Постанова
від 29.11.2023 по справі 625/248/23
КОЛОМАЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

625/248/23

Провадження № 3/625/85/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"29" листопада 2023 р. с. Різуненкове

Суддя Коломацького районного суду Харківської області Скляренко М.О.,розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, що надійшли із сектору поліцейської діяльності №1 Богодухівського районного відділу поліції ГУНП в Харківській області про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 до адміністративної відповідальності, передбаченої ст. 124 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

10 жовтня 2023 року до Коломацького районного суду Харківської області із сектору поліцейської діяльності №1 Богодухівського районного відділу поліції ГУНП в Харківській області разом із іншими матеріалами надійшли протоколи про адміністративне правопорушення серії ААД№010017 та серії ААД№010016, складені 23 вересня 2023 року поліцейським з РПП СПД №1 Богодухівського районного відділу поліції ГУНП в Харківській області старшим сержантом поліції Кошелевим О.О., в яких зазначено, що 23 вересня 2023 року о 12 годині 45 хвилин по вулиці Корольова, будинок №37 в селищі Коломак Богодухівського району Харківської області водій ОСОБА_1 керував автомобілем «BMW 735i», державний номерний знак НОМЕР_1 , з явними ознаками алкогольного сп`яніння: запах алкоголю з порожнини роту, порушення мови, порушення координації рухів і відмовився від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан алкогольного сп`яніння, чим порушив вимоги п. 2.5 Правил дорожнього руху, відповідальність за що передбачена статтею 130 КУпАП.

Крім того, 23 вересня 2023 року, близько 12 години 45 хвилин, водій ОСОБА_1 по вулиці Корольова, будинок №37 в селищі Коломак Богодухівського району Харківської області, керуючи автомобілем «BMW 735i», державний номерний знак НОМЕР_1 , не вибрав безпечної швидкості руху автомобіля щоб мати змогу постійно контролювати транспортний засіб та безпечно керувати ним, не дотримався безпечної дистанції та допустив його зіткнення з житловим будинком розташованим по АДРЕСА_2 , в результаті чого транспортний засіб та житловий будинок зазнали механічних пошкоджень.

Вказаними діями ОСОБА_1 порушив п. 12.1 та п. 13.1 Правил дорожнього руху, відповідальність за що передбачена ст. 124 КУпАП.

24 жовтня 2023 року суддею в порядку підготовки до розгляду справи про адміністративне правопорушення, з`ясовано, що при складанні протоколу серії ААД№010017 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 130 КУпАП, поліцейським з РПП СПД №1 Богодухівського районного відділу поліції ГУНП в Харківській області старшим сержантом поліції Кошелевим О.О. недодержанні вимоги ст.256 КУПАП, за результатами чого відповідною постановою, винесеною суддею Коломацького районного суду Харківської області Скляренком М.О. адміністративний матеріал в частині притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст.130 КУпАП, а саме протокол про адміністративне правопорушення разом із зазначеними у ньому додатками - письмовими поясненнями та схемою місця ДТП повернуто до відділення поліції №1 Богодухівського РВП ГУНП в Харківській області для належного оформлення та доопрацювання.

При цьому з вищезазначених оригіналів письмових пояснень та схеми місця ДТП судом виготовлені та належним чином завіренні їх копії, які залишені в адміністративному матеріалі в частині притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 124 КУпАП.

Дослідивши зміст протоколу про адміністративне правопорушення серії ААД№010016, складеного 23 вересня 2023 року поліцейським з РПП СПД №1 Богодухівського районного відділу поліції ГУНП в Харківській області старшим сержантом поліції Кошелевим О.О. та долучених до нього інших матеріалів, доходжу наступного.

Статтею 1 КУпАП визначено, що завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції, законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.

Відповідно до статті 2 КУпАП законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексу та інших законів України.

Згідно приписів, закріплених у ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставі та в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності із законом.

Судовий розгляд справ повинен відповідати загальним принципам, а саме: верховенству права, законності, рівності перед законом і судом, поваги до людської гідності, забезпечення права на свободу та особисту недоторканість, презумпції невинуватості та забезпечення доведеності вини, змагальності сторін та свободи в поданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості, тощо.

У відповідності з вимогами ст. ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП суд зобов`язаний повно, всебічно та об`єктивно з`ясувати всі обставини справи, дослідити в судовому засіданні наявні у справі докази, дати їм належну правову оцінку і, в залежності від встановленого, прийняти мотивоване законне рішення.

Статтею 251 КУпАП визначено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Згідно імперативних приписів ст. 19 Закону України "Про міжнародні договори України", ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" стала практика Європейського суду з прав людини є частиною національного законодавства та обов`язкова до застосування судами як джерело права.

Стандарти, встановлені Конвенцією для кримінального провадження, поширено ЄСПЛ і на провадження у справах про адміністративні правопорушення, оскільки «кримінальним обвинуваченням» у розумінні Конвенції слід розглядати й протокол про адміністративне правопорушення (справа «Лучанінова проти України» від 09 червня 2011 року).

Згідно ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Статтею 245 КУпАП передбачено, що завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Згідно приписів ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до вимог ст. 254 КУпАП про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженою на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.

Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається у двох екземплярах, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Частиною 1 статі 256 КУпАП закріплені вимоги, згідно яких у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Обов`язок щодо належного складання протоколу про адміністративне правопорушення, який в порядку ст. 251 КУпАП є одним з доказів у справі про адміністративне правопорушення, та надання доказів на підтвердження викладених в протоколі відомостей, покладається на особу, яка має право складати відповідний протокол, та не може бути перекладено на суд.

Інструкцією з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в органах поліції, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06 листопада 2015 року № 1376, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 01 грудня 2015 року за № 1496/27941, встановлено порядок оформлення в органах Національної поліції України, у тому числі в їх структурних (відокремлених) підрозділах (далі - органи поліції), матеріалів про адміністративні правопорушення, порядок розгляду справ про адміністративні правопорушення, а також визначає порядок контролю за дотриманням законодавства під час оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення (крім правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху).

Пунктом 1 розділу ІІ вказаної вище Інструкції визначено, що складання протоколів про адміністративні правопорушення, протоколів про адміністративні затримання, протоколів про вилучення речей і документів, протоколів про огляд речей та особистий огляд, а також отримання пояснення від осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків здійснюють уповноважені на те посадові особи органів поліції.

Згідно пунктів 9 та 15 розділу ІІ Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в органах поліції, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06 листопада 2015 року № 1376, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 01 грудня 2015 року за № 1496/27941, при складенні протоколу про адміністративне правопорушення в ньому зазначаються, зокрема у графі «до протоколу додається» - пояснення особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, викладені на окремому аркуші, рапорти посадових осіб органів поліції, довідки, акти тощо (у разі складення).

До протоколу про адміністративне правопорушення долучаються інші матеріали про адміністративне правопорушення (пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновок експерта, речові докази, протокол про вилучення речей і документів, рапорти посадових осіб, а також інші документи та матеріали, що містять інформацію про правопорушення).

Особливості оформлення матеріалів про адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.124 КУпАП, визначені розділом ІХ Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі, затвердженої наказом МВС України № 1395 від 07 листопада 2015 року, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2015 року за № 1408/27853.

Так, у пунктах 1 та 4 розділу IХ вказаної Інструкції зазначено, що у разі порушення учасниками дорожнього руху правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна, на місці ДТП складається протокол про адміністративне правопорушення стосовно цих осіб, до якого додається: схема місця ДТП (додаток 8), яку підписують учасники ДТП та поліцейський; пояснення учасників пригоди та свідків (у разі їх наявності); показання технічних приладів (у разі їх наявності); показання засобів фото- та/або відеоспостереження (у разі їх наявності); інші матеріали, які необхідні для прийняття рішення у справі.

На схемі місця ДТП графічно зображуються та фіксуються такі об`єкти: 1) ділянка дороги, на якій сталась ДТП; 2) сталі орієнтири, до яких на схемі здійснена прив`язка об`єктів та слідів; 3) транспортні засоби, причетні до ДТП, координати їх розміщення відносно елементів проїжджої частини та сталих орієнтирів; 4) сліди гальмового шляху коліс транспортних засобів: їх розміщення відносно елементів проїжджої частини; довжина від їх початку до кожного колеса транспортного засобу із зображенням місць розривів; довжина слідів на ділянках з різним покриттям; 5) інші сліди та предмети, що стосуються пригоди: розміщення частин та об`єктів (уламки кузова, частинки фарби, уламки скла, осипання ґрунту, сліди рідини), що відокремилися від транспортного засобу, відносно елементів проїжджої частини, транспортних засобів; площа розсіювання уламків скла, осипання ґрунту; 6) координати місця зіткнення, наїзду відносно сталих орієнтирів; 7) ширина проїжджої частини разом з роздільними смугами; 8) ширина тротуарів, узбіччя; 9) розміри ділянок з різним станом дорожнього покриття; 10) розміри та розміщення дефектів дорожнього покриття; 11) розташування дорожньої розмітки; 12) розташування світлофорів, дорожніх знаків та інших засобів технічного регулювання дорожнього руху; 13) розташування шлагбаума, засобів сигналізації, дорожніх знаків на підході до залізничного переїзду.

В обов`язковому порядку на схемі місця ДТП заповнюється таблиця дорожніх умов та зазначаються назви об`єктів, зображених на схемі. На зворотному боці схеми місця ДТП зазначаються: 1) марка (модель) пошкодженого транспортного засобу; 2) номерний знак транспортного засобу; 3) власник (співвласник) транспортного засобу; 4) серія та номер полісу обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів та назва страхової організації, яка його видала, а у разі його відсутності - посвідчення відповідної категорії осіб, для яких наявність полісу не є обов`язковою; 5) перелік видимих (зовнішніх) пошкоджень транспортного засобу, які сталися внаслідок ДТП; 6) вид пригоди; 7) кількість учасників ДТП; 8) порушення пунктуПравил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306; 9) результати огляду на стан сп`яніння (у випадку його проведення); 10) тип транспортного засобу. Зазначена інформація підтверджується підписами водіїв транспортних засобів.

При цьому, схема місця ДТП за своєю формою повинна відповідати додатку 8 Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі, затвердженої наказом МВС України № 1395 від 07 листопада 2015 року, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2015 року за № 1408/27853.

З протоколу про адміністративне правопорушення серії АДД №010016, складеного 23 вересня 2023 року поліцейським з РПП СПД №1 Богодухівського районного відділу поліції ГУНП в Харківській області старшим сержантом поліції Кошелевим О.О.,що надійшовдо Коломацькогорайонного судуХарківської області10жовтня 2023року,вбачається щоу графі «до протоколу додаються» зазначено, що до нього долучені пояснення та схема місця ДТП.

З матеріалів справи вбачається, що до протоколу про адміністративне правопорушення, окрім інших доказів, долучено письмові пояснення ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , а також дисковий носій інформації із збереженим на ньому відеозаписом та роздруковане фотозображення.

При цьому у графі протоколу про адміністративне правопорушення «Свідки чи потерпілі» будь які відомості про свідків чи потерпілих відсутні, як і відсутня будь-яка інформація у графі «До протоколу додаються» про долучення до протоколу дискового носія інформації та роздрукованого фотозображення.

Як вже зазначалося вище, 24 жовтня 2023 року адміністративний матеріал в частині притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст.130 КУпАП, тобто протокол про адміністративне правопорушення серії ААД№010017 разом із оригіналами зазначених у ньому додатків: письмовими поясненнями та схемою місця ДТП повернуто до відділення поліції №1 Богодухівського РВП ГУНП в Харківській області для належного оформлення та доопрацювання. При цьому з оригіналу схеми місця ДТП та інших матеріалів судом виготовлені та належним чином завірені їх копії, які долучені судом до матеріалів справи про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, передбаченої ст. 124 КУпАП.

При цьому,оригінал схемимісця ДТП,з якоїсудом виготовленакопія, засвоєю формоюта змістомне відповідаєвимогам Інструкціїз оформленняполіцейськими матеріалівпро адміністративніправопорушення усфері забезпеченнябезпеки дорожньогоруху,зафіксовані нев автоматичномурежимі,затвердженої наказомМВС України№ 1395від 07листопада 2015року,зареєстрованої вМіністерстві юстиціїУкраїни 10листопада 2015року за№ 1408/27853,позаяк їїформа вцілому відрізняєтьсявід формисхеми місцяДТП,що міститьсяу додатку8Інструкції зоформлення поліцейськимиматеріалів проадміністративні правопорушенняу сферізабезпечення безпекидорожнього руху,зафіксовані нев автоматичномурежимі(пункт 1 розділу IX).

Наявність вказаних вище недоліків свідчить про невідповідність протоколу про адміністративне правопорушення серії АДД №010016, складеного 23 вересня 2023 року поліцейським з РПП СПД №1 Богодухівського районного відділу поліції ГУНП в Харківській області старшим сержантом поліції Кошелевим О.О. та долученої до нього у якості додатку схеми місця ДТП, вимогам ст. 256 КУпАП та Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі, затвердженої наказом МВС України № 1395 від 07 листопада 2015 року, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2015 року за № 1408/27853, що, в свою чергу, унеможливлює розгляд судом справи про адміністративне правопорушення.

Пунктом 12 Постанови Пленуму ВССУ з розгляду цивільних і кримінальних справ «Про деякі питання дотримання розумних строків розгляду судами цивільних, кримінальних справ і справ про адміністративні правопорушення» від 17 жовтня 2014 року за №11 передбачено, що суди мають право повертати для належного оформлення протоколи про адміністративне правопорушення, у разі недодержання при їх складанні вимог ст. 256 КУпАП.

З огляду на вказані вище обставини, вважаю, що адміністративний матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст. 124 КУпАП доцільно повернути до відділення поліції № 1 Богодухівського районного відділу поліції ГУНП в Харківській області для його належного оформлення.

Керуючись ст.ст. 1, 2, 8, 254, 256, 278 КУпАП,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний матеріал про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 124 КУпАП повернути довідділення поліції №1 Богодухівського районноговідділу поліціїГУНП вХарківській області для належного оформлення та доопрацювання.

Постанову разом із відповідними матеріалами справи направити до відділення поліції № 1 Богодухівського районного відділу поліції ГУНП в Харківській області для виконання.

Постанова в апеляційному порядку оскарженню не підлягає.

Суддя: М.О. Скляренко

СудКоломацький районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення29.11.2023
Оприлюднено30.11.2023
Номер документу115259536
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна

Судовий реєстр по справі —625/248/23

Постанова від 18.01.2024

Адмінправопорушення

Коломацький районний суд Харківської області

Скляренко М. О.

Постанова від 11.01.2024

Адмінправопорушення

Коломацький районний суд Харківської області

Лосєв Д. К.

Постанова від 11.01.2024

Адмінправопорушення

Коломацький районний суд Харківської області

Лосєв Д. К.

Постанова від 29.11.2023

Адмінправопорушення

Коломацький районний суд Харківської області

Скляренко М. О.

Постанова від 24.10.2023

Адмінправопорушення

Коломацький районний суд Харківської області

Скляренко М. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні