Ухвала
від 06.11.2023 по справі 758/13146/23
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Подільський районний суд міста Києва

Справа № 758/13146/23

У Х В А Л А

06 листопада 2023 року м. Київ

Слідчий суддя Подільського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого про продовження строку досудового розслідування,

ВСТАНОВИВ:

Слідчий СВ Подільського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_6 звернулася з клопотанням, погодженим заступником керівника Київської міської прокуратури ОСОБА_7 , про продовження строку досудового розслідування кримінального провадження № 42022102070000156 від 05.05.2022 до 6 місяців.

В обґрунтування клопотання зазначено, що вказане кримінальне провадження розслідується слідчими СВ Подільського УП ГУНП у м. Києві за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого за ч. 4 ст. 191 КК України.

За версією сторони обвинувачення, відповідно до Положення про управління освіти Подільської районної в м. Києві державної адміністрації, затвердженого Розпорядженням Подільської районної в м.Києві державної адміністрації № 10 від 14.01.2020 року (далі - Положення), управління освіти Подільської районної в м. Києві державної адміністрації є самостійним структурним підрозділом та має статус юридичної особи публічного права.

Згідно Розділу 5 вказаного Положення, основним завданням управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації є реалізація державної політики в галузі освіти з урахуванням особливостей соціально-культурного середовища району, створення умов для реалізації гарантованого Конституцією України права громадян на здобуття дошкільної, повної загальної середньої та позашкільної освіти відповідно до освітніх потреб особистості та її індивідуальних здібностей і можливостей, здійснення управління закладами освіти, що знаходяться в межах Подільського району і належать до сфери управління районної державної адміністрації, та координація діяльності цих закладів освіти.

Розділом 6 вказаного Положення, Управління освіти Подільської районної в м. Києві державної адміністрації:

1. Здійснює керівництво роботою закладів загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти, що належить до сфери управління Подільської районної в м. Києві державної адміністрації;

22. Забезпечує оперативний контроль за збереженням існуючої мережі закладів загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти, введенням в дію нових приміщень, комплектуванням меблями, обладнанням, навчально-методичними посібниками, підручниками;

44. Затверджує кошториси у випадках та порядку, визначених законодавством;

45. Здійснює контроль за господарською діяльністю закладів освіти;

51. Забезпечує утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладів освіти на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;

59. Планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця, забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, забезпечує оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель;

62. Оприлюднює всю публічну інформацію відповідно до вимог законів України «Про публічну інформацію» та «Про відкритість використання публічних коштів»;

63. Виконує інші функції і завдання визначенні чинним законодавством України та установчими документами закладів освіти.

У п. 7 Положення про управління освіти Подільської районної в м. Києві державної адміністрації, передбачено, що Управління освіти має право:

4. Вносити до Подільської районної в м. Києві державної адміністрації пропозиції щодо фінансування закладів освіти, брати безпосередню участь у формуванні бюджету освітньої галузі району;

8. Перевіряти і контролювати дотримання правил внутрішнього трудового розпорядку, вимог законодавства про працю та державну службу в управлінні освіти та закладах освіти, що мають статус юридичної особи;

Одержувати у встановленому порядку від посадових осіб підпорядкованих йому установ документи, необхідні для виконання покладених на управління освіти функцій.

Згідно до п. 10 вказаного Положення, Управління освіти очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою Подільської районної в м. Києві державної адміністрації за погодженням з Департаментом освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в установленому законодавством порядку.

До повноважень начальника управління освіти Розділом 11 вказаного Положення віднесено:

1. Здійснює керівництво управлінням освіти, несе персональну відповідальність за організацію роботи та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці в управлінні;

2. Готує та подає на затвердження голові Подільської районної в м. Києві державної адміністрації положення про управління;

3. Затверджує посадові інструкції працівників управління та розподіляє обов`язки між ними;

4. Представляє інтереси району в галузі освіти у відносинах з юридичними та фізичними особами;

5. Подає на затвердження голові Подільської районної в місті Києві державної адміністрації проект кошторису доходів і видатків, вносить пропозиції щодо граничної чисельності та фонду оплати праці працівників управління освіти;

6. Затверджує положення про структурні підрозділи управління освіти, функціональні обов`язки його працівників;

7. Розпоряджається коштами у межах затвердженого головою Подільської районної в м. Києві державної адміністрації кошторису на утримання управління та закладів освіти;

19. Несе відповідальність за несвоєчасне виконання роботи, достовірність даних, представлених керівництву та органам статистики;

25. Забезпечує планування службової кар`єри, планове заміщення посад державної служби підготовленими фахівцями згідно з вимогами до професійної компетентності та стимулює просування по службі;

28. Укладає та розриває контракти про проходження державної служби відповідно до п. 3 с. 2 ст. 34 ЗУ «Про державну службу» у порядку, передбаченому КМУ;

35. Виконує функції роботодавця стосовно працівників державного органу, які не є державними службовцями;

37. Здійснює інші повноваження відповідно до чинного законодавства.

Так, згідно до розпорядження № 33-к від 16.06.2021 року про призначення, ОСОБА_4 призначено на посаду начальника управління освіти Подільської районної в м. Києві державної адміністрації з 18 червня 2021 року, як такого, що успішно пройшов конкурсний відбір.

Відповідно до посадової інструкції начальника управління освіти Подільської районної в м. Києві державної адміністрації, основні посадові обов`язки начальника:

1. Здійснення керівництво управлінням освіти та організації його роботи:

- Забезпечення виконання завдань і функцій, визначених Положенням про управління освіти, затверджене розпорядженням Подільської районної в місті Києві державної адміністрації від 14.01.2020 № 10 «Про затвердження Положення про управління освіти»;

- Забезпечення виконання плану роботи управління;

- Визначення відповідальності керівників підрозділів, політики та стратегії діяльності управління освіти;

- Організація та контроль своєчасності та якості опрацювання фахівцями управління освіти указів, розпоряджень, доручень, звернень, запитів та інших документів, які стосуються компетенції управління;

- Видання у межах компетенції управління освіти наказів, організація і контроль їх виконання.

2. Здійснення розпорядження коштами у межах затвердженого головою Подільської районної у місті Києві державної адміністрації кошторису на утримання управління та закладів освіти.

3. Призначення на посаду і звільнення з посади працівників структурних підрозділів управління освіти відповідно до чинного законодавства.

4. Забезпечення виконання завдань з мобілізаційної підготовки в межах своїх повноважень.

5. Заохочення та накладення дисциплінарні стягнення на працівників управління освіти.

Крім того, відповідно до посадової інструкції начальника управління освіти Подільської районної в м. Києві державної адміністрації, начальника має наступні права:

1. Здійснювати перевірки стану дотримання Конституції України, активів законодавства України працівниками управління освіти та керівниками навчальних закладів;

2. Видавати у межах своєї компетенції накази, організовувати та контролювати їх виконання;

3. У встановленому порядку запитувати і отримувати від закладів освіти необхідні статистичні та оперативні дані, інформації, звіти з питань, віднесених до компетенції управління;

4. Вести прийом громадян з питань, що належать до його компетенції та вживати заходів щодо своєчасного розгляду їх пропозицій, заяв, скарг;

5. Представляти управління освіти в органах виконавчої влади;

6. Брати участь у нарадах віднесених до компетенції управління освіти.

Таким чином, враховуючи перелічені права та обов`язки, ОСОБА_4 як начальник управління освіти Подільської районної в м. Києві державної адміністрації є службовою особою відповідно до ч. 3 ст.18 КК України, оскільки на постійній основі в органі місцевого самоврядування виконує адміністративно-господарські та організаційно -розпорядчі функції.

При цьому, відповідно до ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб`єктів господарювання.

Крім того, відповідно до пункту 2 розділу 3 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг: направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг.

Статтею 5 зазначеного Закону закріплено Принципи здійснення публічних закупівель, зокрема: максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.

Разом з тим, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який в подальшому неодноразово продовжено.

Відповідно до п. 13 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли:

1) інформація, що повинна бути оприлюднена в оголошенні про проведення відкритих торгів та/або в тендерній документації, належить до інформації з обмеженим доступом або коли її розголошення під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, та/або безпеці об`єктів енергетичної чи газової інфраструктури, та/або об`єктів електроенергетики, та/або об`єктів розробки чи видобування вуглеводнів, за наявності відповідного обґрунтування;

4) існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв`язку з виникненням об`єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником.

За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.

У невстановлений досудовим розслідуванням час та місці у ОСОБА_4 виник злочинний умисел на розтрату чужого майна - грошових коштів бюджету міста Києва на користь третіх осіб, у великих розмірах, в умовах дії воєнного стану, зловживаючи своїм службовим становищем, шляхом укладення та виконання договору про закупівлю бензинових генераторів для облаштування найпростіших укриттів навчальних закладів Подільського району міста Києва, які необхідні для забезпечення електроенергією, вартість яких вища за ринкову.

Реалізуючи вказаний злочинний умисел, ОСОБА_4 умисно, протиправно, з корисливих мотивів, зловживаючи своїм службовим становищем, в умовах воєнного стану, достовірно знаючи, що вартість генераторів фактично значно менша ніж встановлено в тендерній документації та запропоновано ТОВ «ЄС ТРЕЙД», діючи в інтересах останнього, 09.12.2022 у денний час доби, перебуваючи за місцем розташування Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, за адресою: вулиця Введенська, будинок 35 в Подільському районі міста Києва, уклав з ТОВ «ЄС ТРЕЙД» договір №263 від 09.12.2022 про закупівлю та поставку товару, а саме: бензинових генераторів для облаштування найпростіших укриттів у кількості 15 шт.

Крім того встановлено, що 12.12.2022, в умовах дії воєнного стану, службовими особами Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, на виконання положень Закону України «Про публічні закупівлі», підготовлено документи та розміщено оголошення тендеру UA-2022-12-12-001145-а на закупівлю без використання електронної системи «Генераторів» (бензинові генератори для облаштування найпростіших укриттів) з очікуваною вартістю 1 425 000,00 грн., які необхідні для забезпечення електроенергією укриттів навчальних закладів Подільського району міста Києва.

Тендерна пропозиція на вказані торги подана одним учасником - Товариство з обмеженою відповідальністю «ЄС ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 39577043) з ціновою пропозицією 1 425 000, 00 грн., якого визнано переможцем Закупівлі.

Після цього, 21.12.2022, між Управлінням освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації в особі начальника ОСОБА_4 та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЄС ТРЕЙД» в особі директора ОСОБА_8 укладено Додаткову угоду № 1 до договору № 263 від 09.12.2022, яким внесено наступні зміни до Договору:

- загальна ціна Договору становить 1 405 000 грн. (один мільйон чотириста п`ять тисяч гривень. 00 коп.) без ПДВ;

- викласти Додаток № 1 до Договору від 09.12.2022 № 263 у новій редакції, що додається;

- викласти Додаток № 2 до Договору від 09.12.2022 № 263 у новій редакції, що додається.

Окрім того, вказана додаткова угода передбачає, що з моменту підписання, вона є невід`ємною частиною до Договору та діє до 31.12.2022 року, а всі інші умови зазначеного Договору не змінні та залишаються чинними у попередній редакції.

Відповідно до умов Договору № 263 від 09.12.2022 з урахуванням змін внесених Додатковою угодою № 1 до вказаного договору, предметом закупівлі та поставки є бензинові генератори для облаштування найпростіших укриттів, кількість яких зазначена в специфікації (Додаток до договору № 1).

Специфікацією на закупівлю згідно ЄЗС ДК 021:2015 - 31120000-3 «Генератори» (Бензинові генератори для облаштування найпростіших укритті), що є Додатком № 1 до Договору, передбачено закупівлю та поставку 13 (тринадцяти) бензинових генераторів, марки «SUPTECH 10000TE-II», максимальною потужністю - 8,3 кВт. Вартість одного генератора визначена в розмірі 95 000 грн., а загальна сума становить 1 235 000, 00 грн, а також 2 (двох) бензинових генераторів, марки «SUPTECH 10000E-II», максимальною потужністю - 8,3 кВт. Вартість одного генератора визначена в розмірі 85 000 грн., а загальна сума становить 170 000 грн. Загальна сума договору становить - 1 405 000 грн.

В подальшому, продовжуючи свої злочинні дії, спрямовані на розтрату чужого майна, на виконання умов договору № 263 від 09.12.2022 та Додаткової угоди № 1 від 21.12.2022 до Договору, 27.12.2022 на підставі видаткової накладної № 2022/12/22/1 від 22.12.2022 та платіжного доручення № 6194 від 27.12.2022, начальник Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_4 забезпечив здійснення перерахування посадовими особами Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації на рахунок ТОВ «ЄС ТРЕЙД» НОМЕР_1 грошових коштів в сумі 1 405 000,00 гривень.

Однак, під час досудового розслідування встановлено, що станом на дату укладення Додаткової угоди № 1 від 21.12.2022 до Договору № 263 від 09.12.2022, середня ринкова вартість в Україні генератора бензинового марки «SUPTECH 1000TE-II», складає 74 800 грн., а загальна вартість 13 генераторів становить 972 400 грн., а вартість генератора бензинового, марки «SUPTECH 10000E-II», складає 46 777, 68 грн., а загальна вартість 2 генераторів становить 93 555, 36 грн., що загалом складає 1 065 955, 36 грн. та свідчить про наявність різниці вартості предмета закупівлі із його ринковою вартістю у сумі 339 044, 64 грн.

Отже, ОСОБА_4 , внаслідок реалізації свого злочинного умислу на розтрату чужого майна в інтересах ТОВ «ЄС ТРЕЙД», шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, у великих розмірах, вчиненого в умовах дії воєнного стану, діючи умисно, протиправно, з корисливих мотивів, усвідомлюючи, що вартість генераторів, які поставлені ТОВ «ЄС ТРЕЙД» фактично значно менша ніж визначено умовами вище вказаного договору про закупівлю та додаткової угоди до нього, перебуваючи за місцем розташування Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, за адресою: вулиця Введенська, будинок 35 в Подільському районі міста Києва, за результатами укладення з ТОВ «ЄС ТРЕЙД» договору № 263 від 09.12.2022 про закупівлю та поставку товару, з додатковою угодою до нього, а саме поставки бензинових генераторів, які необхідні для забезпечення електроенергією укриттів навчальних закладів Подільського району міста Києва, у кількості 15 шт., діючи у порушення п. 59 Розділу 6 Положення, п. 7 Розділу 11 Положення, п. 1, п. 2 Розділу 3 Посадової інструкції, ст. ст. 4, 5 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 2 Розділу 3 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», вчинив розтрату чужого майна - грошових коштів бюджету міста Києва на суму 339 044, 64 грн., яка в двісті п`ятдесят і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян на момент вчинення кримінального правопорушення та становить великий розмір, внаслідок чого завдано майнової шкоди територіальній громаді міста Києва у вказаному розмірі.

За результатами отриманих доказів, 09 червня 2023 року ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю с. Лука, Київської області, українцю, громадянину України, працюючому на посаді начальника Управління освіти Подільської районної у місті Києві державної адміністрації, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, а саме - у розтраті чужого майна, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненому в умовах воєнного стану та у великих розмірах.

Повідомлена ОСОБА_4 підозра підтверджується наявними в матеріалах кримінального провадження доказами, такими як: рапортом о/у УСР в м. Києві ДСР НП України з додатками про виявлене кримінальне правопорушення, вилученими документами в порядку ст. 93 КПК України з Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, які стосуються укладення та виконання договору № 263 від 09.12.2022 про закупівлю та поставку товару, матеріалами виконаного доручення прокурора від 08.06.2023, висновком експерта № 14/04/23 від 15.05.2023 за результатами проведення судової товарознавчої експертизи, повідомленням про підозру від 09.06.2023, показаннями свідків та іншими матеріалами досудового розслідування в їх сукупності.

Постановою керівника Подільської окружної прокуратури міста Києва від 04.08.2023 строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні продовжено до трьох місяців.

Ухвалою слідчого судді Подільського районного суду м. Києва від 05.09.2023 у справі №758/10121/23, строк досудового розслідування продовжено до 5-ти місяців за клопотанням слідчого у кримінальному провадженні, погодженого заступником керівника Київської міської прокуратури.

П`ятимісячний строк досудового розслідування закінчується 09.11.2023, однак завершити досудове розслідування до вказаного строку неможливо внаслідок особливої складності провадження та необхідності проведення певних слідчих (розшукових) та процесуальних дій, зокрема:

- отримати висновок за результатами проведення судової товарознавчої експертизи, призначеної у Київському науково-дослідному експертно-криміналістичному центрі МВС України;

- допитати в якості свідків працівників Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, які ще не були допитані та можуть володіти інформацією щодо обставин вчиненого кримінального правопорушення;

- допитати в якості підозрюваного ОСОБА_4 ;

- отримати письмову згоду на визнання Київської міської державної адміністрації потерпілим у вказаному кримінальному провадженні та допитати уповноваженого представника Київської міської державної адміністрації;

- допитати в якості свідків інших осіб щодо обставин вчиненого злочину;

- провести інші слідчі (розшукові) та процесуальні дії, необхідність у проведенні яких виникне під час досудового розслідування;

- після проведення вказаних слідчих та процесуальних дій вирішити питання про остаточну правову кваліфікацію кримінального правопорушення та за наявності підстав повідомити про зміну раніше повідомленої підозри або про нову підозру.

Найкоротшим строком, необхідним для виконання вищевказаних слідчих (розшукових) та процесуальних дій у даному кримінальному провадженні є строк, не менше одного місяця.

Обставинами, що перешкоджали здійснити зазначені слідчі (розшукові) та процесуальні дії раніше, є військова агресією Російської Федерації проти України та введення в Україні Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 воєнного стану, велика завантаженість експертних установ, у тому числі Київського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України, а також особлива складність кримінального провадження та тяжкість розслідуваного злочину.

У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, просив таке задовольнити.

Підозрюваний та його захисник проти задоволення клопотання заперечили, вважають таке необґрунтованим та безпідставним.

Дослідивши доводи сторони обвинувачення та захисту, а також надані ними матеріали, слідчий суддя прийшов до наступних висновків.

Строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження (ч. 1 ст. 219 Кримінального процесуального кодексу України (далі - КПК).

При цьому, згідно ч. 5 ст. 115 КПК при обчисленні строків днями та місяцями не береться до уваги той день, від якого починається строк, за винятком строків тримання під вартою, проведення стаціонарної психіатричної експертизи, до яких зараховується неробочий час та які обчислюються з моменту фактичного затримання, взяття під варту чи поміщення до відповідного медичного закладу.

З дня повідомлення особі про підозру досудове розслідування повинно бути закінчене протягом двох місяців з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину (п. 4 ч. 3 ст. 219 КПК).

Строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4 глави 24 КПК. При цьому загальний строк досудового розслідування не може перевищувати дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину (ч. 4 ст. 219 КПК).

Відповідно до ч. 3 ст. 294 КПК якщо з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину досудове розслідування (досудове слідство) неможливо закінчити у строк, зазначений у пункті 4 частини третьої статті 219 цього Кодексу, такий строк може бути продовжений у межах строків, встановлених пунктами 2 і 3 частини четвертої статті 219 цього Кодексу:

1) до трьох місяців - керівником окружної прокуратури, керівником обласної прокуратури або його першим заступником чи заступником, заступником Генерального прокурора;

2) до шести місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з керівником обласної прокуратури або його першим заступником чи заступником, заступниками Генерального прокурора;

3) до дванадцяти місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим із Генеральним прокурором чи його заступниками.

Згідно з положеннями ч. 4 ст. 294 КПК строк досудового розслідування злочину може бути продовжений до трьох місяців, якщо його неможливо закінчити внаслідок складності провадження, до шести місяців - внаслідок особливої складності провадження, до дванадцяти місяців - внаслідок виняткової складності провадження.

Слідчим суддею з`ясовано, що востаннє строк досудового розслідування кримінального провадження продовжувався до п`яти місяців ухвалою слідчого судді Подільського районного суду м.Києва від 05.09.2023, що обґрунтовано необхідністю отримання висновку товарознавчої експертизи, проведення інших процесуальних дій та спливає 09.11.2023.

Дане клопотання про продовження строку досудового розслідування обґрунтовано не завершенням проведення судово товарознавчої експертизи, призначеної 09.10.2023, допиту в якості свідків працівників Управління освіти Подільської районної в місті Києві державної адміністрації та інших, отримати письмову згоду на визнання Київської міської державної адміністрації потерпілим у вказаному кримінальному провадженні та допитати уповноваженого представника Київської міської державної адміністрації.

Санкцією ч. 4 ст. 191 КК України, за якою повідомлено про підозру в межах даного кримінального провадження, передбачено застосування можливого основного покарання у вигляді позбавлення волі до восьми років. За таких обставин розслідуване кримінальне правопорушення, згідно з положеннями ст. 12 КК України, є тяжким злочином.

Слідчий суддя погоджується з доводами автора клопотання стосовно необхідності проведення додаткових процесуальних дії, викладених в клопотанні, зокрема, отримання висновку судово товарознавчої експертизи, оскільки фактичні дані, які можуть бути здобуті за їх результатами, мають значення у кримінальному провадженні.

В продовженні строку досудового розслідування слідчий суддя вбачає можливість досягнення всебічного, повного та об`єктивного розслідування кримінального провадження, а сторона обвинувачення довела необхідність виконання ряду процесуальних дій, які неможливо здійснити з незалежних від неї причин до закінчення строку досудового розслідування.

Крім того, додатковий строк об`єктивно необхідний для реалізації положень ч. 2 ст. 283 КПК.

Таким чином, дослідивши надані матеріали, вже проведені слідчі (розшукові) дії, процесуальні дії, які необхідно провести та обставини, що перешкоджали у їх здійсненні до завершення досудового розслідування саме у зазначені строки, обґрунтованість достатності часу для їх здійснення у випадку продовження строків досудового розслідування, а також враховуючи особливу складність кримінального провадження, слідчий суддя дійшов висновку про необхідність задоволення клопотання.

Керуючись статтями 219, 294, 295-1, 309 КПК, слідчий суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого СВ Подільського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_6 , погоджене заступником керівника Київської міської прокуратури ОСОБА_9 , про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42022102070000156 від 05.05.2022 за підозрою ОСОБА_4 y вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4, 5 ст. 191 КК України - задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42022102070000156 від 05.05.2022 до 6 (шести) місяців, а саме до 09.12.2023.

Ухвала в апеляційному порядку оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.11.2023
Оприлюднено16.11.2023
Номер документу114914565
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —758/13146/23

Ухвала від 06.11.2023

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Якимець О. І.

Ухвала від 06.11.2023

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Якимець О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні