Рішення
від 13.11.2023 по справі 924/1016/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"13" листопада 2023 р. Справа № 924/1016/23

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Гладюка Ю. В., за участю секретаря судового засідання Загроцькій А.Ю., розглянувши матеріали справи

за позовом керівника Летичівської окружної прокуратури, смт. Летичів, Хмельницька область

в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, м. Хмельницький та Міністерства освіти і науки України, м. Київ

до 1. Державного навчального закладу "Деражнянський центр професійної освіти", м.Деражня, Хмельницька область

2. Фермерського господарства "Калина Л", м Деражня, Хмельницька область

про визнання недійсним договору від 21.03.2023р. та зобов`язання звільнити земельні ділянки,

за участю представників сторін:

від прокуратури - Лежнін І.О. згідно посвідчення від 01.03.2023р.,

від позивачів - не з`явилися,

від відповідачів - не з`явилися

встановив:

Прокурор в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області та Міністерства освіти і науки України звернувся із позовом до суду про визнання недійсним договору №21/03 від 21.03.2023р. укладеного між Державним навчальним закладом "Деражнянський центр професійної освіти" та фермерським господарством „Килина Л"; зобов`язання ФГ „Калина Л" звільнити земельні ділянки загальною площею 65га, що розташовані за межами населених пунктів Деражнянської територіальної громади та Летичівської територіальної громади Хмельницького району Хмельницької області, які товариство займає на підставі договору №21/03 від 21.03.2023р.

В обґрунтування позову зазначає, що договір №21/03 від 21.03.2023р., який укладений між відповідачами фактично є договором оренди земельної ділянки та укладений не уповноваженою на те стороною, а також не спрямований на настання реальних наслідків, обумовлених договором, а тому підлягає визнанню недійсним відповідно до ст. 203, 215 ЦК України та зобов`язання відповідача 2 звільнити займані ним для обробітку земельні ділянки, належні відповідачу 1 на праві користування.

Прокурор у судовому засіданні 13.11.2023р. позовні вимоги підтримав, наполягає на їх задоволенні.

Позивач 1 та позивач 2 представників у судове засідання не направили.

Відповідач 1 в судове засідання не з`явився, відзиву на позов не подав; у листі від 07.11.2023 року позовні вимоги визнає та просить здійснювати розгляд справи без участі представника.

Відповідач 2 не направив свого представника в судове засідання, відзиву на позов не подав.

Судом враховується, що згідно статей 42, 46 Господарського процесуального кодексу України участь сторони у судовому засіданні є її правом. При цьому, норми вказаної статті зобов`язують сторони добросовісно користуватись належними їм процесуальними правами.

Одночасно, застосовуючи відповідно до ч.1 ст. 3 Господарського процесуального кодексу України, ст.17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" при розгляді справи ч.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, суд зазначає, що право особи на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку кореспондується з обов`язком добросовісно користуватися наданими законом процесуальними правами, утримуватись від дій, що зумовлюють затягування судового процесу та вживати надані процесуальним законом заходи для скорочення періоду судового провадження (п.35 рішення від 07.07.1989р. Європейського суду з прав людини у справі "Юніон Еліментарія Сандерс проти Іспанії" (Alimentaria Sanders S.A. v. Spain).

З огляду на наведене, зважаючи на належне повідомлення сторін про час та місце розгляду справи, вимоги щодо розумності строку судового розгляду, суд приходить до висновку, що справа може бути розглянута за наявними у ній документами, а неявка відповідачів не призводить до неможливості вирішення спору по суті.

Розглядом матеріалів справи встановлено наступне.

Відповідно до статуту Деражнянського навчального закладу "Деражнянський центр професійної освіти", погодженого на загальних зборах колективу 19.09.2016 року, навчальний заклад є підпорядкованим Міністерству освіти і науки України державним професійно-технічним навчальним закладом другого атестаційного рівня, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття професійної технічної та повної загальної середньої освіти.

Відповідно до п. 1.6. статуту Центр має землю у постійному користуванні, де розміщене навчальне господарство, яке здійснює господарську діяльність з виробництва продукції, що пов`язана з біологічними процесами її вирощування, призначеної для споживання в сирому та переробленому вигляді (с/г виробництво), а також займається переробкою власно виробленої с/г продукції та її реалізацією.

Згідно п. 7.9. статуту майно центру, в тому числі, навчально-побутові, культурно-освітні, оздоровчі, спортивні будівлі та споруди, гуртожитки, комунікації, обладнання, засоби навчання, транспортні засоби та інші об`єкти є об`єктами державної власності, що закріплюються за центром на праві оперативного управління. Майно та земельні ділянки, що закріплюються за центром, не можуть бути предметом застави, не підлягають вилученню або передачі у власність, а також оренду (суборенду) юридичним і фізичним особам без згоди Міністерства освіти і науки України, крім передбачених законодавством випадків.

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права №128117707 станом на 19.06.2018 року відповідача 1 на праві постійного користування перебуває земельна ділянка з кадастровим номером 6821510100:05:012:0001 загальною площею 48,59 га із цільовим призначенням для дослідних та навчальних цілей.

Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права №279047412 станом на 11.10.2021 у відповідача на праві постійного користування перебуває земельна ділянка з кадастровим номером 6823082400:03:029:0001 загальною площею 22,6 га із цільовим призначенням для дослідних та навчальних цілей.

21.03.2023р. між державним навчальним закладом "Деражнянський центр професійної освіти" (сторона 1) та фермерським господарством "Калина Л" (сторона 2) укладено договір №21/03 (далі - договір), предметом якого є організація діяльності в сфері сільськогосподарського виробництва для досягнення наступних сільськогосподарських і комерційних цілей: обробітку земельної ділянки загальною площею 65 га ріллі; організації виробництва практики та виробничого навчання здобувачами освіти сторони 1, вироблення ними практичних навичок та здобуття знань в освоєнні техніки та способів обробітку ґрунту; вирощування та збирання сільськогосподарських культур на вказаних землях; реалізації с/г продукції; отримання прибутку (п.1 договору).

Згідно п.3.1 договору сторона 1 зобов`язується забезпечити стороні 2 доступ до земельної ділянки, без передачі права власності на неї, чи права оренди; направляти здобувачів освіти для проходження виробничої практики та виробничого завдання, отримання практичних навичок в керуванні технікою, її ремонту та обслуговуванні; надавати консультації, рекомендації щодо посіву сільськогосподарських культур культур: моніторинг посівів по фазах розвитку рослин, облік висіяного насіння та схожих рослин, консультації та рекомендації щодо збору врожаю сільськогосподарських с/г культур.

Відповідно до п. 4.1 договору сторона 2 зобов`язується здійснювати підготовку до посіву, посів сільськогосподарських культур, обприскування, збір врожаю та інших робіт по обробітку ґрунту, із застосуванням власної техніки, ЗЗР, насіння; виділяти необхідну техніку та працівників для проходження виробничого навчання та робітничої практики здобувачами освіти сторони 1; надавати інформацію для здобувачів освіти про сучасні виробничі технології, готувати та підписувати необхідні документи з проходження виробничої практики та виробничого навчання здобувачами освіти.

Згідно п. 5.1. договору підведення підсумків діяльності з сільськогосподарського виробництва, розподіл прибутку між сторонами здійснюється на основі окремого звіту, який складає сторона 2 до 01.11.2023 року.

Фактичний розподіл прибутку здійснюється шляхом перерахування відповідної частки прибутку стороні 1 і утримання відповідної частки прибутку стороною 2 (п. 5.2. договору).

Пунктом 5.3. договору передбачено, що вся вирощена сільськогосподарська продукція належить стороні 2.

В будь-якому разі за надання послуг стороною 1, сторона 2 сплачує стороні 1 кошти в сумі 325 000,00 грн. з розрахунку 5000,00 грн. за кожен га (п.5.4. договору). Кошти сплачуються в строки 50% до 01 липня 2023р, а 50% до 01.11.2023р. ( п. 5.5. договору).

У п. 6.1 договору передбачено, що строк його дії до 01.11.2023 року.

Договір підписано сторонами та скріплено їхніми печатками.

18.07.2023р. за №53-2844 вих-23 та 10.08.2023р. за №53-3203вих-23 Летичівською окружною прокуратурою надіслано повідомлення в Головну управління Держгеокадастру в Хмельницькій області щодо встановлених порушень вимог земельного законодавства при використанні відповідачем 1 земельної ділянки, яка надана йому в постійне користування.

Листом від 18.08.2023р. Головне управління Держгеокадастру в Хмельницькій області просить орган прокуратури у зв`язку з відсутністю коштів, виділених на сплату судового збору, вжити в інтересах управління заходи представницького характеру з метою усунення порушень. За вказаних обставин Головним управлінням Держгеокадастру в Хмельницькій області не вживатимуться заходи, спрямовані на визнання недійсним спірного договору.

18.07.2023р. за №53-2835 вих-23 Летичівською окружною прокуратурою надіслано повідомлення Міністерству освіти і науки України про встановлення факту порушення інтересів держави у сфері контролю за використанням та охороною земель.

Листом від 09.08.2023р. №1/11793-23 Міністерство освіти і науки України повідомило прокуратуру, що в у Міністерства відсутня інформація стосовно укладення спірного договору, не було відомо про факти незаконного користування спірної земельної ділянки, будь які погодження спірного договору не надавались та просить вжити заходів реагування щодо захисту інтересів держава.

Прокурор, вважаючи, що оскаржуваний договір підлягає визнанню недійсним з мотивів, викладених у позовній заяві, звернувся в інтересах позивачів з даним позовом до суду.

Дослідивши наявні в справі докази, давши їм оцінку в сукупності, суд враховує наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 131-1 Конституції України передбачено, що прокуратура здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Згідно з ч. 3 ст. 53 ГПК України у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами. У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах (ч.4 ст. 53 ГПК України).

Статтею 23 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що представництво прокурором держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень.

Прокурор, звертаючись до суду з позовом, має обґрунтувати та довести підстави для представництва, однією з яких є бездіяльність компетентного органу.

Бездіяльність компетентного органу означає, що він знав або повинен був знати про порушення інтересів держави, але не звертався до суду з відповідним позовом у розумний строк.

Судом враховано, що згідно з ст. 15-1 Земельного кодексу України до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належить, зокрема розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.

Відповідно до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 15 від 14.01.2015, Положення про Головне управління Держгеокадастру в області (далі - Положення), затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 333 від 29.09.2016, такими органами є Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) та територіальні органи Держгеокадастру.

Згідно з Положенням Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області є територіальним органом Держгеокадастру та реалізує його повноваження на території Хмельницької області, зокрема, здійснює розпорядження земельними ділянками сільськогосподарського призначення державної власності за межами населених пунктів, а також одночасно наділене повноваженнями здійснення державного контролю (нагляду) за додержанням земельного законодавства.

Прокуратурою спрямовано повідомлення позивачам щодо встановлених порушень вимог земельного законодавства при використанні відповідачем 1 земельної ділянки, яка надана йому в постійне користування. У листах від 18.07.2023 року та від 18.08.2023 року позивачі повідомили про відсутність намірів вживати заходів з визнання недійсним оскаржуваного у даній справі договору.

Представництво прокурором у суді законних інтересів держави здійснюється в разі, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює компетентний орган. При цьому, прокурор не зобов`язаний установлювати причини, з яких позивач не здійснює захисту своїх інтересів. Така правова позиція викладена у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 16.04.2019 р. у справі № 910/3486/18 та Великої Палати Верховного Суду у справі № 912/2385/18 від 26.05.2020р.

Міністерство освіти і науки України та Головне Управління Держгеокадастру у Хмельницькій області протягом розумного строку самостійно не звернулися до суду з позовом або не вживали інших заходів до відновленням інтересів держави. За наведених обставин суд встановив, що прокурор, звертаючись до суду з позовом, обґрунтував та довів підстави для представництва.

Відповідно до ст.11 ЦК України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочин (п.1.ч.2 ст. 11 ЦК України).

Згідно ст.174 ГК України господарські зобов`язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать

Відповідно до ч.7 ст.179 ГК України господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.

Договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків (ч.1 ст.626 Цивільного кодексу України).

Відповідно до ст. 202 ЦК України правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Відповідно до ст. 235 ЦК України удаваним є правочин, який вчинено сторонами для приховання іншого правочину, який вони насправді вчинили. Якщо буде встановлено, що правочин був вчинений сторонами для приховання іншого правочину, який вони насправді вчинили, відносини сторін регулюються правилами щодо правочину, який сторони насправді вчинили.

Як вбачається з матеріалів справи, оспорюваний договір № 21/03 від 21.03.2023р. укладено між ДНЗ "Деражнянський центр професійної освіти" та ФГ "Калина Л" предметом якого є організація діяльності в сфері сільськогосподарського виробництва для досягнення наступних сільськогосподарських і комерційних цілей: обробітку земельної ділянки загальною площею 65 га ріллі; організації виробництва практики та виробничого навчання здобувачами освіти сторони 1, вироблення ними практичних навичок та здобуття знань в освоєнні техніки та способів обробітку гранту; вирощування та збирання сільськогосподарських культур на вказаних землях; реалізації сільськогосподарської продукції; отримання прибутку.

За положеннями ст. 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Тобто, при оренді землі здійснюється обробіток ґрунту як форма реалізації права користування земельною ділянкою і її корисними властивостями, внаслідок якого вирощується товарна сільськогосподарська продукція.

З огляду на зазначене, правовими наслідками договору оренди землі є для однієї сторони отримання плати за надане в користування майно (земельну ділянку), а для іншої - використання майна.

Відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України "Про оренду землі" та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно ч. 1 ст. 15 Закону України "Про оренду землі" істотними умовами договору оренди землі є об`єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки), строк дії договору оренди, орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Відповідно до ст. 6 Закону України "Про оренду землі" орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.

Таким чином, правовими наслідками договору оренди землі є для сторони орендодавця отримання плати за надане в користування майно - земельну ділянку, а для сторони орендаря - використання земельної ділянки.

Як слідує із розділів 3-5 договору, ДНЗ "Деражнянський центр професійної освіти" зобов`язався забезпечити ФГ "Калина Л" доступ до земельної ділянки; в свою чергу, обов`язком фермерського господарства є посів сільськогосподарських культур, обприскування, збір врожаю та інших робіт по обробітку ґрунту, із застосуванням власної техніки, ЗЗР, насіння. При цьому, вся вирощена сільськогосподарська продукція належить фермерському господарству, яке сплачує ДНЗ "Деражнянський центр професійної освіти" грошові кошти в сумі 325000,00 грн. з розрахунку 5000,00 грн. за кожен га.

Аналізуючи зміст договору 21/03 від 21.03.2013р. можна зробити висновок, що між відповідачами склалися правовідносини з оренди землі, оскільки з умов оспорюваного договору вбачається, що навчальний заклад фактично передав фермерському господарству земельні ділянки, що перебувають у його постійному користуванні, і планує отримати за це плату.

Таким чином, спірний договір укладався з метою приховати фактично існуючі відносини оренди землі між сторонами.

Правова природа договору не залежить від його назви, а визначається з огляду на зміст, тому при оцінці відповідності волі сторін та укладеного договору фактичним правовідносинам, суд надає правову оцінку його умовам, правам та обов`язкам сторін для визначення спрямованості як їх дій, так і певних правових наслідків.

Установивши під час розгляду справи, що правочин вчинено з метою приховати інший правочин, суд на підставі статті 235 ЦК України має визначити, який правочин насправді вчинили сторони, та вирішити спір із застосуванням норм, що регулюють цей правочин, і якщо правочин, який насправді вчинено, суперечить закону, суд ухвалює рішення, в якому встановлює нікчемність цього правочину або визнає його недійсним. Така правова позиція є усталеною, відображена постанові Великої Палати Верховного Суду від 23.01.2019 у справі № 522/14890/16-ц, у постанові Верховного Суду від 11.03.2020 у справі № 923/658/19.

Відповідно до ст. 4 Закону України „Про оренду землі" орендодавцями земельних ділянок є громадяни та юридичні особи, у власності яких перебувають земельні ділянки, або уповноважені ними особи. Орендодавцями земельних ділянок, що перебувають у державній власності, є органи виконавчої влади, які відповідно до закону передають земельні ділянки у власність або користування.

Відповідно норм ст. 122 Земельного кодексу України, ч.2 ст.16 Закону України "Про оренду землі" укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону.

Згідно зі ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів.

Таким чином, у постійного землекористувача ДНЗ "Держанянський центр професійної освіти" відсутні повноваження щодо розпорядження земельною ділянкою, у тому числі - вчинення правочинів щодо передачі права користування нею іншим суб`єктам господарювання.

Зі змісту оспорюваного договору та інших матеріалів справи вбачається, що відповідач 1 фактично передав у користування земельну ділянку за відсутності рішення/погодження відповідного органу виконавчої влади.

Статтею 203 ЦК України встановлені загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину, зокрема: 1) зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам; 2) особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності; 3) волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі; 4) правочин має вчинятися у формі, встановленій законом; 5) правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

Згідно ч. 1 ст. 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Відтак, судом встановлено, що оскаржуваний договір суперечить вимогам ч.2 ст.203 ЦК України, що є підставою для визнання його недійсним відповідно до ч.1 ст.215 ЦК України та задоволення позовної вимоги прокурора у цій частині.

Згідно ч.1 ст.216 Цивільного кодексу України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю.

У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов`язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.

Оскільки договір №21/03 від 21.03.2022 року, який укладений між відповідачами, є недійсним, вимог прокурора про зобов`язання звільнити займані земельні ділянки також підлягає задоволенню.

Витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідачів в рівній мірі у зв`язку з задоволенням позову. Проте враховуючи визнання позову відповідачем 1, у відповідності до ч.3 ст.7 Закону України „Про судовий збір" судового збору, яку має сплатити перший відповідач (50% в сумі 1342,00 грн.) підлягає поверненню прокуратурі з Державного бюджету України.

Керуючись ст. ст. 2, 20, 73, 74, 129, 232, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ухвалив:

Позов задовольнити.

Визнати недійсним договір №21/03 від 21.03.2023 року, укладений між Державним навчальним закладом "Деражнянський центр професійної освіти" та Фермерським господарством "Калина-Л".

Зобов`язати Фермерське господарство "Калина Л" (32200, Хмельницька область, Хмельницький район, м. Деражня, вул. Миру, 122/1, код 33809256) звільнити земельні ділянки площею 65 га, що розташовані за межами населених пунктів Деражнянської територіальної громади та Летичівської територіальної громади Хмельницького району Хмельницької області, які господарство займає на підставі договору №21/03 від 21.03.2023.

Стягнути з фермерського господарства "Калина Л" (32200, Хмельницька область, Хмельницький район, м. Деражня, вул. Миру, 122/1, код 33809256) на користь Хмельницької обласної прокуратури (29000, м. Хмельницький, пров. Військоматський, 3, код 02911102) 2684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири грн. 00 коп.) витрат зі сплаті судового збору.

Стягнути з державного навчального закладу "Деражнянський центр професійної освіти" (32200, Хмельницька область, Хмельницький район, вул. Миру, 177а, код 02549530) на користь Хмельницької обласної прокуратури (29000, м. Хмельницький, пров. Військоматський, 3, код 02911102) 1342,00 грн. (одна тисячу триста сорок дві грн. 00 коп.) витрат зі сплаті судового збору.

Повернути Хмельницькій обласній прокуратурі (м. Хмельницький, пров. Військоматський, 3, ідентифікаційний код 02911102) з Державного бюджету України 1342,00 грн. ( одну тисячу триста сорок дві гривні 00 коп.) частину сплаченого судового збору, перерахованого згідно з платіжним дорученням № 1900 від 06.09.2023р.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. (ч.1, 2 ст. 241 ГПК України).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. (ч.1 ст. 256 ГПК України).

Суддя Ю.В. Гладюк

Повний текст рішення складено 14.11.2023р.

Віддрук 3 прим: 1 - до справи, 2 - відповідачу 2 -Фермерське гсопдарсьтво "Калина Л" ( 32200, Хмельницька обл., м. Деражня, вул. Миру, 222/1) реком. з повід. про вруч.

Прокуратурі та позивачам - надіслати на ЕК

Надіслати на елект. адреси: ДНЗ "Деражнянський центр професійної освіти" - dpal042@i.ua

3 - ДНЗ "Деражнянський центр професійної освіти" - dpal042@i.ua

Дата ухвалення рішення13.11.2023
Оприлюднено17.11.2023
Номер документу114903883
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про припинення права користування земельною ділянкою щодо припинення права оренди

Судовий реєстр по справі —924/1016/23

Рішення від 13.11.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

Ухвала від 23.10.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

Ухвала від 22.09.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладюк Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні