КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 листопада 2023 року № 640/12599/22
Суддя Київського окружного адміністративного суду Парненко В.С., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Києві адміністративну справу за позовом Підприємства з іноземними інвестиціями Амік Україна до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, як відокремленого підрозділу ДПС України про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 27.10.2021 року №0006880703,
у с т а н о в и в:
11.08.2022 до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Підприємство з іноземними інвестиціями Амік Україна із позовом до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, як відокремленого підрозділу ДПС України, в якому просило суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 27.10.2021 №0006880703.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що виявлені порушення п.п. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України (надалі - ПК України), стосовно своєчасного подання зведених підсумкових даних щодо обсягів обігу та залишків пального на акцизному складі є безпідставними, адже необхідні довідки були направлені на адресу контролюючого органу своєчасно, однак отримані та зареєстровані в базі ДПС пізніше по незалежним від волі позивача та невідомим позивачу причинам, а тому підстави для застосування штрафних санкцій у розмірі 6000 грн відсутні.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.08.2022 (суддя Келеберда В.І.) відкрито провадження в адміністративній справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання (у письмовому провадженні).
Законом України від 13.12.2022 № 2825-IX "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" (далі - Закон № 2825-IX) Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано, утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.
Відповідно до пункту 2 Прикінцевих та перехідних Закону № 2825-IX, з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя; до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
14.12.2022 вказаний Закон був опублікований в газеті "Голос України" №254 та набрав чинності 15.12.2022.
26.10.2023 на адресу Київського окружного адміністративного суду супровідним листом від 02.01.2023 №03-19/15/23 "Про скерування за належністю справи" надійшли матеріали адміністративної справи №640/12599/22.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу №640/12599/22 передано 30.10.2023 на розгляд судді Київського окружного адміністративного суду Парненко В.С.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2023 прийнято адміністративну справу №640/12599/22 до провадження судді Київського окружного адміністративного суду Парненко В.С. та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідачем подано відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти задоволення позовних вимог повністю та зазначає, що позовна заява є необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню. В обґрунтування відзиву на позовну заяву відповідач зазначає, що позивачем порушено вимоги пп.230.1.3 п.230.1 ст. 230 ПК України в частині несвоєчасного надання даних про добові фактичні залишки пального та обсяги обліку пального за 18.12.2020, 31.12.2020, 01.01.2021, 02.01.2021, 08.01.2021 25.08.2021. Ні під час перевірки, ні під час розгляду заперечень будь-які документи, що підтверджують тимчасове обмеження роботи електронних сервісів та інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС не надано. Встановлення порушення позивачем вимог пп.230.1.3 п.230.1 ст.230 Податкового Кодексу України є обґрунтованим, а спірне рішення про нарахування санкцій за такі порушення - правомірним.
Позивачем надана до суду відповідь на відзив, у якому зазначено, що ст. п. 128-1.3 ст. 128-1 ПК України на платника податків покладена відповідальність за незабезпечення своєчасного подання документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального. Тобто, відповідальність розпорядника акцизного складу за несвоєчасне подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального наступає виключно за умови наявності вини такого розпорядника акцизного складу. Позивач звертає увагу, що відповідачем не було проаналізовано подані Підприємством документи (зокрема протоколи надсилання довідок) на підтвердження того, що останнім було забезпечено вчасне подання довідок та не надано ґрунтовних заперечень з цього приводу.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.
Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується сторонами, що співробітниками Головного управління ДПС у Волинська обл. проведено фактичну перевірку АЗС №03-02, що розташована за адресою: Волинська обл., м. Луцьк, вул. Рівненська, 157 (надалі - «АЗС №03-02»), що належить на праві господарської діяльності Підприємству з іноземними інвестиціями Амік Україна. За результатом перевірки складено Акт фактичної перевірки від 24.09.2021 року № 7853/09-01/30603572 (надалі Акт)
У Акті перевірки контролюючим органом встановлено незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу за адресою м. Луцьк, вул. Рівненська, 157, уніфікований номер 1003328 своєчасного надання електронний документів, що містять дані про фактичні залишку пального (звіт форми J0210401) за 18.12.2020, 31.12.2020, 01.01.2021, 02.01.2021, 08.01.2021, 25.08.2021, чим порушено позивачем вимоги підпунктів 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 ПК України.
Не погоджуючись з висновками викладеними у Акті перевірки, позивачем 05.10.2021 подано до ГУ ДПС у Волинська обл. заперечення та надано документи (довідки та протоколи), що підтверджують виконання Підприємством обов`язку по своєчасному надсиланню добових довідок.
Листом від 21.10.2021 №4004/12/03-20-09-02-10 ГУ ДПС у Волинська обл. повідомило позивача, що заперечення на Акт перевірки залишено поза увагою, а висновки Акту перевірки залишено без змін.
На підставі акта перевірки контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 27.10.2021 за №0006880703, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 6000,00 грн, за порушення пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Податкового Кодексу України.
Не погоджуючись з спірним податковим повідомлення-рішенням позивачем подано скаргу до ДПС України, за результатом розгляду скарги ДПС України прийнято рішення від 27.07.2022 №8039/6/99-00-06-03-01-06, яким скаргу Підприємства залишено без задоволення, а спірне податкове повідомлення-рішення без змін.
Вважаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення протиправним, позивач звернувся з позовом до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України №2755-VI від 02.12.2010 року (надалі - ПК України).
За приписами підпунктів 191.1.14, 191.1.16, 191.1.17 п.1911 статті 191 ПК України, на контролюючі органи покладено виконання таких функцій як: здійснення контролю у сфері виробництва, обігу та реалізації підакцизних товарів, до яких, зокрема, відноситься пальне; здійснення заходів щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері пального; проведення роботи щодо боротьби з незаконним обігом пального.
Відповідно до підпункту 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 ПК України особи, які здійснюватимуть реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов`язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, постійних представництв, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового.
Згідно з пунктом 230.1 статті 230 ПК України акцизні склади та акцизні склади пересувні утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного податку.
Відповідно до підпункту 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 ПК України розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі - обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C.
Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.
На кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД формуються показники про:
обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показників рівнемірів-лічильників, встановлених на таких резервуарах, розташованих на такому акцизному складі;
добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального наливом з акцизного складу на підставі показників витратомірів-лічильників, встановлених на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на такому акцизному складі;
добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Фактичні показники витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників щодо обсягів залишків пального та добового обсягу реалізованого пального перераховуються у літри, приведені до температури 15°С, крім показників паливо-роздавальних колонок та/або оливо-роздавальних колонок, які виконують функції витратомірів-лічильників.
Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв`язку у формі електронних документів, які затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Постановою Кабінету Міністрів України №891 від 22.11.2017 року Про затвердження Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів (далі - Постанова №891), а саме пунктом 5 визначено, що електронні документи для наповнення Реєстру, які формуються розпорядниками акцизних складів та надсилаються до Реєстру за кожним місцем розташування акцизного складу, містять, зокрема, інформацію про такі ознаки акцизного складу: акцизний склад, на якому здійснюється виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у тарі виробника без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнаний витратомірами та рівнемірами; інформацію про обсяги залишків пального, що розташовані на акцизному складі в тарі, балонах, упаковці, про добовий обсяг реалізованого пального в тарі, балонах, упаковці.
Підпунктом 3 пункту 6 Постанови №891 визначено, що на кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД формуються показники про, зокрема, добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Наказом Міністерства фінансів Про затвердження формату даних, структури та форм електронних документів для наповнення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі №944 від 27.11.2018 року (далі - Наказ №944) затверджено формат даних, структури та форм електронних документів для наповнення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі.
Відповідно до пункту 1 розділу І Наказу №944, єдиний державний реєстр витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі (далі - Реєстр) - це електронна база даних, яка містить податкову інформацію про наявність у розпорядників акцизних складів витратомірів та рівнемірів, їх серійні (ідентифікаційні) номери, відомості щодо резервуарів та акцизних складів, на яких встановлені витратоміри і рівнеміри, а також облікові дані щодо обсягів обігу та залишку пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у розрізі резервуарів та акцизних складів.
Згідно пункту 1 розділу II Наказу №944, реєстр складається із записів з посиланням на електронні документи, які подаються у вигляді таких форм: довідка про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри (далі - Довідка 1); довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального (далі - Довідка 2).
Відповідно до пункту 5 розділу II Наказу №944, надсилання довідок до Реєстру: основна Довідка 1 надсилається окремо щодо кожного акцизного складу пального одноразово; основна Довідка 2 формується після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та надсилається не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою; коригуюча довідка подається не частіше одного разу на добу; коригуючі довідки формуються і надсилаються протягом трьох календарних днів з дати виявлення помилки (помилок) у наданій у довідках інформації.
Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального містить таблицю 6 в якій відображається інформація про обсяги залишків пального, що знаходиться на акцизному складі в трубопроводах, тарі, балонах, упаковці, про добовий обсяг отриманого та реалізованого пального в тарі, балонах, упаковці за кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД на акцизному складі (літри, приведені до температури 15° С).
За приписами пункту 1281.3 статті 1281 Податкового кодексу України незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000,00 гривень за кожний неподаний електронний документ.
Під час перевірки контролюючим органом встановлено, що з вини розпорядника акцизного складу за адресою м. Луцьк, вул. Рівненська, 157, уніфікований номер 1003328 незабезпечено своєчасне надання електронний документів, що містять дані про фактичні залишку пального (звіт форми J0210401) за 18.12.2020 р., 31.12.2020р., 01.01.2021р., 02.01.2021р., 08.01.2021р.,25.08.2021, чим порушено пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 ПКУ.
З матеріалів справи вбачається, що Підприємством сформовано та подано наступні довідки:
-Довідка про зведені дані (обсяги пального) акцизного складу з уніфікованим номером № 1003328 за 18.12.2020 була відправлена (подана) позивачем до Державної податкової служби України 19.12.2020 17:34:04 (варіант 1), 19.12.2020 23:22:30 (варіант 2), 20.12.2020 15:36:58 (варіант 3) та згідно квитанції № 1 до Протоколу руху документу, доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 20.12.2020 о 15:37:27, та збережено на центральному рівні. Згідно з квитанцією №2 Документ доставлено до районного рівня 2810 Офіс великих платників податків ДПС 20.12.2020 в 15:37:27;
-Довідка про зведені дані (обсяги пального) акцизного складу з уніфікованим номером № 1003328 за 31.12.2020 була відправлена (подана) позивачем до Державної податкової служби України 01.01.2021 16:28:12 (варіант 1), 01.01.2021 18:16:34 (варіант 2), 01.01.2021 23:04:43 (варіант 3) та згідно квитанції № 1 до Протоколу руху документу, доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 04.01.2021 о 09:04:30, та збережено на центральному рівні. Згідно з квитанцією №2 Документ доставлено до районного рівня 2810 Офіс великих платників податків ДПС 04.01.2021 о 09:04:30;
-Довідка про зведені дані (обсяги пального) акцизного складу з уніфікованим номером № 1003328 за 01.01.2021 була відправлена (подана) позивачем до Державної податкової служби України 02.01.2021 16:41:41 (варіант 1) та згідно квитанції № 1 до Протоколу руху документу, доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 04.01.2021 о 09:04:50, та збережено на центральному рівні. Згідно з квитанцією №2 Документ доставлено до районного рівня 2810 Офіс великих платників податків ДПС 04.01.2021 о 09:04:50;
-Довідка про зведені дані (обсяги пального) акцизного складу з уніфікованим номером № 1003328 за 02.01.2021 була відправлена (подана) позивачем до Державної податкової служби України 03.01.2021 17:55:11 (варіант 1) та згідно квитанції № 1 до Протоколу руху документу, доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 04.01.2021 о 09:07:29, та збережено на центральному рівні. Згідно з квитанцією №2 Документ доставлено до районного рівня 2810 Офіс великих платників податків ДПС 04.01.2021 о 09:07:29;
-Довідка про зведені дані (обсяги пального) акцизного складу з уніфікованим номером № 1003328 за 08.01.2021 була відправлена (подана) позивачем до Державної податкової служби України 09.01.2021 15:57:32 (варіант 1) та згідно квитанції № 1 до Протоколу руху документу, доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 09.01.2021 о 15:57:21, та збережено на центральному рівні. Згідно з квитанцією №2 Документ доставлено до районного рівня 2810 Офіс великих платників податків ДПС 10.01.2021 о 17:55:30;
-Довідка про зведені дані (обсяги пального) акцизного складу з уніфікованим номером № 1003328 за 25.08.2021 була відправлена (подана) позивачем до Державної податкової служби України 26.08.2021 16:29:48 (варіант 1) та згідно квитанції № 1 до Протоколу руху документу, доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 27.08.2021 о 01:13:14 , та збережено на центральному рівні. Згідно з квитанцією №2 Документ доставлено до районного рівня 2810 Офіс великих платників податків ДПС 27.08.2021 о 01:13:14.
З аналізу матеріалів справи, судом установлено, що дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу (обсяг реалізованого та обсяг отриманого) пального за 18.12.2020 р., 31.12.2020р., 01.01.2021р., 02.01.2021р., 08.01.2021р.,25.08.2021 направлялись позивачем до контролюючого органу у відповідності до приписів Податкового кодексу України та Порядку № 944, а саме не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.
Проте, незважаючи на своєчасне подання позивачем вказаних зведених даних про залишки пального за означені дні, з незалежних від Підприємства причин, відповідні довідки зареєстровані в реєстрі із запізненням.
Крім того, у зв`язку з неналежною роботою Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в грудні 2020 та січні 2021 позивач 06.01.2021 звертався до ДПС України зі скаргою на бездіяльність у відновленні роботиЄдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів.
ДПС України листом від 05.02.2021 за № 2788/6/99-00-09-02-03-06 повідомило позивача, що за неподання або несвоєчасне подання до ДПС розпорядником акцизного складу довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на акцизному складі у зв`язку з неможливістю вчасно відправити документ до ДПС внаслідок тимчасового обмеження роботи електронних сервісів та інформаційно-телекомунікаційних систем ДПС відповідальність до такого розпорядника акцизного складу не застосовується.
Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen V. Finland), № 37801/97, п. 36, від 01.07.2003 вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
У рішенні від 10.02.2010 року у справі Серявін та інші проти України Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується.
Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Положеннями пункту 109.1 статті 109 ПК України визначено, що податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом. Діяння вважаються вчиненими умисно, якщо існують доведені контролюючим органом обставини, які свідчать, що платник податків удавано, цілеспрямовано створив умови, які не можуть мати іншої мети, крім як невиконання або неналежне виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Суд звертає увагу, що відповідачем не було надано належних і допустимих доказів, які б доводили факт протиправності дій позивача у зв`язку з поданням до контролюючого органу даних про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального, відповідальність за яке передбачена пп. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 ПК України, у тому числі вини позивача у несвоєчасному поданні таких документів в електронному вигляді.
Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 17 серпня 2022 року по справі N 520/11780/2020 та відповідно до частини 5 статті 242 КАС України, підлягає врахуванню судом при розгляді цієї справи.
Чинним законодавством України передбачено обов`язок розпорядника акцизного складу вчасно направляти у електронному вигляді дані про фактичні залишки пального, але не встановлено відповідальності такого розпорядника за належну роботу комп`ютерної програми М.Е.DOC. та/або Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі.
Враховуючи вищевикладене, суд зауважує, що відсутність вини платника податків, як необхідної складової податкового правопорушення, обумовлює протиправність застосування штрафних (фінансових) санкцій.
Оскільки матеріалами справи підтверджена своєчасність (не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою) надсилання позивачем зведених за добу підсумкових облікових даних щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального за 18.12.2020, 31.12.2020, 01.01.2021, 02.01.2021, 08.01.2021, 25.08.2021, а несвоєчасна реєстрація довідок сталась за відсутності вини платника податків, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог позивача щодо визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від №0006880703 від 27.10.2021 щодо нарахування штрафних (фінансові) санкцій на суму 6000,00 грн.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, виходячи з меж заявлених позовних вимог, положень проаналізованого законодавства, наявних у матеріалах справи доказів та встановлених судом обставин справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.
Оскільки позов задоволено повністю на користь позивача підлягають присудженню судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2481,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 241 - 246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, cуд,
в и р і ш и в:
Адміністративний позов Підприємства з іноземними інвестиціями «Амік Україна» - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 27.10.2021 №0006880703.
Стягнути на користь Підприємства з іноземними інвестиціями «Амік Україна» (адреса: 04071, м. Київ, вул. Верхній Вал, 68; код ЄДРПОУ 30603572) за рахунок бюджетних асигнувань Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (адреса: 02068, м. Київ, вул. Кошиця, 3; код ЄДРПОУ 44082145) суму сплаченого судового збору в розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одну) гривню 00 копійок.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.м
Суддя Парненко В.С.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2023 |
Оприлюднено | 30.11.2023 |
Номер документу | 115242313 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Парненко В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні