Ухвала
від 24.10.2023 по справі 757/47231/23-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/47231/23-к

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 жовтня 2023 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , адвоката ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання старшого слідчого в ОВС ГСУ ДБР ОСОБА_6 про продовження строку досудового розслідування,

ВСТАНОВИВ:

до провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання старшого слідчого в ОВС ГСУ ДБР ОСОБА_6 , погоджене виконувачем обов`язків Генерального прокурора ОСОБА_7 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42023000000001217 від 25.07.2023, до шести місяців, тобто до 27.01.2024.

В обґрунтування доводів клопотання, слідчий зазначив, що Слідчими Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань за процесуального керівництва прокурорів Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42023000000001217 від 25.07.2023 за підозрою колишнього народного депутата України ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України.

Так, згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України «Про статус народного депутата України» народний депутат України є обраний відповідно до Закону України «Про вибори народних депутатів України» представник Українського народу у Верховній Раді України і уповноважений ним протягом строку депутатських повноважень здійснювати повноваження, передбачені Конституцією України та законами України.

Стороною обвинувачення встановлено, що відповідно до протоколу Центральної виборчої комісії від 03.08.2019 «Про результати виборів народних депутатів України у загальнодержавному багатомандатному виборчому округу» та Закону України «Про вибори народних депутатів України» ОСОБА_5 обраний народним депутатом IX скликання до Верховної Ради України, суб`єкт висування - Політична партія «Слуга народу».

Досудовим розслідуванням установлено, що відповідно до ст. 1 Закону України «Про оборону України» воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози та забезпечення національної безпеки, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 та Законом України від 24.02.2022 № 2102-ХІ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» у зв`язку з військовою агресією РФ проти України з 05 год 30 хв 24.02.2022 в Україні введено воєнний стан строком на 30 днів, який неодноразово продовжувався Указами Президента України та триває до цього часу.

Так, згідно з п. 2 Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» Військове командування (Генеральний штаб Збройних Сил України, Командування об`єднаних сил Збройних Сил України , командування видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, управління оперативних командувань, командири військових з`єднань, частин Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування повинні запроваджувати та здійснювати передбачені Законом України «Про правовий режим воєнного стану» заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.

Крім того, п. 3 вказаного Указу передбачено, що у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені, зокрема, ст. 33 Конституції України, за якою кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, гарантується свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України, за винятком обмежень, які встановлюються законом.

Відповідно до Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57 зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 27 (далі - Правила), право перетинання державного кордону України військовозобов`язаними надано особам лише з окремих документально підтверджених підстав.

За п. 214 Правил, у разі введення в Україні воєнного стану, посадові особи, в тому числі народні депутати України, мають право перетинати державний кордон на підставі відповідних рішень про службові відрядження.

Згідно з п. 216 Правил у разі введення в Україні воєнного стану пропуск через державний кордон осіб, визначених п. 214 Правил, для лікування за кордоном здійснюється за наявності документів, які дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну, та листа Міністра охорони здоров`я України про погоджений з іноземною стороною перелік осіб, яких заклади охорони здоров`я іноземних держав можуть прийняти на лікування за кордоном. Виїзд таких осіб дозволяється у супроводі одного з членів сім`ї першого ступеня споріднення.

На початку червня 2023 року, точної дати та часу під час досудового розслідування не встановлено, але не пізніше 09.06.2023, в ОСОБА_5 , який був достовірно обізнаним із вичерпними законними підставами для перетину державного кордону України та перебування за його межами, всупереч п.п. 214 та 216 Правил виник злочинний умисел, спрямований на внесення службовою особою до офіційних документів завідомо недостовірних відомостей щодо терміну його перебування за кордоном з метою спільного відпочинку зі своєю сім`єю у готелі « Waldorf Astoria Maldives » на території Мальдівської Республіки поза терміном службового відрядження.

З метою реалізації свого злочинного умислу на внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій і передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, народний депутат України ОСОБА_5 , будучи відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України службовою особою, у не встановлений досудовим розслідуванням час та місці, але не пізніше 29.06.2023, підготував заяву на ім`я Голови Верховної Ради України ОСОБА_8 про своє відрядження № 41д9/2-2023/141110, у якій зазначив про необхідність його ( ОСОБА_5 ) службового відрядження як заступника Голови Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки з 5 по 7 липня 2023 року до Литовської Республіки для поглиблення двостороннього співробітництва та проведення зустрічей з представниками урядових інституцій Литовської Республіки. Після цього ОСОБА_5 наклав у системі електронного документообігу Верховної Ради України особистий електронний цифровий підпис на цю заяву, надавши у такий спосіб документу статусу офіційного, та направив заяву на розгляд Голові Верховної Ради України ОСОБА_8 , до якої вніс завідомо неправдиві відомості про термін його перебування за кордоном.

Разом з тим досудовим розслідуванням установлено, що до подання вказаної заяви Голові Верховної Ради України ОСОБА_5 достовірно знав, що, перебуваючи за кордоном, також відвідає Мальдівську Республіку з метою сімейного відпочинку, оскільки авіаквитки для перельоту до Мальдівської Республіки були придбані на себе, дружину та двох дітей на початку червня 2023 року.

У свою чергу, Голова Верховної Ради України ОСОБА_8 , не будучи обізнаним зі справжніми намірами ОСОБА_5 щодо його перетину державного кордону України, а саме з метою відпочинку останнього із сім`єю на території Мальдівської Республіки, видав розпорядження Голови Верховної Ради України від 04.07.2023 № 831 «Про відрядження народного депутата України ОСОБА_5 до Литовської Республіки».

На підставі розпорядження Голови Верховної Ради України від 04.07.2023 № 831 народний депутат України ОСОБА_5 05.07.2023 о 05 год 12 хв перетнув державний кордон України в пункті пропуску «Ягодин».

ОСОБА_5 , достовірно знаючи встановлені вимоги щодо законного перетину та перебування за кордоном народних депутатів України, усвідомлюючи необхідність повернення одразу після закінчення службового відрядження 07.07.2023 в Україну для здійснення повноважень народного депутата України, маючи умисел на приховання справжніх намірів поїздки за кордон, вчинив всі дії для надання своєму перебуванню за кордоном законного вигляду.

З цією метою, продовжуючи свій злочинний умисел на приховання своїх злочинних дій, народний депутат України ОСОБА_5 , будучи відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України службовою особою, 10.07.2023, більш точного часу досудовим розслідуванням не встановлено, перебуваючи у не встановленому на цей час місці, використовуючи додаток «Whatsapp», зателефонував зі свого мобільного номера телефону НОМЕР_1 на мобільний телефон НОМЕР_2 , користувачем якого є лікар загальної практики сімейної медицини ТОВ «Медичний центр «Верум» (код ЄДРПОУ 37967444) ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , та повідомив завідомо неправдиві відомості про стан свого здоров`я, а саме про нібито наявність гострої вірусної інфекції верхніх дихальних шляхів, з метою отримання відповідного медичного висновку про тимчасову непрацездатність.

10.07.2023 ОСОБА_5 у спосіб введення в оману ОСОБА_9 щодо стану свого здоров`я за його допомогою вчинив дії, спрямовані на складання ОСОБА_9 офіційного документа - медичного висновку від 10.07.2023 № ВА2Н-7ЕН4-Х8Т6-А63Р про тимчасову непрацездатність ОСОБА_5 у період з 10.07.2023 по 19.07.2023 із вказаними завідомо неправдивими відомостями про стан здоров`я, про що поінформував ОСОБА_5 .

У період з 07.07.2023 по 22.07.2023 народний депутат України ОСОБА_5 , будучи поза межами офіційно наданого відрядження, протиправно перебував у таких державах, як Польська Республіка, Королівство Нідерланди, Мальдівська Республіка з метою, не пов`язаною зі службовою.

Строк досудового розслідування закінчується 27.10.2023, однак, досудове розслідування неможливо закінчити у зазначений строк, оскільки для цього потрібно провести ряд процесуальних та слідчих дій.

Прокурор в судовому засіданні підтримав клопотання, посилаючись на викладені у ньому доводи.

Адвокат та підозрюваний в судовому засіданні заперечували щодо задоволення клопотання, посилаючись на його необґрунтованість.

Слідчим суддею встановлено, що 27.07.2023 народному депутату України ОСОБА_5 . Генеральним прокурором повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України, а саме у внесенні службовою особою ( ОСОБА_5 ) до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей.

Постановою виконувача обов`язків Генерального прокурора ОСОБА_10 від 25.09.2023 строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні продовжено до трьох місяців, тобто до 27.10.2023.

Строк досудового розслідування, який закінчується 27.10.2023, однак завершити його до цього терміну не представляється можливим, оскільки для повного та неупередженого розслідування у кримінальному провадженні необхідно виконати наступні слідчі та процесуальні дії, проведення та завершення яких потребує додаткового часу, а саме: отримати висновки комп`ютерно-технічних експертиз по вилученим у ході проведення обшуків електронним носіям інформації, мобільним телефонам, планшету; встановити інших осіб, причетних до вчинення зазначеного кримінального правопорушення; отримати матеріали проведення компетентними органами Республіки Польща процесуальних дій на запит про міжнародну правову допомогу; отримати матеріали проведення компетентними органами Королівства Нідерландів процесуальних дій на запит про міжнародну правову допомогу; отримати матеріали проведення компетентними органами Мальдівської Республіки процесуальних дій на запит про міжнародну правову допомогу; за результатами зібраних доказів прийняти рішення у порядку ст. 283 КПК України; відкрити сторонам матеріали досудового розслідування та надати їм доступ до матеріалів досудового розслідування, ознайомити підозрюваного та його захисника з матеріалами досудового розслідування, виконати інші вимоги ст. 290 КПК України; скласти обвинувальний акт і реєстр матеріалів досудового розслідування згідно зі ст. 291 КПК України, виконати вимоги ст. 293 цього Кодексу; здійснити інші слідчі (розшукові) та процесуальні дії, спрямовані на встановлення істини.

Згідно ч. 1 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.

Відповідно до ч. 2 ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить: 1) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо нетяжкого злочину; 2) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Згідно, ч. 3 ст. 219 КПК України, з дня повідомлення особі про підозру досудове розслідування повинно бути закінчене: 1) протягом сімдесяти двох годин - у разі повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку або затримання особи в порядку, передбаченому частиною четвертою статті 298-2 цього Кодексу; 2) протягом двадцяти діб - у разі повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку у випадках, якщо підозрюваний не визнає вину або необхідності проведення додаткових слідчих (розшукових) дій, або вчинення кримінального проступку неповнолітнім; 3) протягом одного місяця - у разі повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку, якщо особою заявлено клопотання про проведення експертизи у випадку, передбаченому частиною другою статті 298-4 цього Кодексу; 4) протягом двох місяців з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину.

Відповідно ч. 2 ст. 294 КПК України, якщо внаслідок складності провадження неможливо закінчити досудове розслідування з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні кримінального проступку (дізнання) у строк, зазначений у пунктах 1 і 2 частини третьої статті 219 цього Кодексу, такий строк може бути продовжений прокурором у межах строку, встановленого пунктом 1 частини четвертої статті 219 цього Кодексу.

Ч.4 ст. 294 КПК України передбачає, що строк досудового розслідування злочину може бути продовжений до трьох місяців, якщо його неможливо закінчити внаслідок складності провадження, до шести місяців - внаслідок особливої складності провадження, до дванадцяти місяців - внаслідок виняткової складності провадження.

Згідно ст.295-1 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування до повідомлення особі про підозру у разі його протиправності та необґрунтованості. Крім підстав, передбачених частиною четвертою цієї статті, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру, якщо слідчий не доведе, що додатковий строк необхідний для отримання доказів, які можуть бути використані під час судового розгляду, або для проведення чи завершення проведення експертизи, за умови що ці дії не могли бути здійснені чи завершені раніше з об`єктивних причин, а також якщо досліджені під час вирішення цього питання обставини свідчать про відсутність достатніх підстав вважати, що сталася подія кримінального правопорушення, яка дала підстави для повідомлення про підозру, та/або підозрюваний причетний до цієї події кримінального правопорушення.

Відповідно ч.1 ст. 295-1 КПК України у випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, постановленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

Заслухавши пояснення прокурора, який підтримав подане клопотання, адвоката та підозрюваного, які заперечували щодо задоволення клопотання, вивчивши клопотання та докази, якими воно обґрунтовується, слідчий суддя дійшов висновку, що додатковий строк є необхідним для проведення необхідних слідчих і процесуальних дій, які не могли бути завершені раніше з об`єктивних причин та через специфіку вчиненого кримінального правопорушення.

За викладених обставин подане клопотання слід задовольнити.

Разом з тим, клопотання слідчого в частині продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42023000000001217 від 25.07.2023, до шести місяців, тобто до 27.01.2024, слідчий суддя вважає передчасним та необґрунтованим, а тому в задоволенні в цій частині клопотання слід відмовити.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 294, 295-1 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

клопотання старшого слідчого в ОВС ГСУ ДБР ОСОБА_6 про продовження строку досудового розслідування - задовольнити частково.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42023000000001217 від 25.07.2023 до п`яти місяців, тобто до 27.12.2023.

В задоволенні інших вимог клопотання - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.10.2023
Оприлюднено14.11.2023
Номер документу114847613
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —757/47231/23-к

Ухвала від 24.10.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Новак Р. В.

Ухвала від 24.10.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Новак Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні