Справа №760/23106/23 1-кс/760/9635/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 жовтня 2023 року м. Київ
Слідчий суддя Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участі: прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 (свідоцтво № 6542/10 від 23.03.2018р. про право на заняття адвокатською діяльністю, договір про надання правової допомоги та ордер), підозрюваного ОСОБА_5 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання старшого слідчого слідчого відділу Солом`янського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_6 , погоджене прокурором Солом`янської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 , про застосування запобіжного заходу у вигляді застави відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Києва, громадянина України, з вищою освітою, розлучений, має на утриманні сина ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , працює начальником управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимий,
підозрюваний у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
Перевіривши надані матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження № 42022102090000236 від 06.03.2023р., у рамках якого було подано клопотання, та, дослідивши докази по даних матеріалах, заслухавши думку прокурора, захисника та підозрюваного, -
В С Т А Н О В И В:
До Солом`янського районного суду надійшло клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді застави відносно ОСОБА_5 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, подане в рамках кримінального провадження № 42022102090000236 від 06.03.2023р.
Подане клопотання обґрунтовується тим, що слідчими СВ Солом`янського УП ГУ НП в м. Києві, за процесуального керівництва Солом`янської окружної прокуратури м. Києва, в ході досудового розслідування встановлено, що відповідно до розпорядження Голови Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_8 №454-к від 30.12.2016, ОСОБА_5 з 01.01.2017 призначено на посаду начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37485401).
Відповідно до посадової інструкції начальника управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, затвердженої в.о. голови Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_9 від 03.02.2020, на начальника управління покладено посадові обов`язки, зокрема: здійснення безпосереднього керівництва діяльності управління та забезпечення виконання покладених на управління завдань і функцій, з якою ОСОБА_5 ознайомлений 03.02.2020, про що свідчить його підпис.
Відповідно до Положення про управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, затвердженої розпорядженням Солом`янської в місті Києві державної адміністрації від 17.02.2023 року № 116, управління відповідно до покладених на нього завдань забезпечує контроль за ефективним використанням бюджетних коштів, розпорядником яких є управління. Управління очолює начальник. Управління має статус юридичної особи публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням, власні бланки встановленого зразка. Управління утримується за рахунок коштів бюджету міста Києва.
Таким чином, ОСОБА_5 , як начальник управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації обіймає в установі посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, та відповідно до частини 3 статті 18 КК України, є службовою особою.
Відповідно до п. 3 Розпорядження КМДА №1036 від 11.09.2009 (зі змінами) «Про вдосконалення порядку здійснення внутрішнього фінансового контролю підприємств, установ та організацій комунальної форми власності міста та районів міста Києва, а також державних підприємств, що перебувають у сфері управління виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)» передбачено, що Керівники підприємств, установ та організацій несуть персональну відповідальність за незабезпечення: вивчення середньоринкових цін на товари, роботи та послуги, на базі яких визначається (з врахуванням очікуваних цін, які використовувались при підготовці відповідних бюджетних запитів) допустимий рівень ціни, що повинен бути зазначений у документації конкурсних торгів; належного вивчення та аналізу рішень власного комітету з конкурсних торгів з метою визначення їх економічної ефективності та вжиття відповідних заходів; ефективного проведення закупівель, залучення економічно-ефективних учасників, укладання економічно обґрунтованих договорів.
При цьому, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, в порушення вказаного розпорядження не поклав виконання вказаних обов`язків на жодного із підлеглих працівників, а отже залишив їх виконання та контроль за собою.
Так, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше листопада 2022підписав протокол узгодження цін на матеріальні ресурси та наказ про затвердження кошторисної документації на проведення капітального ремонту з капітального ремонту фасаду в дошкільному навчальному закладі №648 за адресою: вул. Юліуса Фучика, 11, у Солом`янському районі м Києва №21-ф від 14.11.2022 року, не вжив реальних заходів з вивчення середньоринкових цін на відповідні товари, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не вжив інших заходів, спрямованих на ефективність використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи всупереч встановлених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням).
Як наслідок неналежного контролю, до вказаного протоколу внесено відомості щодо вартості матеріальних ресурсів, які були значно завищеними в порівнянні із середньоринковими.
В подальшому, 14.11.2022між управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37485401), в особі начальника ОСОБА_5 та ТОВ «БК СПЕЙСТАУН» (код ЄДРПОУ 41987917) в особі директора ОСОБА_10 за результатами проведення процедури відкритих конкурсних торгів на закупівлю робіт з капітального ремонту фасаду в дошкільному навчальному закладі №648 за адресою: вул. Юліуса Фучика, 11, у Солом`янському районі м Києва, після акцепту пропозиції конкурсних торгів за учасником-переможцем ТОВ «БК СПЕЙСТАУН», укладено договір підряду № 21-ф/1010 на виконання робіт а саме: «ДК 021:2015 (CVP): 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи Капітальний ремонт фасаду в дошкільному навчальному закладі №648 за адресою: вул. Юліуса Фучика, 11, у Солом`янському районі м Києва, який підписано ОСОБА_5 та ОСОБА_10 .
За договором підряду № 21-ф/1010 від 14.11.2022, укладеного між Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської РДА в місті Києві та ТОВ «БК СПЕЙСТАУН», вартість робіт за актом приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) №21-ф/1010/1 за грудень 2022, складає суму 1 402432,80 гривень, у тому числі ПДВ - 233 738,80гривень.
У подальшому, в грудні 2022 ОСОБА_5 , будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи недбало, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків, тобто не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був і міг їх передбачити,не вивчивши середньоринкові ціни на матеріально-технічні ресурси, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не визначивши окремим наказом особу, відповідальну за проведення такого моніторингу, підписав та засвідчив печаткою Управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації акт №21-ф/1010/1 приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) від 23.12.2022, в який внесено відомості із завищенням вартості матеріальних ресурсів згідно Договору підряду №21-ф/1010 від 14.11.2022 про закупівлю підрядних робіт за державні кошти (кошти місцевого бюджету), підтвердивши відповідність завищення вартості матеріальних ресурсів.
Надалі, на підставі акту №21-ф/1010/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року по об`єкту «Капітальний ремонт фасаду в дошкільному навчальному закладі №648 за адресою: вул. Юліуса Фучика, 11» 23.12.2022 Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації з рахунку № НОМЕР_1 відкритого в Держказначейській службі у місті Києві на користь ТОВ «БК СПЕЙСТАУН» відповідно до платіжного доручення №1 підписаним ОСОБА_5 на рахунок№ НОМЕР_2 , відкритий ТОВ «БК СПЕЙСТАУН» у АТ «ПУМБ», перераховано грошові кошти в сумі1402432 гривень80копійок з урахуванням ПДВ.
Згідно відповідного висновку експерта,завдання матеріальної шкоди (спричинення збитків) розпоряднику місцевого бюджету м. Києва внаслідок завищення вартості матеріальних ресурсів відповідно до договору підряду №21-ф/1010 про виконання робіт на об`єкті Капітальний ремонт фасаду в дошкільному навчальному закладі №648 за адресою: вул. Юліуса Фучика, 11» з урахуванням висновку даної комплексної будівельно-технічної та економічної експертизи підтверджується документально в розмірі 132 686 (сто тридцять дві тисячі шістсот вісімдесят шість) грн. 54 коп.
Зокрема, під час експертного дослідження, після аналізу цін на матеріальні ресурси, які були використані під час будівельних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду в дошкільному навчальному закладі №648 за адресою: вул. Юліуса Фучика, 11» до Договору підряду №21-ф/1010 від 14.11.2022 р. встановлено наступне.
Відповідно до акту №21-ф/1010/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року вартість 344,55 м2 утеплення фасадів мінеральними платами товщиною 150 мм з опорядженням декоративним розчином «баранець» за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм становить 237934,38 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 153514,25 гривень. Також вартість53,57 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною до 50 мм з опорядженням декоративним розчином «баранець» за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм становить 54321,88 гривень без ПДВ, а в а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить35373,34 гривень. Крім цього, вартість 29,4 м2 утеплення фасадів плитами ЕППС товщиною 50 мм з опорядженням декоративним розчином «баранець» за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 20302,63 гривень ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вказаного утеплення становить 13099,17 гривень.
Отже, ОСОБА_5 , через несумлінне ставлення до своїх службових обов`язків, при погодженні договірної ціни, внаслідок підписання договору підряду №21-ф/1010 від 14.11.2022, актів приймання виконаних будівельних робіт за завищеною ціною, спричинив збиток територіальній громаді міста Києва на суму 132 686 (сто тридцять дві тисячі шістсот вісімдесят шість) грн. 54 коп.
Крім цього, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше листопада 2022 підписав протокол узгодження цін на матеріальні ресурси та наказ про затвердження кошторисної документації на проведення капітального ремонту фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 13 у Солом`янському районі м. Києва №29/1-ф від 07.12.2022 року, не вжив реальних заходів з вивчення середньоринкових цін на відповідні товари, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не вжив інших заходів, спрямованих на ефективність використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи всупереч встановлених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням).
Як наслідок неналежного контролю, до вказаного протоколу внесено відомості щодо вартості матеріальних ресурсів, які були значно завищеними в порівнянні із середньоринковими.
В подальшому, 22.11.2022 між управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37485401), в особі начальника ОСОБА_5 та ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 36107594) в особі директора ОСОБА_11 за результатами проведення процедури відкритих конкурсних торгів на закупівлю робіт з капітального ремонту фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 13 у Солом`янському районі м. Києва, після акцепту пропозиції конкурсних торгів за учасником-переможцем ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС», укладено договір підряду № 29-р на виконання робіт а саме: «ДК 021:2015 (CVP): 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 13, у Солом`янському районі м. Києва, який підписано ОСОБА_5 та ОСОБА_11 .
За договором підряду № 29-ф від 22.11.2022, укладеного між Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської РДА в місті Києві та ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС», вартість робіт за актом приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в)№29-ф/1 за грудень 2022, складає суму 930 019,20 гривень, у тому числі ПДВ - 155 003,20 гривень.
У подальшому, в грудні 2022 року ОСОБА_5 , будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи недбало, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків, тобто не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був і міг їх передбачити, не вивчивши середньоринкові ціни на матеріально-технічні ресурси, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не визначивши окремим наказом особу, відповідальну за проведення такого моніторингу, підписав та засвідчив печаткою Управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації акт №29-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) від 22.12.2022, в який внесено відомості із завищенням вартості матеріальних ресурсів згідно Договору підряду №29-ф від 22.11.2022 про закупівлю підрядних робіт за державні кошти (кошти місцевого бюджету), підтвердивши відповідність завищення вартості матеріальних ресурсів.
Надалі, на підставі акту №29-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року по об`єкту «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 13 у Солом`янському районі м. Києва» 28.12.2022 Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації з рахунку № НОМЕР_1 відкритого в Держказначейській службі у місті Києві на користь ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» відповідно до платіжних доручень №24 підписаними ОСОБА_5 на рахунок № НОМЕР_3 , відкритий ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» у АТ КБ «ПРИВАТБАНК», перераховано грошові кошти в сумі930 019,20 гривень з урахуванням ПДВ.
Згідно відповідного висновку експерта, завдання матеріальної шкоди (спричинення збитків) розпоряднику місцевого бюджету м. Києва внаслідок завищення вартості матеріальних ресурсів відповідно до договору підряду №29-ф про виконання робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 13, у Солом`янському районі м. Києва» з урахуванням висновку даної комплексної будівельно-технічної та економічної експертизи підтверджується документально в розмірі 294 761 (двісті дев`яносто чотири тисячі сімсот шістдесят одна) грн. 46 коп.
Зокрема, під час експертного дослідження, після аналізу цін на матеріальні ресурси, які були використані під час будівельних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 13, у Солом`янському районі м. Києва» до Договору підряду №29-ф від 22.11.2022 р. встановлено наступне.
Відповідно до акту №29-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року вартість 263 м2 утеплення фасадів пінопластом товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 318617,11 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 117179,65 гривень. Також вартість 30,3 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною до 100 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», стіни гладкі (навколо вікон) становить 36729,21 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 13500,17 гривень. Крім цього, вартість 23,2 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 30 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм становить 36287,47 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 15319,42 гривень.
Отже, ОСОБА_5 , через несумлінне ставлення до своїх службових обов`язків, при погодженні договірної ціни, внаслідок підписання договору підряду №29-ф від 22.11.2022, актів приймання виконаних будівельних робіт за завищеною ціною, спричинив збиток територіальній громаді міста Києва на суму 294 761 (двісті дев`яносто чотири тисячі сімсот шістдесят одна) грн. 46 коп.
Крім цього, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше листопада 2022 року підписав протокол узгодження цін на матеріальні ресурси та наказ про затвердження кошторисної документації на проведення капітального ремонту фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Миколи Василенка, 25 у Солом`янському районі м. Києва №23/1-р від 16.11.2022 року, не вжив реальних заходів з вивчення середньоринкових цін на відповідні товари, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не вжив інших заходів, спрямованих на ефективність використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи всупереч встановлених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням).
Як наслідок неналежного контролю, до вказаного протоколу внесено відомості щодо вартості матеріальних ресурсів, які були значно завищеними в порівнянні із середньоринковими.
В подальшому, 14.11.2022 між управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37485401), в особі начальника ОСОБА_5 та ТОВ «БК СПЕЙСТАУН» (код ЄДРПОУ 41987917) в особі директора ОСОБА_10 за результатами проведення процедури відкритих конкурсних торгів на закупівлю робіт з капітального ремонту фасаду ужитловому будинку за адресою: вул. Миколи Василенка, 25 у Солом`янському районі м. Києва, після акцепту пропозиції конкурсних торгів за учасником-переможцем ТОВ «БК СПЕЙСТАУН», укладено договір підряду № 23-ф на виконання робіт а саме: «ДК 021:2015 (CVP): 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Миколи Василенка, 25, у Солом`янському районі м. Києва, який підписано ОСОБА_5 та ОСОБА_10 .
За договором підряду № 23-ф від 14.11.2022, укладеного між Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської РДА в місті Києві та ТОВ «БК СПЕЙСТАУН», вартість робіт за актом приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в)№23-ф/1 за грудень 2022, складає суму 412323,60 гривень, у тому числі ПДВ - 68 720,60 гривень.
У подальшому, в грудні 2022 року ОСОБА_5 , будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи недбало, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків, тобто не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був і міг їх передбачити, не вивчивши середньоринкові ціни на матеріально-технічні ресурси, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не визначивши окремим наказом особу, відповідальну за проведення такого моніторингу, підписав та засвідчив печаткою Управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації акт №23-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) від 19.12.2022, в який внесено відомості із завищенням вартості матеріальних ресурсів згідно Договору підряду №23-ф від 14.11.2022 про закупівлю підрядних робіт за державні кошти (кошти місцевого бюджету), підтвердивши відповідність завищення вартості матеріальних ресурсів.
Надалі, на підставі акту №23-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року по об`єкту «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Миколи Василенка, 25, у Солом`янському районі м. Києва» 19.12.2022 Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації з рахунку № НОМЕР_1 відкритого в Держказначейській службі у місті Києві на користь ТОВ «БК СПЕЙСТАУН» відповідно до платіжного доручення №14 підписаним ОСОБА_5 на рахунок № НОМЕР_2 , відкритий ТОВ «БК СПЕЙСТАУН» у АТ «ПУМБ», перераховано грошові кошти в сумі412 323,60 гривень з урахуванням ПДВ.
Згідно відповідного висновку експерта, завдання матеріальної шкоди (спричинення збитків) розпоряднику місцевого бюджету м. Києва внаслідок завищення вартості матеріальних ресурсів відповідно до договору підряду №23-ф про виконання робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Миколи Василенка, 25, у Солом`янському районі м. Києва» з урахуванням висновку даної комплексної будівельно-технічної та економічної експертизи підтверджується документально в розмірі 44 319 (сорок чотири тисячі триста дев`ятнадцять) грн. 35 коп.
Зокрема, під час експертного дослідження, після аналізу цін на матеріальні ресурси, які були використані під час будівельних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Миколи Василенка, 25, у Солом`янському районі м. Києва» до Договору підряду №23-ф від 14.11.2022 р. встановлено наступне.
Відповідно до акту №23-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року вартість 145,6 м2 утеплення фасадів пінополістирольними плитами товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином «баранець» за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 97493,85 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 64872,08 гривень. Також вартість 8,9 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином «баранець» за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 5959,45 гривень без ПДВ, а в а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить3965,40 гривень. Крім цього, вартість 7,05 м2 утеплення фасадів пінопластом товщиною до 30 мм з опорядженням декоративним розчином «баранець» за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм становить 6972,23 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вказаного утеплення становить 4655,26 гривень.
Отже, ОСОБА_5 , через несумлінне ставлення до своїх службових обов`язків, при погодженні договірної ціни, внаслідок підписання договору підряду №23-ф від 14.11.2022, актів приймання виконаних будівельних робіт за завищеною ціною, спричинив збиток територіальній громаді міста Києва на суму 44319 (сорок чотири тисячі триста дев`ятнадцять) грн. 35 коп.
Крім цього, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше листопада 2022 року підписав протокол узгодження цін на матеріальні ресурси та наказ про затвердження кошторисної документації на проведення капітального ремонту фасаду в дошкільному навчальному закладі №623 по вул. Солом`янська, 16А, у Солом`янському районі м. Києва №19-р від 14.11.2022 року, не вжив реальних заходів з вивчення середньоринкових цін на відповідні товари, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не вжив інших заходів, спрямованих на ефективність використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи всупереч встановлених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням).
Як наслідок неналежного контролю, до вказаного протоколу внесено відомості щодо вартості матеріальних ресурсів, які були значно завищеними в порівнянні із середньоринковими.
В подальшому, 14.11.2022 між управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37485401), в особі начальника ОСОБА_5 та ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 36107594) в особі директора ОСОБА_11 за результатами проведення процедури відкритих конкурсних торгів на закупівлю робіт з капітального ремонту фасаду в дошкільному навчальному закладі №623 по вул. Солом`янська, 16А, у Солом`янському районі м. Києва, після акцепту пропозиції конкурсних торгів за учасником-переможцем ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС», укладено договір підряду № 19-ф/1010 на виконання робіт а саме: «ДК 021:2015 (CVP): 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи Капітальний ремонт фасаду в дошкільному навчальному закладі №623 по вул. Солом`янська, 16А, у Солом`янському районі м. Києва, який підписано ОСОБА_5 та ОСОБА_11 .
За договором підряду № 19-ф/1010 від 14.11.2022, укладеного між Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської РДА в місті Києві та ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС», вартість робіт за актами приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) №19-ф/1010/1, №19-ф/1010/2, №19-ф/1010/3 за грудень 2022, складає суму 1456 656 гривень, у тому числі ПДВ - 242 776 гривень.
У подальшому, в грудні 2022 року ОСОБА_5 , будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи недбало, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків, тобто не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був і міг їх передбачити, не вивчивши середньоринкові ціни на матеріально-технічні ресурси, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не визначивши окремим наказом особу, відповідальну за проведення такого моніторингу, підписав та засвідчив печаткою Управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації акти №19-ф/1010/1, №19-ф/1010/2, №19-ф/1010/3 приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) від 22.12.2022, в який внесено відомості із завищенням вартості матеріальних ресурсів згідно Договору підряду №19-ф/1010 від 14.11.2022 про закупівлю підрядних робіт за державні кошти (кошти місцевого бюджету), підтвердивши відповідність завищення вартості матеріальних ресурсів.
Надалі, на підставі актів №19-ф/1010/1, №19-ф/1010/2, №19-ф/1010/3приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року по об`єкту «Капітальний ремонт фасаду в дошкільному навчальному закладі №623 по вул. Солом`янська, 16А у Солом`янському районі м. Києва» 27.12.2022 Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації з рахунку №UA378201720344231024100077916 відкритого в Держказначейській службі у місті Києві на користь ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» відповідно до платіжних доручень №3, №7, №8 підписаними ОСОБА_5 на рахунок № НОМЕР_3 , відкритий ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» у АТ КБ «ПРИВАТБАНК», перераховано грошові кошти в сумі 1456 656 гривень з урахуванням ПДВ.
Згідно відповідного висновку експерта, завдання матеріальної шкоди (спричинення збитків) розпоряднику місцевого бюджету м. Києва внаслідок завищення вартості матеріальних ресурсів відповідно до договору підряду №19-ф/1010 про виконання робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду в дошкільному навчальному закладі №623 по вул. Солом`янська, 16А, у Солом`янському районі м. Києва» з урахуванням висновку даної комплексної будівельно-технічної та економічної експертизи підтверджується документально в розмірі 120836 (сто двадцять тисяч вісімсот тридцять шість) гривень 63 копійки.
Зокрема, під час експертного дослідження, після аналізу цін на матеріальні ресурси, які були використані під час будівельних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду в дошкільному навчальному закладі №623 по вул. Солом`янська, 16А, у Солом`янському районі м. Києва» до Договору підряду №19-ф/1010 від 14.11.2022 р. встановлено наступне.
Відповідно до актів №19-ф/1010/1, №19-ф/1010/2, №19-ф/1010/3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року вартість 159,85 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 150 мм з опорядженням декоративним розчином «Камінцевий» за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 82464,92 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 71221,17 гривень. Також вартість 41,75 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 50 мм з опорядженням декоративним розчином «Камінцевий» за технологією «CEREZIT», стелі гладкі становить 32472,44 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 18601,71 гривень. Крім цього, вартість 127,34 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 150 мм з опорядженням декоративним розчином «Камінцевий» за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 99042,87 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 56736,34 гривень. Також вартість 48,76 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 50 мм з опорядженням декоративним розчином «Камінцевий» за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм становить 56783,21 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 32197,20 гривень. Крім цього, вартість 25,23 м2 утеплення фасадів плитами ЕППС товщиною 50 мм з опорядженням декоративним розчином «Камінцевий» за технологією «CEREZIT», стелі гладкі становить 19931,39 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 11241,23 гривень.
Отже, ОСОБА_5 , через несумлінне ставлення до своїх службових обов`язків, при погодженні договірної ціни, внаслідок підписання договору підряду №19-ф/1010 від 14.11.2022, актів приймання виконаних будівельних робіт за завищеною ціною, спричинив збиток територіальній громаді міста Києва на суму 120836 (сто двадцять тисяч вісімсот тридцять шість) грн. 63 коп.
Крім цього, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше листопада 2022 року підписав протокол узгодження цін на матеріальні ресурси та наказ про затвердження кошторисної документації на проведення капітального ремонту фасаду у житловому будинку за адресою: бульв. Вацлава Гавела, 55 у Солом`янському районі м. Києва №24/1-р від 29.11.2022 року, не вжив реальних заходів з вивчення середньоринкових цін на відповідні товари, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не вжив інших заходів, спрямованих на ефективність використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи всупереч встановлених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням).
Як наслідок неналежного контролю, до вказаного протоколу внесено відомості щодо вартості матеріальних ресурсів, які були значно завищеними в порівнянні із середньоринковими.
В подальшому, 14.11.2022 між управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37485401), в особі начальника ОСОБА_5 та ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 36107594) в особі директора ОСОБА_11 за результатами проведення процедури відкритих конкурсних торгів на закупівлю робіт з капітального ремонту фасаду ужитловому будинку за адресою: бульв. Вацлава Гавела, 55 у Солом`янському районі м. Києва, після акцепту пропозиції конкурсних торгів за учасником-переможцем ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС», укладено договір підряду № 24-ф на виконання робіт а саме: «ДК 021:2015 (CVP): 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: бульв. Вацлава Гавела, 55, у Солом`янському районім. Києва, який підписано ОСОБА_5 та ОСОБА_11 .
За договором підряду № 24-ф від 14.11.2022, укладеного між Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської РДА в місті Києві та ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС», вартість робіт за актами приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в)№24-ф/ за грудень 2022, складає суму 733562,40 гривень у тому числі ПДВ - 122260,40 гривень.
У подальшому, в грудні 2022 року ОСОБА_5 , будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи недбало, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків, тобто не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був і міг їх передбачити, не вивчивши середньоринкові ціни на матеріально-технічні ресурси, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не визначивши окремим наказом особу, відповідальну за проведення такого моніторингу, підписав та засвідчив печаткою Управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації акти №24-ф/приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) від 22.12.2022, в який внесено відомості із завищенням вартості матеріальних ресурсів згідно Договору підряду №24-ф від 14.11.2022 про закупівлю підрядних робіт за державні кошти (кошти місцевого бюджету), підтвердивши відповідність завищення вартості матеріальних ресурсів.
Надалі, на підставі актів №24-ф/приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року по об`єкту «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: бульв. Вацлава Гавела, 55, у Солом`янському районі м. Києва» 28.12.2022 Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації з рахунку № НОМЕР_1 відкритого в Держказначейській службі у місті Києві на користь ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» відповідно до платіжних доручень №30 підписаними ОСОБА_5 на рахунок № НОМЕР_3 , відкритий ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» у АТ КБ «ПРИВАТБАНК», перераховано грошові кошти в сумі733562,40 гривень з урахуванням ПДВ.
Згідно відповідного висновку експерта, завдання матеріальної шкоди (спричинення збитків) розпоряднику місцевого бюджету м. Києва внаслідок завищення вартості матеріальних ресурсів відповідно до договору підряду №24-ф про виконання робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: бульв. Вацлава Гавела, 55, у Солом`янському районі м. Києва» з урахуванням висновку даної комплексної будівельно-технічної та економічної експертизи підтверджується документально в розмірі 234272 (двісті тридцять чотири тисячі двісті сімдесят дві) гривень 96 копійок.
Зокрема, під час експертного дослідження, після аналізу цін на матеріальні ресурси, які були використані під час будівельних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: бульв. Вацлава Гавела, 55, у Солом`янському районі м. Києва» до Договору підряду №24-ф від 14.11.2022 р. встановлено наступне.
Відповідно до актів №24-ф/приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року вартість 180,9 м2 утеплення фасадів пінопластом товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 219489,12 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 80600 гривень. Також вартість 14,5 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», стіни гладкі (без утеплення) становить 15513,93 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 6460,48 гривень. Крім цього, вартість 31,68 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», стіни гладкі (навколо вікон) становить 38402,02 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 14115,02 гривень. Також вартість 23,6 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 30 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм становить 36913,12 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 15583,55 гривень. Крім цього, вартість 2,14 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 30 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм (без утеплення) становить 3081,41 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 1413,08 гривень.
Отже, ОСОБА_5 , через несумлінне ставлення до своїх службових обов`язків, при погодженні договірної ціни, внаслідок підписання договору підряду №24-ф від 14.11.2022, актів приймання виконаних будівельних робіт за завищеною ціною, спричинив збиток територіальній громаді міста Києва на суму 234272 (двісті тридцять чотири тисячі двісті сімдесят дві) грн. 96 коп.
Крім цього, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше листопада 2022 року підписав протокол узгодження цін на матеріальні ресурси та наказ про затвердження кошторисної документації на проведення капітального ремонту фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 6, у Солом`янському районі м. Києва №22-р від 14.11.2022 року та №22/1-р від 16.11.2022, не вжив реальних заходів з вивчення середньоринкових цін на відповідні товари, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не вжив інших заходів, спрямованих на ефективність використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи всупереч встановлених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням).
Як наслідок неналежного контролю, до вказаного протоколу внесено відомості щодо вартості матеріальних ресурсів, які були значно завищеними в порівнянні із середньоринковими.
В подальшому, 14.11.2022 між управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37485401), в особі начальника ОСОБА_5 та ТОВ «БК СПЕЙСТАУН» (код ЄДРПОУ 41987917) в особі директора ОСОБА_10 за результатами проведення процедури відкритих конкурсних торгів на закупівлю робіт з капітального ремонту фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 6, у Солом`янському районі м. Києва, після акцепту пропозиції конкурсних торгів за учасником-переможцем ТОВ «БК СПЕЙСТАУН», укладено договір підряду № 22-ф на виконання робіт а саме: «ДК 021:2015 (CVP): 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 6 у Солом`янському районі м. Києва, який підписано ОСОБА_5 та ОСОБА_10 .
За договором підряду № 22-ф від 14.11.2022, укладеного між Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської РДА в місті Києві та ТОВ «БК СПЕЙСТАУН», вартість робіт за актом приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в)№22-ф/1 за грудень 2022, складає суму 386235,60 гривень, у тому числі ПДВ - 64 372,60 гривень.
У подальшому, в грудні 2022 року ОСОБА_5 , будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи недбало, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків, тобто не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був і міг їх передбачити, не вивчивши середньоринкові ціни на матеріально-технічні ресурси, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не визначивши окремим наказом особу, відповідальну за проведення такого моніторингу, підписав та засвідчив печаткою Управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації акт №22-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в) від 19.12.2022, в який внесено відомості із завищенням вартості матеріальних ресурсів згідно Договору підряду №22-ф від 14.11.2022 про закупівлю підрядних робіт за державні кошти (кошти місцевого бюджету), підтвердивши відповідність завищення вартості матеріальних ресурсів.
Надалі, на підставі акту №22-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року по об`єкту «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 6 у Солом`янському районі м. Києва» 19.12.2022 Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації з рахунку № НОМЕР_1 відкритого в Держказначейській службі у місті Києві на користь ТОВ «БК СПЕЙСТАУН» відповідно до платіжного доручення №12 підписаним ОСОБА_5 на рахунок № НОМЕР_2 , відкритий ТОВ «БК СПЕЙСТАУН» у АТ «ПУМБ», перераховано грошові кошти в сумі386 235,60 гривень з урахуванням ПДВ.
Згідно відповідного висновку експерта, завдання матеріальної шкоди (спричинення збитків) розпоряднику місцевого бюджету м. Києва внаслідок завищення вартості матеріальних ресурсів відповідно до договору підряду №22-ф про виконання робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 6, у Солом`янському районі м. Києва» з урахуванням висновку даної комплексної будівельно-технічної та економічної експертизи підтверджується документально в розмірі 44 678 (сорок чотири тисячі шістсот сімдесят вісім) грн. 24 коп.
Зокрема, під час експертного дослідження, після аналізу цін на матеріальні ресурси, які були використані під час будівельних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Василя Чумака, 6 у Солом`янському районі м. Києва» до Договору підряду №22-ф від 14.11.2022 р. встановлено наступне.
Відповідно до акту №22-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року вартість 134,78 м2 утеплення фасадів пінополістирольними плитами товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином «баранець» за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 93074,43 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 60051,23 гривень. Також вартість 8,01 м2 утеплення фасадів мінеральними плитами товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином «баранець» за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 5531,43 гривень без ПДВ, а в а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить3568,86 гривень. Крім цього, вартість 6,35 м2 утеплення фасадів пінопластом товщиною до 30 мм з опорядженням декоративним розчином «баранець» за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм становить 6439,13 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вказаного утеплення становить 4193,03 гривень.
Отже, ОСОБА_5 , через несумлінне ставлення до своїх службових обов' язків, при погодженні договірної ціни, внаслідок підписання договору підряду №22-ф від 14.11.2022, актів приймання виконаних будівельних робіт за завищеною ціною, спричинив збиток територіальній громаді міста Києва на суму 44678 (сорок чотири тисячі шістсот сімдесят вісім) грн. 24 коп.
Крім цього, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді начальника управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, неналежно виконуючи свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше листопада 2022 року підписав протокол узгодження цін на матеріальні ресурси та наказ про затвердження кошторисної документації на проведення капітального ремонту капітального ремонту фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Метробудівська, 8, у Солом`янському районі м. Києва №28/1-р від 09.12.2022, не вжив реальних заходів з вивчення середньоринкових цін на відповідні товари, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не вжив інших заходів, спрямованих на ефективність використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи всупереч встановлених ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням).
Як наслідок неналежного контролю, до вказаного протоколу внесено відомості щодо вартості матеріальних ресурсів, які були значно завищеними в порівнянні із середньоринковими.
В подальшому, 22.11.2022 між управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації (код ЄДРПОУ 37485401), в особі начальника ОСОБА_5 та ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 36107594) в особі директора ОСОБА_11 за результатами проведення процедури відкритих конкурсних торгів на закупівлю робіт з капітального ремонту фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Метробудівська, 8, у Солом`янському районі м. Києва, після акцепту пропозиції конкурсних торгів за учасником-переможцем ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС», укладено договір підряду № 28-ф на виконання робіт а саме: «ДК 021:2015 (CVP): 45450000-6 - Інші завершальні будівельні роботи Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Метробудівська, 8, у Солом`янському районі м. Києва, який підписано ОСОБА_5 та ОСОБА_11 .
За договором підряду № 28-ф від 22.11.2022, укладеного між Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської РДА в місті Києві та ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС», вартість робіт за актами приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в)№28-ф/1 за грудень 2022, складає суму 388658,40 гривень у тому числі ПДВ - 64776,40 гривень.
У подальшому, в грудні 2022 року ОСОБА_5 , будучи службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, діючи недбало, шляхом неналежного виконання своїх службових обов`язків, тобто не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча повинен був і міг їх передбачити, не вивчивши середньоринкові ціни на матеріально-технічні ресурси, які повинні прийматися за відповідними обґрунтованими, як правило, найменшими при всіх рівних характеристиках цінами на відповідні ресурси (відповідно до кошторисних норм України у будівництві), а також не визначивши окремим наказом особу, відповідальну за проведення такого моніторингу, підписав та засвідчив печаткою Управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації акти №28-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2в), в який внесено відомості із завищенням вартості матеріальних ресурсів згідно Договору підряду №28-ф від 22.11.2022 про закупівлю підрядних робіт за державні кошти (кошти місцевого бюджету), підтвердивши відповідність завищення вартості матеріальних ресурсів.
Надалі, на підставі акту №28-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року по об`єкту «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Метробудівська, 8, у Солом`янському районі м. Києва» 28.12.2022 Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації з рахунку № НОМЕР_1 відкритого в Держказначейській службі у місті Києві на користь ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» відповідно до платіжних доручень №21 підписаними ОСОБА_5 на рахунок № НОМЕР_3 , відкритий ТОВ «ВКФ АТЛАНТ-ПЛЮС» у АТ КБ «ПРИВАТБАНК», перераховано грошові кошти в сумі388658,40 гривень з урахуванням ПДВ.
Згідно відповідного висновку експерта, завдання матеріальної шкоди (спричинення збитків) розпоряднику місцевого бюджету м. Києва внаслідок завищення вартості матеріальних ресурсів відповідно до договору підряду №28-ф про виконання робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Метробудівська, 8, у Солом`янському районі м. Києва» з урахуванням висновку даної комплексної будівельно-технічної та економічної експертизи підтверджується документально в розмірі 131451 (сто тридцять одна тисяча чотириста п`ятдесят одна) гривня 98 копійок.
Зокрема, під час експертного дослідження, після аналізу цін на матеріальні ресурси, які були використані під час будівельних робіт на об`єкті «Капітальний ремонт фасаду у житловому будинку за адресою: вул. Метробудівська, 8 у Солом`янському районі м. Києва» до Договору підряду №28-ф від 22.11.2022 р. встановлено наступне.
Відповідно до актів №28-ф/1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022 року вартість 83,74 м2 утеплення фасадів пінопластом товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 101524,62 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 37310,36 гривень. Також вартість 7,6 м2 утеплення фасадів пінопластом товщиною 50 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», стіни гладкі становить 9709,14 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 3386,18 гривень. Крім цього, вартість 25,2 м2 утеплення фасадів пінопластом товщиною 100 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», стіни гладкі (навколо вікон и армопояс) становить 30547,06 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 11227,86 гривень. Також вартість 16 м2 утеплення фасадів пінропластом товщиною 30 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм становить 25025,84 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 7128,80 гривень. Крім цього, вартість 1,8 м2 утеплення фасадів пінропластом товщиною 30 мм з опорядженням декоративним розчином за технологією «CEREZIT», укоси, ширина до 300 мм (без утеплення) становить 2591,84 гривень без ПДВ, а відповідно до ПК «АВК - 5 (3.7.1)», вартість вищевказаного утеплення становить 801,99 гривень.
Отже, ОСОБА_5 , через несумлінне ставлення до своїх службових обов`язків, при погодженні договірної ціни, внаслідок підписання договору підряду №28-ф від 22.11.2022, актів приймання виконаних будівельних робіт за завищеною ціною, спричинив збиток територіальній громаді міста Києва на суму 131451(сто тридцять одна тисяча чотириста п`ятдесят одна) гривня 98 копійок.
28.09.2023р. ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, а саме: у службовій недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків, через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.
У клопотанні слідчим, за погодженням з прокурором, поставлено питання про застосування до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді застави в розмірі двадцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 53680грн., оскільки останній обґрунтовано підозрюється у вчиненні нетяжкого злочину, за яке передбачено покарання у виді позбавленням волі на строк до п`яти років, та існують ризики, передбаченні ст. 177 КПК України: переховування від суду, незаконного впливу на свідків в даному кримінальному та перешкоджання кримінальному провадженню іншим чином.
Під час судового розгляду прокурор підтримав подане клопотання та просив його задовольнити з підстав, зазначених у клопотанні.
Захисник ОСОБА_4 та підозрюваний ОСОБА_5 заперечували проти задоволення клопотання слідчого та просили застосувати більш м`який запобіжний захід.
Вислухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали клопотання та надані в суді документи, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого підлягає частковому задоволенню.
Згідно ч. 1 ст. 194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.
В ході судового розгляду встановлено, що ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, а саме: у службовій недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків, через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.
Враховуючи, що слідчий суддя на даному етапі кримінального провадження не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема, не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи невинною у вчиненні кримінального правопорушення, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих доказів визначити, що причетність особи до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та достатньою для застосування щодо неї обмежувального заходу, то з огляду на наведені у клопотанні прокурора та доданих до нього матеріалах дані, слідчий суддя приходить для висновку про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_12 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
Більш того, якщо виходити з поняття «обґрунтована підозра», наведеного в п. 175 рішення Європейського суду з прав людини від 21 квітня 2011 року у справі «Нечипорук і Йонкало проти України», то обґрунтована підозра означає, що існують факти і інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення. Фактів і інформації, які переконливо свідчать про причетність ОСОБА_5 до вчинення вищевказаного кримінального правопорушення, в клопотанні слідчого та доданих до нього матеріалах міститься достатньо для висновку про обґрунтованість повідомленої йому підозри.
Вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення (рішення у справі «Джон Мюррей проти Сполученого Королівства» від 28.10.1994, «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.09.1990).
На обґрунтування пред`явленої ОСОБА_5 підозри, слідчим надані зібрані під час досудового розслідування докази та інші матеріали кримінального провадження,які на думку слідчого судді, обґрунтовано свідчать про причетність підозрюваного ОСОБА_5 до вчинення кримінального правопорушення, яке розслідується.
Відповідно до ст. 131 КПК України одним із заходів забезпечення кримінального провадження з метою досягнення його дієвості є запобіжні заходи.
Згідно ст. 177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.
Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 178 КПК України, слідчий суддя, при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених у статті 177 цього Кодексу, на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини, у тому числі: вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі у разі визнання підозрюваного, обвинуваченого винуватим у кримінальному правопорушенні, у вчиненні якого він підозрюється, обвинувачується; 3) вік та стан здоров`я підозрюваного, обвинуваченого; міцність соціальних зв`язків підозрюваного, обвинуваченого в місці його постійного проживання, у тому числі наявність в нього родини й утриманців; наявність у підозрюваного, обвинуваченого постійного місця роботи або навчання; репутацію підозрюваного, обвинуваченого; майновий стан підозрюваного, обвинуваченого; наявність судимостей у підозрюваного, обвинуваченого; дотримання підозрюваним, обвинуваченим умов застосованих запобіжних заходів, якщо вони застосовувалися до нього раніше; наявність повідомлення особі про підозру у вчиненні іншого кримінального правопорушення; розмір майнової шкоди, у завданні якої підозрюється, обвинувачується особа, або розмір доходу, в отриманні якого внаслідок вчинення кримінального правопорушення підозрюється, обвинувачується особа, а також вагомість наявних доказів, якими обґрунтовуються відповідні обставини.
Під час судового розгляду клопотання, не знайшли свого підтвердження доводи прокурора про існування ризику незаконного впливу на свідків в даному кримінальному провадженні, оскільки прокурором не надано слідчому судді доказів, що ОСОБА_5 перешкоджав кримінальному провадженню, зокрема здійснював незаконний вплив на свідків у цьому кримінальному провадженні.
Разом з тим, слідчий суддя вважає доведеним існування ризику переховування від органів досудового розслідування, оскільки з моменту повідомлення ОСОБА_5 про підозру пройшов незначний проміжок часу, останній має в наявності документи для виїзду за кордон, тому слідчий суддя вважає доведеним існування ризику переховування від органів досудового розслідування.
Відповідно до ч. 4 ст. 182 КПК України розмір застави визначається слідчим суддею, судом з урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного, обвинуваченого, інших даних про його особу та ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу. Розмір застави повинен достатньою мірою гарантувати виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків та не може бути завідомо непомірним для нього.
Згідно п. 1 ч. 5 ст. 182 КПК України розмір застави визначається у таких межах, зокрема, щодо особи, підозрюваної чи обвинуваченої у вчиненні нетяжкого злочину, - від одного до двадцяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Слідчий суддя, враховуючи наявність ризику, передбаченого ст. 177 КПК України, особу підозрюваного ОСОБА_5 , який розлучений, має на утриманні сина ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , працює начальником управління житлово-комунального господарства та будівництва Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, а також ту обставину, що з моменту повідомлення про підозру ОСОБА_5 , вчасно з`являвся на всі виклику органу досудового розслідування, тому не знаходить підстав для застосування відносно ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді застави.
Відповідно до ч. 1 ст. 179 КПК України особисте зобов`язання полягає у покладенні на підозрюваного, обвинуваченого зобов`язання виконувати покладені на нього слідчим суддею, судом обов`язки, передбачені статтею 194 цього Кодексу.
Враховуючи вказане, слідчий суддя вважає обґрунтованим та достатнім задля забезпечення належної процесуальної поведінки підозрюваного ОСОБА_5 застосувати до нього запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання та зобов`язати його прибувати до слідчого, прокурора, суду за кожною вимогою
Крім того, слідчий суддя вважає необхідним покласти на підозрюваного ОСОБА_5 обов`язки, передбачені ст. 194 КПК України, в межах строку досудового розслідування, тобто до 28.11.2023р. включно, наступні обов`язки: не відлучатися за межі м. Києва та Київської області без дозволу слідчого, прокурора чи суду, повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та місця роботи, здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну, які в сукупності із застосованим запобіжним заходом, повинні достатньою мірою гарантувати та забезпечити, у подальшому, належну його процесуальну поведінку у даному провадженні.
За таких обставин, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого підлягає частковому задоволенню.
Керуючись ст.ст. 177, 178, 179, 182, 194, 196, 202, 309, 372, 376 КПК України, слідчий суддя, -
У Х В А Л И В:
Клопотання старшого слідчого у кримінальному провадженні слідчого відділу Солом`янського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_6 - задовольнити частково.
У застосуванні запобіжного заходу у вигляді застави відносно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , - відмовити.
Застосувати до підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжній захід у вигляді особистого зобов`язання та зобов`язати його прибувати до слідчого, прокурора, суду за кожною вимогою.
Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в межах строку досудового розслідування, тобто до 28.11.2023р. включно, наступні обов`язки:
- не відлучатися за межі м. Києва та Київської області без дозволу слідчого, прокурора чи суду,
- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та місця роботи,
- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
Попередити підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що в разі невиконання покладених на нього обов`язків, до нього може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід і на нього може бути накладено грошове стягнення в розмірі, визначеному КПК України.
Контроль за виконанням ухвали покласти на Солом`янську окружну прокуратуру м. Києва.
Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 (п`яти) днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.10.2023 |
Оприлюднено | 27.11.2023 |
Номер документу | 115144702 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів застава |
Кримінальне
Солом'янський районний суд міста Києва
Вишняк М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні