Постанова
від 28.11.2023 по справі 344/14929/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 344/14929/23

Провадження № 3/344/5515/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 листопада 2023 року м.Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області Болюк І.І., розглянувши матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя АДРЕСА_1 , директора ТОВ ТУРИСТ (код ЄДРПОУ 19393700), за ч.1 ст.163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

В С Т А Н О В И В:

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення №2358 від 11.08.2023 року, ОСОБА_1 порушив порядок ведення податкового обліку, в саме: не нарахував, не утримав та не перерахував до бюджету податок з доходів фізичних осіб з виплачених (наданих) інших доходів (дарунки) ніж заробітна плата в загальній сумі 182 380,54 грн., чим порушив п.п.164.2.10 п. 164.2 ст. 164, п.п. 165.1.53 п. 165.1 ст. 165, п.п. е п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164, п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168, п.174.6 ст.174 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями), тим самим вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.163-4 КУпАП.

ОСОБА_1 в судовому засіданні вину у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-4 КУпАП заперечив, пояснив, що на даний час ДПС України скасовано податкове повідомлення-рішення від 31.08.2023 року №008899/0705 яким збільшено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, пені з податку на доходи фізичних осіб (військового збору) на суму 227 975,68 грн., в тому числі за податковим зобов`язанням 182 380,54 грн., за штрафними санкціями 45 595,14 грн. У зв`язку з вищенаведеним, просив провадження у справі закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-4 КУпАП.

Захисник ОСОБА_1 - адвокат Мушинський В.Т. підтримав пояснення надані його підзахисним. Крім того, вказав, що ДПС України скасувавши податкове повідомлення-рішення від 31.08.2023 року №008899/0705, яке було складене за результатами акта перевірки від 11.08.2023 року №9294/09-19-07-05/19393700, встановила факт відсутності порушень зі сторони ОСОБА_1 щодо не нарахування, не утримання та не перерахування до бюджету податку з доходів фізичних осіб з виплачених (наданих) інших доходів (дарунки) ніж заробітна плата в загальній сумі 182 380,54 грн. Просив провадження у справі закрити на підставі п.1 ст.247 КУпАП за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Суд, роз`яснивши ОСОБА_1 вимоги ст.268 КУпАП, заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи, оцінивши всі докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, дійшов наступного висновку.

Так, відповідно до ст.245 КУпАП завданням провадження у справах про адміністративне правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із законом, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень.

Згідно із ст.280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи

Відповідно до ст.251 КУпАП України, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото - і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото - і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

У відповідності до ст.256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

При цьому, суть адміністративного правопорушення має бути конкретною за змістом, викладеною з урахуванням суб`єктивних та об`єктивних ознак складу адміністративного правопорушення, передбачених КУпАП.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме протоколу №2358 про адміністративне правопорушення від 11.08.2023 року ОСОБА_1 звинувачується у не нарахуванні, не утриманні та не перерахуванні до бюджету податку з доходів фізичних осіб з виплачених (наданих) інших доходів (дарунки) ніж заробітна плата в загальній сумі 182 380,54 грн.

Факт порушення порядку ведення податкового обліку було встановлено під час документальної позапланової виїзної перевірки податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, про що складено Акт №9294/09-19-07-05/19393700 від 11.08.2023 року. На підставі вищевказано акта ГУ ДПС в Івано-Франківській області 31.08.2023 року було винесено податкові повідомлення-рішення, серед яких і №008900/0705, що стало піставою для складання протоколу про адміністративне правопорушення №2358 від 11.08.2023 року.

Не погоджуючись із податковими повідомленнями-рішеннями від 31.08.2023 року ТОВ Турист звернулось до ДПС України із скаргою, за результатами розгляду якої, 09.11.2023 року було прийнято рішення про скасування ППР ГУ ДПС в Івано-Франківській області від 31.08.2023 №008900/0705.

Таким чином, наявні у справі докази, які безпосередньо дослідженні в судовому засіданні, не підтверджують вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-4 КУпАП.

Статтею 62 Конституції України та статтею 6 Конвенції про захист прав та основних свобод людини передбачено, що обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях, усі сумніви щодо доведеності вини тлумачаться на її користь та кожна людина вважається невинною поки її вину не доведено згідно закону.

Відповідно до п.1 ст.247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події та складу адміністративного правопорушення.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про необхідність закриття провадження у справі за відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-4 КУпАП.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст.1, 9, 221, 245-247, 268, 283-285, 294 КУпАП, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч.1 ст.163-4 КУпАП закрити на підставі п.1 ст.247 КУпАП за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

На постанову може бути подана апеляційна скарга до Івано-Франківського апеляційного суду через Івано-Франківський міський суд протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя Іннеса БОЛЮК

СудІвано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення28.11.2023
Оприлюднено01.12.2023
Номер документу115292355
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку утримання та перерахування податку на доходи фізичних осіб і подання відомостей про виплачені доходи

Судовий реєстр по справі —344/14929/23

Постанова від 28.11.2023

Адмінправопорушення

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Болюк І. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні