Ухвала
від 20.11.2023 по справі 127/35667/23
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №127/35667/23

Провадження №1-кс/127/14114/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 листопада 2023 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області

в складі:

слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю слідчого ОСОБА_3 ,

розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчогоСУ ГУНПу Вінницькійобласті підполковникаполіції ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення огляду,-

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчийСУ ГУНПу Вінницькійобласті підполковникполіції ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді з клопотанням про проведення огляду.

Клопотання мотивовано тим, що проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42020020110000099, відомості про яке внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.11.2020, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 197-1, ч. 1 ст. 364, ч. 1 ст. 366, ч. 1 ст. 382 КК України.

У ході досудового розслідування встановлено, що на земельних ділянках з кадастровими номерами 0510100000:02:057:0039 та 0510100000:02:057:0054 в м. Вінниці по вул. К. Коріатовичів, а також самовільно зайнятій прилеглій земельній ділянці, якій кадастровий номер та адреса не присвоєно було розпочато будівництво об`єктів нерухомості.

Департаментом архітектури та містобудування Вінницької міської ради на дані земельні ділянки видано вихідні дані - містобудівні умови та обмеження № 107 від 23.09.2021 затверджені наказом Департаменту № 163 від 21.09.2021 до яких внесено зміни наказом від 18.11.2021 № 196.

Дані земельні ділянки знаходяться в прибережній смузі річки Південний Буг.

Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 60 Земельного кодексу України прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною 100 метрів для великих річок, водосховищ на них та озер.

Згідно п. 4 ч. 3 ст. 89 Водного кодексу України встановлено, що у прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах, забороняється будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних, а також інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів.

Стаття 79 Водного кодексу України, визначає, що до великих належать річки, які розташовані у кількох географічних зонах і мають площу водозбору понад 50 тис. квадратних кілометрів.

Площа водозбору, р. Південний Буг складає близько 63 700 квадратних метрів.

Під час огляду земельних ділянок з кадастровими номерами 0510100000:02:057:0054 та 0510100000:02:057:0039 (на даний час у зв`язку з поділом у 2022 році кадастровий номер 0510100000:02:057:0061, загальною площею 0,3386 га), а також земельної ділянка, якій кадастровий номер та адреса не присвоєні, встановлено, що вони огороджені парканом та на них проводяться будівельні роботи із зведення двох об`єктів будівництва, один з яких знаходиться на відстані близько 33 метри від урізу води р. Південний Буг, що свідчить про те, що вихідні дані - містобудівні умови та обмеження видані Департаментом архітектури та містобудування Вінницької міської ради з порушенням містобудівної документації.

Відповідно до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно власником земельної ділянки з кадастровим номером 0510100000:02:057:0054 є Приватне підприємство «РІВЕР АПАРТМЕНТ РОЯЛ».

У ході розслідування від заявника у кримінальному провадженні адвоката ОСОБА_5 , яка діє в інтересах ОСОБА_6 , який придбав приміщення у торгово-офісному «RiverRoad», що будується на земельній ділянці з кадастровим номером 0510100000:02:057:0054, надійшло клопотання про вжиття заходів забезпечення (арешт майна), оскільки особи причетні до будівництва центру здійснюють роботи без дотримання містобудівних умов і обмежень та за відсутності дозвільних документів Міністерства культури та інформаційної політики України, тим самим порушують вимоги чинного законодавства України.

Зокрема, рішенням 10 сесії 8скликання Вінницькоїміської ради№499від25.06.2021затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки за зміною цільовогопризначення заадресою:м.Вінниця,вул.Коріатовичів,85, розроблений ТОВ «ПОДІЛЛЯІНЖАГРОБУД» на замовлення приватного підприємства «Рівер Апартмент Роял» (код ЄДРПОУ: 44064409), тазмінено цільовепризначення земельноїділянки заадресою:м.Вінниця,вул.Князів Коріатовичів,85,площею 0,0895га, в томучислі вмежах «Червонихліній» площею0,0188га (безправа забудови),кадастровий номер0510100000:02:083:0256, що перебуває у власності приватного підприємства «Рівер Апартмент Роял» (код ЄДРПОУ: 44064409) з цільового призначення «для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)» на цільове призначення «для будівництва та обслуговування об`єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування».

В подальшому рішенням 11 сесії 8 скликання Вінницької міської ради №552 від 27.08.2021 внесені змінидо п.12.1.додатку 1до рішенняміської радивід 25.06.2021№449, а саме: замінивши слова «площею 0,0895 га, в тому числі в межах «червоних ліній» площею 0,0188 га (без права забудови), кадастровий номер 0510100000:02:083:0256» замінено на «площею 0,2415 га, в тому числі в межах «червоних ліній» площею 0,0188 га (без забудови), кадастровий номер 0510100000:02:057:0054».

Тому є підстави вважати, що відповідназаява пронадання згодина розробкутехнічної документаціїщодо зміницільового призначенняземельної ділянкиза кадастровимномером 0510100000:02:057:0054,не надходила,а рішенняпро наданнязгоди нарозробку технічноїдокументації тарішення прозатвердження технічноїдокументації щодо зміни цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 0510100000:02:057:0054, не приймалися.

Таким чином,з наведеноїінформації вбачається,що рішеннямміської радибуло затвердженопроект землеустроюта наданозгоду нарозробку технічноїдокументації щодооднієїземельноїділянки (кадастровийномер0510100000:02:083:0256), а згодом всупереч законному порядку(безвідповідних заяв, звернень, рішень), з порушенням будівельно-технічних норм внесені зміни до уже прийнятого рішення, яким фактично затверджено проект землеустрою та надано згоду на розробку технічної документації для зовсім іншої земельної ділянки (кадастровий номер 0510100000:02:057:0054).

До того ж зазначені земельні ділянки жодним чином не пов`язані між собою, розташовані по вул. Князів Коріатовичів, однак знаходяться у зовсім різних частинах вулиці і не єні суміжними,ні дотичними.

Крім того, земельна ділянказ кадастровим номером 0510100000:02:057:0054розташована вмежах прибережноїзахисної смуги,знаходиться межахЦентрального історичногоареалу м.Вінниці тамає особливийрежим використання,що всвою чергувимагало біншогопорядку прийняття рішення щодо затвердження проекту землеустрою та технічної документації, а в подальшому надання дозволу на виконання будівельних робіт, на відміну від земельної ділянки з кадастровим номером 0510100000:02:083:0256, розташування та характеристики якої не вимагають особливого порядку.

Тому вказані рішенняВінницької міськоїради сталипідставою длянезаконної табезпідставної видачімістобудівних умовта обмеженьзабудови земельноїділянки від23вересня 2021року №107,що затвердженихНаказом департаментуархітектури тамістобудування Вінницькоїміської радивід23 вересня 2021 року № 163,на об`єктбудівництва:нове будівництвобудівлі готелю«Апарт -готель» повул.Князів Коріатовичів,б/нв м.Вінниці тавидачі дозволуна виконаннябудівельних робіт від 18 лютого 2022 року.

З огляду на те, що земельна ділянка з кадастровим номером 0510100000:02:057:0054 розташована в межах прибережної захисної смуги, знаходиться межах Центрального історичного ареалу м. Вінниці,тому до початку будь-яких будівельних робіт необхідним було б дотримання наступних положень, а саме:

Згідно положеннями статті 186Земельного кодексуУкраїни,проекти землеустроющодо організаціїі встановленнямеж територійприродно-заповідногофонду таіншого природоохоронногопризначення,оздоровчого,рекреаційного,історико-культурного, лісогосподарського призначення,земель водногофонду таводоохоронних зон,обмежень увикористанні земельта їхрежимоутворюючих об`єктівпогоджуються центральниморганом виконавчоївлади,що реалізуєдержавну політикуу сферіохорони навколишньогоприродного середовища (у разі наявності територій чи об`єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення, земель оздоровчого, рекреаційного призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон), органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері охорони навколишнього природного середовища, структурним підрозділом відповідної обласної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації у сфері охорони навколишнього природного середовища (у разі наявності територій чи об`єктів природно-заповідного фонду місцевого значення).

Пунктом 1Положення проМіністерство культуриУкраїни,затвердженого постановоюКабінету МіністрівУкраїни від03.09.2014№ 495(далі-Положення №495,в редакції,чинній намомент виникненняспірних правовідносин),передбачено,що Міністерствокультури України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Мінкультури є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах культури та мистецтв, охорони культурної спадщини, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, державної мовної політики, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері кінематографії, відновлення та збереження національної пам`яті.

Згідно зпідпунктами 57-58пункту 4Положення №495Мінкультури відповіднодо покладенихна ньогозавдань видаєрозпорядження іприписи щодо охорони пам`яток національного значення, припинення робіт на таких пам`ятках їх територіях та в зонах охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалахнаселених місць, якщо зазначеніроботи виконуютьсяза відсутностізатверджених абопогоджених звідповідними органамиохорони культурноїспадщини програмта проектів,передбачених законом,дозволів абоз відхиленнямвід них;визначає необхідністьпроведення охороннихзаходів щодозбереження пам`ятокнаціонального значеннята їхтериторій уразі виникненнязагрози руйнування або пошкодження внаслідок дії природних факторів або виконання будь-яких робіт.

Тобто,з оглядуна викладене,Міністерство культуриУкраїни єспеціально уповноважениморганом,що забезпечуєформування тареалізує державнуполітику,зокрема,у сферіохорони культурноїспадщини.До йогоповноважень,крім іншого,відноситься наданнядозволів напроведення земельнихробіт наохоронюваних археологічнихтериторіях,в історичнихареалах населенихмісць; проведення охоронних заходів щодо збереження пам`яток національного значення та їх територій; видання приписів щодо охорони пам`яток національного значення, об`єктів всесвітньої спадщини; припинення робіт на них, їх територіях, в зонах охорони, буферних зонах, якщо такі роботи проводяться без дозволів або з відхиленням від них; застосування фінансових санкцій у випадках, передбачених Законом України «Про охорону культурної спадщини».

Статтею 1 Закону України «Про охорону культурної спадщини» визначено, що історичний ареал населеного місця - частина населеного місця, що зберегла об`єкти культурної спадщини і пов`язані з ними розпланування та форму забудови, які походять з попередніх періодів розвитку, типові для певних культур або періодів розвитку.

Частиною першою статті 32 Закону України «Про охорону культурної спадщини» передбачено, що з метою захисту традиційного характеру середовища окремих пам`яток, історико-культурних заповідників, історико-культурних заповідних територій та об`єктів всесвітньої спадщини визначаються зони охорони (охоронні зони, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару) і буферні зони.

Так, згідно з частиною третьою, четвертою статті 32 Закону України «Про охорону культурної спадщини» з метою захисту традиційного характеру середовища населених місць вони заносяться до Списку історичних населених місць України. Список історичних населених місць України за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно доПлану зонуванням.Вінниця,затвердженого рішеннямВінницької міськоїради від28.05.2021№451, можна встановити, що земельна ділянка за кадастровим номером 0510100000:02:057:0054 розташована в Центральному історичному ареалі, в зоні регулювання забудови, в діловій зоні, частково - в зоні транспортної інфраструктури, в межах "червоних ліній".

За таких обставин стає очевидним той факт, що при прийнятті рішень працівники та посадові особи Вінницької міської ради, були обізнані про особливий режим використання земельної ділянки (кадастровий номер 0510100000:02:057:0054), що знаходиться в історичному ареалі, та діючи умисно незаконно видали дозвільні документи з порушенням чинного законодавства України.

Окрім того, нове будівництво по вул. Князів Коріатовичів, б/н в м. Вінниці на земельній ділянці за кадастровим номером 0510100000:02:057:0054, замовником якого є ПП "Рівер Апартмент Роял", розпочало здійснюватися задовго до надання замовнику будь-яких дозвільних документів. Так, підготовчі будівельні роботи за вказаною адресою розпочались навесні 2021 року, в той час як дозвільні документи були отримані в лютому 2022 року, що підтверджується проведеним у ході розслідування слідчими/процесуальними діями.

На даний час слідчим суддею Вінницького міського суду винесено ухвалу від 25.09.2023, якою накладено арешт на майно шляхом заборони вчинення суб`єктами державної реєстрації у тому числі державним чи приватним нотаріусам будь-яких реєстраційних дій щодо земельної ділянки з кадастровим номером 0510100000:02:057:0054, цільове призначення - для будівництва та обслуговування житлового будинку господарських будівель і споруд, площею 0.2415 га, яка на праві приватної власності належать ПП «РІВЕР АПАРТМЕНТ РОЯЛ» (ЄДРПОУ 44064409), а також на всі наявні об`єкти на цій земельній ділянці, що встановлені, споруджені будівлі, об`єкти незавершеного будівництва, малі архітектурні форми. Кріс того, цією ж ухвалою заборонено у будь-який спосіб розпоряджатись (у тому числі, але не виключно: відчужувати, обтяжувати, передавати в заставу, оренду) та використовувати (у тому числі, але не виключно: вести будь-які будівельно-монтажні, опоряджувальні та будь-які будівельні роботи) на об`єкті будівництва торгово-офісного центру «RiverRoad», що знаходиться на земельній ділянці з кадастровим номером 0510100000:02:057:0054, яка розташована за адресою: м. Вінниця, вул. К. Коріатовичів.

Про вище вказану ухвалу Вінницького апеляційного суду відомо посадовим особам ПП «РІВЕР АПАРТМЕНТ РОЯЛ», однак роботи з завершення будівництва тривають.

З огляду на викладене, з метою всебічного, повного та неупередженого дослідження усіх обставин кримінального провадження, документування вчинених протиправних дій, та проведення робіт, незважаючи на наявну діючу ухвалу Вінницького апеляційного суду про заборону проведення будь-яких будівельних опоряджувальних робіт виникла необхідність у наданні дозволу на проведення огляду вище вказаної земельної ділянки.

Здобуття доказів та притягнення до кримінальної відповідальності осіб, які до вчинення кримінального правопорушення в інший спосіб неможливо, тому слідчий просив клопотання задовольнити.

В судовому засіданні слідчий ОСОБА_3 , який входить до групи слідчих у вказаному кримінальному провадженні, клопотання підтримав та просив задовольнити.

Вислухавши пояснення слідчого, дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов до наступного висновку.

Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 223 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

Відповідно до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно власником земельної ділянки з кадастровим номером 0510100000:02:057:0054 є Приватне підприємство «РІВЕР АПАРТМЕНТ РОЯЛ».

Приймаючи до уваги викладене, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин імовірного кримінального правопорушення, слідчий суддя вважає, що клопотання обґрунтоване та наявні достатні підстави для надання дозволу на проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером 0510100000:02:057:0054, цільове призначення - для будівництва та обслуговування житлового будинку господарських будівель і споруд, площею 0.2415 га, оскільки проведення вказаної слідчої дії буде сприяти виявленню та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, які підлягають доказуванню.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 110, 233, 234, 235, 237, 395 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання старшого слідчогоСУ ГУНПу Вінницькійобласті підполковникаполіції ОСОБА_4 задовольнити.

Надати дозвіл на проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером 0510100000:02:057:0054, цільове призначення - для будівництва та обслуговування житлового будинку господарських будівель і споруд, площею 0.2415 га, з метою документування факту виконання будівельних та опоряджувальних робіт всупереч діючої ухвали слідчого судді Вінницького міського суду від 25.09.2023 про арешт майна та заборону вчинення будь-яких будівельних чи опоряджувальних робіт на даній ділянці.

Ухвала залишається в силі протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала слідчого судді не підлягає апеляційному оскарженню.

Слідчий суддя

Дата ухвалення рішення20.11.2023
Оприлюднено24.11.2023
Номер документу115115281
СудочинствоКримінальне
Сутьнадання дозволу на проведення огляду

Судовий реєстр по справі —127/35667/23

Ухвала від 20.11.2023

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Михайленко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні