Постанова
від 24.11.2023 по справі 568/1637/23
РАДИВИЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа №568/1637/23

Провадження № 3/568/908/23

24 листопада 2023 р. м.Радивилів

Суддя Радивилівського районного суду Рівненської області Делалова О.М.. розглянувши матеріали, що надійшли від Головного управління ДПС у Рівненській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , жителя АДРЕСА_1 , працюючого директором ТОВ "ТРАК ОЙЛ ГРУП"

за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

Судом встановлено, що головним державним інспектором відділу планових перевірок управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Рівненській області Годиною О.М. при проведенні документальної виїзної перевірки ТОВ "ТРАК ОЙЛ ГРУП" (код ЄДРПОУ 44007906, адреса: Рівненська область, м. Радивилів, вул. Невського, 71с) було встановлено факт порушення його директором ОСОБА_1 порядку ведення податкового обліку, а саме занижено податок на прибуток на загальну суму 157 518,00 грн., в тому числі за 2021р 10067,00 грн., 3 кв. 2022 р. 36 032,00 грн., 4 кв. 2022р. 2 399,00 грн., за 2 кв.2023 р. 109 020,00 грн., чим порушено п.п. 14.1.36 п.14.1 ст. 14, п. 44.1 п. 44.2 ст 44, п.п. 134.1.1, п. 134.1.1. ст. 134, пп. 140.5.11 п. 140.5 ст 140 Податкового кодексуУкраїни від 02.12.2010р № 2755 VІ із змінами та доповненнями, ст. 9 ЗУ «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні», п. 2. Наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку» від 24.05.1995 р №88 П(с) БО 16 «Витрати»; занижено податок на додану вартість на суму 231 727,00 грн., в т. ч. за липень 2021 р. 8 333,00 грн., травень 2023 р. 21 169,00 грн., червень 2023 р. 202 225,00 грн. (за рахунок зниження ПЗ за липень 2021 р. 8 333,00 грн., вересень 2022р. 40 035,00 грн., жовтень 2022р. 62 226,00 грн., червень 2023 р. 121133,00 грн.), чим порушено п. 189.1 ст 189, абз «г» п. 198.5 ст. 198, пп. 192.1.1. п192.1. ст. 192 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755 VI (із змінами та доповненнями).

Своїми діями, ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

У судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, хоча про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений у встановленому законом порядку. Жодних заяв чи клопотань на день розгляду справи від ОСОБА_1 не надходило.

Так, у рішенні Європейського суду з прав людини від 03.04.2008 у справі «Пономарьов проти України» наголошено на тому, що особа в розумні інтервали часу має вживати заходи, щоб дізнатись про стан відомого їй судового провадження.

За таких обставин, враховуючи те, що ОСОБА_1 своєчасно та належним чином повідомлявся про дату, час та місце розгляду справи, будь-яких доказів поважності причин неприбуття в судове засідання суду не надав та те, що приписами ст.268КУпАП не передбачено обов`язкової участі особи при розгляді справи про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, а також ураховуючи принцип судочинства, зазначений в практиці Європейського суду з прав людини, яким визнано пріоритет публічного інтересу над приватним, суддя визнає за можливе провести розгляд справи за відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Дослідивши зміст протоколу про адміністративне правопорушення та додані до нього матеріали, суддя дійшов такого висновку.

Відповідно до ч. 1, 2 ст.7КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Згідно з вимогами ст.245КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно до ч. 1 ст.9КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України господарська діяльність діяльність особи що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь яку іншу особу, що діє не користь першої особи, зокрема за договором комісії, доручення та агентськими договорами.ж

Згідно з п.44.1 ст. 44 Податкового кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку,фінансової звітності, інших документів пов`язанизх з обчисленням і сплатою податків і з борів, ведення яких передбачене законодавством.

Згідно з п.п 134.1.1п.134.1ст.134Податкового кодексуУкраїни об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до розділу ІІІ ПКУ.

Для цілей цього підпункту до річного доходу від будь-якої діяльності, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи.

Згідно пп.140.5.11 п. 140.5 ст 140 Податкового кодексу України, встановлено, що фінансовий результат податкового звітного періоду збільшується на суму витрат від визнаних штрафів, пені, неустойок, відшкодування збитків, компенсації неодержаного доходу (упущеної вигоди), нарахованих відповідно до цивільного законодавства та цивільно правових договорів, у тому числі у сфері зовнішньоекономічної діяльності, на користь осіб, які не є платниками податку ( крім фізичних осіб, які є платниками податку на доходи фізичних осіб), та на користь платників податку, які оподатковуються за ставкою 0% відповідно до п. 44 підрозділу 4 розділу ХХ "Перехідні положення" ПКУ, а також суму штрафів, пені, нарахованих контролюючими органами та іншими органами державної влади за порушення вимог законодавства.

Також відповідно до п.198.5 ст. 198 Податкового кодексу Україниплатник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту189.1 статті 189цьогоКодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися в неоподатковуваних операціях.

Відповідно до вимог п. 192.1 ст. 192 ПКУ якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов"язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному, в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних. Розрахунок коригувань, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Об`єктивна сторона адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст.163-1КУпАП полягає у відсутності податкового обліку, порушенні керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподанні або несвоєчасному поданні аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.

Так, суддею встановлено та підтверджено наявними у справі доказами, що ОСОБА_1 , будучи директором ТОВ «ТРАК ОЙЛ ГРУП» (код 44007906) порушив порядок ведення податкового обліку, а саме:

- здійснив заниження податку на прибуток на загальну суму 157 518,00 грн., в тому числі за за 2021р 10067,00 грн., 3 кв. 2022 р. 36 032,00 грн., 4 кв. 2022р. 2 399,00 грн., за 2 кв.2023 р. 109 020 грн., чим порушив п.п. 14.1.36 п.14.1 ст. 14, п. 44.1 п. 44.2 ст 44, п.п. 134.1.1, п. 134.1.1. ст. 134, пп.140.5.11 п. 140.5 ст 140 Податкового кодексуУкраїни від 02.12.2010р № 2755 VІ з змінами та доповненнями, ст. 9 ЗУ «Про бухгалтерський облікі фінансову звітність в Україні», п. 2. Наказу Міністерства фінансів України «Про затвердженняПоложення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку» від 24.05.1995 р №88 П(с) БО 16 «Витрати»;

- здійснив заниження податку на додану вартість на суму 231 727,00 грн., в т. ч. за липень 2021 р. 8 333,00 грн., травень 2023 р. 21 169,00 грн., червень 2023 р. 202 225,00 грн. (за рахунок заниження ПЗ за липень 2021 р. 8 333,00 грн., вересень 2022р. 40 035,00 грн., жовтень 2022р. 62 226,00 грн., червень 2023 р. 121133,00 грн.), чим порушив п. 189.1 ст 189, абз «г» п. 198.5 ст. 198, пп 192.1.1. п192.1. ст. 192 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755 VI (зі змінами та доповненнями).

Таким чином, ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

Вина ОСОБА_1 підтверджується протоколом про адміністративне правопорушення серія 000793 № 7015/ж12/17-00-07-01-22 від 06.11.2023 та актом № 9730/ж5/17-00-07-01/44007906 від 06.11.2023р. про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ТРАК ОЙЛ ГРУП».

Статтею23КУпАП передбачено, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Відповідно дост. 33 КУпАП, суд при накладенні стягнення враховує характер вчиненого правопорушення, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Відтак приймаючи до уваги, той факт, що ОСОБА_1 вперше притягується до адміністративної відповідальності (інші відомості не надані), що виступає в якості пом`якшуючої обставини, відсутність наслідків, суддя дійшов висновку застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу, передбаченого санкцією ч.1 ст.163-1 КУпАП, що буде необхідним і достатнім для його виховання та попередження вчинення ним нових правопорушень.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» у зв`язку з ухваленням судом постанови про накладення адміністративного стягнення з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Враховуючи вище наведене, керуючись ст. 7, 163-1, 245, 251-252, 283-285, 287, 289, 294 КУпАП, суд-

ПОСТАНОВИВ :

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП, наклавши на нього адміністративне стягнення у вигляді адміністративного штрафу в сумі 170,00 /сто сімдесят/ гривень на р/р UA478999980313020106000017413, код ЄДРПОУ - 38012494, Отримувач коштів ГУК у Рівн обл./Радивилів м. тг/ 21081100, Банк отримувача Казначейство України, Код класифікації доходів бюджету 21081100.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави (Отримувач коштів ГУК у Рівн.обл/Радивилів м. тг/ /22030101. Код отримувача (код за ЄДПРОУ) 38012494. Банк отримувача Казначейство України (ЕАП). Номер рахунку (IBAN) UA588999980313111206000017413. Найменування коду класифікації доходів бюджету - Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050) судовий збір в розмірі 536 грн. 80 коп.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга може бути подана до Рівненського апеляційного суду через Радивилівський районний суд Рівненської області протягом десяти днів з дня винесення даної постанови

Суддя О.М. Делалова

СудРадивилівський районний суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення24.11.2023
Оприлюднено29.11.2023
Номер документу115220741
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків

Судовий реєстр по справі —568/1637/23

Постанова від 24.11.2023

Адмінправопорушення

Радивилівський районний суд Рівненської області

Делалова О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні