Рішення
від 16.11.2023 по справі 280/2470/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

16 листопада 2023 року Справа № 280/2470/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши в порядку письмового провадження, за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомДержавного підприємства «Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№55)» (70002, Запорізька область, м. Вільнянськ, вул. Металістів, 1)

доДержавної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8)

провизнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державного підприємства «Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№55)» (далі позивач або ДП «ПДКВСУ (№55)») до Державної податкової служби України (далі відповідач), в якій позивач просить суд:

визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо не усунення методологічних та технічних помилок в електронному кабінеті платника податків ДП «Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№55)» (код ЄДРПОУ 08680075) щодо наявності податкової заборгованості з ПДВ за період з 30.09.2017 по 01.09.2020 на загальну суму 1 417 568,94 грн.;

зобов`язати Державну податкову службу України усунути методологічні та технічні помилки в електронному кабінеті платника податків ДП «Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№55)» (код ЄДРПОУ 08680075) щодо наявності податкової заборгованості з ПДВ за період з 30.09.2017 по 01.09.2020 на загальну суму 1 417 568,94 грн. (основне зобов`язання разом з штрафними санкціями та пеня) та зменшити її в електронному кабінеті до розміру, встановленого в рішенні Запорізького окружного адміністративного суду від 20.09.2021 у справі №280/6171/20, до суми 468 389,23 грн. (з яких пеня 126 845,69 грн. та 341 543,54 грн. основного зобов`язання разом зі штрафними санкціями).

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що ДП «ПДКВСУ (№55)» вважає дані за період з 30.09.2017 по 01.09.2020 про наявність податкового боргу з податку на додану вартість, що містяться в електронному кабінеті платника податків, необґрунтованими та помилковими. Так, рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 20.09.2021 у справі № 280/6171/20, яке набрало законної сили 07.06.2022, визнано безпідставним та необґрунтованим стягнення з підприємства податкового боргу в сумі 949179,71 грн. та у стягненні цієї суми відмовлено. Проте, зазначена сума продовжує обліковуватися в електронному кабінеті платника податків. Відтак, позивач вважає, що в його електронному кабінеті наявні методологічні та технологічні помилки, які відповідач в силу положень статті 42-1 Податкового кодексу України має виправити. Просить задовольнити позов.

Ухвалою суду від 24.04.2023 відкрито провадження в адміністративній справі № 280/2470/23 та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Відповідач позовні вимоги не визнав, у поданому відзиві посилається на те, що сума податкового боргу позивача з ПДВ, заявлена до стягнення, рішенням суду від 20.09.2021 у справі № 280/6171/20 не змінювалась. Тобто, зазначена сума залишилась сумою податкового боргу, при цьому позивач не звертався до суду із вимогами про її списання, визнання нечинними нарахувань тощо. Отже, позивач не згоден із сумою податкового боргу та вважає, що причиною є технологічні та методологічні помилки. Однак, результат розгляду справи № 280/6171/20 не тягне обов`язок контролюючого органу здійснити коригування податкового боргу та коригування даних боргу в інтегрованих картках платника. Отже, в електронному кабінеті платника відсутні методологічні та технічні помилки. Просить відмовити у задоволенні позову.

Також, від відповідача надійшло клопотання про розгляд справи з викликом сторін.

Розглянувши вказане клопотання, суд зазначає про таке.

Відповідно до ч. 1 ст. 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).

Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи (ч. 2 ст. 12 КАС України).

Згідно з пунктом 10 ч. 6 ст. 12 КАС України, для цілей цього Кодексу справами незначної складності є інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідно до ч. 1 ст. 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті (ч. 2 ст. 257 КАС України).

При цьому, згідно з ч. 3 ст. 257 КАС України, при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Як зазначено у ч. 1 ст. 260 КАС України, питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.

Згідно з ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Відповідно до ч. 6 ст. 262 КАС України суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін: 1) у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу; 2) якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.

Як зазначено у ч. 7 ст. 262 КАС України, клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву.

Зважаючи на те, що відповідачем не доведена необхідність розгляду справи з викликом сторін; дана справа є справою незначної складності і характер спірних правовідносин та предмет доказування в ній не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи, суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання представника податкової.

22.05.2023 від позивача надійшла відповідь на відзив (вх. № 20753), в якій він заперечує проти доводів відповідача.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Державне підприємство «Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№55)» (код ЄДРПОУ 08680075) зареєстроване в якості юридичної особи.

07.09.2020 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління ДПС у Запорізькій області до Державного підприємства «Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№55)», відповідно до якого податковий орган просив суд стягнути з підприємства заборгованість у розмірі 1644841,86 грн. (один мільйон шістсот сорок чотири тисячі вісімсот сорок одна грн. 86 коп.), з яких:

- у сумі 1417568,94 грн. по податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на рахунок UA66899998031300002900008079, код бюджетної класифікації 14060100, одержувач УК у Вільнян.р-ні (Вільнянський район), банк отримувача Казначейство України (ел. адм. подат.), код отримувача 37997149, МФО 899998;

- у сумі 227272,92 грн. по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податків у вигляді заробітної плати на рахунок UA538999980333169340000008080, код бюджетної класифікації11010100, одержувач УК у Вільнян.р-ні (Вільнянський район), банк отримувача Казначейство України (ел. адм. подат.), код отримувача 37997149, МФО 899998,

з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, за рахунок готівки, що належить такому платнику податків та інших активів платника.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 20.09.2021 у справі № 280/6171/20, яке набрало законної сили 07.06.2022, позовні вимоги Головного управління ДПС у Запорізькій області задоволено частково. Стягнуто з Державного підприємства «Підприємство державної кримінально-виконавчої служби України (№55)» податковий борг з податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 468389,23 грн. на рахунок UA66899998031300002900008079, код бюджетної класифікації 14060100, одержувач УК у Вільнян.р-ні (Вільнянський район), банк отримувача Казначейство України (ел. адм. подат.), код отримувача 37997149, МФО 899998, з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, за рахунок готівки, що належить такому платнику податків та інших активів платника. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

При цьому, рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 20.09.2021 у справі № 280/6171/20 установлено наступні обставини: «…Так, нарахування пені по податковому боргу ДП «ПДКВСУ (№55)» з ПДВ по поданим податковим деклараціям розпочинається: по декларації з ПДВ, поданій 20.09.2017 - з 30.12.2017; по декларації з ПДВ, поданій 19.10.2017 - з 29.01.2018; по декларації з ПДВ, поданій 20.11.2017 - з 01.03.2018; по декларації з ПДВ, поданій 20.12.2017 з 01.04.2018; по декларації з ПДВ, поданій 19.01.2018 - з 01.05.2018; по декларації з ПДВ, поданій 19.02.2018 - з 01.06.2018; по декларації з ПДВ, поданій 19.03.2018 - з 29.06.2018; по декларації з ПДВ, поданій 19.04.2018 - з 30.07.2018; по декларації з ПДВ, поданій 21.05.2018 - з 29.08.2018; по декларації з ПДВ, поданій 19.06.2018 - з 29.09.2018; по декларації з ПДВ, поданій 19.07.2018 - з 29.10.2018; по декларації з ПДВ, поданій 20.08.2018 - з 29.11.2018; по декларації з ПДВ, поданій 19.09.2018 - з 30.12.2018; по декларації з ПДВ, поданій 19.10.2018 - з 29.01.2019; по декларації з ПДВ, поданій 18.11.2018 - з 01.03.2019; по декларації з ПДВ, поданій 19.12.2018 - з 01.04.2019; по декларації з ПДВ, поданій 19.01.2019 - з 01.05.2019; по декларації з ПДВ, поданій 20.02.2019 - з 31.05.2019; по декларації з ПДВ, поданій 19.03.2019 - з 29.06.2019; по декларації з ПДВ, поданій 22.04.2019 - з 30.07.2019; по декларації з ПДВ, поданій 21.05.2019 - з 29.08.2019; по декларації з ПДВ, поданій 20.06.2019 - з 29.09.2019; по уточнюючій декларації з ПДВ, поданій 17.07.2019 - з 17.10.2019; по уточнюючій декларації з ПДВ, поданій 17.07.2019 - з 17.10.2019; по декларації з ПДВ, поданій 19.07.2019 - з 29.10.2019; по декларації з ПДВ, поданій 20.08.2019 - з 29.11.2019; по уточнюючій декларації з ПДВ, поданій 18.09.2019 - з 18.12.2019; по декларації з ПДВ, поданій 19.09.2019 - з 30.12.2019; по уточнюючій декларації з ПДВ, поданій 29.10.2019 - з 29.01.2020; по декларації з ПДВ, поданій 20.10.2019 - з 29.01.2020; по декларації з ПДВ, поданій 18.11.2019 - з 29.02.2020 (не нараховується); по декларації з ПДВ, поданій 17.12.2019 - з 31.03.2020 (не нараховується); по декларації з ПДВ, поданій 20.01.2020 - з 30.04.2020 (не нараховується); по декларації з ПДВ, поданій 17.02.2020 - з 31.05.2020 (не нараховується); по декларації з ПДВ, поданій 17.03.2020 - з 29.06.2020 (не нараховується); по декларації з ПДВ, поданій 21.04.2020 - з 30.07.2020 (не нараховується); по декларації з ПДВ, поданій 18,05.2020 - з 29.08.2020 (не нараховується); по декларації з ПДВ, поданій 16.06.2020 - з 29.09.2020 (не нараховується); по декларації з ПДВ, поданій 17.07.2020 - з 29.10.2020 (не нараховується).

В період з 30.12.2017 по 01.03.2020 діяли наступні облікові ставки Національного банку України: З 30.12.2017 по 25.01.2018 - 14,50%; 3 26.01.2018 по 01.03.2018- 16,00%; З 02.03.2018 по 12.07.2018 - 17,00%; З 13.07.2018 по 06.09.2018 - 17,50%; З 07.09.2018 по 25.04.2019 - 18,00%; З 26.04.2019 по 18.07.2019- 17,50%; З 19.07.2019 по 05.09.2019- 17,00%; З 06.09.2019 по 24.10.2019 - 16,50%; З 25.10.2019 по 12.12.2019- 15,50%; З 13.12.2019 по 30.01.2020- 13,50%; З 31.01.2020 по 01.03.2020 - 11,00%.

Таким чином, сума пені, нарахована на грошові зобов`язання самостійно задекларовані відповідачем за період з 30.12.2017 по 01.03.2020 не може перевищувати суму 94373,92 грн., виходячи з наступного розрахунку:

З 30.12.2017 по 29.01.2018: 1333,00 грн.* 14,50% * 100% / 365днів * 27 днів = 14,30 грн.;

З 26.01.2018 по 28.01.2018: 1333,00 грн.* 16,00% * 100% / 365днів * 3 дні = 1,75 грн.;

З 29.01.2018 по 28.02.2018: 2671,00 грн.* 16,00% * 100% / 365днів * 31 день = 36,29 грн.;

З 01.03.2018 по 31.03.2018: 7523,00 грн.* 17,00% * 100% / 365днів * 31 день = 108,62 грн.;

З 01.04.2018 по 30.04.2018: 9681,00 грн.* 17,00% * 100% / 365днів * 30 днів = 135,27 грн.;

З 01.05.2018 по 31.05.2018: 11807,00 грн.* 17,00% * 100% / 365днів * 31 день = 170,47 грн.;

З 01.06.2018 по 28.06.2018: 13929,00 грн.* 17,00% * 100% / 365днів * 28 днів = 181,65 грн.;

З 29.06.2018 по 12.07.2018: 14984,00 грн.*17,00% *100% / 365днів * 14 днів = 97,70 грн.;

З 13.07.2018 по 29.07.2018: 14984,00 грн.* 17,50% * 100% / 365днів * 17 днів = 122,13 грн.;

З 30.07.2018 по 28.08.2018: 18384,00 грн.* 17,50% * 100% / 365днів * 30 днів = 264.43 грн.;

З 29.08.2018 по 06.09.2018: 27704,00 грн.*17,50% *100% / 365днів * 9 днів = 119,54 грн.;

З 07.09.2018 по 28.09.2018: 27704,00 грн.*18,00% * 100% / 365днів * 22 дні = 300,57 грн.;

З 29.09.2018 по 28.10.2018: 334319,15 грн.* 18,00% * 100% / 365днів * 30 днів = 4946,09 грн.;

З 29.10.2018 по 28.11.2018: 336419,15 грн.*18,00% *100% / 365днів * 31 день = 5143,06 грн.;

З 29.11.2018 по 29.12.2018: 345197,15 грн.* 18,00% * 100% / 365днів * 31 день = 5277,26 грн.;

З 30.12.2018 по 28.01.2019: 347591,15 грн.* 18,00% * 100% / 365днів * 30 днів - 5142,44 грн.;

З 29.01.2019 по 28.02.2019: 349803,15 грн.* 18,00% * 100% / 365днів * 31 день = 5347,67 грн.;

З 01.03.2019 по 31.03.2019: 351767,15 грн.* 18,00% * 100% / 365днів * 31 день = 5377,70 грн.;

З 01.04.2019 по 25.04.2019: 354872,15 грн.*18,00% * 100% / 365днів * 25 днів = 4375,14 грн.;

З 26.04.2019 по 30.04.2019: 354872,15 грн.*17,50% *100% / 365днів * 5 днів = 850,72 грн.;

З 01.05.2019 по 30.05.2019: 357864,15 грн.* 17,50% * 100% / 365днів * 30 днів = 5147,36 грн.;

З 31.05.2019 по 28.06.2019: 360402,15 грн.* 17,50% * 100% / 365днів * 29 днів = 5011,07 грн.;

З 29.06.2019 по 18.07.2019: 363116,15 грн.* 17,50% * 100% / 365днів * 20 днів = 3481,93 грн.;

З 19.07.2019 по 29.07.2019: 363116,15 грн.* 17,00% * 100% / 365днів * 11 днів = 1860,35 грн.;

З 30.07.2019 по 28.08.2019: 365708,15 грн.* 17,00% * 100% / 365днів * 30 днів = 5109,89 грн.;

З 29.08.2019 по 05.09.2019: 372766,15 грн.* 17,00% * 100% / 365днів * 8 днів = 1388,94 грн.;

З 06.09.2019 по 28.09.2019: 372766,15 грн.* 16,50% * 100% / 365днів * 23 дні = 3875,75 грн.;

З 29.09.2019 по 16.10.2019: 427389,15 грн.* 16,50% * 100% / 365днів * 18 днів = 3477,66 грн.;

З 17.09.2019 по 24.10.2019: 430609,15 грн.* 16,50% * 100% / 365днів * 8 днів = 1557,27 грн.;

З 25.10.2019 по 28.10.2019: 430609,15 грн.* 15,50% * 100% / 365днів * 4 дні - 731,44 грн.;

З 29.10.2019 по 28.11.2019: 527935,15 грн.* 15,50% * 100% / 365днів * 31 день = 6949,94 грн.;

З 29.11.2019 по 12.12.2019: 528704,15 грн.*15,50% *100% / 365днів * 14 днів = 3143,25 грн.;

З 13.12.2019 по 17.12.2019: 528704,15 грн.*13,50% *100% / 365днів * 5 днів = 977,74 грн.;

З 18.12.2019 по 29.12.2019: 538134,15 грн.* 13,50% * 100% / 365днів * 12 днів = 2388,43 грн.;

З 30.12.2019 по 28.01.2020: 539100,15 грн.* 13,50% * 100% / 365днів * 30 днів - 5981,80 грн.;

З 29.01.2020 по 30.01.2020: 540982,15 грн.* 13,50% * 100%/366днів*2 дні 399,08 грн.;

З 31.01.2020 по 28.02.2020: 540982,15 грн.* 11,00% * 100%/366днів*29 днів = 4715,12 грн.

З 29.02.2020 по 01.03.2020: 546007,15 грн.* 11,00% * 100%/366днів*1 день =164,10 грн.

Загальна сума пені, нарахована на грошові зобов`язання самостійно задекларовані Відповідачем за період з 30.12.2017 по 28.08.2020 складає: 14,30 + 1,75 + 36,29 + 108,62 + 135,27 + 170,47 + 181,65 + 97,70 + 122,13 + 264,43 + 119,54 + 300,57 + 946,09 + 5143,06 + 5277,26 + 5142,44 + 5347,67 + 5377,70 + 4375,14 + 850,72 + 5147,36 + 5011,07 + 3481,93 + 1860,35 + 5109,89 + 1388,94 + 3875,75 + 3477,66 + 1557,27 + 731,44 + 6949,94 + 3143,25 + 977,74 + 2388,43 + 5981,80 + 399,08 + 4715,12 + 164,10 = 94373,92 грн.

Нарахування пені по податковому боргу Відповідача з ПДВ за податковими повідомленнями-рішеннями розпочинається з:

- 12.06.2018 по податковому повідомленню-рішенню №0043665901 від 25.05.2018;

- 27.07.2018 по податковому повідомленню-рішенню №0068335901 від 16.07.2018;

- 03.09.2018 по податковому повідомленню-рішенню №0083975901 від 21.08.2018;

- 04.12.2018 по податковому повідомленню-рішенню №0109255906 від 23.11.2018;

- 11.01.2019 по податковому повідомленню-рішенню №0124695906 від 13.12.2018;

- 04.02.2019 по податковому повідомленню-рішенню №0006275906 від 23.01.2019;

- 11.03.2019 по податковому повідомленню-рішенню №0018215906 від 28.02.2019;

- 06.05.2019 по податковому повідомленню-рішенню №0063365906 від 18.04.2019;

- 27.05.2019 по податковому повідомленню-рішенню №0073355906 від 13.05.2019;

- 01.07.2019 по податковому повідомленню-рішенню №0097075906 від 13.06.2019;

- 22.07.2019 по податковому повідомленню-рішенню №0099925906 від 01.07.2019;

- 26.08.2019 по податковому повідомленню-рішенню №0128085906 від 08.08.2019;

- 30.09.2019 по податковому повідомленню-рішенню №0142625906 від 13.09.2019;

- 25.11.2019 по податковому повідомленню-рішенню №0154145906 від 06.11.2019;

- 24.02.2020 по податковому повідомленню-рішенню №0003155906 від 06.02.2020;

- 24.03.2020 по податковому повідомленню-рішенню №0006385906 від 06.03.2020 (не нараховується).

В період з 12.06.2018 по 01.03.2020 діяли наступні облікові ставки Національного банку України: З 02.03.2018 по 12.07.2018 - 17,00%; З 13.07.2018 по 06.09.2018 - 17,50%; З 07.09.2018 по 25.04.2019 - 18,00%; З 26.04.2019 по 18.07.2019- 17,50%; З 19.07.2019 по 05.09.2019 - 17,00%; З 06.09.2019 по 24.10.2019 - 16,50%; З 25.10.2019 по 12.12.2019 - 15,50%; З 13.12.2019 по 30.01.2020- 13,50%; З 31.01.2020 по 01.03.2020 - 11,00%.

Таким чином, сума пені, нарахована на грошові зобов`язання визначені податковим органом за результатами податкових перевірок за період з 12.06.2018 по 01.03.2020 не може перевищувати суму 32471,77 грн.. виходячи з наступного розрахунку:

З 12.06.2018 по 12.07.2018: 22 468,62 грн.* 17,00% * 120% / 365днів * 31 день = 389,21 грн.;

З 13.07.2018 по 26.07.2018: 22 468,62 грн.*17,50% *120% / 365днів * 14 днів = 180,98 грн.;

З 27.07.2018 по 02.09.2018: 29 619,27 грн.1" 17,50% * 120% / 365днів * 38 днів 647,57 грн.;

З 03.09.2018 по 06.09.2018: 50 964,23 грн.* 17,50% * 120% / 365днів * 4 дні = 117,29 грн.;

З 07.09.2018 по 03.12.2018: 50 964,23 грн.* 18,00% * 120% / 365днів * 38 днів = 1146,07 грн.;

З 04.12.2018 по 10.01.2019: 108 015,80 грн.* 18,00% * 120% / 365днів * 37 днів = 2365,10 грн.;

З 11.01.2019 по 03.02.2019: 108 349,13 грн.* 18,00% * 120% / 365днів * 23 дні = 1474,73 грн.;

З 04.02.2019 по 10.03.2019: 111 118,12 грн.* 18,00% * 120% / 365днів * 34 дні = 2235,76 грн.;

З 11.03.2019 по 25.04.2019: 119 714,86 грн.* 18,00% * 120% / 365днів * 44 дні = 3117,18 грн.;

З 26.04.2019 по 05.05.2019: 119 714,86 грн.*17,50% *120% / 365днів * 10 днів = 688,77 грн.;

З 06.05.2019 по 26.05.2019: 124 440,65 грн.* 17,50% * 120% / 365днів * 21 день = 1503,51 грн.;

З 27.05.2019 по 30.06.2019: 125 093,90 грн.* 17,50% * 120% / 365днів * 35 днів 2519,01 грн.;

З 01.07.2019 по 18.07.2019: 125 208,21 грн.* 17,50% * 120% / 365днів * 18 днів = 1296,68 грн.;

З 19.07.2019 по 21.07.2019: 125 208,21 грн.* 17,00% * 120% / 365днів * 3 дні = 209,94 грн.;

З 22.07.2019 по 25.08.2019: 125 308,70 грн.*17,00% *120% / 365днів * 35 днів = 2451,24 грн.;

З 26.08.2019 по 05.09.2019: 133 242,46 грн.* 17,00% * 120% / 365днів * 11 днів = 819,17 грн.;

З 06.09.2019 по 29.09.2019: 133 242,46 грн.* 16,50% * 120% / 365днів * 24 дні 1734,71 грн.;

З 30.09.2019 по 24.10.2019: 134 199,78 грн.* 16,50% * 120% / 365днів * 25 днів = 1819,97 грн.;

З 25.10.2019 по 24.11.2019: 134 199,78 грн.* 15,50% * 120% / 365днів * 31 день = 2119,99 грн.;

З 25.11.2019 по 12.12.2019: 134 983,66 грн.*15,50% *120% / 365днів * 18 днів = 1238,15 грн.;

З 13.12.2019 по 30.01.2020: 134 983,66 грн.* 13,50% * 120% / 365днів * 49 днів = 2935,62 грн.;

З 31.01.2020 по 23.02.2020: 134 983,66 грн.* 11,00% * 120%/366днів*24 дні = 1 168,38 грн.;

З 24.02.2020 по 29.02.2020: 135 283,58 грн.* 11,00% * 120%/366днів*6 днів - 292,74 грн.

Загальна сума пені, нарахована на грошові зобов`язання визначені податковим органом за результатами податкових перевірок за період з 12.06.2018 по 28.08.2020 складає: 389,21 + 180,98 + 647,57 + 117,29 + 1146,07 + 2365,10 + 1474,73 + 2235,76 + 3117,18 + 688,774 + 503,51 + 2519,01 + 1296,68 + 209,94 + 2451,24 + 819,17 + 1734,71 + 1819,97 + 2119,99 + 1238.15 + 935,62 + 1168,38 + 292,74 = 32471,77 грн.

Отже, загальна сума пені, нарахована на грошові зобов`язання як самостійно задекларованих відповідачем, так і нарахованих під час податкових перевірок не може перевищувати 126845,69 грн. (94373,92 + 32471,77).

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що податковим органом надмірно заявлено до стягнення суму нарахованої пені з ПДВ у сумі 949179,71 грн. (1076025,40 - 126845,69), а отже, сума податкового боргу, яка підлягає стягненню з відповідача по ПДВ становить 468389,23 грн. (1417568,94 - 949179,71)….».

На підставі викладеного позивач звернувся до відповідача із заявою від 15.08.2022 3 7/8-1684 про усунення в його електронному кабінеті методологічних та технічних помилок щодо наявності податкової заборгованості з ПДВ та зменшити її до розміру, встановленого рішенням суду від 20.09.2021 у справі № 280/6171/20, однак отримав відмову, оформлену листом від 20.03.2023 № 6816/6/99-00-04-02-01-06.

Наведені обставини зумовили звернення ДП «ПДКВСУ (№55)» до суду з даною позовною заявою.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд керується наступними мотивами.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі ПК України), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пп. 14.1.56-2 п. 14.1 ст. 14 ПК України електронний кабінет - сукупність інформаційно-телекомунікаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, призначених для взаємодії між платниками податків та державними, у тому числі контролюючими, органами з питань реалізації прав та обов`язків, визначених цим Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цього Кодексу та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Згідно з п. 42-1.1 ст. 42-1 ПК України, електронний кабінет створюється та функціонує за такими принципами, серед яких:

прозорості - обов`язкового оприлюднення методології реалізації положень цього Кодексу в роботі електронного кабінету;

контрольованості - забезпечення можливості незалежної перевірки коректності роботи електронного кабінету через тестового платника (платників) на емуляторі, створеному на веб-сайті методолога електронного кабінету на предмет відсутності помилок у програмному забезпеченні, унеможливлення несанкціонованого втручання у роботу програмного забезпечення електронного кабінету, що означає порушення цілісності та автентичності вихідного програмного коду;

інтеграції із системами, що використовуються платниками податків, - у відкритому, вільному доступі розміщуються API програмного інтерфейсу для електронного обміну даними (EDI - Electronic data interchange);

своєчасності усунення технічних та/або методологічних помилок - забезпечення оприлюднення на офіційному веб-сайті методолога електронного кабінету реєстру технічних та/або методологічних помилок, виявлених платниками податків, технічним адміністратором та/або методологом електронного кабінету, із визначенням рівня критичності таких помилок та встановленням строків для їх усунення, інформування всіх користувачів електронного кабінету про факт виявлення технічної та/або методологічної помилки, а також про факт її усунення та відновлення роботи електронного кабінету в повному обсязі.

Пунктом 42-1.2 ст. 42-1 ПК України передбачено, що електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов`язків, визначених цим Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цього Кодексу та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, крім іншого, шляхом:

перегляду інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв`язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійсненням податкового контролю, у тому числі дані оперативного обліку податків, зборів, єдиного внеску (у тому числі дані інтегрованих карток платників податків), дані системи електронного адміністрування податку на додану вартість, дані системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, а також одержання такої інформації у вигляді документа, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету із накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу та кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання;

перегляду інформації по єдиному рахунку, у тому числі з Реєстру платежів з єдиного рахунку в розрізі окремого платника податків;

проведення звірки розрахунків платників податків з державним та місцевими бюджетами, а також одержання документа, що підтверджує стан розрахунків, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету із накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу та кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання;

подання повідомлення про технічну та/або методологічну помилку, що виявлена в роботі електронного кабінету;

забезпечення взаємодії платників податків з контролюючими органами з інших питань, передбачених цим Кодексом, яка може бути реалізована в електронній формі засобами електронного зв`язку.

При цьому, відповідно до пп. 14.1.111 ПК України методологічна помилка електронного кабінету - невідповідність методології та/або алгоритмів роботи електронного кабінету положенням податкового законодавства, яка призводить до помилки, в тому числі в розрахунку об`єкта оподаткування, суми податку, суми надмірної сплати податку, суми пені, штрафних санкцій, показників формули обрахунку, які використовуються в електронних системах адміністрування, інших показників, що впливають на права та обов`язки платників податків.

Згідно з пп. 14.1.182-1 ПК України, технічна помилка - будь-яка помилка, вада або дефект у роботі складових частин електронного кабінету або кваліфікованого електронного підпису чи печатки, що призводить до невідповідності методології та/або алгоритмів роботи електронного кабінету та не є методологічною помилкою.

В той же час, відповідно до пп. 14.1.110 п. 14.1 ст. 14 ПК України методолог електронного кабінету - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

При цьому, пп. 14.1.242 ПК України передбачено, що технічний адміністратор електронного кабінету (далі - технічний адміністратор) - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, що здійснює заходи із розробки, створення, впровадження та супроводження програмного забезпечення електронного кабінету, відповідає за виконання всіх етапів життєвого циклу такого програмного забезпечення, за його технічне і технологічне забезпечення, впровадження, функціонування, оновлення, модифікацію, усунення помилок, забезпечення цілісності та автентичності вихідного програмного коду; здійснює технічні та технологічні заходи з надання, блокування та анулювання доступу до електронного кабінету, відповідає за збереження та захист даних цих електронних сервісів.

В той же час, п. 42-1.7 ПК України передбачено, що у разі виявлення платником податків технічної та/або методологічної помилки у роботі електронного кабінету він має право надіслати через електронний кабінет або в інший спосіб повідомлення про виявлену технічну та/або методологічну помилку. Повідомлення про методологічну помилку надсилається методологу електронного кабінету. Повідомлення про технічну помилку надсилається одночасно методологу електронного кабінету та технічному адміністратору.

Відповідно до п. 42-1.8 ст. 42-1 ПК України методолог електронного кабінету зобов`язаний провести перевірку наявності методологічної помилки протягом 72 годин після надходження повідомлення від платника податків, крім вихідних та святкових днів, про результати якої повідомити платнику податків у цей самий строк. Якщо методолог електронного кабінету визнає наявність методологічної помилки, він зобов`язаний усунути її у строк, що визначається ним з урахуванням критичності виявленої помилки та технічної можливості її усунення. Якщо методологічна помилка призводить до порушення прав платників податків або передбачає притягнення платників податків до відповідальності, методолог надсилає в електронний кабінет та на електронну адресу (адреси) платника податків документ, яким повідомляє про існування методологічної помилки та про час, необхідний для її усунення та відновлення порушених прав платників податків. Про усунення методологічної помилки методолог повідомляє платникам податків шляхом надіслання відповідного документа із повідомленням в електронний кабінет та на електронну адресу (адреси) платників податків.

Тоді як згідно з п. 42-1.9 ст. 42-1 ПК України технічний адміністратор зобов`язаний провести перевірку наявності технічної помилки протягом 72 годин після надходження повідомлення від платника податків, крім вихідних та святкових днів, про результати якої повідомити методологу електронного кабінету та платнику податків у цей самий строк. Якщо технічний адміністратор визнає наявність технічної помилки, він зобов`язаний усунути таку технічну помилку протягом строку, визначеного методологом електронного кабінету, з урахуванням критичності виявленої помилки та технічної можливості її усунення. Якщо технічна помилка призводить до порушення прав платників податків або передбачає притягнення платників податків до відповідальності, технічний адміністратор надсилає в електронний кабінет та на електронну адресу (адреси) платників податків документ, яким повідомляє всім платникам податків про існування технічної помилки та про час, необхідний для її усунення і відновлення порушених прав платників податків. Про усунення технічної помилки технічний адміністратор повідомляє платникам податків шляхом надіслання відповідного документа із повідомленням в електронний кабінет та на електронну адресу (адреси) платників податків.

Вказані норми також містяться і у п. 10 Порядку функціонування електронного кабінету, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 (далі - Порядок № 637).

При цьому, п. 3 розділу І Порядку № 637 передбачено, що:

методолог Електронного кабінету - ДПС;

технічний адміністратор Електронного кабінету - структурний підрозділ ДПС, який відповідно до функціональних повноважень здійснює заходи із розробки, створення, впровадження та супроводження програмного забезпечення Електронного кабінету, відповідає за виконання всіх етапів життєвого циклу такого програмного забезпечення, за його технічне і технологічне забезпечення, впровадження, функціонування, оновлення, модифікацію, усунення помилок, забезпечення цілісності та автентичності вихідного програмного коду; здійснює технічні та технологічні заходи з надання, блокування та анулювання доступу до Електронного кабінету, відповідає за збереження та захист даних системи.

Таким чином, проаналізувавши зазначені вище норми права, суд приходить до висновку, що у разі виникнення методологічної помилки електронного кабінету та/або технічної помилки платник податків має право звернутися з повідомленнями щодо наявності такої помилки через електронний кабінет або в інший спосіб повідомити про виявлену технічну та/або методологічну помилку.

Повідомлення про методологічну помилку надсилається до ДПС, як центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, який є методологом електронного кабінету. Повідомлення про технічну помилку надсилається одночасно методологу електронного кабінету (ДФС) та технічному адміністратору електронного кабінету, яким, виходячи з аналізу положень пп. 14.1.242 п. 14.1 ст. 14 ПК України та п. 3 розділу І Порядку № 637, є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, що здійснює заходи із розробки, створення, впровадження та супроводження програмного забезпечення електронного кабінету, як структурний підрозділ ДПС, який відповідно до функціональних повноважень здійснює заходи із розробки, створення, впровадження та супроводження програмного забезпечення Електронного кабінету.

Як вже зазначалося вище, рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 20.09.2021 у справі № 280/6171/20, яке набрало законної сили 07.06.2022, установлено, що податковим органом надмірно нараховано позивачу пеню з ПДВ у сумі 949179,71 грн.

Разом з тим, матеріалами справи підтверджується, що в електронному кабінеті позивача обліковується недоїмка з ПДВ, до якої влючено в т.ч., нараховану контролюючим органом пеню у сумі 949179,71 грн., неправомірність нарахування якої установлена судовим рішенням.

При цьому, як вбачається з постанови Третього апеляційного адміністративного суду від 07.06.2022 у справі № 280/6171/20, при поданні апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції контролюючий орган посилався на Методичні роз`яснення щодо нарахування пені засобами програмного забезпечення ІТС «Податковий блок».

Отже, на думку суду, дійсно в електронному кабінеті платника податків має місце методологічна помилка в розрахунку суми пені, що впливає на права та обов`язки ДП «ПДКВСУ (№55)».

Відтак, дії Державної податкової служби України щодо не усунення методологічної помилки в електронному кабінеті платника податків ДП «Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№55)» (код ЄДРПОУ 08680075) щодо надмірно нарахованої пені у сумі 949179,71 грн. підлягають визнанню протиправними.

Звідси, зобов`язання Державної податкової служби України усунути методологічну помилку в електронному кабінеті платника податків ДП «Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№55)» (код ЄДРПОУ 08680075) шляхом виключення надмірно нарахованої пені у сумі 949179,71 грн. забезпечить ефективне відновлення прав позивача.

При цьому, суд зазначає, що дана помилка є саме методологічною, а не технічною, отже вимоги в частині зобов`язання відповідача усунути технічну помилку задоволенню не підлягають.

Крім того, не підлягають задоволенню позовні вимоги в частині визнання протиправними дій Державної податкової служби України щодо не усунення методологічних та технічних помилок щодо наявності податкової заборгованості з ПДВ за період з 30.09.2017 по 01.09.2020 на загальну суму 1 417 568,94 грн., оскільки помилково нарахована сума пені складає 949179,71 грн.

Відповідно до приписів ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку субєктів владних повноважень.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини першої статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною другою статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обовязок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене, позовні вимоги Державного підприємства «Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№55)» підлягають частковому задоволенню.

В силу приписів ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 139, 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позовну заяву Державного підприємства «Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№55)» задовольнити частково.

2. Визнати протиправними дії Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 43005393) щодо не усунення методологічної помилки в електронному кабінеті платника податків Державного підприємства «Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№55)» (70002, Запорізька область, м. Вільнянськ, вул. Металістів, 1; код ЄДРПОУ 08680075) щодо надмірно нарахованої пені у сумі 949 179 (дев`ятсот сорок дев`ять тисяч сто сімдесят дев`ять) гривень 71 коп.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 43005393) усунути методологічну помилку в електронному кабінеті платника податків Державного підприємства «Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№55)» (70002, Запорізька область, м. Вільнянськ, вул. Металістів, 1; код ЄДРПОУ 08680075) шляхом виключення надмірно нарахованої пені у сумі 949 179 (дев`ятсот сорок дев`ять тисяч сто сімдесят дев`ять) гривень 71 коп.

4. У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

5. Судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2 684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) гривні 00 копійок присудити на користь Державного підприємства «Підприємство Державної кримінально-виконавчої служби України (№55)» (70002, Запорізька область, м. Вільнянськ, вул. Металістів, 1; код ЄДРПОУ 08680075) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8; код ЄДРПОУ 43005393).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення складено та підписано 16.11.2023.

Суддя Ю.П. Бойченко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2023
Оприлюднено20.11.2023
Номер документу114967304
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —280/2470/23

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 30.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 16.11.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 24.04.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні