Справа № 161/12455/23
Провадження № 2/161/3260/23
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 листопада 2023 року місто Луцьк
Луцький міськрайонний суд Волинської області в складі :
головуючого судді Філюк Т.М.
за участі секретаря судового засідання Октисюк С.В.
представника позивачів ОСОБА_1
відповідача Державного реєстратора правна нерухомемайно виконавчогокомітету Луцькоїміської радиПетрочукО.Д.
представника відповідача виконавчого комітетуЛуцької міськоїрадиІщика В.А.,
розглянувши увідкритому судовому засіданнів містіЛуцьку цивільнусправу запозовом ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до державного реєстратораправ нанерухоме майновиконавчого комітетуЛуцької міськоїради ПетрочукОлени Джанівни,виконавчого комітетуЛуцької міськоїради,третя особа,яка незаявляє самостійнихвимог щодопредмета спору,на сторонівідповідача -Луцька міськарада про визнання незаконними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
в с т а н о в и в:
24 липня 2023 року позивачі ОСОБА_2 , ОСОБА_3 звернулися до суду з позовом до відповідачів державного реєстратораправ нанерухоме майновиконавчого комітетуЛуцької міськоїради ПетрочукОлени Джанівни,виконавчого комітетуЛуцької міськоїради,третя особа,яка незаявляє самостійнихвимог щодопредмета спору,на сторонівідповідача -Луцька міськарада про визнання незаконними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що ІНФОРМАЦІЯ_1 помер батько позивачів - ОСОБА_4 , який за життя набув у власність магазин закусочну по АДРЕСА_1 , згідно свідоцтва про право власності № НОМЕР_1 від 29 січня 2003 року, виданого виконкомом Луцької міської ради. 27 квітня 2009 року між Луцькою міською радою (орендодавець) та ОСОБА_4 (орендар) було укладено договір оренди землі, площею 220 кв.м., для обслуговування магазину з закусочною, за адресою: АДРЕСА_1 , зареєстрований у Державному реєстрі земель від 10 червня 2009 року за №040907700331. На земельній ділянці знаходиться магазин з закусочною, які належать орендарю на праві власності (відповідно до п. 3 Договору оренди). 06 жовтня 2014 року між Луцькою міською радою та ОСОБА_4 було укладено додаткову угоду про поновлення договору оренди землі, зареєстрованого у Державному реєстрі земель від 10 червня 2009 року за №040907700331. Згідно умов зазначеної угоди, Луцькою міською радою передано в оренду ОСОБА_4 строком на 10 років, земельну ділянку площею 0,0220 га, кадастровий номер 0710100000:11:101:0020, для обслуговування магазину з закусочною, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_1 . Строк дії до 28 листопада 2024 року. Право оренди за вказаним договором оренди, зареєстроване в Державному реєстрі речових прав. Крім того, 27 квітня 2009 року між Луцькою міською радою (орендодавець) та ОСОБА_4 (орендар) було укладено договір оренди землі, площею 43 кв.м., для обслуговування магазину з закусочною, за адресою: АДРЕСА_1 , зареєстрований у Державному реєстрі земель від 10 чеврня 2009 року за №040907700330. 06 жовтня 2014 року між Луцькою міською радою та ОСОБА_4 також було укладено додаткову угоду про поновлення договору оренди землі, зареєстрованого у Державному реєстрі земель від 10 червня 2009 року за №040907700330.
Згідно умов зазначеної угоди, Луцькою міською радою передано в оренду ОСОБА_4 строком на 10 років, земельну ділянку площею 0,0043 га, кадастровий номер 0710100000:11:101:0064, для обслуговування магазину з закусочною, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 . Строк дії до 28 листопада 2024 року. Право оренди за вказаним договором оренди, зареєстроване в Державному реєстрі речових прав.
Після смерті ОСОБА_4 , приватним нотаріусом Луцького міського нотаріального округу були видані свідоцтва на право на спадщину за заповітом від 31 серпня 2015 року, зареєстровані за №1295, №11289, відповідно до яких позивачі набули в порядку спадкування у спільну часткову власність ( по 1/2) магазин закусочну, по АДРЕСА_1 .
Позивачі вказують, що 2015 року звертаються до Луцької міської ради з заявами з метою оформлення права користування земельною ділянкою площею 0,022 га (кадастровий номер 0710100000:11:101:0020), на якій розташований магазин, та земельної ділянки площею 0,0043га (кадастровий номер 0710100000:11:101:0064), яка необхідна для його обслуговування, що на момент набуття у власність приміщення магазину, належали на праві користування ОСОБА_4 на умовах оренди, відповідно до договору оренди землі, зареєстрованого у Державному реєстрі земель від 10 червня 2009 року за №040907700331, та договору оренди землі, зареєстрованого у Державному реєстрі земель від 10 червня 2009 року за №040907700330. Проте міська рада свідомо не приймає жодного рішення. В 2021 році позивачам повідомлено, що для переоформлення права оренди, необхідно замінити сторону орендаря за вказаними договорами оренди на підставі відповідного рішення Луцької міської ради та укласти додаткові угоди.
07 квітня 2023 року ними подано через ЦНАП м.Луцька до державних реєстраторів прав на нерухоме майно Виконавчого комітету Луцької міської ради:
- заяву №54831520 про державну реєстрацію зміни правонабувача речового права, похідного від права власності за договором оренди землі, зареєстрованого у Державному реєстрі земель від 10.06.2009 року за №040907700331;
- заяву №54832369 про державну реєстрацію зміни правонабувача речового права, похідного від права власності за договором оренди землі, зареєстрованого у Державному реєстрі земель від 10.06.2009 року за №040907700330.
12 квітня 2023 року державним реєстратором Петрочук О.Д. на підставі рішення про зупинення розгляду заяви №67171713, зупинено розгляд заяви №54831520, з підстав не подання додаткової угоди про зміну умов договору оренди землі від 27 квітня 2009 року та додаткової угоди про поновлення договору оренди землі від 06 жовтня 2014 року та не подано заявником документів, що містить склад спадкоємців виданий нотаріусом.
Аналогічно, 12 квітня 2023 року державним реєстратором Петрочук О.Д. на підставі рішення про зупинення розгляду заяви №67173820, зупинено розгляд заяви №54832369, з підстав не подання додаткової угоди про зміну умов договору оренди землі від 27 квітня 2009 року та додаткової угоди про поновлення договору оренди землі від 06 жовтня 2014 року та не подано заявником документів, що містить склад спадкоємців, виданий нотаріусом.
На виконання вказаних рішень, позивачі подали державному реєстратору довідку приватного нотаріуса Луцького міського нотаріального округу Кухлевською М.В. від 25.04.2023р. №42/01-16, про коло спадкоємців. Однак, 24 травня 2023 року рішенням №67733708 та рішенням №67733400 державного реєстратора прав на нерухоме майно Петрочук Оленою Джанівною Виконавчого комітету Луцької міської ради відмовлено у проведенні реєстраційних дій.
Позивачі вважають, що вказані рішення є незаконними та такими що підлягаю скасуванню, оскільки подання державному реєстратору додаткової угоди до договору оренди землі про заміну сторони договору чинним законодавством України не передбачено.
Враховуючи викладене, просять визнати незаконним та скасувати рішення №67733708 від 24 тарвня 2023 року та рішення №67733400 від 24 травня 2023 року державного реєстратора прав на нерухоме майно Виконавчого комітету Луцької міської ради Петрочук Олени Джанівни про відмову в проведенні реєстраційних дій та зобов`язати державного реєстратора прав на нерухоме майно Виконавчого комітету Луцької міської ради Петрочук Олену Джанівну повторно розглянути заяви ОСОБА_2 та ОСОБА_3 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, реєстраційний номер 54832369 від 07 квітня 2023 року та реєстраційний номер 54831520 від 07 квітня 2023 року.
Ухвалою від 28 липня 2022 року відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання.
22 серпня 2023 року від відповідача державного реєстратора прав на нерухоме майно Виконавчого комітету Луцької міської ради Петрочук О.Д. надійшов відзив на позовну заяву, в якому вказує на безпідставність позовних вимог та просить відмовити в задоволенні позову.
В судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав з підстав, які викладені у позовній заяві, просив їх задовольнити у повному обсязі.
Відповідач державний реєстратор прав на нерухоме майно Виконавчого комітету Луцької міської ради Петрочук О.Д. в судовому засіданні заперечила позовні вимоги, просила відмовити в задоволенні позову.
Представник відповідача виконавчого комітету Луцької міської ради в судовому засіданні просив відмовити в задоволенні позовних вимог, вказуючи, що Державний реєстратор не є належним відповідачем у спорі про визнання недійсними та скасування реєстраційних дій.
Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши та оцінивши зібрані по справі докази в їх сукупності, суд прийшов до висновку про часткове задоволення позову, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що ОСОБА_5 та ОСОБА_3 є співвласниками по частки магазину закусочної, що знаходиться по АДРЕСА_1 на підставі свідоцтв на право на спадщину за заповітом від 31 серпня 2015 року, що зареєстровані за №1295, №11289, виданих приватним нотаріусом Луцького міського нотаріального округу, як спадкоємцям ОСОБА_4 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 . Право власності зареєстроване в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, відповідно до витягів № 43024170, №4302144 від 31 серпня 2015 року.
Також встановлено, що 27 квітня 2009 року між Луцькою міською радою (орендодавець) та ОСОБА_4 (орендар) було укладено договір оренди землі, площею 220 кв.м., для обслуговування магазину з закусочною, за адресою: АДРЕСА_1 , зареєстрований у Державному реєстрі земель від 10 червня 2009 року за №040907700331. Відповідно до п. 3 Договору на земельній ділянці знаходиться магазин з закусочною, які належать орендарю на праві власності.
06 жовтня 2014 року між Луцькою міською радою та ОСОБА_4 було укладено додаткову угоду про поновлення договору оренди землі, зареєстрованого у Державному реєстрі земель від 10 чеврня 2009 року за №040907700331. Згідно умов даної угоди, Луцькою міською радою передано в оренду ОСОБА_4 строком на 10 років, земельну ділянку площею 0,0220 га, кадастровий номер 0710100000:11:101:0020, для обслуговування магазину з закусочною, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , строк дії до 28 листопада 2024 року.
Крім того, 27 квітня 2009 року між Луцькою міською радою та ОСОБА_4 було укладено договір оренди землі, площею 43 кв.м., для обслуговування магазину з закусочною, за адресою: АДРЕСА_1 , зареєстрований у Державному реєстрі земель від 10 червня 2009 року за №040907700330.
06 жовтня 2014 року між Луцькою міською радою та ОСОБА_4 також було укладено додаткову угоду про поновлення договору оренди землі, зареєстрованого у Державному реєстрі земель від 10 жовтня 2009 року за №040907700330.
Згідно умов зазначеної угоди, Луцькою міською радою передано в оренду ОСОБА_4 строком на 10 років, земельну ділянку площею 0,0043 га, кадастровий номер 0710100000:11:101:0064, для обслуговування магазину з закусочною, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , строком дії до 28 листопада 2024 року.
07 квітня 2023 року ОСОБА_6 та ОСОБА_3 звернулись до державних реєстраторів прав на нерухоме майно Виконавчого комітету Луцької міської ради з заявою №54831520 про державну реєстрацію зміни правонабувача речового права, похідного від права власності за договором оренди землі, зареєстрованого у Державному реєстрі земель від 10 червня 2009 року за №040907700331 та з заявою № 54832369 про державну реєстрацію зміни правонабувача речового права, похідного від права власності за договором оренди землі, зареєстрованого у Державному реєстрі земель від 10 чеврня 2009 року за №040907700330.
12 квітня 2023 року державним реєстратором Петрочук О.Д. на підставі рішення про зупинення розгляду заяви №67171713, було зупинено розгляд заяви №54831520. Підставою для зупинення розгляду заяви вказано: подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством, а саме заявником не подано додаткової угоди про зміну умов договору оренди землі від 27 квітня 2009 року та додаткової угоди про поновлення договору оренди землі від 06 жовтня 2014 року. Окрім того, відповідно до п.66 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня № 1127, заявником не подано документ, що містить відомості про склад спадкоємців, виданий нотаріусом чи уповноваженою на це посадовою особою органу місцевого самоврядування, якими заведено відповідну спадкову справу.
Також з аналогічних підстав, 12 квітня 2023 року державним реєстратором Петрочук О.Д. на підставі рішення про зупинення розгляду заяви №67173820, зупинено розгляд заяви №54832369.
В подальшому, позивачами була подана державному реєстратору довідка приватного нотаріуса Луцького міського нотаріального округу Кухлевською М.В. від 25 квітня 2023 року №42/01-16, про коло спадкоємців.
24 травня 2023 року рішенням №67733708 та рішенням №67733400 державного реєстратора прав на нерухоме майно Петрочук Оленою Джанівною Виконавчого комітету Луцької міської ради відмовлено у проведенні реєстраційних дій. Підставою такої відмови вказано: «Після звершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, а саме: заявником не було подано відповідної додаткової угоди».
Суд вважає так відмову державного реєстратора прав на нерухоме майно Петрочук Оленою Джанівною Виконавчого комітету Луцької міської ради у проведенні реєстраційних дій незаконною з огляду на наступне.
Відповідно до частини другоїстатті 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцією та законами України.
Згідно статті 182 Цивільного кодексу України, право власності та інші речові права на нерухомі речі, обмеження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації. Державна реєстрація прав на нерухомість і правочинів щодо нерухомості є публічною, здійснюється відповідним органом, який зобов`язаний надавати інформацію про реєстрацію та зареєстровані права в порядку, встановленому законом. Відмова у державній реєстрації права на нерухомість або правочинів щодо нерухомості, ухилення від реєстрації, відмова від надання інформації про реєстрацію можуть бути оскаржені до суду. Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом.
Проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов`язки суб`єктів у сфері державної реєстрації прав здійснюється у порядку визначеному Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України №1127 від 25 грудня 2015 року.
Відповідно до пункту 1 частини першої Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Згідно з приписами частини третьої статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державний реєстратор, зокрема, встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.
Відповідно до п. ч. 1 ст. 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», підставою для відмови в державній реєстрації прав є те, що подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження.
Відповідно до статей 125, 126 Земельного кодексу України, право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", державній реєстрації прав підлягають: речові права на нерухоме майно, похідні від права власності: право постійного користування та право оренди (суборенди) земельної ділянки.
За змістом частини 1 статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі, зокрема, укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації; інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.
Отже, право оренди земельної ділянки виникає після державної реєстрації такого права, яка проводиться державним реєстратором у порядку, передбаченому Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", на підставі договору оренди землі та інших документів, які підтверджують набуття права оренди земельної ділянки.
Відповідно до висновків, викладених у постанові Великої Палати Верховного Суду від 04 грудня 2018 року у справі № 910/18560/16, чинне земельне та цивільне законодавство імперативно передбачає перехід права на земельну ділянку в разі набуття права власності на об`єкт нерухомості, що відображає принцип єдності юридичної долі земельної ділянки та розташованої на ній будівлі або споруди, який хоча безпосередньо і не закріплений у загальному вигляді в законі, тим не менш знаходить свій вияв у правилах статті 120 Земельного кодексу України, статті 377 Цивільного кодексу України, інших положеннях законодавства.
Згідно з висновками, викладеними у пунктах 51, 52 постанови Великої Палати Верховного Суду від 03 квітня 2019 року у справі №921/158/18, згідно з принципом єдності юридичної долі земельної ділянки та розташованих на ній будинку, споруди (зміст якого розкривається, зокрема, у статті 120 Земельного кодексу України та статті 377 Цивільного кодексу України), особа, яка законно набула у власність будинок, споруду, має цивільний інтерес в оформленні права на земельну ділянку під такими будинком і спорудою після їх набуття. Отже, відповідно до зазначених правових норм власники споруди мають право на користування земельною ділянкою, на якій вона розташована. У пункті 49 цієї ж постанови зазначено, що ніхто інший, окрім власника цього об`єкта, не може претендувати на вказану земельну ділянку, оскільки вона зайнята об`єктом нерухомого майна.
Перехід права на оренду земельної ділянки визначено статтею 7 Закону України « Про оренду землі». Зокрема законом визначено, що право на оренду земельної ділянки переходить після смерті фізичної особи-орендаря, якщо інше не передбачено договором оренди, до спадкоємців, а в разі їх відмови чи відсутності таких спадкоємців - до осіб, які використовували цю земельну ділянку разом з орендарем і виявили бажання стати орендарями в разі, якщо це не суперечить вимогамЗемельного кодексу Українита цього Закону. У разі набуття права власності на об`єкт нерухомого майна (житловий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об`єкт незавершеного будівництва, розміщений на земельній ділянці, що перебуває у користуванні відчужувача (попереднього власника) такого об`єкта на праві оренди, до набувача такого об`єкта одночасно переходить право оренди земельної ділянки, на якій розміщений такий об`єкт, в обсязі та на умовах, встановлених для відчужувача (попереднього власника) зазначеного об`єкта, розміщеного на земельній ділянці, крім випадків, визначених частиною четвертою цією статті, а також з урахуванням вимогчастини шістнадцятоїстатті 120 Земельного кодексу України. Волевиявлення орендодавця, відчужувача (попереднього власника), набувача такого об`єкта та внесення змін до договору оренди із зазначенням нового орендаря земельної ділянки не вимагаються.
Таким чином, після проведення державної реєстрації права власності на об`єкт нерухомості та переходу до нового власника відповідно до статей 120 Земельного кодексу України та 377 Цивільного кодексу України прав і обов`язків орендаря земельної ділянки за договором оренди землі, новий власник звертається до державного реєстратора для проведення державної реєстрації відповідного права оренди на підставі поданого ним чинного договору оренди землі. При цьому укладення з орендодавцем та подання державному реєстратору додаткової угоди до договору оренди землі про заміну сторони договору чинним законодавством України не передбачено, відтак не є обов`язковим.
Відповідно до ч.ч. 4,7 ст. 120 ЗК України, у разі набуття права власності на об`єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об`єкт незавершеного будівництва, розміщений на земельній ділянці, що перебуває у користуванні на праві оренди, емфітевзису, суперфіцію у відчужувача (попереднього власника), до набувача одночасно переходить відповідно право оренди, емфітевзису, суперфіцію земельної ділянки, на якій розміщений такий об`єкт, в обсязі та на умовах, встановлених для відчужувача (попереднього власника) такого об`єкта, крім випадків, визначених частиною шостою цієї статті. Волевиявлення орендодавця (власника) земельної ділянки, відчужувача (попереднього власника), набувача такого об`єкта та внесення змін до договору оренди землі, емфітевзису, суперфіцію із зазначенням нового орендаря (користувача) земельної ділянки не вимагається.
У випадках та порядку, визначених частинами першою і другою, абзацами першим і другим частини третьої, частиною четвертою, абзацами першим і другим частини п`ятої цієї статті, документи, що підтверджують набуття права власності, права оперативного управління, господарського відання на об`єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду, об`єкт незавершеного будівництва чи частку у праві спільної власності на такий об`єкт), є підставою для державної реєстрації переходу до набувача права власності або права користування земельною ділянкою, на якій розміщений такий об`єкт.
Крім того, згідно п.п.2 п.31 Порядку ведення державного реєстру речових прав на нерухоме майно, до Державногореєстру праввносяться таківідомості проінше речовеправо,похідне відправа власності: вид речового права, похідного від права власності.
Вказаним Порядок не передбачено, що для реєстрації похідного права, похідного від права власності, необхідно подати додаткову угоду.
Таким чином, набувшина підставісвідоцтв проправо наспадщину зазаповітом,у спільнучасткову власністьмагазин закусочнуза адресою: АДРЕСА_1 ,який розташованийна орендованійземельній ділянці,площею 0,0220га,кадастровий номер0710100000:11:101:0020,для обслуговуваннямагазину ззакусочною,на підставідіючого договоруоренди землі,зареєстрованого уДержавному реєстріземель від10.06.2009року за№040907700331,до спадкоємців перейшлоправо орендиземельної ділянкина умовахвизначеного вказанимдоговором орендиземлі,а подання державному реєстратору додаткової угоди до договору оренди землі про заміну сторони договору чинним законодавством України не передбачено.
Земельна ділянка площею 0,0043 га, кадастровий номер 0710100000:11:101:0064, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , яка була передана ОСОБА_4 для обслуговування магазину з закусочною, на підставі договору оренди землі, зареєстрованого у Державному реєстрі земель від 10 червня 2009 року за №040907700330, межує з земельною ділянкою площею 0,0220 га, кадастровий номер 0710100000:11:101:0020 та необхідна для обслуговування магазину з закусочною.
Як передбачено, п.40 додаткової угоди про поновлення договору оренди землі, зареєстрованого у Державному реєстрі земель від 10 червня 2009 року за №040907700330, право на орендовану земельну ділянку в разі смерті фізичної особи-орендаря, засудження або обмеження її дієздатності за рішенням суду переходить до спадкоємців.
Аналогічна умова вказана в п.40 додаткової угоди про поновлення договору оренди землі, зареєстрованого у Державному реєстрі земель від 10 червня 2009 року за №040907700331.
Таким чином, враховуючи зазначені умови додаткової угоди про поновлення договору оренди землі, зареєстрованого у Державному реєстрі земель від 10 чеврня 2009 року за №040907700330, до ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , як спадкоємців після смерті орендаря ОСОБА_4 перейшло право оренди земельної ділянки площею 0,0043 га, кадастровий номер 0710100000:11:101:0064, для обслуговування магазину з закусочною, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
Згідно ст.21 ЦК Українисуд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
За таких обставин, рішення №67733708, №67733400 державного реєстратора прав на нерухоме майно Петрочук Оленою Джанівною Виконавчого комітету Луцької міської ради про відмову в проведенні реєстраційних дій є незаконним та підлягають скасуванню, оскільки підстав, які зазначені в даних рішеннях державним реєстратором щодо подання державному реєстратору додаткової угоди до договору оренди землі про заміну сторони договору чинним законодавством України не передбачено.
Оскільки суд прийшов до висновку про незаконність рішень №67733708, №67733400 від 24 травня 2023 року державного реєстратора прав на нерухоме майно Петрочук Оленою Джанівною Виконавчого комітету Луцької міської ради про відмову у проведенні реєстраційних дій, то належним та ефективним способом захисту та відновлення прав позивачів, з огляду дискреційні повноваження реєстратора, є зобов`язання повторно розглянути подані нами заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень реєстраційний номер №54832369, №54831520 від 07 квітня 2023року.
Суд не приймає до уваги покликання представника виконавчого комітету Луцької міської ради в судовому засіданні про те, що Державний реєстраторне єналежним відповідачему споріпро визнаннянедійсними таскасування реєстраційнихдійз посиланням на правові висновки Великої Палати Верховного Суду. Правовий висновок про те, що державний реєстратор не є належним відповідачем у спорах про визнання незаконними та скасування реєстраційних дій, вчинених щодо третьої особи, а ним є особа, щодо якої були здійснені ці дії (записи), не може бути застосований у спірних правовідносинах.
Керуючись ст. 12, 13, 77, 81, 141, 247, 263, 264, 265, 280-283 ЦПК України, суд,-
у х в а л и в :
Позовні вимоги задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати рішення №67733708 від 24.05.2023 державного реєстратора прав на нерухоме майно виконавчого комітету Луцької міської ради Петрочук Олени Джанівни про відмову в проведенні реєстраційних дій.
Визнати незаконним та скасувати рішення №67733400 від 24.05.2023 державного реєстратора прав на нерухоме майно виконавчого комітету Луцької міської ради Петрочук Олени Джанівни про відмову в проведенні реєстраційних дій.
Зобов`язати державного реєстратораправ нанерухоме майновиконавчого комітетуЛуцької міськоїради ПетрочукОлену Джанівнуповторно розглянути заяву ОСОБА_2 та ОСОБА_3 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, реєстраційний номер 54832369 від 07.04.2023.
Зобов`язати державного реєстратораправ нанерухоме майновиконавчого комітетуЛуцької міськоїради ПетрочукОлену Джанівнуповторно розглянути заяву ОСОБА_2 та ОСОБА_3 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, реєстраційний номер 54831520 від 07.04.2023.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення, в разі проголошення вступної та резолютивної частини рішення, або уразі розглядусправи (вирішенняпитання)без повідомлення(виклику)учасників справизазначений строк обчислюється з дня складення повного тексту рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Дата виготовлення повного тексту рішення 24 листопада 2023 року.
Суддя Луцького міськрайонного суду
Волинської області Філюк Т.М.
Суд | Луцький міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 16.11.2023 |
Оприлюднено | 01.12.2023 |
Номер документу | 115269658 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них: про приватну власність, з них: щодо реєстрації або обліку прав на майно |
Цивільне
Луцький міськрайонний суд Волинської області
Філюк Т. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні