Постанова
від 04.10.2010 по справі 2а-2460/10/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

   

  04.10.10                                                                                                                                                                                                                                                                   < копія > 

                                   

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

                              

11 червня 2010 р.  

Справа № 2а-2460/10/0470

          Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді

Рищенко А. Ю. < Текст > 

при секретарі

Орлові О. В.

за участю:

< найм. Пр. > 

< ПІБ Пр. > 

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції до Приватного підприємства "Ополон-Нікополь" про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

19 лютого 2010 року Нікопольської об’єднаної державної податкової інспекції звернулася до  Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до приватного підприємства «Ополон-Нікополь» про стягнення податкового боргу.    

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідач порушує вимоги податкового законодавства в результаті чого у нього виник податковий борг розмірі 1178452 грн. 93 коп., який утворився в результаті заниження податку на прибуток, неподання декларацій з податку на прибуток підприємств, неподання податкових розрахунків комунального податку, неподання декларацій з податку на додану вартість, завищення податкового кредиту, що призвело до заниження податкового зобов’язання, що зафіксовано в Актах перевірок, на підставі яких винесені податкові повідомлення-рішення. Сума боргу не сплачується відповідачем добровільно, а тому підлягає примусовому стягненню.  

Просить суд стягнути з  приватного підприємства «Ополон-Нікополь» на користь держави податковий борг зі сплати податку на прибуток підприємств у розмірі 654153,93 грн., з комунального податку у розмірі 510 грн. та з податку на додану вартість у розмірі 523789 грн.

Прокуратур та представник позивача в судовому засіданні позов підтримали в повному обсязі.

Відповідач у судове засідання повторно не з'явився про дату, час та місце проведення якого належним чином повідомлений, що підтверджується матеріалами справи.

Дослідивши чинне законодавство, матеріали справи, доводи прокуратура та представника позивача, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що приватне підприємство «Ополон-Нікополь» є платником податків, зборів (обов'язкових платежів) і перебуває на податковому обліку в Нікопольській об’єднаної державної податкової інспекції.  

Станом на дату розгляду справи відповідач по справі має борг у розмірі 1178452 грн. 93 коп. з яких: зі сплати податку на прибуток підприємств у розмірі 654153,93 грн., з комунального податку у розмірі 510 грн. та з податку на додану вартість у розмірі 523789 грн., який виник внаслідок порушення вимог Законів України «Про систему оподаткування».  

Відповідно до ст. 9 Закону платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни, у зв'язку з чим повинні подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Відповідно до ст.14 Закону України «Про систему оподаткування» до переліку загальнодержавних податків і зборів віднесено податок на прибуток та податок на додану вартість.  

Згідно зі ст. 15 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки і збори» № 56-93 від 20.05.1993 р. комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Статтею 18 вищезазначеного Декрету передбачено, що органи місцевого самоврядування самостійно встановлюють і визначають порядок сплати місцевих податків і зборів відповідно до переліку і в межах установлених граничних розмірів ставок.

Відповідно Положення про комунальний податок, затвердженого Рішенням Нікопольської міської ради №119-7/ХХІV від 11.07.2003р., платники комунального податку самостійно визначають суму податку, яку вказують у податковому розрахунку. Розрахунок комунального податку надається до податкової інспекції за базовий (звітний) період, який дорівнює календарному кварталу - на протязі 40 календарних днів, слідуючих за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу. Остаточна сплата комунального здійснюється на протязі 10 календарних днів, слідуючи за останнім днем граничного строку подання розрахунку комунального податку, тобто протягом 50 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного податкового кварталу.

Співробітниками Нікопольської ОДПІ  в період з 06.05.2009 р. по 13.05.2009 р. була проведена позапланова виїзна документальна перевірка ПП «Ополон-Нікополь» з питань дотримання вимог податкового, за результатами якої встановлені порушення:

-          ст. 15 Декрету Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки і збори» та Положення про комунальний податок, затвердженого Рішенням Нікопольської міської ради №119-7/ХХІV від 11.07.2003р., відповідачем не подано до Нікопольської ОДПІ розрахунки комунального податку за ІІІ, ІV квартал 2008 року та І квартал 2009 року.

-          абз.4 пп.5.3.9 п.5.3 ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» яким встановлено, що не належать до валових витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.

У разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів, платник податку має право письмово заявити про це податковому органу та здійснити заходи, необхідні для поновлення документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом з поданням розрахунку податкових зобов'язань звітного періоду. Якщо платник податку не подасть у такий строк письмову заяву та не поновить зазначених документів до закінчена податкового періоду, що настає за звітним, непідтверджені відповідними документами витрати не визнаються валовими витратами і на суму недосплаченого податку нараховується пеня у розмірі облікової ставки Національного банку України, збільшеної в 1,2 рази.

-          п.16.4 ст.16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» встановлено, що податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду.    

Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.

В порушення вказаних норм відповідачем занижено податок на прибуток у розмірі 435962,75 грн. та не подано декларації з податку на прибуток підприємств за 11 місяців 2008 року. 2008 рік та 1 квартал 2009 року.

-          пп.7.2.6 п.7.2 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» встановлено, що підставою для нарахування податкового кредиту є податкова накладна.          

Відповідно до пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів не підтверджених податковими накладними.

Підпунктом 7.8.1 пункту 7.8 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» встановлено, що податковим періодом є один календарний місяць.

В порушення вказаних норм закону відповідачем завищено податковий кредит в період з 06.05.2009 р. по 13.05.2009 р., що призвело до заниження податкового зобов’язання на загальну суму 348286 грн. та неподано декларації з податку на додану вартість за січень, лютий, березень, квітень 2009 року.

Вказані порушення були зафіксовані посадовими особами Нікопольської ОДПІ в Акті № 816/234.34610452 від 14.05.2009 року.

Згідно з абз. „б" пп.4.2.2. п.4.2 ст.4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях.

Підпунктом 17.1.3. п. 17.1 ст. 17 Закону «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» встановлено, що у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи додатковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового, повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати незалежно від кількості податкових періодів, що минули.

Так на підставі вищезазначеного акту перевірки Нікопольською ОДПІ були винесені податкові повідомлення-рішення № 0000132340/0/22873 від 27.05.2009 року на суму 653994,13 грн., № 000092340/0/22871 від 27.05.2009 року на суму 510 грн., № 0000132340/0/22872 від 27.05.2009 року на суму 510 грн., № 0000102340/0/22869 від 27.05.2009 року на суму 522429 грн. та № 0000102340/0/22870 від 27.05.2009 року на суму 680 грн.

Вказані податкові повідомлення-рішення були направлені на адресу відповідача та отримання останнім 12.06.2009 року.

Податкові повідомлення-рішення  № 0000132340/0/22873, № 000092340/0/22871, № 0000132340/0/22872, № 0000102340/0/22869, № 0000102340/0/22870 від 27.05.2009 року були оскаржені відповідачем в адміністративному порядку.

Рішенням № 35457/10/23-426 від 19.08.09 р. про результати розгляду первинної скарги Нікопольська ОДШ залишила без змін вищезазначені податкові повідомлення-рішення, а скаргу ПП «Ополон-Нікополь» - без задоволення.

19.08.2009 року Нікопольською ОДПІ винесені податкові повідомлення рішення № 0000122340/1/35461, № 000092340/1/35462, 0000132340/1/35463, № 0000102340/1/35458 та № 000092340/1/35460, які направлені на адресу відповідача поштою, та отримання останнім 22.08.2009 року.

Не погоджуючись з рішенням Нікопольської ОДШ № 35457/10/23-426 від 19.08.09 р. про результати розгляду первинної скарги, ПП «Ополон-Нікополь» було подано до ДПА у Дніпропетровській області повторну скаргу на податкові повідомлення-рішення № 0000132340/0/22873, № 000092340/0/22871, № 0000132340/0/22872, № 0000102340/0/22869, № 0000102340/0/22870 від 27.05.2009 року.

Рішенням № 26361/10/25-008 від 02.10.2009р. про результати розгляду повторної скарги ДПА у Дніпропетровській області залишила без змін податкові повідомлення-рішення № 0000132340/0/22873, № 000092340/0/22871, № 0000132340/0/22872, № 0000102340/0/22869, № 0000102340/0/22870 від 27.05.2009 року (№ 0000122340/1/35461, № 000092340/1/35462, 0000132340/1/35463, № 0000102340/1/35458 та № 000092340/1/35460 від 19.08.2009 року), скаргу ПП «Ополон-Нікополь» - без задоволення.

12.10.2009 року Нікопольською ОДПІ були винесені податкові повідомлення-рішення № 0000122340/2/43559, № 000092340/2/43560, № 00001323340/2/43558, № 0000102340/2/43561 та № 0000102340/2/43562, які направлені на адресу відповідача поштою, та отримання останнім 15.10.2009 року.

Крім цього 26.08.2009 року та 17.09.2009 року співробітниками Нікополької ОДПІ складено акти № 1415/152.34610452, № 1545/152.34610452 та № 1544/152.34610452, якими зафіксовано порушення підп. 4.1.4 пункту 4.1. ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», яким встановлено, що податкові декларації подаються за базовий період (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця та та п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість», а саме: відповідач не подав до Нікопольської ОДПІ податкові декларації по податку на додану вартість за травень, червень та липень 2009 року та не повернув свідоцтво з податку на додану вартість.

Згідно з підп. «г» п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про податок на додану вартість» реєстрація діє до дати її анулювання, яка відбувається, якщо особа, зареєстрована як платник податку, не надає податковому органу декларації з цього податку протягом дванадцяти послідовних місяців або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність оподатковуваних поставок такого періоду.

Анулювання реєстрації на підставах, визначених у підпункті «г» цього пінку, здійснюється за ініціативою відповідного податкового органу або такої особи.

Платник податку зобов’язаний повернути податковому органу реєстраційне свідоцтво: якщо анулювання реєстрації здійснюється за ініціативою податкового органу – протягом двадцяти календарних днів від дня прийняття рішення про анулювання. У цьому випадку затримка у повернення такого свідоцтва прирівнюється до затримки у наданні податкової звітності з цього податку Відповідач не повернув свідоцтво з податку на додану вартість № 100017892 НБ № 191752 від 31.01.2007 року..

Відповідно до підп.17.1.1 п.17.1 ст.17 Закону України № 2181 платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Так на підставі вищезазначених актів перевірки Нікопольською ОДПІ були винесені податкові повідомлення-рішення № 0002181520/0/38508 від 08.09.2009 року на суму 340 грн. та № 0002431520/0/41451 від 29.09.2009 року на суму 170 грн., які були направлені на адресу відповідача та отриманні останнім.

Таким чином загальна сума податкового боргу ПП «Ополон-Нікополь» становить 1178753,13 грн., з яких: зі сплати податку на прибуток підприємств у розмірі 654454,13 грн., з комунального податку у розмірі 510 грн. та з податку на додану вартість у розмірі 523789 грн.

За рахунок існуючої переплати з податку на  прибуток, яка рахується по особовому рахунку підприємства – боржника, сума податкового боргу, що підлягає стягненню зменшується на суму такої переплати та фактично становить 654153,93 грн.

Тобто станом на дату розгляду справи податковий борг фактично становить 1178452 грн. 93 коп. з яких: зі сплати податку на прибуток підприємств у розмірі 654153,93 грн., з комунального податку у розмірі 510 грн. та з податку на додану вартість у розмірі 523789 грн.

Згідно з вимогами ст.6 Закону України «Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами Нікопольською ОДПІ на адресу відповідача були направлені перша і друга податкові вимоги, які отримані відповідачем, але податковий борг відповідачем сплачений не був.

Згідно з підп.3.1.1 п.3.1 ст. З Закону України № 2181 активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Приймаючи до уваги викладене та враховуючи, що на час розгляду справи сума заборгованості Відповідачем не сплачена в добровільному порядку, відповідних доказів сплати заборгованості відповідачем під час судового розгляду справи не надано, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

 Керуючись  ст.ст. 122, 162  Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Нікопольської об’єднаної державної податкової інспекції до приватного підприємства «Ополон-Нікополь» про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.

Стягнути з приватного підприємства «Ополон-Нікополь» (код ЄДРПОУ 34610452) на користь держави податковий борг з податку на прибуток підприємств у розмірі 654153 (шістсот п’ятдесят чотири тисяч сто п’ятдесят три) грн. 93 грн. (р/р 31113009700029, код платежу 11021000, отримувач відділення ДКУ у м. Нікополі, ОКПО 23929847, банк УДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012); з комунального податку у розмірі 510 (п’ятсот десять) грн. (р/р 33217828700029, код платежу 16010200, отримувач відділення ДКУ у м. Нікополі, ОКПО 23929847, банк УДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012);  з податку на додану вартість у розмірі 523789 (п’ятсот двадцять три тисячі сімсот вісімдесят дев’ять) грн. (р/р 31115029700029, код платежу 14010100. отримувач відділення ДКУ у м. Нікополі, ОКПО 23929847, банк УДКУ у Дніпропетровській області, МФО 805012).  

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вони була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги, з подачею її копій відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

< Повний текст постанови складений > < Текст > 

Суддя                      < (підпис) > 

< Список >

< Список >

< Список >

А. Ю. Рищенко

< суддя учасник колегії > 

< ПІБ Судді >

< ПІБ Судді >

                                                                         

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2010
Оприлюднено06.10.2010
Номер документу11498970
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2460/10/0470

Ухвала від 23.02.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

Постанова від 04.10.2010

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рищенко Андрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні