Придніпровський районний суд м.Черкаси
Справа № 711/8573/23
Номер провадження 1-кс/711/2424/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23листопада 2023року м. Черкаси
Слідчий суддя Придніпровського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1
з участю секретаря судового засідання - ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Черкаси клопотання старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , погодженого прокурором Черкаської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Центрального регіону ОСОБА_4 , по кримінальному провадженню №42023252220000047, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 18.08.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, -
В С Т А Н О В И В :
Старший слідчий в ОВС СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Придніпровського районного суду м. Черкаси з клопотанням, погодженого прокурором Черкаської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Центрального регіону ОСОБА_4 , по кримінальному провадженню №42023252220000047, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 18.08.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів, що перебувають у володінні КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Черкаськоїміської радита які містять охоронювану законом таємницю.
В обґрунтування клопотання зазначено, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Черкаській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023252220000047 від 18.08.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України.
Під час досудового розслідування отримано відомості про можливе функціонування на території Черкаської області, починаючи з 24 лютого 2022 року і по даний час, незаконної схеми по ухиленню громадян від призову на військову службу під час загальної мобілізації, до реалізації якої можливо причетні посадові особи закладів та установ Черкаської області, а саме: медико-соціальних експертних комісій, військово-лікарських комісій, ІНФОРМАЦІЯ_2 , які діючи за передньою змовою між собою та зловживаючи своїм службовим становищем, з мотивів отримання неправомірної вигоди, приймають рішення в інтересах осіб, які намагаються ухилитися від військової служби.
Механізм злочинної діяльності полягає в наступному. Особа, яка намагається ухилитися від проходження військової служби, без законних на те підстав, отримує в закладі медико-соціальної експертної комісії висновок щодо встановлення групи інвалідності, який у подальшому використовується при проведенні медичного огляду військово-лікарськими комісіями, на підставі якого приймається рішення про непридатність до військової служби за станом здоров`я та подальше виключення з військового обліку у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки.
Так встановлено, що Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 за №2102-ІХ затверджено ІНФОРМАЦІЯ_3 від 24.02.2022 за №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», яким в Україні введено воєнний стан із 05 год. 30 хв. 24.02.2022 строком на 30 діб та який у подальшому неодноразово продовжувався, а востаннє, з 05 години 30 хвилин 18 серпня 2023 року строком на 90 діб ІНФОРМАЦІЯ_4 від 26.07.2023 за №451/2023, затвердженим Законом України від 27.07.2023 №3275-ІХ.
Указом Президента України №69/2022 від 24.02.2022 в Україні оголошено та проводилась загальна мобілізація строком на 90 діб, яка у подальшому неодноразово продовжувалася, а востаннє з 20 травня 2023 року строком на 90 діб Указом Президента України від 1 травня 2023 року №255/2023, затвердженим Законом України від 02.05.2023 №3058-ІХ.
Положення ст.1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» визначають, що військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення, посади в яких комплектуються військовослужбовцями.
Виконання військового обов`язку громадянами України забезпечують державні органи, органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до законів України військові формування, підприємства, установи та організації незалежно від підпорядкування і форм власності в межах їх повноважень, передбачених законом, та районні (об`єднані районні), міські (районні у містах, об`єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя.
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» Збройні Сили України та інші військові формування комплектуються військовослужбовцями шляхом призову громадян України на військову службу та прийняття громадян України на військову службу за контрактом.
Пунктом 6ст.37Закону визначено,що виключеннюз військовогообліку увідповідних районних(міських)територіальних центрахкомплектування тасоціальної підтримкипідлягають громадяниУкраїни,які визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку.
Відповідно до вимог абз.3 ч.1 ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов`язані визнані в установленому порядку особами з інвалідністю або відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров`я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії).
Відповідно до п.п. 1.1, 1.2. глави 1 розділу I «Положення про військово-лікарську експертизу у Збройних ІНФОРМАЦІЯ_5 », затвердженого наказом ІНФОРМАЦІЯ_6 №402 від 14.08.2008 (надалі - Положення), військово-лікарська експертиза визначає придатність за станом здоров`я до військової служби призовників, військовослужбовців та військовозобов`язаних. Військово-лікарська експертиза - це медичний огляд допризовників, призовників, військовослужбовців та членів їхніх сімей, військовозобов`язаних, офіцерів запасу, які призиваються на військову службу за призовом.
Пункти 2.1, 2.2, 2.6.1 глави 2 розділу I Положення передбачають, що для проведення військово-лікарської експертизи створюються військово-лікарські комісії (далі - ВЛК), штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі).
Штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі) ВЛК (лікарсько-льотні комісії (далі - ЛЛК)) приймають постанови. Постанови ВЛК (ЛЛК) оформлюються свідоцтвом про хворобу, довідкою військово-лікарської комісії, протоколом засідання військово-лікарської комісії з визначення причинного зв`язку захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв у колишнього військовослужбовця.
Штатні ВЛКє військово-медичнимиустановами.До штатнихВЛК належать: ІНФОРМАЦІЯ_7 (далі - ІНФОРМАЦІЯ_8 ), ВЛК регіону, ВЛК евакуаційного пункту, ВЛК пересувної госпітальної бази.
До позаштатнихпостійно діючихВЛК ( ІНФОРМАЦІЯ_9 )належать: госпітальніВЛК; гарнізонніВЛК; ЛЛК; ВЛКвисокомобільних десантнихвійськ; ВЛКвійськових комісаріатів; ВЛКтериторіального центрукомплектування (далі-ВЛК ТЦК); ВЛК цивільного лікувального закладу з правами госпітальної ВЛК.
Згідно пункту 1.1 глави 1 розділу II Положення, медичний огляд включає в себе вивчення та оцінку стану здоров`я і фізичного розвитку громадян на момент огляду в цілях визначення ступеня придатності до військової служби.
Пунктами 3.1, 3.5. глави 3 розділу II Положення визначено, що медичний огляд військовозобов`язаних проводиться за рішенням військового комісара ВЛК військових комісаріатів.
До початку огляду військовий комісаріат на всіх військовозобов`язаних отримує дані із психоневрологічних, протитуберкульозних, шкірно-венеричних диспансерів, наркологічних закладів (на тих, що перебувають на обліку у вказаних диспансерах, закладах, - витяг з історії хвороби), на осіб, що визнані інвалідами, - дані з органів соціального забезпечення, також медичну картку амбулаторного хворого (облікова форма МОЗ України № 025) з поліклінік та медико-санітарних частин за місцем проживання, роботи або навчання.
Зазначені документи з відомостями із вищевказаних диспансерів (закладів), а на офіцерів і прапорщиків (мічманів) запасу також особові справи військовий комісаріат до початку огляду подає для вивчення у ВЛК.
Згідно глави 22 розділу II Положення, Дані про тих, хто пройшов медичний огляд, діагноз та постанова ВЛК про ступінь придатності до військової служби та про причинний зв`язок записуються в Книгу протоколів засідань ВЛК (ЛЛК).
Крім того, діагноз та постанови ВЛК записуються:
в) на військовозобов`язаних, резервістів - у Картку амбулаторного обстеження та медичного огляду, а зміст постанови комісії, крім того, - у військовий квиток та облікову картку. На офіцерів запасу, визнаних ВЛК непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку, а також на військовозобов`язаних, резервістів, які знаходяться на зборах та визнані непридатними до подальшого проходження зборів, складається Свідоцтво про хворобу.
У воєнний час свідоцтво про хворобу, довідка ВЛК на всіх оглянутих осіб складається у двох примірниках.
Таким чином, внаслідок системного аналізу норм указаних нормативних актів встановлено, що однією з підстав звільнення з військової служби та відстрочки від мобілізації є неможливість її проходження за станом здоров`я. Основним документом, що підтверджує таку неможливість проходження служби є висновок ВЛК, який складається на підставі медичного огляду, розпочатого за рішенням військового комісара, до початку якого останній отримує на осіб, що визнані інвалідами дані з органів соціального забезпечення, а також медичну картку амбулаторного хворого (облікова форма МОЗ України № 025) з поліклінік та медико-санітарних частин за місцем проживання, роботи або навчання.
22.08-23.08.2023 в приміщенні КЗ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » проведено обшук, в ході якого вилучено медико-експертні справи на осіб, яким встановлено групи інвалідності у 2022-2023 роках. Серед інших вилучено медико-експертну справу №10-27 щодо встановлення ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , 2 групи інвалідності 09.08.2022. Згідно матеріалів медико-експертної справи ОСОБА_5 , які стали підставою для висновку експертизи, останній проходив лікування в КНП « ІНФОРМАЦІЯ_12 » в умовах стаціонару у період з 08.02.2022 по 10.02.2022 з діагнозом: S82.8 Закритий трьохщиколотковий перелом кісток лівої гомілки з вивихом стопи; та у період з 01.07.2022 по 12.07.2022 з діагнозом: M19.1 Післятравматичний деформуючий артроз правого гомілковостопного суглобу 3 ст. S82.8 Консолідований трьохщиколотковий перелом кісток лівої гомілки з наявністю металофіксаторів. Крім того, ОСОБА_5 у період з 20.05.2022 по 31.05.2022 проходив лікування в КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Черкаської міської ради з діагнозом: G45.0 - синдром вертебробазилярної артеріальної системи. М51.0 - ураження міжхребетних дисків поперекового і інших відділів з мієлопатією. М42.12 - остеохондроз хребта у дорослих, шийний відділ.
Слідчий вказує, що на теперішній час з метою повного, неупередженого розслідування кримінального провадження, перевірки обґрунтованості висновку медико-соціальної експертизи щодо встановлення ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , 2 групи інвалідності, виникла необхідність у дослідженні медичних документів, що складалися під час проходження лікування в умовах стаціонару ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , в КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Черкаської міської ради з діагнозом: G45.0 - синдром вертебробазилярної артеріальної системи. М51.0 - ураження міжхребетних дисків поперекового і інших відділів з мієлопатією. М42.12 - остеохондроз хребта у дорослих, шийний відділ, у період з 20.05.2022 по 31.05.2022, а саме: медичної картки стаціонарного хворого, у тому числі щоденникові записи лікуючого лікаря, листки призначень, епікризи, документи, складені за результатами оглядів та консультацій хворого лікарями-спеціалістами, результати аналізів, рентгенівські знімки, результати проведення комп`ютерної томографії, магнітно-резонансної томографії, інших досліджень, що проводились в ході лікування, копії журналів, що підтверджують проведення відповідних оглядів, досліджень та інших медичних процедур.
Вказана документація знаходиться у володінні КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Черкаської міської ради (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ).
В судове засідання слідчий та прокурор не з`явилися. Слідчий ОСОБА_3 подав до суду заяву про розгляд клопотання за його відсутності та без фіксації судового розгляду технічними засобами. Разом з цим, просив задовольнити подане клопотання на підставі наведеного обґрунтування та з урахуванням доданих доказів.
На підставі ч.2 ст.163 КПК України, враховуючи клопотання слідчого, судове засідання проводилося без участі представника КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Черкаської міської ради.
Положеннями ч.4 ст.107 КПК України визначено, що у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
За вказаних обставин, слідчий суддя повважав за можливе розгляд клопотання проводити у відсутність учасників справи та без фіксування судового процесу за допомогою технічних засобів.
Дослідивши клопотання слідчого та долучені до нього матеріали, слідчий суддя дійшов до наступних висновків.
За змістом ст.131 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів є заходами забезпечення кримінального провадження і застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Згідно з вимогами ст.132 КПК України, застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, дізнавач, прокурор не доведе, що:
1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження;
2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, дізнавача, прокурора;
3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, дізнавач, прокурор звертається із клопотанням.
Відповідно до положень ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Згідно з п.2 ч.1 ст.162 КПК України, до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належать зокрема відомості, які можуть становити лікарську таємницю.
Відповідно до положень ч.5, ч.6 ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:
1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;
2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;
3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Частиною 7 статті 163 КПК України визначено, що слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей, документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей та документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Положеннями статті 91 КПК України визначено, що у кримінальному провадженні підлягають доказуванню, зокрема: 1) подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення); 2) винуватість обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, форма вини, мотив і мета вчинення кримінального правопорушення; 3) вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, а також розмір процесуальних витрат.
Доказування полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів з метою встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження.
Згідно з вимогами ч.1 ст.92 КПК України, обов`язок доказування обставин, передбачених статтею 91 цього Кодексу, за винятком випадків, передбачених частиною другою цієї статті, покладається на слідчого, прокурора та, в установлених цим Кодексом випадках - на потерпілого.
Сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, відповідно до ч.2 ст.93 КПК України, шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до положень ст.84 КПК України, доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.
Процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.
Норми ст.98 КПК України передбачають, що речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення
Документи є речовими доказами, якщо вони містять ознаки, зазначені в частині першій цієї статті.
У відповідності до положень ст.99 КПК України, документом є спеціально створений з метою збереження інформації матеріальний об`єкт, який містить зафіксовані за допомогою письмових знаків, звуку, зображення тощо відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.
Сторона кримінального провадження, потерпілий, представник юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, зобов`язані надати суду оригінал документа. Оригіналом документа є сам документ, а оригіналом електронного документа - його відображення, якому надається таке ж значення, як документу.
Згідно з ч.2 ст.100 КПК України, речовий доказ або документ, наданий на підставі судового рішення, зберігається у сторони кримінального провадження, якій він наданий.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчим суддею встановлено, що слідчими СУ ГУНП в Черкаській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023252220000047, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 18.08.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, що підтверджується витягом з Єдиного реєстру досудових розслідувань.
Аналіз доданих до клопотання документів, дають достатньо підстав вважати, що відбулися події, які підпадають під ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України
За таких обставин, враховуючи вищевикладене, на думку слідчого судді, документи які перебувають у володінні КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Черкаськоїміської ради та до яких слідчий просить надати тимчасовий доступ, мають суттєвезначення длявстановлення обставинподії вчиненнякримінального правопорушення, можуть бути використані в якості доказів, можуть підтвердити або спростувати обставини, що є предметом досудового розслідування та на підставі цих відомостей можливо встановлення особу/осіб, причетних до вчинення вказаного кримінального правопорушення.
Враховуючи те, що на теперішній час вищевказані документи неможливо отримати іншим способом, слідчий суддя вважає, що в даному випадку потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання, про який ідеться в клопотанні, а тому клопотання слідчого, про тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Черкаської міської ради, підлягає до задоволення.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 21, 84, 91, 92, 98, 99, 100, 131, 132, 159, 162-164, 309 КПК України, слідчий суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , погодженого прокурором Черкаської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Центрального регіону ОСОБА_4 , по кримінальному провадженню №42023252220000047, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 18.08.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю задовольнити.
Надати дозвіл старшим слідчим СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 на тимчасовий доступ до документів, що знаходяться у володінні КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Черкаської міської ради (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ), з можливістю вилучення завірених копій медичних документів, що складалися під час проходження лікування в умовах стаціонару ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , в КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Черкаської міської ради у період з 20.05.2022 по 31.05.2022, серед яких: медична картка стаціонарного хворого, у тому числі щоденникові записи лікуючого лікаря, листки призначень, епікризи, документи, складені за результатами оглядів та консультацій хворого лікарями-спеціалістами, результати аналізів, рентгенівські знімки, результати проведення комп`ютерної томографії, магнітно-резонансної томографії, інших досліджень, що проводились в ході лікування, копії журналів, що підтверджують проведення відповідних оглядів, досліджень та інших медичних процедур.
Строк дії ухвали - до 23 грудня 2023 року включно.
Роз`яснити відповідальним посадовим особам КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Черкаської міської ради, що відповідно до вимог ст.166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей та документів.
Ухвала остаточна і оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Придніпровський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2023 |
Оприлюднено | 26.04.2024 |
Номер документу | 115178673 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Придніпровський районний суд м.Черкас
Константин В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні