КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 листопада 2023 року м. Київ№ 320/15362/23
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Головенка О.Д., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (в порядку письмового провадження) адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ХІМГРУП" до Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "ХІМГРУП" з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 14.12.2022 № 13025/0406 про нарахування суми штрафу у розмірі 238715,75 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено про те, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню. Позивачем наголошено на тому, що, в даному випадку, йдеться про податкові накладні, граничний термін реєстрації яких припадає на період після введення воєнного стану, який запроваджено з 24.02.2022 згідно Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні». Оскільки п.п. 69.1 підр. 10 розділу XX Податкового кодексу України (далі - ПК України) встановлено, що ПН/РК лютого-травня 2022 року, то кінцева дата реєстрації таких ПН/РК буде та, що зазначається після прийменника «до», а не та, що їй передує, тому останньою календарною датою реєстрації ПН/РК лютого-травня має бути саме 15.07.2022. Таким чином, позивач вважає, що платники ПДВ зобов`язані зареєструвати в ЄРПН ПН/РК, складені за операціями з постачання товарів/послуг, що здійснені протягом лютого-травня 2022 року, в терміни: для ПН/РК, складених до 30.04.2022 включно, в тому числі і зведених ПН за квітень 2022 року, що складаються у випадках, визначеріих Кодексом, - граничним терміном реєстрації в ЄРПН є 14.07.2022; для ПН/РК, складених з 01.05.2022 по 15.05.2022 включно, граничним терміном реєстрації в ЄРПН є 11.06.2022 (31.05.2022 + 11 календарних днів (кількість днів, яка минула від 16.05.2022 до дати поновлення термінів реєстрації ПН/РК в ЄРПН)); для ПН/РК, складених з 16.05.2022 по 31.05.2022, включаючи зведені ПН за травень 2022 року, які складаються у випадках, визначених Кодексом, - граничним терміном реєстрації в ЄРПН є 15.06.2022. Позивач вважає, що, останньою календарною датою реєстрації ПН/РК лютого- травня має бути саме 15.07.2022, таким чином, розрахунок штрафних санкцій у розмірі 50421,66 грн є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
Крім того, у графі «кількість днів порушення термінів реєстрації ПН/розрахунку коригування в ЄРПН», за період реєстрації ПН - 15.08.2022, у розрахунку ГУ ДПС у Київській області зазначає різну кількість днів, то 32 дні, то 31 день, що в значній мірі впливає на достовірність розрахунку штрафу. Разом з тим, ПН/РК відправлено - 13.08.2022 року (а не як зазначається у розрахунку - 15.08.2022), що підтверджується відомостями з програмного забезпечення для подання звітності до контролюючих органів та обміну юридично-значущих первинними документами.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 08.05.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (в порядку письмового провадження).
30.05.2023 до суду від ГУ ДПС у Київській області надійшов відзив на позовну заяву, в якому, заперечуючи проти задоволення позовних вимог, представник відповідача зазначає про те, що за наслідком проведення перевірки, було прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Н» від 14.12.2022 № 13025/0406 (оскаржуване рішення), згідно якого, за порушення встановлених строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН на підставі п. 201.10 ст. 201 ПК України, до платника застосовано штраф у сумі 238715,75 грн. Втім, після набрання чинності Закону № 2836-ІХ від 13.12.2022, ГУ ДПС у Київській області в програмі «Податковий блок» меню «Апеляційне та судове оскарження» опрацьовано та винесено податкове повідомлення-рішення № 3992/0406 від 13.03.2023 на загальну суму штрафних санкцій у сумі 188264,09 грн. (платника повідомлено про скасування ППР від 14.12.2022 №13025/0406 та прийняття нового податкового повідомлення-рішення від 13.03.2023 № 3992/0406, яке містить зменшену суму грошового зобов`язання та отримано позивачем засобами поштового зв`язку 20.03.2023). З урахуванням викладеного, відповідач вважає, що після отримання позивачем податкового повідомлення-рішення № 3992/0406 від 13.03.2023, оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 14.12.2022 № 13025/0406 вважається відкликаним та не створює для нього жодних правових наслідків.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд виходить з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи, Білоцерківським відділом податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Київській області, на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 у порядку ст. 76 та ст. 102 Податкового кодексу України із врахуванням вимог пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю «ХІМГРУП» (ЄДРПОУ 40445856) за період лютий-червень 2022 року.
За результатом проведеної перевірки, складено акт від 14.11.2022 № 12954/0406/40445856, який направлено засобами поштового зв`язку позивачу та 25.11.2022 ним отриманий.
У ході перевірки встановлено, що в порушення вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України та з урахуванням змін відповідно до Закону України № 2260-ІХ від 12.05.2022 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» платником несвоєчасно зареєстровано виписані податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.
ТОВ «ХІМГРУП» скористалося своїм правом та подало заперечення від 07.12.2022 № 07/12 (вх.ГУ ДПС у Київській області від 15.12.2022 № 41612/6) до акта перевірки № 12954/0406/40445856 від 14.11.2022.
Згідно висновку ГУ ДПС у Київській області «Про результат розгляду заперечення», контролюючий орган зазначив, що заперечення платника отримано з порушенням визначених пунктом 86.7 статті 86 ПК України термінів, у зв`язку з чим не підлягає розгляду.
Надалі, контролюючим органом було прийнято податкове повідомлення-рішення форми «Н» від 14.12.2022№ 13025/0406, згідно якого, за порушення встановлених строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН на підставі пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, до платника застосовано штраф у сумі 238715,75 грн.
Податкове повідомлення-рішення разом з розрахунком штрафу за порушення термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН було направлено на адресу позивача рекомендованим листом.
Позивачем подано до Державної податкової служби України скаргу № 10/01 від 10.01.2023 (вх. ДПС № 1065/6 від 13.01.2023) на вказане податкове повідомлення-рішення.
За результатами розгляду, керуючись главою 4 ПК України, п. 4 розділу VIII Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.10.2015 № 915, ДПС України повернуто та залишено без розгляду скаргу ТОВ «ХІМГРУП».
Не погоджуючись з вказаним податковим повідмоленням-рішенням, вважаючи його протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з даним позовом.
При вирішенні спору, суд виходить з наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає ПК України (далі - ПК України).
Згідно змісту ст. 62 ПК України, одним із способів здійснення податкового контролю є перевірки та звірки відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірки щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Відповідно до абз. 1 п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
При цьому, відповідно до абз. 4 цього ж п. 201.10 ст.201 ПК України, податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно абз. 14 п. 201.10 ст. 201 ПК України, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 ст. 198 та пунктом 199.1 ст. 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
З наведеного слідує, що продавець товарів/послуг зобов`язаний зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.
Так, ст. 120-1 ПК України, визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної.
Тобто, законодавець передбачив для платників податків відповідальність за порушення п. 201.10 ст. 201 ПК України.
Згідно з п. 120-1.1 ст. 120 ПК України, платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до п. 198.5 ст. 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до ст. 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого п. 201.4 ст. 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
З навеедного слідує, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк встановлений податковим законодавством, а саме, для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені, при цьому, порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України.
Законом України від 12.05.2022 № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, згідно з яким, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.
Так, відповідно до пп. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України, у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п. 46.2 ст. 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24.02.2022 до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20.07.2022 та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31.07.2022.
Згідно п. п. 69.1-1 п. 69 підр. 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 ст. 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.
При цьому, вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Тобто, Законом № 2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.
При цьому, п. п. 69.2 п. 69 підр. 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, скасовано дію мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Тож, звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24.02.2022 до 27.05.2022 (тобто до дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану) за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022.
Судом у цій справі, на основі дослідження акту перевірки, встановлено, що за результатами проведеної перевірки, контролюючим органом встановлено порушення позивачем пункту 201.10 статті 201 ПК України, в частині порушення термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 01.02.2022 по 21.06.2022 і реєстрація яких була здійснена 15.07.2022 та 15.08.2022.
Так, позивач, обґрунтовуючи позовні вимоги, як підставу для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 14.12.2022 № 13025/0406 про нарахування суми штрафу у розмірі 238715,75 грн, наводить доводи щодо відсутності у податкового органу підстав для нарахування штрафних санкцій та помилковість здійснених розрахунків.
Втім, суд звертає увагу на те, що листом ГУ ДПС У Київській області «Про надання інформації» № 9045/6/10-36-04-06 від 13.03.2023, позивача повідомлено, що у зв`язку з набранням 03.01.2023 чинності змін внесених до ПК України Законом України від 13.12.2022 року № 2836-ІХ «Про внесення змін до ПК України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України», зокрема до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу, податкове повідомлення-рішення від 14.12.2022 № 13025/0406 (оскаржуване в даній справі ППР) було скасовано (відкликано) та прийнято нове податкове повідомлення-рішення № 3992/0406 від 13.03.2023 на суму 188264,09 грн.
Вказане ППР надіслано на адресу позивача рекомендованим листом та вручено за довіреністю 20.03.2023, докази чого надано відповідачем до відзиву на позовну заяву.
Наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 № 1204, затверджено Порядок надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків (далі - Порядок № 1204).
Відповідно до п. 7 та 9 розділу II Порядку № 1204, якщо за результатами адміністративного або судового оскарження грошове зобов`язання, зменшення (збільшення) суми податкових зобов`язань та/або інших зобов`язань, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи та/або податкового кредиту та/або зменшення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість та/або зменшення від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв`язку з використанням платником податку права на податкову знижку, штрафна (фінансова) санкція (штраф) та пеня, у тому числі за порушення норм іншого законодавства, зазначені у податковому повідомленні-рішенні, зменшуються, то шляхом опрацювання інформації щодо прийнятих рішень за результатами розгляду скарг в адміністративному та/або судовому порядку, наданої відповідними підрозділами контролюючого органу, до функцій яких належить розгляд скарг в адміністративному порядку та/або супроводження справ у судах, складається податкове повідомлення-рішення, яке містить зменшену суму грошового зобов`язання, зменшену суму зменшення (збільшення) податкових зобов`язань та/або інших зобов`язань, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи та/або податкового кредиту та/або зменшення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість та/або зменшення від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв`язку з використанням платником податку права на податкову знижку, штрафної (фінансової) санкції (штрафу) та пені, у тому числі за порушення норм іншого законодавства.
Після набрання чинності Закону № 2836-ІХ від 13.12.2022, ГУ ДПС у Київській області в програмі «Податковий блок» меню «Апеляційне та судове оскарження» опрацьовано та винесено податкове повідомлення-рішення № 3992/0406 від 13.03.2023 на загальну суму штрафних санкцій у сумі 188264,09 грн.
Відповідно до п. п. 2 п. 1 р. V Порядку № 1204, податкове повідомлення-рішення вважається відкликаним, якщо контролюючий орган зменшує нараховану суму грошового зобов`язання, суму зменшення (збільшення) податкових зобов`язань та/або інших зобов`язань, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, та/або податкового кредиту та/або зменшення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість та/або зменшення від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв`язку з використанням платником податку права на податкову знижку, штрафної (фінансової) санкції (штрафу) та пені, у тому числі за порушення норм іншого законодавства, що зазначені у раніше прийнятому податковому повідомленні-ріїненні.
У випадках, визначених п.п. 2 і 4 п. 1 цього розділу, податкове повідомлення- рішення вважається відкликаним з дня отримання платником податків податкового повідомлення- рішення, яке містить зменшену суму грошового зобов`язання, суму зменшення (збільшення) податкових зобов`язань та/або інших зобов`язань, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи та/або податкового кредиту та/або зменшення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість та/або зменшення від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв`язку з використанням платником податку права на податкову знижку, штрафної (фінансової) санкції (штрафу) та пені, у тому числі за порушення норм іншого законодавства (п. 3 р. V Порядку № 1204).
Тож, у даному випадку, позивача було повідомлено про скасування оскаржуваного у даній справі ППР від 14.12.2022 № 13025/0406 та прийняття нового податкового повідомлення-рішення від 13.03.2023 № 3992/0406, яке містить зменшену суму грошового зобов`язання та отримано позивачем засобами поштового зв`язку 20.03.2023.
Втім, після відкриття провадження у даній справі, у визначені КАС України строки, від сторони позивача відповідних клопотань/заяв про зміну предмета позову/збільшення/зменшення обсягу позовних вимог до суду не надходило.
За ч. 2 ст. 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
З урахуванням викладеного, суд вважає, що після отримання позивачем податкового повідомлення-рішення № 3992/0406 від 13.03.2023, оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 14.12.2022 № 13025/0406 вважається відкликаним та не створює для нього правових наслідків.
У контексті доводів сторони відповідача у відзиві на позовну заяву щодо застосування норм п. 8 ч. 1 ст. 238 КАС України (щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб`єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливо без визнання рішень, дій або бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення), суд зазначає, що скасуванням оскаржуваного рішення та прийняттям нового, спірні правовідносини між сторонами не вирішені, лише зменшено суму штрафних санкцій, які за новим рішенням не є предметом спору (податкове повідомлення-рішення № 3992/0406 від 13.03.2023 містить зменшену суму грошового зобов`язання).
За наслідком розгляду даного спору, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з підстав того, що відповідачем відкликано оскаржуване в даній справі податкове повідомлення-рішення, що підтверджується доказами, які містяться в матеріалах справи, та не надається правова оцінка сумі штрафних санкцій за новим ППР від 13.03.2023 № 3992/0406.
Відповідно до норм ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Частиною 2 ст. 77 КАС України, передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За наслідком розгляду даного спору, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги не знайшли свого підтвердження та задоволенню не підлягають.
Судові витрати розподілу не підлягають.
Керуючись статтями 77, 90, 241-247, 255, 293, 295-297 КАС України, суд,
в и р і ш и в:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ХІМГРУП" до Головного управління Державної податкової служби у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Головенко О.Д.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2023 |
Оприлюднено | 13.11.2023 |
Номер документу | 114829151 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Головенко О.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні