Рішення
від 14.11.2023 по справі 922/2345/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14.11.2023м. ХарківСправа № 922/2345/23

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Жиляєва Є.М.

при секретарі судового засідання Деркач П. О.

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу

за позовом Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03150, м. Київ, вул. Єжи Гедройця, 5) в особі регіональної філії "Південна залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (61052, м. Харків, вул. Євгена Котляра, 7) до Приватного акціонерного товариства "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" (02092, м. Київ, вул. Алма-Атинська, 37) в особі Харківської філії Приватного акціонерного товариства "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" (63036, м. Харків, вул. Морозова, б. 11/1) про стягнення 864405,47 грн. за участю представників:

позивача - Зибунова Ю.О., довіреність №б/н від 09.01.2023,

відповідача - Мікеров В.В., довіреність №441 від 27.12.2022; Маркєлов О.Ю, довіреність №318 від 13.07.2023,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Південна залізниця" в особі регіональної філії "Південна залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" звернулось до Господарського суду Харківської області з позовом до відповідача - Приватного акціонерного товариства "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" в особі Харківської філії Приватного акціонерного товариства "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту", в якому просить суд стягнути з відповідача на свою користь заборгованість у розмірі 864405,47 грн. Позов обґрунтовано неналежним виконанням відповідачем своїх зобов`язань за договором про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом № 2709925 від 25.02.2020 в частині здійснення своєчасних та повних оплат за користування вагонами у встановлені договором строки.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 08.06.2023 у справі № 922/2345/23 позовну заяву прийнято судом до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, у зв`язку з чим надано відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву, а позивачу - для подання відповіді на відзив.

19.06.2023 у системі документообігу суду через кабінет ЕС зареєстровано заяву відповідача із запереченнями щодо розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження (вх. №15707 від 19.06.23), в якій відповідач просить суд вирішити питання про розгляд даної справи за правилами загального позовного провадження; розгляд справи проводити в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

21.06.2023 у системі документообігу суду через кабінет ЕС зареєстровано заяву відповідача із запереченнями щодо розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження (вх. №15953 від 21.06.23), в якій відповідач просить суд вирішити питання про розгляд даної справи за правилами загального позовного провадження; розгляд справи проводити в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 23.06.2023 здійснено перехід від спрощеного позовного провадження до розгляду справи № 922/2345/23 за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 18.07.2023 о 12:00.

04.07.2023 через загальний відділ діловодства суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву (вх. №17232) з додатковими документами, які досліджено та приєднано до матеріалів справи.

07.07.2023 через загальний відділ діловодства суду від позивача надійшла відповідь на відзив (вх.№ 17701), яку досліджено та приєднано до матеріалів справи.

13.07.2023 через загальний відділ діловодства суду від відповідача надійшла заява (вх. №18345) в якій повідомляє суд про оптимальний спосіб зв`язку з відповідачем, яку досліджено та приєднано до матеріалів справи.

17.07.2023 через загальний відділ діловодства суду від відповідача надійшла заява про долучення доказів до матеріалів справи (вх. №18605) з додатковими документами, які досліджено та приєднано до матеріалів справи.

Протокольною ухвалою Господарського суду Харківської області від 18.07.2023 у справі № 922/2345/23 підготовче засідання відкладено на 08.08.2023 о 10:30.

18.07.2023 через загальний відділ діловодства суду від відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив (вх. №18790), які досліджено та приєднано до матеріалів справи.

04.08.2023 через загальний відділ діловодства суду від відповідача надійшло клопотання про показання та виклик свідків (вх. №20697).

Протокольною ухвалою Господарського суду Харківської області від 08.08.2023 у справі № 922/2345/23 задоволено клопотання позивача про відкладення підготовчого засідання (вх. №20975 від 07.08.23), продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів до 21.09.2023 та відкладено підготовче засідання на 05.09.2023 о 10:00.

16.08.2023 через загальний відділ діловодства суду від позивача надійшла заява про вступ у справу як представника та надання доступу до електронної справи в підсистемі "Електронний суд" (вх. №21853), яку досліджено та приєднано до матеріалів справи.

05.09.2023 через загальний відділ діловодства суду від позивача надійшли письмові пояснення (вх. №23747), які досліджено та приєднано до матеріалів справи.

05.09.2023 через загальний відділ діловодства суду від позивача надійшло клопотання про долучення доказів у справі (вх. №23749), а саме накладної №45616851, яку відповідач просить суд витребувати у позивача, в клопотанні викладеному у відповіді на відзив (вх. №17232 від 04.07.23). Яке досліджено та приєднано до матеріалів справи.

Протокольною ухвалою Господарського суду Харківської області від 05.09.2023 у справі № 922/2345/23 підготовче засідання відкладено на 19.09.2023 о 12:30.

19.09.2023 через загальний відділ діловодства суду від відповідача надійшли заперечення на письмові пояснення позивача (вх. №25305) з додатковими документами, які досліджено та приєднано до матеріалів справи.

Протокольною ухвалою Господарського суду Харківської області від 19.09.2023 у справі № 922/2345/23 підготовче засідання відкладено на 26.09.2023 о 09:30.

25.09.2023 через загальний відділ діловодства суду від позивача надійшли пояснення (вх. №25881), які досліджено та приєднано до матеріалів справи.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 26.09.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу № 922/2345/23 до судового розгляду по суті на 17.10.2023 о 14:00

11.10.2023 через загальний відділ діловодства суду від відповідача надійшли заперечення на письмові пояснення позивача (вх. №27751) з додатковими документами, які досліджено та приєднано до матеріалів справи.

Протокольною ухвалою Господарського суду Харківської області від 17.10.2023 у справі № 922/2345/23 судове засідання відкладено на 07.11.2023 об 11:30.

Позивач в судове засідання 07.11.2023 з`явився, заявлені позовні вимоги підтримав повністю з підстав, викладених у позовній заяві, просив суд позов задовольнити та стягнути з відповідача на свою користь заборгованість у розмірі 864405,47 грн.

Відповідач у судове засідання 07.10.2023 з`явився, проти позову заперечив повністю з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.

07.11.2023 судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позовні вимоги та заперечення проти них, заслухавши присутніх в судовому засіданні представників позивача та відповідача, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом установлено наступне.

Матеріалами справи установлено, що 25.02.2020 між перевізником - Акціонерним товариством "Українська залізниця" та замовником - Приватним акціонерним товариством "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту " Харківська філія (вантажовідправник, вантажоодержувач, платник) було укладено Договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом від 25.02.2020 за № 2709925 (далі - Договір) (т.с. 1 а.с. 37-92).

З метою організації вантажних перевезень в акціонерному товаристві Українська залізниця діє єдиний типовий Договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом та редакція такого Договору опублікована на офіційному сайті ЦТЛ https://uz-cargo.com/ 25.02.2020 року та знаходиться у загальному доступі в мережі Інтернет.

Так, процедура укладення Договору передбачає ініціацію процесу з боку замовника послуг шляхом оформлення в електронному вигляді Заяви про прийняття в цілому пропозиції (акцепт) укладення Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, яка погоджується перевізником шляхом надання електронного Повідомлення про укладення Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом.

Із обставин справи слідує, що замовник послуг - Приватне акціонерне товариство Київ - Дніпровське МППЗТ приєднався до публічного Договору, шляхом надання Заяви про прийняття в цілому пропозиції (акцепт) укладення Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом 13.03.2020 № 34425549/2020-0001 (т.с. 1 а.с.93)

Також, із матеріалів справи убачається, що укладення Договору (приєднання до умов публічного Договору) було погоджено Перевізником шляхом оформлення Повідомлення про укладення Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом від 13.03.2020 № 43-34425549/2020-0001 (т.с. 1.а.с. 94). Код платника використовується для ідентифікації договірних відносин як номер Договору.

Таким чином, Договір між Перевізником та Замовником вважається укладеним 13.03.2020 за №2709925.

Так, відповідно до умов Договору про експлуатацію залізничної під`їзної колії Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське М1І113Т від 09.12.2019 № П/М-19122 вагони, які прибувають на станцію Харків - Балашовський, подаються на під`їзну колію ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ власним локомотивом підприємства для одержувачів та відправників, які зазначені у пункті 14 цього договору.

Позивач звернувся з даним позовом, в якому зазначає про те, що 24.02.2022 року на станцію Харків - Балашовський на адресу ТОВ ВО Сплав-500 прибували вагони № 96912423, 96913751, 96914155, 96914312, 96919469 по накладній № 43258888 з щебнем під вивантаження. До подавання на під`їзну колію Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ під вивантаження вагони були затримані на коліях станції з вини клієнта в очікувані локомотива Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ, затримка вагонів засвідчена актами загальної форми ТУ - 23 від 24.02.2022 № 555, 559.

24.02.2022 вагони № 96912423, 96913751, 96914155, 96914312, 96919469 були подані на під`їзну колію Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ, пам`ятка на подавання вагонів ГУ-45 від 24.02.2022 № 116.

25.03.2022 вагони № 96912423, 96913751, 96914155, 96914312, 96919469 після вивантаження були забрані, пам`ятка про забирання вагонів № 198.

На підставі актів загальної форми ГУ - 23 № 555,559 та пам`яток на подачу та забирання вагонів № 116, 198 була сформована відомість плати за користування вагонів форми ГУ-46 № 26030057р на суму 279062, 50 грн (без ПДВ).

Також, позивачем у позові зазначено про те, що 10.03.2022 року на станцію Харків - Балашовський на адресу ТОВ ВО Сплав - 500 прибували вагони № 61524872, 60021292, 63091912, 67681403, 63651822 по накладній № 43278209 з відсівом гранітним під вивантаження.

14.03.2022 вагони № 61524872,60021292, 63091912, 67681403 та 25.03.2022 вагон № 63651822 були подані на під`їзну колію Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ, пам`ятки на подавання вагонів ГУ-45 № 121,123.

29.03.2022 вагони після вивантаження були забрані, пам`ятка про забирання вагонів № 199.

28.03.2022 року на станцію Харків - Балашовський на адресу ТОВ ВО Сплав - 500 прибували вагони № 96914825, 96909825, 96914536, 96921366, 96909817 по накладній № 43278571 із щебнем гранітним під вивантаження.

28.03.2022 вагони були подані на під`їзну колію Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ, пам`ятка на подавання вагонів ГУ-45 № 124.

29.03.2022 вагони після вивантаження були забрані, пам`ятка про забирання вагонів № 199.

На підставі пам`яток на подачу та забирання вагонів № 121,123,124,199 була сформована відомість плати за користування вагонів форми ГУ-46 № 01040059 на суму 133237,50 грн. (без ПДВ).

Окрім того, 10.03.2022 року на станцію Харків - Балашовський на адресу ФОП Василевський В.Я. прибував вагон № 24469017 по накладній № 23270092 з вантажем плити ДСП під вивантаження.

14.03.2022 вагон був поданий на під`їзну колію Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ, пам`ятка на подавання вагону ГУ-45 № 122.

08.06.2022 вагон після вивантаження був забраний, пам`ятка про забирання вагону № 207.

Відповідно до Правил користування вагонами і контейнерами (затверджених наказом Мінтранс України від 25.02.1999 № 113 розділ III п. 5 Плата за користування нараховується за кожний вагон і контейнер після прийняття його залізницею від вантажовласника.

У разі неповернення залізниці вантажовласником вагона (контейнера) протягом 15 діб після прийняття їх вантажовласником плата за користування за ці 15 діб, а потім за кожні 5 діб стягується, не очікуючи повернення вагона (контейнера).

- Плата за користування за 15 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 20040061 на суму 6998,86 грн. (без ПДВ);

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 20040066 на суму 2360,82 грн. (без ПДВ);

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 20040067 на суму 2341,21 грн. (без ПДВ);

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 20040068 на суму 2342,71 грн. (без ПДВ);

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 20040069 на суму 2335,70 грн. (без ПДВ);

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 26040074 на суму 2299,91 грн. (без ПДВ).

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 29040075 на суму 2261,10 грн. (без ПДВ).

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 03050076 на суму 2241,37 грн. (без ПДВ).

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 09050077 на суму 2225,72 грн. (без ПДВ).

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 16050078 на суму 2190,12 грн. (без ПДВ).

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 18050079 на суму 3445,00 грн. (без ПДВ).

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 23050081 на суму 2247,02 грн. (без ПДВ).

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 30050094р на суму 2273,21 грн. (без ПДВ).

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 04060096р на суму 2269,67 грн. (без ПДВ).

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 09060ЮЗр на суму 2773,33 грн. (без ПДВ).

На підставі пам`яток на подачу та забирання вагонів № 122, 207 були сформовані відомості плати за користування вагонів форми ГУ-46, а саме: № 20040061, 20040066, 20040067, 20040068, 20040069, 26040074, 29040075, 03050076, 09050077, 16050078, 18050079, 23050081, 30050094р, 04060096р, 09060103р на суму 39361,69 грн. (без ПДВ).

Також, 10.03.2022 року на станцію Харків - Балашовський на адресу ТОВ ТБ С.К.С.М. прибували вагони № 59322446, 97151179 по накладній № 45591153 та вагони № 94254908, 97152409 по накладній № 45564184 з цементом під вивантаження.

14.03.2022 були подані на під`їзну колію Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ, пам`ятка на подавання вагонів ГУ-45 № 120.

19.04.2022 вагони після вивантаження були забрані, пам`ятка про забирання вагонів № 203.

На підставі пам`яток на подачу та забирання вагонів № 120, 203 була сформована відомість плати за користування вагонів форми ГУ-46 № 20040064р на суму 188283,20 грн. (без ПДВ).

Крім того, 22.02.2022 року на станцію Харків - Балашовський на адресу ТОВ ТБ С.К.С.М. прибували власні вагони оператор ТОВ Авангард - Днепр вагони № 61661609, 62975461, 64262801, 65805574 по накладній № 43244730 з щебенем під вивантаження.

До подавання на під`їзну колію Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ під вивантаження вагони були затримані на коліях станції в очікувані локомотива Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ, затримка вагонів засвідчена актами загальної форми ГУ - 23 № 533, 534. 22.02.2022 були подані на під`їзну колію Харківської філії ПрАТКиїв - Дніпровське МППЗТ, пам`ятка на подавання вагонів ГУ-45 № 111.

09.04.2022 вагони після вивантаження були забрані, пам`ятка про забирання вагонів № 202.

На підставі актів № 533, 534, пам`яток на подачу та забирання вагонів № 111, 202 була сформована відомість плати за користування вагонів форми ГУ- 46 № 20040065 на суму 9,60 грн. (без ПДВ).

Також, 21.03.2022 року на станцію Харків - Балашовський на адресу ТОВ ТБ С.К.С.М. прибували вагони № 58996638, 97247142 по накладній № 45616851 з цементом під вивантаження.

25.03.2022 були подані на під`їзну колію Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ, пам`ятка на подавання вагону ГУ-45 № 123.

25.04.2022 вагони після вивантаження були забрані, пам`ятка про забирання вагонів № 204.

На підставі пам`яток на подачу та забирання вагонів № 123, 204 були сформовані відомості плати за користування вагонів форми ГУ-46 № 20040070, 20040071, 20040072, 25040073 на суму 80383,40 грн. (без ПДВ).

Загальна сума нарахованої плати за користування вагонами по відомостям плати за користування вагонами форми ГУ-46, а саме: № 26030057р, 01040059, 20040061, 20040064р, 20040065, 20040066, 20040067, 20040068, 20040069, 20040070, 20040071, 20040072, 25040073, 26040074, 29040075, 03050076, 09050077, 16050078, 18050079, 23050081, 30050094р, 04060096р, 09060103р склала 720337,89 грн. (без ПДВ).

З урахуванням ПДВ сума плати за користування вагонами склала 864405,47 грн.

Позивачем у позові вказано про те що Одержувач послуг - Харківська філія ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ відмовився від підписання пам`яток форми ГУ - 45 та відомостей плати за користування вагонів форми ГУ-46 на вищезазначені вагони, що засвідчено актами загальної форми ГУ-23.

Свою відмову відповідач обґрунтував посиланням на наказ Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25 квітня 2022 року № 75 (зі змінами), яким затверджений Перелік територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), до якого входить Харківська міська територіальна громада.

При цьому, позивачем у позові зауважено про те, що документи, які б звільняли одержувача від необхідності сплати належних перевізнику платежів, зокрема сертифікат Торгово-промислової палати України про засвідчення форс-мажорних обставин, останнім надані позивачу не були.

У зв`язку з відсутністю коштів на особовому рахунку платника Харківська філія ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ під час нарахування платежів за надані залізницею послуги та за затримку вагонів в очікуванні подачі під вивантаження з причин, що залежать від вантажовласника, виникла заборгованість.

Відповідно пункту 3.4. Договору про надання послуг Замовник зобов`язаний сплачувати у визначеному Договором розмірі плату за користування власними вагонами Перевізника: під час виконання вантажних операцій на місцях загального користування; переданих Замовнику на місцях незагального користування; затриманих на станціях в очікуванні подавання під вантажні або інші операції, з причин, які залежать від Замовника; затриманих під час перевезення з інших причин, що не залежать від Перевізника (далі - плата за користування власними вагонами Перевізника).

Пунктом 2.1.4. Договору про надання послуг визначений обов`язок Замовника сплачувати послуги Перевізника та інші платежі, належні Перевізнику за Договором з сум внесеної передоплати за кодом платника, а пунктом 2.1.5. - відшкодовувати Перевізнику витрати, пов`язані із затримками вагонів, контейнерів і вантажів з причин, що не залежать від Перевізника, які виникли на станціях залізниць України.

Проте заборгованість за користування вагонами у розмірі 864405,47 грн. відповідачем залишилась несплаченою.

Такі обставини, на думку позивача, свідчать про порушення його прав та охоронюваних законом інтересів і є підставою для їх захисту у судовому порядку.

Відповідач у відзиві на позовну заяву заперечив проти задоволення позову з посиланням на такі обставини: у зв"язку з військовою агресією російської федерації проти України та на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Верховною Радою України Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ, в Україні із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 введено воєнний стан, який в подальшому відповідними затвердженими Верховною Радою України указами Президента України було продовжено і наразі воєнний стан діє. Місто Харків з 24.02.2022 по першу декаду квітня 2022 року безперервно знаходилось в епіцентрі активних бойових дій, в переважній більшості випадків, проведення вантажних операцій з вагонами несли максимальний реальний ризик загибелі людей та пошкодження або повного знищення рухомого складу (вагонів) та механізмів залізничної інфраструктури. Фактичної можливості 100% виконання умов діючого Договору не було, в т.ч. з причин відсутності працівників УЗ на робочих місцях, а також відсутності офіційно наданої інформації та можливого алгоритму взаємодії в умовах, які склались. Пунктом 6.1. Договору передбачено звільнення Сторін від відповідальності за несвоєчасне/неналежне виконання зобов`язань за Договором сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов`язань за Договором у випадку виникнення після укладення Договору обставин непереборної сили, якими є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами Договору (контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи, але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, воєнний стан, дії суспільного ворога, тобто у випадку виникнення обставин непереборної сили, що підтверджено листом ТПП України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1, в якому зазначено, що ТПП України на підставі ст.ст. 14, 14 і Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997 № 671/97-ВР, Статуту ТПП України, засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили). Крім того, відповідач посилається на обставини наявності реальної загрози життю і здоров`ю працівників Харківської філії і контрагентів, через активні бойові дії та обстріли збройними формуваннями російської федерації території, на якій розташована станція Харків-Балашовський і під`їзні колії ПрАТ «Київ-Дніпровське МППЗТ» при станції Харків-Балашовський, також відповідач зазначає про наявність інших факторів, умов та загальновідомих фактів, в період зазначений у позові, і що якраз, та не з вини Відповідача, унеможливило виконати вчасно умови Договору 2709925. Заперечуючи щодо правових підстав позову, відповідач наголошує про відсутність вини відповідача та неможливість виконати в спірний період свої договірні зобов`язання в повному обсязі та зазначає про те, що останній, з огляду на лист ТПП України, враховуючи активні бойові дії в місті Харкові, а також з урахуванням встановлення УЗ, згідно зі статтею 29 Статуту залізниць України, конвенційної заборони 11110/99 від 24.02.2022, якою введено з 24.02.2022 до відміни обмеження з технічних причин у області призначення: Донецька Дон (48), Куп"янська дирекція залізничних перевезень (ДН-2), Сумська дирекція залізничних перевезень (ДН-3), Харківська дирекція залізних перевезень (ДH-2), Київська дирекція залізничних перевезень (ДН-1), Конотопська дирекція залізничних перевезень (ДН-5), Коростенська дирекція залізничних перевезень(ДН-4), Одеська дирекція залізничних перевезень ДН-1, Порт. Припорт. Дирекція залізничних перевезень (ДН-5), та заборонено приймання до перевезення всіх вантажів і порожніх вагонів (міститься у вільному доступі в мережі Інтернет, позиція в таблиці під № 95, на офіційному сайті Української залізниці відповідно призупиненням діяльності, як своєї так і контрагентів-одержувачів - об`єктивно не мав змоги виконати в спірний період свої договірні зобов`язання в повному обсязі.

Отже відповідачем зазначено, що вищевказані обставини є загальновідомими, а зазначена конвенційна заборона УЗ, є обов`язковою до виконання всіма причетними та несе за собою певні наслідки для відправників та отримувачів вантажів згідно оформлених перевізних документів. 24.02.2022 Харківською філією здійснено оперативне повідомлення контрагентів, на адресу яких надійшли вантажі про неможливість обслуговування з причин постійних обстрілів. Також, 24.02.2023 Харківською філією здійснено оперативний зв`язок з працівниками станції Харків-Балашовський для організації та виконання спільних подальших дій між Харківською філією, контрагентами та представниками УЗ для вивантаження вантажів та повернення рухомого складу до перевезення. Відповідачем також зазначено про те, що у березні 2022 року, відповідачем вжито всі заходи для своєчасного забирання вагонів зі станції призначення Харків-Балашовський, перевезення їх на вантажні фронти одержувачів та забезпечення подальшої обробки, а одержувачі провели вантажні операції з вагонами для їх звільнення та повернення порожнього рухомого складу власнику. Однак, 26.03.2022 товарним касиром ст. Харків-Балашовський створено першу відомість форми ГУ-46 №26030057р в «ручному режимі», яку було передано представникам Харківської філії у вигляді фотографії за допомогою загальнодоступного мессенджеру Viber (що не передбачено умовами Договору 2709925 та не доведено до клієнтів, як додатковий засіб взаємодії між сторонами в умовах, які склались), яку включено в подальшому до Переліку № 20220330 від 30.03.2022, як підставу для стягнення грошових коштів без погодження з Харківською філією. Крім того, УЗ до початку квітня 2022 року не надавались будь-які роз`яснення як діяти Відповідачу та вантажовідправникам/вантажоодержувачам у зв`язку із ситуацією, що склалась в умовах введеного воєнного стану і активних бойових дій, застосованих обмежень діяльності, відсутності на робочих місцях більшості працівників УЗ, ПрАТ «Київ - Дніпровське МППЗТ», вантажовідправників/вантажоодержувачів, митних органів тощо, тобто відсутності фактичної можливості подавання/забирання вагонів і Відповідач правомірно не очікував від Позивача застосування, за таких умов, стягнення плати за користування вагонами, якими не користувався та відповідно вина його відсутня. Харківська філія зверталась до керівника УЗ, керівника Південної залізниці, начальника станції Харків-Балашовський листом від 26.03.2022 щодо настання форс-мажорних обставин та проханням у зв`язку із цим не нараховувати плату за користування вагонами та збір за зберігання вантажів починаючи з 24.02.2022. Департамент комерційної роботи УЗ інформував телеграмним розпорядженням від 05.04.2022 № ЦМ-13/693 підрозділи УЗ, що рішенням правління УЗ від 02.04.2022 затверджено Перелік виняткових умов, які с підставою для звільнення замовників послуг, пов`язаних з організацією перевезення вантажів, від обов`язку вносити плату за користування вантажними вагонами і контейнерами та зборів/плат УЗ під час дії воєнного етану в Україні.

Отже у відзиві відповідачем зазначено, що замовник звільняється від плати за користування вагонами за час існування таких обставин. Вказані вище обставини засвідчуються актом загальної форми ГУ-23, який складається згідно з Додатком 6 до Правил користування вагонами. Акти загальної форми ГУ-23, складені у випадку затримки вагонів з вказаних вище підстав, мають містити конкретний опис обставин, що стали підставою для затримки вагонів та складання Акта. Акт загальної форми ГУ-23 є підставою не враховувати в час користування вагоном час існування обставин, зазначених вище. Плата за користування вагонами нараховується відповідно до вимог Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 № 113, зареєстрованого в Мін`юсті України 15.03.1999 за № 165/3458, з урахуванням вищезазначених обставин, які є підставою для звільнення від цієї плати. У випадку настання вказаних вище обставин, замовник не сплачує також збір за зберігання вантажів та плату за охорону вантажу, який затримано на станціях з причин, не залежних від УЗ, передбачений п.31.5. Р.ІІ Збірника тарифів, за час дії таких обставин. В усіх інших випадках, які не пов`язані з обставинами, обумовленими воєнним станом в Україні, плати та збори сплачуються в установленому законодавством України та умовами діючих договорів.

Відповідачем також зазначено про те, що на виконання протокольного рішення наради контрагенти надали запити на отримання сертифікатів ТПП України щодо підтвердження відсутності фактичної можливості проводити вантажні операції з вагонами у період активних бойових дій у місті Харків, але на теперішній час не встигли їх отримати. відповідачем зазначено, що усі вагони, які прибували протягом березня 2022 року на станцію Харків-Балашовський на адресу клієнтів Харківської філії, були завантажені та прийняті УЗ до перевезення до 24.02.2022, протягом місяця УЗ не могла подати їх на станцію Харків-Балашовський у зв`язку з активними бойовими діями у місті Харків, але визнати факт форс-мажорних обставин, підтверджених ТПП України, УЗ відмовляється.

Отже на переконання відповідача, нарахування плати за користування вагонами, що знаходились на коліях підприємств, що обслуговуються відповідачем на початок війни, та вагони, які були на цей момент на підходах до станції примикання Харків-Балашовський Південної залізниці та прибували на неї протягом березня 2022 року безпідставним.

Також відповідачем у відзиві зазначено про те, що посилання позивача як на підстави пропущення строку - дія карантину та введення воєнного стану, а також надання відповідей Відповідачу на претензії та звернення протягом більше ніж чотирьох місяців, повідомлення суду недостовірної інформації вважаємо як зловживання своїми процесуальними правами, та просимо суд застосувати строк позовної давності до позовних вимог Позивача, заявлених у цій судовій справі, у зв`язку із його пропущенням з неповажних причин (тобто Позивачем пропущений граничний шестимісячний строк звернення до суду з позовом).

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 11 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

У відповідності до ст. 509 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), ст. 173 Господарського кодексу України (далі - ГК України), в силу господарського зобов`язання, яке виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання, один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 509 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Згідно зі ст. 11 ЦК України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки; підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Частиною 1 статті 626 ЦК України визначено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Згідно зі ст. 628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відповідно до вимог ч.ч. 1, 2 ст. 633 ЦК України публічним є договір, в якому одна сторона - підприємець взяла на себе обов`язок здійснювати продаж товарів, виконання робіт або надання послуг кожному, хто до неї звернеться (роздрібна торгівля, перевезення транспортом загального користування, послуги зв`язку, медичне, готельне, банківське обслуговування тощо). Умови публічного договору встановлюються однаковими для всіх споживачів, крім тих, кому за законом надані відповідні пільги.

Укладений між сторонами договір за своєю правовою природою є договором перевезення.

Відповідно до статті 908 ЦК України перевезення вантажу здійснюється за договором перевезення. Загальні умови визначаються цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно- правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них. Умови перевезення вантажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюються договором, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.

Як зазначалося судом раніше, 25.02.2020 позивачем (перевізником) на веб-сайті: http://uz-cargo.com було оприлюднено типовий Договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, як публічну пропозицію для укладення договору.

13.03.2020 відповідачем (замовником) було подано позивачеві заяву про прийняття в цілому пропозиції (акцепт) укладення Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом №34425549/2020-0001.

Перевізник за результатами розгляду заяви (акцепту), направляє другій стороні у власній інформаційній системі повідомлення з накладенням КЕП: або про мотивоване повернення без розгляду заяви (акцепту) із зазначенням причин для такого повернення; або про дату укладення договору, присвоєння замовнику коду замовника, коду вантажовідправника/вантажоодержувача. Код платника є номером договору з Замовником (пункт 1.9 договору).

Перевізник погодив укладення вищезазначеного договору шляхом оформлення відповідного повідомлення від 13.03.2020 № 43-34425549/2020-0001, і з урахуванням коду платника Замовника договір вважається укладеним 13.03.2020 за №2709925.

Предметом спірного Договору є організація та здійснення перевезення вантажів, надання вантажного вагону для перевезення, інших послуг, пов`язаних з організацією перевезення вантажів у внутрішньому та міжнародному сполученнях (експорт, імпорт) у власних вагонах Перевізника, вагонах залізниць інших держав та/або вагонах Замовника, пов`язаних з цим супутніх послуг і проведення розрахунків за ці послуги.

Згідно зі ст. 306 Господарського кодексу (далі - ГК України) України загальні умови перевезення вантажів, а також особливі умови перевезення окремих видів вантажів (вибухових речовин, зброї, отруйних, легкозаймистих, радіоактивних та інших небезпечних речовин тощо) визначаються цим Кодексом і виданими відповідно до нього транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.

Частиною 1 статті 307 ГК України визначено, що, за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити ввірений їй другою стороною (вантажовідправником) вантаж до пункту призначення в установлений законодавством чи договором строк та видати його уповноваженій на одержання вантажу особі (вантажоодержувачу), а вантажовідправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.

Також, частиною 5 статті 307 ГК України передбачено, що умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб`єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються транспортними кодексами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до статті 909 ЦК України, за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.

У відповідності до пункту 2 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 457 від 06.04.1998 (далі - Статут) визначені обов`язки, права і відповідальність залізниць, а також підприємств, організацій, установ і громадян, які користуються залізничним транспортом. Статутом регламентуються порядок укладання договорів, організація та основні умови перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти, основні положення експлуатації залізничних під`їзних колій, а також взаємовідносини залізниць з іншими видами транспорту.

Дія Статуту поширюється на перевезення залізничним транспортом вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти, у тому числі на перевезення вантажів, навантаження і розвантаження яких відбувається на залізничних під`їзних коліях незалежно від форм власності, які не належать до залізничного транспорту загального користування (пункт 3 Статуту).

Відповідно до статті 76 Статуту залізниць України час перебування вагонів під навантаженням і вивантаженням у разі обслуговування залізничної під`їзної колії локомотивом залізниці визначається з моменту фактичної подачі вагонів на місце навантаження або вивантаження до моменту одержання станцією від підприємства повідомлення про готовність вагонів до забирання.

Час знаходження вагонів на залізничних під`їзних коліях, що обслуговуються їх локомотивами, визначається з моменту передачі вагонів на передавальних коліях. Згідно з пунктами 2, 4 Правил користування вагонами та контейнерами (затверджені наказом Міністерством транспорту України від 25.02.1999 № 113) за користування вагонами і контейнерами вантажовідправники, вантажоодержувачі, власники під`їзних колій, порти, організації, установи, фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності (далі - вантажовласники) вносять плату. Час передання вагонів залізницею вантажовласнику, а також вантажовласником залізниці зазначається у Пам`ятці про подавання/забирання вагонів, яка оформляється після закінчення приймально-здавальних операцій.

Відповідно до пунктів 6, 7 зазначених Правил час користування обчислюється окремо для кожного вагона і контейнера за його номером. Номерному обліку часу користування підлягають усі вагони і контейнери, подані під вантажні операції на місцях загального користування, а на місцях незагального користування - вагони і контейнери парку залізниць України й інших держав, передані на під`їзні колії або орендовані ділянки колій.

Усі завантажені вагони, а також порожні вагони, які належать підприємствам, організаціям, портам, установам і громадянам, та орендовані ними, що знаходяться на станціях і на підходах до них в очікуванні подавання під вантажні або інші операції з причин, які залежать від вантажовласника, є такими, що перебувають у користуванні вантажовласника. Час користування вагонами на залізничних під`їзних коліях, що обслуговуються локомотивами власників колій, обчислюється з моменту їх передавання на передавальних коліях.

У даному разі, матеріалами справи підтверджено, що 24.02.2022 на станцію Харків - Балашовський на адресу ТОВ ВО Сплав-500 прибували вагони № 96912423, 96913751, 96914155, 96914312, 96919469 по накладній № 43258888 з щебнем під вивантаження. До подавання на під`їзну колію Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ під вивантаження вагони були затримані на коліях станції з вини клієнта в очікувані локомотива Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ, затримка вагонів засвідчена актами загальної форми ТУ - 23 від 24.02.2022 № 555, 559.

24.02.2022 вагони № 96912423, 96913751, 96914155, 96914312, 96919469 були подані на під`їзну колію Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ, пам`ятка на подавання вагонів ГУ-45 від 24.02.2022 № 116.

25.03.2022 вагони № 96912423, 96913751, 96914155, 96914312, 96919469 після вивантаження були забрані, пам`ятка про забирання вагонів № 198.

На підставі актів загальної форми ГУ - 23 № 555,559 та пам`яток на подачу та забирання вагонів № 116, 198 була сформована відомість плати за користування вагонів форми ГУ-46 № 26030057р на суму 279062, 50 грн (без ПДВ).

10.03.2022 року на станцію Харків - Балашовський на адресу ТОВ ВО Сплав - 500 прибували вагони № 61524872, 60021292, 63091912, 67681403, 63651822 по накладній № 43278209 з відсівом гранітним під вивантаження.

14.03.2022 вагони № 61524872,60021292, 63091912, 67681403 та 25.03.2022 вагон № 63651822 були подані на під`їзну колію Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ, пам`ятки на подавання вагонів ГУ-45 № 121,123.

29.03.2022 вагони після вивантаження були забрані, пам`ятка про забирання вагонів № 199.

28.03.2022 року на станцію Харків - Балашовський на адресу ТОВ ВО Сплав - 500 прибували вагони № 96914825, 96909825, 96914536, 96921366, 96909817 по накладній № 43278571 із щебнем гранітним під вивантаження.

28.03.2022 вагони були подані на під`їзну колію Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ, пам`ятка на подавання вагонів ГУ-45 № 124.

29.03.2022 вагони після вивантаження були забрані, пам`ятка про забирання вагонів № 199.

На підставі пам`яток на подачу та забирання вагонів № 121,123,124,199 була сформована відомість плати за користування вагонів форми ГУ-46 № 01040059 на суму 133237,50 грн. (без ПДВ).

Окрім того, 10.03.2022 року на станцію Харків - Балашовський на адресу ФОП Василевський В.Я. прибував вагон № 24469017 по накладній № 23270092 з вантажем плити ДСП під вивантаження.

14.03.2022 вагон був поданий на під`їзну колію Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ, пам`ятка на подавання вагону ГУ-45 № 122.

08.06.2022 вагон після вивантаження був забраний, пам`ятка про забирання вагону № 207.

Так, матеріалами справи підтверджено, що:

- Плата за користування за 15 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 20040061 на суму 6998,86 грн. (без ПДВ);

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 20040066 на суму 2360,82 грн. (без ПДВ);

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 20040067 на суму 2341,21 грн. (без ПДВ);

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 20040068 на суму 2342,71 грн. (без ПДВ);

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 20040069 на суму 2335,70 грн. (без ПДВ);

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 26040074 на суму 2299,91 грн. (без ПДВ).

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 29040075 на суму 2261,10 грн. (без ПДВ).

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 03050076 на суму 2241,37 грн. (без ПДВ).

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 09050077 на суму 2225,72 грн. (без ПДВ).

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 16050078 на суму 2190,12 грн. (без ПДВ).

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 18050079 на суму 3445,00 грн. (без ПДВ).

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 23050081 на суму 2247,02 грн. (без ПДВ).

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 30050094р на суму 2273,21 грн. (без ПДВ).

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 04060096р на суму 2269,67 грн. (без ПДВ).

- Плата за користування за 05 діб була оформлена відомістю плати за користування вагонами № 09060ЮЗр на суму 2773,33 грн. (без ПДВ).

На підставі пам`яток на подачу та забирання вагонів № 122, 207 були сформовані відомості плати за користування вагонів форми ГУ-46, а саме: № 20040061, 20040066, 20040067, 20040068, 20040069, 26040074, 29040075, 03050076, 09050077, 16050078, 18050079, 23050081, 30050094р, 04060096р, 09060103р на суму 39361,69 грн. (без ПДВ).

Також, матеріалами справи підтверджено, що 10.03.2022 року на станцію Харків - Балашовський на адресу ТОВ ТБ С.К.С.М. прибували вагони № 59322446, 97151179 по накладній № 45591153 та вагони № 94254908, 97152409 по накладній № 45564184 з цементом під вивантаження.

14.03.2022 були подані на під`їзну колію Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ, пам`ятка на подавання вагонів ГУ-45 № 120.

19.04.2022 вагони після вивантаження були забрані, пам`ятка про забирання вагонів № 203.

На підставі пам`яток на подачу та забирання вагонів № 120, 203 була сформована відомість плати за користування вагонів форми ГУ-46 № 20040064р на суму 188283,20 грн. (без ПДВ).

Крім того, матеріалами справи підтверджено, що 22.02.2022 на станцію Харків - Балашовський на адресу ТОВ ТБ С.К.С.М. прибували власні вагони оператор ТОВ Авангард - Днепр вагони № 61661609, 62975461, 64262801, 65805574 по накладній № 43244730 з щебенем під вивантаження.

До подавання на під`їзну колію Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ під вивантаження вагони були затримані на коліях станції в очікувані локомотива Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ.

Вказана затримка вагонів засвідчена актами загальної форми ГУ - 23 № 533, 534. 22.02.2022 були подані на під`їзну колію Харківської філії ПрАТКиїв - Дніпровське МППЗТ, пам`ятка на подавання вагонів ГУ-45 № 111.

09.04.2022 вагони після вивантаження були забрані, пам`ятка про забирання вагонів № 202.

На підставі актів № 533, 534, пам`яток на подачу та забирання вагонів № 111, 202 була сформована відомість плати за користування вагонів форми ГУ- 46 № 20040065 на суму 9,60 грн. (без ПДВ).

Також, матеріалами справи підтверджено, що 21.03.2022 на станцію Харків - Балашовський на адресу ТОВ ТБ С.К.С.М. прибували вагони № 58996638, 97247142 по накладній № 45616851 з цементом під вивантаження.

25.03.2022 були подані на під`їзну колію Харківської філії ПрАТ Київ - Дніпровське МППЗТ, пам`ятка на подавання вагону ГУ-45 № 123.

25.04.2022 вагони після вивантаження були забрані, пам`ятка про забирання вагонів № 204.

На підставі пам`яток на подачу та забирання вагонів № 123, 204 були сформовані відомості плати за користування вагонів форми ГУ-46 № 20040070, 20040071, 20040072, 25040073 на суму 80383,40 грн. (без ПДВ).

Відповідно до частини 2 статті 193 ГК України кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Порядок користування вагонами визначається Правилами користування вагонами і контейнерами, затвердженими наказом Мінтранспорту України №113 від 25.02.1999, пунктами 3, 6, 8-10, 12 яких передбачено, що облік часу користування вагонами і контейнерами та нарахування плати за користування ними провадиться на станціях відправлення та призначення за Відомістю плати за користування вагонами форми ГУ-46 (додаток 1), Відомістю плати за користування контейнерами форми ГУ-46к (додаток 11), які складаються на підставі Пам`яток про подавання/забирання вагонів форми ГУ-45 (додаток 2), Пам`яток про видачу/приймання контейнерів форми ГУ-45к (додаток 8), Повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами (додаток 12), Актів про затримку вагонів форми ГУ-23а (додаток 3), Актів загальної форми ГУ-23 (додаток 6).

Усі завантажені вагони, а також порожні вагони, які належать підприємствам, організаціям, портам, установам і громадянам та орендовані ними, що знаходяться на станціях і на підходах до них в очікуванні подавання під вантажні або інші операції, з причин, які залежать від вантажовласника, є такими, що перебувають у користуванні вантажовласника.

У разі затримки вагонів на станції з причин, які залежать від вантажовласника, складається акт загальної форми, який підписується представниками станції і вантажовласника. В акті вказується час (у годинах та хвилинах) початку та закінчення затримки вагонів і їх номери. Про затримку вагонів і контейнерів з вини вантажовласника на підходах до станції призначення залізниця видає наказ. Наказ підписується посадовою особою, визначеною начальником залізниці.

Облік затриманих на підходах вагонів здійснюється станцією, на якій вони простоюють, на підставі акта про затримку вагонів, що складається станцією. Усі дані, вказані в цьому акті, передаються станцією у "Повідомленні про затримку вагонів" до інформаційно-обчислювального центру залізниці та на станцію призначення. Акт про затримку вагонів складається у трьох екземплярах - один залишається на станції затримки і два додаються до перевізних документів. Станція призначення інформує вантажовласника про затримку вагонів з його вини, передаючи йому копію Повідомлення про затримку вагонів не пізніше двох годин після його отримання (телефонограмою, телеграфом, поштовим зв`язком, через посильних, факсом або іншим способом, установленим начальником станції за погодженням з вантажовласником).

Загальний час, за який вноситься вантажовласником плата залізниці за користування вагонами, включає час затримки вагонів з його вини та час перебування їх у безпосередньому розпорядженні вантажовласника. Час до 30 хвилин не враховується, час 30 хвилин і більше враховується як повна година. Причини, які є підставою для нарахування плати за користування вагонами в разі затримки їх на підходах до припортових станцій призначення, зазначаються в актах про затримку вагонів.

Загальна сума нарахованої плати за користування вагонами по відомостям плати за користування вагонами форми ГУ-46, а саме: № 26030057р, 01040059, 20040061, 20040064р, 20040065, 20040066, 20040067, 20040068, 20040069, 20040070, 20040071, 20040072, 25040073, 26040074, 29040075, 03050076, 09050077, 16050078, 18050079, 23050081, 30050094р, 04060096р, 09060103р склала 720337,89 грн. (без ПДВ). З урахуванням ПДВ сума плати за користування вагонами склала 864405,47 грн.

Пунктом 46 Статуту залізниць на одержувача покладено обов`язок прийняти і вивезти зі станції вантаж, що надійшов на його адресу. Терміни вивезення і порядок зберігання вантажів установлюються Правилами. Вантажі, що прибули, зберігаються на станції безкоштовно протягом доби. Цей термін обчислюється з 24-ої години дати вивантаження вантажу (контейнера) засобами залізниці або з 24-ої години дати подачі вагонів під вивантаження засобами одержувача. За зберігання вантажу на станції понад зазначений термін справляється плата, встановлена тарифом.

Відповідно до статті 526 ЦК України, статей 193, 198 ГК України, зобов`язання повинні виконуватись належним чином і у встановлений строк відповідно до умов і порядку укладеного між сторонами договору та згідно з вимогами закону, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги залізниці про стягнення з відповідача 864405,47 грн. заборгованості за користування вагонами обґрунтованими, доведеними доданими доказами та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Водночас щодо заперечень відповідача, викладених у відзиві на позовну заяву, суд зазначає наступне.

Відповідно до ст. 8 Закону України "Про залізничний транспорт" перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти залізничним транспортом загального користування організується на договірних засадах. Умови та порядок організації перевезень, у тому числі в прямому змішаному сполученні за участю залізничного та інших видів транспорту, нормативи якості вантажних перевезень (терміни доставки, безпека перевезень, схоронність вантажів) та обслуговування пасажирів, відправників і одержувачів вантажів визначаються Статутом залізниць України, Правилами перевезень вантажів та Правилами перевезень пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 № 457 затверджено Статут залізниць України, положення якого згідно з пунктом 2 визначають обов`язки, права і відповідальність залізниць, а також підприємств, організацій, установ і громадян, які користуються залізничним транспортом. Статутом регламентуються порядок укладання договорів, організація та основні умови перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти, основні положення експлуатації залізничних під`їзних колій, взаємовідносини залізниць з іншими видами транспорту.

Згідно з п. 3 Статуту залізниць, його дія поширюється на перевезення залізничним транспортом вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти, у тому числі на перевезення вантажів, навантаження і розвантаження яких відбувається на залізничних під`їзних коліях незалежно від форм власності, які не належать до залізничного транспорту загального користування.

Так, відповідно до ст. 71 Статуту залізниць, взаємовідносини залізниці з підприємством, порядок і умови експлуатації залізничних під`їзних колій визначаються договором. Порядок подачі і забирання вагонів і контейнерів на залізничній під`їзній колії встановлюється договором на експлуатацію залізничної колії (договором на подачу та забирання вагонів).

У даному разі, матеріалами справи підтверджено та сторонами під час розгляду справи не заперечується, між ними укладені такі договори:

- договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом від 25.02.2020 за № 2709925 (далі - Договір), який є єдиним типовим договором про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом (редакція цього Договору була опублікована на веб-сайті ЦТЛ https://uz-cargo.com/ 25.02.2020 року та знаходиться у загальному доступі. Відповідач по справі (Замовник послуг - ПрАТ «Київ - Дніпровське МППЗТ» ініціював приєднання до Договору (прийняв в цілому умови публічного Договору) шляхом надання «Заяви про прийняття в цілому пропозиції (акцепт) укладення Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом» від 13.03.2020 № 34425549/2020-0001.

- укладення Договору (приєднання до умов публічного Договору) було погоджено Перевізником шляхом оформлення «Повідомлення про укладення Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом» від 13.03.2020 № 43-34425549/2020-0001, при цьому, код платника використовується для ідентифікації договірних відносин як номер Договору. Отже, Договір між Перевізником та Замовником вважається укладеним 13.03.2020 за № 2709925.

- договір про експлуатацію залізничної під`їзної колії Харківської філії ПрАТ «Київ - Дніпровське МППЗТ» від 09.12.2019 № П/М-19122 за умовами якого вагони, які прибувають на станцію Харків - Балашовський, подаються на під`їзну колію ПрАТ «Київ - Дніпровське МППЗТ» власним локомотивом підприємства для одержувачів та відправників, які зазначені у пункті 14 цього договору, а пунктом 16 якого сторонами чітко встановлений обов`язок Відповідача (Власника колії) сплачувати Позивачу (Залізниці) плату за користування вагонами (контейнерами) згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами.

Вказані положення Договору є чинними та обов"язковими для виконання сторонами.

Також, суд звертає увагу відповідача на приписи статті 119 Статуту, відповідно до якої за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під`їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами - суб`єктами підприємницької діяльності вноситься плата. Порядок визначення плати за користування вагонами (контейнерами) та звільнення вантажовідправника від зазначеної плати у разі затримки забирання вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами. Зазначена плата вноситься також за час затримки вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства. За час затримки на коліях залізниці вагонів, що належать підприємствам чи орендовані ними, стягується 50 відсотків зазначених розмірів плати.

Стосовно необхідності при розгляді спору про стягнення залізницею плати за користування вагонами (контейнерами) доказування належними, допустимими і достатніми доказами факту використання вагонів (контейнерів) для перевезення вантажів замовника послуг з перевезення у відповідний період, а у разі якщо мала місце затримка вагонів на станціях призначення і на підходах до них (якими можуть бути проміжні станції), в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження, - надання доказів того, що така затримка була спричинена саме з вини вантажоодержувача (власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства), суд звертає увагу відповідача на те, що плата за користування вагонами, яка у даному разі є предметом судового розгляду, не є мірою відповідальності, яка може застосовуватись лише за наявності вини у сторони у зобов`язанні.

Відповідно до п. 6 Правил користування вагонами і контейнерами, усі завантажені вагони, а також порожні вагони, які належать підприємствам, організаціям, портам, установам і громадянам, та орендовані ними, що знаходяться на станціях і на підходах до них в очікуванні подавання під вантажні або інші операції з причин, які залежать від вантажовласника, є такими, що перебувають у користуванні вантажовласника.

Пунктом 3 Правил користування вагонами і контейнерами передбачено, що облік часу користування вагонами і контейнерами та нарахування плати за користування ними провадиться на станціях відправлення та призначення за відомістю плати за користування вагонами форми ГУ-46 (додаток 1), відомістю плати за користування контейнерами форми ГУ-46к (додаток 11), які складаються на підставі пам`яток про подавання/забирання вагонів форми ГУ-45 (додаток 2), пам`яток про видачу/приймання контейнерів форми ГУ-45к (додаток 8), повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами (додаток 12), актів про затримку вагонів форми ГУ-23а (додаток 3), актів загальної форми ГУ-23 (додаток 6).

Загальний час, за який вноситься вантажовласником плата залізниці за користування вагонами, включає час затримки вагонів з його вини та час перебування їх у безпосередньому розпорядженні вантажовласника. Час до 30 хвилин не враховується, час 30 хвилин і більше враховується як повна година. Причини, які є підставою для нарахування плати за користування вагонами в разі затримки їх на підходах до припортових станцій призначення, зазначаються в актах про затримку вагонів (пункт 12 Правил користування вагонами і контейнерами).

Розмір плати за користування вагонами в залежності від часу користування встановлюється згідно з чинним законодавством (пункт 14 Правил користування вагонами і контейнерами).

Згідно з пунктом 3 Правил складання актів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 28.05.2002 № 334, акти загальної форми складаються для засвідчення обставин, що виникли в процесі перевезення вантажу, багажу та вантажобагажу і можуть бути підставою для матеріальної відповідальності, зокрема, у разі затримки вагонів на станції призначення в очікуванні подачі під вивантаження (перевантаження) з причин, що залежать від одержувача, власника залізничної під`їзної колії, порт, підприємства.

Пунктом 16 Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 № 113, встановлено, що вантажовласник звільняється від плати за користування вагонами і контейнерами:

а) якщо затримка вагонів або контейнерів виникла через стихійне лихо, що спричинило припинення руху на залізничних під`їзних коліях, а також через стихійне лихо або аварію на підприємстві, внаслідок яких згідно з чинними положеннями заборонено виконувати вантажні роботи;

б) у разі подання локомотивом залізниці вагонів і контейнерів на фронти навантаження (вивантаження) у кількості, що перевищує їх максимальну переробну спроможність. Вказана максимальна переробна спроможність визначається за договором між залізницею і вантажовласником;

в) у разі затримки прийняття залізницею вагонів, які пред`явлено їй до здачі, з причин, що залежать від залізниці. Час такої затримки зазначається у графі «Примітки» Пам`ятки про подавання/забирання вагонів, цей час виключається із загального часу користування вагонами (контейнерами).

Причина звільнення від плати за користування вагонами і контейнерами зазначається у графі «Примітки» відомості плати за користування вагонами (контейнерами).

За умовами пункту 2.7 Правил обслуговування залізничних під`їзних колій, для під`їзних колій, які обслуговуються власними локомотивами, порядок обслуговування контрагентів - підприємств, що мають у межах залізничної під`їзної колії іншого підприємства свої склади або колії, які до неї примикають, встановлюється договорами, що укладаються безпосередньо між контрагентом і підприємством, якому належить залізнична під`їзна колія, без участі залізниці. Відповідальність перед залізницею за користування вагонами контрагентом несе підприємство, якому належить залізнична під`їзна колія.

У даному разі матеріалами справи підтверджено, що позивач своєчасно подав відповідні вагони на приймально-здавальні колії відповідача.

Відповідачем прийнято вагони, але від підпису пам`яток було відмовлено, про що складені відповідні акти загальної форми.

Стосовно посилання відповідача на лист Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1 та аргументів щодо неможливості своєчасного виконання зобов`язань за спірними договорами у зв`язку з існуванням обставин непереборної сили, зокрема, введенням воєнного стану в Україні, суд зазначає про наступне.

Згідно з п. 6.1 Договору сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов`язань за цим договором у разі виникнення обставин непереборної сили, які не існували під час укладання договору та виникли поза волею сторін (аварія катастрофа, стихійне лихо епідемія, епізоотія, війна тощо).

Пунктом 6.3. Договору від 13.03.2020 за № 2709925 передбачено, що доказом виникнення обставин непереборної сипи та строку їх дії є відповідні документи, які видаються Торгово-промисловою палатою.

Відповідно до статті 14 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» (далі Закон), Торгово-промислова палати України засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), а також торговельні та портові звичаї, прийняті в Україні, за зверненнями суб`єктів господарської діяльності та фізичних осіб.

Відповідно до ст. 14-1 Закону визначено, що Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб`єкта господарської діяльності за собівартістю. Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) для суб`єктів малого підприємництва видається безкоштовно.

Згідно з п.п. 6.1., 6.2 Регламенту засвідчення Торгово-промисловою палатою України та регіональними торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), затверджених рішенням Президії ТПП України від 18.12.2014 р. №44(5), підставою для засвідчення форс-мажорних обставин є наявність однієї або більше форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), перелічених уст. 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» в редакції від 02.09.2014, а також визначених сторонами за договором, контрактом, угодою, типовим договором, законодавчими, відомчими та/чи іншими нормативними актами, які вплинули на зобов`язання таким чином, що унеможливили його виконання у термін, передбачений відповідно договором, контрактом, угодою, типовим договором, законодавчими та/чи іншими нормативними актами.

Форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) засвідчуються за зверненням суб`єктів господарської діяльності та фізичних осіб по кожному окремому договору, окремим податковим та/чи іншим зобов`язанням/обов`язком, виконання яких настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання яких стало неможливим через наявність зазначених обставин

Таким чином, з наведених норм слідує, що форс-мажорні обставини мають індивідуальний персоніфікований характер щодо конкретного договору та його сторін.

Так, листом Торгово-промислової палати України №2024/02.0-7.1 від 28.02.2022 засвідчено, що військова агресія російської федерації проти України, що стало підставою для введення воєнного стану є форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) та до їх офіційного закінчення є надзвичайними, невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарської діяльності по зобов`язанням за договорами, виконання яких настало і стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин.

Водночас, вищевказаний лист носить загальний інформаційний характер, оскільки констатує абстрактний факт без доведення причинно-наслідкового зв`язку у конкретному зобов`язанні. Неможливість виконання договірних зобов`язань особа повинна підтверджувати документально в залежності від її дійсних обставин, що унеможливлюють виконання на підставі вимог законодавства.

При цьому, суд зазначає про те, що нарахована позивачем плата за користування вагонами не є мірою відповідальності відповідача за невиконання умов Договору, а є платою за користування вагонами, які були подані та які знаходились в розпорядженні відповідача.

Також, суд вважає за необхідне зазначити про те, що розв`язання повномасштабної збройної агресії проти України та введення воєнного стану є виключними важкими обставинами, які у рівній мірі впливають на обидві сторони, як на відповідача так і на позивача. При цьому, під час введення воєнного стану позивач належним чином виконав свої зобов`язання за Договором.

Щодо посилання відповідача на конвенційну заборону ЦЦО/99 від 24.02.2022, суд зазначає про те, що посиланням у відзиві на телеграфну вказівку № ЦЦО/99 від 24.02.2022 без зазначення області призначення спірних вагонів, неможливість встановлення, що областю призначення спірних вагонів була саме: Донецька ДОН (48), Куп`янська Дир. Зал. Перевезень ДН-5 (5), Сумська Дир. Зал. Перевезень ДН-3 (3), Харківська Дир.Зал. Перевезень ДН-2 (2), Київська Дир. Зал. Перевезень ДН-1 (1), Конотопська Дир. Зал. Перевезень ДН-5 (5), Коростенська Дир. Зал. Перевезень ДН-4 (4) Одеська Дир. Зал. Перевезень ДН-1 (1), Порт. Припорт. Дир. Зал. Перевезень ДН-5 (5), відсутність в зауваженнях даних щодо області призначення спірних вагонів, підтверджує відсутність підстав для застосування приписів телеграфної вказівки №ЦЦО/99 к 24.02.2022.

Стосовно доводів відповідача щодо здійснення вказаного нарахування за користування вагонами без урахування вимог телеграмного розпорядження від 05.04.2022 №ЦМ-13/693 та про необхідність скасування нарахованої залізницею плати за користування вагонами за час затримки вагонів в період дії комендантської години, суд зазначає наступне.

Правове регулювання впровадження комендантської години здійснюється на підставі Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12.05.2015 №389-VIII, Постанови Кабінету Міністрів України від 08.07.2020 №573 «Питання запровадження та здійснення деяких заходів правового режиму воєнного стану», Постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2021 №1455 «Про затвердження порядку встановлення особливого режиму в`їзду і виїзду, обмеженні свободи пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також руху транспортних засобів в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан».

Під час комендантської години запроваджуються певні заборони та обмеження, зокрема, перебування на вулицях та в інших громадських місцях осіб без виданих перепусток, пересування на транспортних засобах тощо.

Рішенням правління AT «Укрзалізниця» від 02.04.2022 (протокол № Ц-54/42 Ком.т) затверджено «Перелік виняткових умов, які є підставою для звільнення замовників послуг, пов`язаних з організацією перевезення і вантажів, від обов`язку вносити плату за користування вантажними вагонами і контейнерами і та зборів/плат AT «Укрзалізниця» під час дії воєнного стану в Україні». Визначені у переліку обставини передбачають, в тому числі, звільнення замовників послуг від обов`язку вносити плату за користування вагонами у разі: запровадження комендантської години на території, на якій розташована станція відправлення та/або станція призначення.

Відповідно до п.1.1 вищезазначеного телеграмного розпорядження передбачено: «Довести до відома причетних зазначену інформації. Організувати виконання, в тому числі перерахунок часу затримки навантажених і порожніх вагонів та контейнерів с початку дії воєнного стану в Україні (24.02.2022). Скласти акти загальної форми ГУ-23 відповідно рішення Правління».

Також, у вищезазначеному телеграмному розпорядженні зазначається, що звільнення замовника від плати за користування вагонами за час існування перелічених у ньому обставин повинно засвідчуватися актом загальної форми ГУ- 23, який складається згідно з додатком 6 до Правил користування вагонами. Акти загальної форми ГУ-23, складені у випадку затримки вагонів з вказаних підстав, мають містити конкретний опис обставин, що стали підставою затримки вагонів та складання акту. Акт загальної форми не є підставою не враховувати в час користування вагоном час існування обставин, вказаних вище.

Проте відповідачем не надано належних та допустимих доказів для засвідчення тих обставин, на які він посилається у відзиві на позовну заяву, як на підставу звільнення від відповідальності.

Матеріали справи не містять доказів неможливості своєчасного виконання зобов`язань із забирання вагонів з під`їзної колії саме через запровадження комендантської години і у відповідний період, а отже, відповідачем не доведено обставини не забирання вагонів на власної під`їзної колії як такі обставини, що не залежали від нього як від отримувача вантажу.

Крім того, суд звертає увагу на те, що рішення правління AT «Українська залізниця від 02.04.2022 (протокол № Ц-54/42 Ком.т) є локальним (внутрішнім) нормативним актом залізниці, який не вносить змін/доповнень до Статуту залізниць України, Правил перевезень вантажів та укладених між сторонами договорів.

З урахуванням наведеного, суд зазначає, що решта долучених до матеріалів справи доказів була ретельно досліджена судом і наведених вище висновків щодо наявності підстав для повного задоволення позову не спростовує.

Європейський суд з прав людини у рішенні в справі "Серявін та інші проти України" вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення. Названий Суд зазначив, що, хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довід (рішення Європейського суду з прав людини у справі "Трофимчук проти України").

Здійснюючи розподіл судових витрат за наслідками розгляду справи, враховуючи вимоги статті 129 ГПК України, а також висновки суду про повне задоволення позову, судові витрати, понесені позивачем у зв`язку з оплатою судового збору, підлягають відшкодуванню за рахунок відповідача в розмірі 12966,09 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 124, 129-1 Конституції України, статтями 4, 20, 73, 74, 76-79, 86, 123, 129, 236-238 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" (02092, м. Київ, вул. Алма-Атинська, 37, код ЄДРПОУ 04737111) в особі Харківської філії Приватного акціонерного товариства "Київ-Дніпровське міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту" (63036, м. Харків, вул. Морозова, б. 11/1, код ЄДРПОУ Філії: 34425549) на користь Акціонерного товариства "Українська залізниця" (03150, м. Київ, вул. Єжи Гедройця. 5, код ЄДРПОУ 40075815) в особі регіональної філії "Південна залізниця" Акціонерного товариства "Українська залізниця" (61052, м. Харків, вул. Євгена Котляра, 7, код ЄДРПОУ 40081216) - 864405,47 грн. заборгованості та 12966,09 грн. судового збору.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення Господарського суду Харківської області може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги в порядку, встановленому статтями 254, 256-259 Господарського процесуального кодексу України.

Повне рішення складено "24" листопада 2023 р.

СуддяЄ.М. Жиляєв

Дата ухвалення рішення14.11.2023
Оприлюднено28.11.2023
Номер документу115193495
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 864405,47 грн

Судовий реєстр по справі —922/2345/23

Постанова від 02.05.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Гетьман Руслан Анатолійович

Ухвала від 28.03.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Гетьман Руслан Анатолійович

Ухвала від 26.02.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Гетьман Руслан Анатолійович

Ухвала від 30.01.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Гетьман Руслан Анатолійович

Ухвала від 22.01.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Гетьман Руслан Анатолійович

Ухвала від 28.12.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Тарасова Ірина Валеріївна

Ухвала від 25.12.2023

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Тарасова Ірина Валеріївна

Рішення від 14.11.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жиляєв Є.М.

Ухвала від 18.10.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жиляєв Є.М.

Ухвала від 16.10.2023

Господарське

Господарський суд Харківської області

Жиляєв Є.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні