Справа № 361/1779/22
Провадження № 2-з/361/164/23
17.11.23
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 листопада 2023 року м. Бровари
Суддя Броварського міськрайонного суду Київської області Писанець Н.В. розглянувши заявузаступника керівника Броварської окружної прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Київської обласної державної адміністрації, про забезпечення позову,-
в с т а н о в и в :
У провадженні Броварського міськрайонного суду Київської області перебуває цивільна справа за позовом за позовом заступника керівника Броварської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Київської обласної державної адміністрації до Броварської районної державної адміністрації, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Державне підприємство «Бориспільське лісове господарство» про усунення перешкод у здійсненні Київською обласною державною адміністрацією права користування та розпорядження земельними ділянками лісогосподарського призначення шляхом визнання недійсним розпорядження, скасування рішень державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та повернення земельних ділянок.
17 листопада 2023 року надійшла заява про забезпечення вищевказаного позову, шляхом накладення арешту, із забороною розпорядження майном, а саме на земельні ділянки шляхом накладення арешту, із забороною розпорядження майном, а саме на земельні ділянки з кадастровими номерами: 3221288000:05:003:0004 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 279327032212); 3221288000:05:003:0005 (реєстраційний номер нерухомого майна 119609032212); 3221288000:05:003:0006 (реєстраційний номер нерухомого майна 1986842932212); 3221288000:05:003:0007 (реєстраційний номер нерухомого майна 2370192332212); 3221288000:05:003:0003 (реєстраційний номер нерухомого майна 119640132212), які розташовані на території Русанівської сільської ради Броварського району Київської області.
В обґрунтування заяви заявник посилається на те, що на розгляді в Броварському міськрайонному суді Київської області перебуває справа № 361/1779/22 за позовом заступника керівника Броварської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Київської обласної державної адміністрації Броварської районної державної адміністрації, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Державне підприємство «Бориспільське лісове господарство» про усунення перешкод у здійсненні Київською обласною державною адміністрацією права користування та розпорядження земельними ділянками лісогосподарського призначення шляхом визнання недійсним розпорядження, скасування рішень державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та повернення земельних ділянок.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що всупереч положень земельного та лісового законодавства держава втратила право володіння земельними ділянками з кадастровими номерами 3221288000:05:003:0003, 3221288000:05:003:0005, 3221288000:05:003:0004, 3221288000:05:003:0007, 3221288000:05:003:0006 на підставі оскаржуваного розпорядження Броварської районної державної адміністрації Київської області від 06.04.2009 № 518. Встановлено, що розпорядженням Броварської районної державної адміністрації Київської області від 06.04.2009 № 518 затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у приватну власність 6 громадянам загальною площею 9,0000 га, зокрема, ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 площею по 1,5000 га кожна для ведення особистого селянського господарства за рахунок державних земель запасу, розташованих на території Русанівської сільської ради Броварського району Київської області. На підставі вказаного розпорядження 25.06.2009 видано державні акти на право власності на земельні ділянки площею 1,5000 га кожна, зокрема, ОСОБА_1 видано державний акт серії ЯИ 474915 на право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3221288000:05:003:0003, ОСОБА_3 видано державний акт серії ЯИ 474917 на право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3221288000:05:003:0007, ОСОБА_5 видано державний акт серії ЯИ 474914 на право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3221288000:05:003:0006, ОСОБА_7 видано державний акт серії ЯИ 474913 на право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3221288000:05:003:0004, ОСОБА_8 видано державний акт серії ЯИ 474912 на право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3221288000:05:003:0005. У подальшому, 30.07.2013 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки № 1815 ОСОБА_1 відчужив земельну ділянку з кадастровим номером 3221288000:05:003:0003 площею 1,5000 га, для ведення особистого селянського господарства на користь ОСОБА_2 . ОСОБА_3 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки № 3153 від 27.05.2021 відчужив земельну ділянку з кадастровим номером 3221288000:05:003:0007 площею 1,5000 га, для ведення особистого селянського господарства на користь ОСОБА_4 . ОСОБА_5 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки № 3133 від 13.12.2019 відчужив земельну ділянку з кадастровим номером 3221288000:05:003:0006 площею 1,5000 га, для ведення особистого селянського господарства на користь ОСОБА_6 . ОСОБА_7 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки № 127 від 28.01.2014 відчужив земельну ділянку з кадастровим номером 3221288000:05:003:0004 площею 1,5000 га, для ведення особистого селянського господарства на користь ОСОБА_9 . Пізніше, ОСОБА_9 31.05.2021 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки № 1391 відчужив земельну ділянку з кадастровим номером 3221288000:05:003:0004 площею 1,5000 га, для ведення особистого селянського господарства на користь ОСОБА_4 . Крім того, ОСОБА_8 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки № 1821 від 30.07.2013 відчужив земельну ділянку з кадастровим номером 3221288000:05:003:0005 площею 1,5000 га, для ведення особистого селянського господарства на користь ОСОБА_2 .
Проте, за інформацією ДП «Бориспільське лісове господарство» № 550 від 30.11.2021; № 578 від 15.12.2021 та Українського державного проектного лісовпорядного виробничого об`єднання «Укрдержліспроект» № 1160 від 22.12.2021 встановлено, що спірні земельні ділянки розташовані та частково накладаються на землі лісогосподарського призначення Баришівського лісництва, які перебувають в постійному користуванні ДП «Бориспільське лісове господарство», а саме в кварталі 73, виділі 8 розташована земельна ділянка з кадастровим номером 3221288000:05:003:0003, у виділі 12 розташована земельна ділянка з кадастровим номером 3221288000:05:003:0007, у виділі 10 розташована земельна ділянка з кадастровим номером 3221288000:05:003:0006, у виділі 9 розташована земельна ділянка з кадастровим номером 3221288000:05:003:0004, у виділі 11 розташована земельна ділянка з кадастровим номером 3221288000:05:003:0005 ДП «Бориспільський лісгосп» згідно з планово-картографічними матеріалами лісовпорядкування 2003 та 2014 року. Таким чином, формування земельних ділянок з кадастровими номерами 3221288000:05:003:0003, 3221288000:05:003:0007, 3221288000:05:003:0006, 3221288000:05:003:0004, 3221288000:05:003:0005 відбулось за рахунок земель лісового фонду, наданих у постійне користування державного лісогосподарського підприємства. З урахуванням викладеного, розпорядження Броварської районної державної адміністрації Київської області від 06.04.2009 № 518 та подальша реєстрація права власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 3221288000:05:003:0003, 3221288000:05:003:0007, 3221288000:05:003:0006, 3221288000:05:003:0004, 3221288000:05:003:0005 прийняті з порушеннями земельного та лісового законодавства, у зв`язку з чим, розпорядження органу державної влади підлягає визнанню недійсним, рішення про державну реєстрацію скасуванню, а земельні ділянки підлягають поверненню у державну власність. У разі відчуження відповідачами спірних земельних ділянок або здійснення їх поділу, або об`єднання з іншими земельними ділянками, в подальшому у разі задоволення позову, виконання рішення суду за позовом окружної прокуратури, яка діє на захист інтересів держави в особі Київської обласної державної адміністрації буде неможливим. Наявність у відповідачів як одноособових власників можливості вільно розпорядитись земельними ділянками шляхом відчуження на користь третіх осіб, передання їх в оренду, може істотно ускладнити чи навіть унеможливити виконання рішення суду, та поновлення порушених інтересів держави. Невжиття заходів забезпечення позову, зокрема, накладення арешту на земельні ділянку лісового фонду, може призвести до здійснення поділу або об`єднанню ОСОБА_4 , ОСОБА_2 та ОСОБА_6 земельних ділянок, внаслідок чого будуть сформовані нові земельні ділянки, що унеможливить поновлення порушених інтересів держави в рамках цієї цивільної справи та призведе до необхідності звертатись до суду із новим позовом.
Дослідивши заяву про забезпечення позову та додані до неї документи, приходжу до висновку про задоволення заяви про забезпечення позову виходячи із наступного.
Відповідно до вимогст. 149 ЦПК Українисуд за заявою учасника справи має право вжити передбаченихстаттею 150 цьогоКодексузаходів забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист, або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.
Інститут забезпечення позову являє собою сукупність встановлених законом заходів, що вживаються судом за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, якщо у них існують побоювання, що виконання ухваленого у справі рішення виявиться у майбутньому утрудненим чи неможливим.
Отже, умовою застосування заходів забезпечення позову є достатньо обґрунтоване припущення, що невжиття таких заходів може утруднити або унеможливити виконання рішення по суті позовних вимог.
Забезпечення позову є тимчасовим обмеженням і його значення полягає в тому, що ним захищаються законні інтереси позивача на той випадок, коли невжиття заходів забезпечення позову може потягти за собою неможливість виконання судового рішення. Крім цього, інститут забезпечення позову захищає в рівній мірі інтереси як позивача, так і відповідача
Відповідно до роз`яснень, викладених у Постанові Пленуму Верховного суду України «Про практику застосування судами цивільного процесуального законодавства при розгляді справ про забезпечення позову» № 9 від 22 лютого 2006 року, розглядаючи заяву про забезпечення позову, суд (суддя) має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитися, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з`ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулася з такою заявою, позовним вимогам. Вирішуючи питання про забезпечення позову, суд має брати до уваги інтереси не тільки позивача, а й інших осіб, права яких можуть бути порушені у зв`язку із застосуванням відповідних заходів.
Заходи забезпечення позову застосовуються для того, щоб гарантувати виконання можливого рішення суду і повинні застосовуватися лише у разі необхідності, оскільки безпідставне звернення до даних дій може спричинити порушення прав та законних інтересів інших осіб, чи учасників процесу. Метою забезпечення позову є вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, заходів щодо охорони матеріально-правових інтересів позивача від можливих недобросовісних дій із боку відповідача з тим, щоб забезпечити позивачу реальне та ефективне виконання судового рішення, якщо воно буде прийняте на користь позивача, в тому числі задля попередження потенційних труднощів у подальшому виконанні такого рішення.
Забезпечення позову по суті - це обмеження суб`єктивних прав, свобод та інтересів відповідача або пов`язаних із ним інших осіб в інтересах забезпечення реалізації в майбутньому актів правосуддя і задоволених вимог позивача (заявника). Зазначені обмеження встановлює суд в ухвалі, вони діють до заміни судом виду забезпечення позову або скасування заходів забезпечення позову.
Згідно із п.1 ч.1ст. 150 ЦПК Українипозов може забезпечуватися накладенням арешту на майно та (або) грошові кошти, що належать або підлягають передачі або сплаті відповідачеві і знаходяться у нього чи в інших осіб.
Згідно із ч. 3ст. 150 ЦПК Українизаходи забезпечення позову, крім арешту морського судна, що здійснюється для забезпечення морської вимоги,мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами.
Відповідно до вимог ч.1 та ч. 6ст.81 ЦПК Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Доказування не може ґрунтуватись на припущеннях.
Із позовної заяви вбачається, що позивачем пред`явлено вимоги до Броварської районної державної адміністрації Київської області, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , про усунення перешкод користування майном, шляхом скасування розпорядження, рішень про державну реєстрацію права власності, повернення земельних ділянок.
З урахуванням всіх обставин, при вжитті заходів забезпечення позову суд виходячи із розміру заявлених позовних вимог, бере до уваги те, що даний вид забезпечення позову не позбавляє права власності відповідача на належне йому майно, а лише по своїй суті є тимчасовим обмеженням у праві розпорядження таким майном, у той же час забезпечить позивачу реальне та ефективне виконання судового рішення, якщо воно буде прийняте на користь останнього, у тому числі задля попередження потенційних труднощів у подальшому виконанні такого рішення.
За таких обставин, суд вважає за необхідне накласти арешт з забороною розпорядження майном на земельні ділянки з кадастровим номером 3221288000:05:003:0003, кадастровим номером 3221288000:05:003:0007, кадастровим номером 3221288000:05:003:0006, кадастровим номером 3221288000:05:003:0005, кадастровим номером 3221288000:05:003:0004, які розташовані на території які розташовані на території Русанівської сільської ради Броварського району Київської області.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст.149153,260,261,354 ЦПК України, суддя,-
у х в а л и в :
Заяву про забезпечення позовузадовольнити.
Накласти арешт, із забороною розпорядження майном, на земельні ділянки з кадастровими номерами: 3221288000:05:003:0004 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 279327032212); 3221288000:05:003:0005 (реєстраційний номер нерухомого майна 119609032212); 3221288000:05:003:0006 (реєстраційний номер нерухомого майна 1986842932212); 3221288000:05:003:0007 (реєстраційний номер нерухомого майна 2370192332212); 3221288000:05:003:0003 (реєстраційний номер нерухомого майна 119640132212), які розташовані на території Русанівської сільської ради Броварського району Київської області.
Заборонити ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_1 ), а також іншим фізичним та юридичним особам до виконання рішення суду у справі № 361/1779/22, яким закінчується розгляд справи по суті, або до набрання законної сили рішенням про відмову в позові, здійснювати будь-які дії щодо поділу, об`єднанню, передачі в оренду земельних ділянок з кадастровими номерами: 3221288000:05:003:0004; 3221288000:05:003:0007.
Заборонити ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_2 ), а також іншим фізичним та юридичним особам до виконання рішення суду у справі № 361/1779/22, яким закінчується розгляд справи по суті, або до набрання законної сили рішенням про відмову в позові, здійснювати будь-які дії щодо поділу, об`єднанню, передачі в оренду земельних ділянок з кадастровими номерами: 3221288000:05:003:0003; 3221288000:05:003:0005.
Заборонити ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_3 ), а також іншим фізичним та юридичним особам до виконання рішення суду у справі № 361/1779/22, яким закінчується розгляд справи по суті, або до набрання законної сили рішенням про відмову в позові, здійснювати будь-які дії щодо поділу, об`єднанню, передачі в оренду земельної ділянки з кадастровим номером: 3221288000:05:003:0006.
Копію ухвали направити заявнику, особам, яких стосуються заходи забезпечення позову та Броварському відділу державної виконавчої служби у Броварському районі Київської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) для виконання.
Ухвала про забезпечення позову виконується негайно.
Строк пред`явлення до виконання ухвали суду про забезпечення позову три роки.
Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана до Київського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання.
Ухвала, що постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Дані про стягувача: Броварська окружна прокуратура Київської області в інтересах держави в особі Київської обласної державної адміністрації, адреса: вул. Київська, буд. 137, м. Бровари, Київська обл., 07401.
Дані проборжника - ОСОБА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 .
Дані проборжника - ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , адреса: АДРЕСА_2 .
Дані проборжника - ОСОБА_6 , РНОКПП НОМЕР_3 , адреса: АДРЕСА_3 .
Суддя Н.В. Писанець
Суд | Броварський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2023 |
Оприлюднено | 27.11.2023 |
Номер документу | 115129492 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Заява про забезпечення (скасування забезпечення) позову або доказів |
Цивільне
Броварський міськрайонний суд Київської області
Писанець Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні