Ухвала
від 16.11.2023 по справі 760/25571/23
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/25571/23

1-кс/760/10578/23

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 листопада 2023 року м. Київ

Слідчий суддя Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора - ОСОБА_3 , підозрюваного - ОСОБА_4 , захисника - ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду клопотання слідчого слідчого відділу Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві старшого лейтенанта поліції ОСОБА_6 , погоджене прокурором Солом`янської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 , про відсторонення від посади підозрюваного у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023102090000175 від 14.09.2023, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.364, ч.2 ст.367, ч.5 ст.191, ч.5 ст.27, ч.5 ст.191 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

До слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва надійшло клопотання слідчого слідчого відділу Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києва старшого лейтенанта поліції ОСОБА_6 , погоджене прокурором Солом`янської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 , про відсторонення від посади підозрюваного у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023102090000175 від 14.09.2023, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 367, ч. 5 ст. 191, ч. 5 ст. 27, ч. 5 ст. 191 КК України.

Клопотання обґрунтовується тим, що слідчим відділом Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023102090000175, внесеного 14.09.2023 за підозрою ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Слідчим відділом Солом`янського УП Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, внесеного 09.12.2021 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023102090000175 від 14.09.2023.

Відомості до ЄРДР внесені за матеріалами зібраними співробітниками Головного управління Служби безпеки України у м. Києві та Київській області щодо фактів зловживання своїм службовим становищем посадовими особами Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація), шляхом підготовки та підписання документів про передачу в оренду або викупу орендарем нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Києва за заниженою вартістю, що у свою чергу спричиняє недонадходження до бюджету міста Києва коштів в особливо великих розмірах, чим завдає значної шкоди державним інтересам.

Процесуальне керівництво досудового розслідування кримінального провадження здійснюється Солом`янською окружною прокуратурою міста Києва.

Досудовим розслідуванням встановлено, що 28.04.2016 наказом директора Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) ОСОБА_7 за № 122-ос, відповідно до розпорядження Київського міського голови ОСОБА_8 за № 437 від 27.04.2016 ОСОБА_4 призначено на посаду заступника директора Департаменту - начальника управління моніторингу Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація).

Розпорядженням від 29.12.2012 №2383 (із змінами внесеними згідно з Розпорядженням КМДА №121 від 04.03.2016) Виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) затверджено Положення про Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Положення), згідно ч.4 якого основними завданнями Департаменту є:

п.1) забезпечення реалізації державної та регіональної політики у сфері приватизації, оренди, використання, відчуження майна комунальної власності територіальної громади міста Києва та акцій (часток, паїв), що належить територіальній громаді міста Києва в статутних капіталах господарських товариств (далі - Майнові права);

п.3) організація та проведення приватизації майна, що належить територіальній громаді міста Києва та Майнових прав згідно з програмою приватизації, затвердженою Київською міською радою;

п.4) здійснення повноважень власника щодо майна, що належить територіальній громаді міста Києва та Майнових прав, які приватизуються та відчужуються згідно з прийнятими Київською міською радою рішеннями;

п.6) здійснення захисту майнових прав територіальної громади міста Києва в межах своєї компетенції;

Згідно ч. 5 Положення, Департамент відповідно до визначених галузевих повноважень виконує такі завдання:

Частина 5.5 Положення «У сфері оцінки майна»:

п.1) забезпечує рецензування звітів про оцінку (актів оцінки) майна, яке належить територіальній громаді міста Києва та підлягає відчуженню, у тому числі шляхом приватизації, або передачі в оренду, крім об`єктів, приватизацію яких здійснює за рішенням Київської міської ради регіональне відділення Фонду державного майна України по м. Києву;

п.2) затверджує акти оцінки майна у випадках, визначених законодавством.

Відповідно до додатку № 1 до Наказу Департаменту комунальної власності м. Києва № 238 від 10.05.2016 «Про розподіл обов`язків між директором, першим заступником та заступниками директора Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація):

- заступнику директора Департаменту - начальнику управління моніторингу безпосередньо підпорядковується: заступник начальника управління моніторингу; відділ оцінки; відділ моніторингу та реєстрації речових прав;

- за підписом заступника директора Департаменту - начальника управління моніторингу готуються накази про затвердження складу постійно діючої комісії із проведення стандартизованої оцінки об`єктів оренди, договори на проведення оцінки майна та відповідні акти приймання-передачі робіт, угоди про відшкодування витрат пов`язаних з проведенням незалежної оцінки об`єктів приватизації комунальної власності територіальної громади м. Києва, накази про затвердження висновків про вартість майна; вихідна службова кореспонденція підпорядкованих відділів.

- заступник директора Департаменту - начальник управління моніторингу затверджує акти оцінки майна, зведені акти інвентаризації майна, затверджує або погоджує висновки про вартість майна, у разі необхідності погоджує інвестиційні договори. Крім того має право надавати доручення по вхідній службовій кореспонденції підпорядкованим відділам.

Погоджує всі документи, які готують підпорядковані відділи та розпорядчі документи.

Таким чином, відповідно до «Положення про Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)» затвердженого Розпорядженням КМДА від 29.12.2012 №2383 (із змінами внесеними згідно з Розпорядженням КМДА №121 від 04.03.2016) та Наказу Департаменту комунальної власності м. Києва № 238 від 10.05.2016 «Про розподіл обов`язків між директором, першим заступником та заступниками директора Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація)» заступник директора Департаменту - начальник управління моніторингу Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) ОСОБА_4 є службовою особою виконавчого органу відповідного органу місцевого самоврядування відповідальною за:

- забезпечення рецензування звітів про оцінку (актів оцінки) майна, яке належить територіальній громаді міста Києва та підлягає відчуженню, у тому числі шляхом приватизації, або передачі в оренду, крім об`єктів, приватизацію яких здійснює за рішенням Київської міської ради регіональне відділення Фонду державного майна України по м. Києву;

- затвердження оцінки майна шляхом погодження (підписання) висновків про вартість майна та підписання наказів Департаменту комунальної власності м. Києва «Про затвердження висновків про вартість майна»;

- здійснення захисту майнових прав територіальної громади міста Києва в межах своєї компетенції;

- діяльність відділу оцінки управління моніторингу Департаменту та погодження всіх документів, які готує підпорядкований відділ та розпорядчі документи.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Таким чином, у силу займаної посади ОСОБА_4 був наділений організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, тобто згідно з ч. 3 ст. 18 КК України та п. 1 примітки до ст. 364 КК України був службовою особою.

У липні 2017 року, проте не пізніше ніж 31.07.2017, у директора ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» ОСОБА_9 виник злочинний умисел, спрямований на привласнення об`єкта нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Києва за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63 (нежитловий будинок площею 80,2 кв.м. літ. Б; нежитловий будинок площею 77,9 кв.м. літ. В; нежитловий будинок площею 80,8 кв.м. літ. Г; тенісні корти (№ 1-9) загальною площею 7 354,1 кв.м., який перебував у його підприємстві в оренді згідно договору №2315 від 30.12.2016, шляхом штучного заниження фактичної ринкової вартості об`єкта нерухомого майна для цілей оренди та подальшої приватизації шляхом його викупу орендарем.

Так, 31.07.2017 директор ТОВ «Тенісна група «СМЕШ», ОСОБА_9 , діючи умисно, з метою привласнення об`єкта нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Києва, звернувся до КП «Київжитлоспецексплуатація» та Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) (надалі - Департамент) з проханням щодо проведення ремонтних робіт та невід`ємних поліпшень у групі інвентарних об`єктів загальною площею 7 593,1 кв.м, на проспекті Повітрофлотському, 63 в м. Києві.

Отримавши відповідні погодження та провівши відповідні будівельні (ремонтні) роботи, в грудні 2018 року директор ТОВ «Тенісна група «СМЕШ», ОСОБА_9 скерував на адресу Департаменту документи про виконання невід`ємних поліпшень орендованого майна, надавши при цьому недостовірні відомості про кількість побудованих тенісних кортів на земельній ділянці з кадастровим номером № 8000000000:72:331:0008, загальною площею 3,1952 га., на якій розташований орендований об`єкт нерухомого майна.

Відповідно до п. 13.5. Положення про оренду майна територіальної громади міста Києва (затверджене Рішенням від 21.04.2015 №415/1280 Київської міської ради): контроль за здійсненням невід`ємних поліпшень здійснюється орендодавцем (Департаментом) або за його дорученням підприємством-балансоутримувачем.

Встановлено, що фактичне виконання невід`ємних поліпшень Орендарем - ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» на об`єкті нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Києва -- нежитлові будівлі (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташовані за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, Орендодавцем - Департаментом комунальної власності м. Києва, не перевірялося.

Крім того, КП «Київжитлоспецексплуатація», як підприємство-балансоутримувач від Департаменту комунальної власності м. Києва не отримувала доручень щодо здійснення заходів контролю за проведенням орендарем ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» невід`ємних поліпшень на вказаному об`єкті.

В подальшому, після здійснення будівельних робіт (невід`ємних поліпшень) директор ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» ОСОБА_9 з метою виконання незалежної оцінки із заниження фактичної ринкової вартості об`єкта нерухомого майна для цілей оренди та подальшої приватизації шляхом його викупу орендарем вступив у злочинну змову із оцінювачем ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» ОСОБА_10 , з яким підписав договір на проведення оцінки майна від 17.09.2019, б/н.

У свою чергу оцінювач ОСОБА_10 погодившись на пропозицію ОСОБА_9 , діючи в інтересах останнього відповідно до спільного плану, виконав та підписав «Звіт про незалежну оцінку об`єкту малої приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63» станом на 31.08.2019, у якому зазначив недостовірні відомості про фактичну кількість тенісних кортів, вказавши 9 одиниць замість 13-ти, які були збудовані орендарем на земельній ділянці загальною площею 3,1952 га. де знаходиться об`єкт оренди у ході здійснення невід`ємних поліпшень, де умисно визначив занижену ринкова вартість об`єкта оцінки і з урахуванням ПДВ - 22 044 727,20 грн (фактична ринкова вартість вказаного об`єкта становила 62 840 355,80 грн.)

ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» звернулось до Департамент комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) з питанням розгляду можливості продовження строку дії договору №2315 про передачу майна територіальної громади м. Києва в оренду, згідно якого додається - звіт про незалежну оцінку нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, виконаний ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» та підписаний директором та оцінювачем ОСОБА_10 .

Відділ оцінки управління відділу моніторингу Департаменту комунальної власності м. Києва на виконання вимог ст. 13 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» та п. 5 «Положення про оренду майна територіальної громади м. Києва», затвердженого рішенням Київської міської ради від 21.04.2015 №415/1280, забезпечив рецензування звіту про оцінку майна, виконаного суб`єктом оціночної діяльності - ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» (код ЄДРПОУ 36593785, оцінювач ОСОБА_10 , кваліфікаційне свідоцтво оцінювача від 23.09.2017 МФ №171) станом на 31.08.2019 з метою розрахунку орендної плати, а саме: «Звіт про незалежну оцінку майна - групи інвентарних об`єктів загальною площею 7 593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, нежитлові будівлі (літ. Б, літ. В, літ. Г, тенісні корти (№1-9).

Відповідно до рецензії від 21.10.2019, виконаної і підписаної заступником начальника управління моніторингу - начальником відділу оцінки Департаменту комунальної власності м. Києва ОСОБА_11 , вищезазначений звіт про незалежну оцінку майна класифікуються відповідно до третього абзацу пункту 67 Національного стандарту №1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 10.09.2003 №1440, як такий, що в цілому відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, але мають незначні недоліки, що не вплинули на достовірність оцінки.

21.10.2019 заступник директора - начальник управління моніторингу Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) ОСОБА_4 , в супереч своїм посадовим обов`язкам через несумлінне ставлення до них підписав та затвердив рецензію із недостовірними висновками про вартість майна із умисно заниженою ринковою вартістю об`єкта оцінки - групи інвентарних об`єктів загальною площею 7 593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, нежитлові будівлі (літ. Б, літ. В, літ. Г, тенісні корти (№1-9) станом на 31.08.2019, для розрахунку орендної плати, яка із урахування ПДВ становить 22 044 727,20 грн.

Листом №062/05/18-9059 від 21.10.2019 Департамент комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) звернувся до Постійної комісії Київської міської ради з питань власності з проханням розглянути на черговому засіданні питання щодо продовження терміну дії договору оренди групи інвентарних об`єктів нерухомого комунального майна розташованого за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, нежитлові будівлі (літ. Б, літ. В, літ. Г, тенісні корти (№1-9) площею 7 593,1 кв.м.

Постійна комісія Київської міської ради з питань власності листом повідомила Департамент комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) про те, що 05.11.2019 (протокол №44/179) розглянуто та погоджено пропозицію щодо продовження ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» строку дії договору оренди нежитлових приміщень за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, нежитлові будівлі (літ. Б, літ. В, літ. Г, тенісні корти (№1-9) площею 7 593,1 кв.м. на 2 роки 364 дні з орендною ставкою відповідно до Методики.

28.11.2019 між Департаментом комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) в особі першого заступника директора ОСОБА_12 та КП «Київжитлоспеціексплуатація» в особі першого заступника директора ОСОБА_13 , а також ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» в особі директора ОСОБА_9 укладено договір №2315-1 щодо оренди нерухомого комунального майна розташованого за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, нежитлові будівлі (літ. Б, літ. В, літ. Г, тенісні корти (№1-9) площею 7 593,1 кв.м.

Досудовим розслідуванням встановлено, що Київською міською радою 27.02.2020 розглянуто підготовлений Департаментом відповідний проект рішення і прийнято рішення № 138/8308, яким затверджено перелік об`єктів малої приватизації, що перебувають у комунальній власності територіальної громади м. Києва та підлягають приватизації до якого включено - нежитлові будівлі (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9), за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, загальною площею 7 593,1 кв.м.

У свою чергу директор Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) ОСОБА_7 17.03.2020 підписав наказ №24/1-ПР, відповідно до якого прийнято рішення про приватизацію об`єкта малої приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63.

18.03.2020 директор Департаменту ОСОБА_7 підписав наказ №25/2-ПР, відповідно до якого прийнято рішення про утворення аукціонної комісії для продажу об`єкта малої приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63.

В подальшому, 23.03.2020 директор ТОВ «Тенісна група «Смеш» ОСОБА_9 , на звернення Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) (лист від 23.03.2020 №062/11/13-2233), надано документи та матеріали, які підтверджують виконання кожної із умов, передбачених ч.2 ст.18 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» (вх. №26-03/20-1 від 26.03.2020), а саме: висновок експертного будівельно-технічного дослідження №26/04-19 складений 19.04.2019 року з додатками та звіт про проведення незалежної оцінки по визначенню ринкової вартості внесених невід`ємних поліпшень на тенісних кортах та в нежитлових будинках літ. Б, літ. В, літ. Г, що розташовані за адресою: Україна, м. Київ, Солом`янський р-н, Повітрофлотський проспект, 63, які містять завідомо неправдиві відомості в частині кількості тенісних кортів, із зазначенням 9 одиниць замість 13-ти, які були збудовані орендарем на земельній ділянці загальною площею 3,1952 га, де знаходиться об`єкт оренди у ході здійснення невід`ємних поліпшень.

24.03.2020 директор Департаменту ОСОБА_7 підписав наказ №25/3-ПР про затвердження протоколу засідання аукціонної комісії від 20.03.2020, відповідно до якого ухвалено Департаменту комунальної власності м. Києва звернутися до орендаря - ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» з пропозицією надати протягом 30 робочих днів документальне підтвердження щодо виконання кожної з умов, передбачених ч.2 ст.18 Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна». За умови підтвердження виконання кожної з таких умов провести незалежну оцінку об`єкта малої приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, та запропонувати орендарю скористатися правом на викуп орендованого об`єкта за вартістю, встановленою за результатами проведення незалежної оцінки.

30.03.2020 директор Департаменту ОСОБА_7 підписав наказ №16/5-ПР про проведення незалежної оцінки з визначення ринкової вартості об`єкта малої приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63 з урахуванням умови щодо компенсації орендарю вартості невід`ємних поліпшень та встановлення питомої ваги часток територіальної громади м. Києва та орендаря у ринковій вартості об`єкта приватизації. Пунктом 2 Наказу встановлено дату оцінки об`єкта приватизації станом на 31 березня 2020 року. Відповідно до п.4.3. наказу - відділу оцінки управління моніторингу забезпечити рецензування звіту про оцінку майна.

Департаментом комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) 27.03.2020 у комунальному виданні Київської міської ради - газеті «Хрещатик» опубліковано оголошення щодо проведення конкурсу з відбору суб`єктів оціночної діяльності, які будуть залучені до проведення незалежної оцінки об`єктів приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63.

ОСОБА_9 діючи умисно, з метою привласнення вищезазначеного майна територіальної громади міста Києва шляхом його приватизації через викуп орендарем за заниженою ринковою вартістю, повторно вступив у змову з оцінювачем ОСОБА_10 , який використовуючи свої зв`язки серед службових осіб Департаменту є переможцем у більшості конкурсів з відбору суб`єктів оціночної діяльності та повинен був отримати перемогу в конкурсі і провести оцінку об`єкта малої приватизації за заниженою ринковою вартістю.

Для участі у даному конкурсі директор ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» ОСОБА_10 подав до Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) пакет документів, серед яких містились його особисті як оцінювача та товариства документи, а також документи оцінювача ОСОБА_14 для участі у зазначеному конкурсі.

10.04.2020 комісією Департаменту з відбору суб`єктів оціночної діяльності, які будуть залучені до проведення незалежної оцінки об`єктів приватизації за результатами проведення конкурсу, під головуванням заступника директора Департаменту ОСОБА_4 , переможцем на виконання робіт щодо проведення незалежної оцінки об`єкта приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, визначено суб`єкта оціночної діяльності ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО».

09.06.2020 між Департаментом комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) та ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» підписано договір №18/2020 на проведення оцінки майна, а саме: нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63.

В подальшому, до Департаменту, за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 10 надійшов звіт та висновок про вартість майна виконаний 11.06.2020 суб`єктом оціночної діяльності ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» і підписані оцінювачами ОСОБА_10 та ОСОБА_14 , а саме:

- звіт про незалежну оцінку об`єкту малої приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, з датою оцінки 31.03.2020 та визначеною ринковою вартістю 18 993 231, 60 грн., в тому числі ПДВ - 3 165 538,60 грн., де: частка територіальної громади м. Києва становить 13 505 116,49 грн., в тому числі ПДВ становить 2 250 852,75 грн.; частка орендаря становить 5 488 115,11 грн., в тому числі ПДВ становить 914 685,85 грн.

- висновок про вартість майна - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63. Ринкова вартість об`єкта оцінки станом на 31.03.2020, з урахуванням ПДВ, становить: 18 993 231, 60 грн., в тому числі ПДВ - 3 165 538,60 грн., де: частка територіальної громади м. Києва становить 13 505 116,49 грн., в тому числі ПДВ становить 2 250 852,75 грн.; частка орендаря становить 5 488 115,11 грн., в тому числі ПДВ становить 914 685,85 грн.

Встановлено, що оцінювачі ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» ОСОБА_10 та ОСОБА_14 , діючи умисно за попередньою змовою між собою та з директором ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» ОСОБА_9 , маючи на меті заниження фактичної ринкової вартості нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Києва для цілей приватизації шляхом його викупу орендарем, внесли у «Звіт про незалежну оцінку об`єкту малої приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63» недостовірні відомості про фактичну кількість тенісних кортів, вказавши 9 одиниць замість 13-ти, які були збудовані орендарем під час здійснення невід`ємних поліпшень на земельній ділянці (кадастровий № 8000000000:72:331:0008, загальною площею 3,1952 га.) на якій розташований орендований об`єкт нерухомого майна.

Також, оцінювачі ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» ОСОБА_10 та ОСОБА_14 , під час застосування дохідного методичного підходу для визначення ринкової вартості об`єкта оцінки, умисно не здійснили повний збір і аналіз вихідних даних про оренду подібного нерухомого майна (розміру орендної плати та типових умов оренди) для прогнозування валового доходу від найбільш ефективного його використання, а застосували інформацію яка не відображає повний спектр очікуваних доходів, у результаті чого зробили недостовірний висновок із заниженою ринковою вартістю, чим порушили вимоги п. 42 Постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 року № 1440 «Про затвердження Національного стандарту №1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», пунктів 12, 13, 14 Національного стандарту №2 «Оцінка нерухомого майна» затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2004 №1442.

15.06.2020 заступник директора Департаменту - начальник управління моніторингу ОСОБА_4 , будучи відповідальним за затвердження висновків про вартість майна, не виконав своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них через не забезпечення виконання покладених на Департамент завдань, в порушення п. 4.3. Наказу №16/5-ПР від 30.03.2020 без проведення рецензування зазначеного звіту про оцінку відділом оцінки управління моніторингу Департаменту відповідно до вимог Положення про Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого Розпорядженням КМДА від 29.12.2012 №2383 (із змінами внесеними згідно з Розпорядженням КМДА №121 від 04.03.2016), підписав (затвердив):

- висновок про вартість майна - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63. Ринкова вартість об`єкта оцінки станом на 31.03.2020, з урахуванням ПДВ, становить: 18 993 231, 60 грн., в тому числі ПДВ - 3 165 538,60 грн., де: частка територіальної громади м. Києва становить 13 505 116,49 грн., в тому числі ПДВ становить 2 250 852,75 грн.; частка орендаря становить 5 488 115,11 грн., в тому числі ПДВ становить 914 685,85 грн;

- наказ Департаменту №34/5-ПР про затвердження висновку суб`єкта оціночної діяльності - ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» про вартість майна - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, які обліковуються на балансі КП «Київжитлоспецексплуатація» та передані в орендне користування ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» станом на 31.03.2020.

У подальшому підписані ОСОБА_4 документи стали підставою для визначення вартості цього об`єкта малої приватизації при укладенні договору купівлі-продажу.

Через недбале виконання службовими обов`язками ОСОБА_4 , 26.06.2020 у робочий час доби знаходячись у приміщенні Департаменту за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 10, директор ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» ОСОБА_9 реалізуючи свій злочинний намір із привласнення майна територіальної громади міста Києва, розуміючи значення своїх дій, та те що ринкова вартість об`єкта нерухомого майна є заниженою, підписав із директором Департаменту ОСОБА_7 договір №32/20 купівлі-продажу об`єкта малої приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісні корти (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно: 1928619880000) за ціною продажу 13 505 116,49 грн. з урахуванням ПДВ.

У свою чергу ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» згідно виписки із Системи дистанційного обслуговування клієнтів Державної казначейської служби за 15.07.2020 за рахунком Департаменту комунальної власності м. Києва (19020407) UA738201720355579003000024278 оплатило грошові кошти у сумі 13 505 116,49 грн (призначення платежу - сплата за об`єкт малої приватизації, нежитлові приміщення згідно договору купівлі-продажу нерухомого майна №32/20 від 26.06.2020).

17.07.2020 директор Департаменту комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) ОСОБА_7 підписав з ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» акт №27 прийому-передачі зазначеного нерухомого майна.

При цьому досудовим розслідуванням встановлено, що фактична ринкова вартість об`єкта малої приватизації - нежитлових будівель площею 80,2 кв.м. літ. Б, площею 77,9 кв.м. літ. В, площею 80,8 кв.м. літ. Г, тенісних кортів (кількість кортів 13 одиниць) загальною площею 10394,81 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, станом на 30.03.2020 становила 75 408 427 грн.

За таких обставин різниця між фактичною ринковою вартістю вказаного об`єкта нерухомого майна і вартістю, вказаною та сплаченою згідно із договором купівлі-продажу №32/20 від 26.06.2020 на корить ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» становить 47 012 662,84 гривні без ПДВ, що є збитками завданими територіальній громаді м. Києва.

Таким чином, директор ТОВ «Тенісна група «СМЕШ» ОСОБА_9 , діючи за попередньою змовою із директором і оцінювачем ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» ОСОБА_10 , оцінювачем ТОВ «Оціночна компанія «МІСТО» ОСОБА_14 привласнили об`єкт нерухомого майна комунальної власності територіальної громади м. Києва - нежитлових будівель площею 80,2 кв.м. літ. Б, площею 77,9 кв.м. літ. В, площею 80,8 кв.м. літ. Г, тенісних кортів (кількість кортів 13 одиниць) загальною площею 10394,81 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63, у результаті чого спричинили збитки територіальній громаді міста Києва на загальну суму 47 012 662,84 гривні без ПДВ., що в шістсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Злочині дії вказаних вище осіб, залишилися поза контролем та перевіркою ОСОБА_4 , який неналежно виконав свої службові обов`язки, а саме: забезпечення рецензування звітів про оцінку (актів оцінки) майна, яке належить територіальній громаді міста Києва та підлягає відчуженню, у тому числі шляхом приватизації, або передачі в оренду; та затвердження оцінки майна шляхом погодження (підписання) висновків про вартість майна та підписання наказів Департаменту комунальної власності м. Києва «Про затвердження висновків про вартість майна».

В результаті зловживання посадовими особами Департаменту комунальної власності м. Києва КМДА своїм службовим становищем внаслідок укладання завідомо збиткових правочинів щодо продажу державного майна територіальною громадою м. Києва спричинено збитки державі у формі ненадходження коштів у наслідок заниження вартості майна, що завдало тяжких наслідків охоронюваним законом інтересам територіальної громади м. Києва.

Таким чином, ОСОБА_4 , вчинив кримінальне правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України, а саме: у службовій недбалості, тобто невиконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки громадським інтересам.

В результаті зловживання посадовими особами Департаменту комунальної власності м. Києва КМДА своїм службовим становищем внаслідок укладання завідомо збиткових правочинів щодо продажу державного майна територіальною громадою м. Києва спричинено збитки державі у формі ненадходження коштів у наслідок заниження вартості майна, що завдало тяжких наслідків охоронюваним законом інтересам територіальної громади м. Києва.

Таким чином, своїми умисними діями, ОСОБА_4 , вчинив кримінальне правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України, а саме: у службовій недбалості, тобто невиконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки громадським інтересам.

19.10.2023 ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець міста Марганець Дніпропетровської області, громадянин України, проживаючий за адресою: АДРЕСА_2 , працюючий на посаді заступника директора - начальника управління моніторингу Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація), раніше не судимого, повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч.2 ст.367 КК України.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_4 повністю підтверджується зібраними в кримінальному провадженні доказами.

На момент вчинення кримінального правопорушення 28.04.2016 наказом директора Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) ОСОБА_7 за №122-ос, відповідно до розпорядження Київського міського голови ОСОБА_8 за №437 від 27.04.2016 ОСОБА_4 призначено на посаду заступника директора Департаменту - начальника управління моніторингу Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація).

На підставі вище викладеного, є достатні підстави вважати, що підозрюваний ОСОБА_4 , вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч.2 ст.367 КК України, який відноситься відповідно до ст. 12 КК України до злочинів невеликої тяжкості, максимальна санкція якого передбачає покарання у виді позбавленням волі на строк від трьох до шести років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від п`ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Обставини, що дають підстави вважати, що ОСОБА_4 , перебуваючи на посаді заступника директора Департаменту - начальника управління моніторингу Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація), може перешкоджати досудовому розслідуванню та його дії можуть призвести до настання негативних наслідків:

1. ОСОБА_4 перебуваючи на займаній посаді, матиме можливість впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином;

2. ОСОБА_4 може вчинити інші аналогічні правопорушення, оскільки вчиненню вищевказаного кримінального правопорушення сприяло саме обіймання ним посади заступника директора Департаменту - начальника управління моніторингу Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація).

3. Ризик знищення, сховання або спотворення будь-яких із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, обґрунтовується тим, що у кримінальному провадженні продовжують вживатись заходи до встановлення всіх обставин вчинення кримінального правопорушення, і ОСОБА_4 може вчиняти дії, спрямовані на запобігання заволодіння стороною обвинувачення документами, які мають значення речових доказів.

4. Ризик незаконного впливу на свідків у цьому кримінальному провадженні підтверджується тим, що у кримінальному провадженні допитані як свідки працівники Департаменту комунальної власності міста Києва, показання яких мають суттєве значення у кримінальному провадженні, однак які є підлеглими ОСОБА_4 , а тому є підстави вважати, що останній може безпосередньо чи за посередництва інших осіб впливати на таких свідків з метою уникнення кримінальної відповідальності.

Таким чином, є достатні підстави для відсторонення ОСОБА_4 від посади заступника директора Департаменту - начальника управління моніторингу Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація), з метою забезпечення його належної процесуальної поведінки ОСОБА_15 вчинив злочин невеликої тяжкості, він є службовою особою, з метою запобігання його протиправним діям щодо перешкоджання провадженню, слідчий звернувся до слідчого судді із клопотанням про відсторонення ОСОБА_4 від посади.

08.11.2023 через канцелярію Солом`янського районного суду м. Києва від ОСОБА_4 надійшли пояснення щодо контролю за здійсненням невід`ємних поліпшень, рецензування та процедури проведення оцінки майна.

08.11.2023 через канцелярію Солом`янського районного суду м. Києва від адвоката ОСОБА_5 , який діє в інтересах підозрюваного ОСОБА_4 , надійшли заперечення на клопотання про відсторонення від посади, в яких просив в задоволенні клопотання слідчого Солом`янського районного управління поліції ГУ НП у м. Києві про відсторонення підозрюваного у кримінальному провадженні №42023102090000175 від 14.09.2023 ОСОБА_4 від посади заступника Директора Департаменту - начальника управління моніторингу Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) відмовити.

Зазначає, що безпідставним та необґрунтованим є твердження слідства про те, що посадовими особами Департаменту не забезпечено, чи не проконтрольовано рецензування звіту про належну оцінку об`єкта малої приватизації - нежитлових будівель (літ. Б, літ. В, літ. Г), тенісних кортів (№1-9) загальною площею 7593,1 кв.м., розташованих за адресою: м. Київ, просп. Повітрофлотський, 63.

На думку адвоката, слідством не доведено, що перебування на посаді підозрюваного сприяло вчиненню кримінального правопорушення, що підозрюваний, перебуваючи на посаді, знищить чи підробить речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином. Крім того, адвокат вважає, що в даному випадку відсутні достатні докази, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення.

Адвокат зазначає, що відповідно до характеристики ОСОБА_4 з його місця роботи він проявляє високі організаторські здібності, вміння оперативно і конструктивно приймати рішення. За безпосередньої участі та під керівництвом ОСОБА_4 протягом роботи здійснювалось наповнення бюджету міста Києва. З метою впровадження нових та вдосконалення існуючих нормативно-правових актів та механізмів управління комунальним майном міста Києва за безпосередньої участі ОСОБА_4 у Департаменті проводиться робота з питань розробки нормативно-правових актів стосовно удосконалення механізмів використання майна територіальної громади міста Києва. Забезпечена робота щодо створення електронної бази даних нерухомого майна міста Києва, цифровізації процесів управління майном, розроблений та впроваджений в експлуатацію класифікатор комунального майна міста, завершується робота щодо оцифрування технічної та правової документації архівів Бюро технічної інвентаризації та створення відповідної електронної бази даних тощо. Під безпосереднім керівництвом ОСОБА_4 проводиться робота щодо реєстрації права комунальної власності на нерухоме майно міста, з 2016 року практично з нуля вже здійснена реєстрація 86% площ, що унеможливлює рейдерські захоплення комунальної нерухомості. З початку повномасштабного вторгнення росії тісно співпрацює з військовими формуваннями щодо забезпечення їх розміщення з метою захисту країни.

Сторона захисту вважає, що слідством не доведено, що існує обґрунтована підозра щодо вчинення директором - начальником управління моніторингу Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) ОСОБА_4 кримінального правопорушення, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотання слідчого, а також, що може бути виконано завдання, для якого слідчий звертається із клопотанням.

Прокурор ОСОБА_3 в судовому засіданні клопотання підтримав та просив його задовольнити.

Захисник та підозрюваний в судовому засіданні просили відмовити у задоволенні клопотання, оскільки прокурором в судовому засіданні не доведено наявності ризиків, які зазначені слідчим в клопотанні.

Вивчивши клопотання, заслухавши пояснення учасників провадження, слідчий суддя за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінивши кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення, дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що слідчим відділом Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023102090000175, внесеного 14.09.2023 за підозрою ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України.

Слідчим відділом Солом`янського УП Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування кримінального провадження, внесеного 09.12.2021 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023102090000175 від 14.09.2023.

19.10.2023 ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю міста Марганець Дніпропетровської області, громадянину України, проживаючому за адресою: АДРЕСА_2 , працюючому на посаді заступника директора - начальника управління моніторингу Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація), раніше не судимому, повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 131 КПК України відсторонення від посади є заходом забезпечення кримінального провадження, яке застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.

Згідно з ч. 2 ст. 155 КПК України у клопотанні про відсторонення від посади в обов`язковому порядку зазначаються, зокрема, виклад обставин, що дають підстави вважати, що перебування на посаді підозрюваного сприяло вчиненню кримінального правопорушення та підозрюваний, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Відповідно до ч. 2 ст. 157 КПК України при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя зобов`язаний врахувати правову підставу для відсторонення від посади, достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення та наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Одним із елементів, які формують правову підставу для відсторонення підозрюваного від посади, є наявність підстав вважати, що перебування особи на посаді сприяло вчиненню злочину та наявність обґрунтованих підстав вважати, що подальше перебування підозрюваної особи на посаді перешкоджатиме кримінальному провадженню.

Відповідне аргументування, згідно з п.п. 5, 6 ч. 2 ст. 155 КПК України, має бути викладене в клопотанні слідчого та перевірене слідчим суддею під час його розгляду.

Як вбачається з клопотання, основною правовою підставою відсторонення ОСОБА_4 від посади, на думку слідчого, є те, що:

1. ОСОБА_4 перебуваючи на займаній посаді, матиме можливість впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином;

2. ОСОБА_4 може вчинити інші аналогічні правопорушення, оскільки вчиненню вищевказаного кримінального правопорушення сприяло саме обіймання ним посади заступника директора Департаменту - начальника управління моніторингу Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація).

3. Ризик знищення, сховання або спотворення будь-яких із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, обґрунтовується тим, що у кримінальному провадженні продовжують вживатись заходи до встановлення всіх обставин вчинення кримінального правопорушення, і ОСОБА_4 може вчиняти дії, спрямовані на запобігання заволодіння стороною обвинувачення документами, які мають значення речових доказів.

4. Ризик незаконного впливу на свідків у цьому кримінальному провадженні підтверджується тим, що у кримінальному провадженні допитані як свідки працівники Департаменту комунальної власності міста Києва, показання яких мають суттєве значення у кримінальному провадженні, однак які є підлеглими ОСОБА_4 , а тому є підстави вважати, що останній може безпосередньо чи за посередництва інших осіб впливати на таких свідків з метою уникнення кримінальної відповідальності.

При цьому, доказів, що саме подальше перебування ОСОБА_4 на посаді заступника директора Департаменту - начальника управління моніторингу Департаменту комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) надасть змогу останньому впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження, слідчому судді слідчим та прокурором не надано.

Крім того, слідчим суддею встановлено, що ні в клопотанні слідчого, ні під час судового розгляду прокурором не наведено конкретних фактів, які б підтверджували протиправну поведінку підозрюваного ОСОБА_4 і вказували на ті обставини, що перебування останнього на займаній посаді надасть йому можливість перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином чи вчиняти інші аналогічні правопорушення.

Згідно з ч. 1 ст. 157 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Крім того, відповідно до ст. 43 Конституції України, кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає, а тому будь-які обмеження щодо реалізації цього права, у тому числі і відсторонення особи від посади під час кримінального провадження, повинно здійснюватися виключно з підстав та у порядку, передбаченому КПК України.

Відповідно до пунктів 3 та 5 Розділу 2.4 Узагальнення судової практики Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ щодо розгляду слідчим суддею клопотань про застосування заходів забезпечення кримінального провадження від 07.02.2014 року, підставами відмови у задоволенні клопотання про відсторонення від посади є, здебільшого, недостатність підстав для відсторонення підозрюваної особи від займаної посади, а також недоведеність існування обґрунтованої підозри у вчиненні злочину такого ступеня тяжкості, за умови вчинення якого може бути здійснено відсторонення від посади, а також недоведеність того, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого.

Крім того, слідчим суддям слід враховувати мету застосування заходу забезпечення кримінального провадження, який полягає у відстороненні від посади, оскільки об`єктивні обставини кримінального провадження можуть свідчити про те, що потреби у відстороненні особи від посади немає.

На підставі викладеного, слідчий суддя приходить висновку, що матеріалами клопотання не підтверджено та прокурором в судовому засіданні не доведено наявність підстав вважати, що ОСОБА_4 може вчинити будь-які дії, пов`язанні з незаконними спробами впливати на свідків чи інших учасників кримінального провадження або протиправним перешкоджанням кримінальному провадженню іншим чином чи вчиняти інші аналогічні правопорушення, і, порушуючи питання про відсторонення підозрюваного від посади, орган досудового розслідування обставини, передбачені ч. 1 ст. 157 КПК України, не довів.

За таких обставин, слідчий суддя вважає відсутніми підстави для задоволення клопотання слідчого про відсторонення ОСОБА_4 від займаної посади.

Керуючись ст.ст. 131, 154-157 КПК України, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання слідчого слідчого відділу Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві старшого лейтенанта поліції ОСОБА_6 , погоджене прокурором Солом`янської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 , про відсторонення від посади підозрюваного у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023102090000175 від 14.09.2023, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.364, ч.2 ст.367, ч.5 ст.191, ч.5 ст.27, ч.5 ст.191 КК України - відмовити.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя - ОСОБА_1

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.11.2023
Оприлюднено30.11.2023
Номер документу115236253
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —760/25571/23

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Рибак Іван Олексійович

Ухвала від 16.11.2023

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Козленко Г. О.

Ухвала від 16.11.2023

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Козленко Г. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні