Рішення
від 21.11.2023 по справі 420/24142/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/24142/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 листопада 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді ТанцюриК.О., розглянувши у порядку письмового провадження у м.Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Адепт- Промсистеми» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Адепт-Промсистеми до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9427872/36212009 від 29 серпня 2023 року; зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 08.08.2023 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Адепт - Промсистеми, в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем її подання.

Ухвалою суду від 18.09.2023 відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

В обґрунтування позовних вимог позивач у позовній заяві зазначив, що незважаючи на надані до контролюючого органу пояснення/документи ТОВ Адепт-Промсистеми отримало рішення про відмову в реєстрації податкової накладної. Позивач наголосив на на переліку документів, які підтверджують факт реальності виконання договору підряду №79 від 07.08.2023 року та які були надані відповідачам у справі: -договір №79 від 07.08.2023 року укладений між позивачем ТОВ «Термінал «Бориваж», -платіжне доручення №924 від 08.08.2023 року про отримання авансового платежу від ТОВ «Термінал «Бориваж»; -наказ про призначення відповідального №07/08/2023 від 07.08.2023; акт допуск на виконання робіт на передачу території для виконання робіт ТОВ «Термінал «Бориваж» - ТОВ «Адепт - Промсистеми»; акт приймання - передачі об`єкта (обладнання) в ремонт ТОВ «Термінал «Бориваж» - ТОВ «Адепт - Промсистеми»; акт приймання - передачі комплектуючих в монтаж ТОВ «Термінал «Бориваж» - ТОВ «Адепт - Промсистеми»; договір укладений між ТОВ «Флеш-Плюс-1» та ТОВ «Адепт - Промсистеми» №01/08/2023 від 01.08.2023 року; платіжне доручення №91 від 08.08.2023 сплата субпідряднику авансового платежу; виписка з рахунку ТОВ «Адепт - Промсистеми» на дату 08.08.2023; -акт приймання - передачі об`єкта (обладнання) в ремонт ТОВ «Адепт - промсистеми» - ТОВ «Флеш-Плюс-1»; -акт приймання - передачі комплектуючих в монтаж ТОВ «Адепт - Промсистеми» - ТОВ «Флеш-Плюс-1». Таким чином, як вказав позивач, надані ним до контролюючого органу разом з поясненнями первинні бухгалтерські документи, підтверджують вчинення господарчих операцій та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкових накладних позивачем як платником податків, що не враховано відповідачем під час прийняття оскарженого рішення.

05.10.2023 до суду від представника відповідачів надійшов відзив на позовну заяву у якому представник вказав, що не погоджується із позовними вимогами позивача та просить суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі. Так, як зазначив відповідач, контролюючим органом було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в зв`язку ненадання / часткове наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання пояснень та/або документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, платником податку.

06.10.2023 до суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив у якій представник, посилаючись на обґрунтування викладені у адміністративному позові, просить суд задовольнити позов у повному обсязі.

Дослідивши письмові докази по справі, судом встановлено наступне.

Між Товариством з обмеженою відповідальністю «Адепт-Промсистеми» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕРМІНАЛ «БОРІВАЖ» було укладено договір підряду №79 від 07.08.2023, згідно із п.1.1. якого замовник доручає, а підрядник зобов`язується виконати своїми силами, на свій ризик роботи по заміні комплекту сит зерносушарки(а.с.19-21).

Товариством з обмеженою відповідальністю «Адепт-Промсистеми» складено та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №1 від 08.08.2023(а.с.7).

За результатами обробки податкової накладної №1 від 08.08.2023 документ доставлено до ДПС України, реєстрація зупинена з підстав того, що обсяг постачання товару/послуги 33.12.1 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Так, на пропозицію відповідача позивачем до контролюючого органу надано відповідні повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних /розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 22.08.2023(а.с.9) разом із підтверджуючими документами: -договір №79 від 07.08.2023 року укладений між позивачем ТОВ «Термінал «Бориваж», -платіжне доручення №924 від 08.08.2023 року про отримання авансового платежу від ТОВ «Термінал «Бориваж»; -наказ про призначення відповідального №07/08/2023 від 07.08.2023; акт - допуск на виконання робіт на передачу території для виконання робіт ТОВ «Термінал «Бориваж» - ТОВ «Адепт - Промсистеми»; акт приймання - передачі об`єкта (обладнання) в ремонт ТОВ «Термінал «Бориваж» - ТОВ «Адепт - Промсистеми»; акт приймання - передачі комплектуючих в монтаж ТОВ «Термінал «Бориваж» - ТОВ «Адепт - Промсистеми»; договір укладений між ТОВ «Флеш-Плюс-1» та ТОВ «Адепт - Промсистеми» №01/08/2023 від 01.08.2023 року; платіжне доручення №91 від 08.08.2023 сплата субпідряднику авансового платежу; виписка з рахунку ТОВ «Адепт - Промсистеми» на дату 08.08.2023; -акт приймання - передачі об`єкта (обладнання) в ремонт ТОВ «Адепт - промсистеми» - ТОВ «Флеш-Плюс-1»; -акт приймання - передачі комплектуючих в монтаж ТОВ «Адепт - Промсистеми» - ТОВ «Флеш-Плюс-1».

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області прийнято рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9427872/36212009 від 29 серпня 2023 року(а.с.17) з підстав ненадання / часткове наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання пояснень та/або документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, платником податку.

Положеннями п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та враховується при визначенні загальних податкових зобов`язань.

Згідно п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165.

Згідно із п.5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520.

Так, п.11 Порядку №520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

В свою чергу п.5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати.

Як зазначалось судом, Товариством з обмеженою відповідальністю «Адепт-Промсистеми» складено та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №1 від 08.08.2023(а.с.7).

За результатами обробки податкової накладної №1 від 08.08.2023 документ доставлено до ДПС України, реєстрація зупинена з підстав того, що обсяг постачання товару/послуги 33.12.1 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Так, на пропозицію відповідача позивачем до контролюючого органу надано відповідні повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних /розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 22.08.2023(а.с.9) разом із підтверджуючими документами:-договір №79 від 07.08.2023 року укладений між позивачем ТОВ «Термінал «Бориваж», -платіжне доручення №924 від 08.08.2023 року про отримання авансового платежу від ТОВ «Термінал «Бориваж»; -наказ про призначення відповідального №07/08/2023 від 07.08.2023; акт - допуск на виконання робіт на передачу території для виконання робіт ТОВ «Термінал «Бориваж» - ТОВ «Адепт - Промсистеми»; акт приймання - передачі об`єкта (обладнання) в ремонт ТОВ «Термінал «Бориваж» - ТОВ «Адепт - Промсистеми»; акт приймання - передачі комплектуючих в монтаж ТОВ «Термінал «Бориваж» - ТОВ «Адепт - Промсистеми»; договір укладений між ТОВ «Флеш-Плюс-1» та ТОВ «Адепт - Промсистеми» №01/08/2023 від 01.08.2023 року; платіжне доручення №91 від 08.08.2023 сплата субпідряднику авансового платежу; виписка з рахунку ТОВ «Адепт - Промсистеми» на дату 08.08.2023; -акт приймання - передачі об`єкта (обладнання) в ремонт ТОВ «Адепт - промсистеми» - ТОВ «Флеш-Плюс-1»; -акт приймання - передачі комплектуючих в монтаж ТОВ «Адепт - Промсистеми» - ТОВ «Флеш-Плюс-1».

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області прийнято рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9427872/36212009 від 29 серпня 2023 року(а.с.17).

Суд зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Вживання податковим органом загального посилання на ненадання первинних документів без конкретизації, не може вважатись обґрунтованим.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Разом з тим, суд зазначає, Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного Управління ДПС в Одеській області приймаючи рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 08.08.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних, з огляду на ненадання / часткове наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання пояснень та/або документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, платником податку, не зазначив в рішенні, які саме документи, не надані позивачем.

При цьому, суд зауважує, що саме лише зазначення про складання документів із порушенням та/або відсутність документів не є достатньою та законною підставою для відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки контролюючий орган має зазначити об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкових накладних з урахуванням відсутності таких документів, при цьому надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

Натомість, товариство на спростування обставин, зазначених у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, надало пояснення та відповідні первинні документи.

Враховуючи викладене та надані на пропозицію комісії позивачем відповідні первинні документи, суд приходить до висновку про необґрунтованість прийняття оскарженого рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Одеській області № 9427872/36212009 від 29 серпня 2023 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 08.08.2023 та наявності підстав для його скасування.

Надані позивачем до суду первинні документи, доводять відсутність підстав для відмови у реєстрації податкової №1 від 08.08.2023.

Поряд з цим, суд зазначає, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Аналогічний висновок викладений у постанові Верховного Суду від 07.12.2022р. по справі №500/2237/20.

У зв`язку з викладеним, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення похідних позовних вимог позивача про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну №1 від 08.08.2023 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю Адепт - Промсистеми, в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем її подання.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов позивача підлягає задоволенню.

Частиною 1 ст. 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог позивача та те, що оскільки вимозі про зобов`язання відповідача вчинити певні дії передує вимога про встановлення порушення прав, свобод та інтересів позивача, судовий збір за похідні вимоги позивача не стягувався, суд вважає, що наявні підстави для стягнення солідарно з Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України на користь позивача 2684,00 грн. сплаченого ним судового збору.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295,382 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Адепт Промсистеми» - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9427872/36212009 від 29 серпня 2023 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 08.08.2023 року, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Адепт - Промсистеми», в Єдиному реєстрі податкових накладних, днем її подання.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, 65044, м. Одеса, вул.Семінарська, 5) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Адепт- Промсистеми» (ЄДРПОУ 36212009, вул. Степова 28, смт.Сарата, Саратський р-н., Одеська обл.) судовий збір у розмірі 1342,00 грн (одна тисяча триста сорок дві гривні).

Стягнути з Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа 8, м.Київ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Адепт- Промсистеми» (ЄДРПОУ 36212009, вул. Степова 28, смт.Сарата, Саратський р-н., Одеська обл.) судовий збір у розмірі 1342,00 грн (одна тисяча триста сорок дві гривні).

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.О. Танцюра

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.11.2023
Оприлюднено24.11.2023
Номер документу115107540
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/24142/23

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 17.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 22.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Рішення від 21.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 11.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні