ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"20" листопада 2023 р. справа № 300/6455/23
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Могили А.Б., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до Приватного підприємства «Ліго 1» про стягнення коштів в сумі 66186,71 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної податкової служби в Івано-Франківській області звернулося в суд із позовною заявою до Приватного підприємства "Ліго 1" про стягнення податкового боргу в загальній сумі 66186,71 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем обліковується податковий борг в розмірі 66186,71 грн., який виник у зв`язку із несплатою податкових зобов`язань з податку на додану вартість, податку на прибуток приватних підприємств, єдиного податку з юридичних осіб. Враховуючи те, що у встановлений законом строк, ігноруючи податкову вимогу, сума податкового боргу відповідачем добровільно не сплачена, позивач просить позов задовольнити повністю та стягнути дану заборгованість.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.09.2023 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Копія ухвали про відкриття провадження згідно з вимогами частини 10 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України направлена відповідачу із дотриманням вимог статті 126 Кодексу.
Відповідач копію ухвали суду про відкриття провадження в даній адміністративній справі отримав 27.09.2023, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
У встановлений судом строк відзиву на позовну заяву та інших заяв по суті справи від відповідача до суду не надходило.
Таким чином, суд дійшов висновку про можливість розгляду даної справи на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Суд, на підставі положення частини 8 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши і оцінивши докази, прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Приватне підприємство «Ліго 1» 09.08.2018 зареєстроване як юридична особа та взяте на облік, як платник податків контролюючим органом.
Згідно з частиною 1 статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідач за приписами пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України являється платником податків, а пункту16.1.4 статті 16 Податкового кодексу України - несе обов`язок по сплаті податків та зборів у строки та розмірах, встановлених цим Кодексом.
Згідно з довідкою про суму податкового боргу від 16.08.2023 за відповідачем облікується податковий борг з податку на додану вартість, податку на прибуток приватних підприємств, єдиного податку з юридичних осібв загальній сумі 66186,71 грн. та яку контролюючий орган просить стягнути в судовому порядку.
Що стосується заборгованості з податку на додану вартість, то суд виходить з такого.
Стаття 8 Податкового кодексу України визначає види податків та зборів.
В Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори (пункт 8.1 Податкового кодексу України).
До загальнодержавних податків належать податок на додану вартість (підпункт 9.1.3 пункту 9.1 статті 9 Податкового кодексу України).
Згідно з статтею 36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом. Виконання податкового обов`язку може здійснюватися платником податків самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк (стаття 38 Податкового кодексу України).
Пунктом54.1 статті 54 Податкового кодексу України встановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом (підпункт54.3.5. пункту 54.3. статті 54 Податкового кодексу України).
Пунктом 14.1.39 Податкового кодексу Українивизначено, що грошове зобов`язання платника податків- сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
В пункті14.1.175 статті 14 Податкового кодексу Українизазначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до пункту203.2 статті 203 Податкового кодексу Українисума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Приватне підприємство «Ліго 1» 05.01.2023, 06.01.2023, 09.01.2023, 23.06.2023 подало до контролюючого органу уточнюючі розрахунки податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок, в яких самостійно визначило грошові зобов`язання з податку на додану вартість за січень 2022 року -5954 грн., штраф - 179 грн., лютий 2022 року- 7128 грн. (у зв`язку з наявною переплатою, сума до стягнення становить 5966 грн ), квітень 2022 року -24378 грн, травень 2022 року -11861 грн., вересень 2022 року- 2000 грн., листопад 2021 року -8216 грн (а.с.9-14).
Грошове зобов`язання відповідача з податку на додану вартість, відповідно до підпункту 54.1 статті 54 є узгодженим з моменту подання таких розрахунків.
Щодо заборгованості із штрафних санкцій по податку на додану вартість, суд виходить із наступних підстав.
Податковий контроль, як визначено підпунктом62.1.3 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України,здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цьогоКодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки (пункт75.1 статті 75 Податкового кодексу України).
Підпунктом75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України встановлено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО. Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Так, Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області на підставі акта про результати камеральної перевірки про порушення правил сплати (перерахування) податків (зборів) №8165/09-19-04-05/42377123 від 11.07.2023, за порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання по податку на додану вартість, прийнято податкове повідомлення-рішення №7089/0405 від 11.07.2023, яким зобов`язано відповідача сплатити штраф у розмірі 1779,00 грн. Податкове повідомлення-рішення Підприємством отримане 25.08.2023, про що свідчать рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.15,17,22).
Таким чином, заборгованість Товариства по податку на додану вартість становить 54379 грн., в тому числі основні зобов`язання 52600 грн., штрафні (фінансові) санкції 1779 грн.
Що стосується податку на прибуток приватних підприємств, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту135.1 статті 135 Податкового кодексу України базою оподаткування з податку на прибуток підприємств є грошове вираження об`єкту оподаткування, визначеного згідно ізстаттею 134 цього Кодексуз урахуванням положень цьогоКодексу.
За приписами підпункту137.1 статті 137 Податкового кодексу Українитакий податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеноюстаттею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зістаттею 135 цього Кодексу.
Підпунктом 137.4 статті 137 Кодексу визначено, що податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком.
Вбачається, що Приватним підприємством «Ліго 1» до контролюючого органу 21.02.2023 подано податкову декларацію з податку на прибуток за 2022 рік на суму 5238 грн.
Таким чином, грошові зобов`язання відповідача зі сплати податку на прибуток, визначені відповідачем вказаними податковими деклараціями відповідно до підпункту 54.1 статті 54 є узгодженими з моменту подання таких декларацій.
Як встановлено судом, контролюючим органом на підставі акта камеральної перевірки про порушення правил сплати (перерахування) податків (зборів) №8165/09-19-04-05/42377123 від 11.07.2023, за порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання з податку на прибуток, прийнято податкове повідомлення-рішення №7068/0405 від 11.07.2023, яким зобов`язано відповідача сплатити штраф у розмірі 1309,50 грн. Податкове повідомлення-рішення представник Підприємства отримав 25.08.2023, про що свідчать його підпис на цьому рішенні (а.с.15,17,20). В зв`язку із частковим погашенням боргу, несплаченою залишається сума 1247,50 грн.
Що стосується єдиного податку з юридичних осіб, суд зазначає таке.
Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку третьої групи є календарний квартал (крім податкового періоду для податкової звітності з податку на додану вартість, визначеного пунктом202.1 статті 202цьогоКодексу).
Відповідно до пункту295.3 статті 295зазначеногоКодексуплатники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.
Згідно з пунктом296.3 статті 296 Податкового кодексу Україниплатники єдиного податку третьої групи подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду.
Пунктом54.1 статті 54 Податкового кодексу Українивстановлено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Судом встановлено, що Приватним підприємством «Ліго 1» до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області 11.02.2019 подано податкову декларацію платника єдиного податку - фізичної особи-підприємця, якою самостійно визначено грошове зобов`язання у розмірі 17026,58 грн.
Таким чином, грошові зобов`язання відповідача зі сплати єдиного податку є узгодженими з моменту подання податкових декларацій платника єдиного податкуфізичної особи-підприємця.
Контролюючим органом на підставі акта камеральної перевірки про порушення правил сплати (перерахування) податків (зборів) №8165/09-19-04-05/42377123 від 11.07.2023, за порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов`язання з єдиного податку, прийнято податкове повідомлення-рішення №7090/0405 від 11.07.2023, яким зобов`язано відповідача сплатити штраф у розмірі 8513,29 грн. Податкове повідомлення-рішення представник Підприємства отримав 25.08.2023, про що свідчать його підпис на цьому рішенні (а.с.15,17-18).
Згідно з підпунктом129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу Українинарахування пені розпочинається при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов`язання у встановлених цим Кодексом випадках, не пов`язаних з проведенням перевірки, або при нарахуванні контролюючим органом грошового зобов`язання, визначеного за результатами перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов`язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом.
Відповідно дост.129 Податкового кодексу Україниконтролюючим органом також нарахована пеня в сумі 2046,92 грн. на несплачену у встановлений законодавством строк суму єдиного податку.
У разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків (підпункт 59.1 статті 59 Податкового кодексу України).
На виконання вимог пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України Головним управлінням ДФС в Івано-Франківській області надіслано відповідачу податкову вимогу форми "Ю" від 26.02.2019 за № 2560-50. Відповідно до даної вимоги загальна сума податкового боргу платника податків за узгодженими грошовими зобов`язаннями станом на 25.02.2019 становила 23390 грн. Податкова вимога отримана представником Підприємства 12.03.2019 (а.с.8).
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Податковий борг відповідача підтверджується також довідкою про податковий борг від 16.08.2023, а також витягами з інтегрованої картки обліку платника податків, які містяться в матеріалах справи (а.с.5, 24-25).
Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що сума узгодженого податкового зобов`язання з податку на додану вартість, податку на прибуток приватних підприємств, єдиного податку з юридичних осіб в загальному розмірі 66186,71 грн., є податковим боргом відповідача, який ним не сплачено.
Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення або спростування її наявності, відповідачем суду не надано.
В підпункті 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено право контролюючих органів звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів (пункт 87.1 статті 87 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктами 95.3 та 95.4 статті95 Податкового кодексу України визначено заходи щодо погашення податкового боргу платника податків, відповідно до вимог яких стягнення коштів у рахунок погашення такого боргу здійснюється за рішенням суду з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
На переконання суду відповідач зобов`язаний погасити вказану суму податкового боргу. Наявність такого обов`язку у відповідача є визначальним для вирішення даного спору.
З огляду на вказане, позовні вимоги про стягнення з Приватного підприємства «Ліго 1» заборгованості в сумі 66186,71 грн. є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства «Ліго 1» (код ЄДРПОУ 42377123, вул.Вагилевича, 26, с. Слобода-Рівнянська, Рожнятівський район, Івано-Франківська область, 77632 ) з розрахункових рахунків у банках, що його обслуговують та за рахунок готівки, що належить Підприємству в дохід бюджету заборгованість в розмірі 66186(шістдесят шість тисяч сто вісімдесят шість) грн.71 коп.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя /підпис/ Могила А.Б.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2023 |
Оприлюднено | 22.11.2023 |
Номер документу | 115033093 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Могила А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні