РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 листопада 2023 року справа № 580/8140/23
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Тимошенко В.П., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Черкаської районної військової адміністрації Черкаської області, Трудового архіву Корсунь-Шевченківської міської ради визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
06 вересня 2023 року до суду звернулася ОСОБА_1 з позовом до Черкаської районної військової адміністрації Черкаської області, Трудового архіву Корсунь-Шевченківської міської ради, в якому просить:
1) визнати протиправною бездіяльність Черкаської військової районної адміністрації Черкаської області у питанні ненадання позивачу належним чином оформленої довідки про складові заробітної плати на посаді керівника апарату райдержадміністрації, та довідки про заробітну плату як особі, що не перебуває на цей час на зазначеній посаді, що призвела до відмови в призначенні мені з 13 червня 2023 року пенсії за віком відповідно до Закону України Про державну службу;
2) зобов`язати Черкаську військову районну адміністрацію Черкаської області, як розпорядника інформації та Трудовий архів Корсунь-Шевченківської міської ради, як зберігача інформації оформити належним чином та видати довідки про заробітну плату та складові заробітної плати позивача на посаді керівника апарату райдержадміністрації за 60 календарних місяців роботи підряд за період з січня 2016 року по грудень 2021 року, як особі, що не перебуває на цей час на зазначеній посаді, яка (довідка) відповідає вимогам нормативних актів в галузі пенсійного права.
В обґрунтування позовних вимог зазначила, що вона неодноразово зверталася до відповідача із заявами щодо надання довідки про розмір та складові ї заробітної плати за період за період з січня 2016 року по грудень 2021 року, проте отримувала довідки зміст яких не відповідає вимогам нормативних актів в галузі пенсійного забезпечення.
Ухвалою суду від 11.09.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження та постановлено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
У відзиві на позовну заяву відповідач 1, заперечуючи проти задоволення позову зазначає, що позивачу надано довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавку за ранг, надбавку за вислугу років) станом на травень 2023 року, а довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби надано не було у зв`язку з тим, що Черкаській районній державній адміністрації не передавалися картки особових рахунків на працівників Корсунь-Шевченківської районної державної адміністрації, у зв`язку з чим у відповідача відсутня запитувана інформація.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає таке.
Позивачці 18.06.2021 призначено пенсію за віком на загальних підставах
ОСОБА_1 31.03.2023 звернулась до Черкаської РВА про надання довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця та довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), особи яка перебуває на посаді керівника апарату районної державної адміністрації за період з 01.05.2016 по 12.02.2021.
Відповідач листом від 12.04.2023 № 01-19/2218, зазначив, що відповідно до розпорядження Черкаської обласної державної адміністрації від 02.04.2021 № 158 „Про затвердження передавального акту балансових рахунків, матеріальних цінностей та активів Корсунь-Шевченківської районної державної адміністрації до Черкаської районної державної адміністрації Черкаської області Черкаській районній державній адміністрації не передавалися картки особових рахунків на працівників Корсунь-Шевченківської районної державної адміністрації, у зв`язку з чим надати довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією) неможливо, через відсутність запитуваної інформації та надано довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавку за ранг, надбавку за вислугу років станом на 01.04.2023.
01.06.2023 позивач повторно звернулася до відповідача 1 із заявою про надання довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця особи, яка перебуває на посаді керівника апарату районної державної адміністрації та довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби.
Черкаською РВА направлено відповідь на заяву від 09.06.2023 № 01-19/3673/01-19/2154 та надано повторно довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавку за ранг, надбавку за вислугу років) станом на травень 2023 року.
До відзиву Черкаська районна військова адміністрація Черкаської області надала довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) станом на 01.06.2023 та довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби за травень 2023 року
Позивач не погодилася із діями відповідача щодо не надання довідок щодо її роботи, які дають право на отримання пенсії держслужбовця та звернулася до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та вирішуючи спір по суті, суд зазначає таке.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Умови пенсійного забезпечення державних службовців на момент призначення пенсії позивачу визначалися Законом України «Про державну службу» №3723-ХІІ від 16.12.1993 (далі - Закон №3723-ХІІ).
Частина перша статті 37-1 Закону України «Про державну службу» № 3723-ХІІ у редакції, чинній до 1 січня 2015 року, передбачала, що у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, а також у зв`язку із набуттям особою права на пенсійне забезпечення державного службовця за цим Законом відповідно здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій.
Законом України від 28 грудня 2014 року № 76-VIII «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» статтю 37-1 Закону України «Про державну службу» № 3723-ХІІ викладено у новій редакції, згідно з якою умови та порядок перерахунку призначених пенсій державним службовцям визначаються Кабінетом Міністрів України.
Пунктами 4, 5 постанови Кабінету Міністрів України від 31 травня 2000 року № 865 «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії» передбачено, що у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям заробітна плата для перерахунку пенсії пенсіонерам, яким пенсія призначена з дня набрання чинності Законом України «Про державну службу» № 3723-ХІІ, визначається в такому порядку: 1) пенсіонерам, які на момент перерахунку пенсії продовжують працювати на посаді, з якої призначено пенсію, - на підставі поданої довідки про одержувану заробітну плату на момент перерахунку; 2) іншим пенсіонерам - на підставі документів, поданих на час перерахунку, виходячи із сум заробітної плати, яку одержує працюючий державний службовець на відповідній посаді, з якої призначено (перераховано) пенсію, на момент виникнення права на перерахунок.
Перерахунок пенсій провадиться з місяця підвищення розміру заробітної плати працюючого державного службовця на підставі поданої заяви та довідок, виданих державними органами за останнім місцем роботи. Форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення (перерахунку) пенсії державним службовцям, затверджується правлінням ПФУ за погодженням з Мінсоцполітики.
Постановою правління Пенсійного фонду України № 15-1 від 04 вересня 2013 року, зареєстрованою в Мін`юсті Україні 26 вересня 2013 року за № 1661/24193 (у редакції, чинній до 02 вересня 2016 року) було затверджено типову форму довідки про заробітну плату, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, а також державним службовцям, які на момент перерахунку пенсії працюють на інших посадах, ніж ті, з яких їм призначено (перераховано) пенсію (абзац 2 пункт 1).
Однак, постановою правління Пенсійного фонду України від 04 липня 2016 року №15-2, яка набрала чинності 02 вересня 2016 року, абзаци третій, четвертий пункту 1 постанови від 04 вересня 2013 року № 15-1- виключено.
Крім цього, постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 року № 622 «Деякі питання пенсійного забезпечення окремих категорій осіб» було визнано Постанову № 865 такою, що втратила чинність.
В свою чергу, постановою Правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 № 1-3 «Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям» затверджено форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії та одночасно визнано такими, що втратили чинність постанови Правління Пенсійного фонду України № 15-1 та № 15-2.
Отже, з аналізу вищенаведених законодавчих норм вбачається, що з 02 вересня 2016 року державні органи можуть видавати довідки за останнім місцем роботи лише для призначення пенсії. Затверджена форма довідки про складові заробітної плати, саме для перерахунку пенсії, відсутня.
10 грудня 2015 року прийнято новий закон, який регулює відносини, що виникають у зв`язку із вступом на державну службу, її проходженням та припиненням, - Закон України «Про державну службу» № 889-VIII.
У зв`язку з набуттям з 1 травня 2016 року чинності зазначеним Законом, положення Закону України «Про державну службу» № 3723-XII втратили чинність, в тому числі норми, якими було врегульоване пенсійне забезпечення державних службовців (крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 розділу XI Закону № 889-VIII).
Тобто, відповідно до статті 90 Закону України «Про державну службу» № 889-VIII, пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» № 1058-IV.
Таким чином, враховуючи, що на момент виникнення спірних правовідносин пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», а державні органи можуть видавати довідки за останнім місцем роботи лише для призначення пенсії державним службовцям, суд вважає, що відповідачем правомірно було видано довідки ОСОБА_1 відповідно до пункту постанови Правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 № 1-3 «Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям» відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
Враховуючи викладене, суд не знаходить протиправних дій чи бездіяльності відповідачів у видачі ОСОБА_1 довідки про заробітну для обчислення перерахунку пенсії.
Згідно з нормами ч. 1, 2 ст. 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів учасників справи, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази надані позивачем, суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення позову.
Питання про розподіл судових витрат у цій справі судом не вирішується.
Керуючись статтями 6, 14, 242-245, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Валентина ТИМОШЕНКО
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2023 |
Оприлюднено | 13.11.2023 |
Номер документу | 114831373 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Валентина ТИМОШЕНКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні