Постанова
від 29.11.2023 по справі 761/18656/23
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 листопада 2023 року м. Київ

Унікальний номер справи № 761/18656/23

Суддя в суді першої інстанції: Осаулов А.А.

Провадження № 33/824/4425/2023

Київський апеляційний суд у складі судді судової палати з розгляду цивільних справ Левенця Б.Б., за участю секретаря судового засідання Дячук І.М., розглянувши апеляційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Шевченківського районного суду міста Києва від 28 серпня 2023 року у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 485 Митного кодексу України, -

в с т а н о в и в :

Постановою Шевченківського районного суду міста Києва від 28 серпня 2023 року визнано ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, призначено штраф у розмірі 50 % від несплаченої суми митних платежів, що становить 1628719 (один мільйон шістсот двадцять вісім тисяч сімсот дев`ятнадцять ) грн. 42 коп. Стягнуто з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в розмірі 536,80 грн. (а.с. 119-124).

Не погодившись з вказаною постановою, 01 вересня 2023 року ОСОБА_1 подав до суду апеляційну скаргу, в якій просив оскаржувану постанову скасувати та провадження у справі про порушення митних правил закрити (а.с. 125-128).

В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначав, що постанова суду винесена з порушенням норм матеріального і процесуального права. Вказував, що працює в ТОВ «Орлан-Транс-Груп» на посаді водія, неодноразово виконував міжнародні та внутрішні перевезення вантажів транспортними засобами підприємства, раніше до відповідальності за порушення митних правил не притягувався. 14 червня 2022 року взяв на себе зобов`язання з перевезення з Німеччини до України вантажу «електровелосипеди без акумуляторів» в кількості 100 штук. У даному перевезенні він виступав представником перевізника ТОВ «Орлан-Транс-Груп», жодних інших зобов`язань на себе не брав.

Судом першої інстанції не взято до уваги, що підакцизним вважається вантаж «велосипеди з допоміжним електродвигуном», проте, вантаж «електровелосипеди без акумуляторів» не може вважатися підакцизним, оскільки електродвигуном не обладнані.

Посилання суду на абзаци 5-7 постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» є безпідставними, оскільки положення даних норм стосуються пропуску через митний кордон України товарів гуманітарної допомоги таких як, пластини для бронежилетів, переносні радіостанції військового призначення, безпілотні літальні апарати військового призначення, біноклі, монокуляри та інші оптичні приціли, магніфери військового призначення, коліматорні приціли, оптичні приціли військового призначення, теплові зори, прилади нічного бачення.

Також судом не взято до уваги, що при виконанні перевезення ОСОБА_1 виступав представником перевізника, що він не є платником митних платежів при ввезенні вантажу на територію України, не може бути суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, тому не може нести адміністративну відповідальність. Вважає, що початком перебігу строку притягнення його до адміністративної відповідальності слід вважати не 19 січня 2023 року, а 17 червня 2022 року, коли митному органу для здійснення митних формальностей і митного контролю подано декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою та товаросупутні документи. Передача матеріалів між підрозділами Держмитслужби не може бути підставою для повторного початку перебігу строків з моменту отримання матеріалів цим органом.

Відповідно до вимог ч. 7 ст. 294 КУпАП апеляційний суд переглядає справу в межах апеляційної скарги.

02 жовтня 2023 року та 06 листопада 2023 року розгляд справи апеляційним судом був відкладений за клопотаннями представника митниці Ясінської О. та ОСОБА_1 з посиланням заявників на поважні причини неможливості явки до суду (а.с. 133-178).

У судовому засіданні 29 листопада 2023 року ОСОБА_1 підтримав апеляційну скаргу та просив її задовольнити. Представник Координаційно-моніторінгової митниці Держмитслужби - Борматова О.М. заперечувала проти задоволення апеляційної скарги і просила її відхилити.

Перевіривши матеріали справи про адміністративне правопорушення, проаналізувавши доводи апеляційної скарги, суд дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Визнаючи ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України, суд першої інстанції виходив з того, що ОСОБА_1 за відсутності підстав для декларування велосипедів гуманітарною допомогою та за відсутності законних підстав для набуття права на пільги із сплати митних платежів під час ввезення на митну територію України товару: «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті» у кількості 100 штук загальною вагою - 3 000 кг, подав 17 червня 2022 року митному органу декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, чим вчинив протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів.

З такими висновками суду апеляційний суд погодився з огляду на наступне.

Згідно з протоколом про порушення митних правил № 0029/126000/23 від 20 березня 2023 року, складеним державним інспектором оперативного відділу № 1 управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Координаційно-моніторінгової митниці Держмитслужби Камишевої О.І., встановлено, що 17.06.2022 на митну територію України з Німеччини через пункт пропуску «Рава-Руська-Хребенне» митного посту «Рава-Руська» Львівської митниці з використанням транспортного засобу комерційного призначення р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на адресу Релігійної Організації «Єврейська Релігійна Громада м. Києва» (ЄДРПОУ 22882804, зареєстрованою за адресою: Шота Руставелі, будинок 13, м. Київ, 01001), ввезено товари: «електровелосипеди без акумуляторів, в асортименті».

Відповідно до товаросупровідних документів, які слідували разом з товаром (СMR від 14.06.2022 № 00533, довіреність від 08.06.2022 № б/н, лист від 08.06.2022 № б/н), у транспортному засобі переміщувалось 100 одиниць (штук) «електровелосипедів без акумуляторів, в асортименті» загальною вагою - 3 000 кг.

Переміщення вказаного вантажу здійснювалось громадянином України ОСОБА_1 на транспортному засобі комерційного призначення р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , перевізник ТОВ «ОРЛАН-ТРАНС-ГРУП» (ЄДРПОУ 30221264, вул. Жмеринська, буд.30, м. Київ, 03134).

17.06.2022, з метою визнання згаданого вантажу: «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті», у кількості 100 штук, загальною вагою - 3 000 кг, гуманітарною допомогою, громадянином України ОСОБА_1 митному органу для здійснення митних формальностей і митного контролю подано декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою відповідно додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», та товаросупровідні документи.

Згідно з довіреністю від 08.06.2022 № б/н, наданої керівником Релігійної Організації «Єврейська Релігійна Громада м. Києва» (ЄДРПОУ 22882804) ОСОБА_2 , ОСОБА_1 уповноважено представляти інтереси вищевказаної благодійної організації у митних органах, зокрема:

- подавати митному органу митну декларацію, а також усі необхідні для здійснення митного контролю та оформлення документи;

- бути присутнім під час митного оформлення вищевказаного майна;

- одержувати в митних органах документи, оформленні у зв`язку з цією довіреністю;

- представляти інтереси директора фонду в усіх установах, підприємствах, організаціях, будь-якої організаційно - правової форми та форми власності, перед усіма фізичними і юридичними особами з питань, що виникли стосовно вищевказаного майна.

Відповідно до поданої декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою та міжнародної автомобільної накладної CMR від 14 червня 2022 року № 00533, відправником товару зазначено організацію «LIMEBIKE GERMANY GMBH» (Німеччина), отримувачем - Релігійну Організацію «Єврейська Релігійна Громада м. Києва».

Пропуск вищезгаданих товарів здійснено відповідно до абзацу 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2022 № 224 «Про затвердження переліку товарів, що визнаються гуманітарною допомогою без здійснення процедури визнання таких товарів гуманітарною допомогою у кожному конкретному випадку, на період воєнного стану та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань гуманітарної допомоги») - за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Проте, згідно із Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності вантажі «велосипеди з допоміжним електродвигуном…» класифікуються у товарній підпозиції 871160 (товарні підкатегорї 8711601000 та 8711609000 в залежності від номінальної потужності електродвигунів), для яких встановлено ставку акцизного податку у розмірі 22 євро за 1 штуку (пп. 215.3.7 п. 215.3 ст. 215 ПК України).

При цьому, підакцизні товари не відносяться до гуманітарної допомоги (крім «підакцизних» товарів, вичерпний перелік яких наведений у статті Закону, серед яких товар «велосипеди з допоміжним електродвигуном…» відсутні).

Листом від 10.01.2023 № 299/0/2-23/20 Міністерством соціальної політики України підтверджено, що товари, пропуск яких здійснюється відповідно до абзацу першого пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

Таким чином, даний товар повинен декларуватися згідно Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, зареєстрованого в Міністерстві фінансів України 14.08.2012 за № 1372/21684 (із змінами), зі сплатою митних платежів.

Відповідно до розрахунку митних платежів загальна сума митних платежів, які необхідно було б сплатити, становить 3 257 438,84 грн. (з яких ввізне мито - 992 879,13 грн., акциз - 66 854,70 грн., ПДВ -2 197 705,02 грн.)

З огляду на викладене, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який діяв на підставі довіреності від 08.06.2022 № б/н, наданої керівником Релігійної Організації «Єврейська Релігійна Громада м. Києва» (ЄДРПОУ 22882804) ОСОБА_2 , за відсутності законних підстав для набуття права на пільги із сплати митних платежів під час ввезення на митну територію України товару: «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті» у кількості 100 штук загальною вагою - 3 000 кг, подано 17.06.2022 митному органу декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою (відповідно додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану»), чим вчинено протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів у розмірі 3 257 438,84 грн. Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України (а.с. 6-12).

Статтею 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

За змістом ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно зі ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

За змістом ст. 485 МК України заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно положень статті 489 ЦПК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Як вбачається з матеріалів справи, 17 червня 2022 року ОСОБА_1 доставив на митну територію України з Німеччини через пункт пропуску «Рава-Руська-Хребенне» митного посту «Рава-Руська» Львівської митниці з використанням транспортного засобу комерційного призначення р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на адресу Релігійної Організації «Єврейська Релігійна Громада м. Києва» (ЄДРПОУ 22882804, зареєстрованою за адресою: Шота Руставелі, будинок 13, м. Київ, 01001), товари: «електровелосипеди без акумуляторів, в асортименті».

Відповідно до товаросупровідних документів, які слідували разом з товаром (СMR від 14 червня 2022 року № 00533, довіреність від 08 червня 2022 року № б/н, лист від 08 червня 2022 року № б/н), у транспортному засобі переміщувалось 100 одиниць (штук) «електровелосипедів без акумуляторів, в асортименті» загальною вагою - 3 000 кг.

Згідно з довіреністю від 08 червня 2022 року № б/н, наданої керівником Релігійної Організації «Єврейська Релігійна Громада м. Києва» (ЄДРПОУ 22882804) ОСОБА_2 , ОСОБА_1 уповноважено представляти інтереси вищевказаної благодійної організації у митних органах, зокрема:

- подавати митному органу митну декларацію, а також усі необхідні для здійснення митного контролю та оформлення документи;

- бути присутнім під час митного оформлення вищевказаного майна;

- одержувати в митних органах документи, оформленні у зв`язку з цією довіреністю;

- представляти інтереси директора фонду в усіх установах, підприємствах, організаціях, будь-якої організаційно - правової форми та форми власності, перед усіма фізичними і юридичними особами з питань, що виникли стосовно вищевказаного майна.

Відповідно до абзацу 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022 року № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з абзацом 3 пункту 1 зазначеної Постанови, товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

Відповідно до поданої декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою та міжнародної автомобільної накладної CMR від 14 червня 2022 року № 00533, відправником товару зазначено організацію «LIMEBIKE GERMANY GMBH» (Німеччина), отримувачем - Релігійну Організацію «Єврейська Релігійна Громада м. Києва», декларант - ОСОБА_1 , товар, що перевозиться - «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті», у кількості 100 штук, загальною вагою - 3 000 кг (а.с. 27-28).

До декларації було долучено лист Релігійної Організації «Єврейська Релігійна Громада м. Києва» від 08 червня 2022 року, в якому виконавчий директор ОСОБА_2 підтвердив, що велосипеди кількістю 100 одиниць, транспортуються для Релігійної Організації «Єврейська Релігійна Громада м. Києва» у якості гуманітарної допомоги для потреб населення (а.с. 32).

Відповідно до підпункту 215.3.7 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України «Підакцизні товари та ставки податку», на товари за кодом згідно з УКТ ЗЕД 871160 - мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з колясками або без них, з електричним двигуном для пересування, встановлено ставку акцизного податку у розмірі 22 євро за 1 штуку.

Частиною другою статті 6 Закону України від 22 жовтня 1999 року № 1192-XIV «Про гуманітарну допомогу» визначено, що підакцизні товари не відносяться до гуманітарної допомоги, крім:

автомобілів швидкої медичної допомоги, легкових автомобілів спеціального призначення для Міністерства внутрішніх справ України, органів Національної поліції;

транспортних засобів, що надходять у період проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях для отримання і використання Збройними Силами України, Національною гвардією України, іншими утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями, Службою безпеки України, Міністерством внутрішніх справ України, Державною прикордонною службою України, Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Державною спеціальною службою транспорту, Державною службою спеціального зв`язку та захисту інформації України для забезпечення проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях;

транспортних засобів, призначених для перевезення більше ніж вісім осіб, та автомобілів, обладнаних для перевезення осіб з інвалідністю з ураженням опорно- рухового апарату, що передаються для використання установам соціального захисту населення, державним закладам охорони здоров`я і навчальним закладам, громадським організаціям осіб з інвалідністю, ветеранів війни та. праці, Товариству Червоного Хреста України та його обласним організаціям, державним закладам системи реабілітації, фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваепорт»;

легкових автомобілів, які на момент ввезення на митну територію України були вперше зареєстровані не пізніше ніж вісім років тому, з об`ємом двигуна не більш як 1800 куб. см, що отримуються органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим, обласною, Київською, Севастопольською міською державною адміністрацією або центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення, для подальшої передачі особам з інвалідністю, які перебувають у встановленому порядку на обліку для отримання спеціального автотранспорту, на строк, визначений законодавством;

транспортних засобів спеціального та спеціалізованого призначення (крім таксі, автомобілів інкасації) для підприємств, установ та організацій, що утримуються за рахунок бюджетів, уповноважених ними державних установ та органів місцевого самоврядування для забезпечення соціально-економічних потреб територіальних громад.

Враховуючи вищевикладене, апеляційний суд погодився з доводами митного органу, що товар - електровелосипеди без акумуляторів у кількості 100 штук, мав декларуватися митним органам відповідно до Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 651, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2012 року за № 1372/21684, із сплатою митних платежів.

Відповідно до абзаців 5-7 пункту і постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022 року № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», пропуск через митний кордон України товарів гуманітарної допомоги, наведених у додатку 2, здійснюється відповідно до абзацу першого цього пункту за умови подання до митних органів гарантійного листа кінцевого користувача товарів за формою, наведеною в додатку 3.

Зазначений лист оформлюється кінцевим користувачем товарів гуманітарної допомоги, яким є орган військового управління, визначений Міністерством оборони, правоохоронний орган, інше військове формування, утворене відповідно до закону, Адміністрація Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації чи підпорядкований підрозділ, визначений нею, військові адміністрації, утворені відповідно до законодавства, або інший суб`єкт, що здійснює боротьбу з тероризмом відповідно до закону, та засвідчується його печаткою.

Зазначені товари підлягають взяттю в установленому порядку на облік в Збройних Силах, правоохоронних органах, інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації, військових адміністраціях, утворених відповідно до законодавства, або в інших суб`єктах, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону.

Разом з тим, матеріали справи не містять гарантійного листа кінцевого користувача товарів за формою, наведеною в додатку 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022 року № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану».

До суду апеляційної інстанції ОСОБА_1 було надано акт приймання-передачі гуманітарної допомоги від 16 червня 2022 року, з якого вбачається, що Релігійна Організація «Єврейська Релігійна Громада м. Києва» передала, а Волонтерський штаб «Петро і Мазепа» отримав гуманітарну допомогу у вигляді електровелосипедів без акумулятора 18 шт.; акт приймання-передачі гуманітарної допомоги від 21 червня 2022 року про передачу Приватному закладу «Приватний навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа 1-3 ступеня - дитячий садок «Міцва-613» 25 шт. електровелосипедів без акумулятора; акт приймання-передачі гуманітарної допомоги від 22 червня 2022 року про передачу ГО «Рух Об`єднаних За Українське Майбутнє» електровелосипедів без акумулятора 12 шт.; акт приймання-передачі гуманітарної допомоги від 22 червня 2022 року про передачу Добровольчому формуванню Тероборони Феодосівської територіальної громади електровелосипедів без акумулятора 20 шт.; акт приймання-передачі гуманітарної допомоги від 01 липня 2022 року про передачу Благодійній організації «міжнародний благодійний фонд «Європейське майбутнє» електровелосипедів без акумулятора 50 шт.

Натомість, вказані документи апеляційний суд не може взяти до уваги, оскільки вони не стосуються предмету розгляду зазначеної справи та не спростовують того, що перевезені товари є підакцизними та підлягають оплаті митними платежами.

Отже, ОСОБА_1 , який діяв на підставі довіреності від 08 червня 2022 року № б/н, наданої керівником Релігійної Організації «Єврейська Релігійна Громада м. Києва» (ЄДРПОУ 22882804) ОСОБА_2 , за відсутності підстав для декларування велосипедів гуманітарною допомогою та за відсутності законних підстав для набуття права на пільги із сплати митних платежів під час ввезення на митну територію України товару: «електровелосипеди без акумуляторів в асортименті» у кількості 100 штук загальною вагою - 3 000 кг, подав 17 червня 2022 року митному органу декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою (відповідно додатку 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану»), чим вчинив протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів.

Відповідно до розрахунку митних платежів загальна сума митних платежів, які необхідно було б сплатити, становить 3 257 438,84 грн. (з яких ввізне мито - 992 879,13 грн., акциз - 66 854,70 грн., ПДВ - 2 197 705,02 грн.).

Апеляційний суд погодився з висновком районного суду, що з урахуванням характеру вчиненого правопорушення, особи порушника, слід стягнути штрафу в розмірі 50 % від несплаченої суми митних платежів, а саме: 1628719,42 грн.

Відповідно до ст. 467 МК України якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються митними органами або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.

Встановлено, що листом від 10 січня 2023 року № 299/0/2-23/20 Міністерством соціальної політики України підтверджено, що товари, пропуск яких здійснюється відповідно до абзацу першого пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги. Таким чином, даний товар повинен декларуватися згідно Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, зареєстрованого в Міністерстві фінансів України 14.08.2012 за № 1372/21684 (із змінами), зі сплатою митних платежів.

Даний лист Координаційно-моніторингова митниця Держмитслужби отримала 19 січня 2023 року (а.с. 24-26).

З матеріалів справи вбачається, що результати перевірки викладені у доповідній записці від 15 березня 2023 року № 7.9-20-1/222 (а.с. 1-5).

При цьому, протокол про порушення митних правил складено 20 березня 2023 року, матеріали адміністративної справи відносно ОСОБА_1 отримано судом 30 травня 2023 року, а постанову Шевченківського районного суду міста Києва винесено 28 серпня 2023 року.

На думку апеляційного суду, системний аналіз положень статті 38, 247, 254 КУпАП дає підстави зробити висновок, що законодавець пов`язує початок обчислення строку з моментом, коли встановлено, що у діях особи є склад правопорушення. Процесуально цей висновок оформлюється у вигляді протоколу. Дії особи, уповноваженої на складання протоколу, до моменту його складення можуть свідчити про виявлені окремі ознаки правопорушення, але факт, що таке діяння містить склад адміністративного правопорушення, зазначається лише при складенні протоколу (в даному випадку 20 березня 2023 року), і саме з дати його складення починає спливати строк накладення стягнення.

Таким чином, адміністративне стягнення за порушення митних правил, передбачених ст. 485 МК України накладено на ОСОБА_1 не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення, тобто в межах передбаченого ст. 467 МК України шестимісячного строку.

Інші доводи апелянта цих висновків не спростовують, тому судом відхилені.

Європейський суд з прав людини вказав, що пункт перший статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними, залежно від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (PRONINA v. UKRAINE, № 63566/00, § 23, ЄСПЛ, від 18 липня 2006 року).

Керуючись ст. 294 КУпАП,-

п о с т а н о в и в :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - залишити без задоволення.

Постанову Шевченківського районного суду міста Києва від 28 серпня 2023 року у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 485 Митного кодексу України - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя


Б.Б. Левенець

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2023
Оприлюднено01.12.2023
Номер документу115281491
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —761/18656/23

Постанова від 19.02.2024

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Осаулов А. А.

Ухвала від 26.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 29.11.2023

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Левенець Борис Борисович

Постанова від 28.08.2023

Адмінправопорушення

Шевченківський районний суд міста Києва

Осаулов А. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні