Рішення
від 16.11.2023 по справі 320/17541/21
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 листопада 2023 року м. Київ Справа № 320/17541/21

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Харченко С.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 до третя особа:Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області, Державна установа "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Київській області",провизнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області (далі - відповідач), третя особа: Державна установа "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Київській області", в якому просить суд:

- визнати протиправними дії відповідача, що виявились у відмові здійснити позивачу з 01.12.2019 перерахунок пенсії на підставі довідки Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Київській області" від 14.06.2021 № 823;

- зобов`язати відповідача з 01.12.2019 здійснити позивачу перерахунок та виплату пенсії у відповідності до вимог статей 51, 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 № 2262-XII та постанови Кабінету Міністрів України "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" від 11.11.2015 № 988 з урахуванням основних та додаткових видів грошового забезпечення, визначених у довідці Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Київській області" від 14.06.2021 № 823.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем протиправно та за відсутності визначених пенсійним законодавством підстав відмовлено йому у перерахунку пенсії з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення, визначених у довідці Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Київській області" від 14.06.2021 № 823.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 29.12.2021 відкрито провадження в адміністративній справі № 320/17541/21 та вирішено питання про її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Представник відповідача позов не визнав, надав суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив про відсутність підстав для перерахунку пенсії позивача, оскільки набрання законної сили рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.05.2019 в адміністративній справі № 826/12704/18, яке стало підставою для видачі позивачу наведеної вище довідки, не призвело ні до зміни розміру грошового забезпечення позивача, ні до введення нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення.

За наведених обставин представник відповідача вважає, що Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області діяло на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені законодавством України, у зв`язку з чим позовні вимоги задоволенню не підлягають.

У свою чергу третя особа - Державна установа "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Київській області", правом на подання письмових пояснень щодо позову або відзиву не скористалась.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України у Київській області та отримує пенсію за вислугу років відповідно до положень Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 № 2262-XII.

02.12.2015 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988, якою визначено грошове забезпечення поліцейських Національної поліції.

21.02.2018 Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" (набрала чинності 24.02.2018), пунктом 3 якої постановлено перерахувати з 01.01.2016 пенсії, призначені згідно із Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 № 2262-XII, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції". Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року.

У травні 2018 року на виконання вимог пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" та постанови Кабінету Міністрів України "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" від 11.11.2015 № 988 відповідачем здійснено перерахунок пенсії позивача, виходячи з наступних складових грошового забезпечення:

- посадового окладу у розмірі 2950,00 грн;

- окладу за військове звання у розмірі 2000,00 грн;

- надбавки за вислугу років (45 %) у розмірі 2227,50 грн;

- премії (0,32 %) у розмірі 22,97 грн.

Вказані вище обставини представником відповідача не заперечуються та підтверджуються даними, що містяться у пенсійній справі позивача, копія якої наявна в матеріалах даної справи.

У подальшому рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.05.2019 в адміністративній справі № 826/12704/18, яке набрало законної сили 19.11.2019, визнано протиправним та скасовано пункт 3 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб".

За наведених обставин Державною установою "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Київській області" складено нову довідку від 14.06.2021 № 823 про розмір грошового забезпечення позивача станом на листопад 2019 року (а.с. 40).

З відомостей, які відображені у вказаній довідці, вбачається, що розмір грошового забезпечення позивача за листопад 2019 року за прирівняною посадою поліцейського - начальник відділення, що не входить до складу відділу - Управління, відділи, (відділення), поліції, складається з:

-посадового окладу у розмірі 2950,00 грн;

-окладу за спеціальним званням у розмірі 2000,00 грн;

-надбавки за стаж служби в поліції (50,00 %) у розмірі 2475,00 грн;

-надбавки за специфічні умови проходження служби в поліції (60,00 %) у розмірі 4455,00 грн;

-премії (40,20 %) у розмірі 4775,76 грн.

У червні 2021 позивач звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області із заявою про здійснення йому перерахунку пенсії на підставі довідки Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Київській області" від 14.06.2021 № 823 про розмір грошового забезпечення станом на листопад 2019 року.

Листом від 15.07.2021 № 1000-0209-8/71332 Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області повідомило позивача про відсутність підстав для здійснення такого перерахунку, оскільки на момент його звернення із заявою рішення про проведення перерахунку пенсій, призначених на підставі Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 № 2262-XII, Кабінетом Міністрів України не приймалось.

Відповідач також звернув увагу на те, що подання пенсіонерами заяв для проведення перерахунків пенсій у зв`язку зі зміною грошового забезпечення Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 № 3-1, не передбачено (а.с. 41-42).

Обставини, на які посилається відповідач у листі від 15.07.2021 № 1000-0209-8/71332 як на підставу для відмови у перерахунку пенсії, позивач вважає такими, що не відповідають нормам чинного законодавства, у зв`язку з чим звернувся до суду за захистом порушеного права з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до положень статті 102 Закону України "Про Національну поліцію" від 02.07.2015 № 580-VIII пенсійне забезпечення поліцейських та виплата одноразової грошової допомоги після звільнення їх зі служби в поліції здійснюються в порядку та на умовах, визначених Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

У свою чергу законодавство про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 № 2262-XII (далі - Закон України № 2262-XII), базується на Конституції України і складається з цього Закону, Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 № 1058-IV та інших нормативно-правових актів України, прийнятих відповідно до цих законів.

Відповідно до преамбули Закону України № 2262-XII держава гарантує гідне пенсійне забезпечення осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, шляхом встановлення їм пенсій не нижче прожиткового мінімуму, визначеного законом, перерахунок призначених пенсій у зв`язку із збільшенням рівня грошового забезпечення, надання передбачених законодавством державних соціальних гарантій, вжиття на державному рівні заходів, спрямованих на їх соціальний захист.

Перелік осіб, які мають право на пенсійне забезпечення на умовах Закону України № 2262-XII, визначено статтею 12 цього Закону.

Призначення і виплата пенсій особам, зазначеним у статті 12 цього Закону, здійснюються органами Пенсійного фонду України (стаття 10 Закону України № 2262-XII).

У разі якщо на момент призначення або виплати пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, пенсія призначається з урахуванням таких змін та/або нововведень, а призначена пенсія підлягає невідкладному перерахунку (частина вісімнадцята статті 43 Закону України № 2262-XII).

У свою чергу порядок перерахунку раніше призначених пенсій врегульовано статтею 63 Закону України № 2262-XII.

Так, згідно з приписами цієї статті перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку.

Якщо пенсіонер згодом подасть додаткові документи, які дають право на подальше підвищення пенсії, то пенсія перераховується за нормами цього Закону. При цьому перерахунок провадиться за минулий час, але не більш як за 12 місяців з дня подання додаткових документів і не раніше, ніж з дня введення в дію цього Закону.

Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських.

Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Аналізуючи наведені вище норми суд дійшов висновку, що пенсія, призначена відповідно до Закону України № 2262-XII, підлягає перерахунку у випадку підвищення розміру грошового забезпечення у зв`язку:

1) зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення;

2) введенням нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення.

На виконання положень статті 63 Закону України № 2262-XII постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45 затверджено Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (далі Порядок № 45).

Відповідно до пункту 1 Порядку № 45 (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) пенсії, призначені відповідно до Закону України № 2262-XII, у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Види та розміри грошового забезпечення поліцейських визначені постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" (набрала чинності 02.12.2015), якою встановлено, що грошове забезпечення поліцейських складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Цією ж постановою затверджено, зокрема: схему окладів за спеціальним званням поліцейських у розмірах згідно з додатком 1; схеми посадових окладів поліцейських у розмірах згідно з додатками 3 - 10.

Пунктом 5 цієї ж постанови передбачено виплату різних видів надбавок та доплат (за стаж служби в поліції, за виконання функцій державного експерта з питань таємниць, за службу в умовах режимних обмежень, за службу в нічний час, за науковий ступінь кандидата або доктора наук тощо).

24.02.2018 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" (далі - постанова № 103), пунктом 3 якої постановлено перерахувати з 01.01.2016 пенсії, призначені згідно із Законом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції". Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року.

Виплату перерахованих відповідно до абзацу першого цього пункту пенсій (з урахуванням доплат до попереднього розміру пенсій, підвищень, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством (крім підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, що визначені законом) особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) проводити з 1 січня 2018 року. Сума перерахованих пенсій для виплати за період з 1 січня 2016 р. по 31 грудня 2017 р. обчислюється органами Пенсійного фонду України станом на 1 січня 2018 р. та виплачується після виділення коштів на їх фінансування з державного бюджету в такому порядку:

з 1 січня 2019 р. по 31 грудня 2019 р. - щомісяця окремою сумою у розмірі 50 відсотків різниці між місячним розміром підвищеної пенсії, розрахованої відповідно до абзацу першого цього пункту, та місячним розміром отриманої особою пенсії за період з 1 січня 2016 р. по 31 грудня 2017 року;

з 1 січня 2020 р. - щомісяця окремою сумою у розмірі 100 відсотків різниці між місячним розміром підвищеної пенсії, розрахованої відповідно до абзацу першого цього пункту, та місячним розміром отриманої особою пенсії за період з 1 січня 2016 р. по 31 грудня 2017 р. та до забезпечення повної виплати розрахованої суми.

Як вже зазначалось судом вище, на виконання вказаних вище нормативно-правових актів відповідачем у травні 2018 року здійснено позивачу перерахунок пенсійних виплат.

У подальшому частковим рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.05.2019 в адміністративній справі № 826/12704/18, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.11.2019, визнано протиправним та скасовано пункт 3 постанови № 103.

Під час прийняття наведеного вище судового рішення суди першої та апеляційної інстанцій дійшли висновку, що пункт 3 постанови № 103 звужує зміст та обсяг існуючих прав і свобод, оскільки скасовує надбавки, доплати, підвищення і премії, які отримували пенсіонери органів внутрішніх справ (міліції) під час служби, та які враховувались при попередніх перерахунках пенсій, а отже змінює умови і норми пенсійного забезпечення осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) або за прирівняними до них посадами, у зв`язку з чим є протиправним та таким, що не відповідає правовим актам вищої юридичної сили.

Наведені вище обставини зумовили підвищення розміру грошового забезпечення для обчислення та перерахунку пенсій пенсіонерам органів внутрішніх справ (міліції) за рахунок скасування обмежень складу і розмірів грошового забезпечення осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції).

Отже, з 19.11.2019 - з дня набрання чинності судовим рішенням в адміністративній справі № 826/12704/18 - виникли підстави для перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом України № 2262-ХІІ.

При цьому алгоритм дій, направлених на перерахунок пенсій у зв`язку зі збільшенням розміру грошового забезпечення, не змінився.

Так, в силу приписів пункту 3 Порядку № 45 на підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 (далі - довідки) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України. Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.

Питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України № 2262-ХІІ, крім пенсій військовослужбовцям строкової служби та членам їх сімей, врегульовано також Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до цього Закону, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 № 3-1 (далі - Порядок № 3-1), пунктом 23 якого передбачено, що перерахунок раніше призначених пенсій проводиться органами, що призначають пенсії, в порядку, установленому статтею 63 Закону України № 2262-ХІІ. Пенсіонери подають органам, що призначають пенсії, додаткові документи, які дають право на підвищення пенсії.

Згідно з пунктом 24 Порядку № 3-1 про виникнення підстав для проведення перерахунку пенсій згідно зі статтею 63 Закону України № 2262-ХІІ уповноважені структурні підрозділи зобов`язані у п`ятиденний строк після прийняття відповідного нормативно-правового акта, на підставі якого змінюється хоча б один з видів грошового забезпечення для відповідних категорій осіб, або у зв`язку з уведенням для зазначених категорій військовослужбовців нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, повідомити про це орган, що призначає пенсії.

Органи, що призначають пенсії, протягом п`яти робочих днів після надходження такого повідомлення подають до відповідних уповноважених структурних підрозділів списки осіб, яким необхідно провести перерахунок пенсії (додаток 5).

Після одержання списків осіб уповноважені структурні підрозділи зазначають у них зміни розмірів грошового забезпечення для перерахунку раніше призначених пенсій і в п`ятиденний строк після надходження передають їх до відповідних органів, що призначають пенсії.

Аналогічні за змістом положення щодо процедури перерахунку раніше призначених відповідно до Закону України № 2262-ХІІ пенсій у разі зміни розміру грошового забезпечення осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) наведені у пунктах 2, 3 Порядку № 45 та Інструкції про організацію роботи з оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та з інших соціальних питань, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 17.09.2018 № 760.

Аналізуючи вказані вище положення, суд дійшов висновку, що підставою для вчинення дій, спрямованих на перерахунок раніше призначених пенсій, може бути як відповідна заява пенсіонера та додані до неї документи, так і рішення, прийняте Кабінетом Міністрів України, про що державні органи, визначені Порядком № 3-1, повідомляють відповідні територіальні органи Пенсійного фонду України.

За таких обставин суд дійшов висновку, що пенсіонер не позбавлений права самостійно звернутися до територіального органу Пенсійного фонду України із заявою про перерахунок пенсії разом з доданими до неї всіма необхідними документами.

Аналогічна правова позиція неодноразово висловлена Верховним Судом, зокрема, у постанові від 17.05.2021 в адміністративній справі № 343/870/17.

Крім того, суд звертає увагу відповідача на те, що територіальні органи Пенсійного фонду України правом самостійно встановлювати розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, та/або визначати складові грошового забезпечення осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, не наділені.

Таким чином, враховуючи наявність з 19.11.2019 підстав для перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом України № 2262-ХІІ, з огляду на подання позивачем нової довідки Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Київській області" від 14.06.2021 № 823 про розмір грошового забезпечення позивача станом на листопад 2019 року, у відповідача є лише один можливий варіант вчинення дій - здійснити позивачу перерахунок та виплату пенсії на її підставі.

При цьому перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону України № 2262-ХІІ (пункт 4 Порядку № 45).

Так, відповідно до частини другої статті 51 Закону України № 2262-ХІІ перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців.

У свою чергу в силу положень частини третьої статті 51 Закону України № 2262-ХІІ перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Під час розгляду даної адміністративної справи судом встановлено, що право на перерахунок пенсії виникло у позивача з 19.11.2019, а отже її перерахунок має бути проведений з 01.12.2019.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що дії Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області, що виявились у відмові здійснити позивачу з 01.12.2019 перерахунок пенсії на підставі довідки Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Київській області" від 14.06.2021 № 823, є протиправними.

При цьому враховуючи, що алгоритм дій територіальних органів Пенсійного фонду України під час здійснення перерахунку та виплати пенсій, призначених відповідно до положень Закону України № 2262-XII, чітко визначений чинним пенсійним законодавством, суд, обираючи належний та ефективний спосіб захисту порушеного права позивача, вважає за необхідне зобов`язати відповідача з 01.12.2019 здійснити ОСОБА_1 перерахунок та виплату пенсії у відповідності до вимог статей 51, 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 № 2262-XII та постанови Кабінету Міністрів України "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" від 11.11.2015 № 988 з урахуванням основних та додаткових видів грошового забезпечення, визначених у довідці Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Київській області" від 14.06.2021 № 823, та раніше виплачених сум.

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на викладене, витрати позивача, пов`язані зі сплатою судового збору у сумі 908,00 грн, підлягають відшкодуванню позивачу з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області.

Керуючись статтями 9, 14, 72-77, 90, 139, 143, 194, 205, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити.

2.Визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області, що виявились у відмові здійснити ОСОБА_1 з 01.12.2019 перерахунок пенсії на підставі довідки Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Київській області" від 14.06.2021 № 823.

3.Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області (ідентифікаційний код: 22933548, місцезнаходження: вул. Саєнка Андрія, буд. 10, м. Фастів, Київська область) з 01.12.2019 здійснити ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) перерахунок та виплату пенсії у відповідності до вимог статей 51, 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 № 2262-XII та постанови Кабінету Міністрів України "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" від 11.11.2015 № 988 з урахуванням основних та додаткових видів грошового забезпечення, визначених у довідці Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Київській області" від 14.06.2021 № 823, та раніше виплачених сум.

4.Стягнути з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області (ідентифікаційний код 22933548, місцезнаходження: Київська область, м. Фастів, вул. Саєнка Андрія, буд. 10) на користь ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) витрати, пов`язані зі сплатою судового збору, у розмірі 908 (дев`ятсот вісім) грн 00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано в установлені строки.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Харченко С.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.11.2023
Оприлюднено20.11.2023
Номер документу115002533
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —320/17541/21

Ухвала від 06.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 26.06.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ключкович Василь Юрійович

Рішення від 16.11.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Харченко С.В.

Ухвала від 29.12.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Харченко С.В.

Ухвала від 29.12.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Харченко С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні