького району.

За результатом фактичної перевірки складено акт перевірки від 28.10.2020, який зареєстрований в ГУ ДПС 28.10.2020 № 115/09/ 15/РРО/З 7794707.

При проведенні вказаної фактичної перевірки встановлено ряд порушень чинного законодавства України, зокрема:

1. оптова торгівля пальним без наявності ліцензії, а саме, відповідно до податкової накладної № 3 від 31.10.2019 реалізовано природній газ (код УКТЗЕД 2711110000) на загальну суму з ПДВ 2 159 239,50 грн., чим порушено ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» № 481/95-ВР від 19.12.1995р., із змінами та доповненнями;

2. реалізація пального без реєстрації платником акцизного податку.

Відповідно до п. 117.3 статті 117 ПК України, здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому цим Кодексом, тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального або спирту етилового.

Таким чином, враховуючи те, що ПЕВКП "Промтехсервіс" реалізовано (відчужено) природний газ в кількості 275 тис.м.куб. загальною вартістю 2 159 239,50 грн згідно податкової накладної №3 від 31.10.2019.

Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області прийнято податкове повідомлення - рішення №002660/0706 від 24.11.2020 року на суму 2 159 239,50 гривень.

Не погоджуючись з рішенням про застосування фінансових санкцій від 24.11.2020 № 002660/0706 відповідач оскаржив його в судовому порядку.

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 09.03.2021 у справі № 300/3763/20 позов задоволено повністю. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення ТУ ДПС в Івано-Франківській області №002659/0706 від 24.11.2020 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 500000,00 грн. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №002660/0706 від 24.11.2020 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2 159 239,50 грн.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.07.2021 апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Івано-Франківській області задоволено частково. Рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 09.03.2021 в адміністративній справі №300/3763/20 за позовом Приватного експериментально-виробничо-комерційного підприємства "Промтехсервіс" до Головного управління ДПС України в Івано- Франківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень скасовано частково, а саме, в частині визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Івано-Франківській області №002660/0706 від 24.11.2020 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2 159 239,50 грн, та прийнято в цій частині нову постанову. У задоволенні позовної вимоги Приватного експериментально-виробничо-комерційного підприємства "Промтехсервіс" про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Івано-Франківській області №002660/0706 від 24.11.2020 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2 159 239,50 грн відмовлено. У решта частині рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 09.03.2021 в адміністративній справі №300/3763/20 залишено без змін.

Відповідно до норм КАС України, постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, тобто з 07.07.2021.

Таким чином, сума 2 159 239,50 грн штрафних санкцій згідно податкового повідомлення - рішення №002660/0706 від 24.11.2020, стала узгодженою з 07.07.2021 та набули статусу недоїмки - податкового боргу.

Згідно з частиною четвертою статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлені ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Правовідносини з приводу предмету адміністративного позову між позивачем та відповідачем врегульовані положеннями Податкового кодексу України.

Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (надалі по тексту також ПК України, Кодекс), зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Податковим обов`язком в розумінні вимог статті 36 вказаного Кодексу визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Згідно статті 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу передбачено, що платник податків зобов`язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом (пункт 54.5 статті 54 ПК України).

За визначеннями, наданими підпунктами 14.1.39, 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України, сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня є грошовим зобов`язанням платника податків. Сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом, є податковим боргом.

Згідно з пунктом 57.3 статті 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 робочих днів, наступних за днем такого узгодження.

Матеріалами справи підтверджено наявність у відповідача податкового боргу в сумі 2 159 239,50 грн зі сплати адміністративних штрафів та штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

Податкова вимога не надсилається (не вручається), а заходи, спрямовані на погашення (стягнення) податкового боргу, не застосовуються, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує ста вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує сто вісімдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків. Строк давності, визначений пунктом 102.4 статті 102 цього Кодексу для стягнення податкового боргу, у такому випадку розпочинається не раніше дня виникнення податкового боргу у сумі, що перевищує сто вісімдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Пунктом 59.5 статті 59 ПК України передбачено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Судом встановлено, що податковим органом у зв`язку з виникненням у відповідача податкового боргу йому надіслано податкову вимогу форми "Ю" №0031487-1308-0913 від 12.08.2021 про сплату 2 159 239,50 грн, яка отримана відповідачем 21.08.2021, що підтверджується витягом трекінгу відстеження кур`єрської служби АТ "Укрпошта" (а.с.8,9).

Вказана податкова вимога на даний час не відкликана, сума податкового боргу не погашена.

Відповідно до ст. 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Згідно п. 20.1.18. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває в податковій заставі.

Крім того, як передбачено п.95.4 ст.95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.

Зважаючи на доведеність у ході судового розгляду справи розміру податкового боргу відповідача у сумі 2 159 239,50 грн, вимоги позову про його стягнення підлягають задоволенню.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з розрахункових рахунків в банках, які обслуговують приватне експериментально-виробничо-комерційне підприємство "Промтехсервіс" (код ЄДРПОУ 25568687, вул. Чорновола, 45, смт Лисець, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, 77455) та за рахунок готівки, що йому належить, податковий борг в розмірі 2 159 239 (два мільйони сто п`ятдесят дев`ять тисяч двісті тридцять дев`ять) гривень 50 копійок.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Головному управлінню ДПС в Івано-Франківській області рішення надіслати через підсистему "Електронний суд".

Перебіг процесуальних строків, початок яких пов`язується з моментом вручення процесуального документа учаснику судового процесу в електронній формі, починається з наступного дня після доставлення документів до Електронного кабінету в розділ "Мої справи".

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасник справи:

позивач - Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 43968084, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018);

відповідач - приватне експериментально-виробничо-комерційне підприємство "Промтехсервіс" (код ЄДРПОУ 25568687, вул. Чорновола, 45, смт Лисець, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, 77455).

Суддя Главач І.А.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2023
Оприлюднено13.11.2023
Номер документу114828517
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів

Судовий реєстр по справі —300/6063/23

Рішення від 08.11.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні