ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 листопада 2023 року ЛуцькСправа № 140/11099/23
Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Ковальчук В.Д., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ДІМТРАНС до Державної служби України з безпеки на транспорті, Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області про визнання протиправною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ДІМТРАНС (далі ТОВ ДІМТРАНС, позивач) звернулося з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті (далі Уктрансбезпека), Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області (далі - відділ Укртрансбезпеки) про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу від 01 травня 2023 року № ПШ 002042.
Позов обґрунтований тим, що посадовою особою Укртрансбезпеки 24 березня 2023 року проведено рейдову перевірку транспортного засобу марки DAF XF 105.460, державний номерний знак НОМЕР_1 , під керуванням водія ОСОБА_1 , який належать ТОВ ДІМТРАНС. Згідно з актом від 24.03.2023 №354605 перевіркою виявлено порушення статті 53 Закону України від 05 квітня 2001 року №2344-III Про автомобільний транспорт (далі Закон №2344-III) під час виконання міжнародних перевезень вантажу, а саме відсутня роздруківка даних роботи водія з тахографа з 10:06 год. 16.03.2023 по 11:50 год. 24.03.2023, відповідальність за яке передбачена статтею 60 Закону №2344-III.
На підставі акта перевірки складено оскаржувану постанову від 01 травня 2023 року №ПШ 002042, якою накладено на позивача адміністративно-господарський штраф у розмірі 34000 грн.
ТОВ ДІМТРАНС не погоджується із вказаною постановою, вважає її протиправною, оскільки під час здійснення перевірки посадовою особою відділу Укртансбезпеки під час встановлення відсутності роздруківки даних водія з тахографа не з`ясовувались обставини про наявність у водія бланку підтвердження діяльності та не отримувались пояснення водія із вказаного в акті порушення.
На час розгляду справи про порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт у відділ Укртрансбезпеки представником ТОВ ДІМТРАНС було надано бланк підтвердження діяльності, який засвідчує, що з 10:06 год. 16.03.2023 по 11:50 год. 24.03.2023 водій ОСОБА_1 знаходився на відпочинку.
При подальшому маршруті за межами території України у Румунії, 29.03.2023 транспортний засіб DAF, номерний знак НОМЕР_1 , за керуванням якого знаходився водій ОСОБА_2 , проходив транспортний контроль в м.Бухарест Державною інспекцією з контролю на автомобільному транспорті - ISCTR.
За результатами проведеного Державною інспекцією з контролю на автомобільному транспорті - ISCT транспортного контролю з аналізу записів цифрового тахографу з 01.03.2023 20:34 по 29.03.2023 20:34 жодних відхилень режимів роботи та відпочинку водія не виявлено, про що зазначено в бланку контролю дорожнього руху.
Вважає, що бланк підтвердження діяльності є документом, який засвідчує дані про відпочинок водія у відповідні періоди, а тому товариством не було порушено вимоги статті 53 Закону №2344-III, у зв`язку з чим просить визнати протиправною та скасувати оскаржувану постанову.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 24 травня 2023 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, її розгляд визначено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).
В поданому до суду відзиві на позовну заяву представник відповідачів позов не визнала та просить відмовити у його задоволенні з підстав правомірності оскаржуваної постанови. Зазначає, що 24.03.2023 посадовою особою Укртрансбезпеки на підставі направлення на рейдову перевірку від 16.03.2023 №013484 здійснено перевірку міжнародних перевезень вантажів та було зупинено та перевірено транспортний засіб марки DAF XF 105.460, державний номерний знак НОМЕР_1 , під керуванням водія ОСОБА_1 , який належать ТОВ ДІМТРАНС.
Під час перевірки було виявлено, що даним транспортним засобом надавались послуги міжнародного перевезення вантажів за відсутності роздруківки на паперовому носії інформації про роботу та відпочинок водія ОСОБА_1 , про що було складено акті від 24.03.2023 №354605, на підставі якого до перевізника було застосовано постановою від 01 травня 2023 року №ПШ 002042 адміністративно-господарський штраф у розмірі 34000,00 грн.
Вважає безпідставними посилання представника позивача на те, що під час рейдової перевірки не було з`ясовано наявність у водія бланку підтвердження діяльності, оскільки відеозаписом рейдової перевірки підтверджується, що посадова особа Укртрансбезпеки розпочала перевірку за допомогою картки водія (тобто зчитуючи дані із карти), проте виявила відсутність достатніх записів (підтверджується видруком з програми інспектора). Вказує на те, що період відпочинку водія може позначатися ручним вводом самого водія у його особистій картці та відображатись у роздруківці даних роботи тахографа.
Виявивши недостатність записів, інспектор використав інший спосіб дослідження даних роботи водія аналіз розпечатаних даних, які були зареєстровані контрольним пристроєм, що підтверджується відеозаписом перевірки.
Виявивши відсутність даних у роздруківках, інспектор застосував третій спосіб шляхом аналізу будь-якого іншого документа, який дозволяє пояснити недотримання будь-якого положення.
Інспектором було запитано у водія бланки підтвердження діяльності за 2 періоди часу: 1) від 26.02.2023 до 06.03.2023; та 2) від 16.03.2023 до 24.03.2023.
Як підтверджується відеозаписом перевірки, бланки підтвердження діяльності за період часу з 16.03.2023 по 24.03.2023 у водія були відсутні, а тому твердження про ніби-то не відібрання пояснень у водія щодо причин порушення не відповідають дійсності. Як підтверджується відеозаписом перевірки, посадова особа з`ясовувала у водія обставини та наявність документів, які б спростовували факт порушення. Також водій мав можливість надати письмові пояснення в акті перевірки, однак цією можливістю не скористався, виключно ознайомився з ним, про що свідчить його підпис в акті перевірки.
В контексті доводів щодо надання бланку підтвердження діяльності на час розгляду справи зазначає наступне.
Звертає увагу на те, що формування та збір документів для перевезення завершується на початку руху та всі документи щодо перевезення мають бути наявні у водія під час перевірки, тобто саме на місці зупинки (події) мають бути надані первинні документи, інші документи на підставі яких здійснюється перевезення та саме на підставі цих, а не складених в інший час документів та наявних поза місцем події, встановлюються фактичні обставини. Носієм доказової інформації щодо встановлених таким чином обставин, є первинні документи контролю, що складаються контролюючим органом, акти, довідки - відповідно до зазначених вище правил і процедур, передбачених вищезгаданими профільними нормативно- правовими актами. У даному випадку, на місці події (зупинки) за наданими водієм транспортних засобів матеріалами та відомостями складено акт, який є носієм доказової інформації (доказової бази).
З огляду на те, що під час перевірки водій вказав, що бланк підтвердження діяльності за період часу з 16.03.2023 по 24.03.2023 відсутній, виникає сумнів щодо достовірності відомостей про день його складення, копія якого долучена до позову, а тому не є належним доказом.
Відтак, оскільки такий бланк підтвердження діяльності був відсутній на момент здійснення перевірки, тому надана суду його копія не є доказом відсутності порушення законодавства про автомобільний транспорт.
В контексті доводів щодо перевірки цього ж водія в Румунії 29.03.2023 (по спливу 5 днів з дня проведення перевірки Укртрансбезпекою) зауважує, що зазначене жодним чином не може спростовувати наявність порушення виявленого інспектором під час перевірки. Звертає увагу на те, що під час перевірки інспектор надав рекомендації водію щодо недопущення порушення режиму роботи та відпочинку водіїв закордоном. Вочевидь, скориставшись ними, водій під час поїздки уже в Румунії забезпечив наявність бланку підтвердження діяльності. В будь-якому випадку обставини перевірки на території іншої держави Укртрансбезпеці невідомі та не спростовують і не ставлять під сумнів результатів перевірки в Україні 24.03.2023, зафіксованих актом перевірки, відеозаписом та підкріплюються іншими доказами.
З огляду на вищенаведене вважає застосування до позивача адміністративно-господарського штрафу правомірним.
У відповіді на відзив представник позивача підтримав доводи позову, додатково зазначивши, що нормами абзацу 6 частини 3 статті 60 Закону №2344-III не визначено вимоги, що зазначені в статті 53 цього Закону документи мають бути наявні під час перевірки. В даному випадку, ТОВ ДІМТРАНС під час розгляду справи спростувало викладені в акті перевірки порушення законодавства про автомобільний транспорт та надало підтверджуючі документи та докази щодо режиму роботи та відпочинку водія за період з 10:06 16.03.2023 по 11:50 24.03.2023.
У додаткових поясненнях представник відповідачів просить відмовити у задоволенні позову з підстав, наведених у відзиві.
Суд, перевіривши доводи сторін, викладені у заявах по суті справи, дослідивши письмові докази встановив такі обставини.
Судом встановлено, що на підставі направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) від 16.03.2023 №013484 посадовою особою Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області проведено рейдову перевірку (місце перевірки: 133 км а/д М-19; дата і час: 24.03.2023, 13:10 год.) транспортного засобу марки DAF XF 105.460, державний номерний знак НОМЕР_1 , під керуванням водія ОСОБА_1 , який належать ТОВ ДІМТРАНС на підставі свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_2 , про що складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 24.03.2023 №354605.
Відповідно до міжнародної товарно-транспортної накладної (CMR) від 23.03.2023 зазначений транспортний засіб здійснював міжнародне перевезення вантажів.
Вказаним актом рейдової перевірки зафіксовано здійснення резидентом України міжнародних перевезень вантажів за відсутності документів, передбачених статтею 53 Закону № 2344-ІІІ, а саме: відсутня роздруківка даних водія з тахографа з 10:05 год. 16.03.2023 по 11:50 год. 24.03.2023, відповідальність за яке передбачена абзацом шостим частини першої статті 60 Закону № 2344-ІІІ - здійснення резидентом України міжнародних перевезень пасажирів без документів, визначених статтею 53 Закону № 2344-ІІІ. Акт перевірки підписаний водієм ОСОБА_1 без зауважень.
Відповідач надіслав позивачу рекомендованим листом повідомлення від 28.03.2023 №19929/22/24-23 про розгляд 17.04.2023 з 10 по 12 годину справи про порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт, виявлених під час рейдової перевірки, а також повідомлення від 14.04.2023 №24990/22/24-23 про розгляд 01.05.2023 з 10 по 12 годину справи про порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт, виявлених під час рейдової перевірки.
У заяві від 11.04.2023 №10813/0/22, надісланою Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області, представник позивача задля спростування висновків акта перевірки від 24.03.2023 просила приєднати копію бланку підтвердження діяльності від 24.03.2023, з якого слідує, що з 10:05 год. 16.03.2023 по 11:50 год. 24.03.2023 водій ОСОБА_1 знаходився на відпочинку.
Постановою начальника Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області від 01.05.2023 № ПШ 002042 у зв`язку з виконанням міжнародних перевезень без документів, визначених статтею 53 Закону № 2344-III, а саме роздруківки даних водія з тахографа на, відповідальність за яке передбачена абзацом шостим частини першої статті 60 Закону № 2344-III, до перевізника ТОВ ДІМТРАНС застосовано адміністративно-господарський штраф у сумі 34 000 грн.
Ця постанова є предметом оскарження.
Відповідно до абз.4 п.1 постанови Кабінету Міністрів України (КМУ) № 442 від 10.09.2014 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади утворено Державну службу України з безпеки на транспорті, реорганізувавши шляхом злиття Державну інспекцію з безпеки на морському та річковому транспорті, Державну інспекцію з безпеки на наземному транспорті.
Постановою КМУ № 103 від 11.02.2015 затверджено Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті.
Згідно з п.1 цього Положення Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується КМ України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.
Пунктом 4 вказаного Положення передбачено, що основними завданнями Укртрансбезпеки, зокрема, є реалізація державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування (далі - автомобільний транспорт), міському електричному та залізничному транспорті.
Абзацом 3 п.3 постанови КМУ № 592 від 26.06.2015 Деякі питання забезпечення діяльності Державної служби з безпеки на транспорті утворено територіальні органи Державної служби з безпеки на транспорті як структурні підрозділи апарату Служби за переліком згідно з додатком 3, зокрема, Управління Укртрансбезпеки у Волинській обл.
Відповідно до постанови КМУ № 196-р від 03.03.2020 Про оптимізацію діяльності територіальних органів Державної служби з безпеки на транспорті утворено територіальні органи Державної служби з безпеки на транспорті як структурні підрозділи апарату Служби, зокрема Поліське міжрегіональне управління Укртрансбезпеки, реорганізувавши шляхом злиття Управління Укртрансбезпеки у Волинській обл. та Управління Укртрансбезпеки у Рівненській обл.
Згідно з розпорядженням КМУ № 1579-р від 02.12.2021 Про оптимізацію діяльності територіальних органів Державної служби з безпеки на транспорті утворено відділи державного нагляду (контролю) у Волинській, Тернопільських областях.
Процедура здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту (далі - суб`єкти господарювання), вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, виконанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення на міжобласних автобусних маршрутах, вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення, дотриманням габаритно-вагових параметрів, наявністю дозвільних документів на виконання перевезень та відповідністю виду перевезень, відповідних ліцензій, внесенням перевізниками-нерезидентами платежів за проїзд автомобільними дорогами, визначено Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженим постановою КМУ № 1567 від 08.11.2006р.
Згідно п.3 зазначеного Порядку органами державного контролю на автомобільному транспорті є Укртрансбезпека, її територіальні органи.
Стосовно виявленого порушення суд зазначає наступне.
Підставою для висновків відповідача про порушення позивачем вимог ст. 53 Закону України Про автомобільний транспорт є зафіксований факт надання перевізником ТОВ ДІМТРАНС послуг при виконанні міжнародного перевезення вантажів за відсутності роздруківки даних роботи водія з тахографа за період з 10:06 год. 16.03.2023 по 11:50 год. 24.03.2023.
Відповідно до ч. 3 ст. 53 Закону України Про автомобільний транспорт при виконанні міжнародних перевезень вантажів резиденти України повинні мати: дозволи іноземних країн, по території яких буде здійснюватися перевезення; дозвіл щодо узгодження умов та режимів перевезення в разі перевищення вагових або габаритних обмежень чи документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових (габаритних) обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу; сертифікат відповідності транспортного засобу щодо безпеки руху та екологічної безпеки вимогам країн, територією яких буде здійснюватися перевезення, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України; документи на вантаж.
У транспортних засобах, що здійснюють міжнародні перевезення пасажирів та/або вантажів, установлюються і використовуються контрольні пристрої тахографи (ч. 7 ст. 53 цього Закону).
Згідно з ч. 8 ст. 53 вказаного Закону водії транспортних засобів, що належать резидентам або нерезидентам України, зобов`язані допускати до перевірки тахографів посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, надавати їм реєстраційні листки режиму праці та відпочинку водіїв - тахокарти, а також, у разі якщо у транспортному засобі використовуються цифрові тахографи, роздруковувати на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок водіїв.
Таким чином, автомобільні перевізники мають обов`язок забезпечити, а водії пред`явити особам, які здійснюють контроль за дотриманням законодавства про автомобільний транспорт, документи, на підставі яких здійснюються міжнародні перевезення. Крім того, на водіїв покладається обов`язок допускати до перевірки тахографів посадових осіб Укртрансбезпеки, надавати їм тахокарти, а також у разі, якщо у транспортному засобі використовуються цифрові тахографи, роздрукувати інформацію про роботу та відпочинок водіїв.
Відповідно до п.1.4 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затв. наказом Міністерства транспорту та зв`язку України № 385 від 24.06.2010, картка - картка контрольного пристрою (тахографа) з вбудованою мікросхемою, призначена для використання в цифровому тахографі; контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв; тахокарта - бланк, призначений для внесення й зберігання зареєстрованих даних, який вводять в аналоговий контрольний пристрій (тахограф) та на якому маркувальні пристрої останнього здійснюють безперервну реєстрацію інформації, що підлягає фіксуванню відповідно до положень Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР).
Пунктом 3.3 розділу ІІІ цієї Інструкції передбачено, що водій транспортного засобу, обладнаного тахографом, забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа; своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом; у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.
Відповідно до п.3.5 розділу ІІІ зазначеної Інструкції перевізники: забезпечують водіїв, які відправляються в рейс, необхідною кількістю тахокарт або паперу для роздруківки даних, що відповідають типу тахографа (аналоговий, цифровий); зберігають інформацію, отриману за допомогою тахографа, кожного водія протягом 12 місяців з дати останнього запису, а протоколи перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, свідоцтва про повірку - протягом одного року з дати закінчення терміну їх дії; аналізують інформацію щодо дотримання режимів праці та відпочинку водіїв, отриману за допомогою тахографа, а в разі виявлення порушень вживають заходів щодо недопущення та запобігання виникненню їх в подальшому.
Окрім цього, 11.10.2005 набув чинності Закон України № 2819-IV від 07.09.2005 Про приєднання України до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР).
20.12.2010 набрала чинності Поправка № 6 до ЄУТР у частині надання до контролю реєстраційних листків (тахограм) за поточний день та попередні 28 календарних дні, а в разі відсутності тахокарт - надання Бланка підтвердження діяльності, який заповнюється транспортним підприємством та водієм перед рейсом.
Отже, норми ЄУТР розмежовують такі документи як реєстраційний листок та роздруківка.
Зокрема, частиною 8 ст. 53 Закону України Про автомобільний транспорт передбачено, що водії транспортних засобів, що належать резидентам або нерезидентам України, зобов`язані допускати до перевірки тахографів посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, надавати їм реєстраційні листки режиму праці та відпочинку водіїв - тахокарти, а також, у разі якщо у транспортному засобі використовуються цифрові тахографи, роздруковувати на паперовому носії інформацію про роботу та відпочинок водіїв.
Щоденні реєстраційні листки режимів праці та відпочинку водія це тахокарти, які використовуються в аналоговому тахографі. У свою чергу, для цифрових тахографів не використовуються щоденні реєстраційні листки режимів праці та відпочинку водія; для цього приладу необхідно використовувати карту водія, роздруківку на паперовому носії інформації про роботу та відпочинок водія.
Відеозаписом рейдової перевірки підтверджується, що посадова особа Укртрансбезпеки розпочала перевірку за допомогою картки водія (тобто зчитуючи дані із карти), проте виявила відсутність достатніх записів.
Виявивши недостатність записів, інспектор використав інший спосіб дослідження даних роботи водія аналіз розпечатаних даних, які були зареєстровані контрольним пристроєм, що підтверджується відеозаписом перевірки.
Виявивши відсутність даних у роздруківках, інспектор застосував третій спосіб шляхом аналізу будь-якого іншого документа, який дозволяє пояснити недотримання будь-якого положення.
Інспектором було запитано у водія бланки підтвердження діяльності за 2 періоди часу: 1) від 26.02.2023 до 06.03.2023; та 2) від 16.03.2023 до 24.03.2023.
Як підтверджується відеозаписом перевірки, бланки підтвердження діяльності за період часу з 16.03.2023 по 24.03.2023 у водія були відсутні, а тому твердження представника позивача про неотримання пояснень у водія з цього приводу не відповідають дійсності. Як підтверджується відеозаписом перевірки, посадова особа Укртрансбезпеки з`ясовувала у водія обставини та наявність документів, які б спростовували факт порушення законодавства про автомобільний транспорт. Також водій мав можливість надати письмові пояснення в акті перевірки, однак цією можливістю не скористався, виключно ознайомився з ним, про що свідчить його підпис в акті перевірки.
Разом з тим копію бланку підтвердження діяльності від 24.03.2023, з якого слідує, що водій ОСОБА_1 з 10:05 год. 16.03.2023 по 11:50 24.03.2023 знаходився на відпочинку, було надано представником позивача відділу Укртрансбезпеки під час розгляду справи.
Однак суд зауважує, що перевізник зобов`язаний забезпечити водія документами, визначеними у статті 53 Закону України Про автомобільний транспорт під час здійснення міжнародного перевезення, в тому числі забезпечити наявність документів, які підтверджуються час роботи та відпочинку водія, зокрема шляхом відповідних роздруківок із контрольного пристрою (тахографа).
Відсутність таких документів на час проведення перевірки свідчить про порушення положень статті 53 Закону України Про автомобільний транспорт.
Верховний Суд у постанові від 29.01.2020 у справі №814/1460/16 зазначив, що адміністративний суд перевіряє рішення, дії чи бездіяльність суб`єктів владних повноважень ретроспективно, тобто зважаючи на ті обставини, які існували у минулому на момент прийняття оспорюваного рішення (вчинення дії, допущення бездіяльності).
Отже, саме під час перевірки водій зобов`язаний надати перевіряючим належні та дійсні документи, на підставі яких виконуються перевезення, а тому наданий після проведення перевірки бланк підтвердження діяльності від 24.03.2023, а також бланк контролю дорожнього руху від 29.03.2023, складеного за результатами проведеного Державною інспекцією з контролю на автомобільному транспорті ISCT транспортного контролю, який здійснений з аналізу записів цифрового тахографу з 01.03.2023 по 29.03.2023, не спростовують виявлені під час проведення рейдової перевірки порушення законодавства про автомобільний транспорт.
Отже, під час проведення рейдової перевірки виявлено відсутність даних стосовно підтвердження дотримання режиму праці та відпочинку водія за період з 10:06 год. 16.03.2023 по 11:50 год. 24.03.2023, які мають бути зафіксовані тахографом (у випадку несправності цифрового тахографа чи пошкодження картки дані записуються від руки на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у тахографі).
Відповідальність за порушення законодавства про автомобільний транспорт установлена приписами ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт.
Зокрема, за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за:
виконання резидентами та/або нерезидентами України міжнародних перевезень пасажирів чи вантажів без документів, визначених статтею 53 цього Закону, - штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (абз.6 ч.1);
управління транспортними засобами при здійсненні міжнародних автомобільних перевезень без контрольних пристроїв (тахографів) реєстрації режимів праці чи відпочинку водіїв транспортних засобів чи вимкненими такими контрольними пристроями (тахографами) або без щоденних реєстраційних листків режимів праці та відпочинку - штраф у розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (абз.11 ч.1).
Зазначеними нормами передбачена кваліфікацію різних за своїм складом порушень:
відсутність документів, передбачених ст.53 вказаного Закону, та
порушення вимог використання тахографа, які полягають у виконанні міжнародного автомобільного перевезення без контрольного пристрою (тахографу) або з вимкненим тахографом; відсутності щоденних реєстраційних листків режимів праці та відпочинку водія.
Отже, за відсутності роздруківки на паперовому носії інформації про роботу та відпочинок водія передбачена відповідальність, яка визначена приписи абз. 6 ч. 1 ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт.
Таким чином, матеріалами справи підтверджено, що відділом Укртрансбезпеки правомірно притягнуто позивача до адміністративної відповідальності за порушення абз. 6 ч. 1 ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт, через що є відсутніми правові підстави для скасування спірної постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу № ПШ 002042 від 01 травня 2023 року.
Згідно зі статтею 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд, відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Отже, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що Відділ державного нагляду (контролю) у Волинській області, як суб`єкт владних повноважень, діяв у межах повноважень, наданих йому законодавством та довів правомірність прийнятого рішення, а тому у задоволенні позову слід відмовити.
З огляду на те, що позивачу відмовлено у задоволенні позову, відсутні підстави для вирішення питання розподілу судових витрат відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись статтями 2, 72-77, 243-246, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю ДІМТРАНС до Державної служби України з безпеки на транспорті, Відділу державного нагляду (контролю) у Волинській області про визнання протиправною та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу № ПШ 002042 від 01 травня 2023 року відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене учасниками справи в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю ДІМТРАНС (45000, Волинська область, місто Ковель, вулиця Гулака Артемовського, будинок 9, код ЄДРПОУ 41635287).
Відповідач: Державна служба України з безпеки на транспорті (01135, місто Київ, проспект Перемоги, будинок 14, код ЄДРПОУ 39816845).
Відповідач: Відділ державного нагляду (контролю) у Волинській області (43020, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Підгаєцька, будинок 3).
Суддя В.Д. Ковальчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2023 |
Оприлюднено | 16.11.2023 |
Номер документу | 114897588 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ковальчук Володимир Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні