Ухвала
від 21.11.2023 по справі 920/673/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

21.11.2023м. СумиСправа № 920/673/21

Господарський суд Сумської області у складі головуючого судді Яковенка В.В., за участю секретаря судового засідання Балицького В.В., розглянувши матеріали справи матеріали справи № 920/673/21 про банкрутство ВАТ Акціонерна компанія Свема,

за участі учасників справи:

кредиторів: ГУ ПФУ в Сумській області Кошеленко В.В.; АТ «Укртрансгаз» (в режимі відеоконференції) Кравченко С.В.;

РВ ФДМ України Мороз Н.В.;

Східне міжрегіональне Міністерство юстиції Чубур І.Д.;

представник ліквідатора Солдаткін І.В.

ВСТАНОВИВ:

Постановою від 07.02.2023 боржника ВАТ Акціонерна компанія Свема визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Закорка В.В.

28.06.2023 до суду надійшло клопотання № 01-20/103 від 19.06.2023 ліквідатора, в якому просить суд зобов`язати Шосткинську міську раду Сумської області визначити місце подальшого зберігання архівних документів банкрута ВАТ АК Свема.

Ухвалою від 30.06.2022 суд призначив розгляд клопотання в судове засідання на 13.07.2023.

Ухвалою від 13.07.2023 суд постановив відкласти розгляд клопотання № 01-20/103 від 19.06.2023 ліквідатора про зобов`язання вчинити дії в судове засідання на 15.08.2023.

09.08.2023 ліквідатор подав до суду заяву про зміну предмета позову, в якій просить суд зобов`язати Шосткинську міську раду Сумської області прийняти на зберігання архівні документи банкрута ВАТ «АК «Свема» безоплатно.

Ухвалою від 15.08.2023 суд постановив рийняти заяву ліквідатора про зміну предмета позову до розгляду; відкласти розгляд клопотання № 01-20/103 від 19.06.2023 ліквідатора про зобов`язання вчинити дії в судове засідання на 05.09.2023.

23.08.2023 до суду надійшли заперечення Виконавчого комітету Шосткинської міської ради, в яких повідомляє про відсутність підстав щодо зобов`язання міську раду прийняти документи ВАТ «АК «Свема».

Ухвалою від 05.09.2023 суд постановив відкласти розгляд клопотання в судове засідання на 03.10.2023.

25.09.2023 ліквідатор подав до суду пояснення на заперечення Виконавчого комітету Шосткинської міської ради, в яких зазначив про наявність підстав для зобов`язання Шосткинську міську раду прийняти архівні документи ВАТ «АК «Свема».

Ухвалою від 03.10.2023 суд постановив відкласти розгляд клопотання № 01-20/103 від 19.06.2023 ліквідатора про зобов`язання вчинити дії в судове засідання на 26.10.2023.

Однак, 26.10.2023 розгляд справи не відбувся, оскільки суддя Яковенко В.В. знаходився у відрядженні, що унеможливлювало розгляд справи, проте не було підставою для проведення повторного автоматизованого розподілу справи.

На виконання вимог ухвали суду від 03.10.2023 ліквідатор подав до суду письмові пояснення, відповідно до яких повідомив суд про складення опису архівних справ, які знаходяться в архіві підприємства станом на 2023 рік.

23.10.2023 ліквідатор подав до суду заяву про уточнення позовних вимог, в якій просить суд зобов`язати Шосткинську міську раду Сумської області прийняти на зберігання архівні документи банкрута із особового складу працівників за 1944-2022 роки, безоплатно.

Ухвалою від 30.10.2023 суд постановив призначити розгляд клопотання № 01-20/103 від 19.06.2023 ліквідатора про зобов`язання вчинити дії в судове засідання на 21.11.2023.

В обґрунтування поданого клопотання ліквідатор зазначає про те, що в порядку статті 67 Кодексу України з процедур банкрутства виконуючий повноваження керівника ВАТ «АК «Свема» Солдаткін І.В. звернувся листом від 05.08.2022 № 05-1 до Державного архіву Сумської області з проханням повідомити, з яким спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або з уповноваженою ним архівною установою, необхідно визначити місце зберігання документів ВАТ «АК «Свема» в разі введення процедури ліквідації стосовно даного підприємства.

Листом від 11.08.2022 вих. № 360/04-17 Державний архів Сумської області повідомив, що ВАТ «Акціонерна компанія «Свема» віднесено до списку № 1 - джерел формування Національного архівного фонду, у зоні комплектування відділу Шосткинської міської ради.

За умови погодження/схвалення описів справ, архівні документи необхідно передати для подальшого зберігання до архівного відділу Шосткинської міської ради.

Листом від 01.03.2023 вих. № 01-20/101 ліквідатор ВАТ «АК «Свема» Закорко В.В. звернувся до Архівного відділу Шосткинської міської ради з проханням визначити місце подальшого зберігання архівних документів ВАТ «АК «Свема».

Листом від 18.04.2023 вих. № 01-20/05 архівний відділ Шосткинської міської ради повідомив, що в архівному відділі міської ради відсутні вільні площі для приймання і розміщення документів на зберігання, а діючі архівосховища завантажені майже на 100%.

Шосткинська міська рада повідомила, що Правилами організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 № 1000/5 передбачено порядок передавання документів до архіву, а також зазначила, що ліквідатор повинен надати описи справ на упорядковані документи та історичну довідку підприємства для узгодження з архівним відділом міської ради, у зоні комплектування якого перебуває підприємство. Архівосховища архівного відділу міської ради завантажені на 100%, проте є можливість прийняти у комунальну власність Шосткинської міської територіальної громади приміщення, де перебувають архівні документи, пов`язані зі забезпеченням соціального захисту громади ВАТ «АК «Свема».

Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст. 38) передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних» міських рад належать централізоване тимчасове зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових або інших правовідносин юридичних і фізичних осіб на відповідній території, та інших архівних документів, що не належать до Національного архівного фонду.

Відносини, пов`язані із формуванням, обліком, зберіганням і використанням Національного архівного фонду, та інші основні питання архівної справи регулюються Законом України «Про Національний архівний фонд та архівні установи».

За змістом статей 1, 22, 23, 29 Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» архівна установа, архів, архівний підрозділ, архівний відділ - це відповідно установа чи структурний підрозділ, що забезпечує облік і зберігання архівних документів, використання відомостей, що в них містяться, та формування Національного архівного фонду і/або здійснює управління, науково-дослідну та інформаційну діяльність у сфері архівної справи і діловодства.

Архівні установи можуть засновуватися на будь-якій формі власності. Засновниками архівних установ можуть бути державні органи, органи місцевого самоврядування, юридичні та фізичні особи. Діяльність архівних установ здійснюється у порядку, визначеному цим Законом, правилами, положеннями, інструкціями, затвердженими Міністерством юстиції України та іншими нормативно-правовими актами.

Систему архівних установ України становлять, зокрема: архівні установи органів місцевого самоврядування.

Архівна установа сільської, селищної, міської ради здійснює централізоване тимчасове зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових та інших правовідносин юридичних і фізичних осіб, що не належать до Національного архівного фонду.

Типовим положенням про архівну установу сільської, селищної, міської ради, ради об`єднаної територіальної громади для централізованого тимчасового зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових та інших правовідносин юридичних і фізичних осіб, що не належать до Національного архівного фонду, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 02.06.2014 № 864/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 5 червня 2014 за № 592/25369, передбачено, що архівна установа сільської, селищної, міської ради, ради об`єднаної територіальної громади (далі - Трудовий архів) створюється для централізованого тимчасового зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових та інших правовідносин юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців та інших архівних документів, що не належать до Національного архівного фонду (далі - архівні документи). Архівні документи передаються до Трудового архіву у разі припинення діяльності юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців, а також у випадках, визначених законодавством.

У листі від 28.09.2023 Шосткинська міська рада повідомила, що неможливо прийняти на зберігання документи, пов`язані із забезпеченням соціального захисту громадян ВАТ «АК «Свема», оскільки опис справ на розгляд експертної комісії архівного відділу міської ради не подавався, ліквідатором не виконано впорядкування документів (підшивання та оправлення справ, нумерація аркушів у справах, оформлення обкладинки, наявність засвідчувального напису, складання описів справ, історичної довідки і передмови) та проведення експерртизи цінності документів.

Відповідно до ст. 67 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор забезпечує належне оформлення, упорядкування та зберігання всіх, у тому числі фінансово-господарських, документів банкрута протягом ліквідаційної процедури. До постановлення господарським судом ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута ліквідатор зобов`язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері архівної справи і діловодства або з уповноваженою ним архівною установою визначити місце їх подальшого зберігання. Архівна установа, визначена для подальшого зберігання архівних документів банкрута, зобов`язана прийняти їх на зберігання безоплатно.

Ліквідатор подав до суду докази вчинення ним дій щодо формування та упорядкування архівних документів, які підлягають обов`язковому зберіганню.

Наведені вище обставини з урахуванням відповідних положень діючого законодавства України свідчать про те, що ліквідатором Закорком В.В. належним чином виконані покладені на нього обов`язки щодо вжиття заходів, спрямованих на передачу документів на зберігання до Архівного відділу Шосткинської міської ради.

Таким чином, ураховуючи, що архівні документи банкрута ВАТ «АК «Свема» мають бути передані до Шосткинської міської ради, а останній висуває ліквідатору банкрута додаткові умови для їх прийняття, суд дійшов висновку про необхідність задоволення клопотання ліквідатора та зобов`язання Шосткинську міську раду безоплатно прийняти на зберігання архівні документи банкрута, які підлягають обов`язковому зберіганню відповідно до законодавства України.

Керуючись статтями, 61, 67 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 234, 235 Господарського процесуального Кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Клопотання ліквідатора про зобов`язання вчинити дії задовольнити.

2. Зобов`язати Шосткинську міську раду Сумської області (41100, Сумська область, м. Шостка, вул. Миру, 3, код ЄДРПОУ 36080075) безоплатно прийняти на зберігання архівні документи банкрута Відкритого акціонерного товариства «Акціонерна компанія «Свема» (41100, Сумська область, м. Шостка, вул. Гагаріна, 1, код 05761318) з особового складу працівників за 1994 2022 роки.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття 21.11.2023, є обов`язковою та виконується у порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження» та може бути пред`явлена до виконання протягом трьох років.

Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, що передбачені статтями 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.

СуддяВ.В. Яковенко

Дата ухвалення рішення21.11.2023
Оприлюднено23.11.2023
Номер документу115061181
СудочинствоГосподарське
Сутьбанкрутство ВАТ Акціонерна компанія Свема,

Судовий реєстр по справі —920/673/21

Ухвала від 28.03.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Яковенко Василь Володимирович

Ухвала від 11.03.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Яковенко Василь Володимирович

Ухвала від 29.02.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Яковенко Василь Володимирович

Ухвала від 22.02.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Яковенко Василь Володимирович

Ухвала від 19.02.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Яковенко Василь Володимирович

Ухвала від 07.02.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Яковенко Василь Володимирович

Ухвала від 24.11.2023

Господарське

Господарський суд Сумської області

Яковенко Василь Володимирович

Ухвала від 21.11.2023

Господарське

Господарський суд Сумської області

Яковенко Василь Володимирович

Ухвала від 30.10.2023

Господарське

Господарський суд Сумської області

Яковенко Василь Володимирович

Ухвала від 03.10.2023

Господарське

Господарський суд Сумської області

Яковенко Василь Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні