Рішення
від 13.11.2023 по справі 500/5346/23
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/5346/23

13 листопада 2023 рокум. Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Мірінович У.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Тернопільській області до Лановецької обласної комунальної центральної районної Аптека №25 про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Тернопільській області до Лановецької обласної комунальної центральної районної аптеки №25, у якій позивач просить стягнути з відповідача податковий борг у розмірі 8622,06грн зі сплати податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 7152,33грн, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками нежитлової нерухомості у сумі 1137,73грн, та податку на прибуток приватних підприємств у сумі 332,00грн.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що оскільки відповідач не в повному обсязі сплачував самостійно задекларовані згідно податкової декларації та узгоджених сум донарахувань згідно податкових повідомлень-рішень, то у нього виникла заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами, з огляду на що податковий орган просить стягнути її в судовому порядку.

Ухвалою від 28.08.2023 судом прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у даній справі, ухвалено судовий розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, встановлено відповідачу строк для подачі відзиву на позовну заяву та клопотання про розгляд справи з повідомленням (викликом) сторін.

Копію зазначеної ухвали направлено на адресу відповідача, зазначену у відомостях з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (арк. справи 51-53). Однак, поштове відправлення повернуто на адресу суду відділенням поштового зв`язку без вручення. Разом з тим адреса, зазначена на конверті повністю відповідає адресі місця знаходження відповідача згідно з відомостями уповноваженого суб`єкта владних повноважень, а отже вказана копія ухвали суду не були вручені відповідачу з незалежних від суду причин. Відтак, у силу вимог частини одинадцятої статті 126, пункту 5 частини шостої статті 251 КАС України слід вважати, що копія ухвали про відкриття провадження у справі вручені відповідачу належним чином.

Інших заяв, в тому числі по суді справи на адресу суду не надходило.

Відповідно до частини п`ятої статі 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, викладені у позовній заяві, суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити повністю з таких мотивів та підстав.

З матеріалів справи слідує, що Лановецька обласна комунальна центральна районна Аптека №25 зареєстрована як юридична особа та перебуває на податковому обліку як платник податків.

Судом встановлено, а відповідачем не спростовано, що останній станом на 31.07.2023 несвоєчасно та не в повному обсязі сплачував узгоджені суми податкових зобов`язань зі сплати податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками нежитлової нерухомості та податку на прибуток приватних підприємств.

Так, зокрема, щодо податку на додану вартість судом встановлено, що у відповідача наявний податковий борг зі сплати вказаного податку у сумі 7152,33грн, нарахованого згідно податкових повідомлень-рішень, а саме:

від 07.11.2022 №3215/19-00-04-08/01979 на суму 8160,00грн, винесеного на підставі Акта перевірки від 03.10.2022 №3078/19-00-04-08/01979776 (з урахуванням сплачених (погашених) сум), яким встановлено факт неподання податкової звітності з податку на додану вартість (арк. справи (арк. справи 17 22);

від 20.12.2022 №000/4910/0408 на суму 1020,00грн, винесеного на підставі Акта перевірки від 02.11.2022 №4182/19-00-04-08/01979776, яким встановлено факт неподання податкової звітності з податку на додану вартість (арк. справи 23-28).

Щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками нежитлової нерухомості судом встановлено, що у відповідача наявний податковий борг зі сплати вказаного податку у сумі 1137,73грн, нарахованого згідно самостійно поданої декларації від 19.02.2021 року з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2021 рік (задекларована сума 4553,40грн, зі сплатою щоквартально в розмірі 1138,35грн (звітний (податковий) період в межах стягнення охопленого даною судової справою - IV квартал 2021 року) (арк. справи 35-36).

Щодо податку на прибуток приватних підприємств, судом встановлено, що у відповідача наявний податковий борг зі сплати вказаного податку у сумі 332,00грн, який виник у зв`язку з несплатою узгодженого грошового зобов`язання, нарахованого згідно податкового повідомлення-рішення від 20.12.2022 №000/4889/0408 на суму - 1020,00грн (з врахуванням наявної переплати в розмірі 688,00грн), винесеного на підставі Акта перевірки від 03.11.2022 №4251/19-00-04-08, яким встановлено факт неподання податкової звітності з податку на прибуток підприємств (арк. справи 23-34).

Заявлена в позовних вимогах сума податкового боргу, окрім вказаних вище доказів підтверджується також наявними в матеріалах справи доказами, зокрема: довідкою про наявність податкового боргу від 31.07.2023 (арк. справи 9), розрахунками заборгованості (арк. справи 10-12), світлокопіями інтегрованих карток платника податку (арк. справи 37-41), а також не спростовується відповідачем.

Суд зазначає, що відповідно до підпункту 133.1.1. пункту 133.1 статті 133 Податкового кодексу України, платниками податку на прибуток підприємств є суб`єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 цієї статті.

Об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу (підпункт 134.1.1. пункту 134.1 статті 134 Податкового кодексу України).

Відповідно до підпункту 266.1.1 та підпункту 266.1.2 пункту 266.1 статті 266 Податкового кодексу України платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості). Визначення платників податку в разі перебування об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб, зокрема, якщо об`єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом. Підпунктами 266.2.1 пункту 266.2 та 266.3.1 пункту 266.3 передбачено, що, об`єктом оподаткування податком на нерухоме майно є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка. Базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.

Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об`єкта/об`єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально (підпункт 266.7.5. пункту 266.7. статті 266 Податкового кодексу України).

Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в розмірах і порядку, встановлених законом.

Пунктом 15.1 статті 15 Податкового кодексу України встановлено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Відповідно до статті 16.1.4 Податкового кодексу України до обов`язків платника податків входить сплата належних сум податків і зборів у встановлені законами терміни.

Статтею 31 Податкового кодексу України встановлено, що строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк. вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов`язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою.

Статтею 36 Податкового кодексу України визначено обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (пункт 36.1). Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором (пункт 36.2).

Статтею 49 Податкового кодексу України визначено порядок та строки подання платниками податків податкових декларацій до контролюючих органів.

В пункті 49.1 статті 49 Податкового кодексу України зазначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (пункт 49.2 статті 49 Податкового кодексу України).

У відповідності до приписів пункту 56.11 статті 56 Податкового кодексу України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом, визнається згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковим боргом.

Як підтверджується матеріалами справи, у зв`язку з несплатою податкового боргу згідно статті 59 Податкового кодексу України відповідачу була надіслана податкова вимога форми «Ф» №0000394-1305-1900 від 29.03.2023 (арк. справи 15).

Суд встановив, що з дати отримання податкової вимоги, відповідач податковий борг не погашав у повному обсязі, а отже, відповідно до статті 60 Податкового кодексу України, зазначена податкова вимога не відкликалася.

На час розгляду справи судом, доказів погашення податкового боргу в сумі 8622,06грн відповідач не надав, а суд не здобув.

Пунктом 41.2 статті 41 Податкового кодексу України визначено, що органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Відповідно до пунктів 95.3, 95.4 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За наведених обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Таким чином за відсутності понесених судових витрат у даній справі, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертизи, такі судові витрати не належать стягненню з відповідача на користь суб`єкта владних повноважень.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Головного управління ДПС у Тернопільській області до Лановецької обласної комунальної центральної районної Аптека №25 про стягнення податкового боргу, - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з рахунків у банках Лановецької обласної комунальної центральної районної Аптеки №25 (код ЄДРПОУ 01979776), що обслуговують такого платника та за рахунок готівки, що належить Лановецькій обласній комунальній центральній районній Аптеці №25 кошти у розмірі податкового боргу в сумі 8622 (вісім тисяч шістсот двадцять дві) гривні 06 коп. з них:

з платежу податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 7152 (сім тисяч сто п`ятдесят дві) гривні 33 коп;

з платежу податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачене юридичними особами, які є власниками нежитлової нерухомості у сумі 1137 (одна тисяча сто тридцять сім) гривень 73 коп.;

з платежу податок на прибуток приватних підприємств у сумі 332 (триста тридцять дві) гривні 00коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини першої статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Згідно із статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повне судове рішення складено 13 листопада 2023 року.

Реквізити учасників справи:

позивач: - Головне управління ДПС у Тернопільській області (місцезнаходження: вул. Білецька, 1, м. Тернопіль, Тернопільська обл., Тернопільський р-н, 46003, код ЄДРПОУ: 44143637);

відповідач: - Лановецька обласна комунальна центральна районна Аптека №25 (місцезнаходження: вул. Незалежності, 4, м. Ланівці, Тернопільська обл, 47402, код ЄДРПОУ: 01979776).

Головуючий суддяМірінович У.А.

Дата ухвалення рішення13.11.2023
Оприлюднено16.11.2023
Номер документу114888568
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —500/5346/23

Рішення від 13.11.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 28.08.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні