Ухвала
від 16.11.2023 по справі 296/8039/21
КОРОЛЬОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа № 296/8039/21

1-кп/296/339/23

У Х В А Л А

Іменем України

16 листопада 2023 року.Житомир

Корольовський районний суд м.Житомира в складі:

головуючого ОСОБА_1

з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2

прокурора ОСОБА_3

представника цивільного позивача ОСОБА_4

обвинуваченого ОСОБА_5

захисника ОСОБА_6 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі кримінальне провадження за обвинуваченням ОСОБА_5 за ст.ст. 365-2 ч.3, 362 я.1 КК України,-

встановив:

Відповідно до обвинувального акту ОСОБА_5 обвинувачується у зловживанні своїми повноваженнями державним реєстратором з метою отримання неправомірної вигоди, що спричинило тяжкі наслідки, а також у проведенні несанкціонованої зміни інформації, яка обробляється в автоматизованих системах, вчиненої особою, яка має право доступу до неї, тобто у скоєнні злочинів, передбачених ч. 3 ст. 365-2 та ч. 1 ст. 362 КК України, за наступних обставин.

ОСОБА_5 відповідно до наказу директора Комунального підприємства «Центр державної реєстрації» Садківської сільської ради №4 від 29.05.2018 «Про прийняття на роботу» був прийнятий на посаду державного

реєстратора вказаного підприємства.

При цьому, 01.06.2018 ОСОБА_5 під підпис ознайомлений з посадовою інструкцією Державного реєстратора Комунального підприємства «Центр державної реєстрації» Садківської сільської ради, затвердженої наказом директора ОСОБА_7 від 01.06.2018 №7/1 (далі - посадова інструкція).

Відповідно до підпункту 1.1. посадової інструкції державний реєстратор Комунального підприємства «Центр державної реєстрації» Садківської сільської ради (далі - державний реєстратор) забезпечує виконання завдань, покладених на нього Комунальним підприємством «Центр державної реєстрації» Садківської сільської ради, державного реєстратора прав на нерухоме майно відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань».

Відповідно до підпункту 1.2. посадової інструкції державний реєстратор призначається та звільняється з посади наказом директора Комунального підприємства «Центр державної реєстрації» Садківської сільської ради з дотриманням вимог Законів України «Про засади запобігання і протидії корупції», «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань» та законодавства про працю.

Відповідно до підпункту 1.3. посадової інструкції на посаду державного реєстратора Підприємства може бути прийнято громадянина України, який володіє державною мовою, має повну вищу юридичну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста за напрямком підготовки «Право», стаж роботи за фахом на державній службі на посаді не нижче провідного спеціаліста не менше 1 року або стаж роботи в інших сферах управління не менше 3 років, знати: основи діловодства; правила ділового етикету; основні принципи роботи з комп`ютерною технікою та відповідними програмними засобами; законодавство з питань охорони праці, правила техніки безпеки та пожежної безпеки, гігієни праці.

Відповідно до підпункту 1.4. посадової інструкції державний реєстратор у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства юстиції України, Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських-формувань», статутом КП «Центр державної реєстрації» Садківської сільської ради та цією інструкцією.

Посадовою інструкцією визначено завдання та обов`язки державного реєстратора, серед яких державний реєстратор відповідно до покладених на нього завдань:

2.1.1. встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на майно та їх обтяженнями, зокрема:

- відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом;

- відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав;

- відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах;

- наявність обтяжень прав на нерухоме майно;

- наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;

2.1.2. перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.

Крім того, під час проведення реєстраційних дій державний реєстратор обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру дозвільних документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії Державного реєстру прав з Єдиним державним реєстром судових рішень; відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів таких прав; присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна у випадках, передбачених цим законом; виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав); формує за допомогою Держаного реєстру прав документи за результатом розгляду заяви у сфері державної реєстрації прав; формує реєстраційні справи у паперовій формі; здійснює інші повноваження, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (п.п. 2.1.4. - 2.1.10. посадової інструкції).

Пунктом 4 посадової інструкції визначено відповідальність державного реєстратора за виконання покладених на нього завдань.

Так, відповідно до підпунктів 4.1. - 4.2. посадової інструкції діяльність державного реєстратора ґрунтується на засадах законності, персональної відповідальності, взаємодії з органами місцевого самоврядування; державний реєстратор за порушення законодавства у сфері державної реєстрації несе дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність у порядку, встановленому Законом.

Згідно з підпунктом 4.6. посадової інструкції шкода, що заподіяна Державним реєстратором фізичним чи юридичним особам під час виконання своїх службових обов`язків, підлягає відшкодуванню у порядку, встановленому Законом.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі - Закону) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 10 Закону, державним реєстратором є громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб`єктом державної реєстрації прав.

Таким чином, ОСОБА_5 з 29.05.2018 перебував на посаді державного реєстратора та був наділений повноваженнями щодо проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Встановлено, що у провадженні Корольовського відділу державної виконавчої служби у місті Житомирі Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України перебуває зведене виконавче провадження №50894355 про стягнення заборгованості з Державного підприємства «Житомирський центр науково-технічної інформації та інновацій» (далі - ДП «ЖЦНТІІ») на загальну суму 1 041 140,89 гривень.

Засновником ДП «Житомирський державний центр науково-технічної інформації та інновацій» є Міністерство освіти і науки України, при цьому Підприємство з 08.10.2015 знаходиться в процесі припинення, а його правонаступником став Державний університет «Житомирська політехніка».

Відповідно до відомостей, які містяться в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, за боржником - ДП «ЖЦНТІІ» було зареєстровано право власності на нерухоме майно, а саме: будівлю літерою «А», загальною площею 1185,6 кв.м, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

В Єдиному реєстрі заборон відчуження об`єктів нерухомого майна 21.04.2016 на підставі постанови державного виконавця ОСОБА_8 . Корольовського відділу державної виконавчої служби Житомирського міського управління юстиції №ВП50692640 зареєстровано обтяження у вигляді арешту на нерухоме майно вищезазначеного Державного підприємства, а саме: будівлю літерою «А», загальною площею 1185,6 кв.м, що знаходиться за адресою: м. Житомир вул. Велика Бердичівська, 31. Зміст та характеристика обтяження - заборонено відчужувати усе нерухоме майно.

Порядок реалізації арештованого майна визначений відповідним Порядком, який затверджений наказом Міністерства юстиції України від 29.09.2016 №2831/5 (далі - Порядок №2831/5).

Розділами II «Передача майна на реалізацію», III «Підготовка до проведення електронних торгів (торгів за фіксованою ціною)», IV «Порядок реєстрації учасників електронних торгів (торгів за фіксованою ціною)», V «Проведення електронних торгів», VIII «Оформлення результатів електронних торгів», X «Порядок розрахунків за придбане на електронних торгах майно та перехід права власності» Порядку №2831/5 визначено, що для реалізації майна шляхом його продажу на аукціоні необхідно:

- визначити вартість майна відповідно до статті 57 Закону України «Про виконавче провадження»;

- сформувати державним виконавцем заявку на реалізацію арештованого майна та погодити її з начальником відділу державної виконавчої служби;

- внести організатором в Систему (інформаційна електронна торгова система) інформаційне повідомлення про електронні торги, тобто сформувати лот;

- зареєструвати учасників торгів;

- провести електронні торги;

- сформувати протокол електронних торгів за лотом, що розміщується у відповідному особистому кабінеті відділу державної виконавчої служби;

- після повного розрахунку переможця за придбане майно на підставі протоколу про проведення електронних торгів та платіжного документа скласти акт про проведені електронні торги, що затверджується у начальника відділу, якому державний виконавець безпосередньо підпорядкований.

Пунктом 7 Розділу X Порядку передбачено, що не пізніше наступного робочого дня з дня видачі/надсилання акта про проведені електронні торги переможцю всі арешти та заборони, накладені органами державної виконавчої служби (приватними виконавцями), з такого майна знімаються виконавцем крім арешту, накладеного на виконання рішення суду про вжиття заходів для забезпечення позову). Копії постанови виконавця про зняття арешту з реалізованого майна надсилаються не пізніше наступного робочого дня після її винесення переможцю та відповідному органу (установі) для зняття арешту.

При цьому, у відповідності до п. 8 Розділу X Порядку у випадку придбання нерухомого майна документом, що підтверджує виникнення права власності на придбане майно, є свідоцтво про придбання нерухомого майна з прилюдних торгів, яке видається нотаріусом на підставі акта про проведені електронні торги.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 27 Закону державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі, зокрема, виданого нотаріусом свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів).

Приписами ч. 5 ст. 3 Закону встановлено, що державна реєстрація прав у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об`єктом незвершеного будівництва проводиться нотаріусом, яким вчинено таку дію.

Крім того, порядок та документи, необхідні для оформлення майна, придбаного з прилюдних торгів, визначені Законом України «Про нотаріат» та Порядком вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 22.02.2012 №296/5 (далі - Порядок №296/5).

Згідно з п. 5 ч. 1 ст. 34 Закону України «Про нотаріат» нотаріуси вчиняють такі нотаріальні дії, зокрема: видають свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів). Відповідно до ч. 1 ст. 72 вказаного Закону придбання арештованого нерухомого майна з прилюдних торгів (аукціонів) оформлюється нотаріусом за місцезнаходженням такого майна шляхом видачі набувачу відповідного свідоцтва на підставі документів, визначених Законом України «Про виконавче провадження».

Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 глави 12 розділу II Порядку №296/5 придбання арештованого або заставленого нерухомого майна з прилюдних торгів (аукціонів) оформлюється нотаріусом за місцезнаходженням такого майна шляхом видачі набувачу відповідного свідоцтва.

Свідоцтво про придбання арештованого нерухомого майна з прилюдних торгів видається нотаріусом на підставі акта про проведені публічні торги, складеного державним виконавцем та затвердженого начальником відповідного відділу державної виконавчої служби або приватним виконавцем (підпункт 3.1 пункту 3 Порядку №296/5).

Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону державний реєстратор, серед іншого:

1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:

- відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих документах;

- наявність обтяжень прав на нерухоме майно;

- наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;

2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;

10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону державна реєстрація прав проводиться в такому порядку:

1) формування та реєстрація заяви в базі даних заяв;

2) прийняття документів, що подаються разом із заявою про державну реєстрацію прав, виготовлення їх електронних копій шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та розміщення їх у Державному реєстрі прав;

3) встановлення черговості розгляду заяв про державну реєстрацію прав, що надійшли на розгляд;

4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, зупинення державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень;

5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав або про відмову в такій реєстрації;

6) відкриття (закриття) розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до Державного реєстру прав відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів цих прав;

7) формування інформації з Державного реєстру прав для подальшого використання заявником;

8) видача документів за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.

Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до п. 3, п. 4, п. 6 та п. 9 ч. 1 ст. 24 Закону у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо:

- подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом;

- подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження;

- наявні зареєстровані обтяження речових прав на нерухоме майно;

- заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об`єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію.

Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав.

Відповідно до пункту 12 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127 (у редакції, чинній на момент проведення реєстраційних дій) (далі - Порядку №1127) розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на таке майно, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а також наявність підстав для проведення державної реєстрації прав, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав.

Згідно з абзацом 1 пункту 18 Порядку №1127 за результатом розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор приймає рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації.

Згідно пункту 23 Порядку №1127 за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, що визначені Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державний реєстратор приймає відповідне рішення, яке повинне містити вичерпний перелік обставин, що стали підставою для його прийняття, з відповідним обґрунтуванням їх застосування.

Згідно з пунктом 40 Порядку №1127 державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених ст. 27 Закону та Порядком №1127.

Згідно з пунктом 70 Порядку №1127 для державної реєстрації права власності на об`єкт незавершеного будівництва, набутого на підставі договору або з прилюдних торгів, подаються відповідний договір або свідоцтво про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) чи свідоцтво про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися.

У ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_5 , будучи державним реєстратором Комунального підприємства «Центр державної реєстрації» Садківської сільської ради, перебуваючи в м. Києві, за точно невстановленою досудовим розслідуванням адресою, 15.02.2019 отримав заяву, підписану від імені ОСОБА_9 , про державну реєстрацію права власності на об`єкт нерухомого майна - нежитлової будівлі за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 1185,6 кв.м., з реєстраційним номером об`єкта нерухомого майна 690136318101, та зареєстрував її у вказаний день о 09:27:44 години у базі даних про реєстрацію заяв і запитів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за реєстраційним номером 32696821.

У цей же день та місці, у точно невстановлений час, однак не пізніше 11:13:15 години, ознайомившись із доданими до заяви документами, а саме технічним паспортом №б/н на об`єкт нерухомості, виданим КП «Житомирське міське БТІ», та актом про проведені електронні торги, номер: 50692640, що виданий 30.08.2018 Корольовським ВДВС міста Житомир ГТУЮ у Житомирській області, у ОСОБА_5 виник злочинний умисел, спрямований на зловживання своїми повноваженнями, тобто умисне, з метою отримання неправомірної вигоди для іншої фізичної особи використання своїх службових повноважень державного реєстратора, що спричинило тяжкі наслідки, та несанкціоновані дії з інформацією, яка обробляється в автоматизованих системах, тобто несанкціоновані зміни інформації, яка обробляється в автоматизованих системах, особою, що має право доступу до неї.

З метою реалізації свого злочинного умислу, достовірно знаючи, що акт про проведені електронні торги, номер: 50692640, що виданий 30.08.2018 Корольовським ВДВС міста Житомир ГТУЮ у Житомирській області, не є правовстановлюючим документом на нерухоме майно, та те, що у випадку проведення аукціону з реалізації арештованого майна підставою для державної реєстрації права власності на таке майно є видане нотаріусом свідоцтво про придбання майна з прилюдних торгів, а державна реєстрація такого майна має бути проведена саме нотаріусом, що видав таке свідоцтво, усвідомлюючи наявність зареєстрованого в Єдиному реєстрі заборон обтяження речових прав на нерухоме майно за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 1185,6 кв.м., з реєстраційним номером об`єкта нерухомого майна 690136318101, у вигляді арешту, накладеного 21.04.2016 на підставі постанови державного виконавця Корольовського відділу державної виконавчої служби ОСОБА_8 серії ВП №50692640, ОСОБА_5 , зловживаючи своїми повноваженнями державного реєстратора, діючи всупереч вимогам чинного законодавства, з особистих мотивів, з метою отримання ОСОБА_9 у приватну власність нерухомого майна за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 1185,6 кв.м., використовуючи IP адресу: 212.90.62.60, здійснив вхід під особистим логіном до автоматизованої системи Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, доступ до якого йому наданий у зв`язку з виконанням посадових обов`язків державного реєстратора, та несанкціоновано, тобто за відсутності правових підстав проводити такі дії, 15.02.2019 о 11:13:15 години змінив інформацію, яка зберігається в автоматизованій системі, щодо власника нерухомого майна шляхом прийняття рішення №45543073 про державну реєстрацію права власності на об`єкт нерухомого майна - нежитлову будівлю за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 1185,6 кв.м., з реєстраційним номером об`єкта нерухомого майна 690136318101, за ОСОБА_9 .

В подальшому, у цей же день та місці з метою доведення свого злочинного умислу до кінця, ОСОБА_5 видав витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №156404704 від 15.02.2019, що підтверджує проведення ним державної реєстрації права власності на нежитлову будівлю за адресою: АДРЕСА_1 , за ОСОБА_9 .

За таких обставин, внаслідок вказаних умисних дій ОСОБА_5 , який зловживаючи своїми повноваженнями державного реєстратора, з особистих мотивів, з метою отримання неправомірної вигоди іншою фізичною особою, провів державну реєстрацію права власності на об`єкт нерухомості за іншою особою всупереч вимогам чинного законодавства, з державної власності вибув об`єкт нерухомого майна - нежитлова будівля за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 1185,6 кв.м., з реєстраційним номером об`єкта нерухомого майна 690136318101, вартістю 8 953 651 грн., що у відповідності до п. 4 Примітки до ст. 364 КК України, у двісті п`ятдесят і більше разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян, тобто спричинило тяжкі наслідки.

В судовому засіданні представником цивільного позивача заявлено клопотання, яке

було викладено в окремому процесуальному документі про скасування арешту на нерухоме майно за адресою АДРЕСА_1 , загальною площею 1185,6 кв.м., реєстраційний номер об`єкта 690136318101.

Прокурор не заперечувала проти задоволення вказаного клопотання.

Сторона захисту заперечувала проти скасування зазначеного арешту.

Суд, дослідивши матеріали справи та заслухавши думки всіх учасників процесу, приходить до наступного.

З метою забезпечення речового доказу по справі, слідчим суддею Корольовського районного суду м.Житомира від 03 липня 2020 року був накладений арешт на нежитлову будівлю за адресою АДРЕСА_1 , загальною площею 1185,6 кв.м., реєстраційний номер об`єкта 690136318101.

Відповідно до Постанови Пленуму Верховного Суду України від 27.08.1976 р. «Про судову практику в справах про виключення майна з опису» і роз`яснень, що містяться у даній постанові Пленуму Верховного Суду України від 22.12.1995 р. за №20 «Про судову практику у справах за позовами про захист права власності», вимоги особи, що ґрунтуються на її права власності на арештоване майно, розглядаються за правилами, установленими для розгляду позовів про звільнення майна з-під арешту в порядку, передбаченому кримінальним процесуальним законодавством, коли арешт на майно накладено при провадженні в кримінальній справі, розглядаються заяви боржників на правильність арешту майна.

В той же час відповідно до ст. 174 ч.2 КПК України арешт на майно може бути скасований судом лише у разі, якщо автором клопотання буде доведено, що в подальшому застосовуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладений необґрунтовано.

На підставі викладеного суд приходить до висновку, що клопотання представника цивільного позивача про скасування арешту на нежитлову будівлю підлягає задоволенню, оскільки тривале невикористання вказаного об`єкта права власності призводить до негативних наслідків для власника та скасування вказаного арешту не зможе вплинути на встановлення істини по справі.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 89, 372 КПК України,-

постановив:

Клопотання представника цивільного позивача задовольнити.

Скасувати арешт з нежитлової будівлі за адресою АДРЕСА_1 , загальною площею 1185,6 кв.м., реєстраційний номер об`єкта 690136318101, накладений ухвалою слідчого судді Корольовського районного суду м.Житомира від 03 липня 2020 року, шляхом зняття заборони державним реєстраторам речових прав на нерухоме майно, нотаріусам, які здійснюють повноваження в сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень відповідно до вимог Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», щодо нерухомого майна за адресою АДРЕСА_1 , загальною площею 1185,6 кв.м., реєстраційний номер об`єкта 690136318101 для проведення реєстрації права державної власності за Державним університетом «Житомирська політехніка» (10005, м. Житомир, вул. Чуднівська, 103, ідентифікаційний код 05407870), з правом проведення реєстраційних дій та з правом користування даним майном, без права відчуження та внесення конструкційних змін.

Ухвала суду може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду через Корольовський районний суд м.Житомира протягом 7 днів з дня оголошення ухвали.

Головуючий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення16.11.2023
Оприлюднено17.11.2023
Номер документу114947347
СудочинствоКримінальне
СутьОСОБА_5 за ст.ст. 365-2 ч.3, 362 я.1 КК України

Судовий реєстр по справі —296/8039/21

Ухвала від 16.11.2023

Кримінальне

Корольовський районний суд м. Житомира

Покатілов О. Б.

Ухвала від 12.07.2022

Кримінальне

Корольовський районний суд м. Житомира

Покатілов О. Б.

Ухвала від 16.09.2021

Кримінальне

Корольовський районний суд м. Житомира

Покатілов О. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні