Ухвала
від 13.09.2023 по справі 757/40370/23-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/40370/23-к

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 вересня 2023 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1

при секретарі ОСОБА_2

за участю: слідчого ОСОБА_3

захисника ОСОБА_4

підозрюваного ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого в ОВС Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №42021110000000182 від 08.07.2021 року, -

В С Т А Н О В И В :

12 вересня 2023 року до провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання старшого слідчого в ОВС Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_3 , погоджене заступником Генерального прокурора ОСОБА_6 , про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №42021110000000182 від 08.07.2021 року за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 366 КК України, до 6 місяців.

В обґрунтування клопотання зазначено, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42021110000000182, зареєстрованому в ЄРДР 08.07.2021 за підозрою ОСОБА_5 за ч. 2 ст. 366 КК України та за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 3 ст. 209 та ч. 5 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що у зв`язку з епідемією короновірусної хвороби з весни 2020 року в Україні діє спрощений режим закупівель товарів та послуг, які необхідні для боротьби зі спалахами короновірусної хвороби COVID-19. Постановою Кабінету Міністрів України від 20.032020 № 224 дозволено медичним закладам проводити закупівлі без конкурсних торгів (аукціону), але з обов`язковим відображенням процедури закупівлі в електронній системі Прозоро всієї інформації про закупівлю.

Це надало змогу, службовим особам окремих товариств за попередньою змовою із службовими особами закладів охорони здоров`я - замовниками товарів, зловживаючи своїм службовим становищем, заволодіти державними коштами шляхом завищення вартості цих товарів, постачання товарів не належної якості та/або технічним характеристикам.

Так, в період з 28.12.2020 по 29.12.2020 ТОВ «АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП» (код ЄДРПОУ 38865928) на підставі відповідних договорів (укладених з департаментами охорони здоров`я обласних державних адміністрацій, а саме Київської, Донецької, Херсонської, Дніпропетровської, Миколаївської, Волинської та комунальними підприємствами Кіровоградської, Світловодської, Знамянської, Олександріївської лікарень) та специфікацій до них поставило до 12 закладів охорони здоров`я України 49-ть апаратів ультразвукової діагностики (ДК 021:2015 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини - Апарат ультразвукової діагностики - Апарат УЗД з набором датчиків), виробництва Siemens Medical Solutions USA, Inc, на загальну суму 86 700 000 грн.

Згідно специфікацій, частина Апаратів ультразвукової діагностики поставлялася за ціною 1 700 000 грн., а частина за ціною 1 900 000 грн.

Разом з цим встановлено, що вказаний товар ввезено на митну територію України на загальну суму 26 000 000 грн.

У кримінальному провадженні призначено та отримано висновок судової товарознавчої експертизи від 24.01.2022 № СЕ-19/111-21/50741-ТВ, відповідно до якої ринкова вартість одного Апарат ультразвукової діагностики - Апарат УЗД з набором датчиків), виробництва Siemens Medical Solutions USA, Inc складає 1 123 666,67 грн., що на 576 333 (різниця від 1 700 000 грн.) та на 708 333 грн. (різниця від 1 900 000 грн.) менше ніж було поставлено ТОВ «АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП».

Загальна сума збитків, завданих державі, складає приблизно 31 640 333 грн.

Таким чином, в діях службових осіб ТОВ «АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП» за попередньою змовою з службовими особами відповідних закладів охорони здоров`я вбачаються факти заволодіння державними коштами, які виділялися на закупівлю товарів спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів епідемії та пандемії короно вірусної хвороби COVID-19, шляхом значного завищення вартості ціни на ці товари та не відповідності медико-технічним вимогам, що спричинило збитків державі на загальну суму 31 640 333 грн, що підпадає під ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Разом з цим встановлено, що проведення закупівлі вказаного медичного обладнання саме у ТОВ «АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП» забезпечив ОСОБА_5 , який був призначений директором Департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації ОСОБА_7 уповноваженою особою з проведення вказаних закупівель.

Також, ОСОБА_5 діючи умисно, з корисливих мотивів, з метою прикриття своїх злочинних дій і надання їм вигляду законності, а також з метою забезпечення проведення закупівлі вказаного медичного обладнання у ТОВ «АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП» по цінам, значно вищими від ринкових, на порушення наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 склав та підписав офіційний документ, щодо визначення замовником очікуваної вартості: «Щодо проведення моніторингу цін на закупівлю ДК 021:2015 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини - Апарат ультразвукової діагностики - Апарат УЗД з набором датчиків», до якого вніс завідомо неправдиві відомості, а саме про нібито наявність у системі Prozorro закупівлі, переможцем яких визначено ТОВ «АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП» на обладнання ДК 021:2015 33110000-4 Візуалізаціне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини - Апарат ультразвукової діагностики - Апарат УЗД з набором датчиків з визначеними вищезазначеними документами медико-технічними вимогами.

Крім того, у вказаному офіційному документів ОСОБА_5 вказав, що розглянув цінові пропозиції ТОВ «АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП» - 1 900 000 грн та ТОВ «Астріум» - 1 900 000 грн.

Досудовим розслідуванням установлено, що на адресу ТОВ «Астріум» не надходив від Департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації, у тому числі від уповноваженої особи ОСОБА_5 , запит на комерційну пропозицію (письмовий запит цінової пропозиції) у тому числі на електронну пошту, щодо участі у закупівлі ДК 021:2015: 33110000-4 - Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини - Апарат ультразвукової діагностики - Апарат УЗД з набором датчиків, та ТОВ «Астріум» ненадавало такої комерційної пропозиції вказаній установі.

Таким чином, відомості, як зазначив ОСОБА_5 у офіційному документі: «Щодо проведення моніторингу цін на закупівлю ДК 021:2015 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини - Апарат ультразвукової діагностики - Апарат УЗД з набором датчиків», щодо розгляду цінової пропозиції ТОВ «Астріум» є завідомо недостовірними, так як такої комерційної пропозиції вказане товариство уповноваженій особі з проведення закупівель ОСОБА_5 не надавало.

27.02.2023 отримано довідку спеціаліста, щодо проведення аналізу на предмет дотримання вимог законодавства у сфері закупівлі ДК 021:2015 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини - Апарат ультразвукової діагностики - Апарат УЗД з набором датчиків, проведеної уповноваженою особою Департаментом охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації ОСОБА_5 переможцем яких визнано ТОВ «АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП».

Висновком спеціаліста установлено порушення вимог законодавства уповноваженою особою ОСОБА_5 , що призвело до завищення ціни придбаного державною установою медичного обладнання.

Таким чином, уповноваженою особою ОСОБА_5 Департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації порушено наказ Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 в частині формування очікуваної вартості предмета закупівлі в закупівлі UA-2020-12-28-004446-a.

Складання та видача офіційного документу: «Щодо проведення моніторингу цін на закупівлю ДК 021:2015 33110000-4 Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини - Апарат ультразвукової діагностики - Апарат УЗД з набором датчиків» уповноваженою особою з проведення закупівель ОСОБА_5 забезпечило визначення постачання вказаного медичного обладнання ТОВ «АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП», що спричинило збитків державі в особі Департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації на загальну суму 8 543 333,4 грн.

15.05.2023 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю м. Луганськ, громадянину України, зареєстрованому за адресою: АДРЕСА_1 , який проживає за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимому, повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 366 КК України.

Підозра ОСОБА_5 обґрунтовується доказами, які сторона обвинувачення здобула у порядку та у спосіб, передбачені законодавством, зокрема:

-матеріалами Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про вчинення кримінальних правопорушень, щодо заволодіння державних коштів;

-допитом свідка керівника ТОВ «Астріум» в якому він викриває злочинні дії уповноваженої особи ОСОБА_5

-документами, вилучених під час тимчасового доступу в Департаменті охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації;

-довідкою спеціаліста щодо правомірності дій уповноваженої особи Департаменту охорони здоров`я Київської обласної державної адміністрації ОСОБА_5

-тимчасовими доступами в банківських установах щодо відкриття/закриття рахунків та рух коштів по рахунках ТОВ «АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП»;

-протоколом огляду руху коштів по рахунках ТОВ «АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП»;

-висновком судової товарознавчої експертизи, якою встановлено завищення вартості поставленого ТОВ «АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП» медичного обладнання на загальну суму 31 640 333грн.

-документами, предметами та речами, вилучених під час проведення обшуків в офісних приміщеннях ТОВ «АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП» та за місцем проживання причетних осіб;

-протоколом огляду мобільних телефонів, вилучених під час обшуку за місцем проживання ОСОБА_8 ;

- іншими доказами в їх сукупності.

Отже, ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), за скоєння якого передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк до п`яти років.

14.08.2023 ухвалою Печерського районного суду міста Києва строк досудового розслідування продовжено до 15.09.2023.

Враховуючи викладене, строк досудового розслідування у кримінальному провадженні спливає 15.09.2023, однак закінчити його до вказаної дати не можливо у зв`язку з складністю провадження та необхідністю виконати ряд слідчих та процесуальних дій, а саме:

- провести судову економічну експертизу;

-провести тимчасові доступи до документів в медичних закладах, щодо проведення закупівель медичного обладнання у ТОВ «АРТЕК МЕДІКАЛ ГРУП»;

-за результатами проведених тимчасових доступів провести судово-почеркознавчі експертизи;

-завершити проведення ревізії Державною аудиторською службою щодо законності проведення закупівель у одного учасника медичного обладнання;

-провести тимчасовий доступ до документів в Міністерстві охорони здоров`я України;

-залучити відповідних спеціалістів у сфері володіння знаннями з відповідності медичного обладнання медико-технічним вимогам, для отримання відомостей, які мають значення для кримінального провадження;

-на підставі забраних матеріалів, вирішити питання про повідомлення причетним особам повідомлення про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, щодо заволодіння державними коштами;

-обрати вказаним особам відповідні запобіжні заходи;

-систематизувати матеріали кримінального провадження, провести огляди вилучених документів, систематизувати та скласти описи матеріалів кримінального провадження;

-оголосити стороні захисту та потерпілому про закінчення досудового розслідування та ознайомити з матеріалами кримінального провадження;

-виконати інші слідчі (розшукові) та процесуальні дії, необхідність у проведенні яких виникне під час розслідування;

-скласти реєстр матеріалів досудового розслідування та обвинувальний акт.

Проведення зазначених слідчих (розшукових) та процесуальних дій та їх результати мають суттєве значення для встановлення фактичних обставин вчинених злочинів, повноти судового розгляду та забезпечення виконання завдань кримінального провадження. У той же час не проведення цих слідчих та процесуальних дій може негативно позначитися на повноті досудового розслідування.

Враховуючи те, що провадження є особливо складним, закінчити в межах встановлених строків досудового розслідування неможливо, оскільки не виконані всі необхідні та можливі слідчі (розшукові) і процесуальні дії, а тому для їх проведення необхідно продовжити строк досудового розслідування до шести місяців.

У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, просив продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42021110000000182 від 08.07.2021 року за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 366 КК України, до шести місяців, посилаючись на викладені у клопотанні обставини.

Захисник та підозрюваний заперечували проти задоволення клопотання, посилаючись на невиконання слідчих розшукових дій у межах розумних строків. Просили відмовити у задоволенні клопотання.

Заслухавши пояснення сторін кримінального провадження, дослідивши клопотання та додані до нього документи, слідчий суддя дійшов такого висновку.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить вісімнадцять місяців у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Відповідно до ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.

Конституційний Суд України в рішенні у справі про розгляд судом окремих постанов слідчого від 30 січня 2003 року вказав, що поняття «розумний строк досудового слідства» є оціночним, тобто таким, що визначається у кожному конкретному випадку з огляду на сукупність усіх обставин вчинення і розслідування злочину (злочинів). Визначення розумного строку досудового слідства залежить від багатьох факторів, включаючи обсяг і складність справи, кількість слідчих дій, число потерпілих та свідків, необхідність проведення експертиз та отримання висновків тощо. Обов`язковість урахування цілого ряду конкретних обставин справи при визначенні розумності строку зумовила також необхідність вироблення Європейським судом переліку взаємопов`язаних критеріїв. Згідно з практикою Європейського суду розумність тривалості провадження повинна визначатись з урахуванням відповідних обставин справи та з огляду на такі критерії, як, зокрема, складність справи, поведінка заявника, а також органів влади, пов`язаних зі справою (рішення у справах «Пелісьє і Сассі проти Франції» та «Філіс проти Греції»).

Слідчим у клопотанні та прокурором у судовому засіданні доведено, що на даний час завершити досудове розслідування не представляється можливими, у зв`язку з тим, що потрібно провести ряд слідчих дій, зазначених в клопотанні.

Вищевказані слідчі дії є необхідними для повного, всебічного та об`єктивного розслідування кримінального правопорушення та дослідження обставин вчинення кримінального правопорушення.

При цьому, слідчий суддя зауважує, що вимоги щодо проведення розслідування не є обов`язком досягнення результату, але обов`язком вжиття заходів. Іншими словами, державні органи повинні вживати усіх розумних і доступних їм заходів для забезпечення збирання доказів, що стосуються події, включаючи, серед іншого, висновки судових експертиз та інше.

З огляду на викладене, враховуючи ступінь тяжкості та складності злочину, а також те, що органу досудового розслідування необхідно провести значний ряд слідчих дій, слідчий суддя вважає за доцільне клопотання задовольнити та продовжити строк досудового розслідування по кримінальному провадженні №42021110000000182 від 08.07.2021 року, до шести місяців, тобто до 15.11.2023 року.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст.219, 294, 295-1, 309 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В :

Клопотання - задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному проваджені №42021110000000182 від 08.07.2021 року за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 366 КК України до шести місяців, тобто до 15.11.2023 року включно.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.09.2023
Оприлюднено27.11.2023
Номер документу115171929
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —757/40370/23-к

Ухвала від 13.09.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Матійчук Г. О.

Ухвала від 13.09.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Матійчук Г. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні