Рішення
від 13.11.2023 по справі 160/9248/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 листопада 2023 року Справа № 160/9248/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Маковської О.В., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області та Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області та Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, в якій позивач просить:

-визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області від 24.02.2023 №047050021203 про відмову ОСОБА_1 у призначенні пенсії;

-зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області зарахувати до страхового стажу ОСОБА_1 період його роботи продавцем магазину № 3 на «Днепродзержинский хозрасчетный плодоовощной комбинат» з 17.09.1985 по 11.11.1985, а також зарахувати до пільгового стажу ОСОБА_1 періоди його роботи: з 11.07.1995 по 28.09.2001 (з 11.07.1995 по 18.05.2000, з 19.05.2000 по 10.06.2001, з 11.06.2001 по 28.09.2001) у Дочірнє Дніпродзержинське спеціалізоване управління №104 Стальконструкція Відкритого акціонерного товариства «Дніпростальконструкція» (код ЄДРПОУ 01413508) та з 30.08.2002 по 17.08.2005 (з 30.08.2002 по 15.01.2003, з 16.01.2003 по 09.06.2003, з 10.06.2003 по 02.11.2003, з 03.11.2003 по 17.08.2005) у Дочірнє підприємство Дніпропетровське спеціалізоване управління №110 «Стальконструкція» Відкритого акціонерного товариства «Дніпростальконструкція» (код ЄДРПОУ 01413477);

-зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області повторно розглянути заяву позивача від 16.02.2023 про призначення пенсії відповідно до пункту «б» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» в редакції, яка діяла до ухвалення Закону України від 02.03.2015 №213 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення».

В обґрунтування позову зазначено, про безпідставність відмови у зарахуванні спірних періодів трудової діяльності до страхового стажу з підстав недоліків у заповненні трудової книжки та не зарахування до пільгового стажу спірних періодів роботи, що призвело до відмови у призначенні пенсії.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.05.2023 відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Копія ухвали суду від 03.05.2023 доставлена 03.05.202 до електронного кабінету ГУ ПФУ в Дніпропетровській області та ГУ ПФУ в Миколаївській області. Крім того, у зв`язку з відсутністю фінансування на відправку поштової кореспонденції, копія ухвали суду разом з позовною заявою та додатками до неї направлена на офіційну електронну адресу ГУ ПФУ в Миколаївській області.

Проте, від відповідачів відзив на позовну заяву не надходив.

В той же час, від позивача надійшла відповідь на відзив ГУ ПФУ в Дніпропетровській області, яка обгрунтовна доводами позовної заяви.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд встановив наступне.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що відповідно до записів у трудовій книжці НОМЕР_1 , позивач працював, зокрема:

з 17.09.1985 по 11.11.1985 продавцем магазину №3;

з 11.07.1995 по 28.09.2001 майстром монтажної дільниці у Дочірнє Дніпродзержинське спеціалізоване управління №104 Стальконструкція ВАТ «Дніпростальконструкція»;

з 30.08.2002 по 17.08.2005 майстром монтажної дільниці, монтажник по монтажу стальних та з/б конструкцій та майстром монтажної дільниці №4 у Дочірнє підприємство Дніпропетровське спеціалізоване управління №110 «Стальконструкція» ВАТ «Дніпростальконструкція».

Також, відповідні пільгові періоди роботи підтверджуються відповідними довідками.

Згідно довідки від 21.11.2017 №50/11/2017 ОСОБА_1 дійсно працював у Дніпродзержинському спеціалізованому управлінні «Стальконструкція» №104 ВАТ «Дніпростальконструкція». У вказані довідці міститься, в тому числі, інформація, що позивач з 11.07.1995 по 28.09.2001 працював майстром монтажної дільниці.

Відповідно до Довідки від 21.11.2017 №52/11/2017, позивач:

З 11.07.1995 по 18.05.2000 працював повний робочий день на ДСУ №104 «Стальконструкція» ВАТ «Дніпростальконструкція» за професією майстер будівельних і монтажних робіт, що передбачена Списком 2 розділу XXVII підрозділу 22900006-23419 код КП 1223,2 підстава Постанова КМУ від 11.03.1994 №162.

з 19.05.2000 по 10.06.2001 працював повний робочий день на ДСУ №104 «Стальконструкція» ВАТ «Дніпростальконструкція» за професією майстер будівельних і монтажних робіт, що передбачена Списком 2 розділу XXVII підрозділу 22900006-23419 код КП 1223,2 підстава Постанова КМУ від 11.03.1994 №162.

Згідно Довідки від 21.11.2017 №51/11/2017 позивач:

з 11.06.2001 по 28.09.2001 працював повний робочий день на ДСУ №104 «Стальконструкція» ВАТ «Дніпростальконструкція», за професією майстер будівельних і монтажних робіт, що передбачена Списком 2 розділу XXVII підрозділу 22900006-23419 код КП 1223,2 підстава Постанова КМУ від 11.03.1994 №162.

Крім того, вказані довідки містять інформацію про проведення відповідної атестації робочого місця, з посиланням на накази від 18.05.1995 №98, від 11.06.2001 №184, які в свою чергу, передбачають, що професія майстер будівельних і монтажних робіт (монтажні дільниці) має право на пільгову пенсію за списком №2.

Відповідно до Довідки від 22.11.2017 №21/11/2017 позивач:

з 30.08.2002 по 15.01.2003 працював повний робочий день на ДСУ №110 «Стальконструкція»ВАТ «Дніпростальконструкція» за професією майстер будівельних і монтажних робіт, що передбачена Списком 2 розділу XXVII підрозділу 22900006-23419 код КП 1223,2 підстава Постанова КМУ від 11.03.1994 №162.

з 16.01.2003 по 09.06.2003 працював повний робочий день на ДСУ №110 «Стальконструкція» ВАТ «Дніпростальконструкція», за професією майстер будівельних і монтажних робіт, що передбачена Списком 2 розділу XXVII підрозділу б) код КП 1223,2 підстава Постанова КМУ від 16.01.2003 №36.

Згідно з Довідкою від 22.11.2017 №22/11/2017 позивач:

з 10.06.2003 по 02.11.2003 працював повний робочий день на ДСУ №110 «Стальконструкція» ВАТ «Дніпростальконструкція», за професією монтажник з монтажу сталевих та залізобетонних конструкцій, що передбачена Списком 2 розділу XXVII підрозділу а) код КП 7214,2 підстава Постанова КМУ від 16.01.2003 №36;

з 03.11.2003 по 17.08.2005 працював повний робочий день на ДСУ №110 «Стальконструкція» ВАТ «Дніпростальконструкція», за професією майстер будівельних і монтажних робіт, що передбачена Списком 2 розділу XXVII підрозділу б) код КП 1223,2 підстава Постанова КМУ від 16.01.2003 №36.

Крім того, вказані довідки містять інформацію про проведення відповідної атестації робочого місця з посиланням на накази від 02.08.1999 №41 та від 15.06.2004 №36, які в свою чергу передбачають, що професія майстер монтажної дільниці та монтажник з монтажу сталевих та залізобетонних конструкцій має право на пільгову пенсію за Списком №2.

В подальшому, позивач 16.02.2023 звернувся до ГУ ПФУ в Дніпропетровській області із заявою про призначення пенсії за віком на пільгових умовах за Списком №2, яка за принципом екстериторіальності направлена для розгляду до ГУ ПФУ в Миколаївській області.

За результатами розгляду заяви, ГУ ПФУ в Миколаївській області прийнято рішення від 24.02.2023 №047050021203 про відмову в призначенні пенсії, яке обгрунтовано відсутністю необхідного страхового стажу та страхового стажу в шкідливих та важких умовах праці.

Також, у рішенні зазначено, що страховий стаж позивача становить 28 років 10 місяців 29 днів, а пільговий стаж за Списком №2 не визначено.

До страхового стажу не зараховано період з 17.09.1985 по 11.11.1985, оскільки відсутня назва підприємства у записі про прийняття на роботу.

До пільгового стажу не зараховано періоди роботи в ДСУ №104 Стальконструкція ВАТ "Дніпростальконегрукція: з 11.07.1995 по 18.05.2000, 19.05.2000 по 10.06.2001, згідно з довідкою від 21.11.2017 №52/11/2017; з 11.06.2001 по 29.09.2001, згідно з довідкою від 21.11.2017 №51/11/2017; з 30.08.2002 по 15.01.2003, з 16.01.2003 по 09.06.2003, згідно з довідкою від 22.1 11.2017 №21/11/2017; з 10,06.2003 по 02.11.2003, з 03.11.2003 по 17.08.2005, згідно з довідкою від 22.11.2017 №22/11/2017, оскільки відповідно до довідки від 21.11.2017 №50/11/2017, виданою ПАТ Дніпростальконструкдія" підприємство ДСУ №104 Стальконсгрукція ВАТ Дніпростальконструкція" ліквідовано у 2014 році.

Вважаючи таке рішення протиправним, позивач звернувся за захистом порушеного права до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Статтею 46 Конституції України передбачено право громадян на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг визначає Закон України від 09.07.2003 №1058 «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (далі - Закон №1058).

Відповідно до частин 1 3 статті 24 Закону №1058 страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Статтею 62 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та пунктом 1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою КМУ від 12.08.1993 №637 передбачено що трудова книжка є основним документом, що підтверджує стаж роботи.

Згідно з статтею 62 Закону України «Про пенсійне забезпечення» основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Постановою КМУ від 12.08.1993 №637 затверджено Порядок підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній (далі Порядок №637).

Так, пунктом 1 Порядку №637 встановлено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.

Пунктом 3 зазначеного Порядку передбачено, що за відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.

Відповідно до пункту 1.1. Інструкції про ведення трудових книжок, яка затверджена наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 №58 (далі - Інструкція №58) трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника.

Трудові книжки ведуться на всіх працівників, які працюють на підприємстві, в установі, організації (далі - підприємство) усіх форм власності або у фізичної особи понад п`ять днів, у тому числі осіб, які є співвласниками (власниками) підприємств, селянських (фермерських) господарств, сезонних і тимчасових працівників, а також позаштатних працівників за умови, якщо вони підлягають державному соціальному страхуванню.

Відповідно до пунктів 2.3, 2.4 Інструкції №58 записи в трудовій книжці при звільненні або переведенні на іншу роботу повинні провадитись у точній відповідності з формулюванням чинного законодавства і з посиланням на відповідну статтю, пункт закону.

Усі записи в трудовій книжці про прийняття на роботу, переведення на іншу постійну роботу або звільнення, а також про нагороди та заохочення вносяться власником або уповноваженим ним органом після видання наказу (розпорядження), але не пізніше тижневого строку, а в разі звільнення удень звільнення і повинні точно відповідати тексту наказу (розпорядження).

Записи виконуються арабськими цифрами (число і місяць двозначними).

Записи виконуються акуратно, ручкою кульковою або з пером, чорнилом чорного, синього або фіолетового кольорів, і завіряються печаткою запис про звільнення, а також відомості про нагородження та заохочення.

Суд зазначає, що відповідачем в оскаржуваному рішення не наведено жодних зауважень до відповідних записів у трудовій книжці.

При дослідженні спірних записів у трудовій книжці, судом не встановлено жодних недоліків у заповненні трудової книжки.

Суд звертає увагу відповідача, що певні недоліки у заповненні трудової книжки, не позбавляють останнього права на отримання гарантованих пенсійних виплат, а відповідач, в разі наявності сумнівів в тих чи інших документах, не позбавлений права перевірити інформацію, яка у них зазначена, як того вимагає частина 3 статті 44 Закону №1058.

Суд зазначає, що згідно норм пункту 4.7 Порядку №22-1 право особи на одержання пенсії установлюється на підставі всебічного, повного і об`єктивного розгляду всіх поданих документів органом, що призначає пенсію.

Отже, відповідач в межах своїх повноважень, зобов`язаний розглянути та за необхідності перевірити відповідність поданих для призначення пенсії документів, зокрема, записів у трудовій книжці, визначити на їх підставі достатність або відсутність підстав для зарахування спірних періодів роботи до стажу позивача.

Суд зазначає, що доказів визнання недостовірними записів у трудовій книжці щодо спірних періодів роботи позивача відповідачем суду не надано, а тому, на думку суду, їх безпідставно не взято до уваги відповідачем при обрахуванні стажу роботи.

Оскільки, відповідачем не наведено інших підстав відмови у призначенні пенсії, ніж ті, що вказані в оскаржуваному рішенні, суд доходить висновку про необхідність задоволення позовних вимог, зобов`язання відповідача зарахувати спірні періоди до страхового стажу.

Щодо висновків відповідача про відсутність необхідного пільгового стажу, суд зазначає наступне.

Частиною 2 пунктом 2 статті 114 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 №1058 (далі - Закон №1058) визначено, що на пільгових умовах пенсія за віком призначається працівникам, зайнятим повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за Списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, - після досягнення 55 років і за наявності страхового стажу не менше 30 років у чоловіків, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах, і не менше 25 років у жінок, з них не менше 10 років на зазначених роботах .

За приписами статті 12 Закону №1788 право на пенсію за віком мають чоловіки - після досягнення 60 років і при стажі роботи не менше 25 років, жінки - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 20 років.

Натомість згідно з пунктом «б» статті 13 Закону № 1788-XII в редакції, чинній до внесення змін Законом №213, на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи: працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, що затверджений Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць:

чоловіки - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 25 років, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах;

жінки - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазначених роботах.

Законом №213, який набрав чинності з 1 квітня 2015 року, збільшено раніше передбачений пунктом «б» статті 13 Закону №1788 вік набуття права на пенсію на пільгових умовах, зокрема, жінкам з 50 років до 55 років.

Відповідно до пункту 1 резолютивної частини Рішення № 1-р/2020 визнані такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), стаття 13, частина друга статті 14, пункти б - г статті 54 Закону № 1788-XII зі змінами, внесеними Законом № 213-VIII (пункт 1 рішення).

Згідно з пунктом 3 резолютивної частини зазначеного Рішення застосуванню підлягають стаття 13, частина друга статті 14, пункти б - г статті 54 Закону № 1788-XII в редакції до внесення змін Законом № 213-VIII для осіб, які працювали до 1 квітня 2015 року на посадах, визначених у вказаних нормах, а саме: на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи, зокрема, працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць, у тому числі жінки - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазначених роботах.

Таким чином, Рішенням № 1-р/2020 КСУ визнав неконституційними окремі положення Закону № 1788-ХІІ, у зв`язку із чим вони втратили чинність з дня ухвалення Рішення (пункт 2 резолютивної частини Рішення). Одночасно КСУ встановив, що підлягають застосуванню відповідні норми в редакції до внесення змін Законом № 213-VIII.

У зв`язку із цим на час виникнення спірних правовідносин Закон №1788 з урахуванням Рішення № 1-р/2020 встановлював право на пенсію за віком на пільгових умовах за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, для жінок після досягнення 50 років (за наявності стажу роботи та інших умов, визначених в рішенні КСУ).

Отже, на час виникнення спірних правовідносин була наявна колізія між нормами Закону № 1788-ХІІ з урахуванням Рішення № 1-р/2020 з одного боку, та Законом № 1058-ІV - з іншого в частині віку набуття права на пенсію на пільгових умовах. Перший із цих законів визначав такий вік у 50 років, тоді як другий - у 55 років.

Оскільки, норми названих законів регулюють одне і те ж коло відносин, Велика Палата Верховного Суду у постанові від 03.11.2021 у справі №360/3611/20 дійшла висновку, що вони явно суперечать один одному. Таке регулювання порушує вимогу якості закону , передбачену Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод від 4 листопада 1950 року, та не забезпечує адекватний захист від свавільного втручання публічних органів державної влади у майнові права заявника (див. пункт 56 рішення Європейського суду з прав людини від 14 жовтня 2010 року у справі Щокін проти України ).

Велика Палата Верховного Суду в постанові від 19.02.2020 у справі №520/15025/16-а сформувала правовий висновок, згідно з яким у разі існування неоднозначного або множинного тлумачення прав та обов`язків особи в національному законодавстві органи державної влади зобов`язані застосувати підхід, який був би найбільш сприятливим для особи.

Отже, у цій справі застосуванню підлягають саме норми Закону №1788 з урахуванням Рішення №1-р/2020, а не Закону № 1058-ІV.

Аналогічних висновків дійшла Велика Палата Верховного Суду у постанові у зразковій справі від 03.11.2021 №360/3611/20.

Щодо позовних вимог до ГУ ПФУ в Дніпропетровській області, суд зазначає наступне.

Порядок приймання оформлення та розгляду документів, поданих для призначення (перерахунку пенсії) встановлений Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", затвердженим Постановою Правління ПФУ 25.11.2005№ 22-1, зареєстрованою в Мінюсті України 27 грудня 2005 р.за № 1566/11846 (далі - Порядок).

Відповідно до абз. 13 п. 4.2 вказаного Порядку після реєстрації заяви та сканування копій документів засобами програмного забезпечення за принципом екстериторіальності визначається структурний підрозділ органу, що призначає пенсію, який формує атрибути сканованих документів (із зазначенням часу їх створення), електронну пенсійну справу.

Відповідно до п. 4.3 Порядку створення та обробка документів здійснюється із накладенням кваліфікованого електронного підпису працівників, відповідальних за здійснення операцій. Рішення за результатами розгляду заяви підписується керівником органу, що призначає пенсію (іншою посадовою особою, визначеною відповідно до наказу керівника органу, що призначає пенсію, щодо розподілу обов`язків), та зберігається в електронній пенсійній справі особи. Рішення за результатами розгляду заяви та поданих документів органом, що призначає пенсію, приймається не пізніше 10 днів після надходження заяви.

Відповідно до п. 4.10 Порядку після призначення пенсії, поновлення виплати раніше призначеної пенсії, переведення з одного виду пенсії на інший електронна пенсійна справа засобами програмного забезпечення передається до органу, що призначає пенсію, за місцем проживання (реєстрації)/фактичного місця проживання особи для здійснення виплати пенсії. Нарахована сума пенсії включається в документи для виплати пенсії не пізніше одного місяця з дня прийняття рішення про призначення, перерахунок, переведення з одного виду пенсії на інший та про поновлення виплати пенсії.

В даному випадку органом призначення визначено за принципом екстериторіальності Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області.

З матеріалів справи встановлено, що розгляд заяви та винесення рішення за заявою позивача здійснювало Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області, яке було визначено за принципом екстериторіальності відповідно до п. 4.2 Порядку.

З огляду на викладене, суд доходить висновку про зобов`язання саме Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області зарахувати спірні періоди до страхового та пільгового стажу та повторно розглянути заяву позивача про призначення пенсії за віком на пільгових умовах, з урахуванням висновків суду у даній справі.

Отже, за наслідками розгляду справи, судом встановлено, що позовні вимоги до Головного управління Пенсійного фонду в Дніпропетровській області є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

Враховуючи викладене, позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

Частиною 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи положення статті 139 КАС України та часткове задоволення позовних вимог, сплачений позивачем судовий збір в розмірі 1073,60 грн. підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ПФУ в Миколаївській області в розмірі 536,80 грн.

Керуючись статтями 77, 139, 242-246, 257 - 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області та Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області від 24.02.2023 №047050021203 про відмову у призначенні пенсії ОСОБА_1 .

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області зарахувати до страхового стажу ОСОБА_1 період роботи з 17.09.1985 по 11.11.1985 та зарахувати до пільгового стажу за Списком №2 періоди його роботи з 11.07.1995 по 28.09.2001 у Дочірнє Дніпродзержинське спеціалізоване управління №104 Стальконструкція Відкритого акціонерного товариства «Дніпростальконструкція» (код ЄДРПОУ 01413508) та з 30.08.2002 по 17.08.2005 у Дочірнє підприємство Дніпропетровське спеціалізоване управління №110 «Стальконструкція» Відкритого акціонерного товариства «Дніпростальконструкція» (код ЄДРПОУ 01413477).

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 16.02.2023 про призначення пенсії за віком на пільгових умовах за Списком №2 відповідно до пункту «б» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» в редакції відповідно до рішення Конституційного Суду України №1-р/2020 від 23.01.2020 та з урахуванням висновків суду у даній справі.

В решті позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Миколаївській області на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 536,80 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.В. Маковська

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2023
Оприлюднено16.11.2023
Номер документу114898255
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —160/9248/23

Рішення від 04.03.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Маковська Олена Володимирівна

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Маковська Олена Володимирівна

Рішення від 13.11.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Маковська Олена Володимирівна

Ухвала від 03.05.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Маковська Олена Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні