Справа № 491/1024/23
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 листопада 2023 року Ананьївський районний суд Одеської області
в складі: головуючої у справі судді Надєр Л.М.,
за участю секретаря судового засідання Рачкової І.В.,
за участю сторін по справі:
особи, відносно якої розглядається справа ОСОБА_1
прокурора Гурової І.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла від Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності за ст.1724 ч.2 Кодексу України про адміністративні правопорушення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 , виданий 18 березня 2014 року Ананьївським РС ГУДМС України в Одеській області, реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_2 , мешканки АДРЕСА_1 , працюючої на посаді завідувача сектору інформаційної політики апарату Ананьївської міської ради, протягом року не притягувалася до адміністративної відповідальності,
ВСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді завідувача сектору інформаційної політики апарату Ананьївської міської ради, будучи посадовою особою місцевого самоврядування VI категорії, являючись суб`єктом, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», порушила встановленні п.2 ч.1 ст.25 Закону України «Про запобігання корупції» обмеження щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, а саме входить до складу засновників та учасників товариства з обмеженою відповідальністю «Редакція газети «Вісті Ананьївщини» (код ЄДРПОУ: 02474328), чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, за яке передбачена відповідальність ч. 2 ст. 172-4 КУпАП.
За вказаним фактом відносно ОСОБА_1 складено протокол про адміністративне правопорушення від 29 серпня 2023 року №1651/2023 за ст.1724 ч.2 КУпАП.
ОСОБА_1 з`явилася на виклик суду та під час розгляду справи винною себе у вчиненні вказаного адміністративного правопорушення визнала повністю, щиро розкаюється.
Прокурор Любашівської окружної прокуратури Гурова І.М. в судовому засіданні підтримала складений відносно ОСОБА_1 протокол та зазначила, що в діях ОСОБА_1 дійсно є склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст.1724 ч.2 КУпАП, правопорушення є триваючим, оскільки на час складання протоколу ОСОБА_1 залишалася у складі засновників товариства з обмеженою відповідальністю «Редакція газети «Вісті Ананьївщини». Водночас, враховуючи те, що згідно матеріалів справи ОСОБА_1 у ТОВ «Редакція газети «Вісті Ананьївщини» ніяких доходів не отримала, то вона вважає, що ОСОБА_1 необхідно притягнути до адміністративної відповідальності та накласти адміністративне стягнення в межах санкції ст.1724 ч.2 КУпАП у виді штрафу без конфіскації отриманого доходу від такої діяльності.
В судовому засіданні були вивчені матеріали справи, з яких вбачається, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.1724 ч.2 КУпАП, підтверджується зібраними у справі доказами, а саме: протоколом про адміністративне правопорушення №1651/2023 від 29 серпня 2023 року; копією розпорядження міського голови Ананьївської міської ради №194 від 30 грудня 2020 року, згідно якого ОСОБА_1 з 01 січня 2021 року призначено на посаду завідувача сектору інформаційної політики апарату Ананьївської міської ради, а також присвоєно 13 ранг посадової особи місцевого самоврядування в межах шостої категорії посад; розпорядженням Ананьївського міського голови Ананьївської міської ради №08/к-2023 від 16 січня 2023 року про присвоєння ОСОБА_1 чергового рангу посадової особи місцевого самоврядування, відповідно до якої ОСОБА_1 з 16 січня 2023 року присвоєно 12 ранг посадової особи місцевого самоврядування в межах шостої категорії посад; попередженням ОСОБА_1 про обмеження, встановлені Законом України «Про запобігання корупції», яке ОСОБА_1 особисто підписала 04 січня 2023 року, посадовою інструкцією завідувача сектору інформаційної політики Ананьївської міської ради, з якою під особистий підпис ознайомилась ОСОБА_1 ; рішенням Ананьївської міської ради №71-VІІІ від 23 грудня 2020 року про затвердження Положення про сектор інформаційної політики апарату Ананьївської міської ради; положенням про сектор інформаційної політики апарату Ананьївської міської ради; відомостями з державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела доходів відносно ОСОБА_1 , згідно якого єдиним джерелом доходу ОСОБА_1 є заробітна плата в період з січня 2021 року по березень 2023 року; інформацією відносно ТОВ «Редакція газети «Вісті Ананьївщини», відповідно до якої згідно податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2021 рік ТОВ «Редакція газети «Вісті Ананьївщини» задекларовано дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку, у сумі 897000 гривень. Податкова звітність з податку на прибуток за 2022 рік ТОВ «Редакція газети «Вісті Ананьївщини» не надана. Схематичним зображенням структури власності ТОВ «Редакція газети «Вісті Ананьївщини» - ОСОБА_1 18%; витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, згідно якого серед засновників ОСОБА_1 ; рапортами працівників департаменту стратегічних розслідувань про виявлення з боку ОСОБА_1 факту вчинення нею адміністративного правопорушення, передбаченого ст.1724 ч.2 КУпАП.
Суд вважає, що дії ОСОБА_1 вірно кваліфіковані за ст.1724 ч.2 КУпАП, оскільки з матеріалів справи вбачається, що протягом року на ОСОБА_1 не було накладено адміністративне стягнення, передбачене ст.1724 КУпАП.
Відповідно до ст.1724 ч.2 КУпАП передбачена відповідальність за порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації) тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією отриманого доходу від такої діяльності.
У відповідності до ч.1 п.2 ст.25 Закону України «Про запобігання корупції» особам, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, забороняється входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді)), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України, крім випадку, передбаченого абзацом першим частини другої цієї статті.
Відповідно до п.1 п/п.«в» ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_1 є посадовою особою місцевого самоврядування.
Таким чином вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.1724 ч.2 КУпАП, повністю доведена підчас розгляду справи та наявними в матеріалах справи доказами.
Водночас суд вважає, що на ОСОБА_1 буде достатнім накладення адміністративного стягнення у виді штрафу в межах санкції ст.1724 ч.2 КУпАП, без конфіскації отриманого доходу, оскільки відповідно до листа директора ТОВ «Редакція газети «Вісті Ананьївщини» від 31 жовтня 2023 року №16 ОСОБА_1 прибутку/доходу у вказаному ТОВ за період 2021, 2022 роки та за два квартали 2023 року не мала (а.с.96), також вказаний факт підтверджується відомостями з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору станом на 21 листопада 2023 року, згідно яких ОСОБА_2 в період з першого по четвертий квартал 2020 року отримувала доходи від ТОВ «Редакція газети «Вісті Ананьївщини» у виді заробітної плати, однак в подальшому від вказаної організації ОСОБА_1 будь-які доходи не отримувала (а.с.96-98).
Статтею 33 КУпАП передбачено, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, крім випадків накладення стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксованому в автоматичному режимі.
Відповідно до ст.401 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Згідно п.5 ч.2 ст.4 Закону України «Про судовий збір», у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення підлягає сплаті судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
При цьому, частиною 1 статті 4 Закону України «Про судовий збір» визначено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» установлено у 2023 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для працездатних осіб з 1 січня 2023 року у розмірі 2684 гривні.
З наведеного вбачається, що у 2023 році у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, має бути стягнено судовий збір у розмірі 536,80 гривень (2684 гривень * 0,2 = 536,80 гривні).
Обставиною, яка пом`якшує відповідальність ОСОБА_1 згідно зі ст.34 КУпАП, є визнання вини, щире каяття.
Обставин, які обтяжують вину ОСОБА_1 , відповідно до положень п.6 ст.35 КУпАП, при розгляді справи не встановлено.
Враховуючи особу ОСОБА_1 , обставини скоєного нею правопорушення, ступінь вини та майновий стан, є всі підстави для притягнення її до адміністративної відповідальності та накладення на неї адміністративного стягнення у межах санкції ст.1724 ч.2 КУпАП у виді штрафу.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 33, 401, ст.1724 ч.2, 221, 283, 284 КУпАП,
ПОСТАНОВИЛА:
Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 , виданий 18 березня 2014 року Ананьївським РС ГУДМС України в Одеській області, реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_2 , мешканку АДРЕСА_1 , винною у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого ст.1724 ч.2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 5100 гривень.
Реквізити для сплати штрафу: Розрахунковий рахунок: UA148999980313050106000015634. Код класифікації доходів бюджету: 21081100, Найменування коду класифікації доходів бюджету: Адміністративні штрафи та інші санкції, Банк отримувача: Казначейство України(ел. адм. подат.). Код банку (МФО): 899998, Отримувач: ГУК в Од.обл./м.Ананьїв/21081100, Код отримувача (ЄДРПОУ): 37607526.
Роз`яснити, що відповідно до положень ст.ст. 307, 308 КУпАП, штраф має бути сплачений не пізніше як через 15 днів з дня отримання копії постанови, а у разі її оскарження не пізніше як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення. У разі несплати штрафу у строк, зазначений вище, у порядку примусового виконання постанови стягується подвійний розмір призначеного штрафу.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в розмірі 536 гривень 80 копійок.
Реквізити для сплати судового збору: Отримувач коштів ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106 Код отримувача (код за ЄДРПОУ)37993783, Банк отримувача Казначейство України (ЕАП). Рахунок отримувача UA908999980313111256000026001, Код класифікації доходів бюджету22030106, Призначення платежу*;101;
Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, за винятком постанов про застосування стягнення, передбаченого статтею 32 або 32-1 цього Кодексу.
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 7 та частиною першою статті 287 цього Кодексу. Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено.
Апеляційна скарга подається до відповідного апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову.
Суддя: Надєр Л.М.
Постанова вступила в законну силу „___
Суд | Ананьївський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2023 |
Оприлюднено | 27.11.2023 |
Номер документу | 115149974 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності |
Адмінправопорушення
Ананьївський районний суд Одеської області
Надєр Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні