Постанова
від 14.11.2023 по справі 461/8712/23
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/8712/23

Провадження №3/461/3047/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 листопада 2023 року суддя Галицького районного суду м. Львова Зубачик Н.Б., при секретарі судових засідань Панасюк А.В., за участі представника Львівської митниці Лубоцького Б.І., розглянувши матеріали, які надійшли від Львівської митниці про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил

ОСОБА_1 , заступника директора «European Textile Group s.r.o.», Ortradovicka 737/23, Kamyk, 142 00 Praha, Чеська Республіка

за ч.1 ст.483 Митного кодексу України -

в с т а н о в и в :

10.08.2023 до митного контролю у відділ митного оформлення №1 митного поста «Львів-північний» Львівської митниці подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ №UA209230/2023/084530 (23UA209230084530U1) для здійснення митного оформлення товару: №1 «Одяг, що був у використанні, з текстильних матеріалів, зі ступенем зносу не більше 25%, літньо-осіннього сезону: спідниці, сорочки, штани, футболки, шкарпетки, спортивні костюми, плаття, нижня білизна і т.д. Одяг, що був у використанні, з текстильних матеріалів, зі ступенем зносу не більше 25%, осіннього сезону : верхній одяг, куртки, плащі, джинсовий одяг, светри, джемпери і т.д.» загальною вагою нетто 12750 кг; №2 «Взуття, що використовувалось (ступінь зносу не більше 25%) у змішаному вигляді (чоловіче, жіноче, підліткове)» загальною вагою нетто 4750 кг.

Як підставу для митного оформлення вказаного товару до митного контролю подано наступні документи:

міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) без номера від 08.08.2023;

рахунок-фактура (INVOICE) № 080823 від 08.08.2023;

інші товаросупровідні документи.

Відповідно до поданих товаросупровідних документів заявлено товар: 1. «Одяг, що був у використанні, з текстильних матеріалів, зі ступенем зносу не більше 25%...» вагою 12750 кг; 2. «Взуття, що використовувалось (ступінь зносу не більше 25%) у змішаному вигляді (чоловіче, жіноче, підліткове)» вагою 4750 кг. Загальна вага нетто заявленого товару 17500 кг.

Вказаний товар ввозиться на митну територію України транспортним засобом з реєстраційним номером BK0740HA/BK0440XF на адресу ТОВ ''К-МАРКЕТ'' (79005, м. Львів вул. Шота Руставелі 18, Україна, код ЄДРПОУ - 43434035). Відправником товару зазначена компанія «UAB LAVISOS KONCERNAS» (Taikos Pr.98A, 51177 Kaunas Lithuania), продавцем зазначена компанія « European Textile Groups.r.o.» (Otradovicka 737/23, Kamyk, 142 00 Praha , CzechRepublic).

В ході здійснення митного контролю, а саме під час проведення часткового митного огляду (акт митного огляду № 23UA209230084530U1 від 12.08.2023) встановлено, що в транспортному засобі BK0740HA/BK0440XF, окрім заявленого товару на митну територію України фактично переміщуються не зазначені у товаросупровідних документах товари, а саме: взуття без видимих ознак носіння (123 пари та 2 шт. розпарованого взуття) та частково зі слідами потертості, з відлущенням фарбованого покриття та тріщинами на ньому, що переміщувались у одному біг-безі. Загальна вага незаявлених товарів становить 101 кг.

Таким чином, ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митним органам як підстави для переміщення товарів документів, що місять неправдиві дані щодо найменування, кількості та вартості товару.

Зазначені дії, на думку митного органу, мають ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

02.11.2023 представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності адвокат Штинда О.В. через канцелярію Галицького районного суду м.Львова подав письмові заперечення щодо протоколу про порушення митних правил №1126/20900/23, у яких вказав, що як в діях ОСОБА_2 відсутній склад правопорушення, передбачений ч. 1 ст. 483 МК України. Представник повідомив, що окрім контракту, єдиним документом, який затверджений Georgi Makharashvili є invoice № 080823 від 08.08.2023, який являє собою підставу для розрахунку між продавцем і покупцем, та не є самостійною підставою для переміщення товарів через митний кордон України. Представник стверджує, що CMR виготовлено, підписано та видано представниками відправника товару «UAB LAVISOS KONCERNAS» та перевізника товару ФОП ОСОБА_3 , та не містять даних про затвердження їх змісту керівником компанії «European Textile Groups.r.o.» Georgi Makharashvili. Також представник повідомив, що товар був завантажений, опломбований та оформлений у митному відношенні країни-відправника вантажу (Литва), при цьому участі у завантаженні товару ОСОБА_2 не брав. Просив закрити провадження у справі на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП та повернути вилучений товар власнику чи уповноваженій ним особі для здійснення відповідних митних процедур.

Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності адвокат Штинда О.В. в судове засідання не з`явився, однак подав клопотання про проведення розгляду справи без його участі.

Представник Львівської митниці Лубоцький Б.І. вважав вину ОСОБА_2 доведеною повністю, оскільки в його діях наявний склад адміністративного правопорушенняпорушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч. 1ст. 483 МК України, просив визнати його винним та визначити міру стягнення.

Згідно зі ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до вимог ст. 245 КУпАП завданнями провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Згідно ст. 489 МК та ст. 280 КУпАП посадова особа (суддя) при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною першою ст. 198 МК України передбачено, що органу доходів і зборів в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.

Диспозиція ч.1 ст. 483 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

За змістом даної норми переміщення предметів із приховуванням від митного контролю може здійснюватись, в тому числі, шляхом подання до митного органу України, як підстави для їх переміщення, документів, які містять неправдиві дані щодо найменування товарів, їх кількості та вартості.

Підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, інвойс, дозвіл відповідних державних органів, тощо.

Факт вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, а саме:

протоколом про порушення митних правил протоколом про порушення митних правил №1126/20900/22 від 19.08.2023, з якого вбачається, що ОСОБА_1 вчивла дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митним органам, як підставу для переміщення документи, що містять неправдиві дані щодо найменування, кількості та вартості товару;

митною декларацією типу ІМ40ДЕ №UA209230/2023/084530 з якої вбачається, що на митну територію України, на умовах поставки CPT, переміщувався: одяг, що був у використанні, з текстильних матеріалів, зі ступенем зносу не більше 25%, літньо-осіннього сезону: спідниці, сорочки, штани, футболки, шкарпетки, спортивні костюми, плаття, нижня білизна і т.д.; одяг, що був у використанні, з текстильних матеріалів, зі ступенем зносу не більше 25%, осіннього сезону: верхній одяг, куртки, плащі, джинсовий одяг, светри, джемпери і т.д.» загальною вагою нетто 12750 кг; взуття, що використовувалось (ступінь зносу не більше 25%) у змішаному вигляді (чоловіче, жіноче, підліткове), загальною вагою нетто 4750 кг;

контрактом №0904 від 09.04.2020 та додатковою угодою до контракту від 09.04.2020, підписаною ОСОБА_1 , з якого вбачається, що продавець зобов`язаний продати покупцеві, а покупець зобов`язаний прийняти від продавця на умовах СРТ («Сariage Paid To» - «Фрахт оплачено до» м.Львів, згідно з правилами «Інкотермс 2000») вживаний одяг, взуття та сумки. Зокрема у п.7.2 контракту №0904 від 09.04.2020 сторонами погоджено, що разом з товаром покупцю (перевізнику) передаються товаросупровідні документи;

міжнародною товаро-транспортною накладною (CMR) б/н від 08.08.2023, з якої вбачається, що через митний кордон України переміщувався вживаний одяг та взуття, загальною масою 17500 кг;

рахунком фактурою (invoice) № 080823 від 08.08.2023, який підписано ОСОБА_1 , з якого вбачається, що загальна кількість товару 17500 кг, а його вартість 15750 Євро;

актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 12.08.2023, з якого вбачається, що під час проведення часткового митного огляду (акт митного огляду № 23UA209230084530U1 від 12.08.2023) встановлено, що в транспортному засобі BK0740HA/BK0440XF, окрім заявленого товару на митну територію України фактично переміщуються не зазначені у товаросупровідних документах товари, а саме: взуття без видимих ознак носіння (123 пари та 2 шт. розпарованого взуття) та частково зі слідами потертості, з відлущенням фарбованого покриття та тріщинами на ньому, загальною вагою 101 кг;

описом предметів від 21.08.2023;

висновком експерта за результатами проведеної товарознавчої експертизи №142000-3301-3301 від 20.09.2023, відповідно до якого вартість вилучених товарів становить 81359,55 грн.

Аргументи представника про те, що в матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про вчинення ОСОБА_2 порушення митних правил, не відповідають дійсності, оскільки спростовуються вищезазначеними доказами.

Таким чином, вищеописані надані суду та досліджені в процесі судового розгляду докази у своїй сукупності свідчать про наявність у діях ОСОБА_2 складу порушення митних правил, передбаченогоч.1 ст.483 МК України, оскільки останній вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митним органам як підстави для переміщення товарів документів, що місять неправдиві дані щодо найменування, кількості та вартості товару.

Вирішуючи питання призначення виду стягнення за порушення митних правил, з урахуванням характеру вчиненого порушення митних правил, особи правопорушника, який не притягувався до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, обставин справи, суд дійшов висновку, що до нього належить застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товару, що був безпосереднім предметом порушення митних правил з конфіскацією цього товару.

Згідно з ч.3 ст. 541 МК України витрати митного органу, пов`язані із зберіганням товарів, транспортних засобів, щодо яких прийнято постанову про конфіскацію, до моменту винесення такої постанови повинні бути відшкодовані особою, яка вчинила порушення митних правил.

Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 необхідно стягнути на користь держави в особі Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі 536,80 грн.

Керуючись ст.ст. 483,519, 524, 526, 527, 528 МК України, ст.ст. 40-1, 283 КУпАП, суд

п о с т а н о в и в :

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товару, що становить 81359 (вісімдесят одна тисяча триста п`ятдесят дев`ять) грн. 55 коп. з конфіскацією вилученого згідно протоколу про порушення митних правил №1126/20900/23 від 19.08.2023 товару, а саме: взуття без видимих ознак носіння (123 пари та 2 шт. розпарованого взуття) та частково зі слідами потертості, з відлущенням фарбованого покриття та тріщинами на ньому, вагою 101 кг.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі Державної судової адміністрації України 536,80 грн. судового збору.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Львівської митниці 1640,27 грн. витрат за зберігання товару на складі митниці.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Суддя Зубачик Н.Б.

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення14.11.2023
Оприлюднено23.11.2023
Номер документу115066882
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/8712/23

Постанова від 27.12.2023

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Романюк М. Ф.

Постанова від 14.11.2023

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні