Подільський районний суд міста Києва
Справа № 758/13355/23
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 листопада 2023 року м. Київ
Слідчий суддя Подільського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , за участі секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , захисника ОСОБА_6 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Києва клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про відсторонення від посади начальника дистанції Київська дистанція електропостачання РФ «Південно-західна залізниця» АТ «Українська залізниця», ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Врублівка, Романівського р-н., Житомирської обл., громадянина України, українця, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , одруженого, на утриманні малолітніх дітей не має, раніше не судимого, підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 11.08.2023 року за № 42023102070000194,-
В С Т А Н О В И В :
До Подільського районного суду міста Києва надійшло клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про відсторонення від посади начальника дистанції Київська дистанція електропостачання РФ «Південно-західна залізниця» АТ «Українська залізниця», ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у кримінальному провадженні № 42023102070000194, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 11.08.2023, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.
Клопотання обґрунтовано тим, що слідчим відділом Подільського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві проводиться досудове розслідування кримінального провадження №42023102070000194 від 11.08.2023 за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.
Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у вказаному кримінальному провадженні здійснює Подільська окружна прокуратура міста Києва.
В ході досудового розслідування встановлено, що 21.07.2023 між АТ «Укрзалізниця» в особі начальника структурного підрозділу служби електропостачання регіональної філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Українська залізниця» ОСОБА_7 , що діє на підставі довіреності від 15.05.2023, посвідченої приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_8 №181 та в особі заступника начальника структурного підрозділу служби електропостачання регіональної філії «Південно-Західна залізниця» ОСОБА_9 , що діє на підставі довіреності від 15.05.2023, посвідченої приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_8 №181, з однієї сторони та автомобільний кооператив «Дубок», в особі ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , що діє на підставі довіреності від 27.03.2023 з іншої сторони укладеного договір про тимчасове приєднання до електричних мереж.
Згідно умов вказаного договору, з метою фактичного приєднання до електричних мереж, необхідно розробити та погодити ряд документів, зокрема проекту, технічних умов та інших документів.
Предметом договору є надання послуг з тимчасового приєднання до електричних мереж АТ «Українська залізниця», з метою обслуговування гаражів за адресою: Київська обл., Бучанський р-н, смт. Коцюбинське, вул. Меблева, 1-б.
Відповідальною особою від регіональної філії «Південно-західна залізниця» АТ «Українська залізниця» за виконання умов договору про приєднання до електричних мереж, оформлення та погодження необхідних документів для фактичного приєднання є ОСОБА_4 , що займає посаду начальника дистанції Київська дистанція електропостачання РФ «Південно-західна залізниця» АТ «Українська залізниця» .
Відповідно до посадової інструкції начальника дистанції (1226.2) Київської дистанції електропостачання, що затверджена директором регіональної філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця» ОСОБА_11 від 07.11.2022, посада «начальник дистанції» належить до професійної групи «Керівники».
Відповідно до розділу 5 посадової інструкції основні завдання, обов`язки та сфера відповідальності начальника дистанції:
5.1. Організовує роботу дистанції.
5.2. Здійснює безпосереднє керівництво дистанцією відповідно до чинних законодавчих і нормативних актів у межах прав та обов`язків, установлених положеннями про Дистанцію, при безумовному забезпеченні руху поїздів, охорони праці та пожежної безпеки;
5.4. Забезпечує виконання в установлені терміни доручень керівництва Служби, Філії, товариства та покладених на Дистанцію завдань;
5.4. Ставить працівникам Дистанції обов`язкові до виконання завдання з питань, що стосуються діяльності Дистанції.
5.5. Направляє діяльність Дистанції на розвиток виробництва, підвищення «надійності пристроїв, широке впровадження нової техніки та технології на основі раціонального і ефективного використання технічних засобів.
5.6. Забезпечує розширення, реконструкцію і технічне переоснащення Дистанції в межах свої компетенції та наданих повноважень.
5.7. Організовує проведення заходів щодо поліпшення ефективності використання матеріальних, паливно-енергетичних, фінансових та інших ресурсів.
5.8. Забезпечує організацію роботи з підготовки, підвищення кваліфікації і виховання кадрів, створення безпечних і сприятливих умов їх праці, дотримання законодавства з охорони праці та довкілля.
5.9. Контролює проведення атестації робочих місць і вживає заходів щодо усунення шкідливих та небезпечних факторів на підприємстві.
5.10. Організовує розробку прогнозів соціального розвитку Дистанції, реалізує заходи щодо соціального розвитку, формування матеріальної бази, організовує укладання і виконання колективного договору.
5.11. Подає пропозиції щодо прийняття на роботу, переведення, звільнення, заохочення та нагородження працівників, які відзначилися, або накладання стягнень на порушників трудової і виробничої дисципліни працівників Дистанції.
5.12. У межах компетенції від імені Дистанції підписує/візує листи, доповідні записки, запити, довідки і документи інформаційного, довідкового або аналітичного характеру тощо, які надсилаються підрозділам Філії та Товариства; а також у межах компетенції від імені Дистанції підписує/візує листи, доповідні записки, запити, довідки і документи інформаційного, довідкового або аналітичного характеру тощо, які надсилаються від імені Філії третім особам при дотриманні вимог Положення про Філію та наявності повноважень, визначених довіреністю.
5.13. Забезпечує розробку та впровадження заходів щодо забезпечення безпеки руху поїздів і автотранспорту та охорони довкілля. Контролює виконання цих заходів.
5.14. Забезпечує безпечну роботу відомчого автомобільного транспорту.
5.15. Організовує планування, облік та звітність з виробничої діяльності.
5.16. Виконує заходи по забезпеченню безпеки руху, в установленні терміни, а саме:
5.16.1. На підставі аналізу стану безпеки руху, передового досвіду роботи Товариства. Розробляє, затверджує, впроваджує плани профілактичної і виховної роботи, направлені на підвищення рівня дисципліни та безпеки руху.
5.16.2. Здійснює контроль за ходом виконання планів, заслуховує звіт причетних працівників Дистанції по виконанню профілактичної роботи, планів, заходів, усуненню недоліків виявлених комісіями Служби, Філії та Товариства.
5.16.3. Заслуховує звіти керівників цехів, аналіз їх роботи та вживанням необхідних заходів.
5.16.4. Проводить виробничі наради по розгляду стану справ щодо забезпечення безпеки руху, організаційно-технічних заходів з безпеки руху в Дистанції, виконання наказів і вказівок Товариства, керівника Філії, начальника Служби, начальника дирекції залізничних перевезень.
5.17. Організовує та проводить службове розслідування транспортних подій згідно чинного законодавства.
5.18. Вирішує питання комплектації Дистанції кадрами, покращення побутово-житлових умов, оплати праці і соціального захисту, проводить службове розслідування пошкоджень та травматичних випадків на виробництві.
5.19. Визначає, формує, планує, здійснює і координує всі види діяльності Дистанції.
5.20. Організовує роботу працівників адміністрації, ефективну взаємодію їх для підвищення рівня безпеки руху поїздів, усунення причин, що призводять до нещасних випадків, та здійснення профілактичних заходів, визначених в телеграмах, інформаційних листах, наказах
5.21. Здійснює організацію та контроль за проведенням комісійної перевірки технічного стану приладів електропостачання, на маршруті спеціального перевезення, для безпечного пропуску поїздів із спеціальним вантажем, інформація про які вважається секретною. Постійно працює з відомостями, що становлять державну таємницю відповідно до ст. 2.4.1, ЗВДТ.
5.22. Організовує проведення обстеження технічних засобів, пристроїв електропостачання і контактної мережі.
5.23. Сприяє в періодичному проведенні комплексних перевірок лінійних цехів, раптових перевірок виконання посадових обов?язків працівниками, робота яких пов?язана з рухом поїздів, вимог правил технічної експлуатації залізниць України, стану з охорони праці, відповідно до нормативів особистої участі.
5.24. Розглядає приписи органів державного та відомчого нагляду, забезпечує виконання їх вимог у зазначені терміни.
5.25. Видає наказ на проведення весняного та осіннього огляду стану охорони праці та виробничої санітарії, проводить розгляд результату огляду.
5.26. Організовує розроблення, затверджує та контролює виконання Комплексних заходів, спрямованих на доведення умов і безпеки праці до вимог законодавства з охорони праці, забезпечує виконання відповідних розділів колективного договору.
5.27. Забезпечує впровадження заходів з посилення особистої відповідальності посадових осіб та працівників за дотримання вимог стандартів, правил і норм безпеки, а також за своєчасне виконання заходів з охорони праці.
5.28. Забезпечує дотримання прав працівників, що гарантуються законодавством про охорону праці.
5.29. Організовує та забезпечує діяльність підрозділу щодо створення безпечних і здорових умов праці.
5.30. Призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань з охорони праці та промислової безпеки, визначає їх обов?язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій.
5.31. Організовує проведення обов`язкових попередніх та періодичних медичних оглядів працівників певних категорій, відповідно до законодавства.
Відповідно ч.3 ст.18 КК України, службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.
Крім того, ОСОБА_4 перебуваючи на вищевказаній посаді, будучи наділеним організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими обов`язками, відповідно до положень ч. 3 ст. 18 КК України та п.1 примітки до ст. 364 КК України є службовою особою
Таким чином, начальник дистанції Київська дистанція електропостачання регіональної філії «Південно-західна залізниця» АТ «Українська залізниця» ОСОБА_4 , будучи відповідальною особою за виконання та укладання вищевказаного договору про тимчасове приєднання до електричних мереж, використовуючи своє службове становище, маючи на меті злочинний умисел, спрямований на одержання неправомірної вигоди, з корисливих мотивів, 20 серпня 2023 року, поблизу станції метро «Поштова Площа», за попередньою домовленістю, зустрівся з ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , представником автомобільного кооперативу «Дубок» (код ЄДРПОУ 24893356) та повідомив, що для безперешкодного виконання умов вищевказаного договору, оформлення та погодження всіх необхідних документів та фактичного приєднання, йому необхідно надати неправомірну вигоду, розмір якої повідомить на наступній зустрічі.
В подальшому, на виконання свого злочинного умислу, попередньо домовившись, 24.08.2023, ОСОБА_4 зустрівся з ОСОБА_10 за адресою:
АДРЕСА_3 .
Під час зустрічі ОСОБА_4 повідомив ОСОБА_10 , що розмір неправомірної вигоди за виконання умов договору, оформлення та погодження всіх необхідних документів та фактичного приєднання, становить 3000 доларів США та 20 000 грн.
В подальшому, за попередньою домовленістю, 29.08.2023, за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 82 (поблизу закладу харчування «Гараж») ОСОБА_4 зустрівся з ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , та перебуваючи в машині ОСОБА_10 марки Kia Sportage білого кольору.
Під час зустрічі ОСОБА_4 , з метою досягнення свого злочинного умислу додатково роз`яснив, що вказана сума неправомірної вигоди необхідна для швидкого погодження та видачі документів для приєднання до електричних мереж.
Після цього, маючи на меті отримання неправомірної вигоди, використовуючи своє службове становище, з корисливих мотивів, ОСОБА_4 отримав від ОСОБА_10 неправомірну вигоду у розмірі 3550 доларів США (що становить 129 818, 53 грн, відповідно до курсу НБУ станом на 29.08.2023), за прискорення виконання умов договору про тимчасове приєднання до електричних мереж гаражів автомобільного кооперативу «Дубок».
Таким чином, своїми умисними діями ОСОБА_4 перебуваючи на посаді начальника дистанції Київська дистанція електропостачання РФ «Південно-західна залізниця» АТ «Українська залізниця», будучи службовою особою, отримав від ОСОБА_10 , який діє від імені автомобільного кооператива «Дубок», неправомірну вигоду у розмірі 3550 доларів США (що становить 129 818, 53 грн, відповідно до курсу НБУ станом на 29.08.2023), поєднане з вимаганням неправомірної вигоди.
З урахуванням викладеного, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, тобто у тому, що він будучи службовою особою, підозрюється у одержанні неправомірної вигоди, за вчинення ним дій в інтересах того хто надає неправомірну вигоду, з використанням свого службового становища, поєднане з вимаганням неправомірної вигоди.
В судовому засіданні прокурор просив задовольнити клопотання та відсторонити ОСОБА_4 від займаної посади в межах строку досудового розслідування, оскільки пред`явлена йому підозра є обґрунтованою, а перебуваючи на посаді підозрюваний може впливати на свідків у кримінальному провадженні.
Підозрюваний та захисник просив відмовити у задоволенні клопотання та зазначив, що пред`явлена ОСОБА_12 підозра є не обґрунтованою, ризики, на які посилається орган досудового розслідування є абстрактними, а органом досудового розслідування не враховані наслідків відсторонення ОСОБА_12 від посади.
Заслухавши прокурора, підозрюваного та його захисників, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання про відсторонення від посади з огляду на наступне.
Завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.
Так, відповідно до ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є відсторонення від посади, який застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених КПК України.
Згідно з ч. ч. 1, 3, 5 ст. 132 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом. Застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора; може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, дізнавач, прокурор звертається із клопотанням. Під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.
Відповідно до ч. 1 ст. 154 КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину.
В силу вимог ч. 2 ст. 154 КПК України відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді, суду під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців.
Згідно з ч. 2 ст. 157 КПК України при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: правову підставу для відсторонення від посади; достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; наслідки відсторонення від посади для інших осіб.
Відповідно до п. 3 розділу 2.4. Узагальнення судової практики щодо розгляду слідчим суддею клопотань про застосування заходів забезпечення кримінального провадження ВССУ України від 07.02.2014 підставами відмови у задоволенні клопотання про відсторонення від посади є, здебільшого, недостатність підстав для відсторонення підозрюваної особи від займаної посади, а також недоведеність існування обґрунтованої підозри у вчиненні злочину такого ступеня тяжкості, за умови вчинення якого може бути здійснено відсторонення від посади, а також недоведеність того, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого.
Так, слідчим суддею встановлено, що в рамках проведення досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42023102070000194, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 11.08.2023 року, ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.
Згідно з ч. 5 ст. 65-1 Закону України «Про запобігання корупції» особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею кримінального правопорушення у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.
Примітка до статті 45 КК України вказує, що корупційними кримінальними правопорушеннями відповідно до цього Кодексу вважаються кримінальні правопорушення, передбачені статтями 191, 262, 308, 312, 313, 320, 357, 410, у випадку їх вчинення шляхом зловживання службовим становищем, а також кримінальні правопорушення, передбачені статтями 210, 354, 364, 364-1, 365-2, 368-369-2 цього Кодексу.
Слідчим суддею при розгляді даного клопотання враховано, що прокурором не доведена належними та допустимими доказами наявність ризиків, визначених ч. 1 ст. 157 КПК України, які вказують на те, що такий захід забезпечення кримінального провадження є необхідним та виправданим, а саме: прокурор не довів наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.
Крім того, слідчий суддя звертає увагу на те, що відсторонення від посади є самостійним заходом забезпечення кримінального провадження, який застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження, а його застосування не допускається, якщо слідчий, дізнавач, прокурор не доведе наявність обставин, визначених ч. 3 ст. 132 КПК України.
За таких обставин, з урахування правової кваліфікації інкримінованого правопорушення та стадії кримінального провадження, слідчий суддя за результатами розгляду клопотання в межах питань, які були винесені на його розгляд сторонами кримінального провадження, приходить до висновку, що прокурором не доведена наявність і достатність правових підстав для відсторонення від посади ОСОБА_4 ..
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 132, 154-156, 309 КПК України, слідчий суддя,
П О С Т А Н О В И В :
У задоволенні клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 про відсторонення від посади начальника дистанції Київська дистанція електропостачання РФ «Південно-західна залізниця» АТ «Українська залізниця», ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Врублівка, Романівського р-н., Житомирської обл., громадянина України, українця, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , одруженого, на утриманні малолітніх дітей не має, раніше не судимого, підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 11.08.2023 року за № 42023102070000194 - відмовити.
Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення. Порядок оскарження ухвали визначено ст. 392, 395 КПК України.
Повний текст оголошено 13.11.2023 року о 11.00 год..
Cлідчий суддя Подільського районного суду м. КиєваОСОБА_1
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2023 |
Оприлюднено | 15.11.2023 |
Номер документу | 114854149 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади |
Кримінальне
Подільський районний суд міста Києва
Скрипник О. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні