Ухвала
від 28.11.2023 по справі 331/7424/23
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

У Х В А Л А

Іменем України

28.11.2023

Справа № 331/7424/23

Провадження № 1-кс/331/2239/2023

Слідчий суддя Жовтневого районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 ,розглянувши клопотання слідчого 2-го відділення слідчого відділу УСБУ в Запорізькій області лейтенанта юстиції ОСОБА_3 за матеріалами кримінального провадження№22023080000001737 від 20.10.2023 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.111-1 КК України

про арешт майна, -

В С Т А Н О В И В:

У провадження слідчого судді надійшло клопотання про арешт майна у якому зазначено, що Слідчим відділом УСБУ в Запорізькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №22023080000001737 від 20.10.2023 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого

ч.5 ст.111-1 КК України. 20.10.2023 слідчим відділом УСБУ в Запорізькій області внесено відомості до ЄРДР та розпочато досудове розслідування у кримінальному провадженні №22023080000001737 за ч.5 ст.1111 КК України.

11.10.2023 слідчим СВ УСБУ в Запорізькій області за погодженням із прокурором, групи прокурорів який здійснює процесуальне керівництво у кримінальному провадженні, складено повідомлення про підозру, а 13.10.2023 повідомлено ОСОБА_4 про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.111-1 КК України.

У ході досудового розслідування встановлено, що починаючи з 26.02.2022 невстановлені представники зф держави-агресора рф спільно з представниками окупаційної адміністрації Бердянського району Запорізької області, спрямовують свою діяльність на створення незаконних органів влади, у тому числі окупаційної адміністрації держави-агресора на тимчасово окупованій території Бердянського району Запорізької області, всупереч порядку передбаченого чинним законодавством України, з метою встановлення тотального контролю та закріплення окупаційної влади, яка сприятиме у веденні бойових дій проти Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальній цілісності України, а також впливу на мешканців Бердянського району Запорізької області з метою виконання останніми вказівок та розпоряджень окупаційної влади, в тому числі мінімізації акцій спротиву представникам країни-агресора та окупаційної адміністрації.

Починаючи з 26.02.2022 територія Чернігівської селищної ради Бердянського району Запорізької області була тимчасово окупована зф держави-агресора рф та, в подальшому, Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 75 від 25.04.2022 «Про затвердження Переліку територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 06 грудня 2022 року» (втратив чинність 22.12.2022), віднесена до вказаного переліку територіальних громад, розташованих в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), а Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 року «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією», територія сел Калинівка, Олександрівка, Ільїне, Красне, Тарасівка Чернігівської селищної ради є тимчасово окупованими російською федерацією територіями України.

Так, приблизно у квітні 2022 року, більш точні дата та час органом досудового розслідування не встановлені з об`єктивних причин, громадянин України

ОСОБА_4 , будучи на момент вчинення злочину старостою Ільїнського старостинського округу Чернігівської селищної ради Бердянського району Запорізької області, діючи умисно, усвідомлюючи протиправність свого діяння та бажаючи настання суспільно небезпечних наслідків, перебуваючи у с. Ільїне Чернігівської селищної ради Бердянського району Запорізької області, територія якої з 26.02.2022 тимчасово окупована представниками зф держави-агресора рф, у порушення вимог Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування України», інших Законів України та нормативно-правових актів, якими регулюються суспільні відносини на території суверенної України, прийняв пропозицію від окупаційної адміністрації держави-агресора на тимчасово окупованій території Чернігівської селищної ради Бердянського району Запорізької області та добровільно, з власної ініціативи, зайняв посаду мовою оригіналу «старосты» у незаконному органі влади мовою оригіналу «Ильинский старостинский округ Черниговской объединенной территориальной общины» Бердянського району Запорізької області, пов`язану із виконанням організаційно-розпорядчих функцій, створеного окупаційною владою держави-агресора рф на тимчасово окупованих територіях сел Калинівка, Олександрівка, Ільїне, Красне, Тарасівка Чернігівської селищної ради Бердянського району Запорізької області.

Перебуваючи на вказаній посаді, громадянин України ОСОБА_4 з квітня 2022 року (та на момент повідомлення про підозру) здійснює загальну організацію роботи і управління незаконним органом влади та її структурними підрозділами, призначення на посади та звільнення з посад, організацію та контроль за проведенням масових пропагандистських заходів, спрямованих на підвищення іміджу окупаційної влади держави-агресора рф та формування в населення думки невідворотності встановлення та утвердження російської окупації частини території України, як єдиної законної влади на цій території, розробку та видання незаконних нормативно-правових актів обов`язкових для виконання на тимчасово окупованих територіях сел Калинівка, Олександрівка, Ільїне, Красне, Тарасівка Чернігівської селищної ради Бердянського району Запорізької області, а також виконував інші функціональні обов`язки «старосты», спрямовані на встановлення та утвердження тимчасової окупації частини території України.

Так, ОСОБА_4 , отримавши незаконно набуті владні повноваження, діючи умисно, виконуючи покладені на нього організаційно-розпорядчі функції, мовою оригіналу «старосты» у незаконному органі влади мовою оригіналу «Ильинский старостинский округ Черниговской объединенной территориальной общины», здійснює встановлення та підтримку на тимчасово окупованій території Ільїнського старостинського округу Чернігівської селищної ради Бердянського району Запорізької області окупаційної влади держави-агресора рф, шляхом впровадження програм соціально-економічного функціонування підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності Ільїнського старостинського округу Чернігівської селищної ради Бердянського району Запорізької області, за стандартами держави-агресора російської федерації. Примушує до перереєстрації установ, підприємств та організацій за законодавством рф, що в свою чергу забезпечує становлення та зміцнення окупаційної влади на тимчасово окупованій території.

Таким чином,громадянин України ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5ст.1111 КК України - добровільне зайняття громадянином України посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, у незаконному органі влади, створеному на тимчасово окупованій території, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об`єктів нерухомого майна щодо підозрюваного встановлено, що

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 на праві приватної власності належать, а саме:

-квартира розташована за адресою:

АДРЕСА_1 ;

-квартира розташована за адресою:

АДРЕСА_2 ;

-житловий будинок розташований за адресою: АДРЕСА_3 ;

-земельна ділянка з кадастровим номером 2325585700:01:010:0007, площею 15.5574 га;

-земельна ділянка з кадастровим номером 2325585700:01:010:0006, площею 13.1503 га;

-земельна ділянка з кадастровим номером 2325585700:03:008:0001, площею 15.07 га;

-земельна ділянка з кадастровим номером 2325585700:02:036:0009, площею 12.96 га.

Крім того, згідно інформації з бази даних «Єдиного державного реєстру транспортних засобів» МВС України, за ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований транспортний засіб марки «GEELY», моделі «FE1» коричневого кольору, 2011 року випуску, номер кузова « НОМЕР_1 , д.н.з. НОМЕР_2 .

Відповідно доч.1ст.59КК України покарання у виді конфіскації майна полягає в примусовому безоплатному вилученні у власність держави всього або частини майна, яке є власністю засудженого. Згідно ч.2 ст.59 КК України конфіскація майна встановлюється за тяжкі та особливо тяжкі корисливі злочини, а також за злочини проти основ національної безпеки України та громадської безпеки незалежно від ступеня їх тяжкості і може бути призначена лише у випадках, спеціально передбачених в Особливій частині цього Кодексу.

У цей час незастосування заборони або обмеження в користуванні, розпорядженні нерухомим майном та рухомим майном ОСОБА_4 призведе до перереєстрації вказаного нерухомого та рухомого майна на іншу особу та призведе до неможливості забезпечити його конфіскацію.

Прохають суд накласти арешт шляхом заборони користування, розпорядження та відчуження, на приватне нерухоме майно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме:

-квартиру розташовану за адресою: АДРЕСА_1 ;

-квартиру розташовану за адресою: АДРЕСА_2 ;

-житловий будинок розташований за адресою: АДРЕСА_3 ;

-земельну ділянку з кадастровим номером: 2325585700:01:010:0007, площею 15.5574 га;

-земельну ділянку з кадастровим номером: 2325585700:01:010:0006, площею 13.1503 га;

-земельну ділянку з кадастровим номером: 2325585700:03:008:0001, площею 15.07 га;

-земельну ділянку, з кадастровим номером: 2325585700:02:036:0009, площею 12.96 га;

-транспортний засіб марки «GEELY», моделі «FE1» коричневого кольору, 2011 року випуску, номер кузова « НОМЕР_1 , д.н.з. НОМЕР_2 .

Слідчий подав до суду заяву про розгляд клопотання без його участі, на задоволенні клопотання наполягає.

Згідно ч.1 ст. 172 КПК України неприбуття слідчого у судове засідання не перешкоджає його розгляду.

Фіксування розгляду клопотання технічними засобами звукозапису не здійснювалось на підставі ч. 4 ст. 107 КПК України.

Суд, вивчивши матеріали справи, вважає, що клопотання підлягає частковому задоволенню з наступних обставин.

Слідчим суддею встановлено, що Слідчим відділом УСБУ в Запорізькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №22023080000001737 від 20.10.2023 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.111-1 КК України.

20.10.2023 слідчим відділом УСБУ в Запорізькій області внесено відомості до ЄРДР та розпочато досудове розслідування у кримінальному провадженні №22023080000001737 за ч.5 ст.1111 КК України.

11.10.2023 слідчим СВ УСБУ в Запорізькій області за погодженням із прокурором, групи прокурорів який здійснює процесуальне керівництво у кримінальному провадженні, складено повідомлення про підозру, а 13.10.2023 повідомлено ОСОБА_4 про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.111-1 КК України.

Згідно п.7 ч.2ст.131 КПК Україниарешт майна є заходом забезпечення кримінального провадження.

Відповідно до ч.1 ст.170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Згідно із ч.2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення:

1) збереження речових доказів;

2) спеціальної конфіскації;

3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи;

4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Згідно п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпеченняконфіскації майна як виду покарання.

Відповідно до ч. 11 ст. 170 КПК України заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.

За ч. 1 ст. 16 КПК України позбавлення або обмеження права власності під час кримінального провадження здійснюється лише на підставі вмотивованого судового рішення, ухваленого в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Статтею 1 додаткового (першого)протоколу Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено,що кожна фізична,або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений свого майна інакше,як в інтересах суспільства і на умовах,передбачених законом,або загальними принципами міжнародного права.

У своїх висновках ЄСПЛ неодноразово нагадував, що перша та найважливіша вимога статті 1 Протоколу 1 полягає в тому, що будь-яке втручання публічної влади в право на мирне володіння майном має бути законним: друге речення п. 1 дозволяє позбавлення власності лише «на умовах, передбачених законом», а п. 2 визначає, що держави мають право здійснювати контроль за користуванням майном шляхом введення в дію «законів». Більше того, верховенство права, один з фундаментальних принципів демократичного суспільства, є наскрізним принципом усіх статей конвенції (рішення у справах «Амюр проти Франції», «Колишній король Греції та інші проти Греції» та «Малама проти Греції»).

ЄСПЛ також нагадує, що будь-яке втручання державного органу у право на мирне володіння майном повинно забезпечити «справедливий баланс» між загальним інтересом суспільства та вимогами захисту основоположних прав конкретної особи. Необхідність досягнення такого балансу відображена в цілому в структурі статті 1 Першого протоколу. Необхідного балансу не вдасться досягти, якщо на відповідну особу буде покладено індивідуальний та надмірний тягар (див., серед інших джерел, рішення від 23 вересня 1982 року у справі «Спорронг та Льонрот проти Швеції», пп. 69 і 73, Series A №52). Іншими словами, має існувати обґрунтоване пропорційне співвідношення між засобами, які застосовуються, та метою, яку прагнуть досягти (див., наприклад, рішення від 21 лютого 1986 року у справі «Джеймс та інші проти Сполученого Королівства», n. 50, Series A №98) (справа «East/West Alliance Limited» проти України).

Відповідно доінформації зДержавного реєструречових правна нерухомемайно таРеєстру праввласності нанерухоме майно,Державного реєструІпотек,Єдиного реєструзаборон відчуженняоб`єктів нерухомогомайна щодосуб`єкта,у власностіпідозрюваного ОСОБА_4 є наступнемайно,а саме: квартира розташована за адресою: АДРЕСА_1 ; квартира розташована за адресою:

АДРЕСА_2 ; житловий будинок розташований за адресою: АДРЕСА_3 ;земельна ділянка з кадастровим номером 2325585700:01:010:0007, площею 15.5574 га;земельна ділянка з кадастровим номером 2325585700:01:010:0006, площею 13.1503 га;земельна ділянка з кадастровим номером 2325585700:03:008:0001, площею 15.07 га;земельна ділянка з кадастровим номером 2325585700:02:036:0009, площею 12.96 га.

Згідно інформації з бази даних «Єдиного державного реєстру транспортних засобів» МВС України, за ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований транспортний засіб марки «GEELY», моделі «FE1» коричневого кольору, 2011 року випуску, номер кузова « НОМЕР_1 , д.н.з. НОМЕР_2 .

Слідчий суддя вважає, що матеріали провадження свідчать, що на даному етапі кримінального провадження потреби досудового розслідування виправдовують втручання у права та інтереси власника майна, враховуючи і наслідки від вжиття такого заходу забезпечення кримінального провадження для інших осіб та забезпечивши своїм рішенням розумність і співмірність обмеження.

На цей час існують обґрунтовані підстави вважати, що вказане нерухоме та рухоме майно, можуть бути продані чи оформлені на іншу особу.

Оскільки, майно, належить ОСОБА_4 на яке просить накласти арешт слідчий за погодженням з прокурором та в матеріалах кримінального провадження міститься достатньо даних, які свідчать про те, що ОСОБА_4 ,обґрунтовано підозрюється у вчиненні тяжкого злочину,а тому до підозрюваного необхідно застосувати арешт майна з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання. Незастосування накладення арешту може призвести до наслідків, які можуть перешкодити кримінальному провадженню та беручи до уваги наслідки арешту майна для інших осіб, розумність та співмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження, доведеність необхідності такого заходу забезпечення кримінального провадження, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання є обґрунтованим та підлягає частковому задоволенню.

Заборона або обмеження розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна,тому у частині задоволення клопотання щодо накладення арешту, шляхом заборони розпорядження приватного нерухомого майна, яке належить підозрюваному ОСОБА_4 , а саме: квартира розташована за адресою: АДРЕСА_1 ; квартира розташована за адресою:

АДРЕСА_2 ;житловий будинокрозташований заадресою: АДРЕСА_3 з метою забезпеченняконфіскації майна, як виду покарання необхідно відмовити.

Дослідженням наявних матеріалів встановлено, що клопотання слідчого про арешт майна відповідає вимогамст.ст.170,171 КПК Українита належним чином обґрунтоване. Доведена необхідність такого арешту майна, а також наявність ризиків, передбачених абзацом другим частини першоїстатті 170 КПК України.

Крім того,слідча суддя звертає увагу на те, що арешт майна є тимчасовим заходом забезпечення кримінального провадження, який застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження, який в подальшому може бути скасований у визначеному законом порядку.У відповідності до вимогст. 174 КПК Українизаконний представник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна, а також і те, щоарешт майна може бути скасовано повністю чи частково ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження за клопотанням власника або володільця майна, якщо вони доведуть, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.

Керуючись ст.ст.170-173 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчого2-го відділення слідчого відділу УСБУ в Запорізькій області лейтенанта юстиції ОСОБА_3 за матеріалами кримінального провадження№22023080000001737 від 20.10.2023 за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.111-1 КК України про арештмайна - задовольнити частково.

Накласти арештна майношляхомзаборони користування, розпорядження та відчуження на приватне нерухоме майно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме:

-земельну ділянку з кадастровим номером: 2325585700:01:010:0007, площею 15.5574 га;

-земельну ділянку з кадастровим номером: 2325585700:01:010:0006, площею 13.1503 га;

-земельну ділянку з кадастровим номером: 2325585700:03:008:0001, площею 15.07 га;

-земельну ділянку, з кадастровим номером: 2325585700:02:036:0009, площею 12.96 га;

-транспортний засіб марки «GEELY», моделі «FE1» коричневого кольору, 2011 року випуску, номер кузова « НОМЕР_1 , д.н.з. НОМЕР_2 .

Накласти арештна майношляхомзаборони відчуження на нерухоме майно, яке належить підозрюваному ОСОБА_4 , а саме:

-квартиру розташовану за адресою: АДРЕСА_1 ;

-квартиру розташовану за адресою: АДРЕСА_2 ;

-житловий будинок розташований за адресою: АДРЕСА_3 з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання.

Виконання ухвали доручити співробітникам УСБУ в Запорізькій області.

Ухвала підлягає негайному виконанню.

Роз`яснити, що підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Таке клопотання під час досудового розслідування розглядається слідчим суддею, а під час судового провадження - судом.

Ухвалу може бути оскаржено до Запорізького апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`яти днів з дня її проголошення.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудЖовтневий районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення28.11.2023
Оприлюднено26.04.2024
Номер документу115235854
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —331/7424/23

Ухвала від 28.11.2023

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Фісун Н. В.

Ухвала від 27.11.2023

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Фісун Н. В.

Ухвала від 23.11.2023

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Фісун Н. В.

Ухвала від 15.11.2023

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Скользнєва Н. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні