Рішення
від 27.11.2023 по справі 380/18301/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 листопада 2023 рокусправа № 380/18301/23Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Трафік Менеджмент груп» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Трафік Менеджмент груп» ( далі ТОВ «Трафік Менеджмент груп») звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі ГУ ДПС у Львівській області, відповідач-1), Державної податкової служби України (далі ДПС України, відповідач-2) з такими вимогами:

1) визнати протиправними та скасувати наступні рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8964432/39612538 від 08.06.2023, № 8310413/39612538 від 21.02.2023, № 8566919/39612538 від 04.04.2023, № 8283761/39612538 від 16.02.2023, № 8283758/39612538 від 16.02.2023, № 8283756/39612538 від 16.02.2023, № 8283757/39612538 від 16.02.2023, № 8283759/39612538 від 16.02.2023, № 8283760/39612538 від 16.02.2023, №8310412/39612538 від 21.02.2023, № 8283748/39612538 від 16.02.2023, №8283754/39612538 від 16.02.2023, № 8265354/39612538 від 14.02.2023, № 8283750/39612538 від 16.02.2023, №8265355/39612538 від 14.02.2023, № 8283752/39612538 від 16.02.2023, №8284225/39612538 від 16.02.2023, № 8284224/39612538 від 16.02.2023, № 8566920/39612538 від 04.04.2023;

2) зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних датою їх подачі наступні податкові накладні: №1 від 11.04.2023, № 16 від 13.12.2022, № 13 від 09.12.2022, № 11 від 08.12.2022, № 17 від 29.11.2022, № 13 від 16.11.2022, № 6 від 07.11.2022, № 3 від 03.11.2022; № 14 від 21.10.2022, № 9 від 12.10.2022, № 63 від 14.07.2022, № 6 від 03.06.2022, № 9 від 20.05.2022, № 18 від 18.05.2022, № 8 від 18.05.2022, № 4 від 16.05.2022, № 7 від 16.03.2022, № 5 від 16.03.2022, №14 від 08.10.2021.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ТОВ «Трафік Менеджмент груп» зареєстроване як юридична особа, основним видом діяльності якого є будівництво доріг і автострад (код КВЕД 42.11). Підприємством та його контрагентами укладені договори підряду/субпідряду щодо надання послуг з поточного дрібного ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг. На виконання умов зазначених договорів ТОВ «Трафік Менеджмент груп» отримало попередню оплату за послуги, що підтверджується рахунками на оплату та платіжними дорученнями. За фактом першої події (попередньої оплати) ТОВ «Трафік Менеджмент груп» були складені та направлені на реєстрацію податкові накладні № 1 від 11.04.2023, № 16 від 13.12.2022, № 13 від 09.12.2022, № 11 від 08.12.2022, № 17 від 29.11.2022, № 13 від 16.11.2022, № 6 від 07.11.2022, № 3 від 03.11.2022; № 14 від 21.10.2022, № 9 від 12.10.2022, № 63 від 14.07.2022, № 6 від 03.06.2022, № 9 від 20.05.2022, № 18 від 18.05.2022, № 8 від 18.05.2022, № 4 від 16.05.2022, № 7 від 16.03.2022, № 5 від 16.03.2022, № 14 від 08.10.2021. Вказує, що для забезпечення виконання умов договорів підряду/субпідряду здійснював закупівлю товарів у інших контрагентів. Позивач стверджує, що після отримання квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних надіслав контролюючому органу пояснення та низку документів для підтвердження реальності здійснення ним господарських операцій, за наслідками яких складені податкові накладні. Зазначає, що додатково надав контролюючому органу первинні документи, укладені з постачальниками товарів, які надалі використовував при наданні послуг контрагентам за договорами підряду/субпідярду, тобто підтвердив походження товару. ГУ ДПС у Львівській області прийняло рішення про відмову в реєстрації зазначених податкових накладних, причиною відмови вказало ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів прийманняпередачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. Позивач стверджує, що ТОВ «Трафік Менеджмент груп» для розблокування реєстрації податкових накладних надав пояснення та всі первинні документи, достатні для прийняття рішень про реєстрацію цих податкових накладних. Вважає рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних № 1 від 11.04.2023, № 16 від 13.12.2022, № 13 від 09.12.2022, № 11 від 08.12.2022, № 17 від 29.11.2022, № 13 від 16.11.2022, № 6 від 07.11.2022, № 3 від 03.11.2022; № 14 від 21.10.2022, № 9 від 12.10.2022, № 63 від 14.07.2022, № 6 від 03.06.2022, № 9 від 20.05.2022, № 18 від 18.05.2022, № 8 від 18.05.2022, № 4 від 16.05.2022, № 7 від 16.03.2022, № 5 від 16.03.2022, № 14 від 08.10.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних формальними, оскільки такі не містять чіткого визначення підстав та мотивів для їх прийняття, як і мотивів прийняття чи відхилення наданих ТОВ «Трафік Менеджмент груп» пояснень та документів, вважає такі рішення необґрунтованими та протиправними. З метою належного захисту своїх прав як платника податку позивач просить суд зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних складені ТОВ «Трафік Менеджмент груп» податкові накладні № 1 від 11.04.2023, № 16 від 13.12.2022, № 13 від 09.12.2022, № 11 від 08.12.2022, № 17 від 29.11.2022, № 13 від 16.11.2022, № 6 від 07.11.2022, № 3 від 03.11.2022; № 14 від 21.10.2022, № 9 від 12.10.2022, № 63 від 14.07.2022, № 6 від 03.06.2022, № 9 від 20.05.2022, № 18 від 18.05.2022, № 8 від 18.05.2022, № 4 від 16.05.2022, № 7 від 16.03.2022, № 5 від 16.03.2022, № 14 від 08.10.2021 днем їх надходження.

Відповідачі, ДПС України, ГУ ДПС у Львівській області позов не визнають. Представниця відповідачів подала відзив на позовну заяву, просить суд відмовити в задоволенні позову ТОВ «Трафік Менеджмент груп» в повному обсязі. Вказує, що причиною для відмови в реєстрації податкових накладних було ненадання платником податків документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, тому в ГУ ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 1 від 11.04.2023, № 16 від 13.12.2022, № 13 від 09.12.2022, № 11 від 08.12.2022, № 17 від 29.11.2022, № 13 від 16.11.2022, № 6 від 07.11.2022, № 3 від 03.11.2022; № 14 від 21.10.2022, № 9 від 12.10.2022, № 63 від 14.07.2022, № 6 від 03.06.2022, № 9 від 20.05.2022, № 18 від 18.05.2022, № 8 від 18.05.2022, № 4 від 16.05.2022, № 7 від 16.03.2022, № 5 від 16.03.2022, № 14 від 08.10.2021. До відзиву представниця відповідачів долучила витяг з бази даних контролюючого органу про отримані контролюючим органом пояснення та первинні документи, надіслані ТОВ «Трафік Менеджмент груп» для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних (том 3 а.с. 140-144).

Головне управління ДПС у Львівській області, ДПС України разом із відзивом на позовну заяву ТОВ «Трафік Менеджмент груп» подали спільне клопотання про розгляд цієї справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін та клопотання про розгляд справи в порядку загального позовного провадження. Необхідність такого розгляду цієї справи обґрунтовують необхідністю дослідженням доказів та для повного та всебічного встановлення всіх обставин справи. Суд враховує характер спірних правовідносин у цій справі, предмет та підстави позову, склад учасників справи, а також те, що позиція учасників справи викладена в заявах по суті спору. За наведених обставин суд не встановив підстав для розгляду справи в судовому засіданні з повідомленням/викликом сторін. Таким чином, суд відмовляє у задоволенні цього клопотання Головного управління ДПС у Львівській області та ДПС України.

Суд дослідив долучені до матеріалів справи заяви по суті справи, письмові та електронні докази і встановив такі фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини:

товариство з обмеженою відповідальністю «Трафік Менеджмент груп» зареєстроване як юридична особа 31.05.2015, ідентифікаційний код 39612538, основним видом діяльності є будівництво доріг і автострад (КВЕД 42.11).

В процесі здійснення господарської діяльності ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» уклало з ПП «Рома» Договір субпідряду № 02/02-23 від 02.02.2023 (далі - Договір), згідно якого ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надав послуги з поточного дрібного ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення Львівської області: Транспортна розв`язка на км 8 +985 а/д М10 Львів-Краковець (а саме, встановлення елементів металевого бар`єрного огородження) (том 1 а.с. 223-226). На виконання умов договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надало послуги із дрібного ремонту доріг, що підтверджується актом приймання виконаних будівельних доріг № 1 від 11.04.2023 (том 1 а.с. 227-229)

ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» та КП «Комунальне шляхово-експлуатаційне підприємство» Ужгородської міської ради уклали Договір № 62/05 від 31.05.2022. Згідно Договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надав послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у м. Ужгород відповідно до переліку, затвердженого Закарпатською обласною військовою адміністрацією, а саме послуги з нанесення дорожньої розмітки (код за ДК 021:2015:34920000-2 Дорожнє обладнання) (том 2 а.с. 4-10). На виконання умов договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надало послуги із дрібного ремонту доріг, що підтверджується актом приймання виконаних будівельних доріг № 2 від 13.12.2022 (том 2 а.с. 11-13)

ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» та ПАТ «Львівське спеціалізоване будівельно-монтажне управління № 1» уклали Договір субпідряду № 04/10-2021 від 04.10.2021 на виконання робіт з нанесення дорожньої розмітки. Згідно Договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надав послуги з реконструкції вулиці І. Миколайчука (від вул. Пилипа Орлика до від`їзду на Голосківський цвинтар), а саме нанесення дорожньої розмітки (том 2 а.с. 39-41). На виконання умов договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надало послуги із дрібного ремонту доріг, що підтверджується актом приймання виконаних будівельних доріг № 2 від 09.12.2022 (том 2 а.с. 55-56).

ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» та ТОВ «Агросем» уклали Договір на виконання підрядних робіт № 12/10-01 від 12.10.2022. Згідно Договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надав послуги з нанесення дорожньої розмітки та монтажу дорожніх знаків на об`єкті Замовника (том 2 а.с. 89-90). На виконання умов договору ТОВ «Агросем» здійснило попередню оплату за надання послуг, що підтверджується платіжними дорученнями №16198А від 21.10.2022, №16811А від 03.11.2022, № 18922А від 14.12.2022 та рахунком на оплату № 12/10-01 від 12.10.2022, № 1-08-12-2022 від 08.12.2022 (том 2 а.с. 98-99).

ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» та ТОВ «ГП Базис» уклали Договір на виконання підрядних робіт № 14/11-22 від 14.11.2022. Згідно Договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надав послуги з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки на об`єкті Замовника: "Нове будівництво автозаправної станції із автогазозаправним пунктом по вул. Трускавецька в м. Борислав, Львівської області (том 2 а.с. 109). На виконання умов договору ТОВ «ГП Базис» здійснило попередню оплату за надання послуг, що підтверджується платіжним дорученням № 6059817 від 29.11.2022 (том 2 а.с. 115 зворот).

ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» та ТОВ «Захід Ресурс» уклали Договір на виконання підрядних робіт № 07/11-22 від 07.11.2022. Згідно Договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надав послуги надав послуги з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки типу 1.34. (суцільна лінія) (том 2 а.с. 125). На виконання умов договору ТОВ «Захід Ресурс» здійснило попередню оплату за надання послуг, що підтверджується платіжним дорученням № 2642 від 07.11.2022 (том 2 а.с. 130 зворот).

ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» та ТОВ «Люнер» уклали Договір на виконання підрядних робіт № 08/09-22 від 08.09.2022. Згідно Договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надав послуги з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки (том 2 а.с. 189-190). На виконання умов договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надало послуги із дрібного ремонту доріг, що підтверджується актом приймання виконаних будівельних доріг № 1 від 12.10.2022 (том 2 а.с. 191).

ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» та ТОВ «Сіті Інн Смарт Готель» уклали Договір на виконання підрядних робіт № 28/06 від 28.06.2022. Згідно Договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надав послуги з дорожньої розмітки паркомісця для зарядки електричних автомобілів (том 2 а.с. 211). На виконання умов договору ТОВ «Сіті Інн Смарт Готель» здійснило попередню оплату за надання послуг, що підтверджується платіжним дорученням № 817 від 14.07.2022 (том 2 а.с. 218).

ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» та ТОВ «Інтелектуальні транспортні системи» уклали Договір на виконання підрядних робіт № 15/05 від 15.05.2022. Згідно Договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надав послуги з нанесення дорожньої розмітки (електрозарядки) в ТЦ River Mall (том 2 а.с. 227). На виконання умов договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надало послуги із дрібного ремонту доріг, що підтверджується актом здачі-приймання робіт № 28 від 03.06.2022 (том 2 а.с. 228).

ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» та ТОВ «Бережанський Квартал» уклали Договір на виконання підрядних робіт № 17/05-22 від 17.05.2022. Згідно Договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надав послуги з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки (том 2 а.с. 245). На виконання умов договору ТОВ «Бережанський Квартал» здійснило попередню оплату за надання послуг, що підтверджується платіжними дорученнями № 3731 від 20.05.2022 та № 3730 від 18.05.2022 (том 3 а.с. 2-3).

ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» та ТОВ «Компанія Ріел-Естейт груп» уклали Договір на виконання підрядних робіт № 06/04-22 від 06.04.2022. Згідно Договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надав послуги з нанесення горизонтальної дорожньої розмітки (том 3 а.с. 12). На виконання умов договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надало послуги із дрібного ремонту доріг, що підтверджується актом здачі-приймання робіт № 1 від 18.05.2022 (том 3 а.с. 13).

ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» та ТОВ «Окко-Драйв» уклали Договір підряду №ОД/479 від 11.08.2021. Згідно Договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надав послуги з нанесення дорожньої розмітки акриловими фарбами (том 3 а.с 56-68). На виконання умов договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надало послуги із дрібного ремонту доріг, що підтверджується актом здачі-приймання робіт № 3/1 від 16.03.2022 (том 3 а.с. 69-75).

ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» та ТОВ «Окко-Лайт» уклали Договір підряду №ОЛ/129 від 11.08.2021. Згідно Договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надав послуги нанесення дорожньої розмітки акриловими фарбами (том 3 а.с. 93-99). На виконання умов договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надало послуги із дрібного ремонту доріг, що підтверджується актом здачі-приймання робіт № 1/1 від 16.03.2022 (том 3 а.с. 100-101).

ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» та ПАТ ««Львівське спеціалізоване будівельно-монтажне управління №1» уклали Договір субпідряду № 04/10/2021 від 04.10.2021. Згідно Договору ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надав послуги з реконструкції вулиці І. Миколайчука (від вул. Пилипа Орлика до від`їзду на Голосківський цвинтар), а саме нанесення дорожньої розмітки (том 2 а.с. 39-41). На виконання умов договору ПАТ ««Львівське спеціалізоване будівельно-монтажне управління №1 здійснило попередню оплату за надання послуг, що підтверджується платіжним дорученням № 3932 від 08.10.2021 (том 3 а.с. 118).

Для забезпечення здійснення господарської діяльності ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» здійснювало закупівлю матеріалів (металоконструкції та їх частини, фарби та лаки, розчинники та розріджувачі складні органічні, полімери етилену в первинних формах, таблички з назвами, суміші для видалення фарб і лаків, моторні транспортні засоби для перевезення вантажів та ін.) на підставі договорів купівлі-продажу/поставок із ТОВ «ЗІО-СПОРТ» № 210601-1 від 01.06.2021, ТОВ «ДІА ЛІН» № 201201-1 від 01.12.2020, ТОВ «ІНТЕКС ІНВЕСТ», ТОВ «ТМГ-СЕРВІС», ФОП ОСОБА_1 , ТОВ «БФ КЕПІТАЛ» № 09.06.21 від 09.06.2021, ПП «БОСТАР» № 1.3 від 03.01.2020, ТОВ «ДІЮЛ», ТОВ «Західне Інноваційне Об`єднання», ТОВ «ДОРОЖНІ ЗНАКИ», що підтверджується видатковими накладними № 25 від 05.12.2022, № 27 від 05.12.2022, № 123 від 02.12.2022, № 256 від 22.12.2021, № 53 від 01.07.2022, № 403 від 08.11.2022, № 173 від 18.11.2022, № 49 від 17.11.2022, № 118 від 17.11.2022, № 16 від 17.02.2023, № 18 від 06.02.2023, № 20 від 17.02.2023, № 0035.1000008 від 31.01.2023.

Транспортування товарів здійснюється на підставі договору надання транспортно-експедиторських послуг № Д-04.08.2023 8 Т-00075782 від 22.05.2019 з ТОВ «Делівері» ( том 1 а.с. 129).

За фактом першої події (надання послуг) ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» склало податкові накладні № 1 від 11.04.2023, № 16 від 13.12.2022, № 13 від 09.12.2022, у № 9 від 12.10.2022, № 6 від 03.06.2022, № 18 від 18.05.2022, № 7 від 16.03.2022, № 5 від 16.03.2022 (том 1 а.с. 219,248, том 2 а.с. 36, 186, 224, том 3 а.с. 9, 52, 90) та скерувало такі на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

За фактом першої події (попередньої оплати) ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» склало податкові накладні № 11 від 08.12.2022, № 17 від 29.11.2022, № 13 від 16.11.2022, № 6 від 07.11.2022, № 3 від 03.11.2022, № 14 від 21.10.2022, № 63 від 14.07.2022, № 9 від 20.05.2022, № 8 від 18.05.2022, № 4 від 16.05.2022, № 14 від 08.10.2021 (том 2 а.с. 85, 106, 121, 136, 149, 169, 207, 241, том 3 а.с. 24, 38, 113) та скерувало такі на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Документообіг між платником податків та контролюючим органом щодо реєстрації податкових накладних відбувається в електронному вигляді, як це передбачено Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних.

Платник податку отримав квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до тексту якого документ (податкову накладну) прийнято, однак реєстрація зазначеної податкової накладної зупинена (том 1 а.с. 220, 248 зворот, том 2 а.с. 86, 106 зв, 122, 150, 170, 186 зв, 208, 224 зв, 242, том 3 а.с. 9 зв, 24 зв, 39, 53, 90 зв).

В квитанціях зазначено, що реєстрація зазначених податкових накладних зупинена, оскільки:

- коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.11.10-00.00 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються/виготовляються,

- їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Платнику податків запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової/розрахунку коригування в ЄРПН.

Позивач скерував до комісії ДПС у Львівській області повідомлення № 01/04/2023 від 05.06.2023, № 15/12/2022 від 16.02.2023, № 13/12/2022 від 27.03.2023, № 11/12/2022 від 09.02.2023, № 17/11/2022 від 09.02.2023, № 13/11/2022 від 09.02.2023, № 06/11.2022 від 09.02.2023, № 03/11/2022 від 09.02.2023, № 14/10/2022 від 09.02.2023, № 09/10/2022 від 16.02.2023. № 03/07/2023 від 09.02.2023, № 06/06/2022 від 09.02.2023, № 09/01/2023, № 03/05/2022 від 07.02.2023, № 18/05/2022, № 04/05/2022 від 09.02.2023, № 07/01/2022, № 05/03/2022 від 10.02.2023, № 14/10/2021 від 27.03.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено з письмовими поясненнями (том 3 а.с. 140-144). В письмових поясненнях щодо заблокованих податкових накладних позивач пояснив, що проводить свою господарську діяльність з 2015 року за видом: будівництво доріг і автострад (КВЕД 42.11). Для зберігання матеріалів підприємство орендує складське приміщення площею 466 кв.м. на підставі договору оренди № 42/22 від 01.10.2022 за адресою м. Львів, вул. Городоцька, 207. (том 1 а.с. 69-73). Підприємство закуповує матеріали за договорами поставки/купівлі-продажу, що підтверджується видатковими накладними та платіжними дорученнями, які у подальшому використовувало для надання послуг за договорами підряду/субпідряду. В процесі здійснення господарської діяльності ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» уклало договори підряду/субпідряду із різним контрагентами щодо надання послуг із дрібного ремонту доріг. За фактом надання послуг ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» склало податкові накладні № 1 від 11.04.2023, № 16 від 13.12.2022, № 13 від 09.12.2022, у № 9 від 12.10.2022, № 6 від 03.06.2022, № 18 від 18.05.2022, № 7 від 16.03.2022, № 5 від 16.03.2022. Крім того, за фактом попередньої оплати ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» склало податкові накладні № 11 від 08.12.2022, № 17 від 29.11.2022, № 13 від 16.11.2022, № 6 від 07.11.2022, № 3 від 03.11.2022, № 14 від 21.10.2022, № 63 від 14.07.2022, № 9 від 20.05.2022, № 8 від 18.05.2022, № 4 від 16.05.2022, № 14 від 08.10.2021. На підтвердження та реальності операцій за вказаними податковими накладними позивач надав комісії відповідача копії документів в кількості по 12-19 додатків: договори підряду/субпідряду № 02/02-23 від 02.02.2023, № 62/05 від 31.05.2022, № 04/10-2021 від 04.10.2021, № 12/10-01 від 12.10.2022, № 14/11-22 від 14.11.2022, № 07/11-22 від 07.11.2022, № 08/09-22 від 08.09.2022, № 28/06 від 28.06.2022, № 15/05 від 15.05.2022, № 17/05-22 від 17.05.2022, № 06/04-22 від 06.04.2022, № ОД/479 від 11.08.2021, № ОЛ/129 від 11.08.2021, № 04/10- 2021 від 04.10.2021, платіжні доручення № 3932 від 08.10.2021, № 3731 від 20.05.2022 та № 3730 від 18.05.2022, № 817 від 14.07.2022, № 2642 від 07.11.2022, № 6059817 від 29.11.2022, № 16198А від 21.10.2022, №16811А від 03.11.2022, № 18922А від 14.12.2022, акти приймання виконаних будівельних доріг № 1 від 11.04.2023, № 1/1 від 16.03.2022, № 3/1 від 16.03.2022, № 1 від 18.05.2022, № 28 від 03.06.2022, № 1 від 12.10.2022, № 2 від 09.12.2022, № 2 від 13.12.2022, № 1 від 11.04.2023, видаткові накладні № 25 від 05.12.2022, № 27 від 05.12.2022, № 123 від 02.12.2022, № 256 від 22.12.2021, № 53 від 01.07.2022, № 403 від 08.11.2022, № 173 від 18.11.2022, № 49 від 17.11.2022, № 118 від 17.11.2022, № 16 від 17.02.2023, № 18 від 06.02.2023, № 20 від 17.02.2023, № 0035.1000008 від 31.01.2023, договір оренди складу № 42.22 від 10.01.2022, договір надання транспортно-експедиторських послуг № Д-Т-00075782 від 22.05.2019, виписки з банківського рахунку, оборотно-сальдова відомість.

Комісія ГУ ДПС у Львівській області за наслідками розгляду наданих платником податків пояснень та документів прийняла рішення № 8964432/39612538 від 08.06.2023, № 8310413/39612538 від 21.02.2023, № 8566919/39612538 від 04.04.2023, № 8283761/39612538 від 16.02.2023, № 8283758/39612538 від 16.02.2023, № 8283756/39612538 від 16.02.2023, № 8283757/39612538 від 16.02.2023, № 8283759/39612538 від 16.02.2023, № 8283760/39612538 від 16.02.2023, № 8310412/39612538 від 21.02.2023, № 8283748/39612538 від 16.02.2023, № 8283754/39612538 від 16.02.2023, № 8265354/39612538 від 14.02.2023, № 8283750/39612538 від 16.02.2023, № 8265355/39612538 від 14.02.2023, № 8283752/39612538 від 16.02.2023, № 8284225/39612538 від 16.02.2023, № 8284224/39612538 від 16.02.2023, № 8566920/39612538 від 04.04.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1 від 11.04.2023, № 16 від 13.12.2022, № 13 від 09.12.2022, № 11 від 08.12.2022, № 17 від 29.11.2022, № 13 від 16.11.2022, № 6 від 07.11.2022, № 3 від 03.11.2022; № 14 від 21.10.2022, № 9 від 12.10.2022, № 63 від 14.07.2022, № 6 від 03.06.2022, № 9 від 20.05.2022, № 18 від 18.05.2022, № 8 від 18.05.2022, № 4 від 16.05.2022, № 7 від 16.03.2022, № 5 від 16.03.2022, № 14 від 08.10.2021 (том 1 а.с. 48-61). Рішення обґрунтовані тим, що платник податків не надав копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів прийманняпередачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

ТОВ «Трафік Менеджмент Груп», вважаючи згадані рішення комісії ДПС у Львівській області протиправними, подало скарги до комісії ДПС України, долучивши до скарг копії підтверджуючих документів.

Комісія ДПС України прийняла рішення (том 2 а. с. 35 зворот, 84, 105, 120 зворот, 136 зворот, 148 зворот, 168 зворот, 185, 206 зворот, 223, 240 зворот, том 3 а.с. 8, 23, 37 зворот, 51 зворот, 89, 112 зворот, 123), відповідно до яких залишила скарги ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Як підставу відмови задовольнити скарги платника податків Комісія зазначила таке: «ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних».

При прийнятті рішення суд керується такими правовими нормами:

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).

Відповідно до пп. «а», «б» пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 201.1. статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови КМ України від 26.04.2017 № 341, далі Порядок № 1246).

Пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку № 1246).

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки за критеріями визначеними в пункті 12 Порядку № 1246.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС (пункт 14 Порядку № 1246).

У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку (пункт 17 Порядку № 1246).

Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» № 1165 від 11.12.2019 , відповідно до якої затвердив:

- Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165);

- Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації) зазначеним в пункті 3 Порядку № 1165.

Відповідно до пунктів 7,8 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 10 Порядку № 1165).

Пунктом 11 Порядку № 1165 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Додатком № 3 до Порядку № 1165 затверджені Критерії ризикованості здійснення операцій. Так, пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.

Відповідно до норм Порядку № 1165:

12. Платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5). 14. Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. 15. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. 16. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).

Механізм розгляду скарги щодо рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - скарга) визначає Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок розгляду скарг).

Відповідно до пункту 1 цього Порядку розгляд скарги здійснюється комісією центрального рівня за участю уповноваженої особи Мінфіну.

Відповідно до пункту 3 скарга подається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) у строки, визначені статтею 56 Податкового кодексу України, з наступного дня після набрання чинності рішенням комісії регіонального рівня.

Відповідно до пункту 11 Порядку розгляду скарг платник податку має право додавати до скарги пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію, зазначену в податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена.

Згідно з пунктом 12 Порядку розгляду скарг за результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, приймає одне з таких рішень:

- задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;

- залишає скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі без змін.

Пунктами 14,15 Порядку розгляду скарг визначено, що за результатами розгляду скарги комісія центрального рівня у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, у порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, надсилає платнику податку відповідне рішення (додаток 3). Рішення за результатами розгляду скарги набирає чинності з дня його прийняття.

Здійснюючи оцінку аргументів сторін та досліджених письмових доказів суд, з метою вирішення цього спору, керується такими міркуваннями:

товариство з обмеженою відповідальністю «Трафік Менеджмент Груп» зареєстроване як юридична особа із 2015 року, основним видом діяльності підприємства є будівництво доріг і автострад (код КВЕД 42.11). Підприємство закуповує матеріали за договорами поставки/купівлі-продажу, що підтверджується видатковими накладними та платіжними дорученнями, які у подальшому використовувало для надання послуг за договорами підряду/субпідряду. Для здійснення господарської діяльності підприємство орендує складське приміщення, транспортні засоби, володіє відповідним обладнанням.

В процесі здійснення господарської діяльності ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» уклало договори підряду/субпідряду із низкою контрагентів за умовами яких зобов`язувалося надати послуги із поточного дрібного ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг. За фактами першої події попередньої оплати в одному випадку та надання послуг в іншому - ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» склало податкові накладні № 1 від 11.04.2023, № 16 від 13.12.2022, № 13 від 09.12.2022, № 11 від 08.12.2022, № 17 від 29.11.2022, № 13 від 16.11.2022, № 6 від 07.11.2022, № 3 від 03.11.2022; № 14 від 21.10.2022, № 9 від 12.10.2022, № 63 від 14.07.2022, № 6 від 03.06.2022, № 9 від 20.05.2022, № 18 від 18.05.2022, № 8 від 18.05.2022, № 4 від 16.05.2022, № 7 від 16.03.2022, № 5 від 16.03.2022, № 14 від 08.10.2021 та скерувало такі на реєстрацію в ЄРПН. Реєстрація податкових накладних була зупинена контролюючим органом шляхом надіслання квитанцій з пропозиціями надати пояснення та копії документів щодо підтвердження зазначених в податкових накладних інформації з мотивів відповідності господарських операцій позивача вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, а саме:

- відсутність кодів УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.11.10-00.00 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються/виготовляються;

- їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Разом із позовною заявою ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» надало Таблицю даних платника податку за кодом УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 42.11.10-00.00 від 14.02.2022, яку скерувало на реєстрацію та рішення ГУ ДПС у Львівській області про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість № 3818106/39612538 від 17.02.2022, яке було оскаржене позивачем в судовому порядку (справа № 380/4746/22). За результатом розгляду справи суд зобов`язав ГУ ДПС у Львівській області врахувати таблицю даних платника податків на додану вартість товариства з обмеженою відповідальністю «Трафік Менеджмент Груп» від 14.02.2022. Це рішення набрало законної сили на підставі Постанови Верховного Суду від 20.04.2023 у № 380/4746/22. Проте суд звертає увагу, що на період виникнення даних правовідносин рішення суду ще не набрало законної сили, а отже, таблиця даних вважається такою, що не зареєстрована контролюючим органом. Отже, станом на дату надіслання контролюючим органом на адресу ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» зазначених квитанцій в платника податків не було зареєстрованої контролюючим органом Таблиці даних платника податку на додану вартість. Таким чином, контролюючий орган не мав підстав зупиняти реєстрацію податкових накладних № 1 від 11.04.2023, № 16 від 13.12.2022, № 13 від 09.12.2022, № 11 від 08.12.2022, № 17 від 29.11.2022, № 13 від 16.11.2022, № 6 від 07.11.2022, № 3 від 03.11.2022; № 14 від 21.10.2022, № 9 від 12.10.2022, № 63 від 14.07.2022, № 6 від 03.06.2022, № 9 від 20.05.2022, № 18 від 18.05.2022, № 8 від 18.05.2022, № 4 від 16.05.2022, № 7 від 16.03.2022, № 5 від 16.03.2022, № 14 від 08.10.2021 з обґрунтуванням щодо наявності чи відсутності кодів УКТЗЕД в таблиці, оскільки така не була зареєстрована в ДПС.

Суд також звертає увагу на те, що в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган не навів навіть примірного переліку документів, які слід подати платнику податків для реєстрації цієї податкової накладної, тому платник в цій ситуації змушений був діяти на власний розсуд.

На виконання пропозиції подати додаткові документи з метою реєстрації податкових накладних № 1 від 11.04.2023, № 16 від 13.12.2022, № 13 від 09.12.2022, № 11 від 08.12.2022, № 17 від 29.11.2022, № 13 від 16.11.2022, № 6 від 07.11.2022, № 3 від 03.11.2022; № 14 від 21.10.2022, № 9 від 12.10.2022, № 63 від 14.07.2022, № 6 від 03.06.2022, № 9 від 20.05.2022, № 18 від 18.05.2022, № 8 від 18.05.2022, № 4 від 16.05.2022, № 7 від 16.03.2022, № 5 від 16.03.2022, № 14 від 08.10.2021 ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» скерувало контролюючому органу повідомлення № 01/04/2023 від 05.06.2023, № 15/12/2022 від 16.02.2023, № 13/12/2022 від 27.03.2023, № 11/12/2022 від 09.02.2023, № 17/11/2022 від 09.02.2023, № 13/11/2022 від 09.02.2023, № 06/11.2022 від 09.02.2023, № 03/11/2022 від 09.02.2023, № 14/10/2022 від 09.02.2023, № 09/10/2022 від 16.02.2023. № 03/07/2023 від 09.02.2023, № 06/06/2022 від 09.02.2023, № 09/01/2023, № 03/05/2022 від 07.02.2023, № 18/05/2022, № 04/05/2022 від 09.02.2023, № 07/01/2022, № 05/03/2022 від 10.02.2023, № 14/10/2021 від 27.03.2023 з письмовими поясненнями щодо здійснення господарської операції за податковими накладними та копіями первинних документів в кількості по 12-19 додатків (договори підряду/субпідряду № 02/02-23 від 02.02.2023, № 62/05 від 31.05.2022, № 04/10-2021 від 04.10.2021, № 12/10-01 від 12.10.2022, № 14/11-22 від 14.11.2022, № 07/11-22 від 07.11.2022, № 08/09-22 від 08.09.2022, № 28/06 від 28.06.2022, № 15/05 від 15.05.2022, № 17/05-22 від 17.05.2022, № 06/04-22 від 06.04.2022, № ОД/479 від 11.08.2021, № ОЛ/129 від 11.08.2021, № 04/10- 2021 від 04.10.2021, платіжні доручення № 3932 від 08.10.2021, № 3731 від 20.05.2022 та № 3730 від 18.05.2022, № 817 від 14.07.2022, № 2642 від 07.11.2022, № 6059817 від 29.11.2022, № 16198А від 21.10.2022, №16811А від 03.11.2022, № 18922А від 14.12.2022, акти приймання виконаних будівельних доріг № 1 від 11.04.2023, № 1/1 від 16.03.2022, № 3/1 від 16.03.2022, № 1 від 18.05.2022, № 28 від 03.06.2022, № 1 від 12.10.2022, № 2 від 09.12.2022, № 2 від 13.12.2022, № 1 від 11.04.2023, видаткові накладні № 25 від 05.12.2022, № 27 від 05.12.2022, № 123 від 02.12.2022, № 256 від 22.12.2021, № 53 від 01.07.2022, № 403 від 08.11.2022, № 173 від 18.11.2022, № 49 від 17.11.2022, № 118 від 17.11.2022, № 16 від 17.02.2023, № 18 від 06.02.2023, № 20 від 17.02.2023, № 0035.1000008 від 31.01.2023, договір оренди складу № 42.22 від 10.01.2022, договір надання транспортно-експедиторських послуг № Д-Т-00075782 від 22.05.2019, виписки з банківського рахунку, оборотно-сальдова відомість).

Рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкових накладних № 1 від 11.04.2023, № 16 від 13.12.2022, № 13 від 09.12.2022, № 11 від 08.12.2022, № 17 від 29.11.2022, № 13 від 16.11.2022, № 6 від 07.11.2022, № 3 від 03.11.2022; № 14 від 21.10.2022, № 9 від 12.10.2022, № 63 від 14.07.2022, № 6 від 03.06.2022, № 9 від 20.05.2022, № 18 від 18.05.2022, № 8 від 18.05.2022, № 4 від 16.05.2022, № 7 від 16.03.2022, № 5 від 16.03.2022, № 14 від 08.10.2021 обґрунтовані тим, що платник податків не надав копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Далі в тексті шаблону рішення про відмову у реєстрації податкової накладної вказано, що при прийнятті цього рішення комісії слід підкреслити ті документи з наведеного примірного переліку, котрі не надано платником податків в конкретній справі. Суд констатує, що відповідач-1 жоден документ в оскаржених рішеннях не підкреслив, тому для суду залишається неочевидним, відсутність котрого документа(ів) із наведеного орієнтовного переліку в типовій формі рішення зумовило висновок комісії про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ «Трафік Менеджмент Груп».

Оцінюючи описані підстави для прийняття оскаржених рішень суд вважає, що відповідач-1 діяв свавільно та не обґрунтував прийняті рішення у встановлений Порядком №1165 спосіб, оскільки: - не вказав конкретних документів (шляхом підкреслення у наведеному в шаблоні рішення типовому переліку конкретних документів, відсутність котрих була підставою для відмови в реєстрації податкових накладних); - навів у рішеннях інформацію, що не відповідає дійсності, оскільки отримав від платника копії документів, що були достатніми для підтвердження викладених в поясненнях обставин.

Оцінюючи надані платником податків на розгляд комісії ГУ ДПС у Львівській області пояснення та первинні документи суд дійшов висновку, що такі узгоджуються між собою за змістом, обсягами та числовими значеннями зафіксованих в них господарських операцій, а також є достатніми для підтвердження здійснення підприємством зареєстрованих в ЄДР видів діяльності.

Суд також враховує, що платник податків повторно скерував первинні документи щодо здійснення господарської діяльності та поясненням щодо господарських відносин із згаданим контрагентами разом із скаргами на рішення ГУ ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних № 1 від 11.04.2023, № 16 від 13.12.2022, № 13 від 09.12.2022, № 11 від 08.12.2022, № 17 від 29.11.2022, № 13 від 16.11.2022, № 6 від 07.11.2022, № 3 від 03.11.2022; № 14 від 21.10.2022, № 9 від 12.10.2022, № 63 від 14.07.2022, № 6 від 03.06.2022, № 9 від 20.05.2022, № 18 від 18.05.2022, № 8 від 18.05.2022, № 4 від 16.05.2022, № 7 від 16.03.2022, № 5 від 16.03.2022, № 14 від 08.10.2021 до ДПС України. Комісія ДПС України, отримавши документи платника податку, залишила скарги ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня без змін; ці рішення комісії відповідача-1 аргументувала «ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки накладних».

Для суду залишається неочевидним, чому комісія проігнорувала надані платником податків документи. Наведені обставини свідчать про надуманий та свавільний характер рішень обох комісій ДПС щодо реєстрації податкових накладних позивача.

Суд вважає, що надані платником податків документи були достатніми для підтвердження викладених в повідомленнях № 01/04/2023 від 05.06.2023, № 15/12/2022 від 16.02.2023, № 13/12/2022 від 27.03.2023, № 11/12/2022 від 09.02.2023, № 17/11/2022 від 09.02.2023, № 13/11/2022 від 09.02.2023, № 06/11.2022 від 09.02.2023, № 03/11/2022 від 09.02.2023, № 14/10/2022 від 09.02.2023, № 09/10/2022 від 16.02.2023. № 03/07/2023 від 09.02.2023, № 06/06/2022 від 09.02.2023, № 09/01/2023, № 03/05/2022 від 07.02.2023, № 18/05/2022, № 04/05/2022 від 09.02.2023, № 07/01/2022, № 05/03/2022 від 10.02.2023, № 14/10/2021 від 27.03.2023 пояснень позивача щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних, а отже достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних № 1 від 11.04.2023, № 16 від 13.12.2022, № 13 від 09.12.2022, № 11 від 08.12.2022, № 17 від 29.11.2022, № 13 від 16.11.2022, № 6 від 07.11.2022, № 3 від 03.11.2022; № 14 від 21.10.2022, № 9 від 12.10.2022, № 63 від 14.07.2022, № 6 від 03.06.2022, № 9 від 20.05.2022, № 18 від 18.05.2022, № 8 від 18.05.2022, № 4 від 16.05.2022, № 7 від 16.03.2022, № 5 від 16.03.2022, № 14 від 08.10.2021.

Здійснення контролюючим органом моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення документальних податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу. Така правова позиція вже неодноразово висловлювалась Верховним Судом, зокрема у постановах від 23 жовтня 2018 року по справі № 822/1817/18, від 21 травня 2019 року по справі № 0940/1240/18, від 10 квітня 2020 року по справі № 819/330/18.

Підсумовуючи свої висновки суд дійшов переконання, що рішення № 8964432/39612538 від 08.06.2023, № 8310413/39612538 від 21.02.2023, № 8566919/39612538 від 04.04.2023, № 8283761/39612538 від 16.02.2023, № 8283758/39612538 від 16.02.2023, № 8283756/39612538 від 16.02.2023, № 8283757/39612538 від 16.02.2023, № 8283759/39612538 від 16.02.2023, № 8283760/39612538 від 16.02.2023, № 8310412/39612538 від 21.02.2023, № 8283748/39612538 від 16.02.2023, № 8283754/39612538 від 16.02.2023, № 8265354/39612538 від 14.02.2023, № 8283750/39612538 від 16.02.2023, № 8265355/39612538 від 14.02.2023, № 8283752/39612538 від 16.02.2023, № 8284225/39612538 від 16.02.2023, № 8284224/39612538 від 16.02.2023, № 8566920/39612538 від 04.04.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних № 1 від 11.04.2023, № 16 від 13.12.2022, № 13 від 09.12.2022, № 11 від 08.12.2022, № 17 від 29.11.2022, № 13 від 16.11.2022, № 6 від 07.11.2022, № 3 від 03.11.2022; № 14 від 21.10.2022, № 9 від 12.10.2022, № 63 від 14.07.2022, № 6 від 03.06.2022, № 9 від 20.05.2022, № 18 від 18.05.2022, № 8 від 18.05.2022, № 4 від 16.05.2022, № 7 від 16.03.2022, № 5 від 16.03.2022, № 14 від 08.10.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних є такими, що не відповідають встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому таке підлягають скасуванню як протиправні.

Відповідно до пункту 10 частини другої статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів. Суд враховує, що відповідно до Порядку № 1246 реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних після скасування рішення про відмову у реєстрації такої податкової накладної відноситься до повноважень ДПС України. З огляду на фактичні обставини справи суд вважає, що належним та ефективним способом захисту порушених прав позивача буде зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні № 1 від 11.04.2023, № 16 від 13.12.2022, № 13 від 09.12.2022, № 11 від 08.12.2022, № 17 від 29.11.2022, № 13 від 16.11.2022, № 6 від 07.11.2022, № 3 від 03.11.2022; № 14 від 21.10.2022, № 9 від 12.10.2022, № 63 від 14.07.2022, № 6 від 03.06.2022, № 9 від 20.05.2022, № 18 від 18.05.2022, № 8 від 18.05.2022, № 4 від 16.05.2022, № 7 від 16.03.2022, № 5 від 16.03.2022, № 14 від 08.10.2021 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України та враховуючи обґрунтованість позовних вимог ТОВ «Трафік Менеджмент Груп» суд стягує на користь позивача суму сплаченого ним судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів порівну.

Керуючись ст.ст.19-20,22,25-26,90,139,229,241-246,250,251,255,295 КАС України, суд

в и р і ш и в :

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8964432/39612538 від 08.06.2023, №8310413/39612538 від 21.02.2023, №8566919/39612538 від 04.04.2023, №8283761/39612538 від 16.02.2023, №8283758/39612538 від 16.02.2023, №8283756/39612538 від 16.02.2023, №8283757/39612538 від 16.02.2023, №8283759/39612538 від 16.02.2023, №8283760/39612538 від 16.02.2023, №8310412/39612538 від 21.02.2023, №8283748/39612538 від 16.02.2023, №8283754/39612538 від 16.02.2023, №8265354/39612538 від 14.02.2023, №8283750/39612538 від 16.02.2023, №8265355/39612538 від 14.02.2023, №8283752/39612538 від 16.02.2023, №8284225/39612538 від 16.02.2023, №8284224/39612538 від 16.02.2023, №8566920/39612538 від 04.04.2023.

Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8; ідентифікаційний код 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складену товариством з обмеженою відповідальністю «Трафік Менеджмент Груп» (79021, Львівська область, м. Львів, вул. Кульпарківська, буд. 93; ідентифікаційний код 39612538) податкові накладні № 1 від 11.04.2023, № 16 від 13.12.2022, № 13 від 09.12.2022, № 11 від 08.12.2022, № 17 від 29.11.2022, № 13 від 16.11.2022, № 6 від 07.11.2022, № 3 від 03.11.2022; № 14 від 21.10.2022, № 9 від 12.10.2022, № 63 від 14.07.2022, № 6 від 03.06.2022, № 9 від 20.05.2022, № 18 від 18.05.2022, № 8 від 18.05.2022, № 4 від 16.05.2022, № 7 від 16.03.2022, № 5 від 16.03.2022, № 14 від 08.10.2021.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (Львівська область, місто Львів, вул. Стрийська, буд. 35; ідентифікаційний код ВП 43968090) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Трафік Менеджмент Груп» (79021, Львівська область, м. Львів, вул. Кульпарківська, буд. 93; ідентифікаційний код 39612538) судові витрати у вигляді витрат на сплату судового збору в сумі 25498 (двадцять п`ять тисяч чотириста дев`яносто вісім) гривень. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, місто Київ, Львівська площа, буд. 8; ідентифікаційний код 43005393) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Трафік Менеджмент Груп» (79021, Львівська область, м. Львів, вул. Кульпарківська, буд. 93; ідентифікаційний код 39612538) судові витрати у вигляді витрат на сплату судового збору в сумі 25498 (двадцять п`ять тисяч чотириста дев`яносто вісім) гривень.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня його складення до суду апеляційної інстанції. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

СуддяМоскаль Ростислав Миколайович

Дата ухвалення рішення27.11.2023
Оприлюднено30.11.2023
Номер документу115242845
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —380/18301/23

Ухвала від 19.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Постанова від 19.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 28.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 15.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 29.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Рішення від 27.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 09.08.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні