Рішення
від 20.11.2023 по справі 420/12888/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/12888/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 листопада 2023 року Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Меркурій-1 до Державної служби України з безпеки на транспорті, Відділу державного нагляду (контролю) в Одеській області про скасування постанови, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить суд скасувати постанову в.о. начальника Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки Тичишина О. від 26.10.2020 року про застосування адміністративно-господарського штрафу № 221432 у розмірі 8500,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що загальна маса вантажу разом з масою автомобіля та навіпричепа становить 39,96 тон, що не перевищує нормативно допустимої норми у 40 тон встановленої п. 22.5 Правил дорожнього руху. Також, в акті перевірки повинно бути зазначено, який контроль було проведено документальний або точний. Проте з аналізу акту та розрахунку плати за проїзд позивач приходить до висновку, що було проведено точний ваговий контроль, оскільки в розрахунку плати за проїзд вказано про перевищення вагових норм на строєну ось на 8, 18 % та за результатам якої обов`язково складається довідка. Вказана довідка зі слів водія після проходження вагового контролю не складалась та йому не надавалась. Також, ТТН № 2549 від 27.08.2020 року, яка зазначена в акті перевірки від 27.08.2020 не містить запис про результати перевірки транспортного засобу. Крім того, ТОВ Меркурій-1 не отримував повідомлення про розгляд справи про адміністративне порушення, що є грубим порушенням порядку розгляду справи.

Від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача просить відмовити в задоволенні позову та вказує, що 27.08.2020 посадовими особами Державної служби України з безпеки на транспорті, на підставі направлення на рейдову перевірку від 21.08.2020 № 026440, здійснено перевірку транспортного засобу MAN TGX 18.440 BLS/WIELTON NW3 ДНЗ НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , водій ОСОБА_1 , власником, згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 / НОМЕР_4 та автомобільним перевізником (згідно ТТН від 27.08.2020 № 2549) на момент перевірки був позивач - ТОВ Меркурій-1. Так, за результатом проведення габаритно-вагового контролю було встановлено перевищення допустимого пунктом 22.5 ПДР України вагового навантаження на строєну вісь транспортного засобу, а саме: навантаження на строєну вісь склало 23,80 тон при нормативно допустимих 22 тон (відсоток перевищення склав 8,18%). 27.08.2020, за результатами проведеної перевірки, було складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом № 241024, яким встановлено порушення, відповідальність за яке передбачена абзацом 14 частини першої статті 60 України Про автомобільний транспорт, а саме: перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 5 % до 10% при перевезенні вантажу без відповідного дозволу. В подальшому, на підставі акту проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом № 241024 від 27.08.2020 в.о. начальника Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 221432 від 26.10.2020, якою до ТОВ Меркурій-1 застосовано адміністративно-господарський штраф у розмірі 8500 грн. Виходячи з аналізу норм пункту 22.5 Правил дорожнього руху, можна дійти висновку, що участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові параметри яких перевищують хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, зокрема, навантаження на осі транспортного засобу, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів, а при перевезенні вантажу без відповідного дозволу настає адміністративно-господарська відповідальність, яка залежить від відсоткового перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм. Одночасно законодавцем встановлено заборону можливості допуску транспортних засобів, що перевозять подільний вантаж для участі в дорожньому русі, якщо такі транспортні засоби мають перевищення зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху параметрів. В контексті пункту 22.5 Правил дорожнього руху перевізник, зважаючи на особливості та характер вантажу, зобов`язаний обрати вагу, яка водночас не перевищуватиме як повну масу транспортного засобу, так і навантаження на осі. Передбачена ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт відповідальність, з огляду на норми пункту 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, застосовується як за перевищення встановлених габаритно-вагових параметрів фактичної (загальної) маси транспортного засобу так і за перевищення встановлених габаритно-вагових параметрів навантаження на осі автомобіля. Відтак, доводи позивача про те, що загальна маса його автомобіля не перевищувала допустимого значення, жодним чином не спростовують наявності в діях позивача порушення пункту 22.5 Правил дорожнього руху та ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт, яке полягало у перевищенні його транспортним засобом встановлених габаритно-вагових норм навантаження на строєну вісь склало 23,80 тон при нормативно допустимих 22 тон (відсоток перевищення склав 8,18%). Позивач, всупереч вимогам Правил перевезення не забезпечив жодним чином належного кріплення сипучого вантажу (щебінь, який перевозився насипом), що було б достатньо для здійснення його безпечного перевезення. Крім того, відповідно до приписів абзацу 4 правил 4 Правил № 30 чітко встановлено, що допускається перевищення вагових параметрів над визначеними у пункті 22.5 Правил дорожнього руху на 2%. Отже, законодавцем передбачено критичну похибку в розмірі 2 %, що дозволяє враховувати специфіку вантажу, в тому числі й подільного, який під час транспортування здатний зсуватися. Проте, за результатами габаритно-вагового контролю транспортних засобів встановлено перевищення дозволеного навантаження на СТРОЄНУ вісь на 8,18%. У зв`язку з чим, до позивача правомірно застосовано адміністративногосподарський штраф у розмірі 8500 за порушення на підставі абзацу 14 частини першої статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт. Згідно з матеріалами справи повідомлення-запрошення на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт та/або Кодексу України про адміністративні правопорушення № 79384/32/24-20 від 12.10.2020 було направлено працівниками Укртрансбезпеки позивачу за адресою: Комплекс будівель та споруд № 1, смт. Великодолинське, Овідіопольський район, Одеська область, 67832 (зазначена адреса також вказана позивачем в позовній заяві), а розгляд справи про порушення законодавства у сфері автомобільного транспорту відбувся 26.10.2020. Повідомлення-запрошення на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт та/або Кодексу України про адміністративні правопорушення направлено позивачу 13.10.2020 рекомендованим листом АТ Укрпошта, трек-номер відправлення 6501408500665. При цьому, відповідач не може відповідати за обставини вручення та фактичного отримання поштової кореспонденції, які від нього не залежать, та обов`язок якого обмежується додержанням відповідного строку направлення повідомлення та виду послуги відправлення, а відносини між оператором поштового зв`язку, який доставляє лист, та адресатом (позивачем), перебувають поза контролем відправника. Долучена до матеріалів справи довідка про результати здійснення габаритно-вагового контролю № 0004946 від 27.08.2020 відповідає встановленій формі та містить відомості про дату проведеного габаритно-вагового контролю: 27.08.2020; найменування, місце розташування пункту габаритно-вагового контролю: а/д М-05 Київ-Одеса 452 км+811м. Форма довідки не містить графи про зазначення часу її складання, відомостей про вагообладнання тощо, а відомості про місце її складання належним чином заповнені, а тому мотиви позивача у цій частині є безпідставними. Крім того, щодо твердження позивача щодо необхідності наявності в акті проведення перевірки відмітки про проведення точного або документарного вагового контролю, то вважаємо таке твердження безпідставним, оскільки форма акту затверджена Порядком зупинення транспортного засобу, що здійснює автомобільні перевезення пасажирів та вантажів, посадовими особами Державної служби з безпеки на транспорті та її територіальних органів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2013 року № 422 та в такій формі відсутня графа для зазначення типу габаритно-вагового контролю, крім того, пунктом 16 Порядку № 879 не передбачено необхідності зазначення відомостей про тип габаритно-вагового контролю в акті проведення перевірки. А також, не зазначення такої інформації жодним чином не впливає на виявлений факт порушення. Зазначені документи, складені за встановленими цими нормативно-правовими актами формами, затвердженими реквізитами яких не передбачено внесення (відображення) будь-якої інформації щодо засобу вимірювальної техніки, за допомогою якого здійснювався ваговий контроль.

Ухвалою суду від 01 грудня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження по справі та призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження (суддя Цховребова М.Г.).

14 вересня 2023 року на підставі розпорядження в.о. керівника апарату Одеського окружного адміністративного суду від 14.09.2023 року № 581 справу № 420/12888/20 передано на перерозподіл.

Згідно протоколу повторного автоматизованого розподілу справи між суддями від 14 вересня 2023 року адміністративну справу № 420/12888/20 передано головуючому судді Левчук О.А.

Ухвалою суду від 19 вересня 2023 року прийнято справу до провадження та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні); замінено відповідача по справі Південне міжрегіональне управління Укртрансбезпеки на Відділ державного нагляду (контролю) в Одеській області.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

27 серпня 2020 року інспектором міжрегіонального управління Укртрансбезпеки в пункті габаритно-вагового контролю, здійснено перевірку транспортного засобу MAN TGX 18.440 BLS номерний знак НОМЕР_1 з напівпричепом WIELTON NW3 номерний знак НОМЕР_2 , що належить ТОВ Меркурій-1, за результатами якої складено акт № 241024, згідно якого під час перевірки виявлено порушення, відповідальність за яке передбачена абз. 14 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме перевищення встановлених законодавством вагових норм від 5% до 10 % включно при перевезенні вантажу без відповідного дозволу (а.с. 9, 127).

27 серпня 2020 року складено акт про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів № 030094, згідно якого повна маса транспортного засобу MAN TGX 18.440 BLS номерний знак НОМЕР_1 з напівпричепом WIELTON NW3 номерний знак НОМЕР_2 , нормативно допустима 40,0 т., фактична 39,99 т., осьові навантаження: нормативно допустиме 11,0 11,00 22,00, фактичне 6,55 9,64 23.8 (а.с. 77, 127 з.б).

Також, 27 серпня 2020 року складено довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю № 0004946, якою зафіксовано ркзультати вагового контролю: навантаження на осі, тонн 1) 6,55, 2) 9,64, 3) 7,99, 4) 8,02, 5) 7,79 (а.с. 77 з.б., 128).

26 жовтня 2020 року Південним міжрегіональним управлінням Укртрансбезпеки за результатами розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, відповідальність за яке передбачена ч. 1 абз. 14 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», винесено постанову № 221432 та застосовано до позивача адміністративно-господарський штраф у розмірі 8500, 00 грн. (а.с. 11, 125 з.б.).

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначені законом України «Про автомобільний транспорт».

Відповідно до ч. 12 ст. 6 ЗУ «Про автомобільний транспорт» державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України.

Згідно ст. 48 ЗУ «Про автомобільний транспорт» автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством. У разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов`язковими документами також є: для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг; для водія - свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації. У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків.

Відповідно до ст. 33 ЗУ «Про автомобільні дороги» рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно ч. 2 ст. 29 Закону України «Про дорожній рух» з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2001 року № 30 транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.

Згідно п. 4 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, Рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - дозвіл), виданим перевізникові уповноваженим підрозділом Національної поліції, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів. Допускається перевищення вагових параметрів порівняно з визначеними у пункті 22.5 Правил дорожнього руху на 2 відсотки (величина похибки) без оформлення відповідного дозволу та внесення плати за проїзд.

Згідно п. 22.5 Правил дорожнього руху (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Осі слід вважати здвоєними або строєними, якщо відстань між ними (суміжними) не перевищує 2,5 м.

Рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.

Забороняється рух транспортних засобів з навантаженням на вісь понад 7 т або фактичною масою понад 24 т автомобільними дорогами загального користування місцевого значення.

При цьому, механізм здійснення габаритно-вагового контролю великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів (далі - великовагові та/або великогабаритні транспорті засоби), що використовуються на автомобільних дорогах загального користування визначає Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 червня 2007 року № 879.

Відповідно до пп. 2, 3, 4 п. 2 Порядку № 879 вимірювання (зважування) - процес визначення за допомогою вимірювального (зважувального) обладнання габаритно-вагових параметрів фактичної маси та навантаження на вісь (осі) транспортного засобу, що проводяться згідно з методикою, затвердженою спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології; великовагові та великогабаритні транспортні засоби - транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306 (Офіційний вісник України, 2001 р., № 41, ст. 1852). При цьому транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 відсотки; габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів; пересувний пункт габаритно-вагового контролю (далі - пересувний пункт) - спеціальний транспортний засіб, обладнаний вимірювальною і зважувальною технікою для здійснення контролю. Ділянка дороги на відстані 100 метрів до пересувного пункту, 50 метрів за пересувним пунктом та узбіччя дороги за напрямком руху, де розташовано пункт, вважаються його межами. Місце здійснення габаритно-вагового контролю позначається відповідними тимчасовими дорожніми знаками.

Згідно п. 28 Порядку № 879 плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень.

Методику розрахунку плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту визначено пунктом 30 Порядку № 879.

Відповідно до пункту 11 Порядку № 879 місце та режим роботи пересувного пункту встановлюється Укртрансбезпекою за погодженням з уповноваженим підрозділом Національної поліції. Забороняється експлуатація пересувних пунктів у темну пору доби, крім випадків, коли такий пункт розташовано на освітлених ділянках автомобільних доріг, у морських, річкових портах, вантажних терміналах, місцях формування вантажопотоків.

Пунктом 12, 13 Порядку № 879 передбачено, що вимірювальне і зважувальне обладнання для здійснення габаритно-вагового контролю повинне утримуватись у робочому стані; періодично проводиться повірка (метрологічна атестація) такого обладнання з подальшим клеймуванням (пломбуванням) та видачею відповідного свідоцтва спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері метрології. Під час здійснення габаритно-вагового контролю не допускається використання вимірювального і зважувального обладнання, періодична повірка (метрологічна атестація) якого не проведена, а також обладнання, що перебуває у несправному стані.

Відповідно до п. 18 Порядку № 879 за результатами габаритно-вагового контролю на стаціонарному або пересувному пункті водієві транспортного засобу видається довідка про здійснення габаритно-вагового контролю із зазначенням часу і місця його здійснення.

Згідно абз. 14 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевищення встановлених законодавством габаритно-вагових норм від 5% до 10% включно при перевезенні вантажу без відповідного дозволу - штраф у розмірі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як вбачається, з матеріалів справи, за результатами здійснення габаритно-вагового контролю складено довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю та акт про перевищення транспортним засобом нормативно-габаритних параметрів, якими зафіксовано наступні габаритні параметри: повна маса, тонн: нормативно допустима 40,0 т., фактична 39,99 т., осьові навантаження: нормативно допустиме 11,0 11,00 22,00, фактичне 6,55 9,64 23.8. Навантаження на осі, тонн 1) 6,55, 2) 9,64, 3) 7,99, 4) 8,02, 5) 7,79 (а.с. 77, 127 з.б, 128).

Тобто, інспекторами Управління Укртрансбезпеки встановлено порушення транспортним засобом нормативно-габаритних параметрів, визначених п. 22.5 Правил дорожнього руху, які перевищують нормативно допустимі вагові обмеження більш ніж на 2% (величина похибки).

При цьому, оскільки параметри великовагового транспортного засобу перевищили нормативно допустимі вагові параметри, то відповідно до ч. 4 ст. 48 ЗУ «Про автомобільний транспорт», ст. 33 ЗУ «Про автомобільні дороги», п.4 Правил №30, обов`язковим документом для руху автомобільними дорогами мав бути відповідний дозвіл, виданий уповноваженим підрозділом Національної поліції перевізнику після внесення ним плати за проїзд у розмірі, визначеному за ставками, затвердженими постановою КМУ № 879 від 27.06.2007 року, проте будь-яких доказів на підтвердження наявності у позивача, вказаного дозволу при перевезенні вантажу автомобілями суду не надано.

Суд не приймає до уваги посилання представника позивача на те, що загальна маса вантажу разом з масою автомобіля та навіпричепа становить 39,96 тон, що не перевищує нормативно допустимої норми у 40 тон встановленої п. 22.5 Правил дорожнього руху, оскільки передбачена ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт відповідальність, з огляду на норми пункту 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, застосовується як за перевищення встановлених габаритно-вагових параметрів фактичної (загальної) маси транспортного засобу так і за перевищення встановлених габаритно-вагових параметрів навантаження на осі автомобіля.

З матеріалів справи вбачається, що 27 серпня 2020 року складено довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю № 0004946, якою зафіксовано результати вагового контролю: навантаження на осі, тонн 1) 6,55, 2) 9,64, 3) 7,99, 4) 8,02, 5) 7,79, а тому доводи позивача про те, що після проходження вагового контролю довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю не складалась, є неспроможними (а.с. 77 з.б., 128).

При цьому, відповідно до п. 21 Порядку № 1567 про результати перевірки транспортного засобу (відсутність порушення або зазначення номера складеного акта) посадова особа робить запис у дорожньому листі (за наявності такого) із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номера службового посвідчення та ставить свій підпис, а у разі проведення перевірки виконання Європейської угоди ставить відповідний відбиток печатки на реєстраційному листку режиму праці та відпочинку водіїв (у разі наявності).

Таким чином, відсутність у ТТН № 2549 від 27.08.2020 року, яка зазначена в акті перевірки від 27.08.2020 запису про результати перевірки транспортного запису не свідчить про порушення Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті.

Згідно п. 25, 26, 27 Порядку № 1567 справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення. Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням. У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.

Як вбачається з матеріалів справи, на адресу ТОВ Меркурій-1 засобами поштового зв`язку (поштовий ідентифікатор відправлення 6501408500665) направлено запрошення на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт та/або порушення Кодексу України про адміністративні правопорушення, яким повідомлено про необхідність прибуття 26.10.2020 року до Управління Укртрансбезпеки в Одеській області для участі у розгляді справи та зазначено, що розгляд справи про порушення відбудеться з 13.00 до 16.00 за адресою м. Одеса, вул. Успенська, 4, 1 поверх. У разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання, справа про порушення розглядається без її участі (а.с. 76, 126).

При цьому, згідно даних сервісу відстеження офіційного сайту ПАТ «Укрпошта» щодо ідентифікатору внутрішнього поштового відправлення 6501408500665, міститься запис від 23.10.2020 року «відправлення вручено: особисто», що спростовує доводи позивача щодо неповідомлення ТОВ Меркурій-1 про розгляд справи щодо застосування адміністративно-господарського штрафу (а.с. 76 з.б.).

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що Управлінням Укртрансбезпеки правомірно, за наявності підстав, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством, винесено постанову від 26.10.2020 року № 221432.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог на підставі наданих доказів, суд дійшов висновку, що адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Меркурій-1 до Державної служби України з безпеки на транспорті, Відділу державного нагляду (контролю) в Одеській області про скасування постанови, - є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 77, 90, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Відмовити в задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю Меркурій-1 (код ЄДРПОУ 21030548, адреса місцезнаходження: 67832, Одеська область, Овідіопольський район, селищна рада Великодолинська, комплекс будівель і споруд №1) до Державної служби України з безпеки на транспорті код ЄДРПОУ 39816845, адреса місцезнаходження: 03150, м. Київ, вул. Антоновича, 51), Відділу державного нагляду (контролю) в Одеській області (адреса: 65008, м. Одеса, пл. Бориса Дерев`янка, 1, каб. 203), про скасування постанови в.о. начальника Південного міжрегіонального управління Укртрансбезпеки Тичишина О. від 26.10.2020 року про застосування адміністративно-господарського штрафу № 221432 у розмірі 8500,00 грн., в повному обсязі.

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. ст. 295, 297 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Суддя О.А. Левчук

.

Дата ухвалення рішення20.11.2023
Оприлюднено22.11.2023
Номер документу115034801
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування постанови

Судовий реєстр по справі —420/12888/20

Рішення від 20.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 19.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні