Рішення
від 22.11.2023 по справі 420/2975/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2975/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 листопада 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Марина П.П., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Тотал Люкс» до Головного управління ДПС в Одеський області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебуває справа за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Тотал Люкс» до Головного управління ДПС в Одеський області, в якому позивач просить визнати протиправним та скасувати, прийняте Головним управлінням ДПС в Одеській області податкове повідомлення-рішення від 07.12.2021 року №29765/15-32-09-01; визнати протиправним та скасувати, прийняте Головним управлінням ДПС в Одеській області податкове повідомлення-рішення від 07.12.2021 року №29766/15-32-09-01.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що державним органом в акті перевірки описано лише те, що позивач протягом певного часу надавало до контролюючого органу довідки про фактичні залишки пального та обсяги обігу пального, а також те, що ТОВ «ГЛАН ОЙЛ» склало акцизні накладні адресовані позивачу щодо постачання пального, при цьому не містять опис конкретних дій платника податків, на підставі яких можна дійти висновку про наявність податкового правопорушення з належними доказами в обґрунтування вказаного порушення. Висновки податкового органу про зберігання позивачем пального в стаціонарних ємкостях без наявності відповідної ліцензії ґрунтуються на даних податкової перевірки, у тому числі Єдиного державного реєстру витратомірів-лічільників і рівномірів-лічільників рівня пального в резервуарі, Єдиного реєстру акцизних накладних про реєстрацію акцизних накладних, при цьому під час здійснення перевірки контролюючим органом взагалі не з`ясовувалися обставини щодо наявності пального в резервуарах АЗС ТОВ «Тотал Люкс», порядок його використання, не вживалися дії щодо проведення інвентаризації пального на зберіганні, та не було здійснено зняття залишків такого пального. На думку позивача, акт перевірки не містить усіх елементів діяння, необхідних для кваліфікації порушення вимог ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» з боку позивача, а отже складений всупереч принципу «належного урядування».

Щодо самої сутті порушення виявленого контролюючим органом під час здійснення фактичної перевірки, позивач вважає, що податковий орган не врахував наявність укладеного між ТОВ «Тотал Люкс» та ТОВ «ГЛАН ОЙЛ» 01 квітня 2021 року договору на зберігання №ГО-01/04, відповідно до якого ТОВ «ГЛАЙН ОЙЛ» зберігало пальне для ТОВ «Тотал Люкс» в резервуарах автозаправних станціях. Отже, на думку позивача, вказана обставина спростовує факт зберігання ТОВ «Тотал Люкс» пального без ліцензії, та порушення з боку позивача ст. 15 вищенаведеного Закону.

Стосовно порушення з боку позивача пп.230.1.3 п. 230.1 ст. 230 ПК України, останній зазначає наступне. Так, в акті перевірки вказано, що ТОВ «Тотал Люкс» щоденні дані обсягу пального (Довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишки пального на акцизному складі) за 26.08.2021 рік були фактично подані 28.08.2021 року. При цьому, діючим законодавством України повністю виключена можливість, у випадку технічного збою програмного забезпечення або інших технічних негараздів, подання означеної довідки в паперовому вигляді. Разом з чим, діючим податковим законодавством визначено, що у разу виникнення технічного збою програмного забезпечення або інших технічних негараздів, така довідка подається суб`єктом господарювання протягом трьох календарних днів починаючи з дати усунення таких технічних збоїв. Так, позивачем Довідку про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишки пального на акцизному складі за 26.08.2021 року було надіслано 28.08.2021 року, у зв`язку з тим, що 27.08.2021 року відбувся технічний збій програмного забезпечення, що виключає підстави для застосування до ТОВ «Тотал Люкс» штрафних санкцій.

З огляду на викладене позивач вважає, податкові повідомлення-рішення прийняті відповідачем на підставі хибних висновків акту фактичної перевірки, протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Відповідачем подано до суду відзив на адміністративний позов, згідно якого відповідач зазначив, що з доводами викладеними в адміністративному позові не погоджується.

Представник відповідача наполягає на тому, що контролюючим органом на підставі наказу та направлень було проведено фактичну перевірки АЗС №70 ТОВ «Тотал Люск», за результатами якої було складено акт фактичної перевірки та встановлені порушення з боку позивача ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» та пп. 230.1.3 п.230.1 ст. 230 Податкового кодексу України. Так, в ході перевірки було виявлено, що ТОВ «Тотал Люкс» 31.05.2021 року отримало ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним терміном дії з 31.05.2021 року по 31.05.2026 року, разом з чим, згідно з інформації з баз контролюючого органу (Єдиного державного реєстру витратомірів-лічільників і рівномірів-лічільників пального в резервуарі) ТОВ «Тотал Люкс» 29.05.2021 року було подано довідку про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за 28.05.2021 рік. Аналогічний об`єм/обсяг залишку пального в резервуарах на початок/кінець доби, відображений позивачем у поданих довідках за звітні дати: з 28.05.2021 року по 30.05.2021 рік включно. Згідно інформації з баз контролюючого органу (Єдиного державного реєстру акцизних накладних) було встановлено, що 28.05.2021 року ТОВ «ГЛАН ОЙЛ» були складені акцизні накладні на адресу ТОВ «Тотал Люкс», відповідно до яких було здійснено постачання пального на акцизний склад в загальному об`ємі 23 888, 17 л. При цьому, позивачем у вищевказаних довідках відображено надходження пального в об`ємі/обсязі, який відповідає об`єму/обсягу наведеному в акцизних накладних ТОВ «ГЛАН ОЙЛ» адресованих ТОВ «Тотал Люкс». Разом з чим, відповідно до даних реєстратора розрахункових операцій з фіскальним номером 3000705538 та даних щоденних довідок за звітні дати з 28.05.2021 року по 30.05.2021 рік включно, позивачем реалізацію пального на АЗС №70 не здійснювало. Отже, виходячи з акцизних накладних та самостійно поданих ТОВ «Тотал Люкс» даних (довідок), відповідач дійшов висновку, що позивач за період з 28.05.2021 року по 30.05.2021 рік включно зберігав пальне в ємкостях у загальному об`ємі/обсязі 23 888, 17 л. без наявності відповідної ліцензії на право зберігання пального.

Також, відповідач зазначає, що позивачем було несвоєчасно передані до реєстру дані з витратомірів-лічільників та рівномірів-лічільників за 26.08.2021 рік, фактично підприємством вказані відомості були подані 28.08.2021 року, що є порушенням пп. 230.1.3 п.230.1 ст. 230 Податкового кодексу України.

Отже, за результатами розгляду матеріалів перевірки ГУ ДПС в Одеській області були винесені оскаржувані позивачем податкові повідомлення-рішення від 07.12.2021 року №29765/15-32-09-01 на суму штрафних санкцій 500 000, 00 грн., та від 07.12.2021 року №29766/15-32-09-01 на суму штрафних санкцій 1 000, 00 грн., які на дімку відповідача є законними, винесеним згідно із вимогами чинного законодавства та просить суд в задоволенні позову відмовити.

Представником позивача подана відповідь на відзив, в якій позивач підтримує адміністративний позов та доводи викладені у відзиві вважає необґрунтованими.

Ухвалою суду від 17.02.2023 року адміністративний позов ТОВ «Тотал Люкс» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень залишено без руху та надано позивачу п`ятиденний термін для усунення недоліків позовної заяви.

23.02.2023 року за вх.. №ЕС/1463/23 на виконання ухвали від 17.02.2023 року від позивача надійшла заява, якою було усунено недоліки адміністративного позову

Ухвалою суду від 28.02.2023 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Дослідивши наявні в справі письмові докази, оцінивши їх за власним внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді справи, суд встановив наступні факти та обставини.

Судом встановлено, що відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, товариство з обмеженою відповідальністю «ТОТАЛ ЛЮКС» (код ЄДРПОУ 44014616) місцезнаходження юридичної особи : Україна, 65003, Одеська область, місто Одеса, вул. Чорноморського козацтва, будинок 72, офіс 1001.

Також судом встановлено, що Головним управлінням ДПС в Одеській області видано ТОВ «ТОТАЛ ЛЮКС» ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним:

реєстраційний номер 15060314202100067;

дата реєстрації: 31.05.2021;

термін дії: з 31.05.2021 до 31.05.2026;

місцезнаходження: Україна, 65003, Одеська область, місто Одеса, Суворовський район, вул. Чорноморського козацтва, буд. 72, кв. 1001.

Адреса місця торгівлі: Україна, Одеська область, Ананівський район, с. Ананьїв, Автошлях КПП «Феодосіївка» - Котовськ-Ананьїв 76 км+440м, АЗС №70

Відповідно до додатку до ліцензії №15060314202100067 до переліку реєстраторів розрахункових операцій включено фіскальний номер РРО 3000905538, код контролюючого органу в якому зареєстровано РРО 1554, дата реєстрації посвідчення РРО 26.05.2021, назва моделі (модифікації) РРО ІКС-СА110.810, заводський номер РРО IS80021086, виробник - ТОВ «ІКС ТЕХНО», дата виготовлення РРО 10.07.2020 року.

Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято наказ від 27.10.2021 року №7809-п «Про проведення фактичної перевірки ТОВ «ТОТАЛ ЛЮКС»» код ЄДРПОУ 44014616, яким відповідно до п.п. 19№.1.4 п. 19№.1 ст. 19№, п.п.19№.1.14 п.19№.1 ст. 19№, ст. 20, п.п. 80.2.5 п.80.2 ст.80 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (із змінами та доповненнями), наказано провести фактичну перевірку ТОВ «ТОТАЛ ЛЮКС» (код ЄДРПОУ 44014616), податкова адреса: м. Одеса, вул. Чорноморського козацтва, буд. 72, кв.1001, фактичні адреси господарських одиниць: Одеська область, Ширяївський район, смт. Ширяєве, вулиця Коробченка, буд. 32, АЗС №69; Одеська область, Савранський район, смт. Саврань, вул. Мар`янівська, буд. 68, АЗС №72, Одеська область, Ананьївський район, с. Ананьїв, Автошлях КПП «Феодосіївка» - Котовськ-Ананьїв 76 км+440м, АЗС №70 з 28.10.2021 року, тривалістю 10 діб, перевіряє мий період з 04.02.2021 року по дату закінчення перевірки, фактичної з метою здійснення контролю дотримання вимог діючого законодавства у сфері обігу підакцизних товарів, ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, наявності ліцензій, свідоцтв. (а.с. 19).

На підставі вказаного наказу та направлень №14783/15-32-09-01 від 27.10.2021 року, №14782/15-32-09-01 від 27.10.2021 року відповідачем проведено фактичну перевірку ТОВ «ТОТАЛ ЛЮКС» з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пального, за результатами якої складений акт від 08.11.2021 року №24387/15-32-09-01-25, в якому зафіксовано виявлені перевіркою порушення, а саме за порушення ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами та доповненнями), передбачена відповідальність згідно із ст. 17 цього Закону, та п.п 230.1.3 п.230.1 ст. 230 Податкового кодексу України та п.5, п.6, п.7 Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівномірів-лічильників рівня пального в резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 року №891 (зі змінами та доповненнями), передбачена відповідальність згідно п. 128№.3ст. 128№ Податкового кодексу України.

Так, податковим органом встановлено, що 31.05.2021 року ТОВ «Тотал Люкс» (код ЄДРПОУ 44014616) була отримана ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним №15060314202100067 (термін дії з 31.05.2021 року по 31.05.2026 рік) за адресою: Одеська область, Ананьївський район, с. Ананьїв, автошлях КПП «Феодосіївка» - Котовськ-Ананьїв 76км+440м., АЗС №70. Водночас, згідно інформації з баз контролюючого органу (Єдиний державний реєстр витратомірів-лічільників і рівномірів-лічільників рівня пального в резервуарі) ТОВ «Тотал Люкс» була подана, зокрема, 29.05.2021 року довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (уніфікований номер акцизного складу 1016254): реєстраційний номер довідки 9141832646; звітна доба-28.05.2021 року; код УКТ ЗЕД пального 2710194300 (важкі дистиляти (газойлі)), обсяг залишку пального в резервуарі на кінець доби (рядок 09.5) 4406,98л.; код УКТ ЗЕД пального 2710124194 (бензини моторні з вмістом свинцю 0,013 г/л або менше: інші бензини), обсяг залишку пального в резервуарі на кінець доби (рядок 09.5) 4826л.;код УКТ ЗЕД пального 2710124512 (бензини моторні з вмістом свинцю 0,013 г/л або менше: інші бензини), обсяг залишку пального в резервуарі на кінець доби (рядок 09.5) 12742,66 л.; код УКТ ЗЕД пального 2711110000 (Скраплений газ природній), обсяг залишку пального в резервуарі на кінець доби (рядок 09.5) 1912,53 л. Аналогічний об`єм/обсяг залишку пального в резервуарах на початок/кінець доби, відображені підприємством у поданих довідках про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (уніфікований номер акцизного складу 1016254) за звітні дати: з 28.05.2021 року 30.05.2021 року включно. Тобто, виходячи з даних (відомостей, показників) самостійно поданих підприємством довідок за звітні дати за період з 28.05.2021 року 30.05.2021 рік включно та залишок пального на акцизному складі пального з 28.05.2021 року 30.05.2021 року включно зберігалося пальне в стаціонарних ємкостях у загальному об`ємі/обсязі 23888, 17 л., без наявності ліцензії на право зберігання пального або ліцензії на зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), чим порушено ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР(зі змінами та доповненнями. Окрім цього, згідно інформації з баз контролюючого органу (ЄРАН), 28.05.2021 року ТОВ «ГЛАН ОЙЛ» (код ЄДРПОУ 43290206) були складені акцизні накладні на адресу ТОВ «Тотал Люкс» №5280012 (об`єм/обсяг 4826,0 л.), №5280013 (об`єм/обсяг 12742, 66 л.), №5280014 (об`єм/обсяг 4406,98 л.), №5280015 (об`єм/обсяг 1912,53 л.) згідно яких здійснено постачання пального на акцизний склад уніфікований номер 1016254 в загальному об`ємі/обсязі 23 888, 17 л. Згідно показників довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (уніфікований номер акцизного складу 1016254) за звітну дату 28.05.2021 року (реєстраційний номер довідки 9141832646), підприємством відображено надходження пального в обсязі, який відповідає об`єму/обсягу в акцизних накладних №5280012, №5280013, №5280014, №5280015 та той же обсяг зазначених станом на кінець цієї доби (залишок). Згідно даних РРО з фіскальним номером 3000705538 та даних щоденних довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (уніфікований номер акцизного складу 1016254) за дати/звітні дати з 28.05.2021 року 30.05.2021 рік включно, реалізація пального на АЗС №70 не здійснювалась. Отже, в акті перевірки контролюючий орган дійшов висновку, що ТОВ «Тотал Люкс» в період з 28.05.2021 року 30.05.2021 рік включно на АЗС №70 зберігалось пальне в стаціонарних ємкостях у загальному об`ємі/обсязі 23 888,17 л., без наявності ліцензії на право зберігання пального або ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки).

Крім того, перевіркою було встановлено, що ТОВ «Тотал Люкс» несвоєчасно передані до реєстру дані, передбачені ПКУ та Порядком ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівномірів-лічильників рівня пального в резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України 22.11.2017 року №891, а саме 26.08.2021 року фактично подані відомості 28.08.2021 року (реєстраційний номер довідки 9248020602).

Позивачем до Головного управління ДПС в Одеській області подано заперечення від 17.11.2021 року за вих..№202, в яких зазначено, що в акті перевірки податковий орган описав лише те, що ТОВ «Тотал Люкс» протягом певного часу надавало до контролюючого органу довідки про фактичні залишки пального та обсяги обігу пального та те, що ТОВ «ГЛАН ОЙЛ» склало акцизні накладні на адресу ТОВ «Тотал Люкс» щодо постачання пального. Жодного підтвердження фізичного зберігання пального, наявних залишків цього пального під час проведення перевірки, порядку його використання, перевіряючими встановлено не було. Під час проведення фактичної перевірки не було здійснено зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, які знаходяться за місцем реєстрації та перевірка залишку пального в резервуарах АЗС. Позивач у вказаних запереченнях наголошував, що перевіряючими помилково ототожнили господарські операції із придбання пального (надходження та оприбуткування) із фізичним зберіганням пального. При цьому, позивач не заперечує факт поставки пального, проте заперечує факт його зберігання.

В запереченнях зазначено, що позивач вважає, що не порушував ст.15 Закону від 19.12.1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального» та до підприємства не може бути застосована відповідальність передбачена ст. 17 цього Закону, оскільки ТОВ «Тотал Люкс» не здійснювала зберігання пального.

За результатами розгляду заперечень ТОВ «Тотал Люкс» Головне управління ДПС в Одеській області надало відповідь оформлене листом від 01.12.2021 року №16525/КПР/15-32-09-01-13, в якому повідомлено про обґрунтованість та відповідність висновків, викладених в акті перевірки вимогам діючого законодавства.

На підставі акту перевірки, з урахуванням результатів адміністративного оскарження, відповідачем прийняті податкові повідомлення-рішення від 07.12.2021 року №29765/15-32-09-01; яким до ТОВ «Тотал Люкс», за порушення пп. 230.1.3 п.230.1 ст. 230 Податкового кодексу України, застосовано штрафну санкцію у розмірі 1000,00 грн., та від 07.12.2021 року №29766/15-32-09-01, яким до ТОВ «Тотал Люкс» за порушення ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» застосовано штрафну санкцію у розмірі 500000,00 грн, відповідно до абз. 9 ч. 2 ст. 17 Закону України №481/95-ВР від 19.12.1995 року.

За результатом адміністративного оскарження, Державною податковою службою України прийнято рішення від 05.01.2023 року №471/6/99-00-06-03-02-06, яким скаргу ТОВ «Тотал Люкс» залишено без задоволення, а податкові повідомлення рішення без змін.

Не погоджуючись з висновками, викладеними в акті перевірки та прийнятим на його підставі податковими повідомленнями рішеннями позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Відповідно до вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Верховним Судом у постанові від 21 лютого 2020 року у справі № 826/17123/18 судова палата з розгляду справ щодо податків, зборів та інших обов`язкових платежів Касаційного адміністративного суду відступила від висновків Верховного Суду, які викладено в постановах Верховного Суду від 13 березня 2018 року (справа № 804/1113/16), від 24 травня 2019 року (справа № 826/16221/15), від 3 жовтня 2019 року (справа № 820/850/16), від 16 жовтня 2019 року (справа № 820/11291/15), від 22 листопада 2019 року (справа № 815/4392/15) та сформулювала правовий висновок, відповідно до якого незалежно від прийнятого платником податків рішення про допуск (недопуск) посадових осіб до перевірки, оскаржуючи в подальшому наслідки проведеної контролюючим органом перевірки у вигляді податкових повідомлень-рішень та інших рішень, платник податків не позбавлений можливості посилатись на порушення контролюючим органом вимог законодавства щодо проведення такої перевірки, якщо вважає, що вони зумовлюють протиправність таких податкових повідомлень-рішень. При цьому, таким підставам позову, за їх наявності, суди повинні надавати правову оцінку в першу чергу, а у разі, якщо вони не визнані судом такими, що тягнуть протиправність рішень, прийнятих за наслідками такої перевірки, - переходити до перевірки підстав позову щодо наявності порушень податкового та/або іншого законодавства.

Питання дотримання відповідачем процедури призначення перевірки не досліджується судом оскільки вказана процедура позивачем не заперечується, натомість позивач не погоджується з процедурою її проведення та в подальшому відображення її результатів у акті перевірки.

Разом з чим, позивач в адміністративному позові наголошує, що акт фактичної перевірки не містить обґрунтованих даних, та підтверджуючих в їх обґрунтування документів, які б свідчили про зберігання ТОВ «Тотал Люкс» пального.

Так, пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

В силу підпункту 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Відповідно до п. 80.1 ст. 80 ПК України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Згідно з пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав, як зокрема, у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.

Згідно приписів підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 ПК України, в ньому поєднано дві окремі підстави для призначення проведення фактичної перевірки: першою підставою є наявність та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення платником податків вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; другою (самостійною, незалежною від першої) підставою є здійснення функцій, визначених законом у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.

Норма цього підпункту дозволяє проведення фактичної перевірки, у тому числі на виконання функцій контролюючого органу, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, які в силу приписів статті 16 Закону 481/95-ВР покладені на відповідача.

Аналогічна правова позиція відображена у постановах Верховного Суду від 07.11.2019 у справі №140/391/19, від 10.04.2020 у справі №815/1978/18, які в силу частини п`ятої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) враховуються при застосування норм права до спірних правовідносин.

Також у постанові від 05.11.2018 у справі № 803/988/17 (адміністративне провадження №К/9901/13259/18) Верховний Суд, зокрема, вказав: «… здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального є самостійною обставиною з якою законодавець пов`язує право контролюючого органу проводити фактичні перевірки суб`єктів господарювання за умови дотримання процедурних питань (прийняття наказу, вручення наказу, направлень, пред`явлення службових посвідчень) та не вимагає наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства.

У цьому випадку достатньо факту покладення на контролюючий орган здійснення контролю за дотриманням норм законодавства у відповідній сфері правовідносин (виробництво і обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального).

Отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства для призначення фактичної перевірки необхідно в частині проведення контролю за виробництвом, обліком, зберіганням та транспортуванням спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків.

Таким чином, колегія суддів суду касаційної інстанції погоджується з висновками суду апеляційної інстанції, що приймаючи оскаржуваний наказ податковий орган діяв відповідно до норм чинного законодавства, за наявності визначених законодавством підстав ...».

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначені Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР.

Відповідно до положень статті 15 Закону №481/95-ВР оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії. Ліцензії на всі види діяльності, передбачені цією статтею, видаються за умови обов`язкової реєстрації об`єкта оподаткування відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України.

Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п`ять років.

Суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.

Ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету; підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву; суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.

Суб`єкти господарювання, які здійснюють роздрібну, оптову торгівлю пальним або зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів, ліцензію на роздрібну або оптову торгівлю пальним або ліцензію на зберігання пального не отримують.

Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії документів, перелік яких встановлений частиною тридцять восьмою статті 15 Закону №481/95-ВР.

Суб`єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі суб`єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження, а також фактичне місцезнаходження ємностей, що використовуються для зберігання пального.

Діяльність суб`єкта господарювання зі зберігання пального у місці, яке не підпадає під винятки, передбачені статтею 15 Закону №481/95-ВР та ПК України, без наявності відповідної ліцензії утворює склад правопорушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафних санкцій в сумі 500000 грн. Такі штрафні санкції застосовуються податковим органом у випадку виявлення під час проведення фактичної перевірки складу податкового правопорушення, передбаченого Законом №481/95-ВР, що має бути зафіксовано у відповідному акті перевірки.

Під час розгляду справ, пов`язаних із притягненням суб`єктів господарювання до відповідальності за таке правопорушення, предметом доказування є саме підтвердження або спростування виявлених та зафіксованих в акті перевірки порушень вимог Закону №481/95-ВР, в якому має бути чітко зазначено, в чому полягає порушення суб`єктом господарювання вимог законодавства, яких саме норм та на підставі яких обставин ґрунтується цей висновок.

Як вбачається з акту перевірки від 08.11.2021 року контролюючим орган встановлено, що ТОВ «Тотал Люкс» з 28.05.2021 року по 30.05.2021 року включно, в порушення ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами та доповненнями), за адресою: Одеська область, Ананьївський район, с. Ананьїв, автошлях КПП «Феодосіївка» - Котовськ-Ананьїв 76км+440м, АЗС №70 зберігало пальне в стаціонарних ємкостях у загальному об`ємі/обсязі 23 888, 17 л без наявності ліцензії на право зберігання пального або ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової необхідності).

Дослідивши надані письмові докази позивача та відповідача, судом встановлено, що 31.05.2021 року ТОВ «Тотал Люкс» (код ЄДРПОУ 44014616) була отримана ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним №15060314202100067 (термін дії з 31.05.2021 року по 31.05.2026 рік) за адресою: Одеська область, Ананьївський район, с. Ананьїв, автошлях КПП «Феодосіївка» - Котовськ-Ананьїв 76км+440м., АЗС №70.

Згідно інформації з баз контролюючого органу (Єдиний державний реєстр витратомірів-лічільників і рівномірів-лічільників рівня пального в резервуарі) ТОВ «Тотал Люкс» була подана, зокрема, 29.05.2021 року довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (уніфікований номер акцизного складу 1016254): реєстраційний номер довідки 9141832646; звітна доба-28.05.2021 року; код УКТ ЗЕД пального 2710194300 (важкі дистиляти (газойлі)), обсяг залишку пального в резервуарі на кінець доби (рядок 09.5) 4406,98л.; код УКТ ЗЕД пального 2710124194 (бензини моторні з вмістом свинцю 0,013 г/л або менше: інші бензини), обсяг залишку пального в резервуарі на кінець доби (рядок 09.5) 4826л.;код УКТ ЗЕД пального 2710124512 (бензини моторні з вмістом свинцю 0,013 г/л або менше: інші бензини), обсяг залишку пального в резервуарі на кінець доби (рядок 09.5) 12742,66 л.; код УКТ ЗЕД пального 2711110000 (Скраплений газ природній), обсяг залишку пального в резервуарі на кінець доби (рядок 09.5) 1912,53 л. Аналогічний об`єм/обсяг залишку пального в резервуарах на початок/кінець доби, відображені підприємством у поданих довідках про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (уніфікований номер акцизного складу 1016254) за звітні дати: з 28.05.2021 року 30.05.2021 року включно.

Крім того, ТОВ «Тотал Люкс» подані до контролюючого органу довідки за звітні дати за період з 28.05.2021 року 30.05.2021 рік включно про зведенні за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/випуску) та залишків пального на акцизному складі пального (уніфікований номер акцизного складу 1016254), з 28.05.2021 року 30.05.2021 року включно відповідно до яких вбачається, що підприємством зберігалося пальне в стаціонарних ємкостях у загальному об`ємі/обсязі 23888, 17 л., без наявності ліцензії на право зберігання пального або ліцензії на зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) за адресою: Одеська область, Ананьївський район, м. Ананьїв, автошлях КПП «Феодосіївка» - Котовськ-Ананьїв 76км+440м, АЗС №70.

Згідно інформації з баз контролюючого органу (ЄРАН), 28.05.2021 року ТОВ «ГЛАН ОЙЛ» (код ЄДРПОУ 43290206) були складені акцизні накладні на адресу ТОВ «Тотал Люкс» №5280012 (об`єм/обсяг 4826,0 л.), №5280013 (об`єм/обсяг 12742, 66 л.), №5280014 (об`єм/обсяг 4406,98 л.), №5280015 (об`єм/обсяг 1912,53 л.) згідно яких здійснено постачання пального на акцизний склад уніфікований номер 1016254 в загальному об`ємі/обсязі 23 888, 17 л. Згідно показників довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (уніфікований номер акцизного складу 1016254) за звітну дату 28.05.2021 року (реєстраційний номер довідки 9141832646), підприємством відображено надходження пального в обсязі, який відповідає об`єму/обсягу в акцизних накладних №5280012, №5280013, №5280014, №5280015 та той же обсяг зазначених станом на кінець цієї доби (залишок).

Згідно даних РРО з фіскальним номером 3000705538 та даних щоденних довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (уніфікований номер акцизного складу 1016254) за дати/звітні дати з 28.05.2021 року 30.05.2021 рік включно, реалізація пального на АЗС №70 за адресою Одеська область, Ананьївський район, м. Ананьїв, автошлях КПП «Феодосіївка» - Котовськ-Ананьїв 76км+440м не здійснювалась.

Тобто, в акті перевірки контролюючий орган дійшов вірного висновку, що ТОВ «Тотал Люкс» в період з 28.05.2021 року 30.05.2021 рік включно на АЗС №70 зберігалось пальне в стаціонарних ємкостях у загальному об`ємі/обсязі 23 888,17 л., без наявності ліцензії на право зберігання пального або ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки).

Позивачем до позовної заяви додано договір зберігання №ГО-01/04 від 01.04.2021 року укладений між ТОВ «Тотал Люкс» та ТОВ «ГЛАН ОЙЛ» (а.с-26) та акти приймання передачі пального від 28.05.2021р., (а.с.28-29), та в адміністративному позові зазначено, що спірне пальне зберігалось у резервуарах АЗС ТОВ «ГЛАЙН ОЙЛ» на підставі вказаних документів.

Разом з чим, будь-яких доказів реальності виконання вказаного договору, окрім договору зберігання та актів передачі, позивачем надано не було.

Суд враховує, що питання щодо нікчемності договору збергіння не є предметом розгляду цієї справи, однак, в силу положень ч.2 ст.2 КАС України, суд перевіряє, чи прийнято оскаржуване рішення обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.

При цьому, встановлений під час перевірки факт відсутності ліцензії на право зберігання пального на час проведення податкової перевірки товариством не було спростовано.

За таких обставин, суд вважає, що Головне управління ДПС в Одеській області обґрунтовано прийшло до висновку, що за адресою: Одеська область, Ананьївський район, м. Ананьїв, автошлях КПП «Феодосіївка» - Котовськ-Ананьїв 76км+440м, АЗС №70 за період з 28.05.2021 р. - по 30.05.2021 р. включно зберігалось пальне в ємностях у загальному об`ємі/обсязі - 23 888,17л., без наявності ліцензії на право зберігання пального або ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки).

Враховуючи вищевикладене, податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 07.12.2021 року №29766/15-32-09-01 є правомірним та скасуванню не підлягає.

Що стосується податкового повідомлення-рішення від 07.12.2021 року №29766/15-32-09-01, суд вважає за необхідне звернути увагу на наступне.

Згідно із ст.230 ПК України, «акцизні склади» (акцизні склади пересувні) утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного податку.

Платники податку «розпорядники акцизних складів» зобов`язані зареєструвати: а) усі розташовані на акцизних складах витратоміри-лічильники спирту етилового у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового; б) усі акцизні склади - у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

При цьому, згідно з пп.230.1.3 п. 230.1 ст. 230 ПК України, розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі - обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С. Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів безпосередньо затверджений Постановою КМУ від 22.11.2017 року №891.

Пунктом 5 Порядку №891 встановлено яку саме інформацію мають містити електронні документи для наповнення Реєстру, які формуються розпорядниками акцизних складів та надсилаються до Реєстру за кожним місцем розташування акцизного складу, серед якої зокрема: 1) інформація про розпорядника акцизного складу (найменування, реєстраційні дані, реквізити документів, на підставі яких здійснюється експлуатація акцизного складу); 2) інформація про всі наявні у розпорядника акцизного складу акцизні склади (адреса, правовстановлюючі документи на споруди та приміщення акцизного складу) з уніфікованим номером кожного акцизного складу, який автоматично присвоєно в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, з уніфікованою нумерацією кожного акцизного складу та всі резервуари (їх кількість, тип, ємність) з уніфікованою нумерацією кожного резервуара, розташовані на акцизних складах; 3) інформацію про акцизний склад з уніфікованим номером в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, розташовані на такому акцизному складі резервуари з уніфікованою нумерацією, про назви, моделі, серійні (ідентифікаційні) номери витратомірів, установлених у кожному місці відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу, та назви, моделі, серійні (ідентифікаційні) номери рівнемірів, установлених на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на такому акцизному складі; 4) дату встановлення, заміни, опломбування, технічного обслуговування, ремонту, повірки, калібрування витратоміра, рівнеміра, резервуара, відомості щодо організацій та осіб, які проводили такі роботи; 5) зведені за добу підсумкові облікові дані щодо: обсягів фактичних залишків пального на початок та кінець звітної доби та добового обсягу обігу пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД у літрах, приведених до температури 15 С, у розрізі всіх наявних у розпорядника акцизного складу акцизних складів з уніфікованою нумерацією - для усіх розпорядників акцизних складів, крім зазначених в абзаці третьому цього підпункту; добового фактичного обсягу реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТЗЕД у літрах, приведених до температури 15 °С, - для розпорядників акцизних складів, на акцизних складах яких провадиться діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову підакцизну продукцію (пальне), тощо.

Як передбачено приписами п.6 цього ж Порядку №891, електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену у підпунктах 1-4 пункту 5 цього Порядку, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів одноразово до початку введення в дію Реєстру та в разі зміни такої інформації. Інформація про витратоміри та рівнеміри вноситься до Реєстру після настання строків їх встановлення, визначених Податковим кодексом України. Електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену в пп.5 і 6 пункту 5 цього Порядку, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів щодня (крім днів, у які акцизний склад не працює). Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу (обсяг реалізованого та обсяг отриманого) пального, зазначені в підпунктів5 пункту 5 цього Порядку, формуються після проведення останньої операції з обігу пального за звітну добу, але не пізніше 23 години 59 хвилин такої доби, до початку проведення операцій з обігу пального за добу, що настає за звітною добою, та подаються до ДФС не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

На кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД формуються показники про: обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показань рівнемірів, установлених на таких резервуарах; добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу на підставі показань витратомірів, установлених у кожному місці відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу; добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Підтвердженням розпоряднику акцизного складу прийняття/неприйняття його електронного документа для наповнення Реєстру / коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру - є квитанції в електронному вигляді у текстовому форматі, які надсилаються йому держателем Реєстру протягом операційного дня. Датою та часом надсилання електронного документа для наповнення Реєстру / коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру держателю Реєстру є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо протягом операційного дня держателем Реєстру не надіслано квитанції про прийняття/неприйняття електронного документа для наповнення Реєстру / коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру, такий електронний документ вважається прийнятим. Держатель Реєстру не приймає електронних документів для наповнення Реєстру / коригуючих електронних документів для наповнення Реєстру у випадках порушення вимог щодо формування, заповнення та надсилання таких електронних документів, передбачених цим Порядком.

Так, відповідальність за порушення правил обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах, встановлена статтею 128-1 ПК України.

Зокрема, відповідно до п.128-1.3 ст.128-1 ПК України, незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 грн. за кожний неподаний електронний документ.

Судом встановлено, дані з витратомірів-лічильників на місці відпуску пального наливом акцизного складу та рівномірів-лічильників рівня таких товарів (продукції) у резервуарах за обліковий період часу - 26.08.2021р. фактично подані позивачем відомості 28.08.2021р., що позивачем не заперечується.

Проте позивач вказує , що ним дотримано встановлені Порядком №891 3-х денний строк визначений п.9 вказаного Порядку та подано відповідні дані 28.08.2021р. після усунення технічного збою (технічних негараздів) що мали місце 27.08.2021р., однак зазначений пункт 9 порядку №891 стосується коригування такої інформації з причин технічного збою програмного забезпечення, допущених помилок під час заповнення електронних документів для наповнення Реєстру або інших технічних негараздів. В свою чергу, позивачем наявності таких обставин не доведено.

За таких обставин, суд робить висновок, що приймаючи податкове повідомлення-рішення від 07.12.2021 року №29766/15-32-09-01, яким на підставі п.п. 54.3.3 п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України, п.128 - 1 ст. 128 Податкового кодексу України застосовано штрафні санкції у розмірі 1000,00 грн., контролюючий орган діяв правомірно та відсутні підстави для скасування податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що задоволенню не підлягає.

Відповідно до ч.ч.1-3 ст. 242 КАСУ, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі РуїсТоріха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 9, 72-73, 77, 90, 242, 245, 255, 295 КАС України суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Тотал Люкс» до Головного управління ДПС в Одеський області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи проводився в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Позивач: товариство з обмеженою відповідальністю «Тотал Люкс» (код ЄДРПОУ: 44014616, адреса: вул. Чорноморського козацтва, буд. 72, офіс 1001, м. Одеса, Одеська область, 65003

Відповідач: Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044)

Суддя П.П.Марин

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.11.2023
Оприлюднено27.11.2023
Номер документу115141553
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/2975/23

Рішення від 22.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 28.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 17.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні