Рішення
від 06.11.2023 по справі 160/18912/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 листопада 2023 року Справа № 160/18912/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рянської В.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження в місті Дніпрі у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки), зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якій позивач просить суд:

- визнати протиправною та скасувати вимогу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № Ф-61-0408 від 24.01.2023 про сплату боргу (недоїмки);

- зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області здійснити коригування відомостей у картці особового рахунку платника шляхом виключення з неї відомостей щодо наявності у ОСОБА_1 недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 06.09.2006 позивач була зареєстрована як фізична особа-підприємець, однак з 2012 року фактично підприємницьку діяльність не здійснювала та доходу від неї не отримувала. 05.02.2019 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань було внесено запис про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності. З 2012 року позивач працевлаштована та є найманим працівником, тому єдиний соціальний внесок за період 2012-2023 рр. за неї сплачував роботодавець. Тому вона не мала обов`язку сплати єдиного внеску як фізична особа-підприємець. 24.07.2023, після ознайомлення з матеріалами виконавчого провадження № 71643546, відкритого 25.04.2023, позивачу стало відомо про наявність вимоги Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № Ф-61-0408 від 24.01.2023 про сплату боргу (недоїмки) про стягнення з неї 23373,89 грн, у тому числі 19729,99 грн заборгованості зі сплати єдиного внеску, 401,04 грн штрафу та 3242,86 грн пені. Позивач вважає оскаржувану вимогу протиправною, такою, що прийнята без урахування усіх фактичних обставин, які мають значення, та порушує права позивача. Вищенаведене стало підставою для звернення до суду з даною позовною заявою.

Ухвалою від 02.08.2023 позовну заяву було залишено без руху, надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

21.08.2023 у встановлений судом строк в порядку усунення недоліків позовної заяви до суду надійшла заява позивача з доданими до неї документами.

Також 21.08.2023 надійшла заява про забезпечення позову, яку задоволено ухвалою від 04.09.2023; забезпечено позов ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки), зобов`язання вчинити певні дії шляхом зупинення стягнення на підставі вимоги Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про сплату боргу (недоїмки) № Ф-61-0408У від 24.01.2023 про стягнення з ОСОБА_1 боргу в сумі 23373,89 грн, на підставі якої старшим державним виконавцем Солонянського відділу державної виконавчої служби у Дніпровському районі Дніпропетровської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Грабарь Л.Ю. було відкрито виконавче провадження № 71643546, - до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 160/18912/23.

Ухвалою від 04.09.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін; встановлено учасникам справи строки для подання заяв по суті справи; витребувано у відповідача: докази направлення/отримання платником податку (позивачем) оскаржуваної вимоги про сплату боргу (недоїмки) № Ф-61-0408 від 24.01.2023; копію інтегрованої картки платника зі сплати єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування стосовно позивача за весь період її ведення; пояснення із підтверджуючими доказами, чи подавалась позивачем податкова звітність; усі наявні документи, на підставі яких була сформована оскаржувана у цій справі вимога; постановлено надати суду витребувані докази та пояснення у строк для подання відзиву.

19.09.2023 до суду надійшов відзив Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з доданими до нього документами. У відзиві відповідач просив відмовити в задоволенні позовних вимог. Обґрунтовуючи заперечення проти позовних вимог, зазначив, що за даними інформаційно-комунікаційної системи податкового органу «Податковий блок» ОСОБА_1 з 06.09.2006 перебуває на обліку в Солонянській ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області як фізична особа-підприємець на загальній системі оподаткування. 05.02.2019 припинено державну реєстрацію підприємницької діяльності фізичною особою-підприємцем. Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» ОСОБА_1 є платником єдиного внеску з 01.10.2013 та станом на вказану дату в її інтегрованій картці обліковувався борг у сумі 4010,30 грн, який нею погашено у 2015 році. ФОП ОСОБА_1 було допущено порушення щодо несвоєчасної сплати (перерахування) єдиного внеску за період з 21.01.2013 до 15.09.2015. На підтаві статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» було прийнято рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 27.11.2018 № 0564165352 за період з 21.01.2013 до 15.09.2015 в сумі 3643,86 грн (штрафна санкція у сумі 401,04 грн та пеня у сумі 3242,86 грн, строк сплати 08.01.2019), які станом на 08.09.2023 не сплачено. З метою контролю за сплатою єдиного внеску фізичними особами-підприємцями Державною податковою службою України впроваджено автоматичне нарахування сум єдиного внеску, які щоквартально відображуються в інтегрованій картці платника (ІКП) за кодом бюджетної класифікації 71040000. Загальна сума нарахувань в ІКП ОСОБА_1 за кодом 71040000 становить 23373,89 грн, з них: залишок боргу за 2017 рік 8065,15 грн (нараховано в автоматичному режимі ДПС України); за 2018 рік 9828,72 грн (нараховано в автоматичному режимі ДПС України); за 2019 рік (січень, лютий) 1836,12 грн (нараховано платником самостійно згідно з поданою звітністю по ЄСВ від 06.02.2019); штрафна санкція у сумі 401,04 грн та пеня у сумі 3242,86 грн. У зв`язку з наявністю у позивача заборгованості з єдиного внеску Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області було сформовано на надіслано позивачу вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ф-61-0408 від 24.01.2023 на суму 23373,89 грн. Поштове відправлення було повернуто до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з відміткою «вручено особисто». У зв`язку з несплатою заборгованості, Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області було сформовано узгоджену вимогу від 24.01.2023 № Ф-61-0408У на суму боргу (недоїмки) 23373,89 грн та направлено її 30.03.2023 до Солонянського відділу державної виконавчої служби у Дніпровському районі Дніпропетровської області.

Станом на час розгляду справи відповіді на відзив та заперечень до суду не надійшло. Відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України подання заяв по суті справи є правом учасників справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Дослідивши матеріали справи та надані докази, проаналізувавши зміст норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов таких висновків.

Судом встановлено, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (РНОКПП НОМЕР_1 ) 06.09.2006 була зареєстрована як фізична особа-підприємець. Державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця за її рішенням здійснено 05.02.2019, що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 20.06.2023.

24.01.2023 Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області сформовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ф-61-0408 стосовно ОСОБА_1 , відповідно до якої загальна сума заборгованості становить 23373,89 грн (недоїмка зі сплати єдиного внеску 19729,99 грн, штраф 401,04 грн, пеня 3242,86 грн).

Як зазначено у відзиві, податковий борг виник внаслідок несплати єдиного соціального внеску та складається з таких сум: залишок боргу за 2017 рік у сумі 8065,15 грн з терміном сплати до 09.02.2018; за І квартал 2018 року 2457,18 грн з терміном сплати до 19.04.2018; за ІІ квартал 2018 року 2457,18 грн з терміном сплати до 19.07.2018; за ІІІ квартал 2018 року 2457,18 грн з терміном сплати до 19.10.2018; за IV квартал 2018 року 2457,18 грн з терміном сплати до 21.01.2019; за І квартал 2019 року 1836,12 грн з терміном сплати до 06.02.2019 (нараховано платником самостійно згідно з поданою звітністю по ЄСВ від 06.02.2019); штрафна санкція у сумі 401,04 грн та пеня у сумі 3242,86 грн з терміном сплати до 08.01.2019 (рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 27.11.2018 № 0564165352 за період з 21.01.2013 до 15.09.2015).

До відзиву було додано, зокрема, копію вимоги про сплату боргу (недоїмки) № Ф-61-0408 від 24.01.2023 та копію рекомендованого повідомлення про вручення ОСОБА_1 17.02.2023 поштового відправлення.

Вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 24.01.2023 № Ф-61-0408У на суму 23373,89 грн було направлено до Солонянського відділу державної виконавчої служби у Дніпровському районі Дніпропетровської області для примусового виконання.

25.04.2023 старшим державним виконавцем Солонянського відділу державної виконавчої служби у Дніпровському районі Дніпропетровської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Грабарь Л.Ю. було відкрито виконавче провадження № 71643546 з примусового виконання вимоги Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № Ф-61-0408У від 24.01.2023 про сплату боргу (недоїмки) про стягнення з ОСОБА_1 23373,89 грн. 01.06.2023 у вказаному виконавчому провадженні було прийнято постанову про арешт коштів боржника.

У трудовій книжці ОСОБА_1 серії НОМЕР_2 міститься, зокрема, запис про прийняття ОСОБА_1 03.09.2012 на роботу до Комунального закладу освіти «Єлізарівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Солонянської районної ради Дніпропетровської області» на посаду медичної сестри. Назву закладу освіти у подальшому змінено на Комунальний заклад освіти «Святовасилівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Святовасилівської сільської ради Солонянського району Дніпропетровської області».

Згідно з Індивідуальними відомостями про застраховану особу з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (форма ОК-7) за ОСОБА_1 як за найманого працівника єдиний соціальний внесок сплачувався роботодавцями, зокрема, у періоди: квітень 2012 року-грудень 2015 року відділом освіти Солонянської районної державної адміністрації Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 02142543), січень 2016 року-травень 2021 року виконавчим комітетом Святовасилівської сільської ради (код ЄДРПОУ 40207068), червень 2021 року-березень 2023 року відділом освіти, культури, молоді та спорту Святовасилівської сільської ради (код ЄДРПОУ 42743463).

Відповідно до ч. 1 ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначається Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (далі Закон № 2464-VI).

Підпунктом 1 частини другої статті 6 Закону 2464-VI визначено, що платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 7 зазначеного Закону єдиний внесок нараховується: для платників, зазначених у пунктах 4 (крім фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та 5 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такий платник має право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця (абз. 1 ч. 8 ст. 9 Закону № 2464-VI).

Відповідно до абз. 3 ч. 8 ст. 9 Закону № 2464-VI платники єдиного внеску, зазначені у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Крім того, єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника (частина 12 статті 9 Закону № 2464-VI).

Згідно з ч. 3 ст. 9 Закону № 2464-VI обчислення єдиного внеску органами доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до органів доходів і зборів, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.

Відповідно до підпункту 6 частини першої статті 1 Закону № 2464-VI недоїмка - це сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.

Частинами 3 та 4 статті 25 Закону № 2464-VI передбачено, що суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів. Орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Процедуру нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) страхувальниками, визначеними Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», нарахування і сплати фінансових санкцій, стягнення заборгованості зі сплати страхових коштів органами доходів і зборів визначає Інструкція про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затверджена наказом Міністерства фінансів України 20.04.2015 № 449 (далі - Інструкція № 449).

Згідно з пунктом 1 розділу VI Інструкції № 449 до платників, які не виконали визначені Законом обов`язки щодо нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску, застосовуються заходи впливу та стягнення.

Відповідно до п. 3 розділу VI Інструкції, органи доходів і зборів надсилають (вручають) платникам вимогу про сплату боргу (недоїмки), якщо:

- дані документальних перевірок свідчать про донарахування сум єдиного внеску органами доходів і зборів;

- платник має на кінець календарного місяця недоїмку зі сплати єдиного внеску;

- платник має на кінець календарного місяця борги зі сплати фінансових санкцій.

У випадках, передбачених абзацами третім та/або четвертим цього пункту, вимога про сплату боргу (недоїмки) надсилається (вручається):

- платникам, зазначеним у підпунктах 1 та 2 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, протягом десяти робочих днів, що настають за календарним місяцем, у якому виникла, зросла або частково зменшилась сума недоїмки зі сплати єдиного внеску (заборгованість зі сплати фінансових санкцій);

- платникам, зазначеним у підпунктах 3 та 4 пункту 1 розділу II цієї Інструкції, протягом п`ятнадцяти робочих днів, що настають за календарним місяцем, у якому виникла, зросла або частково зменшилась сума недоїмки зі сплати єдиного внеску (заборгованість зі сплати фінансових санкцій).

Вимога про сплату боргу (недоїмки) формується на підставі даних інформаційної системи органу доходів і зборів платника на суму боргу, що перевищує 10 гривень.

Пунктом 4 вказаного розділу Інструкції визначено, що вимога про сплату боргу (недоїмки) формується на підставі актів документальних перевірок, звітів платника про нарахування єдиного внеску та облікових даних з інформаційної системи фіскального органу за формою згідно з додатком 6 до цієї Інструкції (для платника - юридичної особи) або за формою згідно з додатком 7 до цієї Інструкції (для платника - фізичної особи).

З аналізу наведених вище положень слідує, що у разі наявності у платника на кінець календарного місяця недоїмки зі сплати єдиного внеску фіскальний орган на підставі даних звітів платника про нарахування єдиного внеску та облікових даних з інформаційної системи фіскального органу формує та надсилає (вручає) платнику вимогу про сплату боргу (недоїмки) на суму такої недоїмки.

Нарахування заборгованості позивача зі сплати єдиного внеску за період з 09.02.2018 до 21.01.2019 (2017 рік IV квартал 2018 року) здійснено на підставі облікових даних інформаційної системи податкового органу, за 2019 рік з терміном сплати до 06.02.2019 нараховано платником самостійно згідно з поданою звітністю по ЄСВ від 06.02.2019.

Матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_1 була офіційно працевлаштована у період, за який нараховано вказану заборгованість, єдиний внесок за позивача сплачував роботодавець.

Верховний Суд за результатами розгляду касаційної скарги в адміністративній справі № 440/2149/19, 04.12.2019 сформулював правовий висновок, відповідно до якого, особа, яка зареєстрована як фізична особа-підприємець, проте господарську діяльність не веде та доходи не отримує, зобов`язана сплачувати єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування не нижче розміру мінімального страхового внеску незалежно від фактичного отримання доходу лише за умови, що така особа не є найманим працівником. В іншому випадку (якщо особа є найманим працівником), така особа є застрахованою і платником єдиного внеску за неї є її роботодавець, а мета збору єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування досягається за рахунок його сплати роботодавцем.

Інше тлумачення норм Закону № 2464-VI щодо необхідності сплати єдиного внеску особами, які перебувають на обліку в органах ДПС і зареєстровані як фізичні особи-підприємці (однак господарську діяльність не здійснюють і доходи не отримують), та які одночасно перебувають у трудових відносинах, спричиняє подвійну його сплату (безпосередньо особою та роботодавцем), що суперечить меті запровадженого державою консолідованого страхового внеску.

Як встановлено судом, оскаржуваною вимогою позивачеві визначено суми зобов`язань зі сплати єдиного внеску у період реєстрації позивача як фізичної особи-підприємця, за який вона мала обов`язок сплачувати єдиний внесок. Однак у період, за який контролюючим органом донараховано недоїмку, штраф та пеню, ОСОБА_1 була офіційно працевлаштована у Комунальному закладі освіти «Святовасилівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Святовасилівської сільської ради Солонянського району Дніпропетровської області», що підтверджується матеріалами справи.

Отже, позивач у зазначений період була найманим працівником, тобто застрахованою особою, за яку єдиний внесок сплачує її роботодавець.

Суд зауважує, що сплата позивачем єдиного внеску ще й як фізичною особою-підприємцем не призведе до покращення її становища у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування, оскільки у такому разі вона не набуде права на отримання додаткових видів соціального забезпечення чи збільшення їх розміру у разі настання страхового випадку. Натомість, покладення на позивача обов`язку зі сплати єдиного внеску у такому випадку буде надмірним тягарем та фактично подвійним нарахуванням єдиного соціального внеску.

Беручи до уваги вищенаведене, суд дійшов висновку, що складена Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області стосовно позивача вимога про сплату боргу (недоїмки) № Ф-61-0408У від 24.01.2023 зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, штрафу та пені, яку сформовано за періоди сплати єдиного внеску за позивача, як за намайного працівника, є протиправною та підлягає скасуванню.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області здійснити коригування відомостей у картці особового рахунку платника шляхом виключення з неї відомостей щодо наявності у ОСОБА_1 недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування суд дійшов такого висновку.

Відповідно до частини 1 статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Згідно з пунктом 10 частини 2 статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Суд зазначає, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Під час розгляду даної справи судом встановлено безпідставне нарахування Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області єдиного внеску в інтегрованій картці платника ОСОБА_1 у період 2017-2019 рр., що мало наслідком протиправне формування вимоги про сплату боргу (недоїмки) № Ф-61-0408 від 24.01.2023.

При цьому суд зазначає, що у разі скасування вимоги про сплату боргу контролюючий орган повинен вчинити дії щодо відображення/коригування в інтегрованій картці позивача дійсного стану зобов`язань перед бюджетом.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність привести облікові дані позивача у відповідність із дійсним станом розрахунків з бюджетом, а тому наявні підстави для зобов`язання відповідача здійснити коригування даних в інтегрованій картці платника шляхом виключення суми недоїмки, визначеної вимогою № Ф-61-0408У від 24.01.2023, в сумі 23373,89 грн.

З системного аналізу матеріалів справи, наведених норм законодавства, з урахуванням висновків Верховного Суду щодо застосування відповідних норм права, суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги підлягають задоволенню.

Позивачем за подання до суду позовної заяви було сплачено судовий збір у сумі 1073,60 грн, що підтверджується квитанцією до платіжної інструкції № 81 від 15.08.2023.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 статті 4 Закону України «Про судовий збір», судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. За подання до адміністративного суду заяви про забезпечення позову ставка судового збору становить 0,3 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно зі ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» з 1 січня 2023 року встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб у розмірі 2684 грн.

За подання до суду заяви про забезпечення позову підлягав сплаті судовий збір у сумі 805,20 грн (2684 х 0,3 = 805,20).

Позивачем за подання заяви про забезпечення позову сплачено 805,21 грн, що підтверджується квитанцією до платіжної інструкції № 82 від 15.08.2023. Отже, позивачем надміру сплачено судовий збір у сумі 0,01 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України на користь позивача з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області за рахунок його бюджетних асигнувань підлягають стягненню судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1878,80 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 77, 139, 241-246, 250, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки), зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати вимогу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про сплату боргу (недоїмки) № Ф-61-0408У від 24.01.2023.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області здійснити коригування даних в інтегрованій картці платника єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ОСОБА_1 шляхом виключення недоїмки, визначеної вимогою про сплату боргу (недоїмки) № Ф-61-0408У від 24.01.2023, у сумі 23373,89 грн (двадцять три тисячі триста сімдесят три гривні 89 копійок).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1878,80 грн (одна тисяча вісімсот сімдесят вісім гривень 80 копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Позивач: ОСОБА_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 .

Відповідач: Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, місцезнаходження: 49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17А, код ЄДРПОУ ВП 44118658.

Повний текст рішення складено 06.11.2023.

Суддя В.В. Рянська

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.11.2023
Оприлюднено13.11.2023
Номер документу114836037
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших зборів

Судовий реєстр по справі —160/18912/23

Рішення від 06.11.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

Ухвала від 02.08.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

Ухвала від 28.07.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рянська Вікторія В'ячеславівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні