Рішення
від 02.11.2023 по справі 480/6067/23
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 листопада 2023 року Справа № 480/6067/23

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Шаповала М.М.,

за участю секретаря судового засідання - І.С. Іуткіної,

представника позивача - Є.О. Шамоніна,

представника відповідача - І.М. Савченко,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/6067/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агва-Траст" до Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними і скасування рішень та про зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Агва-Траст" просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення від 05.05.2023 № 8760834/43548689 комісії ГУ ДПС у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;

- визнати протиправним та скасувати рішення від 03.05.2023 № 8744169/43548689 комісії ГУ ДПС у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;

- визнати протиправним та скасувати рішення від 05.05.2023 № 8760828/43548689 комісії ГУ ДПС у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;

- визнати протиправним та скасувати рішення 09.05.2023 № 8775953/43548689 комісії ГУ ДПС у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;

- визнати протиправним та скасувати рішення від 09.05.2023 № 8775955/43548689 комісії ГУ ДПС у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;

- визнати протиправним та скасувати рішення від 09.05.2023 № 8775954/43548689 комісії ГУ ДПС у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ "Агва-Траст" (ідентифікаційний код 43548689) № 12 від 07.09.2022 датою її направлення для реєстрації;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ "Агва-Траст" (ідентифікаційний код 43548689) № 14 від 10.04.2023 датою її направлення для реєстрації;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ "Агва-Траст" (ідентифікаційний код 43548689) № 18 від 13.10.2022 року датою її направлення для реєстрації;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ "Агва-Траст" (ідентифікаційний код 43548689) № 19 від 17.10.2022 датою її направлення для реєстрації;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ "Агва-Траст" (ідентифікаційний код 43548689) № 17 від 30.09.2022 датою її направлення для реєстрації;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ "Агва-Траст" (ідентифікаційний код 43548689) № 26 від 16.11.2022 датою її направлення для реєстрації.

Свої вимоги мотивує тим, відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України було складено та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні № 12 від 07.09.2022, № 14 від 10.04.2023, № 18 від 13.10.2022, № 19 від 17.10.2022, № 17 від 30.09.2022, № 26 від 16.1.2022.

Позивачу надійшли квитанції про зупинення реєстрації цих податкових накладних відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України.

З метою реєстрації податкових накладних товариством було направлено ГУ ДПС у Сумській області повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкових накладних реєстрацію яких було зупинено. Однак, рішеннями від 05.05.2023 № 8760834/43548689, від 03.05.2023 № 8744169/43548689, від 05.05.2023 № 8760828/43548689, від 09.05.2023 № 8775953/43548689, від 09.05.2023 № 8775955/43548689, від 09.05.2023 № 8775954/43548689 позивачу було відмовлено у реєстрації податкових накладних.

Позивач не погоджується із оскаржуваними рішеннями про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, вважає їх незаконними і такими що підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 23.06.2023 вказану позовну заяву було залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви. Позивачем усунено недоліки позовної заяви у встановлений строк.

Ухвалою суду від 18.11.2020 відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду в порядку спрощеного провадження з повідомленням сторін.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.

Представник відповідачів у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечувала та зазначила, що позивачем згідно положень ст. 201 Податкового кодексу України були направлені на реєстрацію податкові накладні № 12 від 07.09.2022 з номенклатурою послуг "Оренда нерухомого майна", № 14 від 10.04.2023 з номенклатурою послуг "Дискування, оранка", № 18 від 13.10.2022 з номенклатурою послуг "Оренда нерухомого майна", № 19 від 17.10.2022 з номенклатурою послуг "Послуги сушки", № 17 від 30.09.2022 з номенклатурою послуг "Послуги сушки", № 26 від 16.10.2022 з номенклатурою послуг "Послуги сушки", проте позивач згідно квитанцій був повідомлений, що реєстрація вказаних податкових накладних була зупинена, оскільки "Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку". Було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У зв`язку з зупиненням реєстрації направлених податкових накладних, позивачем були надані повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо зазначених податкових накладних.

Щодо податкової накладної № 14 від 10.04.2023, представник зазначила, що на підтвердження операції, зазначеної в податковій накладній, позивачем було подано повідомлення № 8 від 27.04.2023 з документами у 20 файлах.

При розгляді наданих документів Комісією було виявлено, що наданий акт надання послуг № 20 від 10.04.2023 на загальну суму податку на додану вартість - 52 957,03 грн, складений з порушенням законодавства, а саме:

- відсутня посада особи відповідальної за проведення господарської операції та правильності її оформлення зі сторони виконавця ТОВ "Агва-Траст" та замовника ФГ "Антагро";

- відсутні дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у господарській діяльності зі сторони виконавця ТОВ "Агва-Траст" та замовника ФГ "Антагро".

У зв`язку з зазначеними обставинами Комісією прийнято рішення № 8744169/43548689 від 03.05.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної № 14 від 10.04.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства.

При цьому, наголосила на тому, що до матеріалів судової справи разом з позовом, ТОВ "Агва-Траст" надає копію Акту надання послуг № 20 від 10.04.2023 з наявністю усіх необхідних реквізитів, тобто у вигляді, відмінному від того, що надавався на розгляд Комісії. Вважає, що надана копія не є достовірним доказом у розумінні статті 75 Кодексу адміністративного судочинства України, тому не може братися судом до уваги при прийнятті рішення по даній справі.

Щодо податкових накладних № 12 від 07.09.2022, № 18 від 13.10.2022, № 19 від 17.10.2022, № 17 від 30.09.2022, № 26 від 16.10.2022 представник зазначає, що на підтвердження операцій, зазначених в податкових накладних були надані пояснення та документи.

Згідно Протоколу засідання Комісії Головного управління ДПС у Сумській області від 26.04.2023 № 162 було розглянуто Повідомлення № 2 від 20.04.2023, Повідомлення № 5 від 21.04.2023, Повідомлення № 6 від 24.04.2023, про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено ТОВ "Агва-Траст" до податкових накладних № 12 від 07.09.2022, № 18 від 13.10.2022, № 19 від 17.10.2022, № 17 від 30.09.2022.

Згідно Протоколу засідання Комісії Головного управління ДПС у Сумській області від 28.04.2023 № 168 було розглянуто Повідомлення № 7 від 26.04.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено ТОВ "Агва-Траст" до податкової накладної № 26 від 16.11.2022.

За результатами розгляду Повідомлень про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено ТОВ "Агва-Траст" до податкових накладних № 12 від 07.09.2022, №18 від 13.10.2022 встановлено необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платникам зокрема: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладиій/розрахунку коригування: "первинних документів щодо постачання послуг". Відсутні документи на використання землі під будівлями, що надаються в оренду, відсутня технічна документація на будівлі, що перебувають у володінні ТОВ "АГВА- ТРАСТ" та надаються в оренду, відсутнє схематичне розташування об`єкта оренди, відсутні документальне підтвердження витрат по об`єкту нерухомості, відсутній розрахунок вартості оренди. Надати пояснення чому при наданні об`єкту нерухомості в оренду не сплачується податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки.

За результатами розгляду Повідомлень про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено ТОВ "Агва-Траст" (код 43548689) до податкових накладних № 17 від 30.09.2022, № 19 від 17.10.2022 прийнято рішення перенести розгляд на наступне засідання комісії.

За результатами розгляду Повідомлень про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено ГОВ "Агва-Траст" до податкових накладних № 17 від 30.09.2022 та № 19 від 17.10.2022 встановлено необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платникам зокрема: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: "первинних документів щодо постачання послуг, зберігання, навантаження, розвантаження продукції". Відсутні документи щодо наявності основних засобів для очиски, сушки, зберіганні, відвантаженні, насіння гарбуза. Відсутні документи про залучення для надання послуг інших СГ, оскільки на підприємстві крім 4-х чоловік адміністративного персоналу, рахується лише 1 механік, що унеможливлює надання послуг власними силами. Акти на сортування та сушіння продукції рослинництва не містять відомостей щодо натури до переробки та після переробки, щодо вологості до переробки, % та після переробки, а також не заповнена інформація в графах акта. Відсутні документи на закупівлю та списання Біг Бегів для відвантаження насіння гарбуза;

До податкової накладної № 26 від 16.11.2022 встановлено необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платникам зокрема: копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: "первинних документів щодо постачання послуг, зберігання, навантаження, розвантаження продукції". Відсутні документи щодо наявності основних засобів для очистки, сушки, зберіганні, відвантаженні, насіння гарбуза. Відсутні документи про залучення для надання послуг інших СГ, оскільки на підприємстві крім 4-х чоловік адміністративного персоналу, рахується лише 1 механік, що унеможливлює надання послуг власними силами. Акти на сортування та сушіння продукції рослинництва не містять відомостей щодо натури до переробки та після переробки, щодо вологості до переробки, % та після переробки, а також не заповнена інформація в графах акта. Відсутні документи на закупівлю га списання Біг Бегів для відвантаження насіння гарбуза.

Таким чином, за результатом розгляду документів ТОВ "Агва-Траст", Комісією було прийнято рішення про направлення Повідомлень про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладно/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДІІС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "Агва-Траст" до податкових накладних.

Проте, позивачем у відповідь на повідомлення не надіслало ні додаткових пояснень ні документів.

05.05.2023 за результатами повторного засідання Комісії Головного управління ДПС у Сумській області, протокол від 05.05.2023 № 175, було прийнято рішенням Комісії № 8760834/43548689 від 05.05.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 12 від 07.09.2022; № 8760825/43548689 від 05.05.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 18 від 13.10.2022, у зв`язку з ненаданиям/частковим паданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

09.05.2023 за результатами повторного засідання Комісії Головного управління ДПС у Сумській області, протокол від 09.05.2023 № 179, було прийнято Рішенням Комісії № 8775955/43548689 від 09.05.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 17 від 30.09.2022; № 8775953/43548689 від 09.05.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 19 від 17.10.2022; № 8775954/43548689 від 09.05.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 26 від 16.11.2022, у зв`язку з ненаданням/частковим паданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Отже, Комісія ГУ ДПС у Сумській області прийняла цілком правомірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 12 від 07.09.2022, № 18 від 13.10.2022, № 19 від 17.10.2022, № 17 від 30.09.2022, № 26 від 16.10.2022, які повністю відповідають нормам матеріального права.

Щодо вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні зазначили, що за наявності прийнятих у межах повноважень комісією ГУ ДПС у Сумській області, законних за формою та змістом рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, реєстрація у ЄРПН складених позивачем зазначених податкових накладних не може бути здійснена.

Вислухавши представників сторін, вивчивши матеріали справи й оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом встановлено, що ТОВ "АГВА-ТРАСТ" здійснює господарську діяльність з березня 2020 року.

Підприємство було створене для надання послуг в сільському господарстві, оптово-роздрібної торгівлі сільськогосподарською продукцією, мінеральними добривами, засобами захисту рослин та ін.

Види діяльності ТОВ "Агва-Траст":

01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві (основний)

46.11 Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами

46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин

46.61 Оптова торгівля сільськогосподарськими машинами і устаткуванням

77.31 Надання в оренду сільськогосподарських машин і устаткування

46.69 Оптова торгівля іншими машинами і устаткуванням

46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами

46.90 Неспеціалізована оптова торгівля 449.41 Вантажний автомобільний транспорт

63.99 Надання інших інформаційних послуг, н. в. і. у.

01.63 Після урожайна діяльність

01.64 Оброблення насіння для відтворення.

Товариство є платником податку на додану вартість та платник податку на прибуток на загальних підставах з 2020 року та сплачує інші передбачені законодавством України податки та соціальні внески.

ТОВ "Агва-Траст" має у власності складське приміщення загальною площею 1621,6 кв.м. за адресою: село Токарі, вулиця Незалежна, будинок 1В/1, згідно Акту приймання-передачі № 1 від 08.10.2020 та Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності № 230812936 від 03.11.2020.

Цех площею 1621,6 квадратних метри частково здається в оренду, решта площі використовується для здійснення господарської діяльності самого товариства.

Основними орендарями є ТОВ "Млин-2018" - договір оренди № 11/02/22 від 11 лютого 2022 року на 19,7 кв.м., договір оренди № /07/2022-1 від 01 липня 2022 року на 400 кв.м., ФГ "Антагро" - договір оренди № 11/02/2022-1 від 11 лютого 2022 року на 32.9 кв.м., договір оренди № 01/07/2022-1 від 01 липня 2022 року на 400 кв.м.

Також товариство здає в оренду ФГ "Антагро" сільськогосподарське устаткування, яке отримує по договору позики у фізичної особи ОСОБА_1 , згідно договорів оренди № 01/08/22 від 01.08.2022 року та № 01/01/23-2 від 01.01.2023.

До складу основних засобів ТОВ "Агва-Траст" входять столи для сушіння сільськогосподарської продукції, масляні машини, бункер прийомний та теплогенератори, які розташовані на території складського приміщення за адресою: АДРЕСА_1 . Право власності на обладнання підтверджується Актом № 2 приймання передачі додаткового вкладу учасника до статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю "АГВА-ТРАСТ" від 30.12.2020.

Вищевказана техніка використовується для надання послуг сушки сільськогосподарської продукції.

Як зазначає позивач, між підприємством ТОВ "Агва-Траст" та ТОВ "Діамант-Агро" укладено договір № 15/09/22 від 15.09.2022 про надання послуг. За умовами цього Договору ТОВ "Агва-Траст" надає послуги із очистки, сушки, зберігання та відвантаження насіння гарбуза. На підтвердження надання послуг складено 17.10.2022 Акт виконаних робіт № 18 на суму 1126400 грн (ПДВ 187732,86 грн).

Податкова накладна № 19 від 17.10.2022 на суму 1123400 грн (ПДВ 187733,33 грн) складена в адресу контрагента ТОВ "Діамант Агро" (код 38575616).

Між підприємством ТОВ "Агва-Траст" та ТОВ "Діамант-Агро" укладено договір № 15/09/22 від 15.09.2022 про надання послуг. За умовами цього Договору ТОВ "Агва-Траст" надає послуги із очистки, сушки, зберігання та відвантаження насіння гарбуза. На підтвердження надання послуг складено 30.09.2022 Акт виконаних робіт № 12 на суму 654080 грн (ПДВ 109013,33 грн).

Податкова накладна № 17 від 30.09.2022 на суму 654 080 грн (ПДВ 109013,33 грн) складена в адресу контрагента ТОВ "Діамант Агро" (код 38575616).

Між підприємством ТОВ "Агва - Траст" та ФГ "Антагро" укладено договір № 11/02/22 від 11.02.2022 про оренду складського приміщення. За умовами цього Договору ТОВ "Агва-Траст" надає в оренду частину приміщення розташованого в село Токарі, вулиця Незалежна, будинок 1В/1. Податкова накладна виписана на суму попередньої оплати платіжна інструкція від 13 жовтня 2022 року № 82.

Податкова накладна № 18 від 13.10.2022 на суму 54720 грн (ПДВ 9120 грн) складена в адресу контрагента ФГ "Антпгро" (код 42042074 ).

Між підприємством ТОВ "Агва - Траст" та ФГ "Антагро" укладено договір № 03/04/23-1 від 03.04.2023 про послуги з обробітки землі. На підтвердження надання послуг складено 10 квітня 2023 року Акт виконаних робіт № 20 на суму 317742,18 грн (ПДВ 52957,03 грн).

Податкова накладна № 14 від 10.04.2023 на суму 317742,18 грн (ПДВ 52957,03 грн) складена в адресу контрагента ФГ "Антпгро" (код 42042074 ).

Між підприємством ТОВ "Агва-Траст" та ФГ "Антагро" укладено договір № 12/10/22 від 12.10.2022 про надання послуг з очистки, сушки, зберігання та відвантаження насіння гарбуза. На підтвердження надання послуг складено 16 листопада 2022 року Акт виконаних робіт № 19 на суму 458460 грн (ПДВ 76410 грн).

Податкова накладна № 26 від 16.11.2022 року на суму 458460 грн (ПДВ 76410 грн) складена в адресу контрагента ФГ "Антпгро" (код 42042074).

Між підприємством ТОВ "Агва - Траст" та ТОВ "Млин-2018" укладено договір № 11/02/22 від 11.02.2022 про оренду складського приміщення. Податкова накладна виписана на суму попередньої оплати платіжна інструкція від 7 вересня 2022 року № 275.

Податкова накладна № 12 від 07.09.2022 на суму 36480 грн (ПДВ 6080 грн) складена в адресу контрагента ТОВ "Млин-2018" (код 42162417).

Відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України було складено та подано на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні № 12 від 07.09.2022, № 14 від 10.04.2023, № 18 від 13.10.2022, № 19 від 17.10.2022, № 17 від 30.09.2022, № 26 від 16.1.2022.

Позивачу надійшли квитанції про зупинення реєстрації цих податкових накладних відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, оскільки "Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку". Було запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У зв`язку з зупиненням реєстрації направленої податкової накладної, позивачем було надано повідомлення про надання пояснень від 02.12.2022 № 02/12/22 та копії документів щодо податкової накладної № 12 від 21.09.2020 реєстрацію якої було зупинено, до яких було додано копії наступних документів: виписка з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; витяг з ДР речових прав на нерухоме майно № 230812936; акт приймання-передачі № 1 додаткового вкладу учасника до статутного капіталу у вигляді майнового внеску від 08.10.2020; договір оренди складського приміщення № 11/02/22 від 11 лютого 2022 року; акт прийому передачі Додаток до Договору оренди складського приміщення № 11/02/22 від 16 червня 2022 року; акт надання послуг № 2 від 30.06.2022; акт надання послуг № 4 від 29.07.2022; акт надання послуг № 7 від 31.08.2022; акт надання послуг № 13 від 30.09.2022; платіжне доручення № 236 від 07.09.2022; акт надання послуг № 20 від 31.10.2022; платіжне доручення № 60 від 22.09.2022; договір оренди складського приміщення № 11/02/2022-1 від 11.02.2022; акт прийому передачі Додаток до Договору оренди складського приміщення № 11/02/2022-1 від 01.06.2022; акт надання послуг № 21 від 31.10.2022; акт надання послуг № 14 від 30.09.2022; акт надання послуг № 8 від 31.08.2022; акт надання послуг № 3 від 29.07.2022; акт надання послуг № 1 від 30.06.2022; договір оренди складського приміщення № 01/07/2022-1 від 01 липня 2022 року; акт прийому передачі Додаток до Договору оренди складського приміщення № 01/07/2022-1 від 01 липня 2022 року; акт надання послуг № 5 від 29.07.22; акт надання послуг № 9 від 31.08.22; акт надання послуг № 15 від 30.09.22; акт надання послуг № 22 від 31.10.22; платіжне доручення № 235 від 07.09.22; договір оренди складського приміщення №01/07/2022-1 від 01 липня 2022 року, укладений між ТОВ "Агва-Траст" та ФГ "Антагро"; акт прийому передачі Додаток до Договору оренди складського приміщення № 01/07/2022-1 від 01 липня 2022 року, укладений між ТОВ "Агва-Траст" та ФГ "Антагро"; акт надання послуг № 6 від 29.07.22; акт надання послуг № 10 від 31.08.22; акт надання послуг № 16 від 30.09.22; акт надання послуг № 23 від 3.10.22; платіжне доручення № 59 від 22.09.22; платіжне доручення № 82 від 13.10.22; договір № 15/09/22 про надання послуг від 15.09.2022; акт надання послуг № 18 від 17.10.22; платіжна інструкція № 4682 від 12.10.2022; платіжна інструкція № 4992 від 20.10.2022; платіжна інструкція № 5461 від 11.11.2022; акт надання послуг № 12 від 30.09.2022; договір № 12/10/22 про надання послуг від 12.10.2022; акт надання послуг № 19 від 16.11.2022.

У зв`язку з зупиненням реєстрації направленої податкової накладної, позивачем було надано повідомлення про надання пояснень № 18/05/23 від 18.05.2023 та копії документів щодо податкової накладної № 18 від 13.10.2022 реєстрацію якої було зупинено, до яких було додано копії наступних документів: виписка з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 230812936; акт приймання-передачі № 1 додаткового вкладу учасника до статутного капіталу у вигляді майнового внеску від 08.10.2020; договір оренди складського приміщення № 11/02/22 від 11 лютого 2022 року; акт прийому передачі Додаток до Договору оренди складського приміщення № 11/02/22 від 16 червня 2022 року; акт надання послуг № 25 від 30.11.22; акт надання послуг № 2 від 30.06.2022; акт надання послуг № 4 від 29.07.2022; акт надання послуг № 7 від 31.08.2022; акт надання послуг № 13 від 30.09.2022; акт надання послуг № 20 від 31.10.2022; акт надання послуг № 30 від 31.12.22; договір оренди складського приміщення № 01/07/2022-1 від 01 липня 2022 року, укладений між ТОВ "Агва-Траст" та ФГ "Антагро"; акт прийому передачі Додаток до Договору оренди складського приміщення № 01/07/2022-1 від 01 липня 2022 року, укладений між ТОВ "Агва-Траст" та ФГ "Антагро"; акт надання послуг № 10 від 31.08.22; акт надання послуг № 6 від 29.07.22; акт надання послуг № 16 від 30.09.22; акт надання послуг № 23 від 31.10.22; платіжне доручення № 82 від 13.10.22; договір № 15/09/22 про надання послуг від 15.09.2022; акт надання послуг № 12 від 30.09.2022; акт надання послуг № 18 від 17.10.22; платіжна інструкція № 4682 від 12.10.2022; платіжна інструкція № 4992 від 20.10.2022; платіжна інструкція № 5461 від 11.11.2022; договір № 12/10/22 про надання послуг від 12.10.2022; акт надання послуг № 19 від 16.11.2022; договір оренди складського приміщення № 01/07/2022-1 від 01 липня 2022 року, укладений між ТОВ "Агва-Траст" та ТОВ "Млин-2018"; акт прийому передачі Додаток до Договору оренди складського приміщення № 01/07/2022-1 від 01 липня 2022 року, укладений між ТОВ "Агва-Траст" та ТОВ "Млин-2018"; акт надання послуг № 5 від 29.07.22; акт надання послуг № 9 від 31.08.22; акт надання послуг № 15 від 30.09.22; акт надання послуг № 22 від 31.10.22.

Крім того, у зв`язку з зупиненням реєстрації направлених податкових накладних, позивачем було надано повідомлення про надання пояснень від 27.04.2023 № 27/04/23, від 18.05.2023 № 18/05/2023, від 26.04.2023 № 26/04/23 та копії документів щодо податкових накладних № 14 від 10.04.2023, № 19 від 17.10.2022, № 17 від 30.09.2022 реєстрацію яких було зупинено, до яких було додано копії документів.

Однак, рішеннями від 05.05.2023 № 8760834/43548689, від 03.05.2023 № 8744169/43548689, від 05.05.2023 № 8760828/43548689, від 09.05.2023 № 8775953/43548689, від 09.05.2023 № 8775955/43548689, від 09.05.2023 № 8775954/43548689 позивачу було відмовлено у реєстрації податкових накладних.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення ЄРПН встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 201.16. ст. 201 ПК України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 11.12.2019 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п. 3 вказаного Порядку податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Відповідно до п. 5 Порядку платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 1 Додатку 3 до Порядку Критерії ризиковості здійснення операцій відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно з п. п. 10, 11 Порядку у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

При цьому наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в ЄРПН (далі - Порядок № 520).

Відповідно до п. 1 цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. п. 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з п. 11 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Як встановлено судом, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної № 12 від 07.09.2022 та № 18 від 13.10.2022 стала відповідність операції п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, у зв`язку із чим позивачу було запропоновано подати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній.

З матеріалів справи судом встановлено, що позивачем було подано пояснення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по відмовленим ПН.

За результатами розгляду наданих позивачем письмових пояснень та документів, комісією ГУ ДПС у Сумській області прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

На момент розгляду даної справи позивачем надано необхідний обсяг документів на підтвердження проведених господарських операцій та даних, зазначених у податкових накладних № 12 від 07.09.2022 та № 18 від 13.10.2022.

При зупиненні реєстрації податкової накладної, податковий орган не навів переліку документів, які необхідно надати позивачу на підтвердження інформації зазначеної в податковій накладній, а у спірному рішенні не зазначив, що надані документи, складені з порушенням законодавства, про що свідчить відсутність відповідної відмітки у таких рішеннях.

Однак, на момент розгляду даної справи позивачем необхідний обсяг документів на підтвердження проведених господарських операцій та даних, зазначених у податкових накладних № 14 від 10.04.2023, № 19 від 17.10.2022, № 17 від 30.09.2022, № 26 від 16.11.2022 суду не надано.

У зв`язку з викладеним, суд визнає, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Агва-Траст" до Головного управління ДПС у Сумській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними і скасування рішень та про зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби України у Сумській області від 05 травня 2023 року № 8760834/43548689 про відмову в реєстрації податкової накладної № 12 від 07 вересня 2022 року Товариства з обмеженою відповідальністю "Агва-Траст".

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби України у Сумській області від 05 травня 2023 року № 8760825/43548689 про відмову в реєстрації податкової накладної № 18 від 13 жовтня 2022 року Товариства з обмеженою відповідальністю "Агва-Траст".

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 12 від 07 вересня 2022 року Товариства з обмеженою відповідальністю "Агва-Траст" датою її подання на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 18 від 13 жовтня 2022 року Товариства з обмеженою відповідальністю "Агва-Траст" датою її подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби України у Сумській області (код ЄДРПОУ 43995469) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агва-Траст" (код ЄДРПОУ 43548689) 4506,61 грн в рахунок повернення судового збору.

У задоволенні інших вимог - відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 07.11.2023.

Суддя М.М. Шаповал

Дата ухвалення рішення02.11.2023
Оприлюднено21.11.2023
Номер документу115003748
СудочинствоАдміністративне
Сутьзобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —480/6067/23

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 01.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 26.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 23.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 16.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні