Ухвала
від 10.11.2023 по справі 760/25574/23
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/25574/23

1-кс/760/10581/23

У Х В АЛ А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2023 року слідчий суддя Солом`янського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , захисника підозрюваного - адвоката ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання слідчого СВ Солом`янського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_6 , погоджене прокурором Солом`янської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 , на підставі матеріалів досудового розслідування № 42023102090000175, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 14.09.2023, про застосування запобіжного заходу у виді застави відносно

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Марганець Дніпропетровської області, громадянина України, з вищою освітою, який працює на посаді заступника директора - начальника управління моніторингу Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація), проживає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимий,

підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

До слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва надійшло клопотання слідчого СВ Солом`янського УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_6 про застосування запобіжного заходу у виді застави відносно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в розмірі 20 (двадцяти) прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що становить 53 680 гривень.

Також, просив покласти на підозрюваного ОСОБА_5 наступні обов`язки:

прибувати до слідчого Солом`янського УП ГУНП у м. Києві за адресою: м. Київ, пр. Повітрофлотський, 49 або до процесуального керівника, до Солом`янської окружної прокуратури м. Києва за адресою: м. Київ, вулиця Героїв Севастополя, 3-А за кожним викликом;

не відлучатися за межі м. Києва без дозволу слідчого, прокурора або суду (залежно від стадії кримінального провадження);

повідомляти слідчого, прокурора або суд (залежно від стадії кримінального провадження) про зміну свого місця проживання;

утримуватись від спілкування зі свідками у кримінальному провадженні;

здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

З матеріалів клопотання вбачається, що СВ Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023102090000175 від 14.09.2023, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.364, ч.2 ст.367, ч.5 ст.191, ч.5 ст.27 ч.5 ст.191 КК України.

Обґрунтовуючи клопотання, слідчий зазначає, що 28.04.2016 наказом директора Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) ОСОБА_7 за № 122-ос, відповідно до розпорядження Київського міського голови ОСОБА_8 за № 437 від 27.04.2016, ОСОБА_5 призначено на посаду заступника директора Департаменту - начальника управління моніторингу Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація).

Розпорядженням від 29.12.2012 №2383 (із змінами внесеними згідно з Розпорядженням КМДА №121 від 04.03.2016) Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) затверджено Положення про Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Положення), згідно ч.4 якого основними завданнями Департаменту є:

п.1) забезпечення реалізації державної та регіональної політики у сфері приватизації, оренди, використання, відчуження майна комунальної власності територіальної громади міста Києва та акцій (часток, паїв), що належить територіальній громаді міста Києва в статутних капіталах господарських товариств (далі - Майнові права);

п.3) організація та проведення приватизації майна, що належить територіальній громаді міста Києва та Майнових прав згідно з програмою приватизації, затвердженою Київською міською радою;

п.4) здійснення повноважень власника щодо майна, що належить територіальній громаді міста Києва та Майнових прав, які приватизуються та відчужуються згідно з прийнятими Київською міською радою рішеннями;

п.6) здійснення захисту майнових прав територіальної громади міста Києва в межах своєї компетенції;

Згідно ч. 5 Положення, Департамент відповідно до визначених галузевих повноважень виконує такі завдання:

Частина 5.5 Положення «У сфері оцінки майна»:

п.1) забезпечує рецензування звітів про оцінку (актів оцінки) майна, яке належить територіальній громаді міста Києва та підлягає відчуженню, у тому числі шляхом приватизації, або передачі в оренду, крім об`єктів, приватизацію яких здійснює за рішенням Київської міської ради регіональне відділення Фонду державного майна України по м. Києву;

п.2) затверджує акти оцінки майна у випадках, визначених законодавством.

Відповідно до додатку № 1 до Наказу Департаменту комунальної власності м. Києва № 238 від 10.05.2016 «Про розподіл обов`язків між директором, першим заступником та заступниками директора Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація):

заступнику директора Департаменту - начальнику управління моніторингу безпосередньо підпорядковується: заступник начальника управління моніторингу; відділ оцінки; відділ моніторингу та реєстрації речових прав;

за підписом заступника директора Департаменту - начальника управління моніторингу готуються накази про затвердження складу постійно діючої комісії із проведення стандартизованої оцінки об`єктів оренди, договори на проведення оцінки майна та відповідні акти приймання-передачі робіт, угоди про відшкодування витрат пов`язаних з проведенням незалежної оцінки об`єктів приватизації комунальної власності територіальної громади м. Києва, накази про затвердження висновків про вартість майна; вихідна службова кореспонденція підпорядкованих відділів;

заступник директора Департаменту - начальник управління моніторингу затверджує акти оцінки майна, зведені акти інвентаризації майна, затверджує або погоджує висновки про вартість майна, у разі необхідності погоджує інвестиційні договори. Крім того має право надавати доручення по вхідній службовій кореспонденції підпорядкованим відділам;

погоджує всі документи, які готують підпорядковані відділи та розпорядчі документи.

Таким чином, відповідно до «Положення про Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)» затвердженого Розпорядженням КМДА від 29.12.2012 №2383 (із змінами внесеними згідно з Розпорядженням КМДА №121 від 04.03.2016) та Наказу Департаменту комунальної власності м. Києва № 238 від 10.05.2016 «Про розподіл обов`язків між директором, першим заступником та заступниками директора Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація)» заступник директора Департаменту - начальник управління моніторингу Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) ОСОБА_5 є службовою особою виконавчого органу відповідного органу місцевого самоврядування відповідальною за:

забезпечення рецензування звітів про оцінку (актів оцінки) майна, яке належить територіальній громаді міста Києва та підлягає відчуженню, у тому числі шляхом приватизації, або передачі в оренду, крім об`єктів, приватизацію яких здійснює за рішенням Київської міської ради регіональне відділення Фонду державного майна України по м. Києву;

затвердження оцінки майна шляхом погодження (підписання) висновків про вартість майна та підписання наказів Департаменту комунальної власності м. Києва «Про затвердження висновків про вартість майна»;

здійснення захисту майнових прав територіальної громади міста Києва в межах своєї компетенції;

діяльність відділу оцінки управління моніторингу Департаменту та погодження всіх документів, які готує підпорядкований відділ та розпорядчі документи.

Таким чином, у силу займаної посади ОСОБА_5 був наділений організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, тобто згідно з ч. 3 ст. 18 КК України та п. 1 примітки до ст. 364 КК України був службовою особою.

Разом з тим, досудовим розслідуванням встановлено, що у липні 2017 року, проте не пізніше ніж 31.07.2017, у директора ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» ОСОБА_9 виник злочинний умисел, спрямований на привласнення об`єкта нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Києва за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63 (нежитловий будинок площею 80,2 кв.м. літ. Б; нежитловий будинок площею 77,9 кв.м. літ. В; нежитловий будинок площею 80,8 кв.м. літ. Г; тенісні корти (№ 1-9) загальною площею 7 354,1 кв.м., який перебував у його підприємстві в оренді згідно договору №2315 від 30.12.2016, шляхом штучного заниження фактичної ринкової вартості об`єкта нерухомого майна для цілей оренди та подальшої приватизації шляхом його викупу орендарем.

Зокрема, встановлено, що 31.07.2017 директор ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» ОСОБА_9 , діючи умисно, з метою привласнення об`єкта нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Києва, звернувся до КП «Київжитлоспецексплуатація» та Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) (надалі - Департамент) з проханням щодо проведення ремонтних робіт та невід`ємних поліпшень у групі інвентарних об`єктів загальною площею 7 593,1 кв.м, на проспекті Повітрофлотському, 63 в м. Києві.

Отримавши відповідні погодження та провівши відповідні будівельні (ремонтні) роботи, в грудні 2018 року директор ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» ОСОБА_9 скерував на адресу Департаменту документи про виконання невід`ємних поліпшень орендованого майна, надавши при цьому недостовірні відомості про кількість побудованих тенісних кортів на земельній ділянці з кадастровим номером № 8000000000:72:331:0008, загальною площею 3,1952 га, на якій розташований орендований об`єкт нерухомого майна.

Відповідно до п. 13.5. Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва (затверджене Рішенням від 21.04.2015 №415/1280 Київської міської ради): контроль за здійсненням невід`ємних поліпшень здійснюється орендодавцем (Департаментом) або за його дорученням підприємством-балансоутримувачем.

Встановлено, що фактичне виконання невід`ємних поліпшень Орендарем - ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» на об`єкті нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Києва - нежитлові будівлі (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташовані за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, Орендодавцем - Департаментом комунальної власності м. Києва, не перевірялося.

Крім того, КП «Київжитлоспецексплуатація», як підприємство-балансоутримувач від Департаменту комунальної власності м. Києва не отримувала доручень щодо здійснення заходів контролю за проведенням орендарем ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» невід`ємних поліпшень на вказаному об`єкті.

В подальшому, після здійснення будівельних робіт (невід`ємних поліпшень) директор ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» ОСОБА_9 з метою виконання незалежної оцінки із заниження фактичної ринкової вартості об`єкта нерухомого майна для цілей оренди та подальшої приватизації шляхом його викупу орендарем вступив у злочинну змову із оцінювачем ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» ОСОБА_10 , з яким підписав договір на проведення оцінки майна від 17.09.2019, б/н.

У свою чергу оцінювач ОСОБА_10 погодившись на пропозицію ОСОБА_9 , діючи в інтересах останнього відповідно до спільного плану, виконав та підписав «Звіт про незалежну оцінку об`єкту малої приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63» станом на 31.08.2019, у якому зазначив недостовірні відомості про фактичну кількість тенісних кортів, вказавши 9 одиниць замість 13-ти, які були збудовані орендарем на земельній ділянці загальною площею 3,1952 га. де знаходиться об`єкт оренди у ході здійснення невід`ємних поліпшень, де умисно визначив занижену ринкова вартість об`єкта оцінки і з урахуванням ПДВ - 22 044 727,20 грн (фактична ринкова вартість вказаного об`єкта становила 62 840 355,80 грн.)

ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» звернулось до Департамент комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) з питанням розгляду можливості продовження строку дії договору №2315 про передачу майна територіальної громади м. Києва в оренду, згідно якого додається - звіт про незалежну оцінку нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, виконаний ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» та підписаний директором та оцінювачем ОСОБА_10 .

Відділ оцінки управління відділу моніторингу Департаменту комунальної власності м. Києва на виконання вимог ст. 13 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» та п. 5 «Положення про оренду майна територіальної громади м. Києва», затвердженого рішенням Київської міської ради від 21.04.2015 №415/1280, забезпечив рецензування звіту про оцінку майна, виконаного суб`єктом оціночної діяльності - ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» (код ЄДРПОУ 36593785, оцінювач ОСОБА_10 , кваліфікаційне свідоцтво оцінювача від 23.09.2017 МФ №171) станом на 31.08.2019 з метою розрахунку орендної плати, а саме: «Звіт про незалежну оцінку майна - групи інвентарних об`єктів загальною площею 7 593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, нежитлові будівлі (літ. Б, літ. В, літ. Г, тенісні корти (№1-9).

Відповідно до рецензії від 21.10.2019, виконаної і підписаної заступником начальника управління моніторингу - начальником відділу оцінки Департаменту комунальної власності м. Києва ОСОБА_11 , вищезазначений звіт про незалежну оцінку майна класифікуються відповідно до третього абзацу пункту 67 Національного стандарту №1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 10.09.2003 №1440, як такий, що в цілому відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, але мають незначні недоліки, що не вплинули на достовірність оцінки.

21.10.2019 заступник директора - начальник управління моніторингу Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) ОСОБА_5 , всупереч своїм посадовим обов`язкам через несумлінне ставлення до них, підписав та затвердив рецензію із недостовірними висновками про вартість майна із умисно заниженою ринковою вартістю об`єкта оцінки - групи інвентарних об`єктів загальною площею 7 593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, нежитлові будівлі (літ. Б, літ. В, літ. Г, тенісні корти (№1-9) станом на 31.08.2019, для розрахунку орендної плати, яка із урахування ПДВ становить 22 044 727,20 грн.

Листом №062/05/18-9059 від 21.10.2019 Департамент комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) звернувся до Постійної комісії Київської міської ради з питань власності з проханням розглянути на черговому засіданні питання щодо продовження терміну дії договору оренди групи інвентарних об`єктів нерухомого комунального майна розташованого за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, нежитлові будівлі (літ. Б, літ. В, літ. Г, тенісні корти (№1-9) площею 7 593,1 кв.м.

Постійна комісія Київської міської ради з питань власності листом повідомила Департамент комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) про те, що 05.11.2019 (протокол №44/179) розглянуто та погоджено пропозицію щодо продовження ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» строку дії договору оренди нежитлових приміщень за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, нежитлові будівлі (літ. Б, літ. В, літ. Г, тенісні корти (№1-9) площею 7 593,1 кв.м. на 2 роки 364 дні з орендною ставкою відповідно до Методики.

28.11.2019 між Департаментом комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) в особі першого заступника директора ОСОБА_12 та КП «Київжитлоспеціексплуатація» в особі першого заступника директора ОСОБА_13 , а також ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» в особі директора ОСОБА_9 укладено договір №2315-1 щодо оренди нерухомого комунального майна розташованого за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, нежитлові будівлі (літ. Б, літ. В, літ. Г, тенісні корти (№1-9) площею 7 593,1 кв.м.

Досудовим розслідуванням встановлено, що Київською міською радою 27.02.2020 розглянуто підготовлений Департаментом відповідний проект рішення і прийнято рішення № 138/8308, яким затверджено перелік об`єктів малої приватизації, що перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Києва та підлягають приватизації до якого включено - нежитлові будівлі (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9), за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, загальною площею 7 593,1 кв.м.

У свою чергу директор Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) ОСОБА_7 17.03.2020 підписав наказ №24/1-ПР, відповідно до якого прийнято рішення про приватизацію об`єкта малої приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63.

18.03.2020 директор Департаменту ОСОБА_7 підписав наказ №25/2-ПР, відповідно до якого прийнято рішення про утворення аукціонної комісії для продажу об`єкта малої приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63.

В подальшому, 23.03.2020 директором ТОВ «Тенісна група «Смеш» ОСОБА_9 , на звернення Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) (лист від 23.03.2020 №062/11/13-2233), надано документи та матеріали, які підтверджують виконання кожної із умов, передбачених ч.2 ст.18 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» (вх. №26-03/20-1 від 26.03.2020), а саме: висновок експертного будівельно-технічного дослідження №26/04-19 складений 19.04.2019 року з додатками та звіт про проведення незалежної оцінки по визначенню ринкової вартості внесених невід`ємних поліпшень на тенісних кортах та в нежитлових будинках літ. Б, літ. В, літ. Г, що розташовані за адресою: Україна, м. Київ, Солом`янський р-н, Повітрофлотський проспект, 63, які містять завідомо неправдиві відомості в частині кількості тенісних кортів, із зазначенням 9 одиниць замість 13-ти, які були збудовані орендарем на земельній ділянці загальною площею 3,1952 га, де знаходиться об`єкт оренди у ході здійснення невід`ємних поліпшень.

24.03.2020 директор Департаменту ОСОБА_7 підписав наказ №25/3-ПР про затвердження протоколу засідання аукціонної комісії від 20.03.2020, відповідно до якого ухвалено Департаменту комунальної власності м. Києва звернутися до орендаря - ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» з пропозицією надати протягом 30 робочих днів документальне підтвердження щодо виконання кожної з умов, передбачених ч.2 ст.18 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна». За умови підтвердження виконання кожної з таких умов провести незалежну оцінку об`єкта малої приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, та запропонувати орендарю скористатися правом на викуп орендованого об`єкта за вартістю, встановленою за результатами проведення незалежної оцінки.

30.03.2020 директор Департаменту ОСОБА_7 підписав наказ №16/5-ПР про проведення незалежної оцінки з визначення ринкової вартості об`єкта малої приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63 з урахуванням умови щодо компенсації орендарю вартості невід`ємних поліпшень та встановлення питомої ваги часток територіальної громади м. Києва та орендаря у ринковій вартості об`єкта приватизації. Пунктом 2 Наказу встановлено дату оцінки об`єкта приватизації станом на 31 березня 2020 року. Відповідно до п.4.3. наказу - відділу оцінки управління моніторингу забезпечити рецензування звіту про оцінку майна.

Департаментом комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) 27.03.2020 у комунальному виданні Київської міської ради - газеті «Хрещатик» опубліковано оголошення щодо проведення конкурсу з відбору суб`єктів оціночної діяльності, які будуть залучені до проведення незалежної оцінки об`єктів приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63.

ОСОБА_9 діючи умисно, з метою привласнення вищезазначеного майна територіальної громади міста Києва шляхом його приватизації через викуп орендарем за заниженою ринковою вартістю, повторно вступив у змову з оцінювачем ОСОБА_10 , який використовуючи свої зв`язки серед службових осіб Департаменту є переможцем у більшості конкурсів з відбору суб`єктів оціночної діяльності та повинен був отримати перемогу в конкурсі і провести оцінку об`єкта малої приватизації за заниженою ринковою вартістю.

Для участі у даному конкурсі директор ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» ОСОБА_10 подав до Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) пакет документів, серед яких містились його особисті як оцінювача та товариства документи, а також документи оцінювача ОСОБА_14 для участі у зазначеному конкурсі.

10.04.2020 комісією Департаменту з відбору суб`єктів оціночної діяльності, які будуть залучені до проведення незалежної оцінки об`єктів приватизації за результатами проведення конкурсу, під головуванням заступника директора Департаменту ОСОБА_5 , переможцем на виконання робіт щодо проведення незалежної оцінки об`єкта приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, визначено суб`єкта оціночної діяльності ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО».

09.06.2020 між Департаментом комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) та ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» підписано договір №18/2020 на проведення оцінки майна, а саме: нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63.

В подальшому, до Департаменту, за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 10 надійшов звіт та висновок про вартість майна виконаний 11.06.2020 суб`єктом оціночної діяльності ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» і підписані оцінювачами ОСОБА_10 та ОСОБА_14 , а саме:

звіт про незалежну оцінку об`єкту малої приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, з датою оцінки 31.03.2020 та визначеною ринковою вартістю 18 993 231, 60 грн., в тому числі ПДВ - 3 165 538,60 грн., де: частка територіальної громади м. Києва становить 13 505 116,49 грн., в тому числі ПДВ становить 2 250 852,75 грн.; частка орендаря становить 5 488 115,11 грн., в тому числі ПДВ становить 914 685,85 грн.;

висновок про вартість майна - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63. Ринкова вартість об`єкта оцінки станом на 31.03.2020, з урахуванням ПДВ, становить: 18 993 231, 60 грн., в тому числі ПДВ - 3 165 538,60 грн., де: частка територіальної громади м. Києва становить 13 505 116,49 грн., в тому числі ПДВ становить 2 250 852,75 грн.; частка орендаря становить 5 488 115,11 грн., в тому числі ПДВ становить 914 685,85 грн.

Встановлено, що оцінювачі ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» ОСОБА_10 та ОСОБА_14 , діючи умисно за попередньою змовою між собою та з директором ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» ОСОБА_9 , маючи на меті заниження фактичної ринкової вартості нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Києва для цілей приватизації шляхом його викупу орендарем, внесли у «Звіт про незалежну оцінку об`єкту малої приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63» недостовірні відомості про фактичну кількість тенісних кортів, вказавши 9 одиниць замість 13-ти, які були збудовані орендарем під час здійснення невід`ємних поліпшень на земельній ділянці кадастровий № 8000000000:72:331:0008, загальною площею 3,1952 г, на якій розташований орендований об`єкт нерухомого майна.

Також, оцінювачі ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» ОСОБА_10 та ОСОБА_14 , під час застосування дохідного методичного підходу для визначення ринкової вартості об`єкта оцінки, умисно не здійснили повний збір і аналіз вихідних даних про оренду подібного нерухомого майна (розміру орендної плати та типових умов оренди) для прогнозування валового доходу від найбільш ефективного його використання, а застосували інформацію яка не відображає повний спектр очікуваних доходів, у результаті чого зробили недостовірний висновок із заниженою ринковою вартістю, чим порушили вимоги п. 42 Постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 року № 1440 «Про затвердження Національного стандарту №1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», пунктів 12, 13, 14 Національного стандарту №2 «Оцінка нерухомого майна» затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 №1442.

15.06.2020 заступник директора Департаменту - начальник управління моніторингу ОСОБА_5 , будучи відповідальним за затвердження висновків про вартість майна, не виконав своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них через не забезпечення виконання покладених на Департамент завдань, в порушення п. 4.3. Наказу №16/5-ПР від 30.03.2020 без проведення рецензування зазначеного звіту про оцінку відділом оцінки управління моніторингу Департаменту відповідно до вимог Положення про Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого Розпорядженням КМДА від 29.12.2012 №2383 (із змінами внесеними згідно з Розпорядженням КМДА №121 від 04.03.2016), підписав (затвердив):

Висновок про вартість майна - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63. Ринкова вартість об`єкта оцінки станом на 31.03.2020, з урахуванням ПДВ, становить: 18 993 231, 60 грн., в тому числі ПДВ - 3 165 538,60 грн., де: частка територіальної громади м. Києва становить 13 505 116,49 грн., в тому числі ПДВ становить 2 250 852,75 грн.; частка орендаря становить 5 488 115,11 грн., в тому числі ПДВ становить 914 685,85 грн;

Наказ Департаменту №34/5-ПР про затвердження висновку суб`єкта оціночної діяльності - ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» про вартість майна - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, які обліковуються на балансі КП «Київжитлоспецексплуатація» та передані в орендне користування ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» станом на 31.03.2020.

У подальшому підписані ОСОБА_5 документи стали підставою для визначення вартості цього об`єкта малої приватизації при укладенні договору купівлі-продажу.

Таким чином, через недбале виконання службових обов`язків ОСОБА_5 , 26.06.2020, у робочий час доби, перебуваючи у приміщенні Департаменту за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 10, директор ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» ОСОБА_9 , реалізуючи свій злочинний намір із привласнення майна територіальної громади міста Києва, розуміючи значення своїх дій, та те, що ринкова вартість об`єкта нерухомого майна є заниженою, підписав із директором Департаменту ОСОБА_7 договір №32/20 купівлі-продажу об`єкта малої приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно: 1928619880000) за ціною продажу 13 505 116,49 грн. з урахуванням ПДВ.

У свою чергу ТОВ «Тенісна група «СМЕШ», згідно виписки із Системи дистанційного обслуговування клієнтів Державної казначейської служби за 15.07.2020, Департаменту комунальної власності м. Києва оплатило грошові кошти у сумі 13 505 116,49 грн (призначення платежу - сплата за об`єкт малої приватизації, нежитлові приміщення згідно договору купівлі-продажу нерухомого майна №32/20 від 26.06.2020).

17.07.2020 директор Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) ОСОБА_7 підписав з ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» акт №27 прийому-передачі зазначеного нерухомого майна.

При цьому, досудовим розслідуванням встановлено, що фактична ринкова вартість об`єкта малої приватизації - нежитлових будівель площею 80,2 кв.м. літ. Б, площею 77,9 кв.м. літ. В, площею 80,8 кв.м. літ. Г, тенісних кортів (кількість кортів 13 одиниць), загальною площею 10394,81 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, станом на 30.03.2020 становила 75 408 427 грн.

За таких обставин, різниця між фактичною ринковою вартістю вказаного об`єкта нерухомого майна і вартістю, вказаною та сплаченою згідно із договором купівлі-продажу №32/20 від 26.06.2020 на корить ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» становить 47 012 662,84 гривні без ПДВ, що є збитками завданими територіальній громаді м. Києва.

Таким чином, директор ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» ОСОБА_9 , діючи за попередньою змовою із директором і оцінювачем ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» ОСОБА_10 , оцінювачем ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» ОСОБА_14 привласнили об`єкт нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Києва - нежитлових будівель площею 80,2 кв.м. літ. Б, площею 77,9 кв.м. літ. В, площею 80,8 кв.м. літ. Г, тенісних кортів (кількість кортів 13 одиниць) загальною площею 10394,81 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, у результаті чого спричинили збитки територіальній громаді міста Києва на загальну суму 47 012 662,84 гривні без ПДВ., що в шістсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Дії вказаних вище осіб, залишилися поза контролем та перевіркою ОСОБА_5 , який неналежно виконав свої службові обов`язки, а саме забезпечення рецензування звітів про оцінку (актів оцінки) майна, яке належить територіальній громаді міста Києва та підлягає відчуженню, у тому числі шляхом приватизації, або передачі в оренду та затвердження оцінки майна шляхом погодження (підписання) висновків про вартість майна та підписання наказів Департаменту комунальної власності м. Києва «Про затвердження висновків про вартість майна».

В результаті зловживання посадовими особами Департаменту комунальної власності м. Києва КМДА своїм службовим становищем внаслідок укладання завідомо збиткових правочинів щодо продажу державного майна територіальною громадою м. Києва спричинено збитки державі у формі ненадходження коштів у наслідок заниження вартості майна, що завдало тяжких наслідків охоронюваним законом інтересам територіальної громади м. Києва.

Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у службовій недбалості, тобто невиконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки громадським інтересам, а саме у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

19.10.2023 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

У клопотанні слідчий зазначає, що підставами підозрювати ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення є зібрані в кримінальному провадженні докази.

Крім того, обґрунтовуючи клопотання, слідчий вказує на те, що відносно ОСОБА_5 необхідно застосувати запобіжний захід у виді застави, оскільки, існують ризики, передбачені ст. 177 КПК України, та які вказують на те, що підозрюваний буде: переховуватись від органів досудового розслідування та/або суду; незаконно впливати на свідків, з метою зміни останніми показань в частині фактичних обставин, вчинити інше кримінальне правопорушення у сфері службової діяльності; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, посилаючись на викладені у ньому обставини, та просив застосувати до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжний захід у виді застави в розмірі 20 (двадцяти) прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що становить 53 680 гривень, оскільки останній спричинив матеріальну шкоду в особливо великому розмірі.

Підозрюваний та його захисник у судовому засіданні проти задоволення клопотання заперечували та просили відмовити повністю у зв`язку з необґрунтованістю.

Заслухавши думку учасників судового провадження, дослідивши матеріали, якими прокурор та слідчий обґрунтовують доводи клопотання та кримінального провадження, слідчий суддя дійшов до такого висновку.

Згідно ч. 1 ст. 194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Встановлено, що СВ Солом`янського ГУ НП у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42023102090000175 від 14.09.2023 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Також, встановлено, що 19.10.2023 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, а саме у службовій недбалості, тобто невиконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки громадським інтересам.

Не вирішуючи питання про доведеність вини та правильність кваліфікації дій ОСОБА_5 , виходячи лише з фактичних обставин, які містяться у доданих до клопотання матеріалах, вислухавши пояснення самого підозрюваного, слідчий суддя приходить до висновку про наявність обґрунтованої підозри про причетність ОСОБА_5 до кримінального правопорушення, за викладених у клопотанні обставин. Тобто, у вчиненні ОСОБА_5 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Слідчий суддя погоджується із доводами прокурора та слідчого, що повідомлена ОСОБА_5 підозра, станом на час розгляду даного клопотання, повністю відповідає вимогам Європейського суду з прав людини щодо поняття «обґрунтованості», відображеним зокрема у п.175 рішення від 21.04.2011 у справі «Нечипорук і Йонкало проти України», згідно якої термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення (рішення у справі «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30 серпня 1990 року, п.32, Series A, N 182).

Аналіз представлених доказів об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином, на даному етапі хоча і неможна стверджувати про їх достатність для негайного засудження, проте можна дійти висновку про виправданість подальшого розслідування або висунення звинувачення (рішення у справі «Джон Мюррей проти Сполученого Королівства» від 28 жовтня 1994 року, «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30 серпня 1990 року).

Відтак, на даний час у кримінальному провадженні існують обставини, з якими закон пов`язує можливість перебування особи під одним із запобіжних заходів, передбачених ст.176 КПК України.

Відповідно до ст. 131 КПК України одним із заходів забезпечення кримінального провадження з метою досягнення його дієвості є запобіжні заходи.

Згідно ст. 177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 178 КПК України, слідчий суддя, при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених у статті 177 цього Кодексу, на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини, у тому числі: вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі у разі визнання підозрюваного, обвинуваченого винуватим у кримінальному правопорушенні, у вчиненні якого він підозрюється, обвинувачується; 3) вік та стан здоров`я підозрюваного, обвинуваченого; міцність соціальних зв`язків підозрюваного, обвинуваченого в місці його постійного проживання, у тому числі наявність в нього родини й утриманців; наявність у підозрюваного, обвинуваченого постійного місця роботи або навчання; репутацію підозрюваного, обвинуваченого; майновий стан підозрюваного, обвинуваченого; наявність судимостей у підозрюваного, обвинуваченого; дотримання підозрюваним, обвинуваченим умов застосованих запобіжних заходів, якщо вони застосовувалися до нього раніше; наявність повідомлення особі про підозру у вчиненні іншого кримінального правопорушення; розмір майнової шкоди, у завданні якої підозрюється, обвинувачується особа, або розмір доходу, в отриманні якого внаслідок вчинення кримінального правопорушення підозрюється, обвинувачується особа, а також вагомість наявних доказів, якими обґрунтовуються відповідні обставини.

Суд погоджується з прокурором та слідчим щодо наявності ризику, передбаченого ч.1 ст.177 КПК України, на запобігання якого покликані запобіжні заходи, а саме: можливість переховування підозрюваного від органів досудового розслідування та/або суду, оскільки санкція ч.2 ст. 367 КК України передбачає покарання у виді позбавлення волі на строк від двох до п`яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, тобто усвідомлюючи невідворотність покарання, яке пов`язане із позбавленням волі за вчинення вказаного злочину, підозрюваний ОСОБА_5 може переховуватися значний термін від правоохоронних органів та суду.

Разом з тим, прокурором не доведено існування інших ризиків та неможливості застосування іншого, менш тяжкого запобіжного заходу, такого як особисте зобов`язання.

Слідчий суддя, враховуючи наявність ризику, передбаченого ст. 177 КПК України, особу підозрюваного ОСОБА_5 , який працює, раніше не судимий, його міцні соціальні зв`язки, належну процесуальну поведінку, а також ту обставину, що прокурором не доведено наявність у підозрюваного будь-яких статків у вигляді нерухомості або іншого коштовного майна, не знаходить підстав для застосування відносно ОСОБА_5 запобіжного заходу у виді застави.

Відповідно до ч. 1 ст. 179 КПК України особисте зобов`язання полягає у покладенні на підозрюваного, обвинуваченого зобов`язання виконувати покладені на нього слідчим суддею, судом обов`язки, передбачені статтею 194 цього Кодексу.

Враховуючи вказане, слідчий суддя вважає обґрунтованим та достатнім для забезпечення належної процесуальної поведінки підозрюваного ОСОБА_5 застосувати до нього запобіжний захід у виді особистого зобов`язання на строк до 19 грудня 2023 року включно, тобто в межах строку досудового розслідування. Також, зобов`язати ОСОБА_5 лише прибувати до слідчого, прокурора, суду за кожною вимогою, що буде достатнім та дійовим заходом забезпечення кримінального провадження.

Доводи сторони захисту щодо необґрунтованості підозри та клопотання, існування іншого процесуального рішення про закриття кримінального провадження за аналогічних обставин, є недоведеними на даній стадії провадження та підлягають перевірці під час досудового розслідування.

За таких обставин, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого підлягає частковому задоволенню

Керуючись ст.ст. 177, 178, 179, 182, 194, 196, 202, 309, 372, 376 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання про застосування запобіжного заходу у виді застави відносно ОСОБА_5 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України, - задовольнити частково.

У застосуванні запобіжного заходу у виді застави відносно підозрюваного ОСОБА_5 , - відмовити.

Застосувати до підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у виді особистого зобов`язання та зобов`язати його прибувати до слідчого, прокурора, суду за кожною вимогою.

Строк дії даної ухвали визначити до 19 грудня 2023 року включно.

Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчий відділ Солом`янського УП ГУНП у м. Києві.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 (п`яти) днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення10.11.2023
Оприлюднено22.11.2023
Номер документу115027755
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —760/25574/23

Ухвала від 29.01.2024

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Рибак Іван Олексійович

Ухвала від 10.11.2023

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Бурлака О. В.

Ухвала від 10.11.2023

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Бурлака О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні