Рішення
від 16.11.2023 по справі 600/60/23-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 листопада 2023 року м. Чернівці Справа №600/60/23-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Григораша В.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Буковинський дім" до Чернівецької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Чернівецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Буковинський дім" (позивач) до Чернівецької міської ради (відповідач) з такими позовними вимогами:

визнати незаконними та скасувати пункт 26 рішення 20 сесії Чернівецької міської ради VIII скликання від 06.06.2022 №778 та зобов`язати Чернівецьку міську раду прийняти рішення про затвердження ОСББ "Буковинський дім" проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,0034 га (кадастровий номер 7310136300:03:003:0099) в постійне користування, для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що рішенням Чернівецької міської ради від 06.06.2022 №778 позивачу відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,0034 га (кадастровий номер 7310136300:03:003:0099) в постійне користування, для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03), у зв`язку із відсутністю на кадастровому плані відомостей про встановлені межові знаки та тим, що право на такі земельні ділянки набуваються на конкурентних засадах (відсутнє нерухоме майно) (підстава: частина 1 статті 34 Закону України Про державний земельний кадастр та частині 1 статті 134 Земельного кодексу України).

Позивач вважає, що така підстава для відмови суперечать нормам земельного законодавства та нормам Конституції України, у зв`язку з чим звернувся до суду.

До суду надійшов відзив Чернівецької міської ради, відповідно до якого відповідач зазначив, що рішення Чернівецької міської ради від 06.06.2022 №778 прийнято на підставі в межах повноважень та у спосіб що передбачені Законом, а відтак правові підстави для його скасування відсутні.

Ухвалою суду від 23.01.2023 відкрито провадження у даній справі та призначено її до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Зважаючи на відсутність клопотання будь-якої зі сторін про інше, суд вважає за можливе продовжити розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Перевіривши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлені наступні обставини у справі та відповідні їм правовідносини.

Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 03.01.2023 року № 302243025050 юридична особа - Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Буковинський Дім" (код ЄДРПОУ: 39050352), розташоване за адресою: вул. Федьковича Юрія, буд.52-А, м.Чернівці, керівником якого є Забродський В.І.

Рішенням Чернівецької міської ради №1322 від 05.07.2018 (пункт 5.1) вирішено надати ОСББ "Буковинський дім" дозвіл на складання проекту відведення земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 орієнтовною площею 0,0510 га в постійне користування для обслуговування житлового будинку (код 02.03) (для обслуговування існуючого будинку).

Рішенням Чернівецької міської ради №2309 від 23.07.2020 (пункт 13), на підставі заяви ОСББ "Буковинський дім" вирішено внести зміни пункту до 5.1 рішення Чернівецької міської ради №1322 від 05.07.2018 року "Про розгляд звернень фізичних осіб та юридичних осіб щодо надання земельних ділянок в постійне користування, затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, та визнання такими, що втратили чинність, окремих пунктів рішень 3 цих питань", в частині надання об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Буковинський дім" дозволу на складання проекту відведення на земельну ділянку за адресою АДРЕСА_1 , орієнтовною площею 0,0510 га, в постійне користування для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03) (для обслуговування існуючого будинку), а саме: слова та цифри "земельну ділянку за адресою АДРЕСА_1 , орієнтовною площею 0,0510 га" замінити словами та цифрами "земельні ділянки за адресою АДРЕСА_1 , орієнтовними площами 0,0510 га та 0,0100 га", без права забудови.

Відповідно до висновку Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради від 15.02.2021 №04/01-08/3-05/1/679, позивачу відмовлено в погоджені проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1 в постійне користування, загальною площею 0,0034 га, без права забудови, для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03) (для обслуговування існуючого будинку), у зв`язку з дією статті 134 Земельного кодексу України, та запропоновано внести зміни в рішення Чернівецької міської ради від 23.07.2020 №2309 і винести питання відведення вказаної земельної ділянки в постійне користування на розгляд чергового пленарного засідання Чернівецької міської ради окремим пунктом.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 25.05.2021 №600/1066/21-а визнано протиправним та скасовано висновок Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради від 15.02.2021 №04/01-08/3-05/1/679, яким відмовлено Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Буковинський Дім" в погодженні проекту відведення земельної ділянки площею 0,0034 га по АДРЕСА_1 в постійне користування, без права забудови, для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03) (для обслуговування існуючого будинку).

На замовлення позивача ФОП ОСОБА_1 було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,0034 га для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03), в складі якої містяться кадастровий план з каталогом координат, акт прийомки-передачі межових знаків на зберігання та список межових знаків переданих на зберігання.

20.07.2021 на підставі зазначеного проекту землеустрою відділом у Прилуцькому районі Міськрайонного управління у Прилуцькому районі та м. Прилуках Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області проведено державну реєстрації земельної ділянки та присвоєно кадастровий номер 7310136300:03:003:0099.

Сформовану земельну ділянку внесено в базу даних містобудування та земельного кадастру Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради.

04.01.2022 позивач, через Центр надання адміністративних послуг Чернівеццької міської ради, звернувся до Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради з заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення (зміни цільового призначення) земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , кадастровий номер 7310136300:03:003:0099, для будівництва та обслуговування житлового будинку (код 02.03).

Пунктом 26 рішення Чернівецької міської ради від 16.06.2022 № 778 "Про відмову громадянам та юридичним особам у передачі безоплатно у власність та наданні в оренду земельних ділянок" відмовлено Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Буковинський Дім" у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,0034 га (кадастровий номер 7310136300:03:003:0099) в постійне користування, для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03), у зв`язку із відсутністю на кадастровому плані відомостей про встановлені межові знаки та тим, що право на такі земельні ділянки набуваються на конкурентних засадах (відсутнє нерухоме майно) (підстава: частина 1 статті 34 Закону України "Про державний земельний кадастр" та частина 1 статті 134 Земельного кодексу України).

Вважаючи вказане рішення протиправним, позивач звернувся до адміністративного суду з даним позовом.

До спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавств та робить висновки по суті спору.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 3 Земельного кодексу України (в редакції на час розроблення проекту землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки) встановлено, що земельні відносини регулюються Конституцією України, вказаним Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Частиною 1 статті 122 Земельного кодексу України передбачено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин здійснюється виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

Згідно з ч. 1, 2 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Таким чином, до повноважень відповідача належить розпорядження землями комунальної власності, у тому числі передача таких земельних ділянок у власність або користування у порядку, передбачених ст. ст. 118, 123 Земельного кодексу України.

Відповідно до частини 2 статті 42 Земельного кодексу України, земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Пунктом "д" частини 2 статті 92 Земельного кодексу України визначено, що права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають співвласники багатоквартирного будинку для обслуговування такого будинку та забезпечення задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників) та наймачів (орендарів) квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.

Порядок надання земельної ділянки у постійне користування визначається ст. 123 Земельного кодексу України.

За приписами статті 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються, зокрема, затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Водночас суд зазначає, що надання дозволу на розробку проекту відведення не свідчить, що проект радою буде затверджено. Якщо буде виявлено обставини, що за законом є підставами для відмови у затвердженні проекту, рада може відмовити (постанова Верховного Суду від 15 вересня 2021 року у справі № 740/4635/16-а).

Отже, на думку суду, замовлення та розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки також не зобов`язує орган місцевого самоврядування затвердити даний проект та передати земельну ділянку у власність чи користування, якщо будуть законні підстави для відмови у передачі земельної ділянки у приватну власність чи користування та не породжує майнових прав для особи.

Разом з тим, суд вважає, що рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою є стадією процесу отримання права власності чи користування на земельну ділянку. Однак, отримання такого дозволу не гарантує особі чи невизначеному колу осіб набуття такого права, оскільки сам по собі дозвіл не являється правовстановлюючим актом.

З матеріалів справи встановлено, що рішенням Чернівецької міської ради №1322 від 05.07.2018 (пункт 5.1) вирішено надати ОСББ "Буковинський дім" дозвіл на складання проекту відведення земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 орієнтовною площею 0,0510 га в постійне користування для обслуговування житлового будинку (код 02.03) (для обслуговування існуючого будинку).

Рішенням Чернівецької міської ради №2309 від 23.07.2020 (пункт 13), на підставі заяви ОСББ "Буковинський дім" вирішено внести зміни пункту до 5.1 рішення Чернівецької міської ради №1322 від 05.07.2018 року "Про розгляд звернень фізичних осіб та юридичних осіб щодо надання земельних ділянок в постійне користування, затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, та визнання такими, що втратили чинність, окремих пунктів рішень 3 цих питань", в частині надання об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Буковинський дім" дозволу на складання проекту відведення на земельну ділянку за адресою АДРЕСА_1 , орієнтовною площею 0,0510 га, в постійне користування для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03) (для обслуговування існуючого будинку), а саме: слова та цифри "земельну ділянку за адресою АДРЕСА_1 , орієнтовною площею 0,0510 га" замінити словами та цифрами "земельні ділянки за адресою АДРЕСА_1 , орієнтовними площами 0,0510 га та 0,0100 га", без права забудови.

На замовлення позивача ФОП ОСОБА_1 було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,0034 га для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03), в складі якої містяться кадастровий план з каталогом координат, акт прийомки-передачі межових знаків на зберігання та список межових знаків переданих на зберігання.

20.07.2021 на підставі зазначеного проекту землеустрою відділом у Прилуцькому районі Міськрайонного управління у Прилуцькому районі та м. Прилуках Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області проведено державну реєстрації земельної ділянки та присвоєно кадастровий номер 7310136300:03:003:0099.

Сформовану земельну ділянку внесено в базу даних містобудування та земельного кадастру Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради.

04.01.2022 представником позивача через Центр надання адміністративних послуг Чернівецької міської ради було подано заяву про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,0491 га з кадастровим номером 7310136300:03:003:0141 та площею 0,0034 га з кадастровим номером 7310136300:03:003:0099 для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03).

Рішенням Чернівецької міської ради від 16.06.2022 №775 вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення та надання об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Буковинський дім", земель ділянки за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,0491 га (кадастровий номер 7310136300:03:003:0141) в постійне користування, для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03) (для обслуговування існуючого житлового будинку). Цим рішенням також встановлено обмеження у використанні земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , а саме: заборонено ОСББ "Буковинський дім" влаштування шлагбаумів та запірних пристроїв на міжбудинкових проїздах; заборонено ведення городництва та садівництва на прибудинковій території; заборонено влаштування без дозволу органів місцевого самоврядування тимчасових та капітальних споруд. Утримувати прибудинкову територію відповідно до Правил благоустрою м. Чернівців.

Разом з тим, рішенням Чернівецької міської ради від 16.06.2022 № 778 (п. 26) Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Буковинський Дім" відмовлено у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,0034 га (кадастровий номер 7310136300:03:003:0099) в постійне користування, для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03), у зв`язку із відсутністю на кадастровому плані відомостей про встановлені межові знаки та тим, що право на такі земельні ділянки набуваються на конкурентних засадах (відсутнє нерухоме майно) (підстава: ч. 1 ст. 34 Закону України "Про державний земельний кадастр" та ч. 1 ст. 134 Земельного кодексу України).

Тобто, як вбачається з матеріалів справи, відповідачем було відмовлено позивачу у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування з посиланням на ч. 1 ст. 34 Закону України "Про державний земельний кадастр" та ч. 1 ст. 134 Земельного кодексу України.

Частиною 15 статті 123 Земельного кодексу України (в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) визначено підстави відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки і такими може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Також, частиною 8 статті 186 Земельного кодексу України визначено, що підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

З огляду на це, суд зазначає, що нормами ЗК України визначено вичерпний перелік підстав відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, тому обов`язковим є прийняття відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування за наслідками розгляду поданого клопотання про затвердження проекту землеустрою вмотивованого рішення про затвердження проекту землеустрою або відмову у її затвердженні із наведенням усіх підстав такої відмови.

Враховуючи наведене, оцінюючи підстави відмови позивачу в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, суд керується наступним.

Так, ч. 1 ст. 34 Закону України "Про державний земельний кадастр", на яку позивач посилався в оскаржуваному рішення, визначено, що на кадастровому плані земельної ділянки відображаються: площа земельної ділянки; зовнішні межі земельної ділянки (із зазначенням суміжних земельних ділянок, їх власників, користувачів суміжних земельних ділянок державної чи комунальної власності); координати поворотних точок земельної ділянки; лінійні проміри між поворотними точками меж земельної ділянки; кадастровий номер земельної ділянки; кадастрові номери суміжних земельних ділянок (за наявності); межі земельних угідь; межі частин земельних ділянок, на які поширюється дія обмежень у використанні земельних ділянок, права суборенди, сервітуту; контури об`єктів нерухомого майна, меліоративних мереж, складових частин меліоративних мереж та точки водовиділу, розташовані на земельній ділянці; межі частин земельної ділянки, на якій може проводитися гідротехнічна меліорація; відомості про перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, прибережних захисних смуг і пляжних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель (за наявності) та меж земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); відомості про встановлені межові знаки (у разі формування земельної ділянки). Таблиці із зазначенням координат усіх поворотних точок меж земельної ділянки, переліку земельних угідь, їх площ, відомостей про цільове призначення земельної ділянки та розробника документації із землеустрою на земельну ділянку є невід`ємною частиною кадастрового плану земельної ділянки.

В оскаржуваному рішенні позивач вказував на відсутність на кадастровому плані відомостей про встановлені межові знаки.

Приписами ст. 50 Закону України "Про землеустрій" (в редакції чинній на час розроблення проекту землеустрою) визначено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок розробляються у разі формування нових земельних ділянок із земель державної, комунальної власності (крім випадків формування земельних ділянок за іншою документацією із землеустрою) та у разі зміни цільового призначення земельних ділянок у випадках, визначених законом.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки включає: а) пояснювальну записку; б) матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки); в) розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); г) розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); ґ) перелік обмежень у використанні земельної ділянки; д) кадастровий план земельної ділянки.

У разі формування земельної ділянки чи зміни цільового призначення земельної ділянки для потреб, пов`язаних із забудовою, до проекту додається витяг із відповідної містобудівної документації із зазначенням функціональної зони території, в межах якої розташована земельна ділянка, та обмежень у використанні території для містобудівних потреб. Ці вимоги не поширюються на випадки, якщо відповідно до закону передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб може здійснюватися за відсутності зазначеної містобудівної документації.

При цьому, ч. 7 та ч. 8 ст. 186 Земельного кодексу України (в редакції Закону України від 28.04.2021 №1423-IX, редакція на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, інші суб`єкти, визначені цією статтею, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання документації із землеустрою безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про її погодження або про відмову в погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері. Строк дії таких висновків є необмеженим.

Підставою для відмови у погодженні та затвердженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

Відповідно до ч.ч. 9, 10 ст. 186 Земельного кодексу України Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, іншим суб`єктам, визначеним цією статтею, при погодженні та затвердженні документації із землеустрою забороняється вимагати: додаткові матеріали та документи, не включені до складу документації із землеустрою, визначеного Законом України "Про землеустрій"; надання погодження документації із землеустрою будь-якими іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами чи організаціями, погодження яких не передбачено цією статтею; проведення будь-яких обстежень, експертиз чи робіт. Кожен орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, інший суб`єкт, визначений цією статтею, розглядає та погоджує документацію із землеустрою самостійно та незалежно від погодження такої документації іншими органами.

Висновок (рішення) органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, іншого суб`єкта, визначеного цією статтею, щодо відмови у погодженні або затвердженні документації із землеустрою має містити вичерпний перелік недоліків документації із землеустрою з описом змісту недоліку та посиланням на відповідні норми законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, затверджену документацію із землеустрою або містобудівну документацію. Повторна відмова у погодженні або затвердженні документації із землеустрою допускається лише у разі, якщо розробник не усунув недоліки, зазначені у попередньому висновку (рішенні), а також якщо підстава для відмови виникла після надання попереднього висновку (рішення). Повторна відмова у погодженні або затвердженні не позбавляє розробника документації із землеустрою права усунути недоліки такої документації та подати її на погодження або затвердження.

Таким чином, ст. 186 Земельного кодексу України передбачено два альтернативні варіанти рішень у формі рішення, які можуть бути прийняті відповідним органом, за результатами розгляду проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки: про затвердження цього проекту або про відмову в його затвердженні.

Судом встановлено, на замовлення позивача ФОП ОСОБА_1 було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,0034 га для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03), в складі якої містяться кадастровий план з каталогом координат, акт прийомки-передачі межових знаків на зберігання та список межових знаків переданих на зберігання.

Поряд з цим, у проекті землеустрою, згода на розробку якого надано рішенням Чернівецької міської ради №1322 від 05.07.2018, з урахуванням рішення Чернівецької міської ради №2309 від 23.07.2020 (пункт 13), яким внесено зміни до пункту 5.1 рішення Чернівецької міської ради №1322 від 05.07.2018, вказано Перелік обмежень щодо використання земельної ділянки, яка відводиться у постійне користування Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Буковинський Дім" за адресою вул. Федьковича Юрія, 52-А, м. Чернівці, площею 0,0034 га: 01.02 Охоронна зона навколо об`єкта культурної спадщини.

В той же час, суд також враховує те, що відповідно до висновку Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради від 15.02.2021 № 04/01-08/3-05/1/679, позивачеві відмовлено в погоджені проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по АДРЕСА_1 в постійне користування, загальною площею 0,0034 га, без права забудови, для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03) (для обслуговування існуючого будинку), у зв`язку з дією статті 134 Земельного кодексу України, та запропоновано внести зміни в рішення Чернівецької міської ради від 23.07.2020 №2309 і винести питання відведення вказаної земельної ділянки в постійне користування на розгляд чергового пленарного засідання Чернівецької міської ради окремим пунктом.

Разом з цим, рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 25.05.2021 №600/1066/21-а, яке набрало законної сили, визнано протиправним та скасовано висновок Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради від 15.02.2021 №04/01-08/3-05/1/679, яким відмовлено Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Буковинський Дім" в погодженні проекту відведення земельної ділянки площею 0,0034 га по АДРЕСА_1 в постійне користування, без права забудови, для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03) (для обслуговування існуючого будинку).

Згідно ч. 4 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

У вказаному рішенні, суд дійшов висновку, що позивачем дотримано всіх критеріїв визначених земельним законодавством за для реалізації свого права на отримання земельної ділянки в постійне користування. При цьому, у спірних правовідносинах не вбачається жодних підстав, мотивів або ж аргументів, які б давали можливість суб`єкту владних повноважень діяти на власний розсуд.

20.07.2021 на підставі вищевказаного проекту землеустрою відділом у Прилуцькому районі Міськрайонного управління у Прилуцькому районі та м. Прилуках Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області проведено державну реєстрації земельної ділянки та присвоєно кадастровий номер 7310136300:03:003:0099.

Сформовану земельну ділянку внесено в базу даних містобудування та земельного кадастру Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради.

Вказане свідчить про те, що земельна ділянка (кадастровий номер 7310136300:03:003:0099) є сформованою та зареєстрованою у відповідності до вимог земельного законодавства.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України "Про Державний земельний кадастр" внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Частиною 4 ст. 9 цього Закону встановлено, що державний кадастровий реєстратор зокрема: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою та містобудівної документації; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні.

Відповідно до ст. 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" державна реєстрація земельної ділянки здійснюється державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку.

Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою, зокрема, особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи.

Для державної реєстрації земельної ділянки державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; документація із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки, в електронній формі та формі електронного документа (ч. 4 ст. 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр").

Частиною 5 статті 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" встановлено, що державний кадастровий реєстратор, який здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви: перевіряє відповідність документів вимогам законодавства; за результатами перевірки здійснює державну реєстрацію земельної ділянки або надає заявнику мотивовану відмову у державній реєстрації.

Отже, наведена норма Закону України "Про Державний земельний кадастр" містить вичерпний перелік підстав для відмови у державній реєстрації земельної ділянки.

На підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Витяг містить всі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги. Складовою частиною витягу є кадастровий план земельної ділянки. При здійсненні державної реєстрації земельної ділянки їй присвоюється кадастровий номер (ч. 8, 9 ст. 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр").

Беручи до уваги вищенаведене, реєстрація державним кадастровим реєстратором спірної земельної ділянки з присвоєнням їй кадастрового номера на підставі поданого проекту землеустрою відповідно до ст. ст. 9, 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" свідчить про відповідність поданих документів, в тому числі проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,0034 га (кадастровий номер 7310136300:03:003:0099), вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою та містобудівної документації, а тому посилання відповідача в оскаржуваному рішенні на відсутність на кадастровому плані відомостей про встановлені межові знаки є безпідстаними.

Стосовно мотивації відмови у затвердженні проекту землеустрою, з посиланням на те, право на такі земельні ділянки набуваються на конкурентних засадах (ч. 1 ст. 134 Земельного кодексу України), суд зазначає наступне.

Статтею 134 Земельного кодексу України встановлено обов`язковість продажу земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них на конкурентних засадах (земельних торгах).

Відповідно до вимог частини 1 статті 134 Земельного кодексу України земельні ділянки державної чи комунальної власності продаються або передаються в користування (оренду, суперфіцій, емфітевзис) окремими лотами на конкурентних засадах (на земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Частиною 2 статті 134 Земельного кодексу України визначено випадки, коли земельні ділянки державної або комунальної власності не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах).

Не підлягають продажу, передачі в користування на конкурентних засадах (на земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності, зокрема, у разі розташування на земельних ділянках об`єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

Згідно ст. 135 Земельного кодексу України організатором земельних торгів є у разі продажу земельної ділянки - власник земельної ділянки, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Згідно ст. 136 Земельного кодексу України визначено, що підготовку лотів до проведення земельних торгів забезпечує організатор земельних торгів.

Вказаною статтею 136 Земельного кодексу України земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів.

Системний аналіз зазначених норм дає підстави для висновку про те, що розпорядник земель комунальної власності відповідно до вимог чинного законодавства наділений повноваженнями визначати перелік земельних ділянок комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги. При цьому, положеннями статті 136 Земельного кодексу України встановлено заборону відчуження в будь-який спосіб земельних ділянок, включених до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги.

Отже, включення у передбаченому законодавством порядку спірної земельної ділянки до переліку земельних ділянок комунальної власності, виключає можливість відчуження цих земельних ділянок її розпорядником (відповідачем) до завершення торгів.

Разом з цим, відповідач не надав жодного доказу (рішення) про результати проведення відповідних торгів та надання, бажаної позивачем, земельної ділянки у власність іншим особам, а також останній не надав доказів, що земельна ділянка за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,0034 га (кадастровий номер 7310136300:03:003:0099), включена до переліку земельних ділянок, які виставляються на земельні торги.

Разом з тим, в матеріалах справи наявний лист Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради від 28.01.2015 за №З-163/0-04/01, зі змісту якого встановлено, що вартість організації аукціону з продажу земельної ділянки, яка розташована по АДРЕСА_1 , орієнтовно становить 35 тис. грн, оскільки площа даної земельної ділянки лише 30 м.кв. Відтак, вартість її продажу на аукціоні буде значно меншою ніж затрати на організацію та проведення аукціону, а тому міській раді економічно не вигідно готувати документи з продажу цієї земельної ділянки на аукціоні. Отже, в 2015 році відповідачем відмовлено в проведені аукціону (продажі) зазначеної вище земельної ділянки фізичній особі ОСОБА_2 , який на даний час є керівником Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Буковинський Дім", що в свою чергу свідчить про непослідовність і юридичну невизначеність відповідача при реалізації владних управлінських функцій.

При цьому суд виходить з того, що відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, що зобов`язує відповідача діяти правомірно та послідовно.

З огляду на викладене, суд вважає, що відмовляючи позивачу у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,0034 га (кадастровий номер 7310136300:03:003:0099) в постійне користування, для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03), зокрема у зв`язку з тим, що право на такі земельні ділянки набувається на конкурентних засадах (відсутнє нерухоме майно), відповідач діяв не у відповідності до ч. 2 ст. 19 Конституції України, тобто необґрунтованою та без врахування всіх обставин, що мають значення для прийняття такого рішення.

Дослідивши викладені позивачем та відповідачем обставини на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, а також оцінюючи докази надані останніми на підтвердження своїх доводів, суд звертає увагу на те, що відповідач здійснює свою діяльність як суб`єкт владних повноважень, а отже його діяльність має характеризуватись певною послідовністю та передбачуваністю, що зокрема видно з принципу належного урядування.

При цьому суд зазначає, що зміст принципу належного урядування передбачає, що державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб, у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права; потреба виправити минулу "помилку" не повинна непропорційним чином втручатися в нове право, набуте особою, яка покладалася на легітимність добросовісних дій державного органу. Іншими словами, державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків; ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися коштом осіб, яких вони стосуються (Рішення ЄСПЛ у Справі "Рисовський проти України" (заява №29979/04), прийняте 20.10.2011 (набуло статусу остаточного 20.01.2012).

При цьому, суд звертає увагу відповідача на те, що відповідно до ч. 1 ст. 42 Земельного кодексу України земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.

Згідно ч. 2 ст. 42 Земельного кодексу України земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, суд зазначає, що ч. 1 ст. 42 Земельного кодексу України стосується передачі у користування земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні будинки, які перебувають у державній або комунальній власності, а ч. 2 цієї статті стосується передачі у користування земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні будинки, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку.

Порядок використання земельних ділянок, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території, визначається співвласниками (ч. 3 ст. 42 Земельного кодексу України).

Зважаючи на те, що позивачем у даній справі є об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, то, вирішуючи питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,0034 га (кадастровий номер 7310136300:03:003:0099) в постійне користування Об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку "Буковинський Дім", для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку, відповідач повинен керуватись також вимогами ст. 42 Земельного кодексу України.

Разом з тим, приймаючи оскаржуване рішення відповідач не врахував положення ст. 42 Земельного кодексу України.

У пункті 58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Інші доводи наведені сторонами у заявах по суті спору не вимагають детальної відповіді, оскільки не є юридично значимими та не спростовують висновків суду по суті спору.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіривши оскаржуване позивачем рішення на відповідність його критеріям, наведеним у ч. 2 ст. 2 КАС України, суд приходить до висновку, що при його прийнятті відповідач діяв не на підставі, що визначний законом, який регулює спірні відносини, а також необґрунтовано.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог в частині визнання протиправним та скасування оскаржуваного п.26 рішення 20 сесії VIII скликання Чернівецької міської ради №778 від 16.06.2022.

Стосовно вимоги позивача про зобов`язання Чернівецьку міську раду прийняти рішення про затвердження ОСББ "Буковинський дім" проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,0034 га (кадастровий номер 7310136300:03:003:0099) в постійне користування, для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03), суд зазначає наступне.

Суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень на відповідність закріпленим ч. 2 ст. 2 КАС України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше було б порушено принцип розподілу влади.

Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень - єдиним критерієм здійснення правосуддя є право. Тому завданням адміністративного судочинства завжди є контроль легальності.

Іншими словами, під дискреційним повноваженням розуміють таке повноваження, яке надає певний ступінь свободи адміністративному органу при прийнятті рішення, тобто, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибрати один з кількох варіантів рішення.

Термін "дискреційне повноваження" означає повноваження, яке надає адміністративному органу певний ступінь свободи під час прийняття рішення, таким чином даючи йому змогу вибрати з кількох юридично допустимих рішень те, яке буде найбільш прийнятним.

Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що затвердження проекту землеустрою щодо відведення та вирішення питання про передачу ОСББ "Буковинський дім" земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1 , площею 0,0034 га (кадастровий номер 7310136300:03:003:0099) в постійне користування, для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку (код 02.03), належить до дискреційних повноважень відповідача.

Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. (ч. 2 ст. 9 КАС України).

Згідно із ч. 4 ст. 245 КАС України у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

З метою захисту порушених прав позивача, суд зобов`язує Чернівецьку міську раду повторно розглянути заяву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Буковинський Дім" про затвердження проекту землеустрою щодо відведення (зміни цільового призначення) земельної ділянки за адресою Федьковича Юрія, 52-А, кадастровий номер 7310136300:03:003:0099 для будівництва та обслуговування житлового будинку (код 02.03) та передачу її в постійне користування, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у судовому рішенні.

Згідно частини 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частин 1-3 статі 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши належність, допустимість, достовірність вказаних вище доказів окремо, а також достатність і взаємний зв`язок цих доказів у їх сукупності, суд вважає, що позивач довів протиправність оскаржуваного рішення та наявність правових підстав для задоволення заявленого позову про визнання протиправним та скасування спірного рішення.

Згідно з частиною 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Судом встановлено, що при зверненні до суду з даним позовом, позивачем сплачено судовий збір в сумі 2684,00 грн.

Зважаючи на задоволення позовних вимог сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, на користь позивача підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань понесені судові витрати зі сплати судового збору в сумі 2684,00 грн.

Керуючись статтями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Буковинський дім" до Чернівецької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії.

2. Визнати протиправним та скасувати пункт 26 рішення Чернівецької міської ради № 778 від 16.06.2022 "Про відмову громадянам та юридичним особам у передачі безоплатно у власність та наданні в оренду земельних ділянок".

3. Зобов`язати Чернівецьку міську раду повторно розглянути заяву Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Буковинський Дім" про затвердження проекту землеустрою щодо відведення (зміни цільового призначення) земельної ділянки за адресою Федьковича Юрія, 52-А, кадастровий номер 7310136300:03:003:0099 для будівництва та обслуговування житлового будинку (код 02.03) та передачу її в постійне користування, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у судовому рішенні.

4. Стягнути на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Буковинський дім" за рахунок бюджетних асигнувань Чернівецької міської ради судовий збір в сумі 2684,00 грн.

Згідно статті 255 КАС України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 КАС України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Буковинський Дім" (вул. Федьковича Юрія, 52-А, м. Чернівці, Чернівецька область, 58000, код ЄДРПОУ 39050352);

Відповідач Чернівецька міська рада (Центральна площа, 1, м. Чернівці, Чернівецька область, 58000, код ЄДРПОУ 36068147).

Суддя В.О. Григораш

Дата ухвалення рішення16.11.2023
Оприлюднено20.11.2023
Номер документу114969819
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —600/60/23-а

Ухвала від 17.11.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Рішення від 16.11.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 23.01.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 09.01.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні