П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 листопада 2023 р.м. ОдесаСправа № 420/5649/23Перша інстанція: суддя Бойко О.Я.
Судова колегія П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:
Головуючого: Градовського Ю.М.
суддів: Танасогло Т.М.,
Шеметенко Л.П.
розглянувши в порядку письмового провадження в м.Одесі апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 травня 2023р. по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «НАФТА ЮКРЕЙН» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И Л А:
У березні 2023р. ТОВ «НАФТА ЮКРЕЙН» звернулося в суд із позовом до ГУ ДПС в Одеській області, в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області від 30.11.2022р. за №10292/15-32-04-06;
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 15.03.2023р. за №4026/15-32-04-06.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що він був позбавлений можливості своєчасно подати та реєструвати податкові накладні за період з лютого по травень 2022р. з причин, що не залежать від товариства, а саме: військова агресія рф проти України, припинення роботи Єдиного реєстру податкових накладних та обмеження щодо здійснення реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Незважаючи на наведені форс-мажорні обставини засвідчені Торгово-промислової палатою України листом вих.№2024/02.0-7.1 від 28.02.2022р., податковим органом не встановив причини, що зумовили допущення такого пропуску, та не перевірив чи вчинив платник податку на додану вартість усі залежні від нього дії з метою належного виконання податкового обов`язку щодо своєчасної реєстрації таких документів. За відсутності вини позивача, відповідач протиправно, на думку позивача, застосував штрафні санкції.
Щодо своєчасності реєстрації податкових накладних за період з лютого по квітень 2022р., позивач зазначає, що своєчасно подав їх на реєстрацію, не пізніше 15 липня 2022р.. Проте, всупереч вимогам ПК України, вдень направлення на реєстрацію податкових накладних до 20-ї год. 15.07.2022р. податковий орган не надіслав квитанцію про реєстрацію або відмову у реєстрації податкових накладних.
Посилаючись на вказане просив позов задовольнити.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 25 травня 2023р. адміністративний позов задоволено.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області від 30.11.2022р. за №10292/15-32-04-06.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення від 15.03.2023р. за №4026/15-32-04-06.
Стягнуто з ГУ ДПС в Одеській області на користь ТОВ «НАФТА ЮКРЕЙН» судові витрати у розмірі 24 021,16грн..
В апеляційній скарзі апелянт просить рішення суду скасувати та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі, посилаючись на порушення норм права.
Сторони були сповіщені про час і місце розгляду справи у встановленому законом порядку, у судове засідання представники сторін з`явилися, надали відповідні пояснення по суті справи та не заперечували про подальший розгляд справи в порядку письмового провадження.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідь судді-доповідача, доводи апеляційної скарги, пояснення на неї, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до висновку про залишення скарги без задоволення, а рішення суду без змін, з наступних підстав.
Відповідно до ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що податковий орган приймаючи оскаржувані податкові повідомлення-рішення діяв протиправно та в супереч приписам податкового законодавства, оскільки за період з лютого по травень 2022р. товариством подано спірні податкові накладні несвоєчасно через форс-мажорні обставини та з причин, які не залежали від товариства, та при цьому ним робились усі відповідні дії для своєчасної подачі накладних. Що стосувалось своєчасності реєстрації податкових накладних за період з лютого по квітень 2022р., то суд вважав, що товариством спірні накладні подано своєчасно та податковим органом не доведено протилежне.
Вирішуючи спір, судова колегія вважає, що суд першої інстанції повно та об`єктивно дослідив обставини по справі, надані докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.
Так, судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду, що з 1.04.2020р. ТОВ «НАФТА ЮКРЕЙН» здійснює роздрібну торгівлю пальним та зареєстрований платником податку на додану вартість.
24.10.2022р. посадовими особами податкового органу було проведено перевірку ТОВ «НАФТА ЮКРЕЙН» щодо своєчасності реєстрації податкових накладних, дата виписки яких припадає на січень-червень, серпень 2022р., за результатами якої було складено акт за №9914/15-32-04-06, в якому встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, та/або розрахунків коригування до них в ЄРПН.
На підставі встановлених порушень, 30.11.2022р. податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення за №10292/15-32-04-06, яким застосовано до позивача штрафні санкції за затримку реєстрації податкових накладних на підставі п.201.10 ст.201 ПК України та згідно з п.120-1.1 ст.120-1 ПК України.
Не погодившись із вказаним рішенням контролюючого органу, 29.12.2022р. позивач звернувся зі скаргою до ДПС України.
Так, за результатами розгляду скарги, 23.02.2023р. податковим органом прийнято рішення за №4689/6/99-010-06-03-01-06 про часткове задоволення скарги. В рішенні відповідач зазначив, що під час проведення перевірки та винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення контролюючий орган діяв законно. Водночас, з урахуванням вимог законодавства чинного на момент розгляду скарги, спірне податкове повідомлення-рішення належить до скасування в частині розміру штрафу 433 569,27грн..
На підставі вказаного, 15.03.2023р. ДПС України прийнято податкове повідомлення-рішення за №4026/15-32-04-06 про застосування до позивача штрафних санкцій у розмірі 1 601 410,65грн..
Крім того, встановлено, що відповідно до рішення загальних зборів учасників товариства позивача, оформленого протоколом №29/22/НФ-ОСУ від 28.03.2022р., прийнято рішення про звільнення директора, ОСОБА_1 , та призначення нового директора, ОСОБА_2 з 29.03.2022р..
Відповідно до інформації розміщеної на офіційному сайті Управління державної реєстрації Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) перелік послуг був обмежений щодо підстав державної реєстрації зміни керівника юридичної особи.
З огляду на відповідь Управління державної реєстрації Південного міжрегіонального управління приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу Ланіної В.І., №69/01-16 від 21.04.2022р., на той час була відсутня можливість вносити будь-які зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Відповідно до виписки з ЄДР інформація про нового керівника була внесена до Реєстру 29.04.2022р. та отримано ключ з електронним підписом - 8.06.2022р..
Матеріалами справи підтверджується, що 4.03.2022р. закінчився термін дії сертифіката особистого ключа електронного підпису попереднього керівника.
28.03.2022р. попередній керівник ОСОБА_1 знову був призначений на посаду та отримав 15.07.2022р. особистий ключ електронного підпису.
Також, судом встановлено, що 31.01.2022р. стосовно позивача Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної було прийнято рішення за №13515 про відповідність платника податку на додану вартість п.8 Критеріїв ризиковості.
В подальшому, 14.07.2022р. податковий орган прийняв рішення за №170237 про невідповідність позивача критеріям ризиковості.
За січень-червень, серпень 2022р. за даними податкового органу, ТОВ «НАФТА ЮКРЕЙН» зареєструвало 163 податкові накладні.
Позивач вважає податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області від 30.11.2022р. за №10292/15-32-04-06 та від 15.03.2023р. за №4026/15-32-04-06 протиправними та незаконними, у зв`язку із чим звернувся в суд із даним позовом.
Перевіряючи правомірність прийняття оскаржуваних рішень податкового органу, з урахуванням підстав, за якими позивач пов`язує їх протиправність та скасування, судова колегія виходить з наступного.
Приписами ч.2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положеннями п.201.1 ст.201 ПК України встановлено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
За правилами п.201.10 ст.201 ПК України, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем);
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
ЗУ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» за №2118-ІХ від 3.03.2022р., що набув чинності 7.03.2022р., було доповнено пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX ПК України (із змінами, внесеними згідно із Законом №2142-ІХ від 24.03.2022р.), яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті 69.1. У випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платник податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасували воєнного стану в Україні. Однак, ЗУ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайної' стану» від 12 травня 2022р. за №2260-ІХ (надалі - Закон №2260), який набув чинності 27.05.2022р. (з дня, наступного за дня його опублікування), внесені зміни, зокрема, до пп.69.1 п.69 підрозділу розділу XX ПК України (далі - Кодекс), та доповнено підпунктом 69.11.
Вказаними змінами для платників податку на додану вартість, які мають можливість виконувати свої податкові обов`язки, встановлено нові строки виконання тих податкових обов`язків, які за загальними правилами повинні були бути виконані у лютому-травні 2022р., зокрема, реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування (далі - ПН/РК) Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРГІ11), подання податкової звітності, сплат податків і зборів.
Отже, платники ПДВ зобов`язані були до 15 липня 2022р. зареєструвати ЄРПН ПН/РК складені за операціями з постачання товарів/послуг здійсненими протягом лютого-травня 2022р..
Відповідно до п.112.8.9 ч.112.8 ст.112 ПК України, обставинами, що звільняють від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, є, зокрема, вчинення діяння (дії або бездіяльність) внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору).
Згідно ст.6 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» за №851-VI від 22.05.2003р., для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис.
Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.
В п.2 розділу ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №557 від 6.07.2017р. (надалі - Порядок), автор створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов`язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки, керуючись цим Порядком, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами).
Створення електронного документа завершується накладанням на нього кваліфікованого електронного підпису підписувача (підписувачів) та печатки (за наявності).
Автор має право отримати кваліфіковану електронну довірчу послугу у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
У відповідності до п.1,5 розділу ІІ Порядку, юридичні особи, самозайняті особи, податкові агенти, контролюючі органи, органи державної влади, органи місцевого самоврядування набувають статусу СЕД з дати приєднання до Договору, примірну форму якого визначено у додатку 1 до цього Порядку.
Приєднання до Договору здійснюється шляхом надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі (стандарті) з дотриманням вимог законодавства. Підтвердженням про приєднання автора до Договору є отримання автором відповідної квитанції про прийняття контролюючим органом такого документа.
Фізичні особи, які не є самозайнятими особами, автоматично вважаються СЕД та мають право подавати електронні документи до контролюючих органів виключно з використанням кваліфікованого електронного підпису.
Дія Договору та пов`язаних з ним Повідомлень припиняється за наявності однієї з таких підстав:
- отримання інформації від кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг про завершення строку чинності (або скасування) кваліфікованого сертифіката відкритого ключа керівника;
- отримання інформації з Єдиного державного реєстру про зміну керівника, сторони Договору.
Отже, при поданні податкових накладних, складених за період до 29.03.2022р. (дата призначення нового керівника) з метою уникнення порушення ст.6 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» необхідно було підписати документ особистим ключем попереднього керівника (тобто особою, що має право підпису на дату складення податкової накладної) та особистим ключем діючого керівника (тобто особою що має право підпису на момент подачі податкової накладної на реєстрацію), в іншому випадку буде отримана відмова щодо прийняття податкової накладної.
Так, як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи та поясненнями сторін під час апеляційного розгляду, що 29.03.2022р. відповідно до рішення загальних зборів учасників товариства позивача прийнято рішення про звільнення директора ОСОБА_1 та призначено нового директора ОСОБА_2 .
Відповідно до п.13 ч. 2 ст.13 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб ? підприємців та громадських формувань» від 15 травня 2003р. за №755-IV, в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про керівника юридичної особи.
Зі змісту ст.10 цього Закону випливає, що в разі зміни керівника юридичної особи до ЄДР мають бути внесені відповідні зміни.
Однак, згідно з Постановою КМУ за №209 від 6.03.2022р. (зі змінами) «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану» були введені обмеження проведення реєстраційних дій. Зокрема, відповідно до інформації, розміщеної на офіційному сайті Управління державної реєстрації Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) наведений перелік послуг, які було дозволено проводити Міністерством юстиції України, містив обмеження щодо підстав для державної реєстрації зміни керівника юридичної особи - лише у зв`язку з його смертю.
Аналогічна інформація також розміщена на офіційному сайті Одеської міської ради про перелік послуг, які було дозволено вчиняти Управлінню реєстрації.
Як вбачається із матеріалів справи, що 4.03.2022р. закінчився термін дії сертифіката особистого ключа електронного підпису попереднього керівника ОСОБА_1 . У зв`язку із введеними обмеженнями проведення реєстрації податкових накладних позивачу вдалося здійснити лише після повернення на посаду попереднього директора ОСОБА_1 28.03.2022р. для отримання ним дійсного особистого ключа електронного підпису, який він отримав 15.07.2022р..
Крім того, 14.07.2022р. позивач отримав позитивне рішення про невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості.
Враховуючи вищезазначені обставини, які були встановлені судом, у їх сукупності, а також те, що відповідно до Указу Президента України за №64/2022 від 24.02.2022п. на всій території України запроваджено воєнний стан, то судова колегія погоджується із висновком суду першої інстанції про те, що у товариства з об`єктивних підстав не було фактичної можливості своєчасно подати та зареєструвати податкові накладні, з причин, які не залежали від волі позивача.
При цьому, судова колегія звертає увагу на те, що наведені форс-мажорні обставини засвідчені Торгово-промисловою палатою України у листі за №2024/02.07.1 від 28.02.2022р..
Положеннями п.120-1.1 ст.120-1 ПК України передбачено, що порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість та розрахунків коригувань до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу, розмір якого залежить від кількості днів прострочення.
Отже, допущення платником податку податкового правопорушення щодо недотримання граничного строку реєстрації податкових накладних має наслідком застосування відповідальності у вигляді штрафу, розмір якого залежить від кількості пропущених днів реєстрації.
При цьому, необхідно враховувати, що відповідно до п.109.1 ст.109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Аналізуючи вищевказані приписи податкового законодавства, судова колегія вважає, що саме протиправність дїї/бездіяльності є обов`язковою умовою для визнання такої дії/бездіяльності правопорушенням.
Враховуючи вищевказане, судова колегія вважає, що для вирішення питання про наявність/відсутність підстав для застосування до платника податку відповідальності за затримку реєстрації податкових накладних необхідно встановити причини, що зумовили допущення такого пропуску, та перевірити чи вчинив платник податку усі залежні від нього дії з метою належного виконання податкового обов`язку щодо своєчасної реєстрації таких документів.
Беручи до уваги вищезазначені норми та встановлені обставини у даній справі, які зумовили несвоєчасну реєстрацію спірних накладних, судова колегія зазначає, що допущення несвоєчасної реєстрації податкових накладних позивачем у даному випадку не мало ознак протиправності з боку товариства та відбулося не з його вини.
При цьому, відповідно до встановлених обставин та наданих письмових пояснень представником товариства під час апеляційного розгляду, судовою колегією встановлено, що товариство дійсно добросовісно намагалося вчасно зареєструвати податкові накладні.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду (Касаційний адміністративний суд) від 26.03.2020р. по справі за №825/1700/18.
Що стоється своєчасності реєстрації податкових накладних за період з лютого по квітень 2022р., то судова колегія зазначає наступне.
За правилами п.11 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою КМУ від 29 грудня 2010р. за №1246 (надалі - Порядок), після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно- телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України: Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
Відповідно до п.13,14 наведеного Порядку за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
Згідно з п.3 Порядку, операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки податкових накладних припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем. Отже, квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної, в усіх без виключення випадках, при направлені платником податків податкових накладних для реєстрації має бути надіслана платнику податків до 20 години того ж дня.
Приписами п.201.10 ст.201 ПК України визначено, що якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, гака податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Тобто, якщо до 20 години операційного дня, в який платником податків було направлено податкові накладні для їх реєстрації, йому не було надіслано квитанцію, відповідні накладні вважаються зареєстрованими у той же день.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено під час апеляційного розгляду, що у період з лютого по квітень включно 2022р. товариство - 15.07.2022р. направило податкові накладні на реєстрацію в ЄРПН, проте квитанції про отримання вказаних накладних датуються 18.07.2022р..
Так, судова колегія вважає, що направлення на реєстрацію вказаних податкових накладних відбулась - 15.07.2022р., а не 18.07.2022р.. При цьому, вказане підтверджується роздруківкою файлів програмного забезпечення - програми «M.E.Doc».
Окрім того, оскільки до 20:00год. 15.07.2022р. квитанції про реєстрацію/відмову у реєстрації не надійшли на адресу товариства, то враховуючи приписи п.201.10 ПК України, судова колегія вважає, що вказані податкові накладні вважаються зареєстрованими саме 15.07.2022р..
На підставі приписів ЗУ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» від 13 грудня 2022р. за №2836-ІХ, що набув чинності 3.01.2023р., абз.3,4,9 пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України викладено в такій редакції: платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року. У разі звільнення платника податків від відповідальності з підстав, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, податкові повідомлення-рішення, якими були визначені йому штрафні (фінансові) санкції та/або пеня за несвоєчасне виконання податкових обов`язків, крім сплати податку на доходи фізичних осіб га/або військового збору, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, вважаються скасованими (відкликаними) з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України" (тобто з 20.11.2022р.).
Враховуючи усе вищевстановлено, судова колегія погоджується із висновком суду першої інстанції, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС в Одеській області від 30.11.2022р. за №10292/15-32-04-06 та від 15.03.2023р. за №4026/15-32-04- 06 є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, судова колегія вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
В доводах апеляційної скарги апелянт посилався на неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права. На думку судової колегії, викладені у скарзі доводи не дають підстав для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального чи порушення норм процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи по суті.
За таких обставин, судова колегія вважає, що рішення суду ухвалено з додержанням норм процесуального та матеріального права, а тому не вбачає підстав для його скасування.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.246,315,316 КАС України, колегія суддів,-
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області залишити без задоволення.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 травня 2023р. залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня отримання судового рішення.
Головуючий: Ю.М. Градовський
Судді: Т.М. Танасогло
Л.П. Шеметенко
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2023 |
Оприлюднено | 27.11.2023 |
Номер документу | 115149606 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Градовський Ю.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні