ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 вересня 2010 р.
Справа № 2-а-2040/09/2170
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Василенко Г.Ю.,
розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом прокурора Цюрупинського району в інтересах держави в особі Херсонського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до закритого акціонерного товариства "Будівельник" про стягнення штрафних санкцій,
встановив:
Прокурор Цюрупинського району Херсонської області діючи в інтересах держави в особі Херсонського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку України (далі по тексту Комісія або позивач) звернувся до суду із адміністративним позовом до закритого акціонерного товариства «Будівельник»(далі по тексту відповідач або ЗАТ) про стягнення штрафних санкцій у розмірі 2550 грн.
21 вересня 2010 року до суду від прокурора та представника позивача надійшли заяви про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач у судове засідання не з’явився, заперечення на позов не надав, про час, дату та місце слухання справи був повідомлений належним чином.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цієї статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
За таких обставин суд приходить до висновку про можливість слухати справу в порядку письмового провадження.
Відповідно до змісту позову постановою Комісії від 12.12.2007 року, №279-ХЕ за ненадання річного звіту емітента за 2006 рік на ЗАТ накладено санкцію-штраф у розмірі 850 грн.; постановою Комісії від 19.02.2008 року, №42-ХЕ за ухилення від виконання розпорядження від 12.12.2007 р., №161-ХЕ на ЗАТ накладено санкцію-штраф у розмірі 850 грн.; постановою Комісії від 05.08.2008 року, №279-ХЕ за ненадання річного звіту емітента за 2007 р. за ЗАТ накладено санкцію-штраф у розмірі 850 грн., а всього накладено штрафних санкцій у розмірі 2550 грн. Зазначена сума штрафів відповідачем добровільно несплачена, у зв’язку з чим просили її стягнути у судовому порядку.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи із наступного.
ЗАТ зареєстровано як юридична особа 30.07.1998 року.
В розумінні ст.2 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»від 23.02.2006 року, №3480- IV (далі по тексту Закон №3480- IV) ЗАТ є емітентом (учасником фондового ринку), тобто особою, яка від свого імені розміщує емісійні цінні папери та бере на себе зобов’язання щодо них перед їх власниками.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ст.47 Закону №3480-IV державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, а також інші державні органи у межах своїх повноважень, визначених законом.
Статтею 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»від 30.10.1996 року, №448/96-ВР (далі по тексту Закон №448/96-ВР) визначенні повноваження Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, відповідно до яких Комісія, в тому числі уповноважена здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та її відповідністю встановленим вимогам, а також накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Тобто з викладеного слідує, що контроль за діяльності ЗАТ на ринку цінних паперів здійснює Комісія, яка уповноважена, у разі порушення ЗАТ законодавства про цінні папери, накладати на нього штрафні санкції.
Відповідно до ст.40 Закону №3480-IV емітент зобов’язаний надавати Комісії у встановлений законодавством термін звіт емітента.
Згідно з ч.1 ст.11 Закону №448/96-ВР (в редакції чинній на момент виникнення оскаржених правовідносин) державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штраф за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації у розмірі до 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Відповідно до п.1 розділу IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007, № 2272 (далі по тексту Правила №2272) уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.
Дослідженням матеріалів адміністративної справи встановлено, що ЗАТ не надав комісії звіт емітента за 2006 рік, внаслідок чого постановою №279-ХЕ про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 12.12.2007 року на нього накладено санкцію-штраф у розмірі 850 грн., а також звіт емітента за 2007 рік, внаслідок чого постановою №279-ХЕ про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 05.08.2008 року на нього накладено санкцію-штраф у розмірі 850 грн.
На момент розгляду справи у суді ЗАТ штрафні санкції накладенні на нього вищезазначеними постановами Комісії не сплатило.
Розпорядженням №161-ХЕ про усунення порушень законодавства про цінні папери від 12.12.2007 року Комісією зобов’язано ЗАТ у термін до 12.01.2008 року надати річний звіт емітента за 2006 рік. Однак відповідачем вимоги Комісії щодо надання річного звіту емітента не були виконані.
Відповідно до ст.11 Закону №448/96-ВР Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб штрафи за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень щодо цінних паперів –у розмірі до 500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
У зв’язку з цим, 19.02.2008 року Комісією винесено постанову №42-ХЕ про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якої на ЗАТ накладено санкцію-штраф у розмірі 850 грн. На момент розгляду справи у суді ЗАТ зазначену штрафну санкцію не сплатило.
Таким чином, загальний борг відповідача по штрафним санкціям накладених на нього за порушення законодавства про цінні папери та фондовий ринок складає 2550 грн.
Вищезазначені рішення відповідачем у встановленому порядку не оскаржені, а тому вони є чинними.
Крім цього, дослідженням письмових доказів, судом встановлено, що Комісія при винесенні постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів діяла на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Законами №448/96-ВР, №3480-IV та Правилами №2272
Таким чином, аналізуючи матеріали адміністративної справи у своїй сукупності суд приходить до висновку, що позовні вимоги прокурора Цюрупинського району Херсонської області діючого в інтересах держави в особі Херсонського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку України до закритого акціонерного товариства «Будівельник»про стягнення штрафних санкцій у розмірі 2550 грн. підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 158-163, 167 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов прокурора Цюрупинського району Херсонської області в інтересах держави в особі Херсонського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку України до закритого акціонерного товариства «Будівельник»про стягнення штрафних санкцій у розмірі 2550 (дві тисячі п’ятсот п’ятдесят) грн. задовольнити.
Стягнути з закритого акціонерного товариства «Будівельник»(код ЄДРПОУ 30039702) на користь Херсонського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку України несплачені штрафні санкції в розмірі 2550 (дві тисячі п’ятсот п’ятдесят) грн. (р/р 31110106600283, код доходу 21081100, МФО 852010 УДК у м. Херсоні, ОКПО 24103785).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Василенко Г.Ю.
кат. 6.19
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2010 |
Оприлюднено | 08.10.2010 |
Номер документу | 11519138 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василенко Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні