ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 листопада 2023 рокуСправа №160/25648/23
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Ніколайчук С.В.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ) до Нікопольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області (53210, Дніпропетровська обл, м. Нікополь, просп. Трубніков, 11б, код ЄДРПОУ 37837355), Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (вул. Набережна Перемоги, 26, м.Дніпро, 49094, код ЄДРПОУ 21910427) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії
УСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Нікопольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області, Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, в якій просить:
- визнати протиправним проведений 26 лютого 2023 року Нікопольським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду України Дніпропетровської області перерахунок пенсії ОСОБА_1 ;
- зобов`язати Головне управління Пенсійного Фонду України в Дніпропетровській області відновити розмір пенсії ОСОБА_1 станом на 01.02.2023 року та виплатити належні суми недоплаченої пенсії з 01.03.2023 року.
В обґрунтування позовної заяви позивач зазначив, що 14.06.2022 йому була призначена пенсія на пільгових умовах на підставі п. "а" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення. Вказує, що розмір призначеної пенсії складав - 22604,70 грн. У зв`язку з зарахуванням на пенсійну карту за березень 2023 року пенсії в меншому розмірі, позивач, звернувся до Пенсійного органу із питанням щодо неналежного пенсійного забезпечення. Відповідач 1 листом повідомив позивача про те, що відповідно до довідок про підтвердження пільгового стажу роботи за Списком №1 від 09.05.2022р. №100/31, №101/31, від 10.01.2023 р. №3/31 за період роботи з 29.12.2004 по 02.08.2016 року зазначено "зайнятість на підземних роботах 50% і більше робочого часу", тому зайнятість на підземних роботах протягом повного робочого дня за період роботи з 29.12.2004 р. по 02.08.2016 р. у встановленому порядку не підтверджена, на думку Нікопольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області, право на призначення пенсії згідно із Законом №345, відсутнє. Позивач не погоджується з такою позицією Нікопольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області, оскільки вважає, що здійснення перерахунку пенсії із зменшенням її розміру за ініціативою органу ПФУ діючим законодавством не передбачено. Вказане стало підставою для звернення до суду з позовом.
Ухвалою від 12.10.2023 суд відкрив провадження у адміністративній справі справу № 160/25648/23, призначив до розгляду за правилами спрощеного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується матеріалами справи.
25.10.2023 на адресу суду від Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області надійшов письмовий відзив на позов, в якому він не визнає позовні вимоги в повному обсязі з наступних підстав. Відповідач 2 зазначає, що розрахунок пенсії позивача при первинному призначенні було проведено із застосуванням положень статті 8 Закону України від 02.09.2008 № 345-VI "Про підвищення престижності шахтарської праці" у розмірі 80 відсотків заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до статті 40 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", з якої обчислюється пенсія, як особі, яка відпрацювала на підземних роботах не менш як 15 років. Статтею 1 Закону № 345 передбачено, що дія Закону поширюється на працівників, які видобувають вугілля, залізну руду, руди кольорових рідкісних металів, марганцеві, уранові, магнієві (солі калієво-магнієві та солі магнієві) та озокеритні руди, працівників шахтобудівних підприємств, які зайняті на підземних роботах повний робочий день, - за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах. Вказують, що під повним робочим днем слід вважати виконання робіт в умовах, передбачених Списками, не менше 80 відсотків робочого часу, установленого для працівників даного виробництва, професії чи посади, з урахуванням підготовчих, допоміжних, поточних ремонтних робіт, пов`язаних з виконанням своїх трудових обов`язків, а у довідках про підтвердження пільгового стажу роботи за Списком №1 від 09.05.2022 № 100/31, № 101/31, від 10.01.2023 № 3/31 за період з 29.12.2004 по 02.08.2016 зазначено "зайнятість на підземних роботах 50% і більше робочого часу". Зайнятість позивача на підземних роботах протягом повного робочого дня за період роботи з 29.12.2004 по 02.08.2016 у встановленому порядку не підтверджена.
Згідно із наданих документів пільговий стаж роботи із зайнятістю повний робочий день під землею складає 11 років, тому право на призначення пенсії згідно із Законом № 345 у позивача відсутнє.
Враховуючи наведене, пенсійну справу позивача відповідач привів у відповідність до вимог чинного законодавства, що призвело до зменшення розміру пенсії.
Справа розглядається судом в порядку спрощеного провадження за приписами статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд встановив такі обставини та відповідні їм правовідносини.
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянином України, що підтверджується паспортом серії НОМЕР_2 .
14.06.2022 Нікопольське об`єднане управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області позивачу призначив пенсію на пільгових умовах на підставі ст. 13 п. "а" Закону України "Про пенсійне забезпечення" та з урахуванням ст. 8 Закону України "Про престижність шахтарської праці" було визначено пенсію у розмірі - 22604, 70 грн.
Відповідно до записів у трудовій книжці позивача НОМЕР_3 , заведеної 10 серпня 1992 року, в межах спірних правовідносин, остання містить такі записи про роботу позивача:
01.09.1989 р. - 23.06.1990 р. навчання в СПТУ №68;
10.05.1990 р. - 28.05.1992 р. - служба в Радянській Армії;
10.08.1992 р. - прийнятий на шахту №3-5 підземним машиністом електровоза 3 розряду;
15.04.1993 р. - переведений підземним машиністом електровозу 4 розряду;
01.08.1995 р. - переведений підземним гірничим робітником очисного вибою 5 розряду;
04.11.1998 р. - переведений на шахту №9-10 підземним гірничим робітником очисного вибою 5 розряду;
03.11.1999.р. - переведений гірничим майстром шахти №3-5;
01.11.2001 р. - переведений на шахті №3-5 гірничим майстром колишньої шахти №4-7;
27.07.2002 р. - звільнений за власним бажанням;
17.03.2003 р. - прийнятий на шахту №1-біс підземним гірничим робітником очисного вибою 5 розряду;
14.09.2004 р. - переведений заступником начальника шахти з ОП шахти №1-біс;
02.08.2005 р. - переведений заступником начальника з охорони праці шахти №2;
01.03.2009 р. - переведений заступником начальника дільниці шахти №2 з охорони праці та техніки безпеки шахти №8/2;
01.05.2009 р. - переведений заступником начальника шахти №8/2 з ТБ (дільниця шахти
21.02.2011 р. - переведений головним інженером шахти №8-2;
01.02.2012 р. - переведений головним інженером дільниці по ліквідації шахти №2 шахти №8;
10.09.2012 р. - переведений на шахту №3/5 заступником начальника шахти з ТБ;
11.12.2017 р. - переведений на шахту №9/10 заступником головного інженера;
06.02.2018 р.- - переведений -в.-о. -головного інженера шахти №9/10 для заміщення відсутнього робітника;
10.02.2018 р. - переведений заступником головного інженера шахти №9/10;
22.10.2018 р. - переведений головним інженером шахти №9/10.
Займані позивачем професії передбачені Списком №1, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №162 від 11.03.1994 р. та №36 від 16.01.2003 р. та мають коди КП позиція 1.1г та 1.1в.
На підтвердження зазначеного, позивач надав довідки про підтвердження пільгового стажу роботи за Списком №1 від 09.05.2022 № 100/31, № 101/31, від 10.01.2023 № 3/31 за період з 29.12.2004 по 02.08.2016 зазначено "зайнятість на підземних роботах 50% і більше робочого часу". за період роботи з 29.12.2004 по 02.08.2016.
26 лютого 2023 року відповідач 1 , без здійснення відповідної заяви позивача, провів перерахунок його пенсії та зменшив її розмір до 15592, 96 грн, починаючи з 01.03.2023.
21.03.2023 позивач звернувся до відповідача 1 із заявою щодо роз`яснення підстав здійснення такого перерахунку пенсії, та відповідно зменшення її розміру.
Листом від 11.04.2023 за №15319-12024/Г-01/8-0400/23 Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області повідомило позивача про те, що в наявних матеріалах пенсійної справи довідках про підтвердження пільгового стажу роботи за Списком №1 від 09.05.2022 № 100/31, № 101/31, від 10.01.2023 № 3/31 за період з 29.12.2004 по 02.08.2016 зазначено "зайнятість на підземних роботах 50% і більше робочого часу". Враховуючи наведене, зайнятість позивача на підземних роботах протягом повного робочого дня за період роботи з 29.12.2004 по 02.08.2016 у встановленому порядку не підтверджена. Згідно із наданих документів пільговий стаж роботи із зайнятістю повний робочий день під землею складає 11 років, тому право на призначення пенсії згідно із Закону № 345, у позивача відсутнє. Враховуючи вказані обставини, пенсійну справу було приведено у відповідність до вимог чинного законодавства, що призвело до зменшення розміру пенсії. Починаючи з 01.03.2023 року загальний розмір пенсії складає 15592,56 гривень.
Не погоджуючись з таким перерахунком пенсії та зменшення розміру пенсійних виплат, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Суд встановив, що спір у справі виник через відсутність необхідного пільгового періоду роботи у позивача за період з 29.12.2004 по 02.08.2016 на підставі довідок довідках про підтвердження пільгового стажу роботи за Списком №1 від 09.05.2022 № 100/31, № 101/31, від 10.01.2023 № 3/31.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, доводам позивача, викладеним в позовній заяві, та доводам відповідачів, викладених в відзивах на позов, суд врахував такі норми чинного законодавства, які діють на момент виникнення спірних правовідносин, та релевантні їм джерела права.
Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Відповідно до пункту 6 статті 92 Конституції України виключно законами України визначаються, зокрема, основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення.
Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел визначає Закон України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 № 1058-ІV (далі - Закон № 1058-ІV), який набрав законної сили з 01.01.2004.
З моменту призначення позивачу пенсії та до 11.10.2017 застосовувалась редакція абзацу третього частини першої статті 28 Закону № 1058-ІV, відповідно до якої:
- мінімальний розмір пенсії особам, на яких поширюється дія Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці», та працівникам, зайнятим повний робочий день під землею обслуговуванням зазначених осіб, які відпрацювали на підземних роботах не менш як 15 років для чоловіків та 7,5 років для жінок за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, встановлюється незалежно від місця останньої роботи, у розмірі 80 відсотків середньої заробітної плати шахтаря, але не менш як три розміри прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність.
З 11.10.2017 застосовується редакція статті 28 Закону № 1058-ІV згідно з внесеними змінами Законом від 03.10.2017 № 2148-VIII, відповідно до абзацу третього частини першої якої встановлено:
- мінімальний розмір пенсії особам, на яких поширюється дія Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці», та працівникам, зайнятим повний робочий день під землею обслуговуванням зазначених осіб, які відпрацювали на підземних роботах не менш як 15 років для чоловіків та 7,5 року для жінок за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, встановлюється незалежно від місця останньої роботи у розмірі 80 відсотків заробітної плати (доходу) застрахованої особи, визначеної відповідно до статті 40 цього Закону, з якої обчислюється пенсія, але не менш як три розміри прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» від 02.09.2008 № 345-VІ (далі - Закон № 345-VІ) в редакції до внесення змін Законом № 1066-VIII від 31.03.2016, встановлено, що дія цього Закону поширюється на працівників, які видобувають вугілля, залізну руду, руди кольорових і рідкісних металів, марганцеві та уранові руди, працівників шахтобудівних підприємств, які зайняті на підземних роботах повний робочий день, та працівників державних воєнізованих аварійно-рятувальних служб (формувань) у вугільній промисловості - за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженим Кабінетом Міністрів України (далі - шахтарі), та членів їх сімей.
В редакції змін, внесених Законом № 1066-VIII від 31.03.2016, визначено, що дія Закону № 345-VІ дія цього Закону поширюється на працівників, які видобувають вугілля, залізну руду, руди кольорових і рідкісних металів, марганцеві, уранові, магнієві (солі калієво-магнієві та солі магнієві) та озокеритні руди, працівників шахтобудівних підприємств, які зайняті на підземних роботах повний робочий день, та працівників державних воєнізованих аварійно-рятувальних служб (формувань) у вугільній промисловості - за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, зайнятість в яких повний робочий день дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженим Кабінетом Міністрів України (далі - шахтарі), та членів їх сімей.
Статтею 8 Закону № 345-VІ до внесення змін Законом № 2148-VIII від 03.10.2017, було встановлено, що мінімальний розмір пенсії шахтарям, які відпрацювали на підземних роботах не менш як 15 років для чоловіків та 7,5 років для жінок за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, встановлюється незалежно від місця останньої роботи, у розмірі 80 відсотків середньої заробітної плати шахтаря, але не менш як три розміри прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність. Для обчислення розміру пенсій за віком за кожний повний рік стажу роботи на підземних роботах до страхового стажу додатково зараховується по одному року.
З урахуванням змін, внесених Законом № 2148-VIII від 03.10.2017 стаття 8 Закону № 345-VІ передбачає, що мінімальний розмір пенсії шахтарям, які відпрацювали на підземних роботах не менш як 15 років для чоловіків та 7,5 років для жінок за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, встановлюється незалежно від місця останньої роботи, у розмірі 80 відсотків його заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до статті 40 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», з якої обчислюється пенсія, але не менш як три розміри прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність. Для обчислення розміру пенсій за віком за кожний повний рік стажу роботи на підземних роботах до страхового стажу додатково зараховується по одному року.
Відповідно до частини другої статті 10 Закону № 345-VІ дія частини першої статті 7 і статті 8 цього Закону поширюється також на пенсіонерів, пенсія яким була призначена до набрання чинності цим Законом.
Суд звертає увагу, що до кола працівників, на яких поширюється дія Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці» та встановлені пільги, належать тільки працівники, зазначені у Списку № 1, які були зайняті на підземних роботах повний робочий день.
У постановах від 06.11.2018 у справі № 345/4370/16-а, від 20.11.2018 у справі № 345/4616/16, від 06.03.2019 у справі № 345/4570/16-а, від 03.04.2019 у справі № 345/149/17 Верховний Суд зробив правовий висновок, що статтю 1 Закону № 345-VІ слід розглядати у нерозривному зв`язку зі Списком № 1 виробництв, цехів, професій та посад на підземних роботах, на роботах із шкідливими умовами праці і в гарячих цехах, робота у яких дає право на державну пенсію на пільгових умовах та в пільгових розмірах.
Суд зазначає, що підставою для застосування статті 8 Закону № 345-VІ є відпрацювання на підземних роботах не менш як 15 років для чоловіків за Списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, незалежно від місця останньої роботи.
Позивачу з 14.06.2022 року Нікопольське управління Пенсійного фонду України в Дніпоптекровській області призначило песнію на пільгових умовах на підставі ст. 13 п "а" Закону України "Про пенсійне забезпечення" та з урахуванням ст. 8 Закону України "Про престижність шахтарської праці".
У спірний період з 29.12.2004 року по 02.08.2016 року позивач працював в шахті АТ "Марганецький ГЗК" на посаді затупника начальника шахти з охорони праці (1010300б-24131 Начальники шахт, їх заступники (помічники) та головним інженером (1010100в-20735 Головні інженери), що передбачено Списком № 1.
Як слідує з матеріалів справи, відповідно до неврахованих довідок від 09.05.2022р. №100/31, №101/31, від 10.01.2023 р. №3/31 за період роботи з 29.12.2004 по 02.08.2016 року, на які посидавється відповідач 2 при зменшенні розміру пенсії позивача, у розділі "робота за скороченим (неповним) робочем днем" зазначено "немає", тому можна зробити висновок, що позивач був зайнятий на підземних роботах повний робочий день та виконував гірничі роботи з повним робочим днем, що, відповідно, дає йому право на державну пенсію на пільгових умовах та в пільгових розмірах.
Згідно зі статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка ратифікована Законом № 475/97-ВР від 17.07.1997 кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
У пункті 145 рішення від 15 листопада 1996 року у справі «Чахал проти Об`єднаного Королівства» (Chahal v. the United Kingdom, (22414/93) [1996] ECHR 54) Європейський суд з прав людини зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни.
Засіб захисту, що вимагається згаданою статтею повинен бути «ефективним» як у законі, так і на практиці, зокрема, у тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (п. 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Афанасьєв проти України» від 5 квітня 2005 року (заява № 38722/02)).
Отже, «ефективний засіб правого захисту» у розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату; винесення рішень, які не призводять безпосередньо до змін в обсязі прав та забезпечення їх примусової реалізації, не відповідає розглядуваній міжнародній нормі.
Суд зазначає, що позивач звернувся до відповідача із заявою у довільній формі від 22.03.2023, в якій просив провести розрахунок пенсії відповідно до призначенння, за результатами розгляду якої Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області листом від 11.04.2023 повідомило про відсутність на те правових підстав і саме його відмова оскаржується в судовому порядку, відтак на останнього має бути покладено й обов`язок відновлення порушених прав позивача.
З метою ефективного та повного захисту прав позивача, відповідно до частини другої статті 9 КАС України суд виходить за межі позову та визнає протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області щодо проведення перерахунку пенсії ОСОБА_1 у зменшеному розмірі , проведеному 26.02.2023 року, як такі, що не базуються на вимогах закону.
Також суд зобов`язує Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області поновити розмір пенсії ОСОБА_1 відповідно до призначеного 14.06.2022 року, з урахуванням висновків суду, викладених в цьому рішенні, та зобов`язує Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 належні суми недоплаченої спенсії з 01.03.2023 року.
Стосовно позовних вимог заявлених до Нікопольського об`єднання управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області про визнання протиправним проведений 26 лютого 2023 року перерахунок пенсії ОСОБА_1 , то суд вважає, що позивачем обрано не правильний спосіб захисту і в задоволенні цієї виомги слід відмовити, адже, як вище зазначено, такий перерахунок був зроблений Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, відтак і останній повинен бути відповідачем за цією позовною вимогою.
Не підлягає задоволенню і позовна вимога про зобов`язання до відповідача 2 виплатити позивачу належні суми недоплаченої пенсії з 01.03.2023 року як передчасна, оскільки пенсійний орган ще не провів перерахунок пенсії позивача відповідно до висновків, викладених у цьому рішенні суду.
Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Із заявлених позовних вимог, на підставі системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд зробив висновок, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню судом.
Відповідно до ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
На підставі ч. 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати розподіляються пропорційно до задоволених вимог позивача.
Позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в загальному розмірі 1073,60 грн, що документально підтверджується квитанцією від 29.09.2023.
Оскільки задоволено основну поовну вимогу позивача, сплачений судовий збір за подання позову до суду в сумі 1073,60 грн потрібно стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-2 у розмірі 1073,60 грн.
Керуючись статтями 2, 9, 77, 78, 90, 139, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ) до Нікопольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області (53210, Дніпропетровська обл, м. Нікополь, просп. Трубніков, 11б, код ЄДРПОУ 37837355), Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (вул. Набережна Перемоги, 26, м.Дніпро, 49094, код ЄДРПОУ 21910427) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області щодо проведення перерахунку пенсії ОСОБА_1 у зменшеному розмірі , проведеному 26.02.2023 року.
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області поновити розмір пенсії ОСОБА_1 відповідно до призначеного 14.06.2022 року, з урахуванням висновків суду, викладених в цьому рішенні.
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 належні суми недоплаченої спенсії з 01.03.2023 року.
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (вул. Набережна Перемоги, 26, м. Дніпро, 49094 код ЄДРПОУ 21910427) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати з оплати судового збору у сумі 1073,60 грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення складено 27.11.2023 року.
Суддя С.В. Ніколайчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.11.2023 |
Оприлюднено | 29.11.2023 |
Номер документу | 115205138 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ніколайчук Світлана Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні