Ухвала
від 06.11.2023 по справі 751/9727/23
НОВОЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРНІГОВА

Справа№751/9727/23

Провадження №1-кс/751/2402/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 листопада 2023 року місто Чернігів

Слідчий суддяНовозаводського районногосуду містаЧернігова ОСОБА_1

секретар судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши клопотання слідчого відділу СУ ГУНП в Чернігівській області ОСОБА_3 , погоджене старшим прокурором групи прокурорів у кримінальному провадженні начальник Спеціалізованої екологічної прокуратури (на правах відділу) Чернігівської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна,

встановив:

До суду з даним клопотанням звернувся слідчий, вказавши, що в провадженні СУ ГУНП в Чернігівській області знаходяться матеріали кримінального провадження, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022270000000141 від 15.11.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 239, ч. 2 ст. 364 КК України.

З метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення, забезпечення цивільного позову, а також з метою запобігання ризику передачі та відчуження майна третім особам у органу досудового розслідування виникла необхідність у накладенні арешту на житловий будинок загальною площею 166.2 м2, житловою площею 76.6 м2, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 та на земельну ділянку з кадастровим номером 7423810100:01:006:0033, площею 1000 м2, які на праві приватної власності належать ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

В судове засідання слідчий не з`явився, в поданому клопотанні просить розглянути справу без його участі.

Розгляд даного клопотання проводиться без повідомлення власника майна, у відповідності до ч. 2 ст. 172 КПК України.

Фіксування судового розгляду клопотання за допомогою технічних засобів, згідно ст. 107 КПК України, не здійснювалось.

Вивчивши матеріали клопотання з додатками, слідчий суддя доходить висновку про необхідність накладення арешту на майно виходячи з наступного.

Як вбачається з клопотання слідчого про арешт майна, у провадженні слідчого управління Головного управління Національної поліції в Чернігівській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022270000000141 від 15.11.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 239, ч. 2 ст. 364 КК України.

Органом досудового розслідування встановлено, що згідно розпорядження Носівської районної державної адміністрації № 238 від 06.08.2010, Носівській міській раді (код ЄДРПОУ 04061984) видано Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою з кадастровим номером 7423810000:02:006:0190, площею 3,93 га, з цільовим призначенням «для обслуговування технічної інфраструктури полігона для твердих побутових відходів», яка розташована в адміністративних межах Носівської міської ради Носівського району Чернігівської області та 27.02.2012 видано паспорт місця видалення відходів полігону для твердих побутових відходів № 348.

У структурі Носівської міської ради Чернігівської області утворено та функціонує відділ житлово-комунального господарства та благоустрою, який здійснює свою діяльність відповідно до Положення про відділ житлово-комунального господарства та благоустрою виконавчого апарату Носівської міської ради від 29.12.2018 № 335, та основними функціями та завданнями якого є зокрема здійснення аналізу поводження з побутовими відходами та контроль за забезпеченням чистоти і порядку в населених пунктах громади, очищення територій та об`єктів від відходів, безхазяйних відходів.

Розпорядженням голови Носівської міської ради Чернігівської області № 18-0 від 07.03.2018 на посаду заступника начальника відділу житлово-комунального господарства та благоустрою інспектора з благоустрою з 12.03.2018 призначено ОСОБА_5 .

Відповідно до посадової інструкції заступника начальника відділу інспектора з благоустрою виконавчого апарату Носівської міської ради, затвердженої розпорядженням міського голови від 28.12.2019 № 327, заступник начальника відділу інспектор з благоустрою виконавчого апарату Носівської міської ради є посадовою особою місцевого самоврядування та серед іншого: здійснює контроль за станом благоустрою населених пунктів територіальної громади; контролює виконання Правил благоустрою територій, в тому числі організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян, утримання в належному стані закріплених за підприємствами, установами, організаціями територій; вносить пропозиції щодо розвитку та поліпшення стану благоустрою територій населених пунктів громади; готує інформації міському голові, міській раді та виконавчому комітету про результати перевірок територій населених пунктів щодо стану благоустрою; складає приписи та протоколи про порушення законодавства в сфері благоустрою для притягнення винних до відповідальності; здійснює контроль за виконанням заходів та приписів з приведення до належного стану територій та об`єктів благоустрою населених пунктів; контролює та сприяє в забезпеченні чистоти та порядку в населених пунктах громади, очищенню територій та об`єктів від відходів, безхазяйних відходів, самовільно розміщених об`єктів та елементів; здійснює організаційну роботу, спрямовану на розроблення і здійснення заходів цивільного захисту жителів населених пунктів Носівської міської ради щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації; готує та подає на розгляд начальника відділу пропозиції щодо підвищення ефективності діяльності відділу, а також про призначення, переміщення та звільнення працівників, їх заохочення і накладання стягнень за порушення трудової та виробничої дисципліни; готує проєкти розпоряджень міського голови, проєкти рішень міської ради та її виконавчого комітету, забезпечує виконання інших службових документів, віднесених до його компетенції.

Таким чином, на думку органу досудового розслідування, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, ОСОБА_5 є службовою особою, яка виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, а також є особою, на яку покладено обов`язок із дотримання спеціальних правил у сфері охорони навколишнього природного середовища, у тому числі контролю щодо очищення територій та об`єктів від відходів.

Органом досудового розслідування встановлено, що відповідно до рішень виконавчого комітету Носівської міської ради від 30.07.2020 № 176, від 10.08.2021 № 296, від 28.07.2022 № 184 «Про введення в дію рішення конкурсної комісії з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів», Комунальне підприємство «Носівка-Комунальник» Носівської міської ради було визначене виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території громади.

Між Комунальним підприємством «Носівка-Комунальник» та Носівською міською радою у період часу з серпня 2020 року по серпень 2022 року укладено договори № 04/12-19 від 07.08.2020, № 09/12-21 від 10.08.2021, № 04/12-22 від 01.08.2022 на виконання послуг з вивезення побутових відходів на території Носівської міської ради, контроль за виконанням яких покладено на ОСОБА_5 .

На думку органу досудового розслідування, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді заступника начальника відділу житлово-комунального господарства та благоустрою інспектора з благоустрою Носівської міської ради, будучи особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими повноваженнями, на яку покладено обов`язок здійснення контролю за дотриманням спеціальних правил у сфері охорони навколишнього природного середовища, у тому числі щодо очищення територій та об`єктів від відходів, у невстановленому досудовим розслідуванням місці, у період з серпня 2020 року по серпень 2022 року (більш точну дату та час досудовим розслідуванням не встановлено), діючи умисно, всупереч вимог ст. ст. 52, 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», ст. ст. 45, 46 Закону України «Про охорону земель», ст. 167 Земельного кодексу України, ст. ст. 17, 32, 33 Закону України «Про відходи», усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свої дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки у виді забруднення земельної ділянки відходами, що може призвести до загибелі та захворювання об`єктів тваринного і рослинного світу, погіршення відтворення їх потомства, навколишніх умов існування, не бажаючи, але свідомо припускаючи їх настання, з метою забезпечення виконання договорів № 04/12-19 від 07.08.2020, № 09/12-21 від 10.08.2021, № 04/12-22 від 01.08.2022 на виконання послуг з вивезення побутових відходів на території Носівської міської ради, надав вказівки необізнаним із його злочинним умислом службовим особам Комунального підприємства «Носівка-Комунальник» здійснювати неодноразове розміщення твердих побутових відходів з території Носівської територіальної громади на відкритому ґрунті на неогородженій земельній ділянці, розташованій біля урочища Клепали поблизу с. Лісові Хутори Ніжинського району Чернігівської області, яка відноситься до земель запасу Носівської міської ради, при цьому достовірно знаючи, що вказана земельна ділянка не відведена для зберігання твердих побутових відходів та про відсутність отриманого від місцевих органів виконавчої влади дозволу на здійснення операцій у сфері поводження з відходами на ній.

На думку органу досудового розслідування, на виконання вказівок ОСОБА_5 щодо розміщення твердих побутових відходів працівниками комунального підприємства «Носівка-Комунальник» у період часу з серпня 2020 року по 24.04.2023 здійснено неодноразове розміщення твердих побутових відходів на земельній ділянці, розташованій біля урочища Клепали поблизу с. Лісові Хутори Ніжинського району Чернігівської області, яка відноситься до земель запасу Носівської міської ради, що призвело до їх накопичення та підсумкового зайняття 3,4331 га території земельної ділянки.

На думку органу досудового розслідування, внаслідок порушення ОСОБА_5 у період з серпня 2020 по 24.04.2023 спеціальних правил поводження з відходами, земельна ділянка площею 3,4331 га, яка розташована біля урочища Клепали поблизу с. Лісові Хутори Ніжинського району Чернігівської області зазнала забруднення відходами, в складі яких наявні речовини (складники) із різними ступенями небезпеки, а їх фактичні концентрації (масові частки речовин) перевищують затверджені нормативи гранично допустимих концентрацій цих речовин у ґрунті та контрольні (фонові) вмісти речовин у ґрунті, що є фактом настання негативних кількісних та якісних змін у ґрунті, а саме перевищення фактичних вмістів рухомих форм міді, цинку та свинцю відносно їх затверджених гранично допустимих концентрацій, внаслідок чого навколишньому природному середовищу (державі в особі Носівської міської ради) завдано екологічної шкоди у розмірі 409 563 грн. та виявлено загальну ознаку настання імовірних тяжких наслідків для довкілля, що може призвести до загибелі та захворювання об`єктів тваринного і рослинного світу, погіршення відтворення їх потомства, навколишніх умов існування.

Крім того, на думку органу досудового розслідування, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді заступника начальника відділу житлово-комунального господарства та благоустрою інспектора з благоустрою Носівської міської ради, будучи особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими повноваженнями, на яку покладено обов`язок здійснення контролю за дотриманням спеціальних правил у сфері охорони навколишнього природного середовища, у тому числі щодо очищення територій та об`єктів від відходів, усвідомлюючи, що неодноразове розміщення за його вказівками твердих побутових відходів з території Носівської територіальної громади на відкритому ґрунті на неогородженій земельній ділянці, розташованій біля урочища Клепали поблизу с. Лісові Хутори Ніжинського району Чернігівської області здійснюється з порушенням вимог ст. ст. 52, 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», ст. ст. 45, 46 Закону України «Про охорону земель», ст. 167 Земельного кодексу України, ст. ст. 17, 32, 33 Закону України «Про відходи» та призводить до забруднення земельної ділянки, діючи умисно, з метою приховування неодноразового розміщення за його вказівками твердих побутових відходів на вказаній земельній ділянці та її забруднення, у період з серпня 2020 року по жовтень 2020 року (більш точну дату досудовим розслідуванням не встановлено), перебуваючи у м. Носівка Ніжинського району Чернігівської області, використовуючи надані йому службові повноваження, ініціював укладення Носівською міською радою тотожних договорів щодо ліквідації стихійного сміттєзвалища на земельній ділянці біля урочища Клепали поблизу с. Лісові Хутори Ніжинського району Чернігівської області, які передбачали очищення території від сміття та отримання послуг по захороненню сміття, а саме: договору № 159 від 07.08.2020, укладеного між Носівською міською радою Чернігівської області в особі міського голови ОСОБА_6 та Приватним підприємством «Софія» (код ЄДРПОУ 30501437) в особі директора ОСОБА_7 на суму 25000 грн.; договору № 201 від 29.09.2020, укладеного між Носівською міською радою Чернігівської області в особі міського голови ОСОБА_6 та Приватним підприємством «Софія» в особі директора ОСОБА_7 на суму 24800 грн.; договору № 78 від 07.04.2021, укладеного між Носівською міською радою Чернігівської області в особі міського голови ОСОБА_6 та Приватним підприємством «Софія» в особі директора ОСОБА_7 на суму 59800 грн.; договору № 54 від 22.02.2022, укладеного між Носівською міською радою Чернігівської області в особі міського голови ОСОБА_6 та Товариством з обмеженою відповідальністю «К.П.О.Ф. «Комунальник» (код ЄДРПОУ 42074567) в особі директора ОСОБА_8 на суму 80000 грн.; договору № 164 від 17.10.2022, укладеного між Носівською міською радою Чернігівської області в особі міського голови ОСОБА_6 та Приватним підприємством «Софія» в особі директора ОСОБА_7 на суму 170000 грн., якими передбачено надання ПП «Софія» та ТОВ «К.П.О.Ф. «Комунальник» послуг по ліквідації стихійного сміттєзвалища біля села Лісові Хутори Ніжинського району Чернігівської області, які полягали у очищенні території від сміття та захороненні сміття, контроль за виконанням яких покладено на ОСОБА_5 .

Водночас, на думку органу досудового розслідування, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді заступника начальника відділу житлово-комунального господарства та благоустрою інспектора з благоустрою Носівської міської ради, будучи особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими повноваженнями, на яку покладено обов`язок здійснення контролю за дотриманням спеціальних правил у сфері охорони навколишнього природного середовища, у тому числі щодо очищення територій та об`єктів від відходів, реалізовуючи єдиний умисел, спрямований на приховування неодноразового розміщення за його вказівками твердих побутових відходів та забруднення земельної ділянки, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свої дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, у період часу з серпня 2020 року по жовтень 2022 року (більш точну дату досудовим розслідуванням не встановлено), зловживаючи службовим становищем під час реалізації наданих йому повноважень щодо здійснення контролю за ходом виконання умов договорів № 159 від 07.08.2020, № 201 від 29.09.2020, № 78 від 07.04.2021, № 54 від 22.02.2022, № 164 від 17.10.2022, діючи всупереч інтересам служби, перебуваючи на території земельної ділянки біля урочища Клепали поблизу с. Лісові Хутори Ніжинського району Чернігівської області, з метою одержання Приватним підприємством «Софія» та Товариством з обмеженою відповідальністю «К.П.О.Ф. «Комунальник» неправомірної вигоди у вигляді отримання грошових коштів від надання послуг з ліквідації стихійного сміттєзвалища, достовірно знаючи, що виконання умов договорів № 159 від 07.08.2020, № 201 від 29.09.2020, № 78 від 07.04.2021 та № 164 від 17.10.2022 передбачає очищення територій від сміття та послуги по захороненню сміття, надав вказівки необізнаним із його злочинним умислом працівникам ПП «Софія» та ТОВ «К.П.О.Ф. Комунальник» виконати роботи щодо остаточного розміщення побутових відходів шляхом підгортання, трамбування та залишення побутових відходів безпосередньо на невідведеній для цього земельній ділянці біля урочища Клепали поблизу с. Лісові Хутори Ніжинського району Чернігівської області.

Надалі, на думку органу досудового розслідування, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді заступника начальника відділу житлово-комунального господарства та благоустрою інспектора з благоустрою Носівської міської ради, будучи особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими повноваженнями, на яку покладено обов`язок здійснення контролю за дотриманням спеціальних правил у сфері охорони навколишнього природного середовища, у тому числі щодо очищення територій та об`єктів від відходів, реалізовуючи єдиний умисел, спрямований на приховування неодноразового розміщення за його вказівками твердих побутових відходів та забруднення земельної ділянки, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер свої дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, у період часу з серпня 2020 року по жовтень 2022 року (більш точну дату досудовим розслідуванням не встановлено), зловживаючи службовим становищем під час здійснення контролю за ходом виконання умов договорів № 159 від 07.08.2020, № 201 від 29.09.2020, № 78 від 07.04.2021, № 54 від 22.02.2022, № 164 від 17.10.2022, діючи всупереч інтересам служби, з метою отримання неправомірної вигоди ПП «Софія» та ТОВ «К.П.О.Ф. «Комунальник», достовірно знаючи про неналежне виконання ПП «Софія» та ТОВ «К.П.О.Ф. «Комунальник» умов вказаних договорів, погодив приймання-передачу виконаних робіт та передав на підпис голові Носівської міської ради ОСОБА_6 акти прийому-передачі виконаних робіт № 334 від 17.08.2020, № 390 від 05.10.2020, № 34 від 07.05.2021, №б/н від 09.05.2022, № 84 від 31.10.2022.

На думку органу досудового розслідування, внаслідок протиправних дій ОСОБА_5 Носівською міською радою у період часу з 19.08.2020 по 17.11.2020 безпідставно за рахунок коштів місцевого бюджету Носівської міської ради сплачено ПП «Софія» грошові кошти у сумі 279 600,00 грн. та ТОВ «К.П.О.Ф. «Комунальник» грошові кошти у сумі 80 000,00 грн., а всього сплачено грошові кошти у сумі 359 600,00 грн., що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам в особі Носівської міської ради Чернігівської області на загальну суму 359 600,00 грн.

27 жовтня 2023 року ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 239, ч. 2 ст. 364 КК України, тобто у забрудненні земель відходами, шкідливими для довкілля, внаслідок порушення спеціальних правил, що спричинило інші тяжкі наслідки та у зловживанні службовим становищем, тобто умисному, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

03.11.2023 Чернігівською обласною прокуратурою в інтересах Носівської міської ради (код ЄДРПОУ 04061984) підготовлено цивільний позов, у якому остання просить стягнути з ОСОБА_5 (ІНОКПП НОМЕР_1 ) на користь держави в особі Носівської міської ради збитки, заподіяні вчиненням кримінальних правопорушень, у сумі 769 163,00 грн.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, у власності ОСОБА_5 перебуває житловий будинок загальною площею 166,2 м2, житловою площею 76,6 м2, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 та земельна ділянка з кадастровим номером 7423810100:01:006:0033 площею 1000 м2., вартістю 586 185,88 грн., що підтверджується довідкою про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 03.11.2023.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Згідно ч. 6 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.

За таких обставин, слідчий суддя вважає, що викладені в клопотанні доводи про необхідність накладення арешту на вказане в клопотанні майно, яке належить ОСОБА_5 , з позбавленням права його відчуження та розпорядження, не спричинить негативних наслідків для останнього та усуне можливість передачі спірного майна третім особам.

На підставі викладеного і керуючись ст.ст.170-174 КПК України,

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого відділу СУ ГУНП в Чернігівській області ОСОБА_3 , погоджене старшим прокурором групи прокурорів у кримінальному провадженні начальник Спеціалізованої екологічної прокуратури (на правах відділу) Чернігівської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна задовольнити.

Накласти арешт на нерухоме майно, що у відповідності до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, на праві приватної власності належить ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме:

- житловий будинок загальною площею 166,2 м2, житловою площею 76,6 м2, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- земельна ділянка з кадастровим номером 7423810100:01:006:0033 площею 1000 м2., вартістю 586 185,88 грн., що підтверджується довідкою про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 03.11.2023, з позбавленням права відчуження та розпорядження вказаним майном, без позбавлення права його користування.

Заборонити будь-яким державним реєстраторам органів державної реєстрації, приватним та державним нотаріусам, іншим юридичним та фізичним особам, державним та приватним установам вчиняти будь-які дії по відчуженню та розпоряджанню, у тому числі реєстраційні дії щодо речових прав у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень щодо житлового будинку загальною площею 166.2 м2, житловою площею 76.6 м2, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 та земельної ділянки з кадастровим номером 7423810100:01:006:0033, площею 1000 м2.

Ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.

Ухвала може бути оскаржена протягом 5 днів безпосередньо до Чернігівського апеляційного суду.

Особи, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право подати до Новозаводського районного суду міста Чернігова клопотання про скасування арешту майна.

Слідчий cуддя ОСОБА_1

СудНовозаводський районний суд м.Чернігова
Дата ухвалення рішення06.11.2023
Оприлюднено29.04.2024
Номер документу114840795
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —751/9727/23

Ухвала від 06.11.2023

Кримінальне

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Деркач О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні