Рішення
від 09.11.2023 по справі 620/15230/23
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 листопада 2023 року м. Чернігів Справа № 620/15230/23

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіКлопот С.Л.,

за участю секретаряШевченко А.В.,

представник позивача Калініна І.М.,

представника відповідачів Лисиця О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Приватного сільськогосподарського підприємства "Оберіг" до Головного управління ДПС у Чернігівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Приватне сільськогосподарське підприємство "Оберіг" звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Чернігівській області, Державної податкової служби України та просить:

1. Скасувати рішення Головного управління ДПС у Чернігівській області від 29.08.2023 № 9425981/32654758 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 05.05.2023.

2. Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну ПСП «Оберіг» № 1 від 05.05.2023 на обсяг постачання кукурудзи в кількості 986,56 тон на суму 4 327 022,56 грн., сума ПДВ 605 783,1584 грн;

Свої вимоги обґрунтовує тим, що Комісія Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації не мала правових підстав для відмови в реєстрації податкової накладної, а саме рішення було винесено не у спосіб визначений законом, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та просив його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідачів в судовому засіданні позовні вимоги не визнала, просила відмовити в задоволенні позову, посилаючись на заперечення, які викладені у відзиві на позовну заяву, що приєднаний до матеріалів справи.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, суд вважає позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

05 травня 2023 року згідно договору поставки №05/05 від 05.05.2023 року між Приватним сільськогосподарським підприємством «ОБЕРІГ» та Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕР» (код ЄДРПОУ 30148677 ) було здійснено реалізацію 986,56 тон кукурудзи, сума якої склала 4 932 805,72 грн. (код УКТ ЗЕД 1005), що підтверджується видатковою накладною № ОБ_0000004 від 05.05.2023 р.

За результатами господарської діяльності виписана податкова накладна № 1 від 05.05.2023 р. на обсяг постачання кукурудзи в кількості 986,56 тон на суму 4 327 022,56 грн., сума ПДВ 605 783,1584 грн., реєстрація якої була зупинена Податковим органом - ГУ ДПС у Чернігівській області відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, оскільки: «Обсяг постачання товару/послуги 1005, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операції».

25 серпня 2023 року ПСП «Оберіг» до ГУ ДПС у Чернігівській області надіслані пояснення щодо реєстрації податкової накладної №1 від 05.05.2023 р., до яких були надані всі документи, що підтверджують вказану господарську операцію.

Згідно Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Чернігівській області (далі - Відповідач-1) від 29.08.2023 р. №9425981/32654758 (далі - Оскаржуване рішення) ПСП «ОБЕРІГ» відмовлено в реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.

В додатковій інформації Оскаржуваного рішення Відповідачем-1 зазначено: «Недотримання вимог п.187.1 ст. 187 та п.201.7 ст. 201 Податкового кодексу України».

Відповідач-2, своїм рішенням від 19.09.2023 р. №68739/32654758/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, залишив скаргу ПСП «Оберіг» без задоволення, а Оскаржуване рішення Відовідача-1 залишив без змін.

Підстава такого рішення Відповідача-2, як зазначено в рішенні від 19.09.2023 р. №68739/32654758/2: «Ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції , складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.».

Не погодившись з таким рішенням, позивач звернувся до суду з позовом.

З поданих суду доказів вбачається наступне.

Приватне сільськогосподарське підприємство « ОБЕРІГ», що знаходиться за адресою: Чернігівська обл., м. Ічня, пл. Шевченка Т.Г., буд. № 1А веде свою діяльність., з моменту реєстрації 03 березня 2004 року про що свідчить запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за № 1000411070027000161. ПСП «ОБЕРІГ» є сільськогосподарським товаровиробником, платником єдиного податку IV групи. Зареєстроване платником ПДВ з 01.04.2016 року.

Основним видом діяльності ПСП «Оберіг» згідно КВЕД 2018 є - 01.11

Додаткові види діяльності згідно КВЕД 2018 є:

01.13 «Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів»;

01.19 «Вирощування інших однорічних і дворічних культур»;

01.61 «Допоміжна діяльність у рослинництві»;

01.64 «Оброблення насіння для відтворення»;

46.21 «Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин».

46.75 « Оптова торгівля хімічними продуктами»

68.20 «Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна».

Для здійснення економічної діяльності Позивач має у користуванні:

-земельні ділянки (паї) загальною площею 943,032 га, договори оренди земельної частки ( паю) зареєстровані в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;

-на балансі підприємства обліковуються основі засоби на загальну суму 14 599 тис. грн., які відображена в повідомленні про об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма № 20-ОПП) № 9079483685 від 14.06.2022, № 9093601713 від 23.06.2022, № 91136009453 від 07.07.2022;

-орендоване офісне приміщення (кімната).

Також, у разі потреби для проведення сільськогосподарських робіт залучаються орендована техніка або послуги інших підприємств. ПСП «ОБЕРІГ» немає заборгованості щодо сплати податків, вся звітність подається вчасно.

В тому числі, ПСП «ОБЕРІГ» займається вирощуванням кукурудзи. Протягом 2015-2019 років ПСП « ОБЕРІГ» було вирощено 27 100,8 тон, яка реалізована протягом 2015-2023 років, що, зокрема, підтверджується оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 27 «Продукція рослинництва» та статистичною звітністю Звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур» форма 29-СГ за період з 2015-2023 роки.

Залишки кукурудзи 2015-2016 років ПСП «ОБЕРІГ» були реалізовані протягом квітня - травня 2023 року по наступник документам:

-видаткова накладна № ОБООООООЗ від 28.04.2023 року виписана на ПрАТ «НИВА-ПЛЮС», продано 1 300 т. на загальну суму 6 500 007,54 грн. Податкова накладна № 15 від 28.04.2023 року зареєстрована в ЄРПН за № 9113055750 15.05.2023 року (реалізована кукурудза вирощена в 2015 році);

-видаткова накладна № ОБ_0000004 від 05.05.2023 року виписана на СТОВ «ІНТЕР», якому продано 986,56т. на загальну суму 4 932 805,72 грн. .{

Реєстрація вказаної податкової накладної № 1 від 05.05.2023 року зупинена, а згодом Відповідачем-1 прийняте рішення у відмові в реєстрації вказаної Податкової накладної Позивача.

В той же час, ПСП «ОБЕРІГ» надало Відповідачу 1 та Відповідачу 2 свої пояснення та всі належні докази, що ПСП «Оберіг» щодо проведення даної господарської операції, починаючи від вирощування урожаю у 2016 році, його зберіганні протягом 2016 - 2022 років та реалізації у 2023 році.

Так, для вирощування кукурудзи в 2016 році ПСП «Оберіг» співпрацювало з юридичними особами та фізичними особами - підприємцями.

ТОВ « Агрофірма « МАЯК» на підставі договору № 01-03 від 01.03.2015 року надавало послуги по дискуванню, посіву кукурудзи, внесенню добрив та обприскування що підтверджується Актом надання послуг № МА_00000017 від 30.04.2016 на загальну суму 254 236,02 грн. та № МА_0000028 від 30.06.2016 року на суму 21 488,28 грн. Оплата наданих послуг здійснена платіжним дорученням № 120 від 29.09.2016 року в сумі 850 000,00 грн. Заборгованість за надані послуги відсутня.

Для посіву ПСП « ОБЕРІГ» використовував власний посівний матеріал.

Постачальниками мінеральних добрив були ТОВ « Страбіс Агро» (код за ЄДРПОУ 36086208) Договір поставки мінеральних добрив № 07/04/16 від 05.04.2016 року, видаткова накладна №233 від 17.04.2016 року та №235 від 18.04.2016 року та ПП «Мінераліз» (код ЄДРПОУ 37105205) Договір поставки мінеральних добрив №24/1 від 15.01.2015р. видаткові накладні № 5173 та №5176 від 17.12.2015 року.

Оплату за поставлені добрива ТОВ « Страбіс - Агро» було здійснено платіжним дорученням № 54 від 30.05.2016р. на суму 63 459,00 грн ., № 55 від 30.05.2016 на суму 36 541,00 грн. № 57 від 30.05.16 на суму 45 329,00 грн., № 56 від 30.05.16 на суму 54 671,00 грн. № 58 від 31.05.16 на суму 96 356,00 грн., № 59 від 31.05.16 на суму 50 304,00 грн. Оплата за поставлені добрива ПП «Мінераліз» було здійснено за платіжним дорученням № 2000018 від 24.11.2015 року на суму 1 246 670,00 грн.

Постачальниками засобів захисту рослин було ПП «Сівер Агро Сервіс» (код за ЄДРПОУ 38054157) Договір поставки на умовах товарного кредиту №08-04-16/ДК-Х від 08.04.2016 року, видаткова накладна № РН-0000035 від 16.05.2016р. Оплату за поставлені ЗЗР здійснено платіжним дорученням № 112 від 17.05.2017 року на суму 1 577 127,96 грн.

Постачальником дизельного пального було ТОВ « Строй центр» ( код ЄДРПОУ 35823120). Договір поставки нафтопродуктів №147 від 28.03.2016 року, видаткові накладні № Ц675 від 01.04.2016 року на суму 268 158,00 грн. та № 2299 від 21.09.2016 на суму 90 037,44 грн. Оплата здійснювалась платіжним дорученням № 35 від 12.04.20Іброку на суму 268 158,00 грн., № 103 від 19.09.2016 року на суму 43 890,00 та № 107 від 21.09.2016 року на суму 90 037,44 грн.

Для збирання урожаю кукурудзи ПСП « ОБЕРІГ» уклало Договір оренди техніки з екіпажем №1/09-2016 від 20.09.2016 року з ФГ «Оксимець» ( код ЄДРПОУ 39715310). Згідно Договору ФГ «Оксимець» (Орендодавець) надає ПСП « ОБЕРІГ» ( Орендар) у тимчасове володіння й користування за плату транспортний засіб MASSEY FERGUSON-40 RS державний номер НОМЕР_1 . Акт надання послуг № 1 від 30.09.2016 року на загальну суму 64 350,00 грн. Оплата за надані послуги здійснена платіжним дорученням № 36 від 24.02.2017 року.

В 2016 році згідно Реєстру приймання зерна ПСП «Оберіг» зібрав 983,610 т. кукурудзи.

Реєстр № ОБ-05 від 22.09.2016 року 199,530 т.

Реєстр № ОБ-06 від 23.09.2016 року 204,960 т.

Реєстр № ОБ-07 від 24.09.2016 року 169,080 т.

Реєстр № ОБ-08 від 25.09.2016 року 171,110т.

Реєстр № ОБ-09 від 26.09.2016 року 168,730 т.

Реєстр № ОБ-10 від 27.09.2016 року 70,20 т.

Дані по збір кукурудзи врожаю 2016 році відображені в бухгалтерському обліку по рахунку № 271 «Продукція рослинництва» в статистичної звітності «Звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур» форма 29-СГ.

Перевезення кукурудзи з поля на склад відбувалося з залученням найманих вантажних автомобілем, підтвердженням є підписаний договір про надання послуг з перевезення вантажів № 1/9-2016 від 20.09.2016 р. з фізичною особою підприємцем ОСОБА_1 ( НОМЕР_2 ) і акт надання послуг № 1 від 30.09.2016 р. Оплата за надані послуги здійснювалась платіжними дорученнями №153 від 10.11.2016 на суму 60 000,00 грн. № 247 від 13.09.2017 на суму 1721,80 грн. № 298 від 31.10.2017 на суму 8652,70 грн.

Зберігання кукурудза здійснювалось на складі ТОВ Агрофірма «Маяк», який використовувався на підставі Договору позички нежитлових приміщень від 01.10.2015 року та згодом на складі ТОВ Агропідприємство «Маяк» на підставі Договору безоплатного Користування нежитловим приміщенням (позички) від 01.09.2018.

11 грудня 2019 року ПСП «Оберіг» придбав у власність вказаний зерносклад, що розташований м. Носівка, вул. Малоносівська 1-Б, у ТОВ «Агропідприємство «Маяк» за Договором купівлі-продажу майнового комплексу «Зерноскалду» від 11.12.2019 р., який посвідчено приватним нотаріусом Носівського районного нотаріального округу Дмитренко В.М. і зареєстровано в реєстрі під №1020.

Станом на 05 травня 2023 року на складі ПСП «ОБЕРІГ» зберігалося сільськогосподарська продукція - кукурудза в кількості 986,56 тон., яка й була продана ТОВ «Інтер».

05 травня 2023 року згідно Договору поставки №05/05 від 05.05.2023 року між Приватним сільськогосподарським підприємством «ОБЕРІГ» та Сільсько господарське товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕР» (код ЄДРПОУ 30148677 ),було здійснено реалізацію 986,56 тон кукурудзи, сума якої склала 4 932 805,72 грн. (код УКТ ЗЕД 1005), що підтверджується видатковою накладною № 4 від 05.05.2023 р.

Згідно з п 3.2. Договору поставки, право власності на Товар переходить від Постачальника до Покупця з дня підписання Сторонами видаткових накладних.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України (далі - ПК України) датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а)дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б)дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Отже, оскільки, відповідно до умов Договору право власності на Товар (зерно кукурудзи) переходить від Постачальника до Покупця з дня підписання Сторонами видаткових накладних, фактично дата підписання видаткової накладної є датою відвантаження товару, і яка відповідно стала подією, яка настала раніше в розумінні статті 187.1 ПК України, ПСП «Оберіг» на виконання умов Договору поставки №05/05 від 05.05.2023 та вимог податкового законодавства здійснено реєстрацію відповідної податкової накладної № 1 від 05.05.2023 р. за вказаною операцією.

Згідно з п 3.4. Договору поставки, з моменту переходу права власності на Товар від Покупця до Продавця до моменту відвантаження Товару зі складу Продавця, Товар знаходитиметься у Продавця на відповідальному оплатному зберіганні про що буде додатково укладено окремий договір.

Відповідно до п. 3.4 Договору поставки № 05/05 від 05.05.2023 СТОВ « ІНТЕР» уклало з ПСП «ОБЕРІГ» Договір відповідального зберігання № 05/05/3, відповідно до якого ПСП « ОБЕРІГ» (Зберігай) зобов`язується прийняти від СТОВ « ІНТЕР» (Поклажодавець) і зберігати кукурудзу (Майно), а також повернути майно в схоронності в обумовлений Договором строк.

Відповідно до 1.2. Договору відповідального зберігання № 05/05/3 перелік майна, що передається на зберігання, його кількість і оцінка, а також місце передачі визначаються в акті прийому-передачі, які укладаються Поклажодавцем та Зберігачем в момент передачі майна на зберігання.

На виконання п.1.2 Договору відповідального зберігання 05.05.2023 був складено Акт приймання - передачі майна приймання-передачі майна за Договором відповідального зберігання №05/0573 від 05.05.2023 року, згідно з яким Поклажодавець передав зберігане майно ( кукурудзу) в кількості 986,56 тон.

Відповідно до п. 1.6 Договору відповідального зберігання № 05/05/3 передача майна зі зберігання оформляється шляхом підписання актів приймання - здачі майна із зберігання. Дані акти підписуються уповноваженими представниками обох Сторін. Прийом-передача (повернення) здійснюється в місці зберігання.

На виконання п. 1.6.Договору відповідального зберігання № 05/05/3 повернення майна із зберігання оформлювалось шляхом підписання актів приймання - здачі майна із зберігання:

- Акт приймання-передачі майна (повернення) за Договором відповідального зберігання № 05/05/3 від 05.05.2023 р. від 09.05.2023 повернуто зі зберігання 207,35 т.

- Акт приймання-передачі майна (повернення) за Договором відповідального зберігання № 05/05/3 від 05.05.2023 р. від 10.05.2023 повернуто зі зберігання 234,67т.

- Акт приймання-передачі майна (повернення), за Договором відповідального зберігання № 05/05/3 від 05.05.2023 р. від 11.05.2023 повернуто зі зберігання 239,23 т.

- Акт приймання-передачі майна (повернення) за Договором відповідального зберігання № 05/05/3 від 05.05.2023 р. від 12.05.2023 повернуто зі зберігання 234,33 т.

- Акт приймання-передачі майна (повернення) за Договором відповідального зберігання № 05/05/3 від 05.05.2023 р. від 15.05.2023 повернуто зі зберігання 70,98 т.

Перевезення даного товару зі складу ПСП « ОБЕРІГ» на склад СТОВ «ІНТЕР» здійснювалось за рахунок СТОВ «ІНТЕР», що підтверджується відповідними Товарно- транспортними накладними.

Відповідно до п. 1.9 Договору відповідального зберігання № 05/05/3, за фактом надання послуг по відповідальному зберіганню Сторонами підписаний Акт наданих послуг № ОБ-0000050 від 15.05.2023 року на суму 17400,72 грн. Оплата за послуги зберігання здійснена по платіжній інструкції №2871 від 08.09 2023 року.

Згідно 5.2 Договору поставки оплата за Товар здійснюється в наступному порядку: 86 % вартості сплачується до 31.05.2023 року, 14% -протягом 7-ми робочих днів після реєстрації податкової накладної. СТОВ «ІНТЕР» розрахувався за відвантажену кукурудзу в сумі 4 327 022,00 грн. 19.05.2023 року, що підтверджується відповідною банківською випискою.

Відповідно до статті 6 та статті 627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Тобто ПСП «Оберіг» та ТОВ «Інтер» відповідно до положень Цивільного кодексу України погодили між собою істотні умови господарських операцій, що відбулися між ними стосовно купівлі-продажу та збереження зерна кукурудзи, в тому числі, переходу права власності, оплати та збереження зерна тощо.

Отже, ПСП «Оберіг», у судовому засіданні є доведеним, що Оскаржуваним рішенням Відповідача 1 безпідставно відмовлено в реєстрації податкової накладної №1 від 05.05.2023 р.

В свою чергу, відповідно до п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (в останній чинній редакції), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

-прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

-набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

-неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням (п. 20 Порядку №1246).

За таких обставин, задоволення позовної вимоги Позивача, шляхом скасування Оскаржуваного рішення ГУ ДПС у Чернігівській області та зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну №1 від 05.05.2023 р. датою її отримання ДПС, з урахуванням наведеного, не є втручанням в дискреційні повноваження податкового органу, а є належним та достатнім способом відновлення порушеного права Позивача.

Аналогічний підхід щодо обрання способу захисту порушеного права застосовано Верховним Судом у постановах від 31.01.2018 у справі № 825/849/17 та від 06.03.2018 у справі № 826/4475/16.

З метою отримання професійної правничої допомоги щодо захисту своїх інтересів в суді Позивачем було укладено з Адвокатським Бюро «Євгенія Кривошея» Договір про надання правничої допомоги від 13.01.2020 р. та Додаткову угоду № 27/09/23 від 27.09.2023 р. до договору про надання правничої допомоги від 13.01.2020 р. Відповідно до Додаткової угоди № 27/09/23 від 27.09.2023 р. до зазначеного Договору Сторони погодили орієнтовну вартість послуг (гонорар) Бюро в розмірі 14 і 00,00 грн., який розраховується відповідно до ставок Бюро, які визначені у Додатку № 1 до Договору.

Статтею 132 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать зокрема, витрати: на професійну правничу допомогу.

Згідно із статтею 134 Кодексу адміністративного судочинства України:

Витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.

За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При вказаних обставинах суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено правомірність та обґрунтованість своїх дій та рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, позов підлягає задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Тому, за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Приватного сільськогосподарського підприємства "Оберіг" підлягає стягненню судовий збір в розмірі 2684,00 грн.

Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов Приватного сільськогосподарського підприємства "Оберіг" (вул. Шевченка, 1А,м. Ічня,Чернігівська обл., Прилуцький р-н,16700) до Головного управління ДПС у Чернігівській області (вул. Реміснича, 11,м. Чернігів,Чернігівська обл., Чернігівський р-н,14000), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 29.08.2023 № 9425981/32654758 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 05.05.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 05.05.2023, поданою Приватним сільськогосподарським підприємством "Оберіг", за датою фактичного подання.

Стягнути з Державної податкової служби України на користь Приватного сільськогосподарського підприємства "Оберіг" 2684,00 грн. судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст рішення виготовлено 13 листопада 2023 року.

Суддя Сергій КЛОПОТ

Дата ухвалення рішення09.11.2023
Оприлюднено16.11.2023
Номер документу114889439
СудочинствоАдміністративне
Сутьнадання правничої допомоги від 13.01.2020 р. Відповідно до Додаткової угоди № 27/09/23 від 27.09.2023 р. до зазначеного Договору Сторони погодили орієнтовну вартість послуг (гонорар) Бюро в розмірі 14 і 00,00 грн., який розраховується відповідно до ставок Бюро, які визначені у Додатку № 1 до Договору. Статтею 132 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать зокрема, витрати: на професійну правничу допомогу. Згідно із статтею 134 Кодексу адміністративного судочинства України: Витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами. Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. При вказаних обставинах суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено правомірність та обґрунтованість своїх дій та рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, позов підлягає задоволенню. Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Тому, за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Приватного сільськогосподарського підприємства "Оберіг" підлягає стягненню судовий збір в розмірі 2684,00 грн. Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

Судовий реєстр по справі —620/15230/23

Ухвала від 04.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 22.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Постанова від 22.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 21.02.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 27.12.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сергій КЛОПОТ

Ухвала від 06.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Рішення від 09.11.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сергій КЛОПОТ

Рішення від 09.11.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сергій КЛОПОТ

Ухвала від 01.11.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сергій КЛОПОТ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні