Постанова
від 14.11.2023 по справі 400/5269/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 листопада 2023 р.м. ОдесаСправа № 400/5269/23

Категорія:111030600Головуючий в 1 інстанції: Устинов І.А.

Місце ухвалення: м. Одеса

Дата складання повного тексту: 29.06.2023 р.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого Бітова А.І.

суддів Лук`янчук О.В.

Ступакової І.Г.

у зв`язку з поданням апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, яке ухвалене в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження), справа розглянута за правилами п.3 ч.1 ст. 311 КАС України,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Миколаївській області на рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 29 червня 2023 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "УГЕЗ" до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування рішення,

В С Т А Н О В И Л А :

У травні 2023 року товариство з обмеженою відповідальністю (далі ТОВ) "УГЕЗ" звернулося до суду з позовом до Головного управління (далі ГУ) ДПС у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02 травня 2023 року №8734139/40184816 про неврахування таблиці даних ТОВ "УГЕЗ".

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що позивачем надано усі необхідні документи на підтвердження здійснення господарської операції, проте відповідачем необґрунтовано здійснюється неврахування таблиці даних позивача, а через неврахування таблиці даних, контролюючий орган систематично відмовляє у реєстрації податкових накладних позивача у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідач позов не визнав, вказуючи, що позивачем надано пояснення, яким не розкрито зміст фактичної діяльності платника щодо кодів товарів/послуг УКТЗЕД, вказаних у таблиці даних.

Справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження.

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду від 29 червня 2023 року позов ТОВ "УГЕЗ" до ГУ ДПС у Миколаївській області задоволено.

Визнано протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02 травня 2023 року № 8734139/40184816 про неврахування таблиці даних ТОВ "УГЕЗ".

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Миколаївській області на користь ТОВ "УГЕЗ" судовий збір в розмірі 2 684,00 грн. сплачений платіжним дорученням від 08 травня 2023 року №51.

В апеляційній скарзі ГУ ДПС у Миколаївській області ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно постановлено з неправильним застосуванням норм матеріального та з порушенням норм процесуального права.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт посилається на те, що суд першої інстанції безпідставно акцентує увагу на принципі визначеності та на недостатній деталізації рішення, оскільки в оскаржених рішеннях контролюючого органу чітко зазначено причину відмови в реєстрації податкових накладних "платником надано пояснення, яким не розкрито зміст фактичної діяльності платника щодо кодів товарів послуг УКТЗЕД, вказаних у таблиці даних платника податку на додану вартість. У свою чергу, суд першої інстанції не надав належної оцінки доказам відповідача у справі та ухвалив рішення на підставі обставин, не підтверджених доказами.

Крім того, апелянт вказує, що аналіз змісту квитанцій свідчить про те, що позивач мав надати на розгляд комісії таблицю даних платника податку на додану вартість та первинні документи, якими не розкрито зміст фактичної діяльності платника щодо кодів товарів/послуг УКТ ЗЕД, вказаних в таблиці даних платника податку на додану вартість, що свідчить про неможливість підтвердження реальності господарських операцій.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги ГУ ДПС у Миколаївській області, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступного.

Обставини встановлені судом першої інстанції, підтверджені судом апеляційної інстанції та неоспорені учасниками апеляційного провадження:

ТОВ "УГЕЗ" є платником податків, основними видами діяльності якого є: оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами (код КВЕД 46.32), виробництво м`яса (код КВЕД 10.11), виробництво м`ясних продуктів (код КВЕД 10.13)

Згідно штатного розпису, станом на 18 лютого 2022 року, на підприємстві затверджено штат в кількості 14 осіб. Місячний фонд оплати праці складає 91 315,00 грн. Кількість працівників повністю задовольняє потреби підприємства у трудових ресурсах.

На праві власності підприємство має основні засоби на загальну суму 2 573 084,31 грн. (зокрема два вантажних автомобілі, один легковий, дві холодильні камери, холодильні вітрини та холодильні шафи). Вказані основні засоби обліковуються на балансі підприємства. Підприємство має орендовані приміщення: офіс, дві морозильні камери, складське приміщення. Стосовно всіх перелічених активів підприємством надано до податкових органів повідомлення за формою 20-ОПП.

В рамках перелічених видів діяльності підприємство здійснює діяльність з реалізації м`яса та субпродуктів свинини та яловичини. На постійній основі, підприємство здійснює дослідження своєї продукції в сертифікованій лабораторії, про що має відповідні експертні висновки. Для доставки продукції покупцям підприємство використовує власний вантажний спеціалізований фургон-рефрижератор.

Позивачем 28 квітня 2023 року була подана таблиця даних, яка буда зареєстрована в контролюючому органі 28 квітня 2023 року за №9096145432.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що у разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. В порушення вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі -Порядок №1165), у спірному рішенні ця інформація відсутня.

Суд першої інстанції зауважував, що неврахування таблиці даних позивача з необґрунтованих причин та без дотримання встановленого порядку, є порушенням прав позивача, а тому спірне рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Колегія суддів вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ч.2 ст. 19 Конституції України, ст.ст. 2, 6-12, 77 КАС України, пп.пп.16.1.2, 16.1.3 п.16.1 ст. 16 ПК України, п.п.2, 12-20, 25 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Колегія суддів не приймає до уваги доводи апелянта, виходячи з наступного.

Відповідно ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно пп.пп.16.1.2, 16.1.3 п.16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким визначено механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів (далі Порядок №1165.

Відповідно п.2 Порядку №1165, таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Керуючись п.п.12-17 Порядку №1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

У таблиці даних платника податку зазначаються:

-види економічної діяльності відповідно до КВЕД;

-коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;

-коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Аналіз наведених положень Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних дає підстави для висновку про обов`язковість зазначення контролюючим органом у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку чіткої причини такого неврахування.

Відповідно п.2 Порядку №1165 таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Згідно п.п.18-20 Порядку №1165 таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:

-така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України", та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);

-зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P

У разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному ст. 42 Кодексу (додаток 7).

Якщо таблиця даних платника податку врахована відповідно до пункту 18 цього Порядку, після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до пункту 15 цього Порядку.

Пунктом 25 Порядку №1165 встановлено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості.

Як вбачається з матеріалів справи, зокрема, позивачем до контролюючого органу разом таблицею даних було подано пояснення, в яких зазначено наступне:

"ТОВ "УГЕЗ" є юридичною особою приватного права, зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 18 грудня 2015 року, запис №1 522 102 0000 032728.

Місцезнаходженням компанії є адреса 54050, Миколаївська обл., м. Миколаїв, вул. Львівська, 1Б, про що внесені відомості до ЄДР. При цьому, зазначене місцезнаходження не є "адресою масової реєстрації". За даною адресою здійснено реєстрацію потужності та Управлінням Держпродспоживслужби присвоєно особистий реєстраційний номер НОМЕР_1 .

Засновником підприємства є з моменту реєстрації громадянин України ОСОБА_1 (адреса засновника АДРЕСА_1 ) Керівником підприємства з травня 2017 року є ОСОБА_1 . При цьому, зазначена особа не займає аналогічної посади в інших суб`єктах господарювання.

ТОВ "УГЕЗ" зареєстрований платником податку на додану вартість з 01 березня 2016 року, ІПН 401848114053. Податкові декларації з ПДВ направляються до органів ДПС у встановленому порядку в рамках зазначеного терміну. Платник не мав та не має податкового боргу (вказане підтверджується, зокрема, відомостями з сайту ДПС). Підприємство є сумлінним платником податків.

У зв`язку з нестабільною ситуацією в країні та коливанням цін на м`ясну продукцію, політика планування на підприємстві була направлена на створення та накопичення запасів продукції, що призвело до перевищення вхідного ПДВ та виникнення від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та податкового кредиту.

ТОВ "УГЕЗ" має відкриті рахунки у банківських установах: р/р НОМЕР_2 в АТ "Райффайзен Банк Аваль" МФО 380805; р/р НОМЕР_3 в АТ "ПУМБ" МФО 334851.

Згідно штатного розпису, станом на 28 квітня 2023 року на підприємстві працює 5 осіб. Кількість працівників повністю задовольняє потреби підприємства у трудових ресурсах.

На праві власності підприємство має основні засоби на загальну суму 2 573 084,31 грн. (зокрема два вантажних автомобілі, один легковий, дві холодильні камери, холодильні вітрини та холодильні шафи). Вказані основні засоби обліковуються на балансі підприємства (оборотно-сальдова відомість по рахунку 10 додається). Підприємство має орендовані приміщення: офіс, дві морозильні камери, складське приміщення. Стосовно всіх перелічених активів підприємством надано до податкових органів повідомлення за формою 20-ОПП.

ТОВ "УГЕЗ" за основним видом діяльності має статус торгівельного підприємства, а основними видами діяльності компанії є наступні:

-Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами (код КВЕД 46.32);

-Виробництво м`яса (код КВЕД 10.11);

-Виробництво м`ясних продуктів (код КВЕД 10.13) .

В рамках перелічених видів діяльності підприємство здійснює діяльність з реалізації м`яса та субпродуктів свинини та яловичини. На постійній основі, підприємство здійснює дослідження своєї продукції в сертифікованій лабораторії, про що має відповідні експертні висновки. Для доставки продукції покупцям підприємство використовує власний вантажний спеціалізований фургон-рефрижератор.

Для виготовлення даного виду продукції, підприємство закуповує живих свиней у Сільськогосподарському виробничому кооперативі "АГРОФІРМА "МИГ-СЕРВІС-АГРО" (ІПН 319093114251) ( Договір №3 від 20 січня 2023 року) та передає їх на переробку ФОП ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_4 ), про що укладені відповідні договори (Договір забою №1 від 04 січня 2021 року та Договір на переробку давальницької сировини №2 від 04 січня 2021 року). Доставку свиней ТОВ "УГЕЗ" здійснює власним транспортом (вантажний спеціалізований автомобіль для перевезення сільськогосподарських тварин).

Крім того, судом встановлено, що ТОВ "УГЕЗ" здійснює закупівлю готової продукції, а саме: лопатка свиняча, у ТОВ "ЕКСІМ ФУД" (ІПН 367630113236)(Договір поставки №2301/23е від 23 січня 2023 року) та МПП "ХАДЖИБЕЙ" (Договір №1603/2023 від 16 березня 2023 року)

Із зазначеними вище постачальниками позивач працює на постійній основі впродовж тривалого часу."

У таблиці даних, наданих позивачем до суду, зазначено коди УКТЗЕД 10.11 (м`ясо оброблене) та 0203 (свинина свіжа, охолоджена або морожена)".

Вказані коди УКТЗЕД співпадають з фактичними видами діяльності позивача.

До таблиці даних з поясненнями було додано пакет первинних документів, що підтверджують можливість фактичного здійснення господарської діяльності договори продажу, на закупку сировини, на переробку, забою, свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, свідоцтва на потужності (оренда), експертний висновок, оборотно-сальдова відомість тощо.

Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняла рішення від 02 травня 2023 року №8734139/40184816 про неврахування цієї таблиці даних по причині "інше", а саме: платником надано пояснення, згідно якого не розкрито зміст фактичної діяльності платника щодо кодів товарів/послуг УКТЗЕД, вказаних у таблиці даних.

Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що оскаржуване рішення не містить чіткого зазначення контролюючим органом видів діяльності, вказаних ТОВ "УГЕЗ" у таблиці даних платника податку, які не відповідають наявним у позивача основним засобам.

З урахуванням вищенаведеного, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції, що відповідачем не надано належних доказів на підтвердження правомірності оскаржуваного рішення, а також податкової інформації, яка б свідчила про невідповідність визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у нього основним засобам.

За таких обставин, суд першої інстанції дійшов до вірного висновку про невідповідність рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Миколаївській області від 02 травня 2023 року №8734139/ про неврахування таблиці даних ТОВ "УГЕЗ критерію обґрунтованості, відповідно, вказане рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

З урахуванням вищезазначеного, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позовних вимог ТОВ "УГЕЗ".

Враховуючи все вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Колегія суддів не змінює розподіл судових витрат відповідно ст. 139 КАС України.

Оскільки дана справа правомірно віднесена судом першої інстанції до категорії незначної складності та розглядалась за правилами спрощеного провадження, постанова суду апеляційної інстанції відповідно до ч.5 ст. 328 КАС України в касаційному порядку оскарженню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 308, 311, п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, ч.5 ст. 328 КАС України, колегія суддів,

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Миколаївській області залишити без задоволення, а рішення Миколаївського окружного адміністративного суду від 29 червня 2023 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню в касаційному порядку не підлягає, крім випадків передбачених п.2 ч.5 ст. 328 КАС України.

Повне судове рішення складено 14 листопада 2023 року.

Головуючий: Бітов А.І.

Суддя: Лук`янчук О.В.

Суддя: Ступакова І.Г.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.11.2023
Оприлюднено16.11.2023
Номер документу114910030
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/5269/23

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 14.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 07.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 07.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 01.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 29.06.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 16.05.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні