Рішення
від 31.10.2023 по справі 320/4238/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

31 жовтня 2023 року м. Київ№ 320/4238/23

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Головенка О.Д., розглянувши у письмовому провадженні за правилами загального позовного провадження адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ" до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ" з позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, як відокремленого підрозділу ДПС, в якому просить суд:

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00277020704 від 21.10.2022, яким було зменшено у декларації з податку на додану вартість за червень 2022 року суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного податкового періоду, на 8 503 272,00 грн;

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00277050704 від 21.10.2022, яким було збільшено суму грошового зобов"язання за платежем податок на додану вартість на 11 218 003,00 грн, в тому числі за податковими зобов`язаннями - на 8 974 402 грн і за штрафними (фінансовими) санкціями - на 2 243 601 грн;

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00277030704 від 21.10.2022, яким до ТОВ «ФАВОРИТ КАЗНО КОМПАНІ» було застосовано штраф на суму 3 400,00 грн за відсутність складання та реєстрації в ЄРПН податкових накладних.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 27.02.2023 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

В обґрунтування позовних вимог зазначено про те, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки діяльність позивача є об`єктом оподаткування ПДВ на загальних підставах. Натомість, відповідач помилково тлумачить зміст п. 196.1.4. ст. 196 Податкового кодексу України (далі ПК України) і безпідставно поширює норми цього пункту на всю діяльність позивача. Внаслідок такого поширення відповідач одночасно застосовує до позивача п. п. а п. 198.5 ст. 198 ПК України. Тобто, відповідач фактично покладає на позивача обов`язок по нарахуванню податкових зобов`язань з ПДВ, який не передбачений нормами ПК України. Також, сторона позивача вказує на те, що у відповідача немає правових підстав відносити діяльність позивача з організації та проведення азартних ігор у гральному закладі казино до операцій, які не є об`єктами оподаткування ПДВ, за виключенням тих, що прямо вказані в пункті 196.1.4. ст. 196 ПК України, а саме: операцій з продажу гравцям фішок, жетонів, отримання іншої плати за учать у грі, та виплата виграшів гравцям.

Вказує, що в акті перевірки відповідач посилався на випадки порушень, які, на його думку, допустив позивач, і які ніби-то призвели до завищення від`ємного значення з ПДВ та заниження податкового зобов`язання з ПДВ до сплати. При ньому, відповідач вказував конкретні суми ПДВ на підставі документів первинного обліку, наданих йому позивачем під час перевірки, тому, в акті перевірки відповідач правильно встановив обставини і суми, які були віднесені позивачем до податкового кредиту з ПДВ, натомість, на переконання позивача, відповідач зробив неправильні висновки щодо права позивача на нарахування таких сум податкового кредиту з ПДВ. Відповідач не взяв до уваги наведених обставин, і тому вказав в акті перевірки випадки порушень, яких позивач фактично не допускав.

На думку позивача, податкові повідомлення-рішення № 00277020704 від 21.10.2022, № 00277050704 від 21.10.2022, № 00277030704 від 21.10.2022 були прийняті на підставі помилкових висновків Головного управління ДПС у м. Києві, які суперечать нормам п. 196.1.4. ст. 196, а також ст. 198 ПК України, у зв`язку з чим, не можуть розглядатись, як законні та обґрунтовані і підлягають скасуванню.

Від Головного управління Державної податкової служби м. Києві надійшов відзив на позовну заяву, в якому, заперечуючи проти задоволення позовних вимог, представник відповідача зазначив, що оскаржувані рішення є законними, оскільки контролюючім органом було встановлено порушення позивачем вимог п. 44.1 ст. 44, п. 189.1 ст. 189, п. п. а, г п. 198.5 ст. 198, п. 200.4 ст. 200, п. 201.10 ст. 201 ПК України, в результаті чого, товариством завищено від`ємне значення з ПДВ, що зараховується до складу наступного звітного періоду, на суму 8 503 272 грн, та занижено податкове зобов`язання з ПДВ до сплати на загальну суму 8 974 402 грн за червень 2022 року; п. 201.1, п. 201.10 ст. 201 ПК України, через відсутність реєстрації податкових накладних. Тож, на підставі акта перевірки, контролюючим органом було прийнято податкове повідомлення-рішення від 21.10.2022 № 00277050704 про донарахування 8 974 402,00 грн податку на додану вартість та застосування 2 243 601,00 грн штрафних санкцій, № 00277020704 про зменщення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість на 8 503 272,00 грн, № 00277030704 про застосування штрафу у розмірі 3 400,00 грн. Також, вказано на те, що відповідно до наданих документів та даних з ЄРПН, ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» не здійснювало у червні 2022 року реалізацію товарів/послуг, що є об`єктом оподаткування, тому позивачем не нараховано та не задекларовано податкові зобов`язання на гральне обладнання (гральні автомати та машини для перемішування карт) в сумі ПДВ 1 882 183,00 грн, як на такі, що придбанні для використання в неоподатковуваній господарській діяльності, та суми ПДВ по яких сплачені у вартості товарів (грального обладнання) та включені до складу податкового кредиту за червень 2022 року, на суму 1 882 183,00 грн. Таким чином, ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» не нараховано податкові зобов`язання з ПДВ у зв`язку із постачанням (поверненням) грального обладнання в сумі ПДВ 1 882 183,00 грн. Податковим органом наголошено на тому, що із фактично наявних гральний автоматів, встановлено лише 13 із 41 та встановлено машин для перемішування карт лише 4 із 14, які експортувалися у березні 2022 року та були реімпортовані в червні 2022 року (перелік наявного грального обладнання наведено в акті перевірки). Такі гральні автомати та машинки для перемішування карт були зазначені в акті інвентаризації товарів на складі № 2 від 01.09.2022 (основний склад); акті інвентаризації товарів на складі № 3 від 01.09.2022 (основний склад); інвентаризаційному описі необоротних активів № 1 від 01.09.2022 (м. Київ, вул. Олекси Тихого, буд. 42А (літера К), при цьому, ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» не надано пояснення та документального підтвердження щодо реалізації вказаних основних засобів ТМЦ, а також станом на проведення інвентаризації, відсутня реєстрація податкових накладних по операціям з продажу вказаних ТМЦ на суму ПДВ 9127787 грн. Перевіркою не можливо підтвердити інформацію, зазначену в акті інвентаризації товарів, адже не надано до перевірки інформацію щодо руху (переміщення) та документальне підтвердження (зокрема, акти внутрішнього переміщення) ТМЦ, про що складено відповідний акт, тому за висновками акта перевірки, не нараховано податкові зобов`язання з ПДВ у зв`язку із реалізацією (списанням) грального обладнання за перевіряємий період в сумі ПДВ 9 127 787,00 грн.

05.05.2023 було закінчено підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті.

На підставі норм ч. 3 ст. 194 КАС України ухвалено здійснювати подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.

14.09.2023 стороною позивача була подана відповідь на відзив, за змістом якої, відзив відповідача відображає зміст акта перевірки, проте не враховує покладених в основу позовної заяви доводів та доказів.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд виходить з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі направлень на перевірку від 01.09.2022, наказів від 01.09.2022 № 3417-п та від 07.09.2022 № 3539-п, у період з 01.09.2022 по 09.09.2022 Головним управлінням ДПС у м. Києві було проведено документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за червень 2022 року від`ємного значення з податку на додану вартість (законності декларування у податковій декларації з податку на додану вартість від 19.07.2022 № 9132791496 від`ємного значення з податку на додану вартість за червень 2022 року, яке визначене з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах за січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2021 року, березень 2022 року).

З результатами перевірки було складено акт від 16.09.2022 № 25323/26-15-07-04-04/44101120, відповідно до висновків якого позивачем було порушено:

п. 44.1 ст. 44, п. 189.1 ст. 189, п.п. а), г) п. 198.5 ст. 198, п. 200.4 ст. 200, п. 201.10 ст. 201 ПК України, в результаті чого завищено від`ємне значення з ПДВ, що зараховується до складу наступного звітного періоду, на суму 8 503 272,00 грн та занижено податкове зобов`язання з ПДВ до сплати на загальну суму 8 974 402,00 грн за червень 2022 року;

п. 201.1, п. 201.10 ст. 201 ПК України, а саме відсутність реєстрації податкових накладних.

Позивач не погодився зі змістом і висновками, які були викладені в акті перевірки, і звернувся до відповідача із запереченням від 29.09.2022 № 29/09-22 на акт перевірки та додатковими документами, які додавались до заперечення. Натомість, відповідач залишив без змін висновки акта перевірки, про що повідомив листом «Про розгляд заперечення» від 17.10.2022 № 13216/1/26-15-07-04-04-07.

На підставі висновків, що вказані в акті перевірки, відповідачем були прийняті наступні податкові повідомлення-ріщення:

податкове повідомлення-рішення № 00277020704 від 21.10.2022, яким позивачу було зменшено у декларації з податку на додану вартість за червень 2022 року суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного податкового періоду, на 8 503 272,00 грн;

податкове повідомлення-рішення № 00277050704 від 21.10.2022, яким позивачу було збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість на 11 218 003,00 грн, в тому числі за податковими зобов`язаннями на 8 974 402,00 грн і за штрафними (фінансовими) санкціями на 2 243 601,00 грн;

податкове повідомлення-рішення № 00277030704 від 21.10.2022, яким до позивача було застосовано штраф на суму 3 400,00 грн за відсутність складання та реєстрації в ЄРПН податкових накладних.

Позивач оскаржив в адміністративному порядку вказані податкові повідомлення-рішення, подавши скаргу від 03.11.2022 вих. № 03/11-22, проте за результатами розгляду скарги позивача, Державна податкова служба України прийняла рішення від 02.12.2022 № 15907/6/99-00-06-01-05-06, яким залишила без змін прийняті відповідачем ППР, а скаргу позивача без задоволення.

Позивач вважає вказані податкові повідомлення-рішення протиправними, а висновки в акті, що стали підставою для їх винесення - безпідставними і необгрунтованими, що і стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між учасниками справи, суд виходив з такого.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі та в межах повноважень у спосіб, що передбачений, як Конституцією, так і Законами України.

ПК України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з п. 7.3 ст. 7 ПК України будь-які питання щодо оподаткування регулюються цим Кодексом і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно положення щодо внесення змін до цього Кодексу та/або положення, які встановлюють відповідальність за порушення норм податкового законодавства.

Відповідно до п.п. 16.1.2 та п.п. 16.1.12 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів та забезпечувати збереження документів, пов`язаних з виконанням податкового обов`язку, протягом строків, установлених цим Кодексом.

Пунктом 44.1 ст. 44 ПК України встановлено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Підпунктом 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 КАС України визначено, що господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк; п. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V ПК України (п. 14.1.178 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V ПК України (п.п. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Щодо встановлених в акті перевірки від 16.09.2022 № 25323/26-15-07-04-04/44101120 порушень, суд зазначає таке.

Пунктом 187.1 ст. 187 ПК України визначено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб`єкти підприємницької діяльності (підрядники та субпідрядники) можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до п.п. 14.1.266 п. 14.1 ст. 14 ПК України.

За операціями з першого постачання житла (об`єктів житлової нерухомості), неподільного житлового об`єкта незавершеного будівництва/майбутнього об`єкта житлової нерухомості застосовується касовий метод податкового обліку відповідно до п.п. 14.1.266 п. 14.1 ст. 14 ПК України.

Відповідно до п. 188.1 ст. 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку, який нараховується відповідно до п.п. 213.1.9 і 213.1.14 п. 213.1 ст. 213 цього Кодексу, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком:

товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню;

газу, який постачається для потреб населення;

електричної енергії, ціна на яку склалася на ринку електричної енергії.

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних від простроченої суми та інфляційні витрати, відшкодування шкоди, у тому числі відшкодування упущеної вигоди за рішеннями міжнародних комерційних та інвестиційних арбітражів або іноземних судів, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов`язань.

До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

У випадках, передбачених ст. 189 цього Кодексу, база оподаткування визначається з урахуванням положень ст. 189 цього Кодексу.

Згідно п. 198.5 ст. 198 ПК України платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 01.07.2015, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:

а) в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно до ст. 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених п.п. 196.1.7 п. 196.1 ст. 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України;

б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до ст. 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених п.п. 197.1.28 п. 197.1 ст. 197 цього Кодексу та операцій, передбачених п. 197.11 ст. 197 цього Кодексу);

в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених п. 189.9 ст. 189 цього Кодексу).

У разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи в подальшому починають використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, у тому числі переведення невиробничих необоротних активів до складу виробничих необоротних активів, платник податку може зменшити суму податкових зобов`язань, що були нараховані відповідно до цього пункту, на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, зазначеної в абзаці першому цього пункту, зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З метою застосування цього пункту податкові зобов`язання визначаються по:

придбаних для використання в неоподатковуваних операціях - на дату їх придбання;

придбаних для використання в оподатковуваних операціях, які починають використовуватися в неоподатковуваних операціях, - на дату початку їх фактичного використання, визначену в первинних документах, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні.

У разі якщо на момент перевірки платника податку контролюючим органом в акті вибіркової (часткової) інвентаризації, проведеної платником податку на вимогу такого органу, виявлено нестачу придбаних таким платником товарів (крім випадку, якщо така нестача обумовлена знищенням внаслідок дії обставин непереборної сили, що підтверджується відповідно до законодавства), для цілей розділу V цього Кодексу такі товари вважаються використаними платником податку в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Пунктом 189.1 ст. 189 ПК України встановлено, що у разі здійснення операцій відповідно до п. 198.5 ст. 198 цього Кодексу база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), а за товарами/послугами - виходячи з вартості їх придбання.

Таким чином, передумовою виникнення обов`язку платника щодо реєстрації зведеної податкової накладної, як того вимагає п.п. «г» п. 198.5 ст. 198 ПК України є початок використання товарів/послуг в операціях, що не є господарською діяльністю такого платника податку.

Статтею 200 ПК України визначено порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків.

Так, п. 200.1 ст. 200 ПК України визначено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Пунктом 200.4 ст. 200 ПК України встановлено, що при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200-1.3 ст. 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу;

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200-1.3 ст. 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на відповідний рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Так, порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), визначено ст. 200 ПК України.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї статті та/або п. 192.1 ст. 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними п. 198.5 ст. 198 та п. 199.1 ст. 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 01.07.2015, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200-1.3 ст. 200-1 цього Кодексу.

Якщо сума, визначена відповідно до п. 200-1.3 ст. 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого рахунку у банку/небанківському надавачу платіжних послуг на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених п. 201.1 ст. 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з п. 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії документів, що засвідчують факт сплати податку у зв`язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених п.п. 78.1.9 п. 78.1 ст. 78 цього Кодексу, контролюючий орган зобов`язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з`ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов`язань з податку за такою операцією.

Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.

Згідно з наданими до перевірки документами, основним видом діяльності ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» є надання послуг з організування азартних ігор у гральному закладі казино, що розташований за адресою: м. Київ, вул. Олекси Тихого, буд. 42А (літера К), на 1-му та 2-му поверхах майнового комплексу - готелю «МЕRСURЕ КYІV CONGRESS», а також надання супутніх послуг (ресторанні послуги, що становить приблизно 2,5%).

Вказані послуги в межах організації та проведення азартних ігор підпають під операції, що не є об`єктом ПДВ.

У зв`язку із чим, у платника податків виникає обов`язок щодо нарахування податкових зобов`язань з ПДВ відповідно до п.п. а) п. 198.5 ст. 198 ПК України (у разі, якщо придбані товари/послуги та/або необоротні активи призначаються для використання або починаю використовуватися, зокрема, в операціях, що не є об`єктом оподаткування (за винятком перерахованих у п. 198.5 ст. 198 ПК України) незалежно від місця їх постачання).

Як вбачається з матеріалів справи, за період виникнення від`ємного значення ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» фактично здійснювало надання послуг з організування азартних ігор та супутніх послуг (лише з грудня 2021 року по лютий 2022 року).

Водночас, за період виникнення від`ємного значення з ПДВ, позивач здійснювало придбання як на території України так і імпорт товарів, зокрема, грального обладнання (зокрема, гральні автомати, автоматичні машини та електрозалежні пристрої для автоматів, ігрові компоненти (рулетки), товари (карти)), меблі для бару, які оприбутковані на балансі товариства.

Так, на вказані товари ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» нараховані податкові зобов`язання та зареєстровано податкові накладні на суму ПДВ 15 742 459,00 грн.

Позивачем було надано додаткову угоду про повернення товару від 16.05.2022 до договору № 0403, укладену між ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» (продавець) та «SVIJET ZABAVE JEDAN» D.О.О. (Хорватія, Покупець). Відповідно до вказаної угоди товар повертається у незмінному стані у якості та кількості відповідно до Специфікації №1 до договору від 02.03.2022 № 0403.

У зв`язку із чим, оформлено митну декларацію від 03.06.2022 № 048736 в митному режимі «Реімпорт товарів: грального обладнання (гральні атомати у кількості 41 од. та шафл - машини в кількості 26 од.)» та нараховано ПДВ в сумі 1 882 182, 69 грн.

У бухгалтерському обліку дана операція відображена наступним чином:

Дт 362 «Розрахунки з іноземними покупцями» Кт 712 «Дохід від реалізації інших оборотних активів» (визнання інших доходів від реалізації (відвантаження) за березень 2022 року) 9 937 078,29 грн;

Дт 704 «Розрахунки з іноземними покупцями» (коригування вартості товарів у зв`язку із їх поверненням за червень 2022 року) Кт 362 «Розрахунки з іноземними покупцями» 9 937 078,29 грн.

Слід зазначити, що відповідно до наданих документів та даних ЄРПН, що надані контролюючим органом, ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» не здійснювало у червні 2022 року реалізацію товарів/послуг, що є об`єктом оподаткування.

Враховуючи викладене, ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» не нараховано та не задекларовано податкові зобов`язання на гральне обладнання (гральні автомати та машини для перемішування карт) в сумі ПДВ 1 882 183,00 грн, як на такі, що придбанні для використання в неоподатковуваній господарській діяльності, та суми ПДВ по яких сплачені у вартості товарів (грального обладнання) та включені до складу податкового кредиту за червень 2022 року, на суму 1 882 183,00 грн.

Таким чином, ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» не нараховано податкові зобов`язання з ПДВ у зв`язку із постачанням (поверненням) грального обладнання в сумі ПДВ 1 882 183,00 грн.

Судом встанолвено, що у ході проведення перевірки директору ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» вручено листи ГУ ДПС у м. Києві від 01.09.2022 №10146/1/26-15-07-04-04-07 «Про проведення інвентаризації» та №10147/1/26-15-07-04-04-07 «Про доступ до обстеження територій, приміщень».

На вказані листи ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» листом від 02.09.2022 №0209/22- 1 надано відповідь, у якій повідомлено про проведення 01.09.2022 інвентаризації фактично наявних товаро матеріальних цінностей та інших активів без присутності представників ГУ ДПС у м. Києві. До вказаного листа додані: акти інвентаризації товарів на складі № 1 від 01.09.2022 (основний склад); акти інвентаризації товарів на складі № 2 від 01.09.2022 (основний склад); акти інвентаризації товарів на складі № 3 від 01.09.2022 (основний склад); інвентаризаційний опис необоротних активів № 1 від 01.09.2022 (м. Київ, вул. Олекси Тихого, буд. 42А (літера К)).

Відповідно до наданих актів інвентаризації та згідно з даними бухгалтерського обліку встановлено інформацію щодо фактичної наявності: 146 гральних автоматів на суму 65 643 756,28 грн та 25 машинок для перемішування карт на суму 12 877 752,09 грн, а саме:

акт інвентаризації товарів на складі № 1 від 01.09.2022 (основний склад) - алкогольні/безалкогольні напої, тютюнові вироби тощо, всього найменувань 282, на суму 740 193,68 грн;

акт інвентаризації товарів на складі № 2 від 01.09.2022 (основний склад) - всього найменувань 470, на суму 55 044 186,33 грн, (у тому числі 96 гральних автоматів на суму 44 449 030, 53 грн, 4 машинки для перемішування карт на суму 2 116 017,42 грн);

акт інвентаризації товарів на складі № 3 від 01.09.2022 (основний склад) - всього найменувань 20, на суму 7 113 255,31 грн (у тому числі 12 гральних автоматів на суму 4 033 361,97 грн, 8 машинок для перемішування карт на суму 3 079 893,34 грн);

інвентаризаційний опис необоротних активів №1 від 01.09.2022 (м. Київ, вул. Олекси Тихого, буд. 42А (літера К) - всього найменувань 99, на суму 30 186 438,12 грн (у тому числі 38 гральних автоматів на суму 17 161 363,78 грн, 13 машинок для перемішування карт на суму 7 681 841,33 грн).

Проте, при проведені перевірки та огляду приміщень, які орендовані ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» відповідно до договорів суборенди від 07.12.2020 № КС/1-0712 та №КГ/1-0712, укладених із ТОВ «ВЕНД СОЛЮШН», що знаходяться на 1-му та 2-му поверхах майнового комплексу - готелю «MERCURE KYIV CONGRESS» за адресою: м. Київ, вул. Олекси Тихого, буд. 42А (літера К), та було встановлено наявність 65 гральних автоматів, 6 машин для перемішування карт, а також ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» було повідомлено про наявність в лаунж - зоні 3 гральних автоматів, про що зазначено в акті обстеження (огляду) приміщення від 02.09.2022 № 3816/26-15-07-04-04.

Із фактично наявних гральних автоматів встановлено лише 13 із 41 та встановлено машини для перемішування карт лише 4 із 14, які експортувалися у березні 2022 року та були реімпортовані в червні 2022 року (перелік наявного грального обладнання наведено в акті перевірки). Такі гральні автомати та машинки для перемішування карт були зазначені в акті інвентаризації товарів на складі № 2 від 01.09.2022 (основний склад); акті інвентаризації товарів на складі № 3 від 01.09.2022 (основний склад); інвентаризаційному описі необоротних активів, № 1 від 01.09.2022 (м. Київ, вул. Олекси Тихого, буд. 42А (літера К)).

Також під час проведення перевірки, позивачу направлено запит від 08.09.2022 № 3 щодо надання інформації (пояснень) та її документальне підтвердження, зокрема:

надати регістри бухгалтерського обліку щодо порядку ведення обліку та руху (переміщення) основних засобів (у тому числі гральних автоматів та інших) по місцях їх зберігання/використання у господарській діяльності;

пояснення щодо встановлених розбіжностей по окремих позиціях основних засобж/ТМЦ (зокрема, гральні автомати, машини для перемішування карт та інші) в фактичній наявності (тобто, за результатами проведення огляду станом на 02.09.2022) та їх наявністю, що зазначена у наданих актах інвентаризації від 01.09.2022 і даних по рахунках 10 «Основні засоби», 15 «Капітальні інвестиції», 28 «Товари» (на дату проведення інвентаризації). Тобто, вибірковим порядком встановлено, що відповідно до даних актів інвентаризації підприємства: гральних автоматів та машин - 165 од., тоді як встановлено фактично - 71 од.

Крім того надати документальне підтвердження щодо обліку руху (переміщення) вказаних основних засобів/ТМЦ та надати оборотно-сальдові розгорнуті рахунка - 10 «Основні засоби», 15 «Капітальні інвестиції», 28 «Товари» (на дату проведення інвентаризації).

Однак було надано лише договір оренди нерухомого майна від 20.05.2022 №20/05/22, укладений між ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» (орендар) та ТОВ «ГАЛКОЙ» (орендодавець), та акт приймання-передачі нежитлове приміщення. Згідно з умовами договору оредодавець передає, а орендар приймає у строкове користування нежитлове приміщення площею 300 кв. м за адресою: м. Львів, вул. Бойківська, 5.

Слід звернути увагу, що ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» не надано пояснення та документального підтвердження щодо реалізації вказаних основних засобів/ТМЦ, а також станом на проведеня інвентаризації відсутня реєстрація податкових накладних по операціям з продажу вказаних товаро матеріальних цінностей на суму ПДВ 9 127 787,00 грн.

Також в матеріалах справи відсутні докази, що ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» подавало повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за ф. №20-ОЩІ щодо інших об`єктів оподаткування, крім за адресою: м. Київ, вул. Олекси Тихого, буд. 42 (літера К), та фактично вже після проведення інвентаризації було повідомлено про оренду у ТОВ «ГАЛКОМ» нежитлового приміщення площою 300 кв. м за адресою: м. Львів, вул. Бойківська, 5, на підставі договору оренди від 20.05.2022 № 20/05/22 (термін дії якого закінчився 21.08.2022).

Корім того, ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» листом від 07.09.2022 № 0709/2022-1 повідомлено, що для зберігання грального обладнання 20.05.2022 товариство на підставі договору оренди нерухомого майна №20/05/22 від 20.05.2022 орендувало складське приміщення площею 300,00 кв. м за адресою: м. Львів, вул. Бойківська, 5, де на даний час зберігається гральне обладнання товариства.

Отже, у зв`язку із ризиком знищення грального обладнання на території м. Києва, частина основних засобів, зокрема, гральні автомати, машини для перемішування карт, зберігаються у м. Львів, чим пояснюється їх відсутність у закладі товариства на території готелю «MERCURE KYIV CONGRESS» під час проведення огляду станом на 02.09.2022 та відповідно до наданих актів інвентаризації від 01.09.2022.

Таким чином, проведена інвентаризація 01.09.2022 грального закладу та його огляду за адресою: м. Київ, вул. Олекси Тихого, буд. 42А (літера К) мають розбіжності між обліковими даними бухгалтерського обліку (оборотно- сальдовими відомостями по рахунку 10 «Основні засоби», 11 «Інші необортні активи», 15 «Капітальні інвестиції», 28 «Товари») та фактичними даними, тобто відсутність окремих позицій товаро матеріальних цінностей (грального обладання) на суму ПДВ 9 127 787,00 грн.

Як результат перевіркою не можливо підтвердити інформацію, зазначену в акті інвентаризації товарів на складі № 1 від 01.09.2022 (основний склад); акті інвентаризації товарів на складі № 2 від 01.09.2022 (основний склад); акті інвентаризації товарів на складі № 3 від 01.09.2022 (основний склад); інвентаризаційному описі необоротних активів №1 від 01.09.2022 (м. Київ, вул. Олекси Тихого, буд. 42А (літера К)).

ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» не було надано інформацію щодо руху (переміщення) та документальне підтвердження (зокрема, акти внутрішнього переміщення) ТМЦ, про що складено відповідний акт.

Зважаючи на викладене, ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» не нараховано податкові зобов`язання з ПДВ у зв`язку із реалізацією (списанням) грального обладнання за перевіряємий період в сумі ПДВ 9 127 787,00 гривень.

Тобто, за період виникнення від`ємного значення ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» фактично здійснювало надання послуг з організування азартних ігор та та супутніх послуг (протягом грудня 2021 року по лютий 2022 року).

Слід зазначити, що ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» не здійснювало реалізацію товарів/послуг протягом січня-листопада 2021 року.

При цьому, ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» нараховано податкові зобов`язання, зокрема на гральне обладнання (зокрема, автомати, автоматичні машини та електрозалежні пристрої для автоматів, ігрове компоненти (рулетки), товари (гральні карти), меблі для бару тощо) на загальну суму ПДВ 15 742 459,00 грн, яке оприбутковано на баланс товариства за період виникнення від`ємного значення з ПДВ, згідно з наданими до перевірки оборотно-сальдовими відомостями станом на 30.06.2022 по рахунках по рахунках 104 «Основні засоби», 152 «Капітальні інвестиції», 286 «Товари на комісії».

Судом встановлено, що платник 22.11.2021 отримано ліцензію на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у гральних закладах казино (Рішення Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей про видачу ліцензії № 686 від 28.10.2021). Вказаний гральний заклад казино розташований за адресою: м. Київ, вул. Олекси Тихого, буд. 42а (літера К) (перший та другий поверхи готелю «MERCURE KYIV CONGRESS»), а також відповідно до повідомлення про відкриття до Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей від 22.12.2021, був відкритий 29.12.2021.

Також відсутня інформація, що позивачем здійснено розрахунок за період з 01.01.2021 по 30.11.2021 частки використання товарів/послуг та необоротних активів в оподатковуваних/неоподатковуваних операціях та не подавало до контролюючого органу додатку 6 до декларації «Розрахунок (перерахунок) частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях (Д6)».

У ході розгляду справи встановлено, що ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» включено до складу податкового кредиту товари/послуги (перелік податкових накладних наведено у додатку № 3 до акта перевірки) на суму ПДВ 2 300 408,00 грн, без врахування та застосування частки використання товарів/послуг та необоротних активів в оподатковуваних/ неоподатковуваних операціях.

Таким чином, ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» в порушення п. 44.1 ст. 44, п. 189.1 ст. 189, п.п. а) п. 198.5 ст. 198 ПК України занижено податкові зобов`язання з податку на додану вартість за червень 2022 року на загальну суму 2 300 408,00 грн.

Зокрема, в матеріалах справи міститься договір поставки від 02.03.2022 № 0403, укладений між ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» (продавець) та «SVIJET ZABAVE JEDAN» D.О.О. (Хорватія, Покупець).

Згідно з п. 3.1 вказаного договору загальна вартість товару, що постачається, становить 2 110 000 євро. Сторони погоджуються, що оплату вартості на банківський рахунок продавця товару здійснюється шляхом безготівкового перерахування коштів після отримання відповідного інвойсу, але не пізніше 01.03.2023.

Відповідно до п. 3.6. договору право власності на товар переходить від продавця покупцю в момент передачі товару в місці поставки та підписання обома сторонами відповідного акту приймання-передачі товару.

Також, до вказаного договору надано інвойс від 02.06.2022 № 1 на суму 299 573,67 євро та пакувальний лист до нього, в яких зазначено найменування товарів, кількість: гральні атомати у кількості 41 од. та шафл машини у кількості 26 одиниць.

На виконання умов договору оформлено митну декларацію від 22.03.2022 № 020425 щодо експорту грального обладнання у кількості 67 одиниць (гральні атомати у кількості 41 одиниць та шафл машини у кількості 26 од.) на суму 299 573,67 євро.

Разом із цим, ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» зареєстровано податкову накладну на загальну суму 9 937 078,00 грн.

Перевіркою встановлено, що зазначене гральне обладнання придбано у квітні, червні, липні, листопаді 2021 року. Суми ПДВ з придбання відповідно до податкових накладних та митних декларацій включено товариством до складу податкового кредиту у квітні, червні, липні, листопаді 2021 року.

Водночас, ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» у квітні, червні, липні, листопаді 2021 року зареєстровані податкові накладні щодо нарахування податкових зобов`язань відповідно до вимог п.п. а) п. 198.5 ст. 198 ПК України.

У подальшому, встановлено, що ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» зареєстровано розрахунки коригування до раніше зареєстрованих зведених податкових накладних щодо зменшення податкових зобов`язань з ПДВ на суму 4 167 295,75 грн:

розрахунок коригування від 21.03.2022 № 1 до зведено ї податкової накладної від 30.04.2021 № 1 на суму ПДВ 379 828,16 грн;

розрахунок коригування від 21.03.2022 № 2 до зведеної податкової накладної від 30.06.2022 № 1 на суму ПДВ 856 750,09 грн;

розрахунок коригування від 21.03.2022 № 3 до зведено ї податкової накладної від 31.07.2021 №1 на суму ПДВ 116 452,95 грн;

розрахунок коригування від 21.03.2022 № 4 до зведено ї податкової накладної від 30.09.2021 № на суму ПДВ 720 476,75 грн;

розрахунок коригування від 21.03.2022 № 5 до зведеної податкової накладної від 30.11.2021 № 1 на суму ПДВ 1 044 787,84 грн.

На підставі вказаних розрахунків ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» проведено та задекларовано коригування податкових зобов`язань на суму 4 167 296 грн у рядку 4.1 податкової декларації з ПДВ за березень 2022 року (суми коригування зобов`язань в розрізі грального обладнання наведено в акті перевірки).

У подальшому, між ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» (продавець) та «SVIJET ZABAVE JEDAN» D.О.О. (Хорватія, Покупець) укладено додаткову угоду про повернення товару від 16.05.2022 до договору № 0403.

Відповідно до вказаної угоди товар повертається у незмінному стані у якості та кількості відповідно до Специфікації № 1 до договору від 02.03.2022 № 0403.

У зв`язку з чим оформлено митну декларацію від 03.06.2022 № 048736 в митному режимі «Реімпорт товарів: грального обладнання (гральні атомати у кількості 41 од. та шафл машини у кількості 26 од.)» та нараховано ПДВ в сумі 1 882 182,69 грн.

Позивачем було зазначено, що розбіжності між загальною вартістю товару, що вказана в п. 3.1 договору (2 100 000 євро) та вартістю, що вказана в інвойсі (299 573,67 євро), пояснюються, тим що сторони договору мають право визначати загальну вартість товарів на власний розсуд і вказувати таку вартість в договорі.

Натомість, вартість фактично поставленого за договором товару може відрізнятись від вказаної в договорі, оскільки договорів може бути виконаний тільки частково. Зокрема, в бухгалтерському обліку була відображена тільки вартість фактично поставленого товару на суму 299 573,67 євро.

Щодо розрахунків між сторонами, товариство вказує, що п. 3.4. договору передбачено оплату після отримання інвойсу, але не пізніше 01.03.2023. Також, розрахунки між Сторонами не проводились.

Станом на 30.06.2022 заборгованість по рахунку бухгалтерського обліку № 362 по розрахунках із нерезидентом «SVIJET ZABAVE JEDAN» D.O.O. відсутня.

Враховуючи викладене, ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» документально оформлено операції з постачання (експорту) та не доведено факту використання грального обладнання в оподатковуваних операціях, оскільки вказані товари поверненні, у зв`язку із чим не правомірно проведено коригування податкових зобов`язань у сумі 4 167 296,00 грн ПДВ (до зменшення).

Аналогічна правова позиція міститься у постанові Верховного Суду від 17.08.2021 у справі № 420/6598/20.

Зважаючи на зазначене, ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» в порушення п. 44.1 ст. 44, п. 189.1 ст. 189, п.п. а) п. 198.5 ст. 198 ПК України занижено податкові зобов`язання з податку на додану вартість за перевіряємий період на загальну суму 4 167 296,00 грн.

Таким чином, ТОВ «ФАВОРИТ КАЗІНО КОМПАНІ» на порушення п. 44.1 ст. 44, п. 189.1 ст. 189, п.п. а), г) п. 198.5 ст. 198, п. 200.4 ст. 200, п. 201.10 ст. 201 ПК України завищено від`ємне значення з ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду, на суму 8 503 272 грн, та занижено податкове зобов`язання з ПДВ до сплати на загальну суму 8 974 402 грн за червень 2022 року.

Проаналізувавши наведене у сукупності, суд приходить до висновку, що відповідачем правомірно прийнято спірні податкові повідомлення рішення та визначено податкові зобов`язання.

Відповідно до ст. 17 Закону України від 23.02.2006 № 3477-IV «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Суд враховує роз`яснення, що викладені у п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, відповідно до якого обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Цей же принцип знайшов свій вираз у низці рішень Європейського суду з прав людини, у яких ЄСПЛ неодноразово наголошував, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain); рішення у справі "Серявін та інші проти України").

Крім того, суд зазначає, що Європейський суд з прав людини неодноразово підкреслював особливу важливість принципу належного урядування. Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (рішення у справах Беєлер проти Італії, Онер`їлдіз проти Туреччини, Megadat.com S.r.l. проти Молдови, Москаль проти Польщі).

На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок (рішення у справах Лелас проти Хорватії, Тошкуце та інші проти Румунії) і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах (рішення у справах Онер`їлдіз проти Туреччини, Беєлер проти Італії).

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У відповідності до ч. 2 ст. 73 КАС України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За таких обставин, з урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, враховуючи той факт, що судом у задоволенні позовних вимог відмовлено, понесені позивачем судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору, відшкодуванню на користь позивача не підлягають.

Керуючись ст. 9, 14, 73 - 78, 90, 139, 143, 242- 246, 250, 255 КАС України, суд

в и р і ш и в:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Головенко О.Д.

Дата ухвалення рішення31.10.2023
Оприлюднено17.11.2023
Номер документу114934350
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —320/4238/23

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Рішення від 31.10.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

Ухвала від 27.02.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні