Постанова
від 27.11.2023 по справі 287/2707/23
ОЛЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Олевський районний суд Житомирської області

Справа № 287/2707/23

3/287/1944/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 листопада 2023 року м. Олевськ

Суддя Олевськогорайонного судуЖитомирської областіВинар ЛюбомирВікторович,розглянувши справупро адміністративнеправопорушення стосовно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, паспорт серії НОМЕР_1 , виданий 01.09.2005 року Олевським РВ УМВС України в Житомирській області, працюючого у ТОВ «Компанія Інтек», жителя АДРЕСА_1 ,

за ст. 124 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

ВСТАНОВИВ:

З протоколу про адміністративне правопорушення серії ААД № 357394 від 04.10.2023 року вбачається, що 04.10.2023 року, о 15 год. 00 хв., на автодорозі М07 Київ-Ковель-Ягодин, 489 км., водій ОСОБА_1 керував транспортним засобом автомобілем марки DAF XF 105.460, державний номерний знак НОМЕР_2 з напівпричепом марки DROMECH CNK-36-50, державний номерний знак НОМЕР_3 не був уважним, не стежив за дорожньою обстановкою та відповідно не зреагував на її зміну, не дотримався безпечної швидкості руху, щоб мати змогу контролювати рух, внаслідок чого не впорався з керуванням та здійснив наїзд на металевий відбійник, пошкодивши його внаслідок ДТП.

ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, до суду надав письмову заяву з проханням розглядати справу без його участі, вину в інкримінованому йому адміністративному правопорушенні визнає.

Представник ТОВ «Компанія Інтек» в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що стверджується матеріалами справи.

Згідно ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Ст.280КУпАП передбачає, що під час розгляду справи про адміністративне правопорушення орган (посадова особа) зобов`язаний з`ясувати, зокрема, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, які мають значення для правильного вирішення справи, тобто перевірити правильність кваліфікації її дій.

З аналізу ст. ст.251,252 КУпАПслідує, що доказами у справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. При цьому, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Обставини вчинення зазначеного правопорушення підтверджується зібраними по справі та дослідженими в судовому засіданні доказами, зокрема:

-протоколом проадміністративне правопорушеннясерії ААД№ 357394від 04.10.2023року, який складений у відповідності до вимог КУпАП, містить формулювання суті вчиненого адміністративного правопорушеннята підписаний особою, яка притягується до адміністративної відповідальності. ОСОБА_1 отримав його копію, зауважень щодо порушень поліцейськими законодавства при складанні протоколу заст. 124 КУпАП, невідповідність внесених до протоколу даних у протоколі не вказав;

- схемою місця ДТП, яка сталася 04.10.2023 року, о 15 год. 00 хв., на автодорозі Київ-Ковель-Ягодин, 489 км., яка містить перелік видимих (зовнішніх) пошкоджень транспортного засобу автомобіля марки DAF XF 105.460, державний номерний знак НОМЕР_2 з напівпричепом марки DROMECH CNK-36-50, державний номерний знак НОМЕР_3 ;

- письмовим поясненням ОСОБА_1 від 04.10.2023 року у якому останній вказав, що він 04.10.2023 року, близько 15 год. 00 хв., керував транспортним засобом автомобілем марки DAF XF 105.460, державний номерний знак НОМЕР_2 з напівпричепом марки DROMECH CNK-36-50, державний номерний знак НОМЕР_3 та рухався автодорогою Київ-Ковель-Ягодин зі сторони м. Ягодин в сторону м. Ковель. При під`їзді до с. Вишнів, Ковельського району ОСОБА_1 відчув, як автомобіль повело в бік. В свою чергу ОСОБА_1 намагався вирівняти траєкторію руху транспортного засобу, проте безрезультатно та автомобіль під його керуванням перевернувся на лівий бік. Внаслідок ДТП автомобіль отримав механічні пошкодження з матеріальними збитками;

- копією Акту обстеження ділянки вулично-шляхової мережі від 04.10.2023 року, який містить схематичне зображення дорожньо-транспортної пригоди;

- фотознімками з місця дорожньо-транспортної пригоди.

Відповідно до загальних положеньПДРці Правила відповідно доЗакону України «Про дорожній рух»встановлюють єдиний порядок дорожнього руху на всій території України. Учасники дорожнього руху зобов`язані знати й неухильно виконувати вимоги цих Правил, а також бути взаємно ввічливими. Кожний учасник дорожнього руху має право розраховувати на те, що й інші учасники виконують ці Правила. Дії або бездіяльність учасників дорожнього руху та інших осіб не повинні створювати небезпеку чи перешкоду для руху, загрожувати життю або здоров`ю громадян, завдавати матеріальних збитків. Особа, яка створила такі умови, зобов`язана негайно вжити заходів до забезпечення безпеки дорожнього руху на цій ділянці дороги та вжити всіх можливих заходів до усунення перешкод, а якщо це неможливо, попередити про них інших учасників дорожнього руху.

Пункт 1.3Правил дорожнього рухупередбачає, що учасники дорожнього руху зобов`язані знати й неухильно виконувати вимоги цих Правил.

Згідно п. 2.3 б Правил дорожнього руху для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов`язаний бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, стежити за правильністю розміщення та кріплення вантажу, технічним станом транспортного засобу і не відволікатися від керування цим засобом у дорозі.

Як вбачається з п. 12.1 Правил дорожнього руху під час вибору в установлених межах безпечної швидкості руху водій повинен ураховувати дорожню обстановку, а також особливості вантажу, що перевозиться, і стан транспортного засобу, щоб мати змогу постійно контролювати його рух та безпечно керувати ним.

Згідно з вимогамист. 14 Закону України «Про дорожній рух»учасники дорожнього руху зобов`язані знати і неухильно дотримуватись вимог Закону, Правил дорожнього руху та інших нормативних актів з питань безпеки дорожнього руху.Статтею 53 цього Законупередбачено, що юридичні та фізичні особи, винні в порушенні законодавства про дорожній рух, відповідних правил, нормативів і стандартів, несуть відповідальність згідно з законодавством України.

Відповідно до диспозиції нормист. 124 КУпАП, з урахуванням положень п. 8Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про практику застосування судами України законодавства у справах про деякі злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті» від 23.12.2005 № 14, особа підлягає адміністративній відповідальності у випадку, зокрема, порушення нею, як учасником дорожнього рухуПравил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів.

Таким чином,аналізуючи всізібрані посправі доказив їхсукупності,вважаю,що в діях ОСОБА_1 вбачається порушення вимог п. п. 2.3б, 12.1 Правил дорожнього руху, а саме водій ОСОБА_1 , керуючи транспортним засобом автомобілем марки DAF XF 105.460, державний номерний знак НОМЕР_2 з напівпричепом марки DROMECH CNK-36-50, державний номерний знак НОМЕР_3 не був уважним, не стежив за дорожньою обстановкою та відповідно не зреагував на її зміну, не дотримався безпечної швидкості руху, щоб мати змогу контролювати рух, не впорався з керуванням та здійснив наїзд на металевий відбійник, внаслідок чого автомобіль та металевий відбійник отримали механічні пошкодження та вина особи,яка притягуєтьсядо адміністративноївідповідальності ОСОБА_1 повністю та об`єктивно знайшла своє підтвердження в ході судового засідання.

Дії особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 кваліфікуються за ст. 124 Кодексу України про адміністративні правопорушення, як порушення учасником дорожнього руху правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортного засобу та іншого майна.

Призначаючи ОСОБА_1 адміністративне стягнення за вчинене адміністративне правопорушення, у відповідності до ст. 33 Кодексу України про адміністративні правопорушення, враховується характер вчиненого адміністративного правопорушення, особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, ступінь його вини у вчиненому правопорушенні, майновий стан та обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Обставин, що пом`якшують та обтяжують відповідальність ОСОБА_1 за вчинене адміністративне правопорушення у відповідності до ст. ст. 34, 35 КУпАП, судом не встановлено.

Визначаючи вид та міру адміністративного стягнення ОСОБА_1 , крім тоговраховуються обставинивчинення правопорушення, його вік, майновийстан, іу зв`язкуз чимприходжу довисновку пронеобхідність застосуваннядо ОСОБА_1 ст.27КУпАП,і напідставі викладеного обратийому адміністративне стягненняв межахсанкції ст.124КУпАП,за якоювін притягується доадміністративної відповідальностіу видіштрафу в розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП у разі винесення суддею постанови про накладення адміністративного стягнення, особою, на яку накладено таке стягнення сплачується судовий збір у розмірі 0,2 прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що визначено ст. 4 Закону України «Про судовий збір».

На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 27, 40-1, 124, 283, 284, 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

ПОСТАНОВИВ:

Визнати винним ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 124 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а саме 850,00 (вісімсот п`ятдесят) гривень.

Штраф перерахувати на рахунок отримувача (стандарт ІВАN) UA368999980313060149000006001, Отримувач ГУК в Житомирській області, Код отримувача (ЄДРПОУ) 37976485, Банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код класифікації доходів бюджету 21081300.

Стягнути з ОСОБА_1 на користьдержави судовийзбір врозмірі 536,80 грн., які перерахувати на рахунок отримувача UA908999980313111256000026001, Отримувач ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106, Код отримувача ( код за ЄДРПОУ) 37993783, Банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код класифікації доходів бюджету 22030106.

Постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено до Житомирського апеляційного суду через Олевський районний суд Житомирської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя: Л.В.Винар

СудОлевський районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення27.11.2023
Оприлюднено01.12.2023
Номер документу115282848
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна

Судовий реєстр по справі —287/2707/23

Постанова від 27.11.2023

Адмінправопорушення

Олевський районний суд Житомирської області

Винар Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні