Рішення
від 16.11.2023 по справі 922/4020/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" листопада 2023 р.м. ХарківСправа № 922/4020/23

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Хотенця П.В.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу

за позовом Харківського обласного центру зайнятості, в особі Ізюмської філії Харківського обласного центру зайнятості, м. Харків до Товариства з обмеженою відповідальністю "НАШ КРАЙ БАЛАКЛІЯ", м. Балаклія про стягнення 15697,52 грн. без виклику учасників справи

ВСТАНОВИВ:

Позивач - Харківський обласний центр зайнятості, в особі Ізюмської філії Харківського обласного центру зайнятості, м. Харків звернувся до господарського суду Харківської області з позовною заявою до відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "НАШ КРАЙ БАЛАКЛІЯ", м. Балаклія, в якій просить суд стягнути з відповідача суму коштів виплачених, як компенсація роботодавця витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у розмірі 15697,52 грн. Також просить покласти на відповідача витрати зі сплати судового збору.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 18 вересня 2023 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито спрощене позовне провадження у справі № 922/4020/23 та ухвалено розгляд справи № 922/4020/23 здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами.

Процесуальні документи у цій справі (ухвала суду про відкриття провадження у справі) надсилалися всім учасникам судового процесу, що підтверджуються штампом канцелярії на зворотній стороні відповідного документу.

Позивачем ухвалу суду про відкриття провадження у справі отримано 18 вересня 2023 року, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.

Від відповідача повернулась ухвала про відкриття провадження у справі з відміткою пошти "адресат відсутній за вказаною адресою".

Згідно частини 7статті 120 Господарського процесуального кодексу України у разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу, які не мають офіційної електронної адреси, та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв`язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає.

Інформації ж про іншу адресу відповідача у суду немає.

У разі якщо ухвалу про вчинення відповідної процесуальної дії направлено судом за належною адресою, тобто, повідомленою суду стороною, і повернуто підприємством зв`язку з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про вчинення відповідної процесуальної дії. Сам лише факт неотримання кореспонденції, якою суд, з додержанням вимог процесуального закону, надсилав ухвалу для вчинення відповідних дій за належною адресою та яка повернулася в суд у зв`язку з її неотриманням адресатом, не може вважатися поважною причиною невиконання ухвали суду, оскільки зумовлений не об`єктивними причинами, а суб`єктивною поведінкою сторони щодо отримання кореспонденції, яка надходила на його адресу (постанова Верховного Суду від 25 червня 2018 року у справі № 904/9904/17).

Таким чином, суд дійшов висновку, що сторони були належним чином повідомлені про розгляд даної справи.

Відзиву на позов відповідачем до суду надано не було.

Відповідно до статті 248 Господарського процесуального кодексу України, суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Згідно частини 1 статті 252 Господарського процесуального кодексу України, розгляд справи у порядку спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи в порядку загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.

Відповідно до частини 2статті 252 Господарського процесуального кодексу України, розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться.

Згідно статті 114 Господарського процесуального кодексу України, суд має встановлювати розумні строки для вчинення процесуальних дій. Строк є розумним, якщо він передбачає час, достатній, з урахуванням обставин справи, для вчинення процесуальної дії, та відповідає завданню господарського судочинства.

Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року, яка ратифікована Україною 17 липня 1997 року, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи у продовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру.

Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням частини 1 статті 6 даної Конвенції (§ 66 69 рішення Європейського суду з прав людини від 08 листопада 2005 року у справі "Смірнова проти України").

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про вчинення усіх необхідних дій для розгляду справи та про достатність у матеріалах справи документальних доказів для вирішення спору по суті.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються заявлені позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарським судом встановлено наступне.

За направленням Балаклійської районної філії Харківського обласного центру зайнятості Дончик Оксана Анатоліївна була працевлаштована з 07 квітня 2022 року на нове робоче місце до Товариства з обмеженою відповідальністю "НАШ КРАЙ БАЛАКЛІЯ" на вакансію адміністратор (господар залу), з компенсацією роботодавцю витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2013 року № 347 (зі змінами).

На підставі заяви та довідки Товариства з обмеженою відповідальністю "НАШ КРАЙ БАЛАКЛІЯ" від 02 червня 2020 року, директором Балаклійської районної філії Харківського обласного центру зайнятості було видано наказ № НТ200615 від 15 червня 2020 року, про компенсацію фактичних витрат Товариства з обмеженою відповідальністю "НАШ КРАЙ БАЛАКЛІЯ" у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування суб`єкту малого підприємництва, який працевлаштовує безробітного на нове робоче місце в пріоритетному виді економічної діяльності на підставі частини 2 статті 27 Закону України "Про зайнятість населення".

Наказом директора Балаклійської районної філії Харківського обласного центру зайнятості №НТ210607 від 07 червня 2021 року припинено компенсацію фактичних витрат Товариства з обмеженою відповідальністю "НАШ КРАЙ БАЛАКЛІЯ" у розмірі ЄВ на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з закінченням строку виплати 07 червня 2021 року.

З матеріалів справи вбачається, що 07 лютого 2022 року на адресу Балаклійської районної філії Харківського обласного центру зайнятості надійшов лист Товариства з обмеженою відповідальністю "НАШ КРАЙ БАЛАКЛІЯ", згідно якого, ОСОБА_1 була звільнена за прогули (пункт 4 статті 40 КЗпП України) з 09 листопада 2021 року (наказ від 16 листопада 2021 року №16/11-1к), до закінчення дворічного періоду (06 квітня 2022 року).

Згідно звіту "3-ПН" підприємством Товариства з обмеженою відповідальністю "НАШ КРАЙ БАЛАКЛІЯ" 09 лютого 2022 року було подано вакансію "адміністратор (господар залу)". На заявлену вакансію Балаклійська районна філія Харківського обласного центру зайнятості підібрала іншого працівника ОСОБА_2 , яка 24 лютого 2022 року до роботи не приступила, при цьому в заяві про вчинення кримінальних правопорушень Товариство з обмеженою відповідальністю "НАШ КРАЙ БАЛАКЛІЯ" зазначили, що тільки 01 березня 2022 року були змушені зупинити свою діяльність після початку повномасштабної військової агресії проти України.

Таким чином, підприємством Товариства з обмеженою відповідальністю "НАШ КРАЙ БАЛАКЛІЯ" не працевлаштовано іншого зареєстрованого безробітного на місце звільненого працівника ОСОБА_1 до закінчення дворічного періоду.

Відповідно до пункту 7 Порядку компенсації роботодавцю витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого постановою КМУ від 15 квітня 2013 року №347 (зі змінами), у разі звільнення працівника, за якого виплачувалася компенсація, з ініціативи роботодавця або за згодою сторін до закінчення дворічного строку з дня працевлаштування сума виплачених коштів повертається в повному обсязі до бюджету Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та Фонду соціального захисту інвалідів залежно від джерел компенсації або на його робоче місце за направленням центру зайнятості працевлаштовується інший зареєстрований безробітний з числа громадян, визначених пунктом 3 цього Порядку залежно від джерел компенсації. Тривалість виплати компенсації та строк працевлаштування обчислюється сумарно.

Наказом Міністерством економіки України від 06 грудня 2022 року № 5064 "Про реорганізацію державних установ Державної служби зайнятості" реорганізовано Ізюмський міськрайонний центр зайнятості (ЄДРПОУ 22683353) шляхом приєднання до Харківського обласного центру зайнятості, який є правонаступником усіх майнових і немайнових прав та обов`язків Ізюмського міськрайонного центру зайнятості.

Згідно наказу Харківського обласного центру зайнятості від 15 грудня 2022 року № 859 "Про створення Ізюмської філії Харківського обласного центру зайнятості та затвердження її Положення" створено Ізюмську філію Харківського обласного центру зайнятості, до структури якої входить Балаклійське управління Ізюмської філії Харківського обласного центру зайнятості.

Враховуючи вищевикладені обставини, директором Харківського обласного центру зайнятості видано наказ № 417 від 25 квітня 2023 року "Про повернення коштів, виплачених як компенсація фактичних витрат роботодавця на сплату єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування Товариства з обмеженою відповідальністю "НАШ КРАЙ БАЛАКЛІЯ" у сумі 15697,52 грн за період з 07 квітня 2020 року по 06 квітня 2021 року, виплачених як компенсація фактичних витрат роботодавця на сплату єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за працевлаштованого безробітного ОСОБА_1 з 07 квітня 2020 року, у зв`язку зі звільненням останньої 09 листопада 2021 року за прогули у відповідності до пункту 4 статті40 КЗпП України до закінчення дворічного строку з дня працевлаштування.

З метою врегулювання спору в досудовому порядку, позивачем до Товариства з обмеженою відповідальністю "НАШ КРАЙ БАЛАКЛІЯ" направлений лист-претензія, яка отримана відповідачем 04 травня 2023 року, але залишена останнім без відповіді.

Вказані обставини, на думку позивача, свідчать про порушення його прав та охоронюваних законом інтересів і є підставою для їх захисту у судовому порядку.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно статті 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки, й серед підстав виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, передбачає договори та інші правочини.

Харківський обласний центр зайнятості є державною установою у централізованій системі державних установ державної служби зайнятості, яка виконує завдання та функції у сфері зайнятості населення, трудової міграції та соціального захисту населення від безробіття, а також функції виконавчої дирекції Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, визначені Законами України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", "Про зайнятість населення".

Відповідно до частини 2 статті 34 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" Фонд загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття зобов`язаний, зокрема: виплачувати забезпечення та надавати соціальні послуги, передбачені цим Законом; вживати заходів до раціонального використання коштів і забезпечення фінансової стабільності Фонду; контролювати правильність витрат за страхуванням на випадок безробіття, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами з питань страхування на випадок безробіття, правильність призначення роботодавцем та виплати застрахованим особам допомоги по частковому безробіттю.

Правові, економічні та організаційні засади реалізації державної політики у сфері зайнятості населення, гарантії держави щодо захисту прав громадян на працю та реалізації їхніх прав на соціальний захист від безробіття визначає Закон України "Про зайнятість населення".

Згідно частини 2 статті 27 Закону України "Про зайнятість населення" суб`єктам малого підприємництва, які працевлаштовують безробітних строком не менше ніж на два роки за направленням територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, на нові робочі місця в пріоритетних видах економічної діяльності, щомісяця компенсуються фактичні витрати у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за відповідну особу за місяць, за який він сплачений. Компенсація виплачується за рахунок коштів, передбачених на такі цілі у бюджеті Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (у разі працевлаштування особи з інвалідністю з числа зареєстрованих безробітних, але якій відповідно до законодавства допомога по безробіттю не призначається), протягом одного року з дня працевлаштування безробітного у порядку та за переліком пріоритетних видів економічної діяльності, визначених Кабінетом Міністрів України.

Разом з тим, постановою Кабінету Міністрів України №347 від 15 квітня 2013 року затверджено Порядок компенсації роботодавцям витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до пункту 5 Порядку компенсація виплачується протягом одного року з дня працевлаштування зареєстрованого безробітного.

Згідно пункту 8 Порядку роботодавець, який працевлаштував зареєстрованого безробітного на нове робоче місце, для отримання компенсації подає протягом двох місяців з дня працевлаштування центру зайнятості заяву довільної форми, до якої додає довідку за формою згідно з додатком до Порядку. На підставі поданої роботодавцем заяви та довідки, персональних даних про особу, якими володіє центр зайнятості, даних органів доходів і зборів щодо відсутності у роботодавця заборгованості із сплати єдиного внеску, інформації органів Пенсійного фонду України про працевлаштування особи на нове робоче місце та відсутність у роботодавця заборгованості із сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, а також даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо порушеної справи про банкрутство або визнання роботодавця банкрутом центр зайнятості приймає протягом п`яти робочих днів рішення про виплату компенсації роботодавцю. Обмін зазначеними даними здійснюється в порядку взаємного обміну інформацією.

Відповідно до частини 3 статті 27 Закону України "Про зайнятість населення" у разі звільнення працівника, за якого виплачувалася компенсація відповідно до частини другої цієї статті, з ініціативи роботодавця до закінчення дворічного строку з дня працевлаштування сума наданих коштів повертається в повному обсязі до бюджету Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття або Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю залежно від джерела компенсації або на його робоче місце за направленням територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, у межах дворічного строку працевлаштовується інший безробітний.

Аналогічна позиція міститься в пунктах 7, 14 Порядку у разі звільнення працівника, за якого виплачувалася компенсація, з ініціативи роботодавця або за згодою сторін до закінчення дворічного строку з дня працевлаштування сума виплачених коштів повертається в повному обсязі до бюджету Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю залежно від джерела компенсації або на його робоче місце за направленням центру зайнятості працевлаштовується інший зареєстрований безробітний з числа громадян, визначених пунктом 3 цього Порядку залежно від джерела компенсації. Тривалість виплати компенсації та строк працевлаштування обчислюються сумарно. Роботодавець інформує протягом п`яти робочих днів центр зайнятості про звільнення працівника.

Згідно статей 55 Конституції України, статей 15, 16 Цивільного кодексу України кожна особа має право звернутись до суду за захистом свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Відповідно до статті 73 Господарського процесуального кодексу України: доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно статті 74 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до частини 1 статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими, законними, підтвердженими матеріалами справи і такими, що підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат суд керується статтею 129 Господарського процесуального кодексу України. У спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються: у разі задоволення позову - на відповідача; у разі відмови в позові - на позивача; у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Таким чином на відповідача покладається судовий збір у розмірі 2684,00 грн.

На підставі викладеного та керуючись статтями 1-5, 10, 11, 12, 41-46, 73-80, 86, 123, 129, 165, 196, 201, 208-210, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 247, 248, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "НАШ КРАЙ БАЛАКЛІЯ" (614207, Харківська область, м. Балаклія, вул. Центральна, буд. 36, код ЄДРПОУ 43265887) на користь Харківського обласного центру зайнятості, в особі Ізюмської філії Харківського обласного центру зайнятості (61068, м. Харків, вул. Олега Громадського, буд. 1а, код ЄДРПОУ 03491277) суму коштів виплачених, як компенсація роботодавця витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у розмірі 15697,52 грн та судового збору у розмірі 2684,00 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене безпосередньо до Східного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складання повного тексту рішення відповідно до статей 256, 257 Господарського процесуального кодексу України та з урахуванням пункту 17.5 Перехідних положень Кодексу.

Повне рішення складено "16" листопада 2023 р.

СуддяП.В. Хотенець

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення16.11.2023
Оприлюднено17.11.2023
Номер документу114954629
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/4020/23

Рішення від 16.11.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Хотенець П.В.

Ухвала від 18.09.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Хотенець П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні