Ухвала
від 27.11.2023 по справі 757/54233/23-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/54233/23-к

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 листопада 2023 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого: ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання слідчого слідчої групи у кримінальному провадженні № 12023000000001320 - старшого слідчого в особливо важливих справах відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області майора поліції ОСОБА_3 про проведення обшуку, -

В С Т А Н О В И В :

27 листопада 2023 року в провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 надійшло клопотання слідчого слідчої групи у кримінальному провадженні № 12023000000001320 - старшого слідчого в особливо важливих справах відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області майора поліції ОСОБА_3 , за погодженням із заступником начальника другого відділу управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою злочинністю, Офісу Генерального прокурора ОСОБА_4 про проведення обшуку у приміщенні кафе «ІНФОРМАЦІЯ_4» за адресою: АДРЕСА_1., що належить ТОВ «Полімер-Граніт» код ЄДРПОУ 34872486.

В обґрунтування слідчий вказує на те, що Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12023000000001320 від 17.07.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 332 КК України.

Досудове розслідування розпочате за матеріалами Департаменту внутрішньої безпеки Національної поліції України з яких встановлено, що впродовж 2023 року громадяни України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 та інші особи з числа працівників ІНФОРМАЦІЯ_5 діючи за попередньою змовою між собою, з корисливих мотивів, здійснюють незаконне переправлення військовозобов`язаних осіб через державний кордон України, попередньо сприяючи їх незаконній відстрочці від призову чи незаконному зняттю з військового обліку.

В подальшому під час досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 знаючи порядок перетину державного кордону України (виїзду з України) під час дії на її території правового режиму воєнного стану та проведення загальної мобілізації за довідками ВЛК та документами про встановлення інвалідності, порядок оформлення вищезгаданих підтверджуючих документів, а також за участі невстановлених досудовим розслідуванням осіб, уповноважених на їх складання та видачу, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не раніше 24.02.2022 та у невстановленому місці вирішили стати на злочинний шлях та домовилися надавати за грошову винагороду послуги з незаконного переправлення військовозобов`язаних осіб чоловічої статі віком від 18 до 60 років через державний кордон України, а також керівництво та сприяння таким діям.

Після цього вказані особи у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не раніше 24.02.2022 та у невстановленому місці обумовили між собою план своєї злочинної діяльності, роль та функції кожного зі співучасників та порядок залучення кожного з них на різних етапах вчинення кримінального правопорушення.

Заздалегідь обумовлений план полягав у поетапному вчиненні наступних кримінально протиправних дій:

1. Підшукуванні військовозобов`язаних чоловіків віком від 18 до 60 років, які не хочуть бути призваними до військової служби під час мобілізації і мають на меті покинути межі України для їх подальшого незаконного переправлення через державний кордон України, а в разі самостійного звернення таких чоловіків до членів цієї групи - наданні послуг з організації та сприяння незаконному переправленню військовозобов`язаних осіб чоловічої статі віком від 18 до 60 років через державний кордон України шляхом:

- керівництво та сприяння попереднього виготовлення підроблених документів про наявність у таких осіб хвороб, які згідно Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби, служби у військовому резерві (Додаток 1 до Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України № 402 від 14.08.2008) дають підстави для визнання таких чоловіків тимчасово непридатними чи непридатними до військової служби,

- або ж керівництво та сприяння оформлення підроблених документів про встановлення інвалідності в порядку, визначеному законами України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні», «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», постановами Кабінету Міністрів України № 1317 від 03.12.2009 «Питання медико-соціальної експертизи», № 10 від 21.01.2015 «Про затвердження переліку анатомічних дефектів, інших необоротних порушень функцій органів і систем організму, станів та захворювань, за яких відповідна група інвалідності встановлюється без зазначення строку повторного огляду», № 225 від 08.03.2022 «Деякі питання порядку проведення медико-соціальної експертизи на період дії воєнного стану на території України» та наказом Міністерства охорони здоров`я України № 561 від 05.09.2011 «Про затвердження Інструкції про встановлення груп інвалідності».

2. Оформленні через невстановлених досудовим розслідуванням осіб підтверджуючих документів, які згідно Закону № 3857-XII та Правил № 57 від 27.01.1995 дають підстави для виїзду військовозобов`язаних осіб чоловічої статі віком від 18 до 60 років за межі України в період дії воєнного стану та проведення загальної мобілізації.

3. Безпосередньому переправленні зазначених осіб через державний кордон України з залученням невстановлених таксистів служби таксі «Taxi Red» чи інших служб таксі, які не були обізнаними у злорчинних намірах описаної групи осіб.

Згідно заздалегідь розподілених функцій ОСОБА_5 :

- здійснює пошук військовозобов`язаних чоловіків віком від 18 до 60 років, які не хочуть бути призваними до військової служби під час мобілізації і мають на меті покинути межі України, а в разі самостійного звернення до нього таких чоловіків - підтверджує можливість їх незаконного переправлення через державний кордон України;

- описує способи незаконного переправлення зазначених чоловіків через державний кордон України та надає поради щодо найбільш ефективних;

- описує загальний порядок підробки документів, які надають підстави для виїзду за кордон;

- повідомляє особам орієнтовну вартість зазначених послуг;

- в разі погодження клієнтом вказаних умов та вибору відповідного механізму його переправлення через державний кордон України - контактує указаних осіб з ОСОБА_6 ;

- в процесі та за результатами оформлення підроблених документів, необхідних для переправлення особи через держаний кордон України - за окрему грошову винагороду надає послуги з перевезення до заздалегідь визначених пунктів пропуску на державному кордоні України, та/або до інших учасників вказаної групи;

- в разі оплати клієнтом зазначеної послуги - отримує частину від її вартості.

ОСОБА_6 у свою чергу, після погодження клієнтом усіх запропонованих ОСОБА_5 умов:

- координує дії ОСОБА_5 та ОСОБА_7 , надаває їм вказівки щодо правил поведінки та спілкування з клієнтами, передаває через нього інформацію клієнту щодо можливих схем його незаконного переправлення через державний кордон України, призначає зустрічі з клієнтами, підшукує та залучає інших співучасників кримінального правопорушення, через яких можна було б підробити офіційні документи, які надали б право для виїзду за кордон;

- зустрічається з клієнтом та детально описує способи незаконного переправлення зазначених чоловіків через державний кордон України, або ж повідомляє ці деталі через ОСОБА_5 та ОСОБА_7 ;

- залежно від обраної підстави виїзду за кордон - детально описує загальний порядок складання документів, які надають підстави для виїзду за кордон та залучає відповідних співучасників, зокрема - ОСОБА_7 ;

- залежно від обраної підстави виїзду за кордон, повідомляє особам точну вартість зазначених послуг особисто, чи через ОСОБА_5 або

ОСОБА_7 , а також отримує ці кошти та розподіляє між учасниками групи;

- за результатами підроблення підтверджуючих документів, які дають підстави для виїзду за межі України, забезпечує незаконне переправлення клієнтів через державний кордон України з залученням таксистів служби «Taxi Red» чи інших служб таксі.

В разі обрання клієнтом мехінізму його переправлення через державний кордон України на підставі підроблених документів ВЛК про його тимчасову непридатність чи непридатність до військової служби, ОСОБА_6 залучає до вчинення кримінального правопорушення ОСОБА_7 , яка маючи невстановлених досудовим розслідуванням знайомих серед працівників ТЦК та СП та членів військово-лікарських комісій на території Одеської області, які уповноважені на складання документів, які дають підстави для виїзду за межі України під час дії правового режиму воєнного стану та загальної мобілізації, згідно заздалегідь розподілених функцій:

- організовує оформлення таких документів, шляхом залучення невстановлених досудовим розслідуванням працівників ІНФОРМАЦІЯ_5 членів військово-лікарських комісій, уповноважених на складання документів, які дають право для виїзду за межі України під час дії правового режиму воєнного стану та загальної мобілізації;

- отримує від ОСОБА_6 свою частку від загальної вартості сплаченої клієнтом послуги, а також грошові кошти, для їх подальшої передачі невстановленим досудовим розслідуванням працівникам ІНФОРМАЦІЯ_5 членів військово-лікарських комісій, які уповноважені на складання документів, які дають підстави для виїзду за межі України під час дії правового режиму воєнного стану та загальної мобілізації, або ж самостійно отримує грошові кошти від клієнта.

В подальшому встановлено, що у період з 12:28 по 12:38 23.09.2023 ОСОБА_8 використовуючи мобільний телефон з абонентським номером НОМЕР_1 здійснив декілька телефонних дзвінків на мобільний телефон ОСОБА_5 з абонентським номером НОМЕР_2 та повідомив про необхідність виїзду за межі України й попросив надати йому допомогу в оформленні всіх необхідних документів.

В телефонній розмові ОСОБА_5 повідомив про можливість незаконного переправлення ОСОБА_8 через державний кордон України в Республіку Молдова через один з пунктів пропуску, що розташований в Одеській області за 7500 доларів США; перелічив основні документи, які надають підстави для виїзду за кордон та описав строки їх оформлення та фактичний порядок отримання, який включає необхідність оформлення статусу внутрішньо переміщеної особи, проходження медичного огляду та отримання відповідного «дозволу з військкомату»; пообіцяв повне сприяння та супроводження ОСОБА_8 при оформленні зазначених документів та безпосередньо під час перетину ним державного кордону України з Республікою Молдова у визначеному пункті пропуску.

Після вказаної розмови, ОСОБА_8 26.09.2023 залучено до конфіденційного співробітництва та проведення негласних слідчих (розшукових) дій.

Так, під час зустрічі ОСОБА_8 з ОСОБА_5 , яка відбулася в період з 10:47 по 11:08 год. 28.09.2023 біля будинку № 12/37 за адресою: м. Київ, вул. Братства Тарасівців (Декабристів), ОСОБА_5 надав поради щодо незаконного перепревлення ОСОБА_8 через державний кордон України, зокрема:

- повторно описав схему переправлення військовозобов`язаних чоловіків через державний кордон України, яка полягає в оформленні завідомо неправдивих документів про стан здоров`я та наявність хвороб, на підставі яких цих чоловіків виключають з військового обліку та визнають непридатними до військової служби. Повідомив, що зазначена схема включає в себе:

- необхідність прибуття та перебування в м. Одеса;

- наявність паспорта громадянина України та двох фотографій для особової справи та довідки внутрішньо переміщеної особи;

- оформлення статусу внутрішньо переміщеної особи;

- необхідність відвідування ТЦК та СП (військового комісаріату) в супроводженні невстановлених досудовим розслідуванням знайомих ОСОБА_5 для оформлення там необхідних документів;

- проходження медичного огляду (мед.комісії), за результатами якого буде прийняте рішення про непридатність ОСОБА_8 до військової служби у військовий час за станом здоров`я, попри його гарне здоров`я;

- повторне відвідування в супроводженні невстановлених досудовим розслідуванням знайомих ОСОБА_5 . ТЦК та СП (військового комісаріату) для отримання документів, які надають право виїзду з України під час дії правового режиму воєнного стану та проведення загальної мобілізації;

- виїзд за межі України в супроводженні невстановлених досудовим розслідуванням знайомих ОСОБА_5 , через знайомих прикордонників;

- повідомив, що оформленням всіх документів займаються його знайомі з Одеси;

- повідомив вартість послуг з оформлення вищеописаних підроблених документів та переправлення осіб через державний кордон, яка складає 7500 доларів США;

- повідомив, що оформлення всіх необхідних документів для виїзду за кордон займе 8-10 днів;

- перелічив документи, які необхідно мати для початку оформлення документів для виїзду за кордон: паспорт громадянина України, ідентифікаційний код та фотографії для особових справ;

- описав інші схеми переправлення військовозобов`язаних чоловіків призовного віку через державний кордон України, а саме:

- Шляхом внесення до державного бюджету гарантованого платежу в сумі 200 000 гривень. Однак вказаний варіант передбачає необхідність повернення в Україну;

- Шляхом протиправного переправлення державного поза пунктом пропуску неподалік населеного пункту Могилів-Подільський через річку. Вартість такої послуги складає 1500 доларів США, однак такий спосіб перетину державного кордону України є успішним тільки у 20 % випадків;

- Шляхом протиправного перетину державного кордону через пункти пропуску, однак без відповідних документів у причепах вантажних автомобілів. Вартість такої послуги складає 5000 доларів США, а її успішність - 50 %.

- Шляхом отримання кваліфікаційних документів моряків від 2500 до 50000 доларів США.

Того ж дня об 11 год. 10 хв. ОСОБА_5 зателефонував ОСОБА_6 і повідомив про зацікавленість ОСОБА_8 у виїзді за межі України, що послугувало для ОСОБА_6 підставою розпочати організаційні дії з незаконного переправлення клієнта через державний кордон України з попереднім підробленням офіційних документів, які дають право виїзду за кордон.

З цією метою, ОСОБА_6 у період з 28.09.2023 по 14.11.2023 по телефону координував дії ОСОБА_5 , надавав вказівки щодо правил його поведінки та спілкування з ОСОБА_8 , передавав через нього інформацію ОСОБА_8 щодо можливих схем його незаконного переправлення через державний кордон України, призначав зустрічі з ОСОБА_8 , самостійно зустрічався з ОСОБА_5 з указаних питань, підшукував інших співучасників кримінального правопорушення, через яких можна було б підробити офіційні документи, які надали б право для виїзду за кордон, за результатами чого у період з 28.09.2023 по 09.11.2023 залучив до вчинення вказаного кримінального правопорушення ОСОБА_7 , яка згідно їхнього плану повинна була дізнатися у своїх знайомих - невстановлених досудовим розслідуванням осіб, уповноважених на складання та видачу офіційних документів, які дають право для виїзду за межі України про можливість оформлення таких документів для ОСОБА_8 та актуальну вартість зазначеної послуги, та в подальшому за грошову винагороду організувати підробку таких документів на ім`я ОСОБА_8 з метою його незаконного переправлення через державний кордон України; під виглядом надання порад та юридичних консультацій зустрітися з ОСОБА_8 та описати механізм його переправлення через державний кордон України.

В цей же період, а саме 29.09.2023 та 16.10.2023 ОСОБА_5 повідомив ОСОБА_8 по телефону про необхідність безпосередньої зустрічі з його знайомими з Одеси для обговорення всіх деталей його незаконного переправлення через державний кордон України, погодження умов співпраці, за організацію якої необхідно сплатити 300 доларів США, які начебто будуть використані в якості оплати за витрачений час цих знайомих та для отримання характеризуючих даних про нього.

Далі, у період з 16 год. 56 хв. по 17 год. 27 хв. 19.10.2023 ОСОБА_5 повідомив ОСОБА_8 по телефону про необхідність надсилання йому в програмі «Telegram» фотографій своїх документів для здійснення за ними перевірки особи, а також перерахування на його банківську картку № НОМЕР_3 грошових коштів у сумі 11400 гривень (еквівалент 300 доларів США), що є необхідною умовою для організації згаданої зустрічі та обговорення деталей його переправлення через державний кордон України.

На виконання зазначеного прохання, ОСОБА_8 діючи в рамках контролю за вчиненням злочину у період з 16 год. 53 хв. по 17 год. 44 хв. 19.10.2023 надіслав ОСОБА_5 фотографії запитуваних документів, а о 10 год. 20 хв. 20.10.2023 - перерахував грошові кошти.

Пізніше, о 23 год. 15 хв. 27.10.2023 та о 10 год. 56 хв. 31.10.2023 ОСОБА_6 повідомив ОСОБА_5 про можливість незаконного переправлення ОСОБА_8 через державний кордон України на підставі підроблених офіційних документів про інвалідність, роз`яснив йому механізм та строки оформлення зазначених документів про інвалідність, порядок його переправлення через державний кордон України на підставі цих документів, та надав йому усну вказівку схилити ОСОБА_8 погодитися на цей варіант.

Згідно роз`яснень ОСОБА_6 , оформлення для ОСОБА_8 інвалідності передбачає:

- оформлення для нього всіх документів через визначену лікарню на території Одеської області впродовж трьох місяців;

- необхідність оформлення в Одесі статусу внутрішньо переміщеної особи;

- формальне проходження, протягом не менш ніж 21 дня, стаціонарного лікування за фіктивним діагнозом у визначеній лікарні;

- необхідність подальших явок на прийом до лікарів, з метою констатації погіршення стану здоров`я клієнта;

- подальше оформлення інвалідності на певний строк з можливістю його продовження;

- отримання відповідних соціальних виплат у звязку з інвалідністю;

- безперешкодний виїзду з України на підставі складених документів.

На виконання зазначеної вказівки, ОСОБА_5 31.10.2023 повідомив ОСОБА_8 по телефону про зазначену схему його незаконного переправлення через державний кордон України, переказав описаний ОСОБА_6 механізм оформлення відповідних підтверджуючих документів, однак

ОСОБА_8 відмовився від зазначеного варіанту на користь швидшого та пов`язаного з оформленням відповідних документів про непридатність до військової служби в ІНФОРМАЦІЯ_5 про що ОСОБА_5 того ж дня повідомив ОСОБА_6 , а той - ОСОБА_7 . Вказане повідомлення ОСОБА_6 послугувало для ОСОБА_7 підставою розпочати вищезазначені організаційні дії, які передбачені заздалегідь обумовленим планом та розподіленими функціями.

Після цього ОСОБА_6 ініціював через ОСОБА_5 зустріч з ОСОБА_8 в м. Одеса для обговорення всіх деталей його незаконного переправлення через державний кордон України, та надання порад останньому щодо такого переправлення та запросив на зустріч ОСОБА_7 . Перевезення ОСОБА_8 з м. Києва до м. Одеси на зустріч з ОСОБА_7 здійснив ОСОБА_5 на автомобілі марки KIA K5, днз. НОМЕР_4 .

Під час указаної зустрічі, яка відбувался у період з 17 год. 28 хв. по 18 год. 00 хв. 09.11.2023 у приміщенні ресторану «Золоте Руно» за адресою: м. Одеса, вул. Академіка Корольова, 16 за участі ОСОБА_8 та ОСОБА_7 , остання підтвердила можливість незаконного переправленя ОСОБА_8 через державний кордон України за вказаними двома схемами, озвучила їх орієнтовну вартість та порядок дій ОСОБА_8 в разі вибору одного з запропонованих нею варіантів, розповіла про свої дії після прийняття відповідного рішення клієнтом, надала ОСОБА_8 час для вибору однієї з запропонованих схем, чим фактично сприяла наданням порад та вказівок незаконному переправленню ОСОБА_8 через державний кордон України.

В подальшому ОСОБА_7 у період з 09.11.2023 по 13.11.2023 надала ОСОБА_5 вказівки щодо правил спілкування з ОСОБА_8 , повідомила вартість послуг з підроблення для останнього підтверджуючих докумнетів для подальшого незаконного переправлення через державний кордон України, яка склала 8500 доларів США без урахування частини ОСОБА_5 та ОСОБА_6 ; описала механізм оформлення зазначених документів та подальшого переправлення ОСОБА_8 через державний кордон України.

В ході наступних телефонних розмов ОСОБА_5 та ОСОБА_8 у період з 12 год. 51 хв. 13 год 36 хв. 13.11.2023, останній повідомив, що обрав швидший варіант його переправлення через державний кордон України, а перший у свою чергу на виконання вказівки ОСОБА_7 та з відома ОСОБА_6 повідомив, що остаточна вартість цієї послуги складає 10500 доларів США, яку необхідно сплатити ОСОБА_7 , вказав строки, до яких її необхідно сплатити, а саме до 16.11.2023, а також надав вказівки щодо подальших дій ОСОБА_8 після передачі їй цих коштів, які полягали у необхідності постійного перебування клієнта в м. Одесі, чим фактично створив умови щодо необхідності повторної поїздки до м. Одеси для передачі грошових коштів, а також порадами та вказівками сприяв незаконному переправленню ОСОБА_8 через державний кордон України.

В подальшому 14.11.2023 ОСОБА_5 підтвердив ОСОБА_8 дату поїздки в м. Одесу, повідомив перелік документів, які необхідно мати з собою для оформлення відповідних документів, та повідомив, що його перевезення здійснюватиме ОСОБА_6 на своєму автомобілі.

Після цього 16.11.2023 ОСОБА_6 надав засоби, а саме власний автомобіль KIA CEED, днз. НОМЕР_5 для транспортування ОСОБА_8 з м. Києва в м. Одесу для зустрічі з ОСОБА_7 та передачі їй грошових коштів за керівництво та сприяння в незаконному переправленні останнього через державний кордон України. В дорозі ОСОБА_6 повідомив ОСОБА_8 окремі аспекти його переправлення через державний кордон України, а в подальшому супроводжував останнього на зустріч з ОСОБА_7 , місцем якої учасники групи обрали кафе « ІНФОРМАЦІЯ_4 » за адресою: АДРЕСА_1 .

ОСОБА_7 прибувши за цією адресою з 11:55 по 11:57 16.11.2023 в присутності ОСОБА_6 , отримала від ОСОБА_8 заздалегідь імітовані засоби у вигляді заздалегідь імітованих грошових коштів у сумі 10500 доларів США за керівництво та сприяння в незаконному переправленні останнього через державний кордон України.

В подальшому, у зв`язку з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні кримінального правопорушення слідчими. На підставі ч. 3 ст. 233 КПК України до постановлення ухвали слідчого судді про надання дозволу на проведення обшуку здійснено вхід до кафе « ІНФОРМАЦІЯ_4 » за адресою: АДРЕСА_1 , за результатами чого там затримано в порядку ст. 208 КПК України ОСОБА_9 та ОСОБА_7 . Під час затримання, ОСОБА_7 викинула під стіл, за яким вона ж і сиділа раніше отримані від ОСОБА_8 заздалегідь імітовані грошові кошти у сумі 10500 доларів США, які були вилучені в ході проведення подальшого невідкладного обшуку приміщення за адресою: АДРЕСА_1 .

Окрім заздалегідь імітованих та ідентифікованих засобів у вигляді грошових коштів у сумі 10500 доларів США під час проведення обшуку також вилучено:

- мобільний телефон ОСОБА_7 марки iPhone золотистого кольору у чохлі чорного кольору;

- мобільний телефон ОСОБА_6 марки REALME, model RMX 1921, ІМЕІ1: НОМЕР_6 , ІМЕІ2: НОМЕР_7 з сім-картками НОМЕР_2 , НОМЕР_8 ;

- мобільний телефон ОСОБА_6 марки REALME, model RMX 3563 в чохлі, ІМЕІ1: НОМЕР_9 , ІМЕІ2: НОМЕР_10 з сім-картками: НОМЕР_11 , НОМЕР_12 ;

- 6 фотокарток, копія довідки про внесення відомостей до Єдиного демографічного реєстру на ім`я ОСОБА_8 , копія паспорта громадянина України на ім`я ОСОБА_8 № НОМЕР_13 .

За даними з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, зазначене приміщення належить ТОВ «Полімер-Граніт» код ЄДРПОУ 34872486.

Зазначені імітаційні грошові кошті у сумі 10500 доларів США, мобільні телефони ОСОБА_7 та ОСОБА_6 та документи на ім`я ОСОБА_8 є відповідають критеріям, визначеним у статті 98 КПК України, відтак є речовими доказами виходячи з наступного.

Імітаційні грошові кошті у сумі 10500 доларів США є речами, які ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , сприймаючи за справжні гроші бажали отримати від ОСОБА_8 , розподілити між собою та іншими невстановленими досудовим розслідуванням особами, за керівництво та сприяння незаконному переправленню ОСОБА_8 через державний кордон України. Відтак зазначені імітаційні кошти є предметами, які набуті кримінально протиправним шляхом.

Вилучені мобільні телефони ОСОБА_7 та ОСОБА_6 , в розумінні ст. 98 КПК України є матеріальними об`єктами, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, оскільки використовувалися для спілкування між учасниками злочинної групи з приводу обставин незаконного переправлення ОСОБА_8 через державний кордон України, а також керівництва та сприяння таким діям, шляхом надання порад та вказівок. Крім того, зазначені мобільні телефони зберегли у своїй пам`яті відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, зокрема інформація про з`єднання та спілкування між учасниками групи; Фотокартки та документи ОСОБА_8 також є речовими доказами виходячи з того, що їх вилучення у місці, в якому відбувалася зустріч ОСОБА_8 з ОСОБА_7 та ОСОБА_6 , в сукупності з іншими доказами може бути використані як доказ фактів та обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

Слідчий вказує, що отримати у добровільному порядку, відповідно до частини другої статті 93 КПК України або за допомогою інших слідчих дій, окрім, як проведення обшуку такі відомості, які містяться у вказаних речах, предметах та документах неможливо, оскільки вище згадані особи здійснюють свою діяльність з ознаками конспірації та вживають заходи щодо приховування своєї злочинної діяльності, з метою ухилення від кримінальної відповідальності. Вилучення вказаних речей, документів та предметів в інший спосіб, не пов`язаний із проведенням обшуку, призвів би до їх знищення, приховування чи втрати.

Зазначені речі, документи та предмети мають істотне значення для цілей досудового розслідування як самостійно, так і в сукупності з іншими доказами, отриманими в ході здійснення досудового розслідування, тому сторона обвинувачення вважає, що на даному етапі обшук є найбільш доцільним та ефективним способом забезпечення отримання доказів.

В судовому засіданні слідчий клопотання з викладених у ньому підстав підтримала та просив задовольнити.

Заслухавши пояснення слідчого в обґрунтування заявленого клопотання про обшук, вивчивши клопотання та дослідивши долучені до нього документи, приходжу до наступного висновку.

Згідно ч. 3 ст. 233 КПК України слідчий, прокурор має право до постановлення ухвали слідчого судді увійти до житла чи іншого володіння особи лише у невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину. У такому випадку прокурор, слідчий за погодженням із прокурором зобов`язаний невідкладно після здійснення таких дій звернутися з клопотанням про проведення обшуку до слідчого судді.

У відповідності до ч. 1 ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення.

Згідно з ч. 2 ст. 30 Конституції України не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов висновку, що з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення вищевказаного кримінального правопорушення, відшукання знарядь кримінальних правопорушень, орган досудового розслідування обґрунтовано вважає, що відшукувані речі та документи можуть знаходитися у зазначеному в клопотанні приміщенні.

Пунктом 45 рішення Європейського суду з прав людини «Бук проти Німеччини» від 28.04.2005 року, (Buck v. Germany), заява № 41604/98, ECHR 2005-IV) встановлено, що держави можуть за необхідності вдаватися до проведення обшуку з метою отримання доказів на підтвердження факту вчинення певних правопорушень. При цьому, суду необхідно оцінювати, чи підстави, наведені на обґрунтування проведення обшуку житла та виїмки з нього, є належними та достатніми і чи принцип пропорційності дотриманий (див.: зазначене рішення у справі «Функе проти Франції», пункти 55-57; рішення від 25 лютого 1993 р. «Крем`є проти Франції», № 11471/85, пункти 38-40 тощо).

Згідно з п. 18 ч. 1 ст. 3 КПК України, до повноважень слідчого судді належить здійснення у порядку, передбаченому цим Кодексом, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні під час проведення досудового розслідування в кримінальному провадженні.

Враховуючи викладене та наведені норми КПК України, слідчий суддя дійшов висновку про необхідність задоволення вказаного клопотання про обшук, враховуючи, що такий обшук має суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 107, 108, 234, 235, 309 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В :

Клопотання слідчого слідчої групи у кримінальному провадженні № 12023000000001320 - старшого слідчого в особливо важливих справах відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області майора поліції ОСОБА_3 про проведення обшуку - задовольнити.

Надати дозвіл слідчим слідчої групи у кримінальному провадженні № 12023000000001320 на проведення обшуку у приміщенні кафе «ІНФОРМАЦІЯ_4» за адресою: АДРЕСА_1., що належить ТОВ «Полімер-Граніт» код ЄДРПОУ 34872486, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання та вилучення знаряддя кримінального правопорушення та/або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а саме:

- заздалегідь імітовані та ідентифіковані банкноти у вигляді грошових коштів - доларів США, в кількості 105 штук з серіями та номерами КВ 14859854М кодна, на загальну суму 10500 доларів США.

- мобільний телефон ОСОБА_7 марки iPhone золотистого кольору у чохлі чорного кольору;

- мобільний телефон ОСОБА_6 марки REALME, model RMX 1921, ІМЕІ1: НОМЕР_6 , ІМЕІ2: НОМЕР_7 з сім-картками НОМЕР_2 , НОМЕР_8 ;

- мобільний телефон ОСОБА_6 марки REALME, model RMX 3563 в чохлі, ІМЕІ1: НОМЕР_9 , ІМЕІ2: НОМЕР_10 з сім-картками: НОМЕР_11 , НОМЕР_12 ;

- 6 фотокарток, копія довідки про внесення відомостей до Єдиного демографічного реєстру на ім`я ОСОБА_8 , копія паспорта громадянина України на ім`я ОСОБА_8 № НОМЕР_13 .

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.11.2023
Оприлюднено29.11.2024
Номер документу115221943
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —757/54233/23-к

Ухвала від 27.11.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Бусик О. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні